Jump to content
Shipfriends

Ναύπακτος (ΙΜΟ 5245564)


Recommended Posts

Ιστορική παντόφλα του Πατραικού και του Κορινθιακού κόλπου το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, για το οποίο έχουμε κάνει κάποιες σποραδικές αναφορές στο φόρουμ,

αλλά και κάποιες εικασίες για εμφάνιση του σε παλιές φωτογραφίες από το Ρίο.

On 5/2/2010 at 3:01 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:
Στο διαγωνισμό συμμετείχε χωρίς αποτέλεσμα και ομάδα Ναυπακτίων «πληγέντων πλοιοκτητών», οι οποίοι όμως αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το 2ο F/B της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ».
On 5/9/2010 at 8:01 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:
Ως περίεργος και φιλομαθής νέος:rolleyes:, έψαξα λοιπόν να βρω τι τύπου πλοία ήταν οι «Γενάρχες» της Ελληνικής παντόφλας. Λαμβάνοντας υπ΄ όψη τα λεγόμενα του Γ. Αθανασίου, τις φωτογραφίες του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, του ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ και του ΕΥΓΕΝΙΑ Π., μπορώ να πω με σχετική βεβαιότητα ότι πρόκειται για τα Βρετανικής ναυπήγησης LCT Mk IV.

http://ww2lct.org/images/lctmk4.jpg

Το πλοίο είναι κατασκευής του 1943, και στο equasis (το οποίο δίνει το πλοίο να είναι ακόμα εν ενεργεία :unsure: ) αναφέρονται ως πλοιοκτήτες του, τα ονόματα ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ.

Να συμπεριλάβουμε επίσης στο παρόν topic, το βίντεο που μας παρουσίασε σήμερα ο ΝΗΡΕΑΣ καθώς επίσης και την μοναδική του φωτογραφία για την οποία είμαστε σίγουροι.

On 1/8/2011 at 6:32 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:
Ωραίο είναι και το φιλμάκι του 1956 που δείχνει την Φρειδερίκη να αποβιβάζεται στο Αντίρριο από μια παντόφλα (αν δεν απατώμαι, το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ), με προορισμό την Παλιοβούνα και το Βραχώρι. :rolleyes:
On 5/9/2010 at 8:01 PM, ΝΗΡΕΑΣ said:
Στο βιβλίο επίσης υπάρχει και μια (αρχαία…) φωτογραφία του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (αρχείο Π. Αθανασίου), στο λιμάνι της Πάτρας.

post-2102-0-82137900-1294507702_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ψαχνωντας σημερα στις παλιες εφημεριδες επεσα πανω στο παρακατω αρθρο της Ελευθεριας της 16ης Ιουλιου του 1957 που αναφερει πυρκαγια στο Περαμα.Μεσα σε ολα αναφερει οτι καηκε ολοσχερος το 1.200 τονων φερρυ μποτ ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ που δουλευε Ριο-Αντιριο Επειδη λογικα προκειται για αυτο το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ πιστευω οτι ειναι αδυνατον να επισκευαστικε και να ταξιδεψε ξανα.

Φυσικα υπαρχει και η πιθανοτητα να μιλαμε για αλλο πλοιο.Αν ισχυει το πρωτο θα πρεπει να ταυτοποιησουμε την παντοφλα που νομιζαμε οτι ειναι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ,εκτος και αν εχουμε ολοι δικιο και χτιστικε αργοτερα αλλο ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

post-1819-0-34273800-1306152022_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Στο βιβλίο του Γ. Χαλάτση υπάρχει και η αφήγηση του Γ. Αθανασίου, ενός εκ των πληγέντων πλοιοκτητών της Ναυπάκτου και μετέπειτα συμπλοιοκτήτη των ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ κ.α. Ο Γ. Αθανασίου, αναφερόμενος στα πρώτα πλοία της γραμμής, σημειώνει]

Από την στιγμή που το δημοσίευμα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ μιλάει για «φέρρυ μπωτ Ναύπακτος του Ρίου-Αντιρρίου», δεν νομίζω ότι μπορεί να πρόκειται για άλλο πλοίο. Βεβαίως μια μικρή αναφορά σε ένα ρεπορτάζ μπορεί και να είναι λανθασμένη. Μπορεί πχ ο ρεπόρτερ να άκουσε για «κάποιο Ναύπακτος» και να θεώρησε ότι πρόκειται γιά το φέρρυ μπωτ, γιατί μόνο αυτό ήξερε. Ή οι πρώτες πληρφορίες να μιλούσαν για καταστροφή ενώ στην πραγματικότητα οι ζημιές ήταν μικρές. Συμβαίνει αυτό πολλές φορές. Επίσης, από την φύση της μια παντόφλα είναι δύσκολο να καταστραφεί ολοσχερώς, γιατί δεν έχει πολλούς κλειστούς χώρους και γιατί δεν αναπτύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες και όπως και νάχει οι ζημιές είναι περιορισμένες. Αφήστε που το 1957 δεν υπήρχαν περιθώρια να πάει για σκραπ «ελαφριά τη καρδία» ένα πλοίο 13 ετών…νεότευκτο δηλαδή.

Επίσης, στην παραπάνω αφήγηση του πλοιοκτήτη του «Ναύπακτος» δεν υπάρχει καμιά αναφορά στο ατύχημα, πολύ δε περισσότερο δεν αναφέρει και ολοσχερή καταστροφή και αντικατάσταση από άλλο πλοίο με το ίδιο όνομα. Ακόμη και να ξέχναγε το ατύχημα, δεν μπορεί να ξέχασε την απόσυρση και αντικατάσταση του. Συνεπώς θεωρώ ότι υπήρξε ένα μόνο πλοίο με το όνομα ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ και εάν έπαθε ζημιές (μικρές ή μεγάλες) από αυτό το ατύχημα, αυτές ήταν επισκευάσιμες.

Η αλήθεια είναι ότι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ που θυμάμαι αμυδρά στη γραμμή ήταν εμφανισιακά πιο σύγχρονο στην υπερκατασκευή από το αρχικό που φαίνεται στην παραπάνω φωτό. Δυστυχώς δεν έχω καμιά μεταγενέστερη φωτό για σύγκριση. Δεν αποκλείω βεβαίως αυτό το ατύχημα να ήταν και η αφορμή για μια ριζική ανακαίνιση. Ίσως να ανακαινίσθηκε και αργότερα, όταν άρχισαν να μπαίνουν στη γραμμή πιο σύγχρονα πλοία. Υπολογίζω ότι θα πρέπει να αποσύρθηκε γύρω στο 1980. Πάντως, από όσα ξέρω, δεν προκύπτει από πουθενά ότι υπήρξαν δύο πλοία με το ίδιο όνομα.

Αλλά πέρα από αυτά, δεν βρήκαμε και τι απέγινε το παπόρον. Να μας άφησε χρόνους ή να υπάρχει κάπου ακόμα σαν τον Ιασεμίδη. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαμπρόν…

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

ΝΗΡΕΑ δεν εχεις αδικο σε αυτα που λες.

Το καηκε ολοσχερως ηταν η δικη μου "ελευθερη" μεταφραση-κριση στην λεξη "αποτεφρωθηκε" που αναφερει το αρθρο,η οποια σαφως και μπορει να ηταν υπερβολη.Δυστυχως το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ δεν το εχουμε δει σε καμια μεταγενετερη φωτογραφια ωστε να ξερουμε περιπου πως ηταν.Προσωπικα πιστευω πως αν ηταν το ιδιο πλοιο θα εγινε καποια στιγμη σε αυτο μεγαλη μετασκευη οπως αλλωστε και στον ΙΑΣΕΜΙΔΗ

Ελπιζω στο μελλον κατι να ανακαλυψουμε ;)

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν είχε τύχει να ξανακούσω γι' αυτό το μεγάλο ατύχημα, κοίταξα και στην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ για να δω λεπτομέρειες. Και πράγματι η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της 16-7-1957 έχει εκτενή αναφορά στο συμβάν. Και θεωρώ ότι είναι πλέον βέβαιο ότι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ που βρισκόταν στο Πέραμα για επισκευές έπαθε μεγάλες ζημιές από την έκρηξη. Στην πρώτη σελίδα η εφημερίδα έχει και 3 φωτό από το Πέραμα και μάλιστα στην πρώτη λέει ότι φαίνεται το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, αλλά δεν φαίνεται τίποτε λόγω της ποιότητας της αναπαραγωγής. Εκτενέστρο ρεπορτάζ υπάρχει στη σελ 3, όπου μάλιστα αναφέρει το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ "ως ολοσχερώς απωλεσθέν".

Από την πλευρά μου, και εξ όσων μπορώ να γνωρίζω, επιμένω ότι υπήρξε μόνο ένα ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ...όπότε παραμένει -και αναμένει- το λαμπρόν πεδίο δόξης... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Βρήκα εδώ και μια ωραία φωτογραφία με επιβάτες επάνω στο ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ στο Ρίο-Αντίρριο, μάλλον δεκαετία του 1950. Από την φωτό βλέπουμε ότι είχε Νηολόγιο Πειραιά 1141. Και θα πρέπει η φωτο να είναι από την πρώιμη περίοδο του πλοίου, όπως και η παραπάνω φωτό στην Πάτρα, με σκούρα την σκεπή της ξύλινης γέφυρας και με σκούρα την τσιμινιέρα.

Επίσης κοιτάζοντας στο ΕΛΙΑ την συλλογή φωτογραφιών του ζεύγους Draper, από το ταξίδι τους στην Ελλάδα το 1960, βρήκα και άλλη μία φωτό από το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ στο Ρίο-Αντίρριο που έχει κάποιες διαφορές από την τις προηγούμενες και μάλλον δείχνει την επόμενη περίοδο του πλοίου, πιθανώς μετά την προαναφερθείσα πυρκαγιά.

ΥΓ Επίσης ανάμεσα στις φωτογραφίες των Draper υπάρχουν και άλλες δύο ( 1 , 2 ) από μια ένα ταξίδι με παντόφλα από το Αίγιο στην Ιτέα. Δεν ξέρω ποιο πλοίο είναι, αλλά σίγουρα δεν είναι το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ.

L314.01.JPG

Link to comment
Share on other sites

Για την παντόφλα στην γραμμή Αιγίου - Ιτέας είπαμε εδώ.

Στο διαγωνισμό συμμετείχε χωρίς αποτέλεσμα και ομάδα Ναυπακτίων «πληγέντων πλοιοκτητών», οι οποίοι όμως αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το 2ο F/B της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ».

Και από τον αριθμό νηολογίου του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (Ν.Π. 1141), αποδεικνύεται ότι πράγματι ήταν το δεύτερο F/B του Ρίου μετά το ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΑ Π (Ν.Π. 987), και -καθόλου απίθανο- γενικότερα της χώρας μας. Πάντως, πρέπει να ήρθαν σχεδόν μαζί με το ΡΟΔΟΣ το οποίο έχει Ν.Π 1147.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...φιλμάκι του 1956 που δείχνει την Φρειδερίκη να αποβιβάζεται στο Αντίρριο από μια παντόφλα (αν δεν απατώμαι, το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ),

Βρήκα εδώ και μια ωραία φωτογραφία με επιβάτες επάνω στο ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ στο Ρίο-Αντίρριο, μάλλον δεκαετία του 1950.

Μια απλή σύγκριση της παραπάνω φωτογραφίας με την ταινία του 1956 με την Φρειδερίκη, δεν αφήνει πλέον καμιά αμφιβολία ότι πρόκειται για το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ.

post-1833-0-76091900-1331652521_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το πλοίο από κατασκευής είχε το όνομα LCT-39 και αργότερα πήρε το όνομα ΚΩΣ ως αρματαγωγό πλοίο του τότε Βασιλικού Ναυτικού μας.

Τον 01/1950 ονομάστηκε ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ και έκανε πρώτη εγγραφή στον Πειραιά με αριθμό νηολογίου 1141.

Τον 08/1969 μετεγγράφη στην Πάτρα με αριθμό νηολογίου 34.

Διεγράφη 07/1992 και πουλήθηκε σε συμφέροντα Κυπριακής σημαίας.

Πληροφορίες από τον φίλο Α.Μ. τον οποίο θερμά ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο από κατασκευής είχε το όνομα LCT-39 και αργότερα πήρε το όνομα ΚΩΣ ως αρματαγωγό πλοίο του τότε Βασιλικού Ναυτικού μας.

Δεν γνωρίζω κάτι σχετικό, αλλά σύμφωνα με το Navsource, το LCT-39 καταστράφηκε στην απόβαση της Νορμανδίας. Και επίσης ήταν τύπου Mk5 των π. 36 μέτρων, ενώ νομίζω ότι το Ναύπακτος ήταν τύπου Mk4 των π. 57 μέτρων.

Link to comment
Share on other sites

Όχι ότι ξεκαθαρίζει το τοπίο, αλλά ας δούμε και ένα σχέδιο του "Ναύπακτος" από το αρχείο του αείμνηστου Κωνσταντίνου Φιλίππου:

post-2126-0-74344900-1340891825_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

η βορεια λεκανη του παλιου λιμανιου, ημιτελης, στο album του χρηστη padicha στο flickr.

μεσα η παντοφλα ναυπακτος, ενω οι θεσεις 15-18 δεν εχουν κατασκευαστει.

 

Απο το παραπανω link απομονωσα την παντοφλα ωστε να την εχουμε και στο θεμα της.

 

post-1819-0-25532300-1372320013_thumb.jp

 

Πιστευω και εγω οτι προκειται για το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ.Ελπιζω να βρεθει και φωτο που να φαινεται το ονομα της παντοφλας ωστε να υπαρχει συγκριση.Οπως και να εχει παντως προκειται για ιστορικη φωτο,απο τις λιγες που κυκλοφορουν στο ιντερνετ

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σωστη η παρατηρηση,για να πω την αληθεια δεν ειχα προσεξει το σχεδιο.

Οποτε κραταμε μια πισινη αν και το σχεδιο ειναι του 1957 ΄η 1967,οποτε σιγουρα θα μπορουσε να εχει γινει μετασκευη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Να δουμε και το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ σε μεταγενεστερη φωτογραφια απο αυτες που εχουμε δει μεχρι σημερα.Διακρινεται ξεκαθαρα η αλλαγη που υπαρχει στη γεφυρα καθως και στον καθρεφτη της παντοφλας ο οποιος εχει πολυ περισσοτερα παραθυρα απο οτι στην αρχικη του μορφη

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Άλλη μια φωτογραφια του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ στην οποια διακρινεται για άλλη μια φορα ο καθρεφτης της παντοφλας

Και αυτή είναι μετα την πυρκαγιά του 1957 και αν κρινω από το λεοφωρειο και το αυτόκινητο μιλαμε λογικα για τελος της δεκαετιας του 50.

Είναι σιγουρα προγενεστερη της φωτογραφιας του προηγουμενου ποστ και μαλιστα παρατηρούμε και καποις σημαντικες αλλαγες.

Παρατηρουμε οτι δεν υπαρχουν ρελια στους διαδρομους των επιβατων ενώ διακρινονται ξεκάθαρα τα σκαλακια που οδηγουσαν στην πορτα του σαλονιού,τα οποια εχουν αφαιρεθεί αργοτερα..Επειδή η υπολοιπη υπερκατασκευη είναι ιδια και επειδή το σαλονι δεν φαινεται να εχει κατεβει εικαζω ότι καποια στιγμη ξηλωθηκαν οι πλευρικοι διάδρομοι και ξαναφτιαχτηκαν από την αρχη υπερυψωμένοι όμως ώστε να καταληγουν απ'ευθειας στην πορτα του σαλονιού.

Παραθετω και τις δυο φωτο ώστε να υπαρχει αμεση συγκριση

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Παμε να δουμε και την παντοφλα,λογικα στην πιο προσφατη μορφη της ,με μια παρεα να ποζαρει μπροστα της

Παρατηρουμε την εμφανη αλλαγη που υπαρχει στην γεφυρα ,η οποια εχει παρει μια πιο μοντερνα μορφη

Χρονολογια δεν ξερω ,αλλα αν κρινω απο το ντυσιμο μαλλον μιλαμε για τελος δεκαετιας 60 ή αρχες το 70

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 6/27/2013 at 11:01 AM, polmyt said:

Απο το παραπανω link απομονωσα την παντοφλα ωστε να την εχουμε και στο θεμα της. 

post-1819-0-25532300-1372320013_thumb.jp

Πιστευω και εγω οτι προκειται για το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ.Ελπιζω να βρεθει και φωτο που να φαινεται το ονομα της παντοφλας ωστε να υπαρχει συγκριση.Οπως και να εχει παντως προκειται για ιστορικη φωτο,απο τις λιγες που κυκλοφορουν στο ιντερνετ

Το πλοίο στην φώτο είναι το ΡΟΔΟΣ. Είναι χαρακτηριστική η διαμόρφωση της πρυμνης του. 

Το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ την δεκαετία '80 δούλεψε ως φορτηγό. Την δεκαετία '90 πουλήθηκε σε εταιρεία αλβανικων συμφερόντων και με το όνομα  ELONA δούλεψε συνδέοντας Αλβανία - Κέρκυρα. Δεν είναι γνωστό το τέλος του, κάποιες πληροφορίες αναφέρονται σε φωτιά που το κατέστησε Total loss. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...