Panagia Ekatontapiliani

Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)

34 posts in this topic

Ζητούνται μέτρα για την ανταγωνιστικότητα της ακτοπλοία απο το Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)

Το πρώτο είναι ότι το ακτοπλοϊκό πλοίο αντιμετωπίζει δυσβάσταχτα λειτουργικά έξοδα εξαιτίας της επιβαλλόμενης 10μηνης λειτουργίας του με πλήρη σύνθεση και όχι της συνθέσεως ασφαλείας.

Το δεύτερο είναι ότι απαιτείται κάθε πλοίο να έχει πλήρη στελέχωση μαγειρείου για τη σίτιση μόνο του πληρώματος, ενώ το πλοίο διαθέτει catering για τους επιβάτες.

Το τρίτο είναι ότι νομοθετούνται στελεχώσεις επιβατηγών πλοίων πολύ μεγαλύτερες από αυτές αντίστοιχων πλοίων στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Το τέταρτο είναι τα εισιτήρια επιβαρύνονται με περίπου 30% και πλέον με μη ανταποδοτικά τέλη, μεταξύ των οποίων και αχθοφοριά, λεμβουχικά και άλλα.

Το πέμπτο είναι η υποχρέωση της «ελληνομάθειας» για ναυτολόγηση Ευρωπαίου πολίτη σε ελληνικό πλοίο. Η υποχρέωση αυτή πρέπει να περιορισθεί στο πλήρωμα ασφαλείας του πλοίου.

Το έκτο είναι ότι ο προβλεπόμενος σήμερα ΦΠΑ επί των ναύλων είναι 14% για τον επιβάτη και 23% για τα αυτοκίνητα, όμως ο ΦΠΑ 23% που επιβάλλεται στα Δημοσίας Χρήσεως Φορτηγά, αντιπροσωπεύει διπλή χρέωση ΦΠΑ στη μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά, αν δεν γίνεται άμεσα η επιστροφή του και έτσι συμβάλλει στην αδικαιολόγητη αύξηση του κόστους των μεταφερομένων ειδών με αρνητικές επιπτώσεις για τα νησιά.

Edited by Panagia Ekatontapiliani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπόμνημα με τις θέσεις ΣΕΕΝ για μεταβολές στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοϊας

• Άμεση και πλήρης απελευθέρωση της λειτουργίας της ακτοπλοϊκής αγοράς και εναρμόνιση του συνόλου του θεσμικού πλαισίου με την ευρωπαϊκή νομοθεσία στα πλαίσια των όσων περιγράφονται στην αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

• Γραμμές Δημόσιας Υπηρεσίας («άγονες»): επαναφορά του επιτυχημένου μέτρου των ποιοτικών κριτηρίων στην επιλογή πλοίων ώστε να προσελκύονται νέα και σύγχρονα πλοία στις γραμμές αυτές και επανεξέταση των αποζημιώσεων ώστε να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της κάθε γραμμής, επιτρέποντας ταυτόχρονα την ανάπτυξή τους και την αύξηση των συνολικών χωρητικοτήτων.

• Κρατήσεις υπέρ τρίτων: άμεση κατάργηση των μη ανταποδοτικών εξ αυτών προκειμένου να μην επιβαρύνεται αδίκως το ακτοπλοϊκό εισιτήριο.

• ΦΠΑ: αντιμετώπιση της ακτοπλοϊκής μεταφοράς ανάλογα με τα όσα ισχύουν για τις τουριστικές επιχειρήσεις.

• Άρση της ποινικοποίησης της ακτοπλοΐας και αναμόρφωση του ΚΔΝΔ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε αδιέξοδο ΣΕΕΝ - ΠΝΟ για τη συλλογική σύμβαση

Σε αδιέξοδο κατέληξαν οι σημερινές διαπραγματεύσεις μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για την ακτοπλοΐα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εκπρόσωσοι του ΣΕΕΝ, ζήτησαν αύξηση 0,5% για το 2010 και 1,5% για το 2011 κάτι που δεν έγινε δεκτό από την Πανελλήνια ναυτική ομοσπονδία. Πάντως, οι δύο πλευρές συμφώνησαν να έχουν και νέα συνάντηση την επόμενη εβδομάδα. Ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας έχει δηλώσει ότι αν οι δύο πλευρές καταλήξουν σε συμφωνία είναι έτοιμος να υπογράψει τη σύμβαση και να αρθεί η πολιτική επιστράτευση.

Στο μεταξύ με επιστολή του προς το ΣΕΕΝ και τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας ο ισχυρός άνδρας της Hellenic Seaways και της ΑΝΕΚ κ. Γιάννης Σ. Βαρδινογιάννης, χαρακτηρίζει τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας μη αντιπροσωπευτικό για τον ακτοπλοϊκό κλάδο και να προβαίνει σε διαπραγματεύσεις επι θεμάτων ακτοπλοΐας.

Σημειώνεται ότι έως τώρα σήμερα τις συμβάσεις για τους ναυτικούς της ακτοπλοΐας υπέγραψε η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ως συλλογικό όργανο με πρόεδρο τον Απόστολο Βεντούρη. Πρόσφατα αποχώρησαν από τη συγκεκριμένη ένωση η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways συμφερόντων Βαρδινογιάννη.

Από την πλευρά ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με πρόεδρο τον Μάρκο Φόρο είχε ζητήσει από τον υπουργό να μπορεί να διαπραγματεύεται και να υπογράφει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και στα εσωτερικά δρομολόγια της ακτοπλοΐας, εκτός από τα Κρουαζιερόπλοια και τα δρομολόγια της Αδριατικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ.Διαμαντίδης είχε δώσει το πράσινο φως στο ΣΕΕΝ να προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με την ΠΝΟ στηριζόμενος στην υπάρχουσα νομοθεσία ( 3276/44 ) που επιτρέπει την υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από ενώσεις με πλειοψηφική παρουσία στην αγορά και με τον αντιπροσωπευτικότερο ρόλο.

Ναυτεμπορική

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνήθηκε η ΣΣΕ μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ

Αναδρομική αύξηση 1,5% για το 2010 και 1% για το 2011, προβλέπει η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπεγράφη σήμερα, μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Η καταβολή των αναδρομικών για το 2010 θα γίνει τμηματικά τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2011.

Στη σχετική ανακοίνωση, ο ΣΕΕΝ σημειώνει ότι η υπογραφή της ΣΣΕ, η κατακύρωση της οποίας τελεί υπό την έγκριση του Υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, “αποτελεί ένα θετικό βήμα για την πορεία της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς εξασφαλίζει την εργασιακή ειρήνη που όλοι έχουμε ανάγκη, προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις εξαιρετικά δύσκολες επικρατούσες οικονομικές συνθήκες”.

Πηγη: THE SEANATION

Share this post


Link to post
Share on other sites

νομιζω οτι η υπογραφη της κλαδικης απο τη ΣΕΕΝ, προκαλεσε την αντιδραση της ΕΕΑ

Share this post


Link to post
Share on other sites

τελικα ο νεος ενιαιος φορεας θα καλυπτει μονο την ακτοπλοϊα. οι κρουαζιεραδες θα φτιαξουν δικη τους ενωση

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

a few good men...

ολα τα καλα παιδια στο ΔΣ του ενιαιου φορεα. :rolleyes:

post-1817-0-12053700-1318444365_thumb.jp

μολις ολοκληρωθει η αλλαγη καταστατικου, θα γινουν νεες εκλογες και θα εκλεγουν 14 μελη (απο 12 που εξελεγησαν σημερα), για να εκπροσωπουνται και οι μικροι. αληθεια τις 4 εδρες κρουαζιεραδων τι τις θελουν; αφου οπως ειδαμε η κρουαζιερα θα εχει δικο της φορεα.

καλοριζικος ο νεος προεδρος Αποστολος Βεντουρης. αξιος εκπροσωπος της ακτοπλοϊας, παλιας και νεας ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραίοι είναι αυτοί. Εν μια νυκτί ξεχάστηκαν όσα είχαν ειπωθεί…και οι πυραμίδες και οι φλύκταινες…και όλοι οι βαρύτατοι χαρακτηρισμοί που εκτοξεύθηκαν εκατέρωθεν επί 3 χρόνια. Πραγματικά απορώ…τόσο γρήγορα και εύκολα ξεχνάνε?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΣΕΕΝ: Τι συζητήθηκε χθες για το υπουργείο και τις απεργίες σε έκτακτη σύσκεψη

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Ριζικά μέτρα ετοιμάζονται να λάβουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που φθάνουν μέχρι και το δέσιμο των πλοίων, με τεράστιες συνέπειες για την επικοινωνία με τα νησιά, εάν δεν αλλάξει άμεσα ρότα τόσο η συνδικαλιστική ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) όσο και το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Η νέα απεργία της ΠΝΟ μέχρι το πρωί της Κυριακής είναι αυτή που φαίνεται να ξεχείλισε το ποτήρι και οδηγεί τις εταιρείες στη λήψη σημαντικών αποφάσεων, προκειμένου να αποφύγουν την πτώχευση. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον ακτοπλοϊκό κλάδο ήταν και το αντικείμενο σύσκεψης ακτοπλοϊκών εταιρειών χθες, στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Στο τραπέζι έπεσαν διάφορες προτάσεις χωρίς να ληφθεί κάποια οριστική απόφαση, ωστόσο αυτό που προκύπτει ως κοινή άποψη όλων των παρευρισκόμενων (ήταν παρόντες εκπρόσωποι όλων σχεδόν των εταιρειών μελών του ΣΕΕΝ) είναι ότι οι εταιρείες θα πέσουν σε ξέρα, εάν δεν υπάρξουν σημαντικές διορθωτικές κινήσεις, τόσο από την πλευρά τους όσο και την πλευρά της πολιτείας αλλά και των ναυτικών.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται σήμερα να υπάρξουν εξελίξεις ως συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης.

Σε ό,τι αφορά την ΠΝΟ, ο ακτοπλοϊκός κλάδος θεωρεί ότι η απόφασή της, για συνεχείς απεργίες με αιτήματα που δεν αφορούν τη σχέση της με την εργοδοτική πλευρά αλλά με την πολιτεία, ουσιαστικά εξωθεί τις εταιρείες σε οικονομική κατάρρευση και τους ναυτικούς στην ανεργία.

Οπως εκτιμούν παράγοντες της ακτοπλοΐας, η στάση των συνδικαλιστών της ΠΝΟ δεν είναι υπεύθυνη, αφού ουσιαστικά πριονίζει το κλαδί στο οποίο κάθεται που είναι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ τα αιτήματά της αφορούν την πολιτεία. Διατυπώνουν επίσης τον προβληματισμό τους για το κατά πόσο οι αποφάσεις της εκφράζουν το σύνολο των ναυτικών, πολλοί εκ των οποίων ουσιαστικά «σύρονται» στην απεργία για τόσο μεγάλο διάστημα.

Δεν υπάρχει άλλος κλάδος εργαζομένων που να απεργεί επί τόσες πολλές ημέρες συνεχώς, τονίζουν οι ίδιοι παράγοντες και εξηγούν ότι από την απεργία πλήττεται άμεσα η ρευστότητα των εταιρειών, ενώ αυξάνουν τα ήδη ζημιογόνα αποτελέσματα του κλάδου.

Σημειώνεται ότι η ΠΝΟ βρίσκεται σε απεργιακές κινητοποιήσεις από το πρωί της προηγούμενης Δευτέρας 17 Οκτωβρίου, δηλαδή συμπληρώνονται σήμερα πέντε συνεχόμενες ημέρες, που τα πλοία μένουν ακινητοποιημένα, τόσο στο εσωτερικό όσο και στις γραμμές της Αδριατικής.

Αν η απεργία συνεχισθεί μέχρι την Κυριακή, όπως έχει ήδη αποφασισθεί, οι ημέρες της απεργίας φθάνουν τις επτά, ενώ είναι άγνωστο ακόμη εάν θα συνεχισθούν οι κινητοποιήσεις και την επόμενη εβδομάδα.

Κατά της κυβέρνησης

Τα βέλη των ακτοπλόων στρέφονται επίσης και κατά της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς θεωρούν ότι δεν ασχολείται με ένα κλάδο ζωτικό για την ελληνική οικονομία και την εδαφική συνοχή της χώρας.

Εκτιμούν δε ότι είναι λάθος του υπουργού, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, που δεν έχει έρθει σε συζητήσεις με την ΠΝΟ. Οταν η χώρα μείνει χωρίς πλοία τότε να δούμε πώς θα καλυφθεί το κενό, σημείωνε χθες παράγοντας της ακτοπλοΐας στη «Ν».

Share this post


Link to post
Share on other sites

και αντε παλι απο την αρχη, να χτισουν τη λουκια.

Στη βιασύνη σας όμως ξεχάσατε ότι υπάρχει η τυπικότητα και η νομιμότητα. Έτσι αναγκαζόμαστε να σας υπενθυμίσουμε τόσο σε εσάς αλλά και κάθε άλλο μέλος της υπό ίδρυση Ενώσεώς σας ότι η νομική υπόσταση κάθε σωματείου άρχεται από τη δημοσίευση του καταστατικού του, με τον πανηγυρικό τρόπο που ορίζει ο νόμος. Για τους λόγους αυτούς χρειάζεται αυτοσυγκράτηση, περίσκεψη και σοβαρότητα, όταν μάλιστα εσείς οι ίδιοι μιλούσατε μέχρι πριν από λίγο για συναισθήματα φιλίας, συναδελφικότητας, αδελφοσύνης και για κοινούς αγώνες με το ΣΕΕΝ.

στο γηπεδο του παιζει μπαλα ο αποστολης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακτοπλοΐα: «SOS» για δραστικές περικοπές κόστους

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συγκεκριμένα μέτρα που θα στοχεύουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών πλοίων ώστε να μη «δέσουν» και να μην πτωχεύσουν οι εταιρείες, ζητεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Για το σκοπό αυτό προτείνει τη δημιουργία ολιγομελούς επιτροπής στην οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι του υπουργείου, της πλοιοκτησίας και ναυτεργασίας προκειμένου με τις τεκμηριωμένες προτάσεις της να βοηθήσει στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα.

Απώτερος στόχος του ΣΕΕΝ η μείωση του κόστους λειτουργίας του ακτοπλοϊκού πλοίου και η επιβίωση του κλάδους σε συνθήκες ύφεσης και υψηλούς κόστους καυσίμων. Τα ναυτιλιακά αποθεωμένα καύσιμα και λιπαντικά τα οποία σημείωσαν αυξήσεις 25 έως και 32% σε ένα έτος και η κίνηση επιβατών, οχημάτων και φορτίων ανά γραμμή μείωση από 5 έως 28%.

Οι παρεμβάσεις θα πρέπει να εκδηλωθούν άμεσα καθώς ο κλάδος τα δυο τελευταία χρόνια (2009 και 2010) έχει εγγράψει συνολικές ζημιές ύψους 560 εκατ. ευρώ, ενώ και το 2011 δεν προβλέπεται καλύτερο Εάν πτωχεύσει η ακτοπλοΐα τότε το κράτος θα κληθεί να επιδοτήσει το σύνολο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με 1,2 δισ. ευρώ ετησίως για να έχει ότι σήμερα απολαμβάνει δωρεάν με τις ελεύθερες δρομολογήσεις, τονίζει ο ΣΕΕΝ στο υπόμνημα που παρέδωσε στο υφυπουργό Ανάπτυξης Αδωνη Γεωργιάδη στη πρόσφατη συνάντηση που είχε το προεδρείο του Συνδέσμου.

Προτάσεις

Ο ΣΕΕΝ υποστηρίζει επίσης ότι ο χρόνος που οι εταιρείες δεν θα έχουν να πληρώσουν τα καύσιμα «πλησιάζει επικίνδυνα» και προειδοποιεί ότι εάν «πτωχεύσει μία εταιρεία πλοιοκτησίας, τα πλοία της δεν θα μπορέσουν να επανακινήσουν σε χρόνο μικρότερο του έτους στην καλύτερη περίπτωση».

Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ οι τροποποιήσεις της νομοθεσίας άμεσα θα πρέπει να αφορούν στις ετήσιες δρομολογήσεις των πλοίων.

Ο ΣΕΕΝ προτείνει οι δρομολογήσεις να είναι ανά γραμμή 10 μήνες, 6 μήνες και 3 μήνες αναλόγως της κίνησης και του είδους του πλοίου (συμβατικό-ταχύπλοο) ως μίνιμουμ χρόνος δρομολόγησης με αντίστοιχη υποχρεωτική στελέχωση του υπόχρεου πλοίου.

Οι ανωτέρω δρομολογήσεις να εκτελούνται από πλοιοκτήτριες εταιρείες και όχι από πλοία. Επίσης να έχει δικαίωμα η εταιρεία που αναλαμβάνει την δρομολόγηση πλοίου ή πλοίων να εναλλάσσει το χειμώνα το μεγάλο πλοίο με μικρότερο.

Επιπλέον η εταιρεία που ανέλαβε και εκτέλεσε τα δρομολόγια σε μία γραμμή για ένα έτος να έχει το δικαίωμα να δρομολογεί κατ΄ ελάχιστο άλλο πλοίο ταχύπλοο, φορτηγό-οχηματαγωγό ή συμβατικό για τους 3 θερινούς μήνες με δικαίωμα παράτασης του χρόνου αυτού, με αντίστοιχη στελέχωσή του.

Ακόμη να επιτραπούν δρομολογήσεις μέχρι 6 μηνών σε περισσότερες γραμμές ιδιαζόντως τουριστικού ενδιαφέροντος και να προβλεφθεί η ύπαρξη εταιρικού ναυτολογίου. Με τις προτάσεις αυτές ο ΣΕΕΝ επιδιώκει να διαμορφωθεί ένα πιο ευέλικτο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων που και τις ανάγκες της χώρας θα εξυπηρετεί αλλά και το λειτουργικό κόστος του κλάδου συνολικά θα μειώνει.

Σε ό,τι αφορά τα εισιτήρια ο ΣΕΕΝ επιμένει για εξομοίωση Φ.Π.Α στο 6,5% κατά τα κρατούντα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ξηράς για τα εισιτήρια επιβατών, οχημάτων και φορτίων, ενώ ζητεί ο επίναυλος του 3% να ισχύει μόνο στις άγονες επιδοτούμενες γραμμές.

Επίσης τα λιμενικά τέλη να είναι «κεφαλικά» σταθερά κατά επιβάτη και όχημα και όχι ποσοστιαία, κατά τα ισχύοντα σήμερα στον ΟΛΠ ΑΕ.

Ο ΣΕΕΝ προτείνει ακόμη η εφαρμογή του μέτρου «ρήτρα καυσίμου» στις πολυετείς συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας να γίνεται υπό ένα σύστημα αυτόματης αναπροσαρμογής.

Τέλος, ο ΣΕΕΝ θέτει και το αίτημα της επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών των υπό ελληνική σημαία πλοίων στις γραμμές της Αδριατικής προκειμένου να συνεχίσουν να παραμένουν ανταγωνιστικά, καθώς άλλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές χώρες έχουν φροντίσει να καλύψουν, με κρατικές δαπάνες, τις ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών, κάνοντας χρήση της ευχέρειας που παρέχεται από τις ειδικές οδηγίες της Ε.Ε. «Guidelines on Maritime Transport».

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εποχικά πληρώματα ζητούν οι ακτοπλόοι

Πηγή: PORTNET

Εντός της εβδομάδας αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις σε τρία τουλάχιστον ζητήματα που έθεσε αντιπροσωπεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Απόστολο Βεντούρη, στην υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου. Μεταξύ άλλων οι ακτοπλόοι ζητούν αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, μείωση του ΦΠΑ στις ξενοδοχειακές υπηρεσίες των πλοίων και άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.

Επίσης εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος, ρυθμίσεις που συναντούν την αντίδραση των ναυτεργατών, οι οποίοι προχώρησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις με αντιδιαμετρικά αντίθετα αιτήματα.

Οι ακτοπλόοι συνεχίζουν να βάζουν στο τραπέζι και το θέμα του κόστους των ακτοπλοϊκών καυσίμων, μάλιστα ορισμένες εταιρείες φαίνεται ότι σκοπεύουν να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα σε νέες αυξήσεις εισιτηρίων.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κλαψτε ουρανοι και αστερια

Την παραίτησή του από την προεδρία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), υπέβαλε το μεσημέρι ο Απόστολος Βεντούρης. Προσωρινά καθήκοντα προέδρου, αναλαμβάνει ο αντιπρόεδρος Αντώνης Αγαπητός μέχρι την επόμενη συνεδρίαση της γενικής συνέλευσης του ΣΕΕΝ στις 20 Σεπτεμβρίου, οπότε το διοικητικό συμβούλιο αναμένεται να αποφασίσει πότε θα διεξαχθούν οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου.

Σε ανακοίνωσή του ο κ. Βεντούρης αναφέρει ακόλουθα:

«Πειραιάς 13 Σεπτεμβρίου 2012

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Όπως και πολλές φορές στο παρελθόν, έτσι και στο σημερινό Δ.Σ. του συνδέσμου μας πρέπει να αναφερθούν και να αναλυθούν διεξοδικά τα έντονα, φλέγοντα και πιεστικά προβλήματα του κλάδου μας.

Η δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των περισσότερων εταιρειών του κλάδου αποτελεί πραγματικότητα και η πιθανότητα κατάρρευσης τους και διακοπής των ακτοπλοϊκών συνδέσεων αποτελεί κοινό τόπο.

Όταν τον Μάιο του 2008 τα μέλη της τότε ΕΕΑ μου εμπιστεύτηκαν την θέση του Προέδρου και εν συνεχεία τα μέλη του ενοποιημένου συνδέσμου μας, του ΣΕΕΝ, πάλι με τίμησαν εκλέγοντας με στην θέση του Προέδρου, υπήρχε ακόμη και χρόνος και τρόπος οι εταιρείες της ακτοπλοΐας να συνεχίσουν το πολύτιμο έργο των ενδομεταφορών και της σύνδεσης της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Με μελέτες, υπομνήματα, δελτία τύπου, συνεντεύξεις τύπου και συνεχείς παραστάσεις προβάλαμε και τεκμηριώσαμε τις προτάσεις μας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και τον εξορθολογισμό του. Συγκρίναμε με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες, ζητήσαμε να μάθουμε την λογική πίσω από τα ισχύοντα στην χώρα μας προσπαθήσαμε να δείξουμε ότι το ακολουθούμενο μοντέλο δημιουργεί προβλήματα αντί να τα λύνει.

Ίσως μερικές φορές η προσπάθεια μας αυτή να ήταν πιο έντονη από το συνηθισμένο, δεν παύω όμως να πιστεύω ότι ήταν μονόδρομος και επιβεβλημένη από τις συνθήκες. Πολλοί μου έλεγαν ότι είμαι επιθετικός, εγώ όμως προτιμώ τον όρο μαχητικός.

Πίστευα και πιστεύω ότι, αν όχι όλα, τα περισσότερα προβλήματα του κλάδου μπορούν να λυθούν χωρίς τελικά να υπάρξει κοινωνικό κόστος για τους επιβάτες και τους νησιώτες με γνώμονα την επιβίωση των εταιρειών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας και κατ επέκταση των εργαζομένων σε στεριά και θάλασσα.

Συναντήσαμε όμως την σθεναρή άρνηση των αρμοδίων να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πραγματική και ριζοσπαστική αλλαγή ή μεταρρύθμιση.

Είναι όμως πραγματικά η επίσημη και συντεταγμένη πολιτεία αυτή που αντιδρά ή κάποιες μικρές βολεμένες ομάδες που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους; Η άποψή μου είναι ότι σαφώς πρόκειται για κάποιους λίγους, κάποιες μειοψηφίες, κάποιες παρέες, που θέλουν να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους με οποιοδήποτε κόστος (κοινωνικό ή οικονομικό).

Εν όψει όλων αυτών υποβάλω σήμερα την παραίτηση μου από την Προεδρία του ΣΕΕΝ.

Από την θέση του απερχομένου Προέδρου θεωρώ υποχρέωση μου να ζητήσω και πάλι από την Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν άμεσα, αποφασιστικά με τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου.

Αν χάσουμε την ακτοπλοΐα στην Ελλάδα, χάσαμε ένα μεγάλο κεφάλαιο της πατρίδας μας και πλέον των άλλων σοβαρών συνεπειών η βαρυτέρα όλων θα είναι η απαξίωση σε όλους τους τομείς της λεγόμενης "νησιώτικης Ελλάδας".

Κλείνοντας την επιστολή μου αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους αυτούς που συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθεια του συνδέσμου μας και κυρίως τα μέλη του ΔΣ, τον Διευθυντή και την Γραμματεία του ΣΕΕΝ.

Θα ήταν παράλειψη μου εάν δεν ευχαριστούσα και τους ναυτιλιακούς συντάκτες που, ακόμη και όταν διαφωνούσαν, κατέβαλαν πάντοτε προσπάθεια να προβάλουν αντικειμενικά τις θέσεις και τις απόψεις μας.

Απόστολος Κων. Βεντούρης»

Edited by proud_ionian
http://www.naftemporiki.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

και ενω ο αποστολος ετοιμαζεται να γινει ο επομενος προεδρος της HATTA, ο ναυτιλιακος κοσμος περιμενει εναγωνιως να μαθει ποιος θα αναλαβει το βαρυ καθηκον

Share this post


Link to post
Share on other sites

ο μιχαλης σακελλης ξανα επικεφαλης των ακτοπλοων.

Ο Μιχάλης Σακέλλης εξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, μετά τις εκλογές που διεξήχθησαν στο σύνδεσμο των ακτοπλόων. Το νέο ΔΣ που αναδείχθηκε είναι 14μελές, καθώς πρόσφατα υπήρξε αλλαγή του καταστατικού της ένωσης των ακτοπλόων και σε αυτό περιλαμβάνονται τέσσερις εκπρόσωποι της κρουαζιέρας, τέσσερις των ferry διεθνών πλοών και τέσσερις της ακτοπλοΐας.

www.naftemporiki.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι ζήτησαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ χθες κατα τη συναντηση τους από τον υπουργό Ναυτιλίας

 

 

Την παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ζήτησε χθες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) προκειμένου να ληφθούν μέτρα που θα αποτρέψουν την οικονομική κατάρρευση της ακτοπλοΐας.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης, αναγνωρίζοντας την κρίσιμη καμπή στην οποία βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα, δεσμεύτηκε για τη λεπτομερή εξέταση όλων των αιτημάτων που θα βελτιώσουν τις προοπτικές βιωσιμότητάς της. 

«Η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί βασικό πυλώνα της συγκοινωνιακής συνέχειας του νησιωτικού μας χώρου. Η ενίσχυσή της αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας μας και συνιστά προτεραιότητα για την πολιτική του υπουργείου», δήλωσε χαρακτηριστικά, ενώ ας σημειωθεί ότι μία ημέρα πριν είχε επισημάνει ότι μία κατάρρευση της ακτοπλοΐας θα ισοδυναμεί με εθνική καταστροφή.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το προεδρείο του ΣΕΕΝ με επικεφαλής τον πρόεδρό του, Μιχάλη Σακέλλη, έκανε καθαρό στον κ. Βαρβιτσιώτη ότι προκειμένου να σωθεί η ακτοπλοΐα θα πρέπει να ενεργοποιηθεί τόσο ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, όσο και ο υπουργός Ενέργειας, Γιάννης Μανιάτης. Τα δύο σημαντικά αιτήματα του ΣΕΕΝ είναι η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας, που είναι αρμοδιότητας του κ. Στουρνάρα, και η μείωση του κόστους καυσίμων που είναι αρμοδιότητας του κ. Μανιάτη. Ηδη για το θέμα αυτό τόσο ο ΣΕΕΝ όσο και ο προηγούμενος υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης, είχαν συζητήσει ορισμένες σκέψεις με τον υφυπουργό ΠΕΚΑ, Ασημάκη Παπαγεωργίου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης εμφανίστηκε πάντως γνώστης των προβλημάτων της ακτοπλοΐας. Οπως σημειώνει ο ίδιος, έχει μπροστά του έναν πίνακα που δείχνει ότι οι σωρευτικές ζημιές της ακτοπλοΐας τα τελευταία χρόνια είναι 900 εκατ. ευρώ και προφανώς οι εταιρείες δεν θα μπορέσουν να αντέξουν ακόμη για πολύ εάν δεν ληφθούν μέτρα.

Για τον ΣΕΕΝ πάντως το ύψος των ναύλων, ειδικά σε μία περίοδο που η αγοραστική δύναμη συνεχώς μειώνεται λόγω της ύφεσης, είναι μεγάλο θέμα, καθώς επηρεάζεται από παράγοντες που δεν μπορούν να ελέγξουν οι εταιρείες, όπως είναι τα καύσιμα, η υψηλή φορολόγηση και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων. Ο ΦΠΑ, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, είναι ο πιο υψηλός στην Ευρώπη. Επίσης υπάρχουν ακόμη τα λιμενικά τέλη, τα οποία δεν είναι ανταποδοτικά και ο επίναυλος 3%. Εν αντιθέσει με την Ελλάδα, σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες οι θαλάσσιες συγκοινωνίες επιδοτούνται, ενώ εφαρμόζονται χαμηλοί έως μηδενικοί συντελεστές ΦΠΑ, υπογραμμίζει ο Σύνδεσμος. Η συνολική επιβάρυνση του εισιτηρίου από τη φορολογία και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων είναι 22,34% στους επιβάτες, 32,73% στο αυτοκίνητο και 31,898% στα φορτηγά.

«Η άδικη αυτή αντιμετώπιση των νησιών μας και των νησιωτών μας μας κάνει να πιστεύουμε ότι διαχρονικά οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν έχουν αντιληφθεί και κατανοήσει τη μεγάλη σημασία των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών για την ανάπτυξη της χώρας μας και την προστασία των εθνικών μας συμφερόντων. Δεν έχει γίνει κατανοητό ότι μία πιθανή υποβάθμιση των υπηρεσιών αυτών θα ήταν καταστροφική για την ανάπτυξη των νησιών μας και τον τουρισμό μας», υπογραμμίζει ο ΣΕΕΝ.

 

Δρομολόγηση πλοίου

Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό, ξεκινά από την Κυριακή το βράδυ τα δρομολόγιά του στο βορειοανατολικό Αιγαίο το πλοίο «Ionian Sky» της ΝΕΛ σε αντικατάσταση του «Θεόφιλος». Η εταιρεία απέστειλε χθες όλα τα έγγραφα του «Ionian Sky» και εγκρίθηκε η σχετική αίτηση αντικατάστασης του «Θεόφιλος». Παράλληλα, η ΝΕΛ ζήτησε παράταση για τη Δευτέρα προκειμένου να απολογηθεί στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, γιατί δεν εκτελούσε μέχρι τώρα τα δρομολόγια. Το αίτημά της έγινε δεκτό.   

 

«Δύο μέτρα  και δύο σταθμά»

Ανιση μεταχείριση της ακτοπλοΐας διαπιστώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ειδικότερα ο Σύνδεσμος αναφέρει ως παράδειγμα τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση, όχι όμως για την ακτοπλοΐα.

Μία μείωση της τιμής των εισιτηρίων λόγω μείωσης της φορολογίας θα λειτουργούσε αυξητικά στην επιβατική και μεταφορική κίνηση, σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ. Επίσης, σε ό,τι αφορά τα καύσιμα, όπως σημειώνει, επιβαρύνονται με 17 δολάρια τον τόνο για την τήρηση των λεγόμενων στρατηγικών αποθεμάτων, ποσό σαφώς μεγαλύτερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακαρπη η συνάντηση της ΠΝΟ με τους ακτοπλόους

 

Θέμα μείωσης του εργατικού κόστους στα πλοία έθεσαν οι ακτοπλόοι, στη συνάντησή τους με τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), που πραγματοποιήθηκε με αντικείμενο την υπογραφή νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, που έληξαν στα τέλη του 2013. Σύμφωνα με στελέχη της ΠΝΟ, στη συνάντηση τέθηκε για πρώτη φορά θέμα εφαρμογής ατομικών συμβάσεων εργασίας, μείωσης των μισθών του ξενοδοχειακού προσωπικού κατά 15% και μείωσης κατά το ήμισυ του ημερομισθίου, γι αυτούς που κάνουν αντικαταστάσεις συναδέλφων τους στα πλοία και σε αυτούς που βρίσκονται σε άδεια. Η διοίκηση της ΠΝΟ απέρριψε ομόφωνα τις προτάσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Πηγη: ΕΞΠΡΕΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε εκδήλωση του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΣΥΜ) μίλησε σήμερα ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Σακέλλης με θέμα: «Κρίσιμες ώρες για την Ακτοπλοΐα και τις συγκοινωνίες των ελληνικών νησιών: το πρόβλημα και οι πιθανές λύσεις», αναλύοντας τη συνεισφορά της ακτοπλοΐας στην ανάπτυξη των νησιών και των λιμανιών αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σε βάθος χρόνου.

 

πηγη: Portnet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να καθορίζουν τα μέλη του πληρώματός τους με γνώμονα το επίπεδο των υπηρεσιών που κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία επιθυμεί να προσφέρει, ζητεί από τον υπουργό Ναυτιλίας ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now