ΣΕΙΡΙΟΣ

Ρυμουλκά - Ναυαγοσωστικά

199 posts in this topic

Το ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (1972, ΙΜΟ 7227669) δεξαμενίζεται αυτές τις ημέρες στο ναυπηγείο του Σπανόπουλου στην Σαλαμίνα, ενώ στο ίδιο ναυπηγείο βρίσκεται και το ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΟΣ (1971, ΙΜΟ 7038642), αμφότερα βέβαια του στολίσκου ρυμουλκών της DIAVLOS MARITIME COMPANY.

gallery_2102_13_167103.jpg

Να δούμε και 1,2, παλαιότερες τους φωτογραφίες, από την ξεχωριστή κατηγορία στην gallery των shipfriends, η οποία απαριθμεί, μέχρι στιγμής βέβαια, 300 εικόνες - καταχωρήσεις με ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά πλοία. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να δούμε το AMALTHEA (1985, ΙΜΟ 8416621, ex. Nicholas, Stelios V) σε μία φωτό από τις 13/2ου στο Πέραμα, στο σημείο από όπου το παρέλαβε πριν λίγες ημέρες (28/2ου) το ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΧΙΙ για τον τελικό του προορισμό.

Αφού λοιπόν το ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΧΙΙ οδήγησε το AMALTHEA στο Aliaga, επιστρέφοντας στον Πειραιά, ανέβηκε στο ναυπηγείο του Παναγιωτάκη στη Σαλαμίνα για δεξαμενισμό και συντήρηση, από όπου μπορούμε να το δούμε σε 1, 2, 3, σημερινές φωτογραφίες.

ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ ΧΙΙ

Ex-MLC NANCY 11 (2001-2008)

IMO No: 9248734 - Call Sign: SY 8624

MMSI: 240745000 - Flag: Greek

Port of Registry: Piraeus

Manager: Megalochari Hellenic Tugboats, Piraeus

Built: 2001, JiangSu Wuxi Shipyard Co Ltd

Class: ABS Voyages: Unrestricted

Dimensions

Length Overall: 34.90mtrs

Breadth Extreme: 10.6mtrs

Depth moulded: 5.00 mtr

Engines: : 2 M/E x 1800 = 3600 BHP

BOLLARD PULL: 48 TONS

Επί τη ευκαιρία, να θυμηθούμε και τον δεξαμενισμό πριν λίγους μήνες, του ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ Χ και πάλι στο ναυπηγείο του Παναγιωτάκη, σε 1, 2, φωτογραφίες.

ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ Χ

Ex-M.S.C. UNDINE (1965-1983)

IMO No: Unavailable - Call Sign: SV 8693

MMSI: 237163700 - Flag: Greek

Port of Registry: Piraeus

Manager: Megalochari Hellenic Tugboats, Piraeus

Built: 1965, Richard Dunston, Hessle, UK

Dimensions

Length Overall: 28.65 m

Breadth Extreme: 7.32 m

Depth moulded: 3.65 m

Engines: 2 scr, 2 x diesel 4tew 6cyl Ruston

Horse Power: 1.300 BHP

Speed: 10.75 kn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αλλαγή "βάρδιας" είχαμε σήμερα για τις δύο "ναυαρχίδες" (μήκος 38,3m, πλάτος 11m και βύθισμα 4,4m) του στόλου ρυμουλκών του Βερνίκου, του Alexander 3 και του Alexander 5! Πλέον το πρώτο βρίσκεται ξανά, μετά από καιρό στις εγκαταστάσεις της (πρώην) Petrola στην Ελευσίνα, ενώ το δεύτερο επέστρεψε στο λιμάνι του Πειραιά.

Αν δεν κάνω λάθος τα συγκεκριμένα ρυμουλκά δεν ανήκουν εξ ολοκλήρου στην "Vernicos-Argonaftis Tugs & Salvage", αλλά και στον Λάτση, γι αυτό και δραστηριοποιούνται στα διυλιστήρια της Ελευσίνας, βοηθώντας τα δεξαμενόπλοια να δέσουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω να έχουν σχέση με τον Βερνίκο... Ακόμα και στις τσιμινιέρες τους το σινιάλο της Petrola έχουν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντως στο site της εταιρείας τα έχει κανονικά στο στόλο...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ιδου και το ρυμουλκο γιωτ :blink: Προκειται για μετασκευασμενο ρυμουλκο οχι γιωτ που ηθελαν να μοιαζει με tug boat.Το ελληνικο ονομα του ειναι ΚΡΙΟΣ ΕΝΑ η κατα την αργκο της ΝΕΛ,ΚΡΙΟΥΣ ΕΝΑ :P

ΥΓ.Αντε να δουμε και το ΦΟΥΛΗ καποτε ετσι :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να πάμε μέχρι τα ναυπηγεία Σπανόπουλου στην Σαλαμίνα, για να δούμε τα δύο ποιό πρόσφατα "CHRISTOS" που προστέθηκαν στον στόλο της εταιρείας.

Σε σημερινή φωτογραφία, από τα αριστερά προς τα δεξιά, βλέπουμε το CHRISTOS XXII (1972, IMO 7230135, ex-Banckert) το οποίο ανήκει στο group Σπανόπουλου από τον Ιούλιο του 2010, και το είχαμε δει πριν λίγο καιρό σε 1, 2, φωτό όταν ακόμα δεν γνωρίζαμε το νέο του όνομα. Πριν την έλευση του στην χώρα μας και την ύψωση Παναμαικής σημαίας, έφερε σημαία Βελγίου και ανήκε σε Βελγική εαιρεία.

Δίπλα του, δεξιά, το πιό προσφατό απόκτημα της εταιρείας (Ιανουάριος 2011), το CHRISTOS XXIV (1971, IMO 7041625, ex-Fairplay IX). Πριν την έλευση του στην χώρα μας και την ύψωση και σε αυτό Παναμαικής σημαίας, έφερε σημαία Antigua and Barbuda και δραστηριοποιείτο στην Βόρεια Ευρώπη.

Να τα δούμε και σε δύο φωτό από το shipspotting, ως ΒΑΝCKERT και FAIRPLAY IX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να δούμε ποιός μπορεί να δώσει λύση σε τούτο το μυστήριο. Η φωτογραφία του ρυμουλκού είναι τραβηγμένη στην τοποθεσία Porto Azzurro του νησιού της Elba. Όπως βλέπετε το κομψό ρυμουλκό είναι αγκυροβολημένο και σε συμπαθητική κατάσταση αναμένοντας ποιός ξέρει τι. Το όνομα στην πλώρη είναι 4PF658 ενω στο φουγάρο από την άλλη πλευρά αναφέρει ST 80. Μπορεί κανείς να μασ δώσει κάποια παραπάνω πληροφορία?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να δούμε ποιός μπορεί να δώσει λύση σε τούτο το μυστήριο.

.......Το όνομα στην πλώρη είναι 4PF658 ενω στο φουγάρο από την άλλη πλευρά αναφέρει ST 80.

Συνεχίζοντας την έρευνα μπόρεσα να βρώ μια λίστα με τα Ρ/Κ που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Δεύτέρου Παγκοσμιου Πολέμου.

http://shipbuildinghistory.com/history/smallships/armytugs.htm.

Στην πολύ χρήσιμη λίστα με τα Ρ/Κ που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, που μας υπέδειξε παλαιότερα στο θέμα του ΦΟΥΛΗ ο φίλος theostam, μπορούμε να δούμε κάποια στοιχεία για το ρυμουλκό ST 80.

ST 80

Shipbuilder : JK Welding

Location : Brooklyn NY

Design : 257-A

Steel or Wood : S

Feet : 74

Delivery : Nov 1943

Sold 1948 as Dragon, then Luigi Noli, Torretta; now museum at Genoa as ST 80

Δεν μπόρεσα με τα ονόματα που αναφέρονται, DRAGON, LUIGI NOLI, TORRETTA, να βρω ΙΜΟ number του ρυμουλκού. "Μυστήριο" πάντως αποτελεί η παρουσία του στο νησί Elba, από την στιγμή που στην λίστα αναφέρεται ως "μουσείο" στην Genoa.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον αγαπητέ Σείριε, σε ευχαριστούμε. Η πλάκα είναι πως όπως το είδαμε οδηγώντας στον παραλιακό δρόμο, αναφωνήσαμε μαζί: "Φούλη":D. Στη Γένοβα πάντως δεν το έχω δεί πουθενά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φίλε Nick, συνέχισα λίγο το ψάξιμο για το ST 80, και με όρο αναζήτησης το όνομα TORRETTA (που αναφέραμε πριν) μπόρεσα να βρώ δύο φωτογραφίες του στο naviearmatori, από την παρουσία του στη Genoa, σε πολύ καλύτερη κατάσταση βέβαια και με το όνομα DRAGON FLY.

Αξίζει να διαβάσουμε και το σχόλιο - λεζάντα.

Dragon Fly ex Torretta

Nato come rimorchiatore della marina USA, attualmente è in vendita a Genova. Foto P. Berti

helsingor:

06/05/2008 19:14

Questo rimorchiatore ex Armatore Noli si chiamava Torretta ed è una costruzione ex Americana acquistata alla fine della Seconda Guerra Mondiale. Il Luigi Noli era una costruzione di Benetti venduto nel 1998 divenne FACAL DIECISIETE e poi è diventato Captain Michalis S.

Στην τελευταία φράση πάντως φαίνεται να τα μπερδεύει λίγο, μιας και πιστεύω ότι το ST 80 δεν έχει καμμία σχέση με το Captain Michalis S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάλιστα, το πάζλ αρχίζει σιγά-σιγά να συμπληρώνεται, μόνο το ΙΜΟ μας λείπει. Κοπιάρω από το Navi e Armatori:

TORRETTA era l'ex US Army tug ST 80, costr. da J.K.Welding & Co., Brooklyn, NY, varo 8.1943 e in serv. 12.1943, US Army Design #257-A, 106 grt, 74 x 20.7 ft, 400 bhp. Venduto a SA Ossude di Tolone nel 1948 come DRAGON, 99 grt; nel 1953 a Carmelo Noli fu Giovanni di Savona come LUIGI NOLI; nel 1972 a Impresa Cristoforetti & Co. di Genova come TORRETTA; nel 1977 a Oromare SpA di Genova. Musealizzato nel 2002.

Περιήλθε σε ιταλική ιδιοκτησία το 1953 αφού προηγουμένως είχε περάσει 5 χρόνια σε γαλλική ιδιοκτησία με βάση την Τουλόν. Είναι εντυπωσιακό γενικά πόσο μακρόβια ορισμένα από αυτά τα ρυμουλκά που χτίστηκαν στις ΗΠΑ, αποδείχτηκαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάλλον φαίνεται ότι όλα τα ρυμουλκά της VERNICOS-ARGONAFTIS θα αλλάξουν χρώμα, από μαύρο σε κόκκινο. Μην ξεχνάμε ότι η αρχή έγινε με το νεότερο απόκτημα της εταιρείας, το VERNICOS MASTER. Ακόμα, εκτός από το ΗΦΑΙΣΤΟΣ 1 που είδες, πριν μία εβδομάδα είχα δει στο Πέραμα και το ARMADORES (το I ή το II, δεν θυμάμαι) και αυτό επίσης φρεσκοβαμμένο σε κόκκινο χρώμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάλλον φαίνεται ότι όλα τα ρυμουλκά της VERNICOS-ARGONAFTIS θα αλλάξουν χρώμα, από μαύρο σε κόκκινο...

Τελικά έχει πέραση το κόκκινο στα ρυμουλκά, μιας και με το ίδιο χρώμα είναι βαμμένα και τα ρυμουλκά του στόλου του Παναγιωτάκη (Megalochari VII, XII κλπ)!!

Edited by TankerShip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ρυμουλκό SIROCCO (1976, IMO 7613002) υπό Παναμαική σημαία και με πλοιοκτήτρια εταιρεία την SIROCCO INTERNATIONAL INC με έδρα την Ολλανδία, αυτήν την ώρα εν πλω στα Βορειοδυτικά της Μήλου, με προορισμό το Aliaga.

Παρέλαβε στις 24 Μαρτίου από το Portsmouth το αεροπλανοφόρο HMS INVINCIBLE και το οδηγεί στον τελευταίο του προορισμό.

Το SIROCCO μετά την παράδοση του αεροπλανοφόρου HMS INVINCIBLE στο Aliaga, ήρθε στα μέρη μας και βρίσκεται στη ράδα του Πειραιά.

gallery_2102_12_253892.jpg

post-2102-0-56487000-1303030444_thumb.jp

Έναν πρωτότυπο "δεξαμενισμό" ρυμουλκού είδα χθες στο Πέραμα. Συγκεκριμένα, το μικρό ρυμουλκό ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ (1967, ex-MADONNA, Ν.Π. 2787) το οποίο βάφεται και καλλωπίζεται ...ιπτάμενο επί του πλωτού γερανού ΘΗΣΕΑΣ, στο κεφάλι της προβλήτας 2. Ανήκει στην εταιρεία Liamis Ν.Ε.

gallery_2102_12_209575.jpggallery_2102_12_154611.jpg

Το ρυμουλκό Ήφαιστος 3 είναι τραβηγμένο έξω στο ναυπηγείο της ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ για το δεξαμενισμό του. Όπως το Ήφαιστος 1 έτσι και το Ήφαιστος 3 άλλαξε χρώμα, από μαύρο που ήταν έχει γίνει πλέον κόκκινο.

Τέλος, να δούμε το ΗΦΑΙΣΤΟΣ 3 στα νέα του χρώματα, σε χθεσινή φωτό από τον προλιμένα του Πειραιά.

gallery_2102_12_211895.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο Άγιος Νικόλαος χρησιμοποιείται για να σπρώχνει τους πλωτούς γερανούς της κυρίας Βούλας Λιαμή

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελευταίο ταξίδι σήμερα προς το Aliaga για τρία παλιά ρυμουλκά του Βερνίκου.

Το ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ (1966, IMO 6617166, ex-TRAFALGAR 1966, FAL 1992, MEGALOCHARI VII 1992-1999), και το ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (1960, IMO 5117054, x-FLYING COCK 1960, GLADSTONE 1970, VERNICOS MARTINE 1981-1994) που επί πολλά χρόνια ήταν παροπλισμένα στον μώλο ΔΕΗ,

1_AGIA_MARINA.jpg

καθώς και το ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ (1974, IMO 7362732, ex- Polish R-27 class rescue tug in Poland),

2_AGIA_VARVARA.jpg

παρελήφθησαν σήμερα το μεσημέρι από το ρυμουλκό ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ.

Να πούμε ακόμα, ότι στο ναυπηγείο του Χαλκίτη στο Πέραμα, είναι τραβηγμένο έξω αυτές τις ημέρες το ΑΧΙΛΛΕΑΣ (1964, IMO 7210733, ex-WESTERN GEOPHYSICAL III 1964, GIANNIS L 1984-1993).

gallery_2102_12_452907.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ VI της Megalochari Hellenic Tugboats, (1980, ΙΜΟ 7918000, ex-Wearsider), βρίσκεται τραβηγμένο έξω στο ναυπηγείο του Παναγιωτάκη για εργασίες συντήρησης.

gallery_2102_12_118118.jpg

gallery_2102_12_102159.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το ...προσφιλές μας ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, μετά από τρίμηνη απουσία από την χώρα μας, επιστρέφει. Χθες εθεάθη στο AIS, στα ανοιχτά της Αλγερίας με αναγραφόμενο προορισμό την Τούζλα στην Τουρκία.

Να θυμίσουμε ότι είχε αναχωρήσει από το Ρίο στις 5 Μαίου, ρυμουλκόντας τα ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ και ΚΑΜΠΕΡΟΣ προς την Καζαμπλάνκα. Μετά την παράδοση των δύο πλοίων, μετέβη και παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο λιμάνι Las Palmas στα Κανάρια νησιά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διάβασα στον ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ του Αυγούστου, για τα εγκαίνια που έγιναν στις 13 Ιουνίου στο ναυπηγείο Σπανόπουλου στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, των δύο νέων ρυμουλκών του ομίλου, CHRISTOS XXII και CHRISTOS XXIV. Nα θυμήσουμε ότι τα είχαμε παρουσιάσει στο φόρουμ (και με φωτογραφίες) από τον περασμένο Μάρτιο.

Να πάμε μέχρι τα ναυπηγεία Σπανόπουλου στην Σαλαμίνα, για να δούμε τα δύο ποιό πρόσφατα "CHRISTOS" που προστέθηκαν στον στόλο της εταιρείας.

Στο ίδιο άρθρο του περιοδικού, υπάρχει αναφορά και για το νέο απόκτημα της εταιρείας, "ένα ρυμουλκό - Support Vessel, εκατό τόνων ελκτικής ισχύος, στο οποίο πραγματοποιείται μετασκευή από τα εξιδικευμένα συνεργεία του ναυπηγείου του".

Να δούμε λοιπόν και το νεοαποκτηθέν όμορφο σκαρί, σε μία χθεσινή φωτό από την Σαλαμίνα, ενώ είναι ανεβασμένο σε δεξαμενή του ναυπηγείου. Με πάσαν επιφύλαξιν, λόγω της μεγάλης απόστασης, το όνομα του πρέπει να είναι CHRISTOS XXIII.

gallery_2102_12_365051.jpg

Στο ναυπηγείο Χαλκίτη του Περάματος, είναι τραβηγμένο έξω το Ιταλικό ρυμουλκό GELOSO (1991, IMO 9052551), το οποίο ανήκει σε εταιρεία της Σικελίας με έδρα το Παλέρμο.

gallery_2102_12_255137.jpg

gallery_2102_12_220145.jpg

Τέλος, στο ίδιο ναυπηγείο είδα και το ρυμουλκό ΕΛΙΣΑΒΕΤ, το οποίο απουσίαζε μέχρι τώρα από την gallery του φόρουμ. Δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία του στο διαδίκτυο. Αν κρίνουμε πάντως από τον αριθμό νηολογίου του, Ν.Π. 2001, πρέπει να είναι κατασκευής των αρχών της δεκαετίας του '60 (τουλάχιστον).

gallery_2102_12_337428.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now