Jump to content
Shipfriends

Όριο ηλικίας


Recommended Posts

Για ολική άρση της 35ετίας δεν βλέπω να πηγαίνουμε πρόβλεψή μου είναι να το παρατείνουν μια 5ετία το όριο ηλικίας.

Πιθανότα μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει παρθεί οριστική απόφαση.

Για τον νόμο Παπουτσή δεν νομίζω να ισχύσει άλλωστε θα είναι καταστροφικό για την ακτοπλοία μας μιας και θα φύγουν τα περισσότερα βαπόρια μας χωρίς να φαίνονται στον ορίζοντα αγορές πόσο μάλλον παραγγελίες από εταιρίες που θα χάσουν σχεδόν όλο τον στόλο τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Οι Ιαπωνες παντως που ειναι τελειως βλακες και πολυ ποιο πισω σαν λαος απο μας εχουν αλλο τροπο να εκσυγχρονιζουν το στολο τους.. Οταν εχουν ενα πλοιο κατω των 10 ετων παιρνει μια επιδοτηση για οσο διαστημα εκτελει δρομολογια. Μολις περασουν 10 χρονια απο την κατασκευη του παυει να ισχυει αυτο το πλεονεκτημα. Οποτε οι εταιριες εχουν κινητρο για ναυπηγηση νεων πλοιων και ετσι δουλευει και η βιομηχανια ναυπηγησης. Οι Ιαπωνες εξαιτιας της μη επιδοτησης τα πουλανε και τα αντικαθιστουν με καινουρια και παει λεγοντας.. Ετσι ερχονται πολλα και καλα απο την ανατολη εδω...

Τωρα για το αν αυτο θα αποτελουσε λυση για εδω και το κατα ποσο μπορει να εφαρμοστει ειναι αλλο καπελο αυτο.. ;)

Δεν θα ηταν ασχημο ομως ενα συμβολικο ποσο για πλοια πχ κατω της δεκαετιας η κατω τις 20ετιας και απαλλαγες για ορισμενα που εχουν ναυπηγηθει εδω.. Αλλα ειναι πολλα τα ευρω μαλλον για να προχωρησουμε μπροστα. Και καποιοι πρεπει να γινουν πλουσιοτεροι και καποιοι φτωχοτεροι

Παντως στην Ιαπωνια οι ηλιθιοι δεν εχουν οριο ηλικιας αλλα βαπορια στην ακτοπλοια τους πανω απο 8 χρονων δεν υπαρχουν

Link to comment
Share on other sites

Tο αντίστοιχο κίνητρο στη χώρα μας για πλοία ηλικίας μέχρι και 10 ετών είναι το αυξημένο κατά 20% ναυλολόγιο που ισχύει σε αυτά τα πλοία. Βέβαια όπως εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κανείς, το κόστος αυτής της "επιδότησης" έχει μετακυλιστεί στον επιβάτη…

Edited by proud_ionian
Dictee
Link to comment
Share on other sites

Καλα δε θα λυσουμε και το ακτοπλοικο εμεις εδω... Σωστο αυτο που λες αλλα ετσι δεν κανεις τιποτα. Δεν ειναι κινητρο αυτο.. Να μου πεις οτι και στην αλλη περιπτωση ο φορολογουμενος θα τα πληρωνε ΟΚ. Εδω το θεμα ειναι οτι κανουμε το οριο πχ 20 χρονια και καθαρισαμε. Και ας κοψουν το λαιμο τους (επιβατες) αφου εμεις (υπουργοι και λοιποι) παμε με τα σκαφακια μας ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

τι θα γινει με το οριο ηλικιας τωρα που μας εμεινε αμανατι ο μανωλακης;

θα μεινει ο νομος παπουτση, θα επανερθει η 35ετια οπως παλια ή θα παμε σε 35ετια και στοκχολμη;

περαν του οτι πολλα πλοια θα πρεπει να αποσυρθουν την επομενη 2ετια αν δεν αλλαξει κατι, εχει αρχισει να γινεται εμφανης μια ταση των πλοιοκτητων να μην ξοδευουν χρηματα σε βαπορια που πιθανων να αποσυρθουν λογω νομου παπουτση.

καποια βαπορια που μεχρι τωρα δε μας ειχαν αποασχολησει ποτε με σοβαρες μηχανικες βλαβες, παρουσιαζουν συχνα προβληματα και ειναι ξεκαθαρο οτι αυτο οφειλεται σε υπερεκμεταλλευση και πλημμελη συντηρηση. λογικο ειναι, αφου ο πλοιοκτητης σκεφτεται αν ειναι να το διωξω δε χαλαω μια. πατεντες και οσο μας βγαλει.

ειναι επιτακτικο να ληφθει μια αποφαση για το οριο ηλικιας γιατι αν αργησει και αλλο τοτε τα πλοια που εμπιμπτουν στις διαταξεις θα εχουν απαξιωθει τοσο ωστε ετσι ή αλλιως δε θα μπορουν να ταξιδευουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κάτι ετοιμάζεται, για να μην πω ότι είναι έτοιμο.

Σύμφωνα με το ΜΗΝΙΑΙΟ ΔΕΛΤΙΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΛΑΔΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006

Νομοθετικό έργο ΔΚΕΟ/ΔΚ - Μηνός ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006

Στοιχεία νομοθετήματος: Σχέδιο Π.Δ.

Θέμα νομοθετήματος: «Τροποποίηση του Π.Δ. 52/2005 “Ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας για Ε/Γ-Ο/Γ πλοία (ro-ro) σύμφωνα με την Οδηγία 2003/25/EK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Απριλίου 2003 (L 123/22/17-05-2003)” (Α’ 79) σε συμμόρφωση με την Οδηγία 2005/12/ΕΚ της Επιτροπής της 18ης Φεβρουαρίου 2005 (L 48/19/19-02-2005)».

ΥΓ Δείτε σχετικά και τα προηγούμενα μηνύματα αυτής της συζήτησης

Link to comment
Share on other sites

Αργα η γρηγορα το οριο ηλικιας για τα Ε/Γ-ΟΓ θα καταργηθει γιατι εκ των πραγματων δεν μπορει να γινει αλλιως. Απλα τα πλοια καποιας ηλικιας θα επιθεωρουνται οσον αφορα το μηχανολογικο, ηλεκτρολογικο τομεα τους ελεγχους ultrasonic και τα σωστικα σε τακτα χρονικα διαστηματα και αν το πλοιο ειναι ενταξει θα συνεχιζει να ταξιδευει και ας εχει περασει τη 35ετια διαφορετικα ακομα και αν ειναι μικροτερης ηλικιας θα αποσυρεται

Link to comment
Share on other sites

Steven αυτο που λες ειναι σωστο. Αρκει μεχρι να αποφασιστει και να ισχυσει αυτο να εχει μεινει και κανενα βαπορι εδω γιατι δυσκολο μου φαινεται.

Link to comment
Share on other sites

Ηδη η ευρωπη τους πιεζει προς αυτη τη κατευθυνση και θελοντας η μη θα συμμορφοθουν αλλιως θα πεσουν προστιμα εξαλου στο θεμα της 35ετιας εχουμε την αποκλειστικοτητα.Τωρα μακαρι να γινει συντομα ετσι ωστε τα πλοια που αξιζουν να μεινουν να μεινουν

Link to comment
Share on other sites

Κατα την ταπεινη μου γνωμη καθε πλοιο ειναι διαφορετικο κ ετσι πρεπει να αντιμετωπιζεται.Το ΡΟΜΙΛΝΤΑ για παραδειγμα καλως θα φυγει στα 35 χρονια γιατι ειναι κακασυντηρημενο.Δεν ισχυει ομως το ιδιο με ΜΥΤΙΛΗΝΗ,ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ,ΡΟΔΑΝΘΗ,ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΡΥ 2 κλπ.Αρα λοιπον το ΥΕΝ πρεπει να εξεταζει καθε πλοιο ξεχωριστα κ αναλογα με τα αποτελεσματα της εξετασης να κρινει αν το πλοιο πρεπει να αποσυρθει ή οχι.Επισης μπορει να μπει νεο οριο στα 40 ετη πραγμα που θα ειναι πιο λογικο.Τελος τα πλοια που εχουν ηδη αποσυρθει λογω ηλικιας προσφατα δεν πρεπει να ξαναμπουν σε δρομολογια ακομη κι αν αυξηθει το οριο ηλικιας.

Link to comment
Share on other sites

Εξυπακούεται ότι κάθε περίπτωση πλοίου πρέπει να εξετασθεί αυτοτελώς και όσα καράβια πληρούν όρους και προδιαγραφές να παραμείνουν μετά πολλών επαίνων. Θα αντίκειται όμως σε κάθε έννοια δικαίου η αναδρομικότητα. Αν παρ' ελπίδα ισχύσει, αυτό θα είναι από ύποπτο έως σκανδαλώδες. Τα αγαπάμε όλα τα παλιά καράβια, τον δε καπτά-Μάκη ιδιαιτέρως, αλλά αν επανέλθουν Μιλένα και Νταλιάνα, (αλλά και άλλα αντίστοιχα, εάν υπάρχουν), ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου. Το πιό κρίσμο ερώτημα όμως, είναι ποιός θα είναι ο φορέας εκείνος που θεσμικά θα ελέγξει τα πλοία που συμπληρώνουν 35ετία και που πιθανώς να εγκρίνει την παράταση της ζωής τους και τι κύρος διαθέτει (ή με τι κύρος θα προικισθεί) ο φορέας αυτός, ώστε να ενεργήσει με τρόπο που θα αποκλείσει τις παρενέργειες που όλοι υποπτευόμαστε ή φοβόμαστε.

Link to comment
Share on other sites

ποιός θα είναι ο φορέας εκείνος που θεσμικά θα ελέγξει τα πλοία

Την ειπες τη μεγαλη κουβεντα. Θα ειναι ο ιδιος που ελεγχει το Νονα Μαιρη των 15 βλαβων μεσα σε διαστημα μηνων? Αν ειναι ετσι, δεν προκειται να αποσυρθει κανενα πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω πως ειναι ευκολο να ξεχωρισει εκεινο το πλοιο που μπορει να ταξιδευει μετα τη 35ετια χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα πιστευω πως ειναι το ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά εύκολα χαρακτηρίζετε ένα πλοίο καλό ή κακό. Η δική μου άποψη είναι ότι αν οποιοδήποτε πλοίο πληρεί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας καλώς θα κάνει να μείνει. Δεν υπάρχουν καλά και κακά πλοία παρά καλοί και κακοί πλοιοκτήτες.Δηλαδή αν το Ρομίλντα πληρεί τους κανόνες ασφαλείας δεν θα μπορέσει να προσφέρει υπηρεσίες σε μικρά και δυσπρόσιτα νησιά την στιγμή που έχουν μείνει σχεδόν όλα χωρίς πλοία? Τους κατοίκους της Σικίνου και των Φούρνων τους ρωτήσατε αν θέλουν να μείνουν χωρίς βαπόρι αφού καμιά εταιρεία δεν δείχνει ενδιαφέρον να δρομολογήσει πλοίο εκεί? Καλό θα ήταν να κυκλοφορούν μόνο καινούρια και γρήγορα πλοία σε όλα τα νησιά αλλά στο Ελλαδιστάν όλοι βάζουν πλοία για Μύκονο και Πάρο.Για πείτε για παράδειγμα να βάλει η BLUE STAR έστω και με επιδότηση πλοίο της στην Ανάφη που δεν είναι και τίποτα από πλευράς απόστασης αφού φτάνει μέχρι Σαντορίνη και να ρισκάρει πλοίο δισεκατομυρίων στα βράχια της Ανάφης με σορόκους και γαρμπήδες.Ούτε για αστείο δεν το σκέφτονται.Γιατί λοιπόν αφού κανένας δεν θέλει να πάει και κατά την γνώμη μου λογικό είναι να μην πάει το κάθε Ρομίλντα στην Ανάφη έστω και 40 χρόνων? Το ίδιο ισχύει και για το κάθε Νόνα Μαίρη που πρέπει να ομολογήσω πως το συμπαθώ ιδιαίτερα αφού όλοι το έχουν του κλώτσου και του μπάτσου.Τι φταίει μωρέ το βαποράκι?

Link to comment
Share on other sites

Επανέρχομαι στο θέμα που έθιξε ο Nick, για τον φορέα. Νομίζω πως ίσως για τη δημιουργία του θα πρέπει το ελληνικό κράτος να ζητήσει την βοήθεια της Ευρωπαίκής Ένωσης. Να στελεχωθεί ο φορέας αυτός και με ξένους ελεγκτές, που μπορούν να δρουν πιο ελεύθερα από ότι οι Έλληνες.

Δεν πιστεύω πως οι Έλληνες είναι υποδεέστεροι των ξένων, αλλά πιστεύω πως είναι πιο ευάλωτοι στο να επηρρεαστούν από την ελληνική πραγματικότητα. (π.χ. τα πλοία του καπτα-Μάκη είναι όλα κακά επειδή ταλαιπορούν τον κόσμο).

Βέβαια και ένας π.χ. Γερμανός ελεγκτής μπορεί να δέχεται πιέσεις από ναυπηγεία και ξένες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς οι "ασθένειες" του Ελληνικού κράτους θα διεισδύσουν αργά ή γρήγορα και στον "νέο θεσμό" που θα κληθεί να αξιολογεί τα πλοία και ναί μεν θα συνεχίζει να ταξιδεύει το Μυτιλήνη και το Ροδάνθη αλλά θα συνεχίσουν και όλα τα υπόλοιπα, κατάλληλα ή μη..

Link to comment
Share on other sites

εδω σε θελω καββουρα πως τα πηδας τα καρβουνα.

το θεμα δεν ειναι αν θα μεινει το αγαπημενο μας πλοιο εδω η αν θα φυγουν τα πλοια που εχουν τα ΜΜΕ στο στοχαστρο.

οπως εχει ξαναγραφτει απειρες φορες η ιδανικη λυση ειναι συνδυασμος solas 90 και στοκχολμης. για τα ηδη ταξιδευοντα στην ελλαδα πλοια μεχρι τα 35 και απο κει και περα μονο αν πληρουν στοκχολμη solas.

σε καμια περιπτωση δεν θα επρεπε να συζηταμε για καταργηση της 35 ετιας a la carte. πρεπει να υπαρχει μπουσουλας και σιγουρα οχι αναδρομικοτητα.

ΥΓ με στοκχολμη παντως η αγαπημενη πορταδα (virgo, vega, venus) δεν μενει δυστυχως:D

επισης το θεμα ειναι να γινεται και ελεγχος πριν τα 35. γιατι εχουμε φτασει στο σημειο απο τα 25 και μετα να λεμε αντε στα 35 φευγει.

απο κει και περα ενα πραγμα χρειαζεται: ΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΩΡΑ.

Link to comment
Share on other sites

Κι εγώ πιστεύω ότι ένα θεσμικό πλαίσιο που θα έλεγχε τα βαπόρια ξεχωριστά και θα αποφάσιζε για το πιο πρέπει να μείνει και το πιο πρέπει να φύγει θα ήταν ευάλωτο στις πιέσεις από οποιαδήποτε μερια και χώρος δράσης για παραβάτες καθήκοντος.

Αυτός ο λόγος μου φτάνει για να διαφωνήσω με τον έλεγχο κάθε πλοίου ξεχωριστά.

Η καλύτερη λύση είναι αυτή που λέει ο proud.Πλήρης εφαρμογή της προβλεπόμενης SOLAS 90 και της Στοχόλμης.

Έτσι λαμβάνουν τα μέτρα τους και οι πλοιοκτήτες βλέπουν αν τους συμφέρει ή όχι να κάνουν τις ανάλογες προσαρμογές και αποφασίζουν για την επόμενη ημέρα των πλοίων τους.

Εδώ όμως από του χρόνου ισχύει ο νόμος Παπουτσή ένας νόμος πλήρως καταδικαστικός για την ακτοπλοία μας και η κυβέρνηση δεν παίρνει καμία θέση.Αδιαφορεί πλήρως για το ότι η κάθε γραμμή από του χρόνου μπορεί να μείνει με ένα βαπόρι ή και κανένα (για τις κανονικές γραμμές για τις άγονες είναι βέβαιο ότι θα μείνουν με κανένα) ενώ ασχολούνται στο ΥΕΝ με θέματα δευτερεύουσας σημασίας.

Εν τω μεταξύ οι πλοιοκτήτες βλέποντας ότι δεν υπάρχει καμία εξέλιξη στο θέμα αυτό δεν νομίζω να ρίξουν λεφτά στις φετινές επισκευές.

Απλές επισκευές μόνο τα απαραίτητα και αν και λογικό είναι κάποιος να το κάνει αυτό μιας και δεν ξέρει αν του χρόνου θα το έχει στον στόλο του ή θα το πετάξει.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

τις τελευταιες μερες εχω ακουσει απο διαφορετικες πηγες 2 εντελως αντικρουομενες εκδοχες. ειτε οτι συντομα καταργειται ο νομος παπουτση και παμε σε 35 ετια με στοκχολμη και solas, ειτε οτι ο νομος παπουτση θε εξακολουθησει να ισχυει.

αληθεια με εκεινη τη νομοπαρασκευαστικη επιτροπη που επεξεργαζοταν σχετικα με το ΥΕΝ (βλ Νηρεας παραπανω) τι γινεται;

παντως ειναι εμφανες οτι δεν αποτελει φλεγον ζητημα για ολους το οριο ηλικιας. attica, hsw & minoan δε νομιζω οτι ασχολουνται με το θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και ασχολούνται με το θέμα. Όχι γιατί επηρεάζει τόσο τα υπάρχοντα πλοία τους (1 της BS και 4 της HSW) αλλά γιατί επηρεάζει το ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο κινούνται. Αν όλοι οι «παίκτες» της ακτοπλοΐας ήξεραν ξεκάθαρα τους κανόνες που θα ισχύσουν , θα μπορούσαν να επενδύσουν ανάλογα. Αλλά πώς να επενδύσει μια εταιρία σε μια αγορά που δεν ξέρει πόσα πλοία θα δραστηριοποιούνται τους επόμενους 18 μήνες? Και μετά ήθελε ο υπουργός να έρθουν και ξένοι….:mad:

Link to comment
Share on other sites

Ναι οι ξενοι αμα μυριστουν τα λεφτα που αφηνει η ακτοπλοια θα κανουν ουρες...

Απλα να πω για το σχολιο οτι οι μεγαλοι και δυνατοι παιχτες δεν καιγονται τοσο πολυ οτι πιστευω οτι ειναι κι αυτο ενας απο τους λογους που το θεμα τραβαει τοσο πολυ.. Αν υπηρχαν πιεσεις απο τους μεγαλους κυριως Αττικα και Μινωικες ισως οι εξελιξεις να ετρεχαν και ποιο γρηγορα. Αν ειχε παρθει μια αποφαση ισως τοτε και στη Hellenic αποφασιζαν να δρομολογηθει φετος το Αφροδιτη και οχι να σκεφτονται αν αξιζει να του κανουν το 5ετες του. Αλλα αυτοι δεν ασχολουνται γιατι δεν εχουν στον οριζοντα προβληματα ανταγωνισμου. Οι Μινωικες εχουν οχυρωσει καλα το Ηρακλειο η Αττικα παιζει σε αλλο γηπεδο και ''συμμαζευεται''... οποτε εδω οταν και αμα θα εχουμε εξελιξεις. :mad:

Link to comment
Share on other sites

einai gegonos oti h kwlysiergia einai yper twn megalwn kai neoteuktwn.

Apo thn allh prepei na pw oti leuta afhnei h aktoploia otan milas gia baporia me 3enodoxeiako (kampines). Ta legomena 25-35 karabia pou mas afhnoun se 2 xronia logo papoutsh den einai ola me 3enodoxeio. ta por8meia thn trwne.

kai auta ta karabia den bgazoun arketa gia na 3anaxtistoun kainourgia. Ara nai sta radiofwna koroideuan tous efoplistes x8es oti taxa mou paraponiounte alla to neoteukto 3eroun poso kostizei? pantws san epibaths 3erw oti den mporw na ta exw ola.

Link to comment
Share on other sites

τις τελευταιες μερες εχω ακουσει απο διαφορετικες πηγες 2 εντελως αντικρουομενες εκδοχες. ειτε οτι συντομα καταργειται ο νομος παπουτση και παμε σε 35 ετια με στοκχολμη και solas

Προς αυτή τη κατεύθυνση, άρση 35ατιας και συνθήκη Στοκχόλμης, κινείται το υπουργείο, αυτό έχω ακούσει από μέσα από ναυτιλιακή εταιρεία. Όπως χαρακτηριστικά μου είπαν ότι από το Υπουργείο τους λένε ότι άτυπα έχει καταργηθεί και απλώς περιμένουν τα επίσημα:D :D

Κατά τη γνώμη μου είναι και το πιο πιθανό που θα συμβεί!!:mad:

Link to comment
Share on other sites

ρε παιδια να κανω μια ερωτιση?

το Λισσος και το λατο εχουν ξεπερασει τα 30 ειδικα το λισσος ειναι του 1972 ειναι Νομιμο αυτο ?

κανομικα επρεπε να μας ειχαν αφισει εδω και καιρο ....

Link to comment
Share on other sites

Την απάντηση την έχει δώσει ο Nick από παλιά, το όριο των 30 ετών ισχύει από το 2008.

Αρχική δημοσίευση Nick the Greek

YEAR MAXIMUM AGE OF VESSEL

2005 35

2006 34

2007 32

2008 30

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...