Jump to content
Shipfriends

Τιμόνια


Recommended Posts

Ναι,αλλά τότε το αποτέλεσμα θα ήταν απλώς να στρίψη τό πλοίο δεξιά ή αριστερά ενώ πρέπει να πάη ευθεία.Μέ την προϋπόθεση ότι το πλοίο είναι εν πλώ και όχι σε διαδικασία ελιγμού στό λιμάνι,αυτό δέν έχει ιδιαίτερη σημασία και διορθώνεται άμεσα από τον πηδαλιούχο.

Ενας λάθος χειρισμός τού πρωραίου rudder όμως,εφ'όσον το πλοίο είναι εν πλώ,σημαίνει ότι τό rudder αυτό (που στην ανενεργή του κατάσταση είναι ευθυγραμμισμένο με την πορεία τού πλοίου) ξαφνικά βρίσκεται υπό γωνία σε σχέση με την πορεία τού πλοίου και άρα αρχίζει να δέχεται δυνάμεις από το νερό που το περιβάλλει και να προβάλλη αντίσταση σ'αυτές,άρα πλέον η ισχύς που δίνουν οι μηχανές δέν αρκεί γιά να διατηρηθή η ίδια ταχύτητα.Εφ'όσον δέ η ταχύτητα τού πλοίου είναι μεγάλη,από αυτές ακριβώς τίς δυνάμεις που ασκούνται σ'αυτό το rudder,μπορεί αυτό να σπάση και να προκαλέση ζημιές και στήν καρίνα τού πλοίου με την πρόσκρουσή του επάνω της.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι τοσο ευκολα ολα αυτα που λετε. Το τιμονι (ειδικα το πλωριο) δεν ειναι στον αερα οταν δε δουλευει. Ειναι πανω στο υδραυλικο του συστημα και ειναι τρομερα δυσκολο να κινηθει απο την αντισταση του νερου. Θα πρεπει ολα απο μεσα να εισαι σαπια και να φυγουν απο τη θεση τους. Αλλα μιλαμε θα πρεπει να ειναι πολυ πολυ σαπια :D Στην Ελλαδα εχει επικρατησει να τα σφραγιζουμε ολα ο,τι δε χρησιμοποιουμε (τιμονια, visor) μαλλον για να αποφευγεται η συντηρηση. (ειδικα η συντηρηση ενος visor σε καλη κατασταστη ειναι δραμα ;))

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Οντως μπορεί να μήν είναι εύκολο να μετακινηθή τό rudder από την αντίσταση τού νερού και μόνο,ωστόσο αυτή η αντίσταση υπάρχει άν το πλοίο κινείται με το πλωριό rudder υπό γωνίαν,οπότε γιά να διατηρήση την ταχύτητά του πρέπει να αυξήση την ισχύ τών μηχανών,άρα να κάψη περισσότερα πετρέλαια.Σε εποχές που μάς "αλλάζουν τά πετρέλαια" ολονών μας,το να τα καίη ένα πλοίο τζάμπα και βερεσέ δέν είναι ό,τι καλύτερο...:)

Link to comment
Share on other sites

Χμ σωστό κι'αυτό,θά εξαναγκάζη το πλοίο να στρίψη.

Υποθέτω ότι ο σκοπός του,όπου χρησιμοποιείται,είναι ακριβώς αυτός,νά βοηθά δηλ.στην στροφή τού πλοίου όταν κάνη ανάποδα (οπότε η πλώρη μετατρέπεται σέ virtual πρύμνη),έτσι ώστε να μήν χρειάζωνται τά προσανάποδα στίς μηχανές.

Link to comment
Share on other sites

Μια ιδεα παντως που δεν ξερω και κατα ποσο ειναι σωστη ειναι οτι το πλωριο τιμονι βοηθαει περισσοτερο οταν το βαπορι πεφτει με την πλωρη πραγμα που γινεται κατα κορων στο Καναλι.Τα πιο πολλα, αν οχι ολα, τα βαπορια που διαθετουν τετοιο τιμονι φτιαχτικαν για να δουλευουν στο Καναλι οποτε στην Ελλαδα οπου δεν εχουμε τετοιες υποδομες το σφραγιζουμε για να εχουμε και το κεφαλι μας ησυχο

Link to comment
Share on other sites

Οντως μπορεί να μήν είναι εύκολο να μετακινηθή τό rudder από την αντίσταση τού νερού και μόνο,ωστόσο αυτή η αντίσταση υπάρχει άν το πλοίο κινείται με το πλωριό rudder υπό γωνίαν,οπότε γιά να διατηρήση την ταχύτητά του πρέπει να αυξήση την ισχύ τών μηχανών,άρα να κάψη περισσότερα πετρέλαια.Σε εποχές που μάς "αλλάζουν τά πετρέλαια" ολονών μας,το να τα καίη ένα πλοίο τζάμπα και βερεσέ δέν είναι ό,τι καλύτερο...:)

μπα!!! να αλλάξει τόσο δραματικά η αντίσταση του καραβιού απο ένα τέτοιο σενάριο δεν το βλέπω να παίζει και τόσο,οπότε μπορούμε να έχουμε το κεφάλι μας ησύχο

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Τα λεγομενα σπαστα τιμονια εκτος απο την δυνατοτητα ανεξαρτητης λειτουργιας σε περιπτωση βλαβης του ενος προσφερουν κατι επιπλεον στη μανουβρα;

 

Επισης αν δεν κανω λαθος καπου εχω ακουσει τη φραση "τιμονια σε θεση V' αν υπαρχει τετοια εννοια τι αφορα;

Link to comment
Share on other sites

Tα τιμόνια V σημαίνει το αριστερό πηδάλιο όλο δεξιά και το δεξιό πηδάλιο όλο αριστερά και βοηθούν κατα την διάρκειας μιάς μανούβρα να γίνεται πιο ευέλικτο στην πρόσδεση.

Link to comment
Share on other sites

Οταν λεμε V εννοουμε την εσωτερικη θεση που περνουν στην μανουβρα!δηλ.το δεξι γυρναει αριστερα κ το αρθστερα γυρναει δεξια..οι μοιρες που γυρνανε εσωτερικα αλλαζουν αναλογα με το πλοιο!οπως κ Μεγαλες γωνιες εννουμε την ενεργοποιηση μεγαλυτερης γωνιας που χρησιμοποιουνε στα stby.30*ειναιτο σταθερο κ μεγαλες 45*

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπαρχει περιορισμος ταχυτητας. Απλα απο μια ταχυτητα και πανω δεν εχει νοημα, και μαλλον δεν ειναι και καλο για τα τιμονια, λογω της μεγαλης δυναμης που ασκειται.

Αλλα τεχνικα περιορισμος δεν υπαρχει

Ο σημαντικοτερος λογος που γινεται αυτο και δεν εχει αναφερθει μεχρι τωρα ειναι οτι βαζοντας ετσι τα τιμονια στη μανουβρα μηδενιζουν το χρονο που θελει το τιμονι να παει απο δεξια αριστερα, που ναι μεν ειναι καποια δευτερολεπτα μονο αλλα στις λιμαναρες μας ισως αποδειχτουν κρισιμα

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Ενταξει αν εχεις καπετανιο το καραβι παει. Δεν εχουν ολα τα πλοια τις ευκολίες των νεοτευκτων. Μη ξεχναμε οτι κ τα 3 bluestarακια παροτι εχουν ολα τα comfort εχουν βγει "απεναντι" off topic αλλα ας το αναφερουμε.

Link to comment
Share on other sites

καποιος μου είχε αναφέρει ότι ένας σημαντικός παράγων είναι η καλύτερη αξιοποίηση των suction/discharge currents των προπελλών τα οποία επηρεάζουν πολύ την συμπεριφορά του πλοίου σε σχεδόν μηδενικές ταχύτητες.

Link to comment
Share on other sites

Οταν λεμε V εννοουμε την εσωτερικη θεση που περνουν στην μανουβρα!δηλ.το δεξι γυρναει αριστερα κ το αρθστερα γυρναει δεξια

Η θεση αυτη των 2 τιμονιων οριζεται ανεξαρτητα για καθε ενα τιμονι;

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Καλημέρα έχω κάποιες απορίες 

Πρώτον Βρήκα αυτή την φωτογραφία στο internet Και ήθελα να ρωτήσω αυτό το πτερύγιο που είναι μέσα στον κύκλο πώς λέγεται και ποια είναι η λειτουργία του

 

image.thumb.jpeg.918414210d2e975ac9a2c84facf2178d.jpeg

Και δεύτερον τι είναι το skeg και ποια είναι η λειτουργία του

Ευχαριστώ

Link to comment
Share on other sites

Είναι λίγο μπερδεψοκατάσταση. Το ποδόστημα (sternpost) είναι αυτό που έγραψε ο Π100 παραπάνω. Κάποiες φορές στα αγγλικά απαντάται και σαν sternframe (όταν δεν είναι ακριβώς post😁). To skeg (δεν ξέρω πως ακριβώς να το αποδώσω Ελληνικά) είναι ας πούμε ένα σαν πτερύγιο το οποίο πιθανόν να περιβάλλει και άξονα. Twin skeg λέμε όταν υπάρχουν 2 εκατέρωθεν της τρόπιδος. Η χρησιμότητά του είναι κυρίως υδροδυναμική αλλά έχει καί κάποια άλλα πλεονεκτήματα (φυσικά και κάποια μειονεκτήματα). Ελπίζω να μπόρεσα να βοηθήσω κάπως (και κυρίως να μην κάνω και εγώ κάποιο λάθος)

.sternpost.thumb.JPG.e3eb3bfa3be98d604ecf14104ae907d6.JPGsternframe.thumb.JPG.1cf7a7146bca3975820448ea4046014a.JPGskeg2.thumb.JPG.cb3c40d19e90285aa6a0bab3e43bb552.JPG

On 11/19/2022 at 11:11 AM, ΟΡΕΣΤΗΣ Σ said:

Πρώτον Βρήκα αυτή την φωτογραφία στο internet Και ήθελα να ρωτήσω αυτό το πτερύγιο που είναι μέσα στον κύκλο πώς λέγεται και ποια είναι η λειτουργία του

Αν δεν κάνω λάθος από την φωτο πρόκειται για skeg. Είναι μέρος της ναυπηγικής σχεδίασης του σκαριού - δεν έχει "λειτουργία".

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...