Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, η χωρητικότητα του «Superfast IΙ» είναι 50 περίπου φορτηγά σε σύγκριση με το «Blue Horizon». Επίσης η χωρητικότητα σε φορτηγά του «Cruise Europa» είναι μεγαλύτερη κατά 70 φορτηγά περίπου σε σύγκριση με ένα από τα ήδη δρομολογημένα πλοία των Μινωικών στη γραμμή της Ανκόνα. Υπολογίζεται δηλαδή ότι η προσφερόμενη υπερβάλλουσα χωρητικότητα αγγίζει τα 100-120 φορτηγά, δηλαδή ένα επιπλέον πλοίο.

Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι η ανταγωνιστική πολιτική τιμών που ακολούθησαν οι εταιρείες (ΑΝΕΚ, Αttica, Minoan) στη γραμμή της Ανκόνα όχι μόνο έχει πιέσει τα τιμολόγια στις άλλες γραμμές του Νότου (Μπάρι, Μπρίντεζι) αλλά έχει ενισχύσει και τη ροή φορτηγών προς και από την Ιταλία από τη γραμμή της Ανκόνα.

Συνεπώς εάν δεν αλλάξει δραματικά η μεταφορική κίνηση στις γραμμές της Αδριατικής, η οποία βαίνει μειούμενη τον τελευταίο χρόνο λόγω της οικονομικής κρίσης, τα πλοία που θα περισσεύουν δεν θα είναι τρία (τα αντίστοιχα που θα αντικατασταθούν από τα νεοδρομολογημένα, δύο από τη Minoan Lines και ένα από την Attica Group) αλλά… τέσσερα.

Και εδώ αρχίζει ο πονοκέφαλος για τις δυο τουλάχιστον εταιρείες (Attica και Minoan). Ένας πονοκέφαλος που οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι στην παρούσα συγκυρία δεν μπορούν να πουλήσουν τα πλοία που περισσεύουν καθώς οι συναλλαγές σε επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία έχουν παγώσει διεθνώς.

Και το ερώτημα είναι πού θα δρομολογηθούν στη νέα δρομολογιακή περίοδο, εάν στο μεταξύ η γενικότερη εικόνα σε ό,τι αφορά την επιβατική και μεταφορική κίνηση παραμένει η ίδια. Οι εταιρείες κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους καθώς είναι ακόμη νωρίς για οριστικές αποφάσεις. Οι επόμενοι δυο με τρεις μήνες είναι περίοδος των ετήσιων επιθεωρήσεων και συνεπώς όλα τα πλοία μπορεί να αξιοποιηθούν αντικαθιστώντας τα υπόλοιπα. Μέχρι το Φεβρουάριο υπάρχει ο αναγκαίος χρόνος να μελετηθούν όλα τα σενάρια και όλες οι γραμμές, εσωτερικές και εξωτερικές.

Οι αποφάσεις θα ληφθούν εξετάζοντας τα αποτελέσματα γραμμή τη γραμμή, πλοίο το πλοίο. Εάν δεν υπάρξει δραματική αλλαγή προς το καλύτερο, στη μεταφορική κίνηση, και εάν στο μεταξύ δεν ζωντανέψουν και πάλι οι αγοραπωλησίες επιβατηγών πλοίων, οι αποφάσεις θα ληφθούν με βάση όχι ποια γραμμή έχει πιο πολλά κέρδη αλλά ποια γραμμή θα είναι βραχυπρόθεσμα τουλάχιστον, λιγότερο ζημιογόνα.

Γιατί δεν πρέπει να λησμονείται ότι στην παρούσα συγκυρία οι γραμμές της Αδριατικής είναι ζημιογόνες και για τις τρεις εταιρείες, σε αντίθεση με την εσωτερική ακτοπλοΐα, η οποία σε πολλές γραμμές παραμένει κερδοφόρα και βγάζει -όσο βγάζει- τα «σπασμένα» από τις γραμμές του εξωτερικού (π.χ. Πειραιάς-Ηράκλειο για τη Minoan Lines).

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα αποτελέσματα του 2008 η Attica group έγραψε ζημίες ύψους 7,5 εκατ. ευρώ όταν το ίδιο διάστημα στην ελληνική ακτοπλοΐα είχε κέρδη 22,3 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο των παραπάνω δεδομένων ακόμη και ο όμιλος Grimaldi αναθεώρησε την αρχική του στρατηγική για δραστηριοποίηση μόνο σε διεθνείς γραμμές και εξετάζει τη δρομολόγηση πλοίων και σε εσωτερικές γραμμές στις διάφορες χώρες που δραστηριοποιείται. Το έπραξε ήδη αυτό στις εσωτερικές γραμμές της Ιταλίας (Σικελία-Ρώμη, Genoa) ενώ και στη διεθνή γραμμή Civitavecchia-Barcelona πρόσθεσε το λιμάνι Porto Torres της Σαρδηνίας. Δεν αποκλείεται ανάλογα να πράξει και στην ελληνική ακτοπλοΐα. Η διοίκηση της Minoan Lines δεν αρνείται ότι εξετάζει όλα τα εναλλακτικά σενάρια. Τα πλοία μπορούν πάντως να προσεγγίσουν τα λιμάνια, στις γραμμές των Δωδεκανήσων, Κρήτης αλλά και Μυτιλήνης. Το θέμα είναι η αποδοτικότητά τους, δεδομένης της χωρητικότητάς τους και της ζήτησης για έργο που υπάρχει σε κάθε γραμμή.

Ανάλογα κινείται και ο όμιλος Attica o οποίος έχει ανοίξει ήδη ένα μέτωπο στην Κρήτη. Η δρομολόγηση του «Supefast XII» στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο είναι «μισό βήμα» όπως αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν από ακτοπλοΐα. Άλλωστε όλοι σχεδόν συμφωνούν ότι δεν μπορεί να έχεις μακροπρόθεσμα θετικά αποτελέσματα σε μία γραμμή αν δεν τη «δέσεις» σωστά. Δεύτερο πλοίο στο Ηράκλειο ή δεύτερο πλοίο στην Κρήτη θα παγίωνε το ενδιαφέρον της Attica για τη συγκεκριμένη αγορά, ωστόσο εξετάζονται και άλλα σενάρια για νέες γραμμές.

Ερωτηματικό είναι πώς θα απαντήσει στην πρόκληση της Αδριατικής και η ΑΝΕΚ, η οποία δεν φέρνει νέα πλοία στις γραμμές της Ιταλίας, ωστόσο πιέζεται και η ίδια από την αναδιάρθρωση του στόλου των ανταγωνιστών της.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 461
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Τριάντα ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Πάτρας υπέστη βλάβη το Ε/Γ-Ο/Γ «ΖΕΥΣ» προερχόμενο από Βενετία με κατεύθυνση την Πάτρα με 188 επιβάτες.

Το πλοίο θα καταπλεύσει στην Πάτρα με ίδια μέσα.

Ευτυχώς που θα έρθουν τα νέα πλοία με πρωτόκολλο 3.000 επιβατών, για να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακας…. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Βεβαια Orestis αλλο ο ΔΙΑΣ και η Βενετια αλλο η γραμμη της Ancona.Δεν νομιζω ο Grimaldi να μην ξερει που βαζει τα θηρια των 3000επιβατων.(κι οπως εχω πει,μπορει να δημιουργησει κ τις προυποθεσεις για να πετυχουν;))

Ιστορικο ρεκορ για το λιμανι της Ανκονα κατα την διαρκεια του καλοκαιριου με την διακινηση 812.000 επιβατων για το τριμηνο Ιουνιου-Ιουλιου-Αυγουστου,αυξηση 11% σε σχεση με το αντιστοιχο τριμηνο του 2008.Επισης απο την αρχη του 2009 εχουν διακινηθει 1.180.000 επιβατες (αυξηση 6.3%)σε σχεση με τους 1.100.000 της περσινης αντιστοιχης περιοδου.

Ειδικοτερα για το 2008 ειχαμε (αποβιβαση/επιβιβαση)Ιουνιος=132.000 ,Ιουλιος=241.000 και Αυγουστος=368.000 ενω το 2009,Ιουνιος=134.000,Ιουλιος=267.000 και Αυγουστος=411.000.Επισης τον περασμενο μηνα(Αυγουστος)διακινηθηκαν 95.000 οχηματα.

Στην αυξηση διακινησης επιβατων/οχηματων,επαιξαν σημαντικο ρολο οι γραμμες για την Ελλαδα(που ειχε καλα αποτελεσματα και το 2008)που οι εταιριες σε συνεργασια με τα πρακτορεια εκαναν γενναιες προσφορες,ενω ακολουθησαν η Κροατια,η Αλβανια και το Μαυροβουνιο με ελαχιστη αυξηση,και τελος ακομα και η Τουρκια,που ενω χρειαζονται 2 μερες ταξιδιου με το πλοιο Cesme,προτιμηθηκε απο αρκετους ιδιοκτητες camper και δικυκλων.

Απο την εφημεριδα Il messagero της Ancona.

Link to comment
Share on other sites

Tην γραμμή της Ανκόνα την έκανα πολύ συχνά πριν μια 3ετία.Ο χειμώνας είναι εντελώς κούφιος για τα πλοία κι η μοναδική πηγή εσόδων ήταν τα φορτηγά.Όσες φορές κι αν ταξίδεψα χειμώνα ο μέσος όρος δύσκολα θα υπέρέβαινε τα 350 ατομα εκ των οποίων αρκετοί από αυτούς ήταν οδηγοί που δικαιούνται δωρεάν κρεβάτι εκπτωση στα μπαρ κι εστιατορια, κι απο εκεί και πέρα αντε να είχαν κανα γκρουπ με εκδρομείς η σχολεία,κανα φοιτητή της Ιταλίας ή κανα Γερμανό ταξιδευτή.

Τώρα με την κρίση τα φορτηγά έχουν μειωθεί , οπότε μειώνεται κι η σημαντικότερη πηγή εσόδων.

Ακόμα και το καλοκαίρι τα πλοία δύσκολα χτύπαγαν 1.500αρες οπότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι είναι απίθανο αυτα τα θηρία να γεμίσουν ποτέ.

Βεβαίως ο Γκριμάλντι θα προσπαθήσει να τα στηρίξει με κάθε τρόπο,ίσως με συμμαχίες κι ανταλλάγματα, αλλά και πάλι αδυνατώ να σκεφτώ πως αυτά τα βαπόρια θα βγουν κερδοφόρα.

Link to comment
Share on other sites

Η φτώχεια φέρνει γκρίνια, προσφορές...και άλλα πολλά.:rolleyes:

[...]Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, με βάση τα στοιχεία του 2008 (η Attica) ελέγχει ποσοστά 29% στους επιβάτες και 35% στα φορτηγά, η ΜΙΝΟΑΝ Lines 23% στους επιβάτες και 20% στα φορτηγά και η ΑΝΕΚ LΙΝΕS 18% στους επιβάτες και 20% στα φορτηγά. Στα Ι.Χ. αυτοκίνητα η αγορά εμφανίζεται μοιρασμένη μεταξύ των τριών παικτών με 26% για τη ΜΙΝΟΑΝ LΙΝΕS, 24% για την ΑΤΤΙCΑ GRΟUΡ και 20% για την ΑΝΕΚ.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τα στοιχεία εννεάμηνου του 2009, για την κίνηση φορτίων και διακίνηση επιβατών στις γραμμές της Αδριατικής, δείχνουν σημαντική μείωση στο μεταφορικό έργο, σε ό,τι αφορά τα φορτηγά, η οποία ξεπερνά το 18%. Αντιθέτως, μικρή μείωση παρατηρείται στην κίνηση επιβατών (-3% περίπου), ενώ ελάχιστα αυξημένη είναι η μεταφορική κίνηση Ι.Χ. (+2%).

Το κρίσιμο μέγεθος για τις ναυτιλιακές εταιρείες είναι βέβαια τα φορτηγά. Στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2009, μεταφέρθηκαν περίπου 70.000 φορτηγά λιγότερα σε σύγκριση με πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα.

Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι ίδια σε όλες τις γραμμές. Ετσι στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα, η πτώση στα φορτηγά είναι περίπου 12%, ενώ στη γραμμή Πάτρα - Μπρίντεζι η πτώση είναι 25%, όπως και στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Μπάρι. Στη γραμμή της Βενετίας, η μείωση είναι στα επίπεδα του 14%.

Οπως εκτιμούν ακτοπλοϊκοί παράγοντες, η ένταση του ανταγωνισμού στη γραμμή της Ανκόνας έχει «τραβήξει» φορτηγά και από τις γραμμές του Νότου (Μπάρι, Μπρίντεζι), με αποτέλεσμα οι δεύτερες να εμφανίσουν μεγαλύτερη πτώση στην κίνηση.

Στους επιβάτες, η κίνηση στη γραμμή της Ανκόνας εμφανίζει μία ελαφριά άνοδο κατά 2,5%. Μικρότερη είναι η άνοδος στη γραμμή του Μπρίντεζι (1,5%), ενώ αρνητική είναι η εικόνα στη γραμμή του Μπάρι (-16%) και της Βενετίας (-7%).

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Ιστορικο ρεκορ για το λιμανι της Ανκονα κατα την διαρκεια του καλοκαιριου με την διακινηση 812.000 επιβατων για το τριμηνο Ιουνιου-Ιουλιου-Αυγουστου,αυξηση 11% σε σχεση με το αντιστοιχο τριμηνο του 2008.Επισης απο την αρχη του 2009 εχουν διακινηθει 1.180.000 επιβατες (αυξηση 6.3%)σε σχεση με τους 1.100.000 της περσινης αντιστοιχης περιοδου.

Ειδικοτερα για το 2008 ειχαμε (αποβιβαση/επιβιβαση)Ιουνιος=132.000 ,Ιουλιος=241.000 και Αυγουστος=368.000 ενω το 2009,Ιουνιος=134.000,Ιουλιος=267.000 και Αυγουστος=411.000.Επισης τον περασμενο μηνα(Αυγουστος)διακινηθηκαν 95.000 οχηματα.

Στην αυξηση διακινησης επιβατων/οχηματων,επαιξαν σημαντικο ρολο οι γραμμες για την Ελλαδα

Τελικα τι παιζει:D,πατωσε η κινηση η αυξηθηκε:confused: Προσωπικα απο τα ταξιδια μου απο την αρχη του 2009 δεν εχω δει καμια σημαντικη πτωση κινησης ισως ελαχιστα μονο στα φορτηγα.Κατα τ αλλα οι επιβατες μου φαινονται ιδιοι στον αριθμο και ειδικα μεσα στο καλοκαιρι(2 ταξιδια)περισσοτεροι απο ποτε!

Link to comment
Share on other sites

Τελικα τι παιζει:D,πατωσε η κινηση η αυξηθηκε:confused:

1. Το δημοσίευμα αναφέρεται στα στοιχεία του εννιαμήνου και όχι μόνο για το διάστημα της καλοκαιρινής περιόδου.

2. Η μεταβολή του -3% στην επιβατική κίνηση (και μάλιστα στο σύνολο των γραμμών) είναι απόλυτα λογικό να μην ανιχνεύεται με το μάτι, άσε που με τις διακυμάνσεις που υπάρχουν στα 3 λιμάνια, μπορεί πράγματι η γραμμή της Αγκόνα να έμεινε σταθερή ή ακόμα και να αυξήθηκε.

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα με το ματι δεν βγαινει μια συνολικη εκτιμηση αλλα τουλαχιστον,σαν τακτικος επιβατης,μπορω να διαμορφωσω μια ιδεα.Τουλαχιστον αυτο που ειδα να γινεται στην Ηγουμενιτσα φετος(φορτοεκφορτωση-καθυστερησεις)δεν το ειχα ξαναπαρατηρησει εδω και μια 5ετια.Επισης το δημοσιευμα της ναυτεμπορικης,μιλαει για συνολικη πτωση στους επιβατες περιπου 3% ενω το ιταλικο δημοσιευμα αναφερει για αυξηση στους επιβατες της Ancona 6.3% απο την αρχη του χρονου.

Αρα το πιο λογικο ειναι τελικα να κραταει ακομα καλα η Ancona μονο,και τα λοιπα λιμανια(Βενετια-Μπαρι-Μπριντεζι),να χανουν συνεχως μεταφορικο εργο.Σ αυτο θα μπορουσε να συνηγορησει και η υπαρξη,μεχρι και την σημερινη μερα,του απογευματινου δρομολογιου της SUPERFAST,που δεν μπορει,για να υπαρχει,καποια σημαντικη κινηση θα εχει κι αυτο(λογικα...).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ένα ενδιαφέρον άρθρο από τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ για τις δυσκολίες της γραμμής

Ωστόσο, όλα σχεδόν τα πλοία που είναι δρομολογημένα στις γραμμές της Αδριατικής και κυρίως στη γραμμή Πάτρα -Ηγουμενίτσα - Αγκόνα εκτιμάται ότι λειτουργούν με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ζημιές λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και των μειωμένων τιμών, οι οποίες στα φορτηγά βρίσκονται, σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, στα επίπεδα αυτών που ίσχυαν το 2001, όταν βέβαια και οι τιμές των καυσίμων ήταν πολύ χαμηλότερες από τις σημερινές.

Στα θετικά, πάντως, των τελευταίων ημερών συγκαταλέγεται η μη επιμονή της Minoan Lines και του Ομίλου Grimaldi στις αρχικές τιμές γνωριμίας των ναύλων για το «Cruise Europa», που ήταν χαμηλότερες κατά 20% από τις τρέχουσες τιμές.

Η ανάγκη εξορθολογισμού των τιμών για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες των συγκεκριμένων γραμμών θα αποτυπωθεί και στα αποτελέσματα εννεάμηνου, παρά το γεγονός ότι παραδοσιακά το τρίτο τρίμηνο είναι πάντα το καλύτερο τρίμηνο για την Αδριατική.

Επισημαίνεται ότι για να επιτευχθεί θετικό αποτέλεσμα στην Αδριατική, θα πρέπει, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, να αυξηθούν οι τιμές στα φορτηγά περί το 20% και ο όγκος των διακινούμενων φορτίων άλλο ένα 20%. Το δεύτερο θεωρείται πολύ δύσκολο να συμβεί στο εγγύς μέλλον λόγω της οικονομικής κρίσης.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Τις τελευταίες ώρες, οι γραμμές της Αδριατικής ξαναζούν χρυσές στιγμές:rolleyes: Ας είναι καλά η ηφαιστειακή τέφρα απο την Ισλανδία που έχει παραλύσει τις αεροπορικές μεταφορές σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Χιλιάδες άνθρωποι που θέλουν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα με προορισμό κάποια ευρωπαική χώρα, έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν τη μοναδική ενναλακτική και αυτή είναι με πλοίο στην Ιταλία και απο κει οδικώς για όπου θέλουν. Τα τελευταία νέα απο το μέτωπο:D λένε ότι τα πλοία για Μπάρι, Ανκώνα και Βενετία εμφανίζουν υψηλότατες πληρότητες προς τέρψιν των κατακαημένων πλοιοκτητών τους οι οποίοι τον τελευταίο καιρό μετράγαν τις εισπράξεις με το ....σταγονόμετρο:P

Link to comment
Share on other sites

ΕΡΕ ΓΛΕΝΤΙΑ:D:D

Αυτό το σαββατοκύριακο διακινίθηκαν απο τη Πάτρα 6000(!) επιβάτες με προορισμό την Ιταλία αντί των συνήθως ....800 αυτή την εποχή. Να δείτε ότι έτσι όπως πάνε, οι εταιρείες μέσα σε αυτές τις μέρες θα βγάλουνε τα σπασμένα για το 2009:D

Link to comment
Share on other sites

Σημερα ειχα σηζητηση με εναν γνωστο μου,κ μου ελεγε για ενα φιλικο του ζευγαρι που ειχε αποκλειστει Αγγλια.Μετα κοπων κ βασανων(διοτι τα ευρωπαικα τρενα ταξιδευουν φουλ αυτες τις μερες)εφτασαν Ancona μετα απο δυο 24ωρα ταξιδιου και εκει βρηκαν μονο θεσεις για εξω deck:eek: Σε ολα τα πλοια ειναι πουλημενες οι καμπινες και οι οποιες αεροπορικες εχουν...

Link to comment
Share on other sites

Τι λες βρε παιδί μου......:D

Λέτε να αρχίσουμε να βλέπουμε βαπόρια να αποχωρούν απο το Αιγαίο για την Αδριατική προκειμένου να καλύψουν τη ζήτηση των ημερών:D:p:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Π100 μόλις έβαλα κ εγώ μέσο για σημερινό ταξίδι ενός φίλου!!! Δεν το πίστευα ότι δεν υπάρχουν εισητήρια πουθενά!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μεταφορική κίνηση Αδριατικής: Ιανουάριος - Αύγουστος 2010

Η γενικότερη αυτή εικόνα αποτυπώθηκε πλήρως και στις γραμμές της Αδριατικής για το πρώτο οκτάμηνο του 2010. Όπως προκύπτει από στοιχεία και εκτιμήσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών στο διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2010 στις γραμμές της Ιταλίας (Πάτρα-Ηγουμενίτσα από και προς Μπρίντεζι, Μπάρι, Ανκόνα, Βενετία) διακινήθηκαν συνολικά 1.535.500 επιβάτες περίπου, όσοι περίπου και το αντίστοιχο διάστημα του 2010 (1.534.000 επιβάτες). Ουσιαστικά σημειώθηκε μία αύξηση μόλις κατά 0,10%.

Λίγο καλύτερη ήταν η εικόνα στα Ι.Χ. αυτοκίνητα όπου σημειώθηκε μία μικρή αύξηση περίπου 1,8%. Συγκεκριμένα από και προς την Ιταλία διακινήθηκαν 335.000 αυτοκίνητα έναντι 329.000 αυτοκίνητα το οκτάμηνο του 2009.

Στα φορτηγά, όμως, η εικόνα συνεχίζει να παραμένει πτωτική, καθώς το φετινό οκτάμηνο διακινήθηκαν στις γραμμές της Αδριατικής 256.800 φορτηγά περίπου, έναντι 271.600 πέρυσι, σημειώνοντας μία μείωση κατά 5,44%.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η κίνηση των φορτηγών εμφανίσθηκε μειωμένη σε όλες τις γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Μπάρι, Μπρίντεζι, Βενετία) με τη μεγαλύτερη μείωση (7% περίπου) να καταγράφεται στη γραμμή της Ανκόνας και τη μικρότερη στη Βενετία (2,7%).

Αντιθέτως στα Ι.Χ. σημειώθηκε αύξηση της κίνησης στις περισσότερες γραμμές με τη γραμμή του Μπρίντεζι να ξεχωρίζει (η αύξηση άγγιξε το 20% σε σχέση με πέρυσι). Ωστόσο, μείωση σημειώθηκε στη γραμμή της Ανκόνας (2,5% περίπου).

Τέλος, στους επιβάτες μείωση σημειώθηκε στη γραμμή του Μπάρι (περίπου 5%), ενώ αυξητικά κινήθηκαν οι υπόλοιπες γραμμές.

Σε κάθε περίπτωση, όπως εκτιμάται, οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες, μαζί με τρεις τέσσερις άλλες μικρότερες (Agoudimos Lines, Ventouris Ferries, Endeavor Lines, κ.ά.), έδωσαν μάχη πρόσκτησης μεριδίων αγοράς χτυπώντας τις τιμές. Παράλληλα, ακόμη και την υψηλή περίοδο δεν έλειπαν οι προσφορές.

Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι «κέρδη» υπήρξαν μόνο στα μερίδια αγοράς και όχι στα οικονομικά αποτελέσματα. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα δύο μεγάλα πλοία που δρομολόγησε στη γραμμή της Ανκόνας η Minoan Lines, εκτιμήσεις κύκλων της ακτοπλοΐας αναφέρουν ότι η εταιρεία κέρδισε μερίδιο σε φορτηγά και επιβάτες κυρίως την περίοδο αιχμής (Ιούλιο, Αύγουστο), ωστόσο δεν σημαίνει ότι η απασχόληση των δύο πλοίων είναι κερδοφόρα.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Καλημέρα και συγχαρητήρια για το σάιτ, πολύ κατατοπιστικό.

Μήπως ξέρετε που μπορώ να βρω μια λίστα με τα δρομολόγια από Ιταλία προς Κέρκυρα για το καλοκαίρι του 2011;

Κυρίως για συνδέσεις από Μπρίντεζι και Μπάρι με ενδιαφέρει.

Ευχαριστώ πολύ :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

οι δεινόσαυροι τύπου ΑΡΙΑΔΝΗ, ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ, HORIZON, ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ΚΡΗΤΗ Ι/ΙΙ και λοιπά ανενεργά, μπορούν θεωρητικά να αξιοποιηθούν μόνο στην Κρήτη και στην Αδριατική. Αλλά και εκεί υπάρχει ήδη κορεσμός και κυριαρχούν ανώτερα βαπόρια.

Τωρα που θα πουληθουν τα σουπερ πλοια επειδη μπαινουν μεσα μια χαρα θα αξιοποιησουμε παλι τους second hand δεινοσαυρους :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Μεταφορική κίνηση Ιανουαρίου - Μαϊου 2012

Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία που αφορούν στο πεντάμηνο του 2012, η μείωση που καταγράφεται στην επιβατική και μεταφορική κίνηση στις τέσσερις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας από Πάτρα - Ηγουμενίτσα για Μπρίντιζι, Μπάρι-Ανκόνα και Βενετία και το αντίστροφο, κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, στα φορτηγά φθάνει στο πεντάμηνο στο 17%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στη γραμμή του Μπρίντιζι η μείωση είναι 60%. Στο Μπάρι, σημειώνεται μία αύξηση κατά 17,00%, ενώ στη γραμμή της Ανκόνα η μείωση είναι 22% και της Βενετίας 16%.

Συνολικά, γύρω στα 30.000 φορτηγά λιγότερα διέσχισαν την Αδριατική το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2012 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στους επιβάτες, η μείωση είναι στα επίπεδα του 30%, με τη μεγαλύτερη να καταγράφει η γραμμή του Μπρίντιζι (50%), πολύ υψηλά είναι τα ποσοστά και στη γραμμή της Ανκόνα (38%) και της Βενετίας (33%), ενώ το Μπάρι καταγράφει ανεπαίσθητη άνοδο 0,5%. Ανάλογη η εικόνα και στα Ι.Χ., όπου η μείωση της μεταφορικής κίνησης και στις τέσσερις γραμμές φθάνει το 30%, με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση να καταγράφει η γραμμή της Ανκόνα 37% και να ακολουθεί το Μπρίντιζι με 36% και η Βενετία 31%, ενώ ανοδικά κινείται η γραμμή του Μπάρι (2,3%).

Στη γραμμή του Μπρίντιζι, ο όμιλος Grimaldi άρχισε να δραστηριοποιείται με ένα πλοίο από τον Απρίλιο, το «Sorrento», ενώ από τις αρχές Ιουλίου έβαλε και δεύτερο, το «Florencia», το οποίο θα «διπλώσει» με το ήδη δρομολογημένο.

Οπως ανέφερε ο όμιλος, με την ενίσχυση της γραμμής με δεύτερο πλοίο επιτυγχάνεται η καθημερινή σύνδεση της Ελλάδας με τη Νότια Ιταλία, ενώ κατά την καλοκαιρινή περίοδο θα πραγματοποιούνται και δύο προσεγγίσεις την εβδομάδα στη Κέρκυρα.

Επιστολή διαμαρτυρίας

Με την ευκαιρία αυτή, φαίνεται ότι εκπρόσωποι του Ομίλου προχώρησαν σε δηλώσεις σε δύο ιταλικές εφημερίδες, για τις οποίες εκφράζει με επιστολή του τη διαμαρτυρία του ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στο Μπρίντιζι, Stelio Campanale.

Από όσα αναφέρει στην επιστολή του προς την Grimaldi Lines ο πρόξενος, φαίνεται ότι τα στελέχη του ομίλου δήλωσαν σε δύο ιταλικές εφημερίδες, μεταξύ άλλων, ότι «ο όμιλος Grimaldi διάλεξε να ολοκληρώσει το μεταφορικό της σχεδιασμό, εν όψει και της θερινής περιόδου, η οποία, λόγω των οικονομικών προβλημάτων πολλών Ελλήνων εφοπλιστών, θέτει σε κίνδυνο τις διακοπές».

Επίσης, ανέφεραν ότι «εμείς θέλουμε να εξασφαλίσουμε σίγουρες διακοπές στις ιταλικές οικογένειες». Σε άλλο δε σημείο, σύμφωνα πάντα με την επιστολή του πρέσβη, τα στελέχη του ομίλου δηλώνουν ότι «οι έλληνες πλοιοκτήτες ζουν στιγμές ιδιαίτερης δυσκολίας. Αυτή η κατάσταση έχει αντίκτυπο στους ταξιδιώτες, οι οποίοι φοβούνται μήπως κλείσουν θέση και δεν βρουν πλοίο στο λιμάνι».

Οι δηλώσεις αυτές έχουν αρνητική επίδραση σε εκείνους που θέλουν να προγραμματίσουν τις διακοπές τους σε ελληνικό έδαφος, τονίζει στην επιστολή του προς την Grimaldi Lines ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στο Μπρίντιζι. Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι «παρά την οικονομική κρίση, το ελληνικό Ναυτικό και οι Ελληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κατέχουν ηγετικές θέσεις στη διεθνή ναυτιλία και το γεγονός αυτό είναι επαρκής εγγύηση για τη διασφάλιση της πρόσβασης στους προορισμούς των διακοπών με ηρεμία».

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

O Grimaldi τους πειραξε :wub: Εδω και ποσους μηνες τα περισσοτερα ιταλικα ΜΜΕ(μικρα η μεγαλα)κανουν τουλαχιστον ενα ρεπορταζ την βδομαδα για την χωρα μας και την κριση που αντιμετωπιζουμε σε σχεση με τα παντα(απο τουρισμο,ακτοπλοια,πληρωμες μισθων μεχρι για τις τιμες που πουλαμε το λαδι μας).

Μεγαλος ντορος ειχε γινει επισης τοτε που ειχαν κρατηθει ΟΛΥΜΠΟΣ,ΗΡΑΚΛΗΣ και ΚΟΥΙΝ σε Μπαρι και Μπριντεζι με αναλυτικα αρθρα για τα προβληματα που αντιμετωπιζουν οι ελληνικες ακτοπλοικες και το κατα ποσο μπορουν να εγγυηθουν την συνδεση Ιταλιας-Ελλαδας.

Ειναι αληθεια παντως οτι αδικα μας κανουν γενικα κριτικη οι υπολοιπες χωρες...στην χωρα μας ολα δουλευουν ρολοι :rolleyes:B)

Link to comment
Share on other sites

Επιστολες διαμαρτυριας στελνουν πλεον και οι φορεις της Θεσπρωτιας.Οχι προς τον Γκριμαλντι βεβαια αλλα προς ελληνικες ακτοπλοικες και λιμενικες αρχες για το χαος που εχει δημιουργηθει με τα πλοια της γραμμης του Μπριντιζι και του Μπαρι που εκτελουν δρομολογια για λογαριασμο των Agoudimos,Endeavor,Perla(Βεντουρης)τα οποια μια φευγουν και μια δεν φευγουν.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος των τουριστικών και ναυτικών πρακτόρων Θεσπρωτίας Γρηγόρης Τσουρής, "η όλη κατάσταση αποτελεί δυσφήμιση της ελληνικής αγοράς. Αν για τους δικούς τους λόγους αποφάσισαν οι εταιρίες να αποσύρουν τα πλοία τους, αυτό θα έπρεπε να γίνει στην αρχή της περιόδου, όταν βγαίνουν τα πλάνα, και όχι στη μέση της σεζόν". Μάλιστα ο κ. Τσουρής, μιλάει για "ανυπολόγιστη ζημιά στην ακτοπλοϊκή κίνηση". Διευκρινίζει ότι οι τουριστικοί και ναυτικοί πράκτορες "είμαστε αποφασισμένοι να ζητήσουμε αποζημιώσεις για τις ακυρώσεις".Προειδοποιεί, ακόμη, ότι θα προσπαθήσουν οι πράκτορες "να προσελκύσουμε άλλες ακτοπλοϊκές εταιρίες (ευρωπαικες)και είμαστε σίγουροι ότι θα ανταποκριθούν, γιατί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι ένα από τα σημαντικότερα, που συνδέει τη δύση με το νότο".

NewsNow.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...