Nick the Greek Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Τζιτζιρίζει η αγορά των PCTCs. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Tradewinds το Viking Bravery(6,700 CEU) ναυλώθηκε με παράδοση τον Ιούλιο του 2023 για μια πενταετία με συνολικό αντίτιμο περίπου 118 εκατομμυρίων δολλαρίων. Αυτό σε ημερήσιο ναύλο μεταφράζεται σε σχεδόν USD 65,000, στην πραγματικότητα βέβαια υπάρχει κλιμάκωση στη συμφωνία. Υπάρχει και επιλογή του ναυλωτή να επεκτείνει την συμφωνία για άλλα 3 χρόνια πέρα των 5 με ημερήσιο ναύλο 48 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Καταλαβαίνετε για τι λεφτά μιλάμε. Όπως έχουμε ξαναπεί, η ακτοπλοία είναι ψιλικατζίδικο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted February 6, 2023 Share Posted February 6, 2023 Στο Ah Shin (IMO No: 9177430) ξέσπασε φωτιά ανοικτά του Βιετνάμ. Πριν 5-6 χρόνια μας είχε απασχολήσει όταν είχε ναυλωθεί από την MCCL με το όνομα Perseus Liberty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted April 17, 2023 Share Posted April 17, 2023 Σε συνέχεια των σχολίων που έχουμε κάνει για την αγορά των car carriers, να πούμε ότι η Tradewinds σε σημερινό της άρθρο αναφέρει σχόλια αναλυτών που υπολογίζουν την αύξηση των εξαγωγών αυτοκινήτων από την Κίνα σε ετήσια βάση σε 48%(!!!) σε σχέση με πέρυσι. Συνολικά οι εξαγωγές έχουν φτάσει τα 3 εκατομμύρια κομμάτια σε σχέση με τα λιγότερο από 1 εκατομμύριο, αμέσως πρίν την πανδημία. Αυτό είναι ένας βασικός παράγοντας που παρασέρνει την αγορά. Υπολογίζεται πως το κόστος ετήσιας ναύλωσης ενός car carrier των 6,500 ceu, είναι αυτήν τη στιγμή πάνω από 110 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted October 2, 2023 Share Posted October 2, 2023 Ενδεικτικό του που κινείται η αγορά αυτή, είναι το πρόσφατο κλείσιμο του Viking Queen(7,000 ceu) από την πλοιοκτήτρια εταιρεία Gram Car Carriers σε ευρωπαίο ναυλωτή για 62,300 δολλάρια την ημέρα, για τα επόμενα 5 έτη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted October 15, 2023 Share Posted October 15, 2023 Το Ro-Ro Carrier Grand Orion (ΙΜΟ Νο: 9303194) έχει ναυπηγηθεί το 2006 στο ναυπηγείο Shin Kurushima Toyohashiστο Toyohashi της Ιαπωνίας (Yard No: H-3582) και ανήκει στην Cido Shipping Korea. Το πλοίο έχει μήκος 199.90 μέτρα, πλάτος 32,26 μέτρα, χωρητικότητα 6400 ΙΧ και φοράει μια κύρια μηχανή Mitsui B&W 7S60MC (14.280 KW), που του δίνει μέγιστη ταχύτητα 20,60 κόμβων. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted December 7, 2023 Share Posted December 7, 2023 Από τη μία η περιβαλλοντική ατζέντα, από την άλλη η εκρηκτική αγορά στον τομέα των car carriers, φέρνουν σεισμικές εξελίξεις στο χώρο σε επίπεδο παραγγελιών καινούριου τοννάζ. Ξεκινάμε με την Seaspan, που για όσους δεν την ξέρετε είναι μια εταιρεία που εξειδικεύεται στο να χτίζει πλοία και να τα δίνει με κάποιο συνθετικό leasing/bareboat στους ενδιαφερόμενους operators ή πλοιοκτήτες. Εδώ και 2 δεκαετίες είναι γνωστοί στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αυτού του τύπου στη συγκεκριμένη αγορά. Πλήν όμως αποφάσισαν να την κάνουν μπούκα και στα car carrier. Έτσι λοιπόν, σε συνεργασία με την Hyundai Glovis, προχώρησαν σε παραγγελία 6 + 4 πλοίων στο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding. Θα πρόκειται για τα μεγαλύτερα πλοία αυτού του τύπου όταν παραδοθούν, με χωρητικότητα 10,800 ceu. Η καύσιμη ύλη θα είναι και το συμβατικό καύσιμο, και το LNG ενώ οι φήμες λένε πως η ναύλωση θα είναι 20ετής. Η παράδοση είναι για το 2027 και η αξία της παραγγελίας οτιδήποτε από 1.4 ως 1.8 δισεκατομμύρια δολλάρια. Στα καπάκια όμως ανάλογη παραγγελία κάνει και η Hyundai Merchant Marine, αυτοί όμως στο Guangzhou Shipyard International. Με όπλο πολυετείς ναυλώσεις στην Hyundai Motor Group, άλλα 6 πλοία του ιδίου design. Πλήν όμως κατά τα φαινόμενα αυτό το design δεν θα κρατήσει πολύ την πρωτιά στη χωρητικότητα μια και λέγεται ότι ήδη ένα σχέδιο πλοίου των 11,000 ceu είναι σε φάση έγκρισης από το ναυπηγείο China Merchants, Jinling. Το orderbook των car carriers είναι στα 80 πλοία με συνολική χωρητικότητα 677,000ceu που αντιστοιχούν στο 37% του παγκοσμίου στόλου. Άρα θεωρητικά έρχεται πολύ μεγάλη υπερχωρητικότητα που θα ρίξει τη ζήτηση, από την άλλη όμως στην αγορά λένε πως πολλά κομμάτια θα πάνε αναγκαστικά για scrap, για περιβαλλοντικούς λόγους. Το 85% του orderbook είναι για πλοία που θα δύνανται να καταναλώσουν εναλλακτικά καύσιμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petros P Posted January 8 Share Posted January 8 To Jolly Diamante νυν Liberty Power μας έρχεται μεθαυριο στο car terminal του Πειραια.Ενδιαφέρουσα άφιξη Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petros P Posted January 12 Share Posted January 12 Ηρθε και έδεσε στο βόρειο κομμάτι του παλιού μώλου ΔΕΗ που γίνεται τώρα car terminal σιγά σιγά. Ας δούμε μερικές φωτογραφίες του Και ενα βιντεο αναχωρώντας Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 12 Share Posted January 12 Στρατιωτικό υλικό θα ξεφόρτωσε Τα LIBERTY ανήκουν σε μιά εταιρεία που ελέγχεται από τη ΜARAD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted January 19 Share Posted January 19 Έτσι ακριβώς, πολυμελές πλήρωμα και πλήρως Αμερικανικό. Είχε τύχει να επισκεφθώ ένα πλοίο του στόλου τους κάποτε, bulk carrier βέβαια. Όταν δεν εκτελούν κάποια δουλειά για το κράτος τους, απασχολούνται στην αγορά σαν τα υπόλοιπα πλοία για να δημιουργούν κάποια ροή μετρητών. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted January 24 Share Posted January 24 Η μανούρα στην Ερυθρά Θάλασσα δεν έχει φέρει αυξήσεις μόνο στα ναύλα των πλοίων containers αλλά και στα car carrier. Ενδεικτικά η σημερινή Tradewinds αναφέρει πως υπάρχει ένα car carrier των 7,000 CEU που λέγεται Wolfsburg. Αυτό παραδίδεται σε δύο μήνες από τώρα στην Volkswagen για πολυετή ναύλωση. Μέχρι να γίνει αυτό όμως, οι πλοιοκτήτες του έκλεισαν μία δίμηνη ναύλωση με τη Hyundai Glovis στα 150 χιλιάδες δολλάρια την ημέρα. Να σας βοηθήσω με τα μαθηματικά, σύνολο 9 εκατομμύρια δολλάρια για 2 μήνες. Την ίδια στιγμή ενδεικτικά να πούμε πως το index ετήσιας ναύλωσης ενός 6,500 CEU car carrier, είναι στα 123,500 δολλάρια. Κατά τα άλλα οι περισσόρετοι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την Ερυθρά, με την ΝΥΚ και την Grimaldi να συνεχίζουν κανονικά τα περάσματα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polmyt Posted February 1 Share Posted February 1 (edited) Να ριξουμε ενα βλεφαρο στο CARNATION ACE (IMO 9544920) ,το οποιο μας επισκπτοταν στα μεσα της περασμενης δεκαετιας Χτισμενο το 2011 με μηκος 200μετρα και πλατος 32 Φαινεται να ανηκει στην MOL και διατηρει μεχρι και σημερα το ιδιο ονομα και την ιδια σημαια Λιβεριας,ενω αυτη την εποχη φαινεται να ταξιδευει αναμεσα σε Κινα και Σιγκαπουρη Edited February 1 by polmyt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now