Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ποια είναι τα σχέδια της Cosco για τη ναυπηγοεπισκευή στο Πέραμα εν αναμονή της πλωτής δεξαμενής των 300.000 τόνων που φέρνουν.

Quote

 

Τον φάκελο ναυπηγοεπισκευή, που αποτελεί «επτασφράγιστο μυστικό» για την Cosco ανοίγει σήμερα η «Ν», έξι μήνες περίπου πριν τεθεί σε λειτουργία η νέα μεγάλη πλωτή δεξαμενή των 300.000 τόνων που φέρνουν οι Κινέζοι.

Η έλλειψη μεγάλων δεξαμενών από την απραγία στα μεγάλα ναυπηγεία (Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Σύρος) έχει δημιουργήσει ασφυκτική πίεση στην ευρύτερη οικονομία του Πειραιά. Παρά τις ανάσες που πήρε ο κλάδος εξαιτίας των εκτεταμένων εργασιών σε πλοία της ακτοπλοΐας πέρσι και φέτος, όλοι αναμένουν τις κινήσεις των Κινέζων ως το «μάννα εξ ουρανού».

Η είδηση που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης ότι η νέα μεγάλη πλωτή δεξαμενή έχει ξεκινήσει το ταξίδι της προς την Ελλάδα χαροποίησε τον επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής.

Ο αρχικός ενθουσιασμός, όμως, μετατρέπεται σταδιακά σε ανησυχία διότι μέχρι στιγμής από τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ έχει επιβληθεί σιγή ασυρμάτου σχετικά με τα σχέδιά της για το Πέραμα.

Οι Κινέζοι, επισημαίνουν πηγές της «Ν», θέλουν να κρατήσουν το θέμα χαμηλά και να μην πάρει διαστάσεις, τόσο λόγω νοοτροπίας όσο και γιατί υπάρχουν ακόμα πολλά ανοικτά θέματα.

Το κυριότερο από όλα είναι οι εργαζόμενοι. Κύκλοι της αγοράς τόνισαν στη «Ν» ότι επιχειρείται μια συμφωνία κυρίων μεταξύ της νέας διοίκησης του ΟΛΠ και των εργαζομένων. Συμφωνία που θα βάλει τάξη στο χάος των προηγούμενων χρόνων.

Θα περιλαμβάνει ίσως κάποιες εγγυήσεις για προσέλκυση πλοίων για επισκευές, γεγονός που θα μειώσει την ανεργία που μαστίζει το Πέραμα.

Παράλληλα, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, θα υπάρχουν και διαβεβαιώσεις για τη δημιουργία υποδομών και κανονισμών οι οποίες θα εγγυώνται την ασφάλεια των εργασιών στην επισκευαστική βάση, αλλά και τη σωστή λειτουργία των επιχειρήσεων οι οποίες θα εισέρχονται στον χώρο.

«Οι Κινέζοι θέλουν οι εταιρείες με τις οποίες θα συνεργάζονται να μην οφείλουν στους εργαζόμενους και στο Δημόσιο» επισημαίνουν χαρακτηριστικά στη «Ν».

Ζήτημα που πάντως προκαλεί τριβές στον επιχειρηματικό κόσμο του Πειραιά, διότι υπάρχει μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που αντιμετωπίζει μεγάλες οικονομικές δυσχέρειες.

Ακόμα υπάρχουν ανοικτά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών που επιβάλλει ο νόμος για τις εργασίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ήδη το ΕΒΕΠ έχει προτείνει να αναλάβουν οι υπηρεσίες τους την έκδοση των αδειών για επισκευαστικές εργασίες, ώστε να μην υπάρχει η παρέμβαση πολλών δημόσιων φορέων. 

Όσον αφορά το πλάνο, οι Κινέζοι σε πρώτη φάση φαίνεται ότι θα στηριχθούν στις επισκευές πλοίων του στόλου του ομίλου αλλά και πλοίων εταιρειών με τις οποίες έχουν στενή συνεργασία. Θα επιχειρήσουν να κάνουν τον Πειραιά βάση για τα πλοία του alliance που ανήκουν, ώστε όταν τα πλοία αυτά βρίσκονται στη Μεσόγειο να έρχονται στο Πέραμα για εργασίες.

Παράλληλα καταστρώνουν σχέδιο marketing ώστε να προσελκύσουν και Έλληνες πλοιοκτήτες. Το σημείο αυτό, όμως, θεωρείται και το πιο αμφίρροπο διότι παράλληλα επαφές και σχέσεις με ελληνικές αλλά και ξένες εταιρείες αναπτύσσουν και μεγάλες εταιρείες της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας.

Αν δεν υπάρξει στενή συνεργασία υπάρχει κίνδυνος ανάπτυξης «ανταγωνισμού» μεταξύ του φορέα που θα παρέχει τις εγκαταστάσεις και όσων θα τις εκμεταλλεύονται.

Μακροπρόθεσμα

Σε ορίζοντα πενταετίας ή και δεκαετίας τα στελέχη της Cosco, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, σχεδιάζουν να «πατήσουν» στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ προκειμένου να δώσουν ώθηση στη ζώνη.

Σε πρώτη φάση εξετάζουν το θέμα του ballast water treatment convention, που σύμφωνα με τον ΙΜΟ υιοθετήθηκε από το 35,01% του παγκόσμιου στόλου μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ θα συνδυαστεί και με τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Νέες χρεώσεις

Φωνές διαμαρτυρίας έχουν ακουστεί και σε σχέση με το ενδεχόμενο η Cosco να επιβάλει και κάποιες νέες χρεώσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.

Οι γνώμες εδώ πάντως διίστανται διότι υπάρχουν και επιχειρηματίες που επισημαίνουν ότι αφού θα γίνουν νέες επενδύσεις θα πρέπει να επιβληθούν και κάποιες λογικές χρεώσεις προκειμένου να συντηρηθούν σωστά σε βάθος χρόνου αλλά και να αποσβεστούν. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ειδικη γραμματεια, ναυπηγικης και ναυπηγοεπισκευαστικης βιομηχανιας, ιδρυεται με αποφαση της υφυπουργου οικονομιας, αναπτυξης και βιομηχανιας (ουφ):rolleyes: θεοδωρας τζακρη.

αρμοδιοτητα της η εκπονηση ενιαιας στρατηγικης και ειδικων πολιτικων για την αναπτυξη της ναυπηγοεπισκευης και τη δημιουργια ναυτιλιακου Cluster (α ρε συριζα με τα αγγλικα σου).

τωρα ησηχασαμε ολοι. αν εχει βαλτωσει η ναυπηγοεπισκευη στην ελλαδα, ειναι γιατι δεν υπηρχε ειδικη γραμματεια.

πιστευω να υπαρχει και ειδικο κεφαλαιο στο πενταετες προγραμμαB)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η δραστηριοποίηση των Κινέζων «φρενάρει» τις προοπτικές Σκαραμαγκά και Ελευσίνας

Quote

«Πάγωσαν» ξαφνικά οι ζυμώσεις που γίνονται εδώ και δύο χρόνια περίπου στο παρασκήνιο και που αφορούν την αναβίωση της ναυπηγικής και επισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας. Με επίκεντρο τα δύο μεγάλα ναυπηγεία (Σκαραμαγκά και Ελευσίνας) είχε στηθεί ένα ατελείωτο γαϊτανάκι σκληρών παρασκηνιακών διαπραγματεύσεων, προκειμένου να βρεθεί λύση και τα δύο ναυπηγεία να βγουν από το σημερινό αδιέξοδο, αφού ουσιαστικά παραμένουν ανενεργά.

Σε όλα τα σχέδια, όμως, από όποια πλευρά κι αν προέρχονται, οι εμπλεκόμενοι έχουν κατεβάσει ταχύτητα. Αιτία, επισημαίνουν στη «Ν» άνθρωποι που παρακολουθούν τις εξελίξεις από κοντά, η πληροφορία που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον ΟΛΠ, ότι οι Kινέζοι ξεκίνησαν τις διαδικασίες προκειμένου να φέρουν πλωτή δεξαμενή 300.000 τόνων στον Πειραιά.

Η έλευση των Κινέζων της Cosco στον ΟΛΠ αλλάζει, όπως φαίνεται, τις ισορροπίες αφού μέχρι σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά και στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη γίνονταν επισκευές σε πλοία συγκεκριμένου μεγέθους, ενώ τα μεγάλα πλοία που ήθελαν δεξαμενισμό πήγαιναν στα ναυπηγεία.

Η αγορά όμως δεξαμενής 300.000 τόνων από τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ αλλάζει τα δεδομένα, αφού βάζει και τρίτο παίκτη στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα όλοι να αποζητούν συνάντηση με την Cosco προκειμένου να αποσαφηνίσουν τις προθέσεις αλλά και τους στόχους.

Το «νέο αφεντικό» στο λιμάνι εκτός από τη δυναμική που του δίνει ο ίδιος ο ΟΛΠ, έχει από πίσω της έναν τεράστιο στόλο που μπορεί να στηρίξει τις ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες. Παράλληλα και οι σχέσεις που έχει αναπτύξει ο κινεζικός όμιλος με τον ελληνικό εφοπλισμό, τόσο σε επίπεδο ναυπηγήσεων στην Κίνα όσο και σε επίπεδο ναυλώσεων των ελληνικών συμφερόντων πλοίων, της δίνουν το συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στον οποιονδήποτε ανταγωνιστή. Ένα τρίτο στοιχείο είναι ότι οι Κινέζοι θεωρούνται ετοιμοπόλεμοι, ενώ στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά χρειάζεται αρκετός χρόνος, αν όλα πάνε καλά, προκειμένου να επαναδραστηριοποιηθούν πλήρως.

Τα σχέδια

Στα σχέδια απεμπλοκής των ναυπηγείων, ακόμα ένα πρόβλημα βάζει η έξοδος από την κυβέρνηση της Θεοδώρας Τζάκρη, η οποία φιλοδοξούσε να δώσει ώθηση στον κλάδο, ως υφυπουργός Βιομηχανίας. Η νέα πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Ανάπτυξης θα ξεκαθαρίσει το επόμενο διάστημα τις προθέσεις της, αλλά είναι αμφίβολο αν θα υιοθετήσει το σχέδιο της προηγούμενης υπουργού. Ωστόσο, όπως επεσήμαναν κυβερνητικές πηγές στη «Ν», στόχος είναι να ξαναλειτουργήσουν τα δύο ναυπηγεία, τα οποία μπορεί να αποτελέσουν βαριά βιομηχανία για τη χώρα.

Όσον αφορά το μέλλον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπάρχει η σκέψη, εφόσον λυθούν δικαστικά τα ζητήματα με τον σημερινό ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα, να βγουν σε διεθνή διαγωνισμό «καθαρά». Χωρίς δηλαδή να χρωστούν τα περίπου 550 εκατ. ευρώ προς το ελληνικό κράτος, όπως έχουν αποφασίσει τα ευρωπαϊκά όργανα (Επιτροπή και Δικαστήριο) για παράνομες επιδοτήσεις. Σε αυτή την περίπτωση έχει εκφράσει ενδιαφέρον να αναμιχθεί στις εξελίξεις η Cosco, έχοντας θέσει όμως σαν απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κλείσει όλες οι πληγές που ταλαιπωρούν τα συγκεκριμένα ναυπηγεία.

Εφόσον η κατάσταση με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν ξεκαθαρίσει γρήγορα -η αντιδικία ανάμεσα στο ελληνικό κράτος και την ιδιοκτησία της εταιρείας με φόντο διεκδικήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ- υπάρχει η σκέψη να δημιουργηθεί ενιαίος φορέας. Θα αποτελείται από τα ναυπηγεία Ελευσίνας και τη μεγάλη δεξαμενή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που με νόμο έχει περάσει και πάλι στο ελληνικό Δημόσιο, αν και η πλευρά Σάφα το αμφισβητεί και αυτό νομικά. Για το σχέδιο αυτό πάντως καταγράφεται έντονο ελληνικό ενδιαφέρον.

Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας μάλιστα τους τελευταίους μήνες έχουν ξεκινήσει ένα ευρύ διάλογο με φορείς της ναυτιλίας αλλά και του κράτους προκειμένου να διερευνηθεί η δυνατότητα ναυπήγησης πλοίων στην Ελλάδα με χρηματοδότηση μέσω της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Προκειμένου να ξαναλειτουργήσουν κανονικά τα ναυπηγεία της Ελευσίνας υπολογίζεται ότι χρειάζονται περίπου 4 εκατ. ευρώ για την επισκευή της δεξαμενής που βούλιαξε πριν από τρία χρόνια. Επίσης, σύμφωνα με μελέτη εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων, η εταιρεία προκειμένου να χαρακτηριστεί βιώσιμη χρειάζεται περίπου 30 εκατ. ευρώ τζίρο σε ετήσια βάση.

Εκτός από τις βλέψεις για ναυπήγηση πλοίων, από ferries μέχρι μικρά φορτηγά νέας τεχνολογίας, το τελευταίο διάστημα έχουν πληθύνει και οι φωνές από την πλευρά του ελληνικού εφοπλισμού, που εκφράζουν πρόθεση να φέρουν πλοία τους στην Ελλάδα προκειμένου να κάνουν επισκευές. Όπως όμως επισημαίνουν στη «Ν» κύκλοι της αγοράς η πρόθεση από τους εφοπλιστές υπάρχει, ήδη φέρνουν πλοία για επισκευές, αλλά δεν υπάρχει ακόμα ένας κεντρικός πυρήνας που θα σχεδιάσει συντεταγμένα και θα υλοποιήσει ένα πρόγραμμα προσέλκυσης εμπορικών πλοίων για επισκευές.

Η αντιδικία με τον Ισκ. Σάφα

Η ελληνική κυβέρνηση και η πλευρά της ιδιοκτησίας των ναυπηγείων Σκαραμαγκά βρίσκονται σε ανοικτή δικαστική διαμάχη από το 2012. Το ελληνικό Δημόσιο έχει ξεκινήσει τη διεκδίκηση των 250 εκατ. ευρώ (περίπου 550 εκατ. μαζί με τους τόκους), την οποία καταβάλλει προσπάθειες να σταματήσει με σειρά ασφαλιστικών μέτρων η πλευρά του μεγαλομέτοχου των ναυπηγείων Ισκαντάρ Σάφα.

Επίσης, η πλευρά των ναυπηγείων έχει κινηθεί στη διεθνή διαιτησία διεκδικώντας αποζημιώσεις ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Σάφα επισημαίνει ότι στην ουσία εξαπατήθηκε από το ελληνικό Δημόσιο και διεκδικεί ένα μεγάλο ποσό ως όγκο εργασιών που θα μπορούσε να «κλείσει» για τα ναυπηγεία, αλλά λόγω των απαγορεύσεων (που δεν γνώριζε) τις έχασε.

Τον προηγούμενο μήνα επίσης, κατέθεσε αίτημα για διαιτησία κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας στο Διεθνές Κέντρο της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Επίλυση Επενδυτικών Αντιδικιών (ICSID).

Ο κ. Σάφα διεκδικεί τα ατομικά δικαιώματά του υπό την ιδιότητα του επενδυτή στα ΕΝΑΕ και στο πλαίσιο της Διμερούς Συνθήκης Επενδύσεων μεταξύ του Λιβάνου και της Ελλάδας.

Αλλά και το ελληνικό Δημόσιο έχει στραφεί κατά της πλευράς Σάφα και έχει καταθέσει claims στο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.

Το ελληνικό Δημόσιο σε μια αγωγή στην οποία δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί το ποσό, το οποίο υπολογίζεται σε αρκετά δισ. ευρώ, ζητεί αποζημίωση για θέματα που έχουν να κάνουν με τις καθυστερήσεις στην παράδοση των υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού, θέτοντας ζητήματα εθνικής άμυνας.

 

naftemporiki

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Διάταξη: Μειώνεται ο ΦΠΑ στις εργασίες επισκευής πλοίων.

Quote

Απλοποιούνται οι διαδικασίες με τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα και με τον τρόπο αυτό ανάβει το πράσινο φως προκειμένου να μειωθεί ο ΦΠΑ για ναυπηγικές εργασίες σε πλοία που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική ναυσιπλοΐα.

Με τη διάταξη που περιλαμβάνεται στο άρθρο 104 του σχεδίου νόμου «Πτωχευτικός Κώδικας, Διοικητική Δικαιοσύνη, Τέλη - Παράβολα, Οικειοθελής Αποκάλυψη Αδήλωτων Εισοδημάτων, Ηλεκτρονικές Συναλλαγές, Τροποποιήσεις του ν. 4270/2014 και λοιπές διατάξεις» τροποποιείται το άρθρο 39 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις ναυπήγησης και επισκευής πλοίων να λειτουργήσουν µε τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν για τα Ελεύθερα Τελωνειακά Συγκροτήματα µε βάση διαδικασία που καθορίζεται µε απόφαση του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μεγάλη δεξαμενή στον Σκαραμαγκά σχεδιάζει να φέρει η Cosco και ζητούν στήριξη των ναυπηγείων Ελευσίνας - Νεωρίου Σύρου για τα σχέδιά τους

Quote

Φουντώνουν με το λυκαυγές του 2017, εκ νέου, τα σενάρια για την επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. Το υπουργικό δίδυμο των Παναγιώτη Κουρουμπλή και Στέργιου Πιτσιόρλα από τη μια και η Cosco, από την άλλη, φαίνεται ότι αναλαμβάνουν την πρωτοβουλία των κινήσεων προκειμένου να πετύχουν την «ανάδυση» της ναυπηγικής βιομηχανίας.

Πρώτη ανάγκη για τον κλάδο, όπως έχει ιεραρχηθεί αυτή τη στιγμή και σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», είναι η λειτουργία μιας πολύ μεγάλης δεξαμενής, η οποία θα μπορεί να λειτουργεί και σαν «κράχτης» στην αγορά, δίνοντας μεγάλη ώθηση στο σύνολο του cluster.

Η Cosco, η οποία αρχικά σχεδίαζε να φέρει μια μεγάλη δεξαμενή 300.000 τόνων στη χώρα μας, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βρει χώρο να την τοποθετήσει.

Όπως έχουν επισημάνει κύκλοι της αγοράς στη «Ν», η μοναδική περιοχή στον ΟΛΠπου μπορεί να τοποθετηθεί μια τέτοια δεξαμενή είναι στην Κυνόσουρα, όπου όμως η ανάδειξή της κατά ένα μέρος ως αρχαιολογικού χώρου έχει προκαλέσει αντιδράσεις.

Ο κινεζικός όμιλος, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανέκρουσε πρύμναν, και σε αυτή τη φάση σχεδιάζει να φέρει στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά μια πλωτή δεξαμενή 80.000 τόνων και μια δεύτερη για πλοία χωρητικότητας μέχρι 120.000 τόνους.

Τα σχέδια όμως για τη μεγάλη δεξαμενή δεν έχουν εγκαταλειφθεί - και με τις ευλογίες της κυβέρνησης, καθώς εξετάζονται όλα τα πιθανά σενάρια.

Οι επαφές

Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες της «Ν», που προέρχονται τόσο από κύκλους των εργαζομένων των ναυπηγείων Ελευσίνας όσο και από πηγές του Πενταγώνου, το τελευταίο διάστημα πραγματοποιήθηκε συνάντηση ανάμεσα σε εκπροσώπους του κινεζικού ομίλου και μιας ομάδας συνομιλητών στην οποία συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Ελευσίνας, αλλά και συνδικαλιστές. Στη συνάντηση αυτή, σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Ν», εξετάστηκαν οι δυνατότητες ανάπτυξης συνεργασίας ανάμεσα στον ναυπηγικό όμιλο (Σύρος - Ελευσίνα) και το λιμάνι του Πειραιά.

Σημείο κλειδί και σε αυτή την περίπτωση η ύπαρξη μεγάλης δεξαμενής. Στο συγκεκριμένο σενάριο, η δεξαμενή αυτή βρίσκεται απέναντι από τα ναυπηγεία Ελευσίνας και είναι η πέμπτη δεξαμενή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, επί πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά, η δεξαμενή έχει περιέλθει στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου και βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Ωστόσο, και αυτός ο δρόμος, όπως φαίνεται, δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αφού αποτελεί μέρος της νομικής διελκυστίνδας ανάμεσα στο ελληνικό Δημόσιο και την ιδιοκτησία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι δύο πλευρές «ξιφουλκούν» στα διεθνή δικαστήρια με «έπαθλο» αρκετά δισ. ευρώ. Σήμερα λειτουργούν κάτω από την «ομπρέλα» του Πολεμικού Ναυτικού και μέχρι στιγμής μόνο για την αποπεράτωση της σειράς των υποβρυχίων.

Σε ό,τι αφορά την πέμπτη δεξαμενή των ναυπηγείων, η ιδιοκτησία των ΕΝΑΕ έχει καταθέσει ασφαλιστικά μέτρα κατά της απόφασης της κυβέρνησης και αναμένεται η εκδίκαση της υπόθεσης.

Σημειώνεται πάντως ότι κύκλοι της Cosco ανέφεραν στη «Ν» ότι δεν έχουν πραγματοποιήσει καμία συνάντηση με τη διοίκηση των ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου.

Κυβερνητική πρωτοβουλία

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι η ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να δώσει μεγάλη ώθηση στην ελληνική οικονομία. Για τον σκοπό αυτό έδωσε τη σκυτάλη στον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον υφυπουργό Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα προκειμένου να τα καταφέρουν σε έναν τομέα που όλες οι προηγούμενες θεσμικά υπεύθυνες αρχές απέτυχαν παταγωδώς τα τελευταία 15 με 20 χρόνια. Όπως επεσήμανε πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, η όλη προσπάθεια είναι αναπτυξιακού χαρακτήρα. Πρέπει να απεμπλακεί το ναυπηγείο Σκαραμαγκά από την κατάσταση που βρίσκεται, να ενισχυθεί η Ελευσίνα και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ενώ αποκάλυψε ότι υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για επισκευές από τον 6ο αμερικανικό στόλο.

Επίσης υπάρχουν προγράμματα που μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο του πακέτου Γιούνκερ, ενώ υπάρχουν ακόμη τα προγράμματα εξοπλισμού του Λιμενικού Σώματος (νέα σκάφη και επισκευές), καθώς και η μεγάλη ανάγκη για μετασκευές φορτηγών και επιβατηγών πλοίων εν όψει της χρήσης νέων καυσίμων μετά το 2020.

naftemporiki.gr

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μπορει καποιος να πει τι στο διαολο εχει η δεξαμενη κ δεν δουλευει???παντως οσες φορες κ εχω παει δεν βλεπω να κανουν επισκευες πανω της που λεγανε για βλαβη!!!

Link to comment
Share on other sites

Πέρυσι τον Απρίλιο έληξαν τα χαρτιά της και χρειάζεται επισκευή για να ανανεωθούν τα πιστοποιητικά της. Η προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΠ δεν έκανε εγκαίρως τις ενέργειες για την επισκευής της και την ανανέωση των χαρτιών της. Τώρα οι Κινέζοι δεν φαίνεται να βιάζονται να την επισκευάσουν μιας και θα φέρουν καινούργια δεξαμενή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το βλεπετε δηλαδη πιθανο οι Κινεζοι να φερουν δεξαμενη ή οποια αλλη μορφη επενδυσης? Προσωπικα το θεωρω αρκετα δυσκολο και μαλιστα τοσο οσο και η αξιοποιηση του Ελληνικου. 

Link to comment
Share on other sites

Προσωπική μου άποψη είναι ότι κάποια στιγμή θα έρθει κάποια δεξαμενή ως επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά από τη Cosco. Εξάλλου μια τέτοια επένδυση θα είναι προς όφελος της με πιθανή αύξηση των πλοίων που θα έρχονται ξανά στο Πειραιά για επισκευή.

Link to comment
Share on other sites

Φοβαμαι πως οι τυχων προτασεις αναδιαρθρωσης, επενδυσης ή αναπτυξης εν γενη στην Ναυπηγοεπισκευαστικη Βαση και στον εν δυναμη ΟΛΠ, θα βρισκουν τοιχο απεναντι στα παλαι ποτες θεσμικα πλαισια που διεπουν τη Ζωνη. Βεβαια ειναι ενα πολυ λεπτο θεμα και οσοι απο εμας εχουν δουλεψει στη Ζωνη ή στα Ναυπηγεια θα το εχουν ζησει και χρειαζονται μεθοδευμενες κινησεις απο τους διαφορους επενδυτες. Σαφως και μια Πλωτη δεξαμενη για Panamax ή εστω Ultramax πλοια θα ηταν το πλεον θετικο γεγονος. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

τις τελευταιες μερες κυλοφορει μια αναρτηση, η... πατροτητα της οποιας χανεται στα retweet και στα copy pasteB), συμφωνα με την οποια... χτιζεται ναυπηγειο γιγας, στην οποια θα περιλαμβανονται σκαραμαγκας, ελευσινα, νεωριο και η περιβοητη γιγαντιαια δεξαμενη που ρυμουλκουν οι κινεζοι στην ελλαδα. η αναρτηση συνοδευεται ειτε με διθυραμβους (ερχεται η αναπτυξη κλπ), αν προκειται για φιλοκυβερνητικο μεσο, ειτε με ξορκια (οι κομμουνιστες παιρνουν την περιουσια των νυν επενδυτων ιδιοκτητων) αν προκειται για αντιπολιτευομενο μεσο.

το euro2day εχει μια πιο... μετριοπαθη και συγκρατημενη, περιγραφη της καταστασης.

η κυβερνηση και κυριως ο υφυπουργος οικονομιας  και αναπτυξης, θελουν να ξεμπλοκαρει η κατασταση και να φτιαχτει ενας ενιαιος φορεας, που θα περιλαμβανει ελευσινα, νεωρειο, ενα μερος του σκαραμαγκα (τουλαχιστον τις πλωτες δεξαμενες) και τις δεξαμενες του ΟΛΠ, με συμμετοχη Cosco, Τραπεζων και τυχον αλλων επενδυτων.

με το σκαραμαγκα υπαρχει η γνωστη εκκρεμοτητα με τις παλιες επιδοτησεις, οπου παπανδρεου & βενιζελος ειχαν υπογραψει απο το 2010 οτι τα ναυπηγεια θα εχουν μονο αμυντικο χαρακτηρα και οχι εμπορικο, για να μην επιστρεψουν τις επιδοτησεις.

αυτη τη στιγμη, οι νυν ιδιοκτητες του σκαραμαγκα (Safa κλπ) εχουν παει την Ελλαδα σε διαιτητικο δικαστηριο (εννοειται με τη συγκαταθεση της Ελλαδας. δεν πας σε διαιτησια μονος σου), η αποφαση του οποιου παει προς τα πισω. Η ΕΕ, εχει βρει και αλλες αμαρτιες και απειλει με νεες προσφυγες και νεες απαιτησεις για επιστροφες ποσων, το προσωπικο των ναυπηγειων ζητα οφειλομενα και εξασφαλιση θεσεων εργασιας, οι Τραπεζες (Πειραιως και Alpha) εχουν λογο, γιατι εχουν λαμβανειν πολλα, Ταβουλαρης and friends, θα ηταν χαρουμενοι να απεμπλακουν απο ελευσινα και νεωριο, μεσω ενιαιου φορεα και η Cosco πολυ θα ηθελε να βαλει ποδι σε ενα τοσο μεγαλο project.

για την ωρα, απο οτι καταλαβαινουμε, υπαρχουν μονο θεωρητικες συζητησεις με κινεζους και προσωπικο και οχι με τις τραπεζες, τους αραβες και την ΕΕ, που εχουν τον πρωτο λογο. ετσι βολευομαστε παλι με επισκευες στη μεγαλη του περαματος.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εδώ και ένα μήνα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες της επισκευής της μεγάλης δεξαμενής του Περάματος. Πέρα από την αλλαγή λαμαρινών στη δεξιά πλευρά, αλλάζουν λαμαρίνες και στην αριστερή πλευρά ενώ έχουν αφαιρέσει όλα τα έδρανα της δεξαμενής.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η επισκευή της μεγάλης δεξαμενής του Περάματος κοντεύει να ολοκληρωθεί και μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να δοθεί προς χρήση!! Βέβαια χρειάστηκαν 15 μήνες να μείνει ανενεργή (12 αναμονή + 3 μήνες επισκευή), με αποτέλεσμα πολλά πλοία αναγκάστηκαν να πάνε σε ξένες χώρες για το δεξαμενισμό τους!! Όπως μπορούμε να δούμε αλλάχτηκαν αρκετές λαμαρίνες και από τις δυο πλευρές της δεξαμενής.

Link to comment
Share on other sites

το οποιο, οπως ειπαμε και παραπανω, πρεπει να σημαινει, οτι παει πισω η περιβοητη μεγαλη δεξαμενη, η οποια υποτιθεται οτι ερχεται ρυμουλκουμενη.

υποθετω και εν αναμονη των εξελιξεων με σκαραμαγκα/ελευσινα/νεωρειο.

ΥΓ: Η καθυστερηση των 15μηνων, πρεπει να ειχε να κανει με αυτες τις εξελιξεις

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

«Ξαναζωντάνεψε» το Πέραμα χάρη στα ιδιωτικά ναυπηγεία

Quote

Αυτή την περίοδο βρίσκονται περισσότερες από 20 θαλαμηγοί άνω των 25 μέτρων για μετασκευή- επισκευή και συντήρηση 

Καμπανάκι για την υψηλή φορολογία από τους ανθρώπους της αγοράς

Τι κοινό μπορεί να έχουν ο Ρώσος μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, με τον πρόεδρο και βασιλιά των Αραβικών Εμιράτων Χαλίφα Μπιν Ζαγέντ αλ Ναχαγιάν, την οικογένεια Λάτση και τη θρυλική θαλαμηγό του Αριστοτέλη Ωνάση, «Christina O»;

Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι το Πέραμα και τα ναυπηγεία που βρίσκονται εκεί. Αν εξαιρέσει κανείς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο της Cosco μετά την εξαγορά από τον ΟΛΠ, τα ιδιωτικά ναυπηγεία της περιοχής, στα χρόνια της οικονομικής κρίσης γνωρίζουν μια απρόσμενη άνθηση, προσφέροντας δουλειά σε χιλιάδες ανθρώπους.

Τα τελευταία χρόνια, μερικά από τα ιδιωτικά ναυπηγεία στο Πέραμα κυρίως όσα δραστηριοποιούνται στο χώρο του yachting, βλέπουν μια σημαντική ανάκαμψη, σε σχέση με το σύνολο άλλων ελληνικών επιχειρήσεων της χώρας.

Ένας από τους βασικούς λόγους, που σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς τα ιδιωτικά ελληνικά ναυπηγεία Περάματος έχουν «ξαναζωντανέψει»,είναι οι επενδύσεις που έγιναν από Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου. Παρά την οικονομική κρίση, οι επιχειρηματίες του χώρου ξόδεψαν δεκάδες εκατομμύρια την τελευταία πενταετία για να εκσυγχρονήσουν τα ναυπηγεία τους ώστε να είναι άκρως ανταγωνιστικά. Η εμπειρία και η τεχνογνωσία των Ελλήνων μηχανικών και η γνώση τους στην κατασκευή θαλαμηγών, καθώς και η μείωση του εργατικού κόστους είναι οι επιπρόσθετοι παράγοντες που τα ναυπηγεία γνωρίζουν άνθηση, παρόλο, όπως λένε άνθρωποι της αγοράς, η μεγάλη φορολογία είναι εκείνη που εμποδίζει ώστε η Ελλάδα να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστική σε αυτό τον τομέα σε σχέση με την Τουρκία και την Ιταλία.

Αυτή την περίοδο στο Πέραμα βρίσκονται περισσότερες από 20 θαλαμηγοί άνω των 25 μέτρων για μετασκευή- επισκευή και συντήρηση. Mega Yachts που περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων μεγαλύτερων και ακριβότερων σκαφών.

Κάποια ανήκουν σε ξένους κροίσους, άλλα σε ελληνικές οικογένειες με παράδοση στο χώρο του εφοπλισμού, ενώ μερικά σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο yachting ενοικιάζοντας τα πολυτελή σκάφη τους σε άτομα με χονδρό πορτοφόλι που τα τελευταία χρόνια επιλέγουν το Ιόνιο και το Αιγαίο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές πάνω σε τέτοιου είδους σκαριά.

Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, το Ναυπηγείο Σπανόπουλου στο Πέραμα, το Ναυπηγείο Ψαρρού, Το ναυπηγείο Χαλκίτη αλλά και το ναυπηγείο Άτλας, όλα στο Πέραμα φιλοξένησαν και φιλοξενούν στις αποβάθρες τους θαλαμηγούς δεκάδων ή και εκατοντάδων μέτρων συγκεντρώνοντας σημαντικά μερίδια στην αγορά της Μεσογείου.

Εμβληματικά yacht όπως το SHAF της βασιλικής οικογένειας του Αμπου Ντάμπι, το ADORA του Λιβανέζου επιχειρηματία Χαμέτ Αλ Σιάτι, το ΑΝΝΑ του Ρώσου ιδιοκτήτη του Σκορπιού Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, το HARMONY G της οικογένειας Μαμιδάκη, το PARIS της οικογένειας Λάτση, το RINI της οικογένειας Βενιάμη, η θρυλική θαλαμηγός του Αριστοτέλη Ωνάση Christina O, αλλά και δεκάδες άλλα μικρότερα γιωτ συντηρούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Άλλωστε η τεχνογνωσία των Ελλήνων εργαζομένων στα ναυπηγεία θεωρείται ένα από τα πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας έναντι της Τουρκίας, της Ιταλίας αλλά και της Γαλλίας, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια κρατούσαν τα σκήπτρα.

Σε μια χρονική περίοδο κατά την οποία αναζητούνται ιδιωτικά κεφάλαια που θα επενδυθούν στη χώρα, Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία έβαλαν σημαντικά χρηματικά ποσά στο Πέραμα και όχι μόνο, για νέο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και για σημαντικές συμφωνίες με διεθνείς εταιρείες του χώρου, όπως πραγματοποίησε πριν από τρια χρόνια περίπου ο κ. Βίκτωρας Ρέστης που μέσω της θυγατρικής του ομίλου του, της Ελληνικά Ναυπηγεία Περάματος, υπέγραψε σημαντική συμφωνία συνεργασίας με τον ιταλικό όμιλο Benetti.

Τέτοιου είδους επενδύσεις, όπως και η εξαγορά ναυπηγείου από τον όμιλο Σπανόπουλος, καθώς και τα νέα μηχανήματα που έφθασαν στα ναυπηγεία και φυσικά η μείωση του εργατικού κόστους ελέω οικονομικής κρίσης, βοηθούν την ελληνική ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία να αποκτήσει λίγη από την αίγλη περασμένων δεκαετιών.

Στην ανάπτυξη του Περάματος δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το ναυπηγείο του ομίλου Χαλκίτη, αλλά και το Ψαρρού και φυσικά το ναυπηγείο του επιχειρηματία Πάρη Δράγνη, πολλά από τα γιωτ του ενοικιάζονται κάθε χρόνο για διακοπές στην Ελλάδα από ξένους celebrities του Χόλυγουντ και διεθνείς αθλητές.

Οι ιδιοκτήτες των περισσότερων σκαφών επιλέγουν το Πέραμα, και την Ελευσίνα, για να κάνουν εργασίες συντήρησης, βαφές, ανακατασκευές, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει και η δυνατότητα ναυπήγησης νέων θαλαμηγών κυρίως για πελάτες από το εξωτερικό.

Παράλληλα, τα σκάφη αυτά δένουν σε ελληνικές μαρίνες και «ξεχειμωνιάζουν» αφού οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες των ελληνικών ναυπηγείων προσφέρουν και ένα είδος «πάρκινγκ» για mega yachts.

Όπως όμως τονίζουν στο protothema.gr άνθρωποι της συγκεκριμένης αγοράς, η υψηλή φορολογία τόσο στις εταιρείες, που διατηρούν την έδρα τους στην Ελλάδα, όσο και στα ανταλλακτικά δεν βοηθούν και τόσο στην ανάπτυξη του κλάδου, αφού όπως λένε, μπορεί να είναι ανταγωνιστικοί με τις αντίστοιχες της Τουρκίας και της Ιταλίας, λόγω της ελληνικής εμπειρίας και τεχνογνωσίας, αλλά η υψηλή φορολογία αποτελεί τροχοπέδη στην περαιτέρω ανάπτυξή τους.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως οι θαλαμηγοί, των ξένων μεγιστάνων προτιμούν τα καλοκαίρια την Ελλάδα και για το λόγο αυτό επιλέγουν και τις ελληνικές μαρίνες για να βγάλουν το χειμώνα. Η διαφήμιση που γίνεται κάθε χρόνο από τις θαλαμηγούς των Ρώσων και Αράβων που κατακλύζουν το Ιόνιο και το Αιγαίο βοηθά στην προσέλκυση όλο και περισσότερων mega yachts από το εξωτερικό στο απέραντο ελληνικό γαλάζιο με τους βαθύπλουτους επιβάτες τους θα αποτελέσει δυνατή οικονομική ανάσα σε μια αλυσίδα επαγγελματιών που ασχολούνται με τον κλάδο, αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
16 hours ago, Nikos_Chania said:

Το πλοίο αποδεξαμενιστηκε λοιπόν και έδεσε στην γωνία δεξιά από το 12άρι.

Γιου κούφ μη νάου! Να λοιπόν που ο ερχομός της Cosco, αλλάζει τα πράγματα με παραπάνω από έναν τρόπους.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι έχει σχέση με την έλευση της Cosco αλλά στο ότι η εταιρεία του βιάζεται για να τελειώσουν οι εργασίες!! Απλώς ένας ένας νυχτερινός αποδεξαμενισμος κοστίζει παραπάνω από ότι μια ημέρα παράταση σε ένα δεξαμενισμο!! 

Link to comment
Share on other sites

Ρε συ Παναγία μου, όοοολες αυτές τις δεκαετίες δεν το είχε σκεφτεί κανείς αυτό, και το ανακάλυψε η ΑΝΕΚ? Σίγουρα θα πίεσαν κι αυτοί αλλά αν δεν πεί το ναί ο ΟΛΠ και το Traffic, δεν κουνιέται τίποτις.

Link to comment
Share on other sites

Οι εταιρείες κοιτάνε τι τους συμφέρει οικονομικά συνήθως!! Εγώ προσωπικά έχω δει να εισέρχεται το Επτάνησος γύρω στις 18:00 το απόγευμα για δεξαμενισμό στου Βασιλειάδη ή να αποδεξαμενίζεται το Αδαμάντιος Κοραής στις 20:00 από τη δεξαμενή του Βασιλειάδη. Εξάλλου υποτίθεται υπάρχει το «πλήρωμα» της δεξαμενής σε 24ωρη βάση, ενώ όταν αποδεξαμενιζεται έρχονται έξτρα «πλήρωμα»

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Άλλο το 1800 και το 2000 και μάλιστα θερινής ώρας στου Βασιλειάδη, κι άλλο το χτεσινό. Κι άλλο Λιμεναρχείο in charge. Δε λέω πως δεν γίνεται, λέω πως δεν το θυμάμαι ποτέ να έχει γίνει στο παρελθόν στο Πέραμα.  

Link to comment
Share on other sites

εδω ακουγαμε διαφορα, οτι δεν επιτρεπονται κινησεις μετα τη δυση του ηλιου λογω ναυσταθμου και τωρα βλεπουμε αποδεξαμενισμο νυχτα, που στο εξωτερικο ειναι συνηθισμενο, αλλα στα Piraeus Outskirts, δεν το ειχαμε ξαναδει ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...