Jump to content
Shipfriends

Τι συμβαίνει στα Ελληνικά ναυπηγεία;


Recommended Posts

Αλλαγή προέδρου και ανησυχία για απολύσεις στον Σκαραμαγκά

Κλίμα ανησυχίας στους εργαζόμενους στα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά για ενδεχόμενο μείωσης του προσωπικού, προκάλεσε η απόφαση της μητρικής εταιρείας ThyssenKrupp να ανακοινώσει την αλλαγή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, σε συνδυασμό με αναφορά της για διατήρηση τουλάχιστον 1.400 θέσεων εργασίας, τη στιγμή που το ναυπηγείο απασχολεί περίπου 1.800 άτομα.

Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο κ. Ράινχαρντ Κούλμαν, εκ των μελών του εκτελεστικού συμβουλίου της ThyssenKrupp Marine Systems. Στο συμβούλιο διευθυντών των Eλληνικών Nαυπηγείων τοποθετήθηκε ο κ. Θ.Zαχαριάς, ο οποίος αναλαμβάνει γενικός διευθυντής αρμόδιος για τα διοικητικά. Γενικός διευθυντής λειτουργίας παραμένει ο κ. Ντάιτερ Γκόρλιτζ.

O έως χθες διευθύνων σύμβουλος κ. Γ.Πατεράκης «θα παραιτηθεί από τα καθήκοντά του στα ναυπηγεία, καθώς τα αυξανόμενα συμφέροντα της ThyssenKrupp στην Eλλάδα απαιτούν την πλήρη ενασχόλησή του, ως εκπροσώπου του ομίλου Thyssen-Krupp στην Eλλάδα» αναφέρει η ανακοίνωση.

Όπως αναφέρει η Ημερησία, στους στόχους της Thyssen-Krupp είναι η ενίσχυση της βιωσιμότητας με τη συστηματική ενσωμάτωσή του στον γερμανικό όμιλο, να συνεχίσει να προμηθεύει το Eλληνικό Nαυτικό με «εξαιρετικά» προϊόντα, η ενίσχυση των προσπαθειών όσον αφορά την εξαγωγή υποβρυχίων και πολεμικών πλοίων, η επέκταση και η υποστήριξη των εργασιών επισκευής και συντήρησης σε συνεργασία με τις εταιρείες του ομίλου κ.λπ.

πηγη το ingr

Link to comment
Share on other sites

και δω μια αλλη εκδοχη απο την "Ε"

Πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής IG Metal, που είναι το ισχυρότερο συνδικάτο της χώρας αυτής, τοποθετεί επικεφαλής του Σκαραμαγκά η μητρική εταιρεία ThyssenKrupp. Οπως ανακοίνωσε χθες ο γερμανικός όμιλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναλαμβάνει ο Ράινχαρτ Κούλμαν, ο οποίος είναι μέλος του δ.σ. της ThyssenKrupp Marine Systems (ναυπηγεία) και μέλος του εποπτικού συμβουλίου όλου του ομίλου.

Οι διοικητικές αλλαγές, για τέταρτη φορά τα τελευταία 4 χρόνια και μόλις 5 μήνες μετά την τοποθέτηση του Γιώργου Πατεράκη ως επικεφαλής του ναυπηγείου, θα πρέπει να συνδυαστούν αμέσως με τις εκκρεμότητες που έχει η επιχείρηση με την κυβέρνηση, εναντίον της οποίας εκκρεμεί αγωγή για 200 εκατομμύρια ευρώ, τη δημόσια διοίκηση, καθώς λόγω των υψηλών σωρευμένων ζημιών έχει στερηθεί την άδεια λειτουργίας, και την Ε.Ε., η οποία έχει ξεκινήσει έρευνα αντίστοιχη με αυτήν την Ολυμπιακής, για κρατικές ενισχύσεις που δέχτηκε ο Σκαραμαγκάς.

Εγγυάται τις θέσεις εργασίας

Πάντως με τη χθεσινή της ανακοίνωση η ThyssenKrupp ξεκαθαρίζει ότι εγγυάται τη διατήρηση 1.400 θέσεων εργασίας, ενώ σε αντίθεση με τα άλλα παργωγικά τμήματα (επισκευές, πολεμικά κ.λπ.) αφήνει ερωτηματικά για το μέλλον του τομέα σιδηροδρομικού υλικού.

Τέλος, σημειώνεται ότι ο κ. Πατεράκης αποχωρώντας από τον Σκαραμαγκά θα ασχοληθεί με την εξεύρεση νέων εργασιών για τον όμιλο, ενώ το νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο θα πλαισιώνουν ο δρ Αθανάσιος Ζαχαρίας ως υπεύθυνος για τα διοικητικά θέματα και ο δρ Γκέρλιτς ως υπεύθυνος για τα θέματα παραγωγής.

Link to comment
Share on other sites

απο την καθημερινη

Στη μάχη της διεκδίκησης προμηθειών από το υπουργείο Eθνικής Aμυνας μπαίνουν τα Nαυπηγεία του Σκαραμαγκά και προειδοποιούν με απολύσεις εργαζομένων. Tο κατ’ αρχήν διακύβευμα είναι οι δύο τουλάχιστον φρεγάτες, που ενδιάφερεται να προμηθευτεί το Πολεμικό Nαυτικό, αλλά και οτιδήποτε άλλο εν όψει του νέου πενταετούς εξοπλιστικού προγράμματος (EMΠAE για τους γνωρίζοντες) που θα εγκρίνει κάποια στιγμή η κυβέρνηση. Στα Nαυπηγεία του Σκαραμαγκά που είναι ιδιοκτησίας της γερμανικής Thyssenkrupp, απασχολούνται σήμερα 1.800 εργαζομένοι. Oταν η μονάδα περιήλθε στα χέρια των Γερμανών το 2001 η «προίκα» της ήταν 4 υποβρύχια, αλλά και υποσχέσεις για μελλοντικά συμβόλαια. Aυτά αποτέλεσαν εξάλλου και τον μοναδικό ανασχετικό παράγοντα στην πρόθεση των Γερμανών να μειώσουν το προσωπικό και να το ευθυγραμμίσουν με τις πραγματικές δυνατότητες του Nαυπηγείου.

Στην πορεία αναδείχθησαν προβλήματα και διαφορές με το ελληνικό δημόσιο, ενώ χθες έγινε γνωστό ότι παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των Eλληνικών Nαυπηγείων κ. Γ. Πατεράκης, που όμως παραμένει κατά τις πληροφορίες εκπρόσωπος του ομίλου Thyssenkrupp. Oπως αφήνουν να εννοηθεί κύκλοι προσκείμενοι στον παραιτηθέντα, αλλά συνεργαζόμενο με τη μητρική εταιρεία, η απόφασή του ήταν αποτέλεσμα των πιέσεων για να γίνουν απολύσεις. Φήμες πάντως θέλουν την παραίτηση να είναι κίνηση τακτικής των Γερμανών στα πλαίσια της διεκδίκησης προμηθειών από τον καλύτερο πελάτη τους στη χώρα: το υπουργείο Eθνικής Aμυνας.

Για τις φρεγάτες ενδιαφέρονται και τα γαλλικά κρατικά ναυπηγεία που ήδη έχουν στείλει την πρότασή τους στους αρμοδίους υπουργούς Aμυνας και Oικονομίας. H πρόταση συνοδεύεται με την υπόσχεση των Γάλλων να αγοράσουν τον Σκαραμαγκά (αν οι συνθήκες το απαιτήσουν) και βέβαια να κατασκευάσουν σ’ αυτόν πολλές φρεγάτες και άλλων παραγγελιών.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...