Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

.
΄Πρίν 30 χρόνια το Ρίο-Αντίρριο είχε πολλές παντόφλες με σιδηρογραμμές που παλιότερα συνέδεαν την Πάτρα με το Κρυονέρι και από εκεί Ευηνοχώριον (Μποχόρ για τους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ)-Μεσολόγγι.
Υπήρχαν, νομίζω, τα τελευταία και πριν καμμιά δεκαριά χρόνια.

Κατά την γνώμη μου κακώς αποσύρθηκαν, θα μπορούσαν να βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό του Σιδ. δικτύου.
.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

πιο παλια για την ακριβεια δεν παιρναγαν βαγονια απεναντι αλλα οι επιβατες κατεβαιναν στον οσε στην πατρα (εκει που ειναι και σημερα) και επαιρναν καραβακι για κρυονερι που ξεκιναγε απο την προβλητα αγ νικολαου (εκει που παλια ηταν ο φαρος και σημερα η καφετερια).

αυτο γινοταν για πολλα χρονια.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Παιδιά, επειδή παλαιότερα με ενδιέφεραν και τα σιδηροδρομικά, μην ξεχνάτε ότι μέχρι τη δεκαετία του 60 ή 70, είχαμε πορθμεία από Πάτρα για Κρυονέρι που κουβαλούσαν βαγόνια! Μήπως ανήκει σε αυτά;

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τα τελευταία χρόνια λειτουργίας των Σ.Β.Δ.Ε (αναστολή λειτουργίας τους Οκτώβριος του 1970) η μετακίνηση των επιβατών απο το Αγρίνιο εως το Κρυονέρι γινόταν με αυτοκινητάμαξες BREDA γνωστές ως "η οτομοτρίς" για τους ντόπιους. Απο το Κρυονέρι περνούσαν απέναντι με το τελευταίο πλοίο της σειράς ΚΑΛΥΔΩΝ (ΙΙΙ),το οποίο όμως δεν μετέφερε σιδηροδρομικά βαγόνια. Για τον σκοπό αυτό οι Σ.Β.Δ.Ε είχαν το αποβατικό (ανοικτό πορθμείο) ΡΟΔΟΣ το οποίο διέθετε σιδηροδρομικές ράγες στο κατάστρωμα του για την μεταφορά βαγονιών. Το πλοίο εκτελούσε και συγκοινωνία στη γραμμή Ρίο-Αντίριο (παιδική μου ανάμνηση η προβληματική διάσχιση του καταστρώματος του λόγω των γραμμών). Να σημειωθεί ότι η γραμμή πρωτολειτούργησε το 1915 και η απόσταση απο το λιμάνι της Πάτρας έως το λιμάνι του Κρυονερίου καλυπτόταν απο το πλοίο σε 1 ώρα & 10 λεπτά περίπου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αντώνη η μπροστινή παντόφλα εκτός από το ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ μπορεί να είναι και το ΝΑΥΤΗΣ. Η πίσω μήπως είναι το ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ???

Πάντως, κακά τα ψέμματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις μόνο με "τρελλή μαντεψιά" μπορείς ίσως να πέσεις μέσα. Αν σκεφτείς ότι το 99% από τις ελληνικές παντόφλες έχουν δεχτεί τουλάχιστον μία - δύο μετασκευές που τις έχουν κάνει αγνώριστες, το να προσπαθείς να βρεις ποιές απεικονίζονται σε φωτογραφία προ πενήντα ετών και μάλιστα μακρινή και σε χαμηλή ανάλυση, είναι αυτό που λέμε "βελόνα στ' άχυρα".........

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Να προσθέσουμε ότι το Ρόδος πολύ λίγο δούλεψε στη γραμμή, μόνο εκτάκτως όταν υπήρχε ειδικό φορτίο καθώς και ότι, όπως προκύπτει από τον έντυπου τύπο της εποχής, η γραμμή λειτουργούσε και για οχήματα με αξιόλογη κίνηση, ιδιαίτερα τις περιόδους που γίνονταν έργα στο οδικό δίκτυο πέραν του Αντιρρίου. Τότε όλη η κίνηση μεταφερόταν από το Ρίο στη γραμμή Πατρών-Κρυονερίου.

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφερουσα πληροφορια.Ειχα την εντυπωση οτι γινοταν ακριβως το αντιθετο.Οτι δηλαδη το ΡΟΔΟΣ δουλευε μονιμα Κρυονερι για τον ΟΣΕ και οτι αλλο χωραγε και περιστασιακα πηγαινε Ριο-Αντιριο.

Ανακεφαλαιονοντας λοιπον ξερουμε οτι απο τη γραμμη σιγουρα εχουν περασει τα: ΡΟΔΟΣ,ΠΑΛΛΟΙΡΙΑ,ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ.Ποια αλλα ξεχναω;

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Τα πρώτα χρόνια της δρομολόγησης του Ρόδος ήταν στο Ρίο-Αντίρριο και μάλιστα όποτε χρειαζόταν να κάνει μεταφορές για τον ΟΣΕ (τότε ΣΒΔΕ, μετέπειτα ΣΠΑΠ και ΣΕΚ) οι διαμαρτυρίες έπεφταν σωρηδόν αφού το Ιασεμίδης δε μπορούσε να καλύψει τη γραμμή μόνο του. Χώρια που η δρομολόγηση του Ρόδος στο Ρίο έφερνε καλά λεφτά στην εταιρεία του. Το ίδιο συνέβαινε όλα τα χρόνια, ακόμη και όταν μαζεύτηκαν αρκετά πορθμεία στην περιοχή. Μόνο σε εξαιρετικές περιστάσεις πήγαινε το Ρόδος στη γραμμή Πάτρα-Κρυονέρι. Κατά μια πηγή αυτό συνέβαινε μια φορά την εβδομάδα. Δεν το έχω επιβεβαιώσει όμως.

 

Στη γραμμή Ρόδος-Κρυονέρι ήταν δρομολογημένο και το Μιχαήλ Α το 1969. Σίγουρα πέρασαν και άλλα πορθμεία αφού την περίοδο που ήταν κλειστός ο δρόμος Αντίιριο-Ευηνοχώρι λόγω έργων η κίνηση ήταν όλη στη γραμμή Πάτρα-Κρυονέρι. Μόνο με ένα ή και δυο πλοία δεν έβγαινε.

 

Στο Ρίο τότε ήταν κάπου 15 πλοία, κάποια αν όχι όλα δούλεψαν και στη γραμμή Πάτρα-Κρυονέρι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 years later...

Λέτε να ζήσουμε αναβίωση της γραμμής;

Σύμφωνα με το ypodomes.gr υπάρχει λέει κινεζικό ενδιαφέρον για σιδηροδρομική γραμμή για το λιμάνι Αστακού. Αν και φαντάζομαι ότι μάλλον για το Πλατυγιάλι έχει να κάνει το ρεπορτάζ, με δεδομένο ότι στη Γέφυρα δεν υπάρχει δυνατότητα για σιδηροδρομική γραμμή, μόνο μια τέτοια λύση φαντάζομαι πως μπορεί να παίξει, αν έχει υπόσταση το δημοσίευμα

 

Quote

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είδηση προέκυψε από τη συνεχιζόμενη Κινεζική εφόρμηση σε υποδομές της χώρας. Σύμφωνα με πηγές από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης στο ypodomes.com υπάρχει έντονο Κινεζικό ενδιαφέρον που θα συνδυάζει την ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής στην Αιτωλοακαρνανία και την αξιοποίηση του Λιμένα Αστακού.

Όλα αυτά όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές είναι σε επίπεδο διερεύνησης δυνατοτήτων σε συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση και φυσικά το ΥΠΟΙΑΝ, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από ως επι το πλείστον κρατικές Κινεζικές εταιρείες για την ανάληψη μεγάλων έργων στην χώρα μας στους τομείς των σιδηροδρομικών και λιμενικών υποδόμων, όπου διαφαίνονται μεγάλες επενδυτικές ευκαιρίες.

 

Link to comment
Share on other sites

αυτη ειναι η καταντια μας. υποδομες που υπηρχαν πριν 110 χρονια (τραινο στην αιτωλοακαρνανια, με ατμοπλοϊκη ανταποκριση με τη γραμμη πελοποννησου, τραινο ως την κυλληνη, με το ατμοπλοιο να περιμενει κλπ) φτασαμε σημερα να ειναι ζητουμενα B)

Link to comment
Share on other sites

Αν κάνετε μια βόλτα εκει στην περιοχή από το Κρυονερι μέχρι το Καβουρι θα δείτε πόσα λεφτά έχουν πάει χαμένα(και πόσα έχουν φαγωθεί) για αυτό το "έργο". Πρέπει παντα να υπάρξει ξένη παρεμβαση για να υπάρξει προκοπή...

Edited by Marios Superfast
Link to comment
Share on other sites

Αν υποθέσουμε ότι έχουν βάση τα όσα λέει ο Καραγιάννης στο ypodomes.gr, ποια άλλη λύση μπορεί να είναι εφικτή για τη σιδηροδρομική σύνδεση αλήθεια;

Link to comment
Share on other sites

Στον μωλο που εδεναν τα πλοία,πλέον άμα κάνεις μια βουτιά θα σπάσεις κανένα χερι/πόδι τόσο ρίχα που είναι :P.Θα μπει φερρυ/παντοφλα εκει? Ναι οκ μπορούν να κάνουν εκβαθυνσεις,αλλά αυτό δεν θα χεις επιπτώσεις στην παραλία εκεί? Δεν νομίζω να μην αντιδράσουν οι γύρω μαγαζατορες.

Edited by Marios Superfast
Link to comment
Share on other sites

Πιο πιθανό είναι το σενάριο σύνδεσης με την "Σιδηροδρομική Εγνατία" παρά με τη νέα γραμμή κανονικού εύρους μεταξύ Κορίνθου και Πάτρας που κατασκευάζεται ήδη. Το δυτικό τμήμα όμως της "Σιδηροδρομικής Εγνατίας" δεν προβλέπεται να κατασκευαστεί στα επόμενα χρόνια. Κακά τα ψέματα, η απόφαση στα μέσα της δεκαετίας του 1990 για την κατασκευή της γέφυρας χωρίς σιδηροδρομική γραμμή "χαντάκωσε" την δυτική Ελλάδα.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...