Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πάμε ένα μακρινό ταξίδι στο παρελθόν για να δούμε ένα πλοίο που κατασκευάστηκε το 1966 στα ναυπηγεία Σωτηριάδη στο Πέραμα.

Πρόκειται για το ανοικτού τύπου (...κοινώς παντόφλα) ΕΛΕΝΗ, για το οποίο μπόρεσα και βρήκα δύο σχετικές καταχωρήσεις από έντυπα της εποχής. Η πρώτη προέρχεται από έντυπο των ναυπηγείων Σωτηριάδη, όπου υπό τον τίτλο "Πλοία τελούντα υπό κατασκευήν εις τας εγκαταστάσεις μας εις Πέραμα", μαζί με τα ΜΑΡΜΑΡΙ (μετέπειτα ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ), ΠΕΤΑΛΙΟΙ (δεν κατασκευάστηκε ποτέ) και ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α., βλέπουμε και το ΕΛΕΝΗ.

post-2102-0-35526700-1290293489_thumb.jp

Η δεύτερη σχετική καταχώρηση προέρχεται από τα "Ναυτικά Χρονικά" και πάλι του 1966.

post-2102-0-21228100-1290293538_thumb.jp

Να σημειώσουμε εδώ ότι είναι πολύ πιθανόν το ΕΛΕΝΗ να είχε τις ίδιες -γενικά- ναυπηγικές γραμμές με το ΑΦΑΙΑ (προγενέστερο) και τα ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α, ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ (μεταγενέστερα) και τα οποία όπως αρκετές φορές έχουμε αναφέρει είχαν μεγάλες ομοιότητες μεταξύ τους και είχαν όλα τους φυσικά κατασκευαστεί στα ναυπηγεία Σωτηριάδη εκείνα τα χρόνια.

Δυστυχώς δεν γνωρίζω καθόλου σε ποιές γραμμές είχε ταξιδέψει το ΕΛΕΝΗ, μπορώ ωστόσο -βάσιμα πιστεύω- να πιθανολογήσω τουλάχιστον την γραμμή της Σαλαμίνας λόγω της εταιρείας για την οποία κατασκευάστηκε (ΑΙΑΣ) αλλά και από τα ονόματα των πλοιοκτητών της. Το πλοίο με την συμπλήρωση της 35ετίας, πουλήθηκε σύμφωνα με το e-ships.net το 2002 σε εταιρεία του εξωτερικού αγνώστων συμφερόντων, αλλά σίγουρα όχι για scrap μιας και τότε απέκτησε και το ΙΜΟ number του. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι αν και πουλήθηκε στο εξωτερικό, μέχρι και σήμερα αναφέρεται "Ιn service" με το ίδιο όνομα, "ELENI".

Τέλος, προς αποφυγή μπερδέματος, να σημειώσουμε ότι δεν έχει φυσικά καμμία σχέση με το ΕΛΕΝΗ του βορείου Ιονίου το οποίο δραστηριοποιείται εξάλλου ακόμα στην χώρα μας (Κέρκυρα), ούτε βέβαια και με το ΕΛΕΝΗ Β. του Ρίου για το οποίο ο proud_ionian μας είχε πει ότι είχε ταξιδέψει μαζί του το 2006.

Edited by polmyt
tag
Link to comment
Share on other sites

Και ταυτόχρονα βέβαια -επί τη ευκαιρία- να συγκρίνουμε το ΑΓΑΠΗΤΟΣ με το πλοίο που είχαμε δει πριν λίγο καιρό από το λιμάνι Ντουάλα του Καμερούν. Σίγουρα δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι για το αν πρόκειται για το ίδιο πλοίο, αλλά ταυτόχρονα είναι βέβαιο ότι το ΑΓΑΠΗΤΟΣ έχει περισσότερα κοινά στοιχεία από το ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ με το άγνωστο στο Καμερούν (δες συζήτηση ΕΔΩ).

Δεν θα μου φαινοταν καθολου απιθανο η παντοφλα στο Καμερουν να ειναι η ΕΛΕΝΗ μιας και πολλα στοιχεια ταιριαζουν. Πουληθηκε στο εξωτερικο και διαγραφηκε απο τα κιταπια το 2010 πραγμα που σημαινει οτι ειναι αρκετα πιθανο να υπηρχε το 2008 οταν και υποτιθεται οτι τραβηχτηκε η φωτο που μας εχει βαλει ο φιλος ΣΕΙΡΙΟΣ.Αν συνυπολογισουμε το γεγονος οτι με το ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ υπαρχουν καποιες μικρες διαφορες και οτι το ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α εχει παρει αλλο ονομα φτανουμε στο συμπερασμα οτι υπαρχουν πολλες πιθανοτητες να ειναι το ΕΛΕΝΗ.

Ξερω, ψαχνουμε ψυλλους στα αχυρα αλλα ποτε δεν ξερεις

Link to comment
Share on other sites

Θα συμφωνήσω με τον polmyt στο ότι το ΕΛΕΝΗ συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες να είναι το άγνωστο πλοίο που έχουμε δει στο Καμερούν. Το ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α. του μοιάζει βέβαια πάρα πολύ όπως έχουμε ήδει πει αλλά ας μην ξεχνάμε ότι στις διάφορες βάσεις δεδομένων ως χώρα πώλησης του αναφέρονται τα Αραβικά Εμιράτα.

Πάμε επί τη ευκαιρία να δούμε και ολόκληρο το έντυπο από τα ναυπηγεία Σωτηριάδη, για το οποίο έκανα λόγο στο πρώτο παραπάνω ποστ μου που άνοιξε το παρόν θέμα. Να ευχαριστήσω οπωσδήποτε τον καλό φίλο Αντώνη Λαζαρή που ευγενώς μου το έχει παραχωρήσει :) .

Link to comment
Share on other sites

Εγώ βεβαιώθηκα για την ύπαρξη του, την οποια αμφισβητούσα, από την παρακάτω ανακοίνωση για την ΓΕΑΣ 29/05/2002.

29/05/2002

ΝΗΣΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ Ν.Ε

Εξέταση αιτήματος εταιρείας για μεταδρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ “ΚΕΡΚΥΡΑ”

Αιτήθηκε η μεταδρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου από τη γραμμή ΚΕΡΚΥΡΑΣ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΣΤΑΣ στη γραμμή ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ σε αντικατάσταση του Ε/Γ-Ο/Γ “ΕΛΕΝΗ” το οποίο αποσύρθηκε (31-12-01) λόγω συμπληρώσεως 35ετίας και είναι ίδιας πλοιοκτήτριας εταιρείας.

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ

Παραπλήσιες αιτήσεις για την μεταδρομολόγηση του ΚΕΡΚΥΡΑ στη θέση του ΕΛΕΝΗ γίνονταν από το 2001 στη ΓΕΑΣ.

15/03/2001

ΕΛΕΝΗ Α. Ν.Ε.

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ Ε/Γ-Ο/Γ .

ΡΙΟ-ΑΝΤΙΡΡΙΟ

Έχει χορηγηθεί άδεια Σκοπιμότητας για Ε/Γ-Ο/Γ έτους ναυπήγησης 1997 και η εταιρεία ζητά την υλοποίησή της με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΚΕΡΚΥΡΑ» έτους ναυπήγησης 1984, το οποίο εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή ΚΕΡΚΥΡΑΣ- ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ.

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ

08/03/02

ΝΗΣΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ Ν.Ε \Μεταδρομολόγηση

Ε/Γ-Ο/Γ "ΚΕΡΚΥΡΑ" Ν.Π 8418

Εξέταση αιτήματος για προσωρινή μεταδρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ "ΚΕΡΚΥΡΑ" Ν.Π 8418 από τη γραμμή ΚΕΡΚΥΡΑΣ-ΗΓΟΥΜ/ΤΣΑΣ στην γραμμή ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΙΟΥ σε αντικατασταση του Ε/Γ-Ο/Γ "ΕΛΕΝΗ" Ν.Π 2653 που αποσύρθηκε λόγω 35έτιας.

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Στο πρώτο ποστ με το οποίο ανοίξαμε το παρόν θέμα, είχαμε δει ότι ως ένα από τα ονόματα των πλοιοκτητών του ΕΛΕΝΗ αναφερόταν το Δ. Σοφράς.

Στο πλαίσιο της διαρκούς αναζήτησης στοιχείων και φωτογραφιών για παλιές Ελληνικές παντόφλες, βρήκα πριν λίγες ημέρες στο picasa την παρακάτω καταπληκτική φωτογραφία (αναγνωρίζουμε άραγε το λιμάνι ???), στην οποία απεικονίζεται παντόφλα με το όνομα SOFRAS (στον καθρέφτη, κάτω από την γέφυρα), φωτογραφημένη τον Ιούλιο του 1968.

post-2102-0-69264900-1293223556_thumb.jp

Λαμβάνοντας υπ' όψιν την κοινή αναφορά του ονόματος ΣΟΦΡΑΣ, αλλά και το έτος λήψης της φωτογραφίας (1968) σε σχέση με το έτος ναυπήγησης του ΕΛΕΝΗ (1966), μπορούμε να βρούμε άραγε κάποια σχέση ανάμεσα στα δύο πλοία ???

Πηγή φωτό : picasa, από τον χρήστη Robert Bocking.

Link to comment
Share on other sites

(αναγνωρίζουμε άραγε το λιμάνι ???),

patrasso, μωλος αγιου νικολαου. αν κρινω απο το παλιο λιθοστρωτο που διακρινεται, δεν εχουν ξεκινησει ακομη τα εργα "αναπλασης", που εγιναν επι εθνοσωτηριου επαναστασεως.

αληθεια, δεκσα του σοφρα, εχει μια αλλη παντοφλα ή παιζει το ματακι μου;

Link to comment
Share on other sites

δεν εχω ακουσει για τακτικα δρομολογια απο πατρα με παντοφλες. ισως να ηταν καποια γιορτη (πχ θεοφανεια) και να ειχαν ερθει για τον εορτασμο. παντα με επιφυλαξη, γιατι εκεινη την περιοδο, γινονταν αρκετοι πειραματισμοι με τη δρομολογια των παντφοφλωνε

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο ΣΕΙΡΙΕ για την ανακάλυψη σου! Ψάχνω καιρό φωτό του ΣΟΦΡΑ των παιδικών μου χρόνων, τότε που περνούσα απέναντι καθ οδόν για Αγρίνιο. Μου είχε κάνει εντύπωση το όνομα, το οποίο θύμιζε το χαμηλό τραπέζι φαγητού των προπολεμικών ετών στην επαρχία. Γραμμή με ανοικτά πορθμεία δεν θυμάμαι να υπήρχαν απο Πάτρα τα χρόνια απο 1970 και μετά, ίσως το πλοίο να έκανε έκτακτο δρομολόγιο με ογκώδη φορτία (π.χ για ΟΤΕ,ΔΕΗ κλπ)απο την Πάτρα για κάποιο νησί του Ιονίου.

Παρεπιπτώντος ΣΟΦΡΑΣ είναι και ναυπηγικό γραφείο στον Πειραιά, μεταξύ Σιδ. Σταθμού Πελλοπονήσου και Αγίου Διονυσίου.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ !

Link to comment
Share on other sites

Θεοφανια δυσκολο να ειναι λογω της εποχης που ειναι τραβηγμενη η φωτογραφια.Τεσπα,οπως και να χει ειναι δυσκολο να μαθουμε τι ηταν και οι παντοφλες ηταν στην Πατρα.Ισως το 1968 να υπηρχε και καποια γραμμη απο Πατρα την οποια αγνοουμε.(Αρκετα πιθανο για μενα μιας και δεν ειναι μονο μια η παντοφλα)

Απο και περα θεωρω οτι το ΣΟΦΡΑΣ ειναι το ΕΛΕΝΗ.Το πλοιο μοιαζει παρα πολυ και με το σχεδιο που υπαρχει στο πρωτο ποστ του θεματος.Διαφερει παντως αρκετα απο τα ΑΦΑΙΑ,ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α και ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ με τα οποια θεωρουσαμε οτι εχουν ιδες γραμμες.

Το πιο ομορφο ομως ειναι οτι οσο ψαχνουμε μαθαινουμε συνεχως καινουρια πραγματα :)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Ελένη (ΙΜΟ 8971140)

(1966, ex-Σοφράς)

Η σημερινή μου βόλτα στα πέριξ των ΝΕΖ εκτός από κάποιες καλές εικόνες, μου (μας) απέφερε και την λύση στην αναζήτηση στοιχείων ως προς την συσχέτιση των ΕΛΕΝΗ και ΣΟΦΡΑΣ :) .

Λαμβάνοντας υπ' όψιν την κοινή αναφορά του ονόματος ΣΟΦΡΑΣ, αλλά και το έτος λήψης της φωτογραφίας (1968) σε σχέση με το έτος ναυπήγησης του ΕΛΕΝΗ (1966), μπορούμε να βρούμε άραγε κάποια σχέση ανάμεσα στα δύο πλοία ???
Απο και περα θεωρω οτι το ΣΟΦΡΑΣ ειναι το ΕΛΕΝΗ.Το πλοιο μοιαζει παρα πολυ και με το σχεδιο που υπαρχει στο πρωτο ποστ του θεματος.Διαφερει παντως αρκετα απο τα ΑΦΑΙΑ,ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α και ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ με τα οποια θεωρουσαμε οτι εχουν ιδες γραμμες.

Το ΕΛΕΝΗ και το ΣΟΦΡΑΣ είναι πράγματι ένα και το αυτό πλοίο, όπως προέκυψε μετά από μία συζήτηση που είχα σήμερα με παλιό πλοιοκτήτη των γραμμών της Σαλαμίνας. Το πλοίο είχε όντως ξεκινήσει να κατασκευάζεται ως ΕΛΕΝΗ όπως έχουμε δει και από το σχετικό έντυπο της εποχής των ναυπηγείων Σωτηριάδη. Δεν ταξίδεψε ως νεότευκτο όμως με αυτό το όνομα, μιας και ονομάστηκε τελικά ΣΟΦΡΑΣ πριν την δρομολόγηση του. Το εκπληκτικό στην όλη του ιστορία, βρίσκεται στο ότι περίπου μετά 15 χρόνια από την δρομολόγηση του στις γραμμές του Ιονίου - Κορινθιακού ως ΣΟΦΡΑΣ, στις αρχές της 10ετίας του '80 ξαναπήρε το όνομα που ήταν και η αρχική σκέψη (!!!), δηλαδή ΕΛΕΝΗ με το οποίο συνέχισε να ταξιδεύει στην γραμμή του Ρίου μέχρι την συμπλήρωση της 35ετίας του (όπως εξάλλου έχουμε δει σε παραπάνω ποστ του enas chiotis), οπότε και πουλήθηκε σε χώρα της Μαύρης Ηπείρου (πολύ πιθανόν στην Νιγηρία όπως μου ειπώθηκε). Εκεί και κάτα πάσα πιθανότητα συνέχισε να ταξιδεύει μέχρι τουλάχιστον και την τρέχουσα χρονιά.

Στα δικά μου κιτάπια φαίνεται να έχει σβηστεί δυστυχώς μέσα στο 2010.

Από εκεί και πέρα, σίγουρα το πλοίο όπως σαφώς προέκυψε από την φωτό του στην Πάτρα που είδαμε παραπάνω, δεν έχει καμμία ομοιότητα στις ναυπηγικές του γραμμές με τα τέσσερα "αδελφά" του Περάματος, ΑΦΑΙΑ, ΤΑΤΙΑΝΑ ΑΓΑΠΗΤΟΥ, ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α, και ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ, με τα οποία κατασκευάστηκε σχεδόν συγχρόνως και στο ίδιο ναυπηγείο. Από την διαπίστωση πάντως αυτή προκύπτει πλέον με βεβαιότητα ότι το πλοίο που είχαμε δει στη Ντουάλα του Καμερούν είναι το ΑΓΑΠΗΤΟΣ Α.

Τέλος, μιας και η αναζήτηση στοιχείων για τις παλιές μας παντόφλες είναι σε συνεχή εξέλιξη, θα ήθελα να παραθέσω και μία μεγέθυνση από την εκπληκτική και ιστορική πράγματι φωτό από την Πάτρα που είδαμε πιό πάνω (η οποία και προκάλεσε αρκετή συζήτηση), στην οποία (μεγέθυνση) απεικονίζονται κάπως πιό καθαρά οι λεπτομέρειες από την άλλη παντόφλα που διακρίνεται πίσω από το ΣΟΦΡΑΣ. Ας προσέξουμε δε ιδιαίτερα το φουγάρο του πλοίου με τα χαρακτηριστικά σινιάλα με το "Κ" στην μέση που ίσως κάτι μπορούν να θυμίσουν σε κάποιους.

post-2102-0-30852600-1293386612_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο οι καλοί μας φίλοι από την Πάτρα να ψάξουν, να ρωτήσουν ίσως κάποιους παλαιότερους, για το παρελθόν των παντοφλών στο λιμάνι της, και για το τι δρομολόγια μπορεί να πραγματοποιούσαν από εκεί.

Η φωτογραφία μερικά ποστ πιό πάνω με το ΣΟΦΡΑΣ δεμένο στον μώλο του Αγίου Νικολάου, προκάλεσε αρκετή συζήτηση. Στην φωτό που παραθέτω σήμερα, βλέπουμε στον μώλο του Αγίου Νικολάου, όχι μόνο μία, αλλά τρεις τουλάχιστον παντόφλες. Προέρχεται από παλιά καρτποστάλ, και η ανάλυση της δυστυχώς είναι κακή διότι αποτελούσε ένα μικρό της κομμάτι (καρτ ποστάλ με εννέα διαφορετικές εικόνες από αξιοθέτα της Πάτρας).

post-2102-0-84868600-1294263788_thumb.jp

Τώρα, αν ρωτάτε γιατί την ανεβάζουμε στο παρόν θέμα και όχι ίσως στο θέμα του λιμανιού της Πάτρας, είναι γιατί η παντόφλα στα αριστερά της φωτό είναι (και πάλι) το ΣΟΦΡΑΣ. :)

Edited by proud_ionian
insert image
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Αναζητηται η παρακατω παντοφλα απο το Ριο(για την δεξια μιλαμε γιατι η πρωτη ειναι το ΣΧΟΙΠΑΝΤΑΣ)

post-1819-0-99110800-1306919448_thumb.jp

Η φωτογραφια ειναι κοντινο πλανο απο εδω

Ευελπιστω οι θαμωνες της Δυτικης Ελλαδας να δωσουν τη λυση(καλα και Δυτικοελλαδιτης να μην ειναι δεν μας χαλαει :P )

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

το ονομα της ειναι Ελενη πιο παλια λεγοταν Σοφρας νομιζω δουλεψε μεχρι το 2000 στη γραμμη

τα αλλα ειναι Σχοιπαντας Αγιος Χαραλαμπος Ευαγγελιστρια

κοιτα εδω

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Καταρχην να ευχαριστησω παρα πολυ τον φιλο apost για την απαντηση.

Πραγματι ειναι το ΕΛΕΝΗ (ex-ΣΟΦΡΑΣ) το οποιο εχει δεχτει και αυτο οπως οι περισσοτερες παντοφλες μια μετασκευη.Η πιο εμφανη ειναι οτι εχει ψηλωσει κατα ενα deck

Υ.Γ Τα ποστ τα μετεφερα εδω για να ειναι ολα μαζι ;)

Link to comment
Share on other sites

Καταρχην να ευχαριστησω παρα πολυ τον φιλο apost για την απαντηση.

Πραγματι ειναι το ΕΛΕΝΗ (ex-ΣΟΦΡΑΣ) το οποιο εχει δεχτει και αυτο οπως οι περισσοτερες παντοφλες μια μετασκευη.Η πιο εμφανη ειναι οτι εχει ψηλωσει κατα ενα deck

Υ.Γ Τα ποστ τα μετεφερα εδω για να ειναι ολα μαζι ;)

γιαυτο ειμαστε εδω να λινουμε αποριες φιλε μου στο πολιο αυτο δεν υπηρχε σκεπαστο ειχε 2 μπαρ κατω και πανω και φορουσε 2 μηχανες skl δεν θυμαμε ιποδυναμη.

Link to comment
Share on other sites

Και αφού είδαμε το ΕΛΕΝΗ - ΣΟΦΡΑΣ μετασκευασμένο στο Ρίο εν έτει 1999,

post-2102-0-30813700-1307032025_thumb.jp

να το δούμε σε δύο ακόμα μεταγενέστερες φωτογραφίες, όταν δηλαδή είχε πλέον πουληθεί στο εξωτερικό και είχε βέβαια αναχωρήσει από την χώρα μας. Αποτελεί προσωπική μου εκτίμηση ότι το ΕΛΕΝΗ - ΣΟΦΡΑΣ είναι το πλοίο που έχουμε δει στο λιμάνι Malabo της Ισημερινής Γουινέας (Δυτ. Αφρική), πριν αρκετό καιρό ΕΔΩ (η πίσω παντόφλα),

post-2102-0-42183400-1307032621_thumb.jp

και πιό πρόσφατα ΕΔΩ (σε σαφώς καλύτερα συγκρίσιμη με αυτή του Ρίου πόζα).

post-2102-0-58115800-1307032706_thumb.jp

Θα ήθελα τέλος, να ευχαριστήσω και εγώ τον φίλο apost για την πολύτιμη βοήθεια του στην αναγνώριση του πλοίου από την φωτό στο Ρίο που μας παρέθεσε ο polmyt.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα τεινω οτι ειναι το ΕΛΕΝΗ.

Στην πρωτη και στην τριτη φωτογραφια τα πλοια μου φαινονται ιδια.Δυστυχως δεν εχουμε φωτογραφια του ΕΛΕΝΗ απο την πλωρη ωστε να συγκρινουμε με το πλοιο στο Μαλαμπο

Διαφορες εχουμε οταν το πλοιο λεγοταν ΣΟΦΡΑΣ αλλα θεωρω σχεδον βεβαιο οτι στη μετασκευη που εγινε μεσα στα πολλα γινανε του αλλαξανε και γεφυρα

Παραθετω αλλη μια φωτο απο το Καμερουν στην οποια διακρινεται το ονομα αλλα και μερικα απο τα αναφλυφα γραμματα.Δυστυχως ειναι σε μικρη αναλυση και δεν μπορω να βγαλω ακρη για το τι λεει

post-1819-0-25185900-1307082898_thumb.jp

Η φωτο απο το alamy.com

Link to comment
Share on other sites

Στην πρωτη και στην τριτη φωτογραφια τα πλοια μου φαινονται ιδια.Δυστυχως δεν εχουμε φωτογραφια του ΕΛΕΝΗ απο την πλωρη ωστε να συγκρινουμε με το πλοιο στο Μαλαμπο.

Σωστά, στην πρώτη και στην τρίτη τα πλοία φαίνονται ίδια. Την δεύτερη αρκεί να την συγκρίνεις με την τρίτη, για να συμπεράνεις πως και στις τρεις απεικονίζεται το ίδιο πλοίο.

Παραθετω αλλη μια φωτο απο το Καμερουν στην οποια διακρινεται το ονομα αλλα και μερικα απο τα αναφλυφα γραμματα.Δυστυχως ειναι σε μικρη αναλυση και δεν μπορω να βγαλω ακρη για το τι λεει.

Καλό βέβαια θα ήταν να γνωρίζαμε και το όνομα με το οποίο το πλοίο δραστηριοποιήθηκε στην Αφρική. Πάντως, προσωπικά, δεν με χαλάει και πολύ να μην το γνωρίζω. Θα με πείραζε απείρως περισσότερο (στο πλαίσιο της αναζήτησης στοιχείων για Ελληνικές παντόφλες που πουλήθηκαν στο εξωτερικό), να γνώριζα το όνομα με το οποίο κάποια από αυτές δουλεύει σε κάποια ξένη χώρα και να μην μπορώ με καμμία δύναμη να βρω στοιχεία ως προς το πως ονομαζόταν όταν δούλευε στην χώρα μας, και κατά συνέπεια ούτε σε ποιές γραμμές, ούτε ίσως καν τον χρόνο που έχει κατασκευαστεί. Τρανταχτό παράδειγμα, το RIO KONG :( .

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Sofras reloaded!
Καμμιά φορά με μια λεπτομέρεια βγάζεις λαγό από το καπέλο.

Πάντα μας έκανε εντύπωση μια υπερκατασκευή που βρίσκεται παρατημένη σε ένα χωράφι με φυστικιές πάνω από τα ναυπηγεία Παναγιωτάκη στη Σαλαμίνα. Έχει ένα χαρακτηριστικό κρεμ φουγάρο με έναν κύκλο και ένα μαύρο στεφάνι αποπάνω. Η δε υπερκατασκευή βαμμένη και αυτή κρεμ με μεγάλα παράθυρα που έχουν ασημένιο πλαίσιο.

gallery_1827_702_1012064.jpg

gallery_1827_702_1012064.jpg

gallery_1827_702_19670.jpg

Πριν από μερικές ημέρες όταν ανακινήθηκε το θέμα του Σοφράς - Ελένη το μάτι μου έπεσε πάνω στην λεπτομέρεια της εικόνας του πλοίου που δημοσιεύεται στην προηγούμενη σελίδα και αμέσως πήγε το μυαλό μου στη Σαλαμίνα. Από τις φωτογραφίες αμφιβολίες δεν χωρούν για το πλοίο. Το ερώτημα που γεννάται είναι αν η υπερκατασκευή αυτή (άρα και η μετασκευή) βρίσκεται στο χωράφι από την αλλαγή του ονόματος του πλοίου από Σοφράς σε Ελένη (αρχές 80'ς σύμφωνα με προηγούμενα post) ή έγινε καποια στιγμή αργότερα. Πάντως απουσιάζει η γέφυρα του πλοίου, που μάλλον ξαναχρησιμοποιήθηκε στο πλοίο.

ΥΓ. Έχω την εντύπωση πως υπάρχουν και άλλες υπερκατασκευές διάσπαρτες στο Πέραμα και τη Σαλαμίνα (πχ ναυτικός όμιλος Περάματος).

post-1827-0-62610200-1307217444_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Απ οτι φενετε μαλλον με την αλαγη του ονοματοσ εγινε ολοκληρη μετασκευη σε ολο το deck

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

Για να διαλύσουμε οριστικά και τις τελευταίες αμφιβολίες που ίσως να υπάρχουν για το αν πράγματι το ΕΛΕΝΗ - ΣΟΦΡΑΣ είναι το πλοίο που έχουμε δει σε φωτογραφίες από την Ισημερινή Γουινέα, να πούμε ότι :

1ον. Σε αυτήν την φωτογραφία που μας παρέθεσε ο polmyt σε προηγούμενο του ποστ,

post-2102-0-56349000-1307291683_thumb.jp

μετά από ειδική επεξεργασία στο Photoshop, διακρίνονται πέραν πάσης αμφιβολίας τα ανάγλυφα του ονόματος που είχε το πλοίο όταν ταξίδευε στην χώρα μας. Στην δεξιά πλευρά της πλώρης (όπως κοιτάμε την φωτό), τα πρώτα γράμματα του ονόματος "HELE", και στην αριστερή τα τελευταία "ΝΕ". Όλο μαζί μας δίνει βέβαια το όνομα HELENE.

2ον. Στο ποστ με το οποίο είχε ανοίξει το παρόν θέμα του πλοίου, είχα γράψει :

Το πλοίο με την συμπλήρωση της 35ετίας, πουλήθηκε σύμφωνα με το e-ships.net το 2002 σε εταιρεία του εξωτερικού αγνώστων συμφερόντων, αλλά σίγουρα όχι για scrap μιας και τότε απέκτησε και το ΙΜΟ number του. Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι αν και πουλήθηκε στο εξωτερικό, μέχρι και σήμερα αναφέρεται "Ιn service" με το ίδιο όνομα, "ELENI".

Πραγματικά, το πλοίο μέχρι λίγο καιρό εμφανιζόταν σε βάσεις δεδομένων πλοίων, να έχει πουληθεί σε εταιρεία αγνώστων συμφερόντων (RPTD SOLD UNDISCLOSED INTEREST), με αποτέλεσμα να μην γνωρίζαμε σε ποιά χώρα εδραστηριοποιείτο μετά την φυγή του από την χώρα μας. Στο τελευταίο update όμως που υπάρχει για το ΕΛΕΝΗ στο equasis, έχει πλέον περαστεί και το όνομα της εταιρείας για λογαριασμό της οποίας ταξίδευε όλα αυτά τα χρόνια. Ποιός μπορεί να ξέρει βέβαια γιατί περάστηκε τόσο αργά αυτή η καταχώρηση του ονόματος της εταιρείας. Ίσως μαζί με την καταχώρηση του ότι το πλοίο "δεν υπάρχει πιά", ίσως πάλι γιατί κάποιοι στο equasis ...μας διαβάζουν :D και ήθελαν να απαντήσουν στα ...αγωνιώδη ερωτήματα μας.

IMO number : 8971140

Name of ship : ELENI (during 1966)

Call Sign : SV3758

Gross tonnage : 578 (during 1966)

Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship (during 1966)

Year of build : 1966

Flag : Greece (during 1966)

Status of ship : No Longer updated by (LRF) IHSF (since 29-09-2010)

Last update : 24-03-2011

Ship manager - Registered owner : REMOLCADORES MUNI -- Esquina Mbogo-Njogo, Bata, Litoral, Equatorial Guinea.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Η υπερκατασκευη δεν δειχνει να ειναι 30 χρονια παρατημενη.Φανταζομαι οτι μετα απο 30 χρονια θα ηταν σε πολυ χειροτερη κατασταση.Την τελευταια 7 ετια παντως που περναω απο εκεινο το σημειο βρικεται εκει.Η πλακα ειναι οτι ειχαν γινει κουβεντες με αλλους "συναδελφους" για την προελευση της και φυσικα ειχαμε πει ολοι οτι "σιγα μην μαθουμε".

Απ οτι φενετε μαλλον με την αλαγη του ονοματοσ εγινε ολοκληρη μετασκευη σε ολο το deck

Δεν θεωρω απαραιτητο η μετασκευη να εγινε μαζι με την αλλαγη του ονοματος.Θα μπορουσε να ειχε γινει και αρκετα χρονια μετα.Αυτο ειναι βεβαια καθαρα προσωπικη μου αποψη μιας και δεν μπορω να ξερω ποτε εγινε η μετασκευη.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...