Jump to content
Shipfriends

Προμηθέας (ΙΜΟ 7414286)


Recommended Posts

To εφοδιαστικό ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ (ΙΜΟ 7414286) έχει κατασκευαστεί το 1975 στη Γερμανία ως Chemical Tanker και το 1994 μετετράπη σε Bunker.

Προηγούμενα ονόματα, Fredensborg, Chess, και Tankvik. Ανήκει στην DEMOTANK SHIPPING με έδρα τον Πειραιά από τον Ιούλιο του 2003, χρονιά κατά την οποία πήρε το σημερινό του όνομα και ύψωσε Ελληνική σημαία. Τον τελευταίο καιρό, το έχω δει πολλές φορές στο AIS σε ταξίδια ανάμεσα Αγίων Θεοδώρων (Αττικής) και Σούδας.

Να το δούμε σε μια φωτογραφία του polmyt, σε δεξαμενισμό του στο Πέραμα τον Απρίλιο του 2009.

1_Promitheus_02_06_07_Perama.jpg

Να σημειώσω τέλος, ότι στην "Αγγλικήν" το όνομα του πλοίου γράφεται ως PROMITHEAS, προς αποφυγή συσχέτισης με την υδροφόρα PROMITHEUS (ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ).

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος, και σύμφωνα με τα σινιάλα στην τσιμινιέρα, πρέπει να είναι η ίδια εταιρία που έχει το Vassiliki (IMO: 7113375), το Thisseas (IMO: 7206342) (φωτο του Polmyt) και το Pytheas (φώτο του Σείριου), του οποίου η κατασκευή δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα.

Edited by TankerShip
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τον τελευταίο καιρό, το έχω δει πολλές φορές στο AIS σε ταξίδια ανάμεσα Αγίων Θεοδώρων (Αττικής) και Σούδας.

Να αναφέρουμε πως τόσο το ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, αλλά και το ΒΑΣΙΛΙΚΗ που μετέφεραν πετρέλαιο για τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ στα Χανιά, αντικαταστάθηκαν από το ΣΟΥΔΑ και έτσι πλέον δεν επισκέπτονται την Σούδα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα βρισκόταν στη Ράδα της Ελευσίνας και στη συνέχεια, τους τελευταίους μήνες ήταν δεμένο μαζί με το ΒΑΣΙΛΙΚΗ στη Βλύχα. Χθες άνοιξε μετά από αρκετό καιρό το AIS του και πήγε στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου, οπότε υποθέτω πως θα δραστηριοποιηθεί και πάλι.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 3 years later...

Βλέποντας την πιο πάνω φωτογραφία του Προμηθέας θυμήθηκα τα χρόνια που δούλευε τακτικά και ανέβαιναμε για survey, η σκάλα του (φαίνεται και στη φωτογραφία) ήταν ένας μικρός Γολγοθάς. Το πλοίο, όπως μπορεί να δει κανείς είναι ψηλό και η συγκεκριμένη σκάλα ο ορισμός του unsafe. Πολυ θεωρητικά, είχε δυο γάντζους για να κρατιέται από το πλοίο όπως τοποθετούνταν πρύμα. Ουσιαστικά ήταν μια σιδερένια ανεμόσκαλα. Και ενώ στα πλοία στη ράδα πολλές φορές χρειαζόταν να ανέβεις από ανεμόσκαλα, το πλήρωμα είχε την πρόνοια να ρίξει ένα βιλάι να τραβήξουν επάνω όλο τον εξοπλισμό. Στον Προμηθέα όμως έκανες παιχνίδι μόνος σου ενώ και η σκάλα στην πραγματικότητα κουνούσε αρκετά και όταν σκαρφαλώνεις φορτωμένος σα μουλάρι, με τον αέρα στον Ασπρόπυργο να σε καταριέται δεν ένιωθες διόλου ασφαλής, μάλλον το αντίθετο. Πολλές φορές θυμάμαι να αναρωτιέμαι αν οι γάντζοι έχουν πιάσει καλά ή θα βρεθώ με σπασμένη πλάτη στην προβλήτα.

Μέσα πάντως το πλοίο ήταν ευρύχωρο και αν και bunker απέπνεε μια "αρχοντιά". Θυμάμαι ότι είχε ένα μεγάλο χάρτη (νομίζω)με ταξίδια που έκανε πριν έρθει στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Τι είπες τώρα αδερφέ, σε διαβάζω κι ανατριχιάζω. Και το πιο επικίνδυνο είναι η στιγμή που θα ανέβεις, ειδικά αν έχεις την τύχη να επιβαίνεις σε παλαιού τύπου λάτζα που δεν μπορείς καλά-καλά να σταθείς στην άκρη για να κάνεις το σάλτο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Όντως αυτη η στιγμή που θα ανέβεις από τη λάτζα στην ανεμόσκαλα η στρατηγική είναι απαραίτητη προκειμένου να μην έχεις απρόοπτα. Και καλά, όταν η θάλασσα είναι κάλμα και δεν έχει αέρα λογικά δεν έχεις θέμα. Σε αντίθετη περίπτωση όμως είναι όντως δύσκολο γιατί και η λάτζα τα άγαρμπα πάνω κάτω τα έχει για την πλάκα. Βέβαια και η ανεμόσκαλα γυρνάει από τον αέρα (μου είχε συμβει αρκετές φορές) ενώ και ο συνδυασμός ανεμόσκαλας και pilot ladder μπορεί να σου επιφυλάξει δυσάρεστες εκπλήξεις.

Γενικά σε πιο ακραία περιστατικά πρέπει να εχεις ψυχραιμία και συγκέντρωση. Άντε και το φύλακα άγγελο σου να κάνει υπερωρίες! ^_^

Στο θέμα μας, ο Προμηθέας το Σάββατο που μας πέρασε ήταν ακόμα στη Βλύχα, παρέα με τον Θησέα, της ίδιας εταιρείας, ο οποίος άνετα διεκδικεί το βραβείο της πιο άνετης και εύκολης κουβέρτας !

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...