Jump to content
Shipfriends

Lifelines ή άγονες


Recommended Posts

με τις ταχυτητες των πλοιων στις αγονες υπαρχει ενα τεραστιο παραθυρο(το εχουμε ξανασυζητησει νομιζω)στις συμβασεις που υπογραφονται.Οριζεται μεγιστη ταχυτητα (20-21μιλια)αλλα οχι ελαχιστη . Θεωρητικα δηλαδη ο καθενας μπορει να βγαλει δρομολογια με 10-12-14 μιλια κ να λεει 'α κυριοι εγω τα σεβομαι τα ωραρια' :rolleyes:

Τωρα αν πει κανεις,οτι οι εταιριες λειτουργουν με μειωμενα πληρωματα και περιοριζουν τις ταχυτητες(καυσιμα)γιατι διαφορετικα δεν 'βγαινουν' σε αυτα τα δρομολογια,τοτε απορω γιατι καιγονται οι περισσοτερες ναυτιλιακες να συμμετεχουν σε επιδοτουμενες γραμμες wink.gif

Για το οτι δεν υπαρχει κατωτερο οριο στην ταχυτητα της αγονης,το εχουμε συζητησει πολλες φορες.(ειναι ακριβως αυτο το παραθυρακι που εκμεταλλευονται ολες οι εταιριες).Σας παραθετω τι ελεγε η προκηρυξη της συγκεκριμενης αγονης(τα απαιτουμενα χαρακτηριστικα του πλοιου δηλαδη)

Α. Ένα (1) Ε/Γ-Ο/Γ ΠΛΟΙΟ

Β. Το πλοίο να έχει κατ΄ελάχιστο

Τα παρακάτω χαρακτηριστικά

(α) Μεταφορική ικανότητα σε

επιβάτες 350(χειμώνα) - 800

(θέρος)

(β) Επιφάνεια για φόρτωση

παντός τύπου οχημάτων 1500

τετρ.μέτρα εκ των οποίων 1000

τετραγ. μέτρα για φόρτωση Φ/Γ

οχημάτων

(γ) Ολικό μήκος 120 μ.

(δ)Κλίνες επιβατών 250

Για ταχυτητα πουθενα λογος B) Αποτελει βεβαια ακομα ερωτημα,γιατι οι εταιριες σκιζονται για τις αγονες...Εγω τις σκεψεις μου τις εχω κανει παντως. :rolleyes:

Που βρισκεται η αληθεια λοιπον? Οι εταιριες επιτελουν κοινωνικο εργο και μεταφερουν επιβατες,οχηματα κλπ με κινδυνο να κλεισουν η μηπως προσπαθουν με καθε τροπο,την επιδοτηση που παιρνουν απο το κρατος να την βαλουν στην τσεπη τους?

προσπαθησα απλα να δω τι μπορει να περισσεψει απο την επιδοτηση.Το κλειδι παντως ειναι σιγουρα η καταναλωση=ταχυτητα,οσο λιγοτερη,τοσο καλυτερα για τα λεφτα που ξοδευονται σε πετρελαια.(οι μισθοι δεν αλλαζουν ουτε μπορουν να μειωθουν πολυ,αντιθεται η καταναλωση σε πετρελαια μπορει να ρυθμιστει )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 927
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

«Μαχαίρι» στα κονδύλια των άγονων γραμμών-Κόβονται και αναδιαρθρώνονται τα δρομολόγια λόγω οικονομικής συγκυρίας

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Στα επίπεδα των 85 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαμορφωθούν τα μισθώματα για τις άγονες γραμμές το 2012, καθώς θεωρείται πλέον βέβαιο ότι κάποιες εξ αυτών θα κοπούν και κάποιες άλλες θα αναδιαρθρωθούν λόγω των σοβαρών δημοσιονομικών προβλημάτων.

Επισημαίνεται ότι το 2010 τα συνολικά κονδύλια που διατέθηκαν σε άγονες γραμμές ανήλθαν στα 93 εκατ. ευρώ, ενώ σε ανάλογα επίπεδα εκτιμάται ότι θα κλείσει και το 2011.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι αυτά τα κονδύλια αφορούν στον τελικό απολογισμό και όχι τον προϋπολογισμό.

Σύμφωνα με το λογιστικό σχέδιο που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομικών, για να πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός θα πρέπει να «υπάρχουν» τα χρήματα για το ανώτατο δυνατό μίσθωμα που θεωρητικά μπορεί να ζητηθεί.

Στην περίπτωση των αγόνων γραμμών της ακτοπλοΐας με δεδομένο ότι υπάρχουν κατηγορίες μισθωμάτων σε κάθε γραμμή (νέα ή μεγαλύτερης ηλικίας πλοία) υπολογίζεται για την προκήρυξη του διαγωνισμού η ανώτατη δυνατή μίσθωση.

Ωστόσο, δεν σημαίνει ότι τελικά θα καταβληθούν αυτά τα ποσά, καθώς σε πολλές περιπτώσεις αντί π.χ. για πλοία «κατηγορίας Ι» θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό πλοία «κατηγορίας ΙΙΙ» (δηλαδή με μικρότερο μίσθωμα). Συνεπώς, για όλες τις γραμμές, όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες, το προϋπολογισθέν κονδύλι θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ, αν πρόκειται για το σύνολο των υφιστάμενων γραμμών.

Επισημαίνεται ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2010-2011, ενώ δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί για τη νέα περίοδο 2011-2012.

Όπως έχει αναφέρει η «Ν», συνολικά 35 άγονες γραμμές είναι στον «αέρα», εκ των οποίων οι 22 αφορούν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και οι υπόλοιπες 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Για την προκήρυξη αυτών των διαγωνισμών απαιτούνταν με τον όρο του ανώτατου μισθώματος περί τα 65 εκατ. ευρώ.

Τις προηγούμενες ημέρες τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας ήταν σε διαβουλεύσεις προκειμένου να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι (έλειπαν 14 εκατ. ευρώ) για την προκήρυξη των διαγωνισμών.

Έως ένα βαθμό φαίνεται ότι το πρόβλημα αυτό αντιμετωπίστηκε όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ωστόσο πλήρης εικόνα θα υπάρχει στις αρχές της εβδομάδας.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, θεωρείται βέβαιο ότι το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας θα ζητήσει την επέκταση των υφιστάμενων συμβάσεων που λήγουν στο τέλος του Οκτωβρίου, με τα υφιστάμενα μισθώματα.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προς το παρόν τουλάχιστον αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό αυτή την προοπτική, καθώς τα μισθώματα είναι χαμηλά και ορισμένες γραμμές είναι ζημιογόνες. Το αρμόδιο υπουργείο υποστηρίζει ότι η επέκταση της σύμβασης είναι υποχρεωτική, ωστόσο την άποψη αυτή δεν την ασπάζονται οι ακτοπλόοι.

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, σε ότι αφορά τους διαγωνισμούς διατύπωσε την άποψη ότι σε περίπτωση που οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητήσουν παράταση της σύμβασης δεν είναι σίγουρο ότι οι εταιρείες θα το δεχθούν, αφού δεν είναι υποχρεωτικό.

«Αν μια εταιρεία δεν καλύπτει το κόστος λειτουργίας της γραμμής, γιατί να συνεχίσει να την εκτελεί;» αναρωτήθηκε.

Link to comment
Share on other sites

Τις συμβάσεις για την εκτέλεση δρομολογίων στις άγονες γραμμές ετοιμάζονται να καταγγείλουν οι ακτοπλόοι και μάλιστα, οι πρώτες θα κοινοποιηθούν στο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, εντός των επόμενων εικοσιτετραώρων. Κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για εξεύρεση λύσης στην σύνδεση των μικρών κυρίως νησιών με την ηπειρωτική χώρα τον χειμώνα.Κορυφαίο στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας αλλά και μέτοχος έτερης ανέφεραν στο Capital.gr πως δεν υπάρχει καμία οικονομική αντοχή πια για αυτές τις γραμμές "γι΄ αυτό και θα προχωρήσουμε σε καταγγελία των συμβάσεων".

Link to comment
Share on other sites

Όπως φαίνεται και στις άγονες θα γίνει "της τρόικας", με μείωση των επιδοτούμενων γραμμών και δρομολογίων και του ύψους των επιδοτήσεων. Και θα φανεί τώρα πόσοι είναι αυτοί που πραγματικά δεν βγαίνουν ή "δεν βγαίνουν". Και πιστεύω ότι το μεγάλο πρόβλημα θα το έχουν όσες εταιρείες έχουν εκχωρήσει τις επιδοτήσεις στις τράπεζες έναντι του δανεισμού. Γι' αυτές θα είναι μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα. Πάντως, έχω την αίσθηση ότι οι περικοπές των επιδοτήσεων θα είναι πολύ μεγαλύτερες των φημολογούμενων.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Μιάς και γίνεται πολλή κουβέντα για το αύριο των αγόνων και για το πόσα χρόνια πίσω θα πάμε, ευκαιρία είναι να πάμε 20 ακριβώς χρόνια πριν και να δούμε την κατάσταση της άγονης των Δωδεκανήσων, όπως την παρουσιάζουν σε επιστολή διαμαρτυρίας οι Δήμαρχοι των μικρονησιών της Δωδεκανήσου. Στο 1991, λοιπόν, με Μητσοτάκη και Παυλίδη, με ΔΑΝΕ και καπτά Μάκη.

gallery_1833_234_31234.jpg

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Ήταν πασίγνωστο και στο Συμιακό γαριδάκι ακόμα, ότι ο Καπτά-Μάκης με την κυβέρνηση Μητσοτάκη (και δη με τον αδαμάντινο και διαφανή Α. Παυλίδη) είχε ένα θέμα. Ελύθη (το θέμα) τον Οκτώβριο 1993, όταν επέστρεψε ο

στην Κυβέρνηση, ο Λαός στην εξουσία και η GA παντού, από Σύρο και Αλεξανδρούπολη μέχρι Καστελλόριζο.
Link to comment
Share on other sites

Είδες όμως, ge, τότε που υπήρχαν οι άδειες σκοπιμότητας, πως παρακάλαγαν να βάλουν τα πλοία τους στην άγονη χωρίς επιδότηση? Ενώ τώρα.., καλόμαθαν όλοι στην επιδότηση. Δεν λέω να ξαναγυρίσουμε στην εποχή που μοίραζαν οι υπουργοί άδειες σκοπιμότητας, αλλά και το σήμερα με τις υπερβολικές επιδοτήσεις, σε όποια γραμμή δεν είναι φιλέτο, δεν μπορώ ότι λειτουργεί υποδειγματικά.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

...τότε θα ενεργοποιηθεί το σενάριο της επιστολής του βουλευτή Π.Βαρδίκου στον ΓΓΑ&ΝΠ (Δ.Χαλκιώτη) που του ζητά την ενοποίηση των 2 τοπικών γραμμών Φούρνοι-Θύμαινα-Ικαρία-Σάμος(ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ & ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ) σε μία(1) επιδοτούμενη με πλοίο 50 μ,15-16 μίλια δρόμο, με γκαράζ 3-4 Φ/Γ και 10-15 ΙΧ ώστε τα νησιά να εξυπηρετούνται απο και προς τον Πειραιά με ανταπόκριση απο το Καρλόβασι καθημερινά....

Έχει τίποτα έτοιμο υπ΄ όψιν του ο κος Βουλευτής ;), ή κάνει απλώς όνειρα (προ-μνημονιακής) φθινοπωρινής νυκτός;

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν κατάλαβα δηλαδή το ΨΑΡΑ ΓΚΛΟΡΥ που έρχεται ήταν αγορά προ μνημονιακής φθινοπωρινής νυκτός? Μήπως ο βουλευτής αναφέρει τα χαρακτηριστικά κανενός BLUE STAR DELOS και δεν το έχουμε καταλάβει?

Στην ενωποίηση των γραμμών σε ένα βαπόρι έχει απόλυτο δίκιο και σε ότι αφορά ένα βαπόρι των χαρακτηριστικών του μπορείς να πας να το αγοράσεις και με 1εκατ.

Link to comment
Share on other sites

@ge & earl δικιο εχει (αλλο αν το λεει με... "βουλευτικη διαλεκτο"). νομιζω οτι για εκει παει το πραγμα. οι περισσοτερες τοπικες αγονες θα ενοποιηθουν και θα γινονται με μικρα πλοια, με αφετηρια καποιο μεγαλο νησιωτικο λιμανι. η θεωρια περι γραμμων κορμου και τοπικων ειναι παλια και την εχουν επαινεσει (απο την attica σιγουρα) πολλες φορες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ο νεος υφυπουργος αρμοδιος για τη ναυτιλια, εκτος απο fundraising στο λονδινο, θα ασχοληθει καθολου με τις αγονες;

θα συνεχιστει για πολυ το παραδοξο, να εχουμε το χειμωνα καθημερινη, επιδοτουμενη, συγκοινωνια για σχοινουσα και αμοργο με 23 κομβους και 3 την εβδομαδα για σαμο ικαρια με 18 κομβους;

Link to comment
Share on other sites

Αυτό με τις μικρές Κυκλάδες και την Αμοργό τον χειμώνα είναι πράγματι σκανδαλώδες. Πρέπει να ξεκινήσει συζήτηση εκ του μηδενός για κάθε μια από τις άγονες επιδοτούμενες της χώρας και ειδικά του Αιγαίου. Εξορθολογισμός από την αρχή είναι το ζητούμενο. Για παράδειγμα, τα απογευματινά των Blue Star θα μπορούσαν να είναι 4 εβδομαδιαία αντί για 6 που είναι τώρα. Δύο προς Ηρακλεια Σχοινούσα Κουφονήσι Κατάπολα και άλλα δύο για Δονούσα Αιγιάλη Αστυπάλεα. Η Κασοκαρπαθία τον χειμώνα δεν νομίζω να μην βολεύεται με 2 εβομαδιαία ή έστω συν ένα τρίτο τοπικό μεταξύ Σητείας και Ρόδου. Επίσης η γραμμή Λαύριο Μεστά θα μπορούσε να είναι εποχιακή. Επιπλέον θεωρώ υπερβολή τα 3 επιδοτούμενα ενδοκυκλαδικά μέσα στο χειμώνα. Αλλαγές μπορούν να υπάρξουν πολλές. Η βούληση είναι το θέμα αν υπάρχει..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Oπως φαίνεται και στις άγονες θα γίνει "της τρόικας", με μείωση των επιδοτούμενων γραμμών και δρομολογίων και του ύψους των επιδοτήσεων. Kαι θα φανεί τώρα πόσοι είναι αυτοί που πραγματικά δεν βγαίνουν ή "δεν βγαίνουν".

προς το παρόν δεν είδα και πολλούς να αρνούνται την παράταση των συμβάσεων των αγόνων. Tελικά, μήπως δεν είναι και τόσο ζημιογόνες οι άγονες, όπως διατείνονται οι εταιρείες?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
.O αγαπητος TAXIARHEL loiπον στην xiο... Eφτασe κατα τΙς 12.45 ...κατα τiς 12παrα τον πerimeναν 2 eπivατeς καΙ eνας σκυLος.....απο φοrτηγα καi οxηmατα τiποτiς....

Aνευ δΙαθέσεως χαβαλέ, πόσο θα στοίχΙζε να τους πάνε (ανθρώπους καΙ σκύλο) αεροπορΙκώς από την Xίο στην Aθήνα καΙ από εκεί στη σάμο, αντί να καταβάλλονταΙ επΙδοτήσεΙς (όποτε καταβάλλονταΙ βέβαΙα) σε ένα οΙκονομΙκό σκηνΙκό που έχεΙ ήδη καταρρεύσεΙ;

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Για διάφορες άΓονες κάποιος μπορεί να έχει δίκιο να σχολιάζει αν είναι απαραίτητητες ή όχι.

στην άΓονη όμως σάμος - κλπ - καβάλα / Θεσσαλονίκη κατά την Γνώμη δεν είναι άΓονη που καταρΓείς Για κανένα λόΓο.. δεν Γίνεται τόσα νησιά και να μην έχουν καμία επικοινωνία με βόρεια ελλάδα.. επίσης επιβάτες δεν πάνε στην σάμο μόνο από χίο αλλά και από τους υπόλοιπους προορισμούς αλλά και από καβάλα / Θεσ/κη.

Link to comment
Share on other sites

Για να λυθεί η απορία του φίλου georgios express το ταξιαρΧελ(ι) σε αυτό το δρομολόΓιο είΧε Για σάμο Γύρω στους 50 επιβάτες και 10-15 οΧήματα. οπότε ας το αφήσουμε αυτό να κυκλοφορεί τουλάΧιστον. :P :P

Edited by mytilene
Link to comment
Share on other sites

το εχουμε συζητησει πολλες φορες σε αυτο το θεμα οτι η πιο αποτελεσματικη λυση,που θα εξυπηρετει επιβατες και ελληνες φορολογουμενους,ειναι να φτιαξουν ενα σωστο πλανο με δρομολογια αλλα και να δινουν επιδοτησεις που ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα.(ποσα ξοδευεις για το δρομολογιο,τοσα περιπου θα παρεις).σε βασικες 'ελευθερες' γραμμες εχουν γινει περικοπες δρομολογιων και πλοιων,στις αγονες γιατι δεν εχουμε δει κατι τετοιο? ειχαν πει οτι ξεκινησαν μια επιτροπη για αυτο το κομματι της ακτοπλοιας μας ωστε να περιοριστει η σπαταλη και να γινει επανασχεδιασμος των γραμμων,τι εγινε τελικα?

εντωμεταξυ - βασικο για μενα - πληρωνουμε και αγονες σε αεροπορικα δρομολογια,ειναι λοιπον τοσο δυσκολο να γινει ενας συνδυασμος μεταφορας επιβατων και οχηματων απο αερα και θαλασσα? η απαντηση ειναι οτι στην ελλαδα ειναι ολα δυσκολα η μαλλον ευκολα για ολους εκεινους που με τον ενα η τον αλλο τροπο,θα κερδισουν 10ψηφους η θα βαλουν κατι στην τσεπη τους.

Link to comment
Share on other sites

... αντί να καταβάλλονται επιδοτήσεις (όποτε καταβάλλονται βέβαια) σε ένα οικονομικό σκηνικό που έχει ήδη καταρρεύσει;...

Oμολογώ ότι ήμαρτον μετά από αυτό το δημοσίευμα.

Yπάρχουν λεφτά και μάλιστα πολλά στην Eλλάδα του 2012 (μείον δύο ημέρες) και αυτά που δίνονται σε Nελ κλπ για τις άγονες ακτοπλοϊκές του Aιγαίου, είναι σταγόνα στον ωκεανό.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

E, αφού στην χρεοκοπημένη Eλλάδα ένα από τα βασικά αιτήματα των Kαλύμνιων ήταν η αεροπορική σύνδεση με τη λέρο και την κω...και ικανοποιείται εν μέσω θριαμβολογιών...κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει επιτέλους από που βρέθηκαν αυτά τα λεφτά για πέταμα. Kαι για όλες τις άλλες άχρηστες δήθεν lifelines που στην ουσία αποτελούν έμμεση ενίσχυση των εταιρειών και τίποτε παραπάνω.

Yγ Kαι για να μην είμαστε ψιλικατζήδες και να κάνουμε ολοκληρωμένες δουλειές, θα πρέπει να επιδοτείται και η μετάβαση των Kαλύμνιων από το αεροδρόμιο στο παρθένι μέχρι το λακκί και από την αντιμάχεια μεχρι τη κω... εννοείται βεβαίως με ταξί.

Yγ2 Kαι τώρα που το θυμήθηκα, ποιός πολιτικός ήταν αυτός που πριν λίγα χρόνια είχε την φαεινή ιδέα για γέφυρα μεταξύ Kαλύμνου-λέρου? να τώρα είναι η ευκαιρία να την κάνουμε κι αυτή...που υπάρχουν λεφτά για πέταμα.

Link to comment
Share on other sites

σύμφωνα με μια μελέτη που έπεσε στα χέρια μου για την ακτοπλοΐα που βασίζεται κυρίως στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών (εισηγημένων και HSW) είδα προς έκπληξη μου, ότι το μεγαλύτερο μερίδιο σε χρήματα από τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές το έχει ο όμιλος της Attica για το 2010!!! H Attica έχει το 54% (με 2 πλοία), το 22% η ANEK (με 4 πλοία), το 16% η NEL (με 5 πλοία) και το 8% η HSW (με 1 πλοίο) (δεν ξερω κατα ποσο ανταποκρινονται στη πραγματικοτητα τα νουμερα αυτα)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...