Jump to content
Shipfriends

Όριο ηλικίας


Recommended Posts

ΑΠΤΕΡΑ 1973+35=2008

ΛΑΤΩ 1975+35=2010

ΛΙΣΣΟΣ 1972+35=2007

ΚΡΗΤΗ Ι 1979+35=2014

ΚΡΗΤΗ ΙΙ 1979+35=2014

ΠΡΕΒΕΛΗΣ 1980+35=20015

Αρα βλεπουμε οτι 3 ειναι για αντικατασταση την τριετια 2007-2010

και αλλα 3 τη διετια 2014 και 2015. Και αν το 2015 ειναι πολυ μακρια το το 2008 δεν ειναι καθολου. Θα θελησει η ΑΝΕΚ να εκμεταλλευτει αυτα τα πλοια μεχρι και την τελευταια μερα τους???

Link to comment
Share on other sites

ΑΠΤΕΡΑ 1973+35=2008

ΛΑΤΩ 1975+35=2010

ΛΙΣΣΟΣ 1972+35=2007

ΚΡΗΤΗ Ι 1979+35=2014

ΚΡΗΤΗ ΙΙ 1979+35=2014

ΠΡΕΒΕΛΗΣ 1980+35=20015

Αρα βλεπουμε οτι 3 ειναι για αντικατασταση την τριετια 2007-2010

και αλλα 3 τη διετια 2014 και 2015. Και αν το 2015 ειναι πολυ μακρια το το 2008 δεν ειναι καθολου. Θα θελησει η ΑΝΕΚ να εκμεταλλευτει αυτα τα πλοια μεχρι και την τελευταια μερα τους???

Επειδή με τις συνεχείς δηλώσεις υπουργών βουλευτών κλπ. έχω μπερδευτεί, η σταδιακή μείωση του ορίου ηλικίας εξακολουθεί να ισχύει η καταργήθηκε?

Γιατί αν εξακολουθεί να ισχύει, τότε το όριο για το 2007 γίνεται 32 έτη και το 2008 30!!!

Οπότε:

ΑΠΤΕΡΑ 1973+34=2007

ΛΑΤΩ 1975+32=2008

ΛΙΣΣΟΣ 1972+35=2007

ΚΡΗΤΗ Ι 1979+30=2009

ΚΡΗΤΗ ΙΙ 1979+30=2009

ΠΡΕΒΕΛΗΣ 1980+30=2010

Επίσης σε ότι αφορά στη ΝΕΛ:

ΜΥΤΙΛΗΝΗ: 1973+34 = 2007

ΘΕΟΦΙΛΟΣ: 1975+32 = 2007

ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ: 1976+32 = 2008

Το 2008 η ΝΕΛ μένει χωρίς συμβατικά!!!!! :eek:

Link to comment
Share on other sites

Αλκαιε, η σταδιακη μειωση σε 30ετια ισχυει και παραισχυει

τουλαχιστον στα χαρτια, οποτε ο υπολογισμος πρεπει να γινει

με βαση το παρακατω

YEAR MAXIMUM AGE OF VESSEL

2005 35

2006 34

2007 32

2008 30

Με λιγα λογια στις 31/12 2007 αποσυρεται οτιδηποτε εχει

καθελκυστει μεχρι και 31/12/1975. Με την αιρεση οτι θα

εφαρμοστει τελικα η σχετικη παραγραφος του Νομου Παπουτση.

Link to comment
Share on other sites

http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/03/09/1021685.htm

συμφωνα με τη σημερινη ναυτεμπορικη ειναι ετοιμο προς υπογραφη το προεδρικο διαταγμα για να τεθει σε ισχυ η συμφωνια της στοκχολμης, χωρις ομως να διευκρινιζεται αν αυτη θα υπερισχυσει του εθνικου δικαιου (νομος παπουτση)

Link to comment
Share on other sites

http://www.express.gr/showarticle.php?article=61399&categ=7〈=1

Να τι λεει και η ΕΞΠΡΕΣ για το θεμα με αρκετα διφορουμενο τροπο

βεβαια, δεδομενου οτι το αρθρο τιτλοφορειται "Ανοιχτη η Εφαρμογη

τυ Πρωτοκολλου της Στοκχολμης" ενω το αρθρο μεσα λεει βασικα

οτι προς το παρον τουλαχιστον δεν θα επηρεασει το οριο ηλικιας.

Αρα σαν εφημεριδα οτι και να γινει δικαιωμενοι ειμαστε :eek:

Link to comment
Share on other sites

αυτο το αρθρο αποτελει συνδυασμο ευχολογιου και ευσεβων ποθων

"δε θα θιγει το οριο ηλικιας γιατι υπαρχει σύμπλευση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης όσον αφορά την ασφάλεια των επιβατηγών οχηματαγωγών";

"Δηλαδή, αυτομάτως απαντάται και το ερώτημα για τις επενδύσεις second hand" γιατι το κοινο επιθυμει ευρωστα πλοια και γιατι οι πλοιοκτητες δε θα θελησουν να επενδυσουν σε πλοια που δε θα εκπληρουν τους ορους της στοκχολμης;

"τάση είναι προς ώρας να μην θιγεί το θέμα του ορίου ηλικίας, και μάλιστα σε χρονική περίοδο που οι επιχειρηματικές κινήσεις στην ακτοπλοΐα δεν έχουν ολοκληρωθεί"

σταχυολογησα μερικα μαργαριταρια, ετσι για να γελασουμε. τι θα γινει αν αλλαξουν σημαια; θα υποστηριξουμε για αλλη μια φορα οτι το εθνικο δικαιο υπερτερει αυτου της Ενωσης;

οσο για το τελευταιο, εμεσως ομολογειται οτι σκοπος ειναι να επιρρεαστουν οι διεργασιες εντος και μεταξυ των εταιρειων με αιχμη του δορατος την ηλικια του στολου αυτων.

το sequel του εργου που ειδαμε το 1999

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η ΑΝΑΓΚΗ αλλαγής του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, σε ό,τι αφορά το όριο ηλικίας των πλοίων αναδείχθηκε από τα «τυχαία» και «απρόβλεπτα» γεγονότα όπως ήταν οι βλάβες τριών συγκεκριμένων πλοίων, που έγιναν γνωστά στο πανελλήνιο. «Νόνα Μαίρη», «Ρομίλντα» και «Ροδάνθη» αποτέλεσαν την αφορμή να μπουν και πάλι στο τραπέζι τα φλέγοντα θέματα της ακτοπλοΐας προεξάχοντος αυτού της έλλειψης αξιόπλοων πλοίων κυρίως στις άγονες γραμμές, οι οποίες και επιδοτούνται.

Τα «γηρασμένα πλοία» που υποτίθεται έριξε στο ανάθεμα ο νόμος Παπουτσή, με την υιοθέτηση της 30ετίας ως όριο λειτουργίας των πλοίων, τάραξαν για μία ακόμη φορά τα νερά της ελληνικής ακτοπλοΐας. Οσοι πίστεψαν ότι με τη ρύθμιση αυτή ο ελληνικός ακτοπλοϊκός στόλος θα έλυνε τα προβλήματα ανανέωσης μάλλον απογοητεύθηκαν καθώς όλες οι «φουρτούνες» των τελευταίων ημερών προκλήθηκαν από τρία πλοία που έχουν ήδη συμπληρώσει ή συμπληρώνουν τα 30 χρόνια λειτουργίας. Έγινε έτσι αντιληπτό ότι η λύση δεν είναι η συνεχής μείωση του ορίου ηλικίας του πλοίου αλλά κυρίως οι ουσιαστικοί έλεγχοι για το αξιόπλοο, και τη σωστή συντήρησή του και κυρίως οι επενδύσεις για την παραμονή του πλοίου, συνεχώς και ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, σε «μάχιμη» κατάσταση.

Απεδείχθη ότι το όριο ηλικίας έχει σαν αποτέλεσμα να δρομολογούνται στην ακτοπλοΐα και μάλιστα σε επιδοτούμενες γραμμές πλοία που βρίσκονται μεταξύ «φθοράς και αφθαρσίας». Γιατί ποιος θα επενδύσει σοβαρά σε ένα πλοίο που σε δυο χρόνια θα πρέπει να αποσυρθεί απο το ακτοπλοϊκό δίκτυο;

Το θέμα του ορίου ηλικίας θα τεθεί στο τραπέζι μετ' επιτάσεως το επόμενο διάστημα. Μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες όπως π.χ. η ΑΝΕΚ υποχρεώνονται να λάβουν αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα το αμέσως επόμενο διάστημα, δεδομένου ότι διαθέτει πλοία που τα δύο χρόνια θα πρέπει να αποσυρθούν με βάση τον ισχύοντα νόμο. Συνολικά μέχρι το 2008 θα πρέπει να αποχωρήσει το 50% του συνόλου του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου.

Οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θέλουν να σχεδιάσουν μεσομακροπρόθεσμα καλούνται ήδη να απαντήσουν στο ερώτημα σε ποιας ηλικίας πλοία να επενδύσουν. Η κατάσταση περιπλέκεται καθώς από τη μία πλευρά ισχύει η 30ετία (ελληνικό δίκαιο) από την άλλη πλευρά η «συμφωνία της Στοκχόλμης» (διεθνές δίκαιο) που δεν προβλέπει όριο ηλικίας των πλοίων αλλά συγκεκριμένες προδιαγραφές στις οποίες θα πρέπει όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας να προσαρμοσθούν μέχρι το 2015. Προδιαγραφές που θα απαιτήσουν σημαντικές επενδύσεις. Ταυτόχρονα τα υπάρχοντα πλοία θα καταστούν πιο ακριβά στη λειτουργία τους καθώς λόγω των προσαρμογών που θα υποστούν θα μειωθεί η μεταφορική τους ικανότητα σε επιβάτες. Το δίλημμα με βάση ποιο καθεστώς να επενδύσουν, είναι υπαρκτό για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Από την πλευρά του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης όλες αυτές τις ημέρες αρνείται να ανοίξει τα χαρτιά του για το θέμα αυτό. Αρκείται μόνο να αναγνωρίσει ότι η ρύθμιση της 30ετίας είναι αντίθετη με όσα προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας, ενώ ο ίδιος αποφεύγει να επιχειρηματολογίσει υπέρ αυτής αφήνοντας έτσι να εννοηθεί ότι μπορεί και να καταργηθεί. Σε κάθε περίπτωση το αμέσως επόμενο διάστημα και εν όψει και των νέων πιέσεων που θα ασκηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (έκδοση αιτιολογημένης γνώμης) οι αποφάσεις για το μεγάλο αυτό θέμα θα πρέπει να ληφθούν τονίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.

Το ΠΑΣΟΚ

Στο μεταξύ η συντονίστρια του Τομέα Παραγωγής και Εμπορίου της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ Ροδούλα Ζήση, σχετικά με τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα, με δηλώσεις επιτέθηκε στον ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη, επισμαίνοντας ότι έχει «χάσει τον έλεγχο» και ότι «ανοίγει το δρόμο για την παραμονή στα δρομολόγια των υπερήλικων πλοίων που κυρίως δημιουργούν τα προβλήματα, εγείροντας σοβαρά και εύλογα ερωτηματικά που περιμένουν απάντηση».

Ο ΣΥΝ

Επίσης σήμερα στις 11 π.μ. ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας θα συναντηθεί στο υπουργείο με τον πρόεδρο του ΣΥΝ Αλέκο Αλαβάνο, ο οποίος ζήτησε να ενημερωθεί σχετικά με τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα.

Link to comment
Share on other sites

p100 απο που ειναι ολα αυτα τα ενδιαφεροντα; σε καθε περιπτωση η φημολογια περι καταργησης του νομου παπουτση εχει επανερθει τον τελευταιο καιρο πριν απο τις βλαβες των συνηθων υποπτων

Link to comment
Share on other sites

παντως σωστα τον κυνηγαμε τον νομο παπουτση αλλα πειτε οτι τον πεταμε..μετα απλα θα γυρισουμε 10 χρονια πριν και χειροτερα....αν δεν καταργηθει ταυτοχρονα με ενα γερο τρανταγμα στις τσεπες επιθεωρησεων και λοιπων προισταμενων παμε για....γρουβες

Link to comment
Share on other sites

Η να γινει μια φαση αλα Eurovision Αγγελε, στα πλαισια της Ευρωπαικης Ακτοφυλακης και η ελληνικη επιθεωρηση και port state control να μη μπορει να κανει ελεγχο στα ελληνικα ακτοπλοικα, παρα μονο σε οτιδηποτε αλλο. Αντιθετα να ερχονται ολοι οι υπολοιποι και να κανουν τις επιθεωρησεις στην Ελλαδα :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Φεύγουν 33 πλοία μέχρι το 2008

Εν αναμονή εξελίξεων η ακτοπλοΐα

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Παρασκευή, 26 Αυγούστου 2005 07:00

ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ εξελίξεων βρίσκεται ο ακτοπλοϊκός κλάδος, μετά και τις τελευταίες επίσημες και ανεπίσημες επαφές της συνδικαλιστικής του εκπροσώπησης με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.

Κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου, μετά και τις συναντήσεις που είχαν προχθές με τον κ. Κεφαλογιάννη, εκφράζουν την ελπίδα ότι, έστω «την ύστατη ώρα» για την ακτοπλοΐα, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και η συνολικά η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός, Κώστας Καραμανλής, θα λάβουν, τις επόμενες εβδομάδες, τις αναγκαίες εκείνες πρωτοβουλίες, προκειμένου ο κλάδος να εξέλθει από το αδιέξοδο και να μπει και πάλι σε φάση εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης.

Παράλληλα, θεωρούν ότι και η αξιωματική αντιπολίτευση, με τη στάση της, θα πρέπει να συμβάλει, ώστε να ολοκληρωθεί η προσαρμογή του ελληνικού θεσμικού πλαισίου στα όσα ορίζει ο κοινοτικός κανονισμός περί πλήρους απελευθέρωσης, μία ανάγκη που έχει αναγνωρισθεί από στελέχη της.

Εχει χαθεί χρόνος

Εχουν χαθεί πολλά χρόνια και όλοι πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα προβλήματα του τελευταίου μήνα (βλάβες, καθυστερήσεις) είναι αποτέλεσμα του συστήματος ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το οποίο είναι λάθος, τονίζει στη «Ν» κορυφαίος παράγοντας του χώρου. Ο κλάδος, μετά το 1999, προχώρησε σε μία εκτεταμένη επενδυτική δραστηριότητα, η οποία διακόπηκε απότομα, καθώς η απελευθέρωση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Αποτέλεσμα αυτή της πολιτικής, αλλά και της θέσπισης του ορίου της 30ετίας, είναι στα δύο επόμενα χρόνια να αποσυρθούν από τα δρομολόγια 33 πλοία, ενώ παράλληλα οι εταιρείες δεν επέτυχαν όλα αυτά τα χρόνια μία ικανοποιητική σε οικονομικά αποτελέσματα επιχειρηματική εκμετάλλευση των πλοίων τους, που θα τους έδινε τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις.

Εκτός το «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways, που θα μπει το επόμενο διάστημα σε δρομολόγια, είναι ερώτημα εάν θα μπει κάποιο νέο πλοίο στα δρομολόγια, με δεδομένο, εκτός του θεσμικού πλαισίου, και το υψηλό κόστος καυσίμων.

Μεγάλα κενά

Ο στόλος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας θα αποδεκατισθεί. Πλοία που σήμερα εξυπηρετούν νευραλγικές γραμμές, όπως αυτές της Χίου-Μυτιλήνης, Κυκλάδων, Κρήτης και πολλά πλοία που σήμερα έστω και με καθυστερήσεις κάλυπταν τις άγονες γραμμές, θα αποσυρθούν μέχρι το 2008.

Η απελευθέρωση των συνθηκών εκμετάλλευσης των πλοίων είναι μονόδρομος για την ακτοπλοΐα και η μοναδική προϋπόθεση διαμόρφωσης νέων επενδυτικών σχεδίων, τα οποία βέβαια σε κάθε περίπτωση θα ολοκληρωθούν ύστερα από δύο ή τρία χρόνια.

Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, εταιρείες όπως η ΑΝΕΚ, η Ηellenic Seaways, η G.A. Ferries, η ΝΕΛ, και η ΛΑΝΕ, θα «χάσουν» ένα σημαντικό τμήμα του στόλου τους.

Ειδικότερα, η ΑΝΕΚ είναι υποχρεωμένη να αποσύρει, το 2006, τα πλοία «Απτερα», «Λισσός» και, το 2007, το «Λατώ». Τρία πλοία που εξυπηρετούν σήμερα καθημερινά τις γραμμές της Κρήτης.

Η Hellenic Seaways, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, θα πρέπει να αποσύρει (ήδη ορισμένα έχουν αποσυρθεί) 12 τουλάχιστον πλοία. Μέχρι στιγμής, έχει πωλήσει ή αποσύρει τα πέντε πλοία, κρατώντας στην κυκλοφορία τα επτά. Σημειώνεται και τα πλοία αυτά δραστηριοποιούνται σε σημαντικές ακτοπλοϊκές γραμμές (Αργοσαρωνικό και Κυκλάδες).

Οι δύο κρητικές εταιρείες ΛΑΝΕ και ΑΝΕΝ θα παύσουν να υφίστανται, εάν δεν αγοράσουν νέα πλοία, και το ερώτημα, πώς θα καλυφθεί το κενό που αφήνουν τα τρία πλοία τους, είναι υπαρκτό.

Επίσης, υποχρεωτικά αποσύρονται τα «πολυσυζητημένα» πλοία της GA Ferries του κ. Μάκη Αγούδημου, τα «Ροδάνθη», «Ρομίλντα», «Δημητρούλα», αλλά και ο «Ταξιάρχης» της ΝΕΛ, όπως και τα «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος» της ίδιας εταιρείας.

Από τις υπόλοιπες εταιρείες, και η C-Link είναι υποχρεωμένη να αποσύρει δύο πλοία, ενώ μικρότερο πρόβλημα αντιμετωπίσουν η «Μινωικές Γραμμές» και η «Blue Star Ferries», του ομίλου Attica, καθώς, μόλις το 2007, θα αποσύρουν από ένα. Πρόκειται για το Δαίδαλος, το οποίο ήδη οι Μινωικές το πούλησαν και το SuperFerry II της Blue Star.

Αυστηρά κριτήρια

Η τροποποίηση των διατάξεων περί 30ετίας φαίνεται να είναι σήμερα μία ανάγκη, μετά άλλωστε και την ενσωμάτωση σε οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ενωση της γνωστής ως «Συμφωνίας της Στοκχόλμης», η οποία καθορίζει αυστηρά κριτήρια αξιοπλοΐας και ασφάλειας ενός ακτοπλοϊκού πλοίου, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.

Αλλωστε, όπως σημειώνουν παράγοντες της ακτοπλοΐας, ο ελεύθερος ανταγωνισμός είναι αυτός που θα «θέσει» εκτός λειτουργίας τα υπερήλικα πλοία.

Πάντως, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας φαίνεται να αναγνωρίζει το πρόβλημα έλλειψης πλοίων και πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζει διάφορα σενάρια «παράκαμψης» της 30ετίας.

Ενδεικτικό άλλωστε του αδιεξόδου, στο οποίο έχει τεθεί το όλο σύστημα, είναι ότι η υιοθέτηση «ποιοτικών κριτηρίων», μεταξύ των οποίων θα περιλαμβάνεται και το όριο ηλικίας στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές, θα αφήσει εκτός αυτών πολλά πλοία μεγάλης ηλικίας, αλλά αξιόπλοα κατά τα άλλα. Από την άλλη, τα νεότερα πλοία κατά τεκμήριο πιο ακριβά θα υπερακοντίσουν το κόστος για τις άγονες γραμμές.

Η μόνη λύση σε όλα αυτά τα αδιέξοδα είναι η πλήρης υιοθέτηση του «σοφού» ευρωπαϊκού κανονισμού, τονίζουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες, οι διατάξεις του οποίου οριοθετούν με ακρίβεια την όποια παρέμβαση του κράτους στην ελεύθερη αγορά.

Link to comment
Share on other sites

Το παραπανω αρθρο(σαν περιεχομενο) το εχω δει με αλλα λογια παρα πολλες φορες τον τελευταιο καιρο στη Ναυτεμπορικη, λετε να σημαινει κατι? Καταργησε το, το τιμημενο, δε μπορω, δε μπορω να περιμενω....

Link to comment
Share on other sites

και η κυριακατικη ελευθεροτυπια στο οικονομικο ενθετο στη στηλη: ΣΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΤΩ ΤΟΥΣ αναφερει τα εξης:

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ. Εντείνονται οι παρασκηνιακές επαφές παραγόντων του κλάδου προκειμένου να εξευρεθεί διέξοδος στα προβλήματα, που αντιμετωπίζει. Καλά ενημερωμένες πηγές δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να γίνει τελικά αποδεκτή από το ΥΕΝ η πρόταση των ακτοπλόων για εφαρμογή της Συνθήκης της Στοκχόλμης. Ενδεχόμενη εναρμόνιση της χώρας μας με τη Συνθήκη θα οδηγούσε ουσιαστικά στην κατάργηση του νόμου Παπουτσή, βάσει του οποίου οδηγούνται σε απόσυρση πλοία παλαιότητας 30 ετών. Σε αυτό το ενδεχόμενο ικανός αριθμός πλοίων από τα συνολικά 33 που θα πρέπει να αποσυρθούν τα επόμενα τρία χρόνια θα μπορεί με την κατάλληλη μετασκευή και συντήρηση να παραμείνει αξιόπλοο. Στην τελευταία συνεδρίαση της εβδομάδας, οι μετοχές του κλάδου κινήθηκαν συνολικότερα ανοδικά με την Attica Group στα 2,85 ευρώ, τις Μινωικές στα 2,65 ευρώ ενώ δεν υστέρησαν ΝΕΛ, ΑΝΕΚ και Blue Star.

να καταργηθει δε διαφωνει κανεις αρκει να ισχυσουν οι διεθνεις συνθηκες (στοκχολμη, solas κλπ) και να εφαρμοζονται. αν ειναι να γινεται του ΚΤΕΟ και της ΔΕΕΠ τοτε δωρον αδωρον

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΖΟΑΝΝΟΣ (γ.γ. υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας). Συνέντευξη στον Flash (3/8/2005)

Μήπως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο πάμε προς την κατάργηση των ορίων ηλικίας των πλοίων που βρίσκονται στις ελληνικές θάλασσες;

ΑΠ: Οχι δεν τίθεται αυτό το θέμα. Αλλά το ζήτημα είναι να είμαστε πάντα σύννομοι και με το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Υπάρχει η συνθήκη της Στοκχόλμης που επιβάλει επίπεδα ασφάλειας και προσαρμογής των πλοίων σε αυτά τα επίπεδα διότι αλλιώς αποσύρονται, πέραν του ορίου ηλικίας.

http://radio.flash.gr/INTERVIEWS/2005/8/3/1209id/

Γ. ΤΖΟΑΝΝΟΣ ΣΤΟΝ «ΠΟΛΙΤΗ» της Χίου (8/9/2005)

«Δεν θα παραταθεί η άδεια λειτουργίας των πλοίων που πρέπει να αποσυρθούν λόγω ηλικίας»

Στο στρογγυλό τραπέζι των Υπουργικών συζητήσεων, μετά από πιέσεις Ναυτιλιακών κύκλων, είχαν εξεταστεί αρκετές προτάσεις για την επίλυση του προβλήματος. Μία από αυτές, η οποία όμως τελικά απορρίφθηκε από το ΥΕΝ, ήταν και η λύση της παράτασης της άδειας παραμονής τους στην ενεργό δράση για ένα διάστημα, έως ότου γίνει δυνατή η ολική ή σημαντική ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου.

«Αυτή η εισήγηση απορρίφθηκε μετά από προσεκτικότατη προσέγγιση του θέματος», τονίζει μιλώντας στον «π» ο Γενικός Γραμματέας του ΥΕΝ κ. Γ. Τζοάννος.

«Το θέμα είναι αρκετά περίπλοκο και πρέπει να είμαστε όλοι προσεκτικοί. Οι φήμες που κυκλοφόρησαν ότι έχουμε δώσει το «πράσινο φως» σε αυτήν την πρόταση με την αποδοχή της υπάρχουσας εισήγησης, δεν ευσταθούν. Σας το λέω κατηγορηματικά», τόνισε ο κ. Τζοάννος από την Θεσσαλονίκη όπου βρίσκεται για υποθέσεις του Υπουργείου.

http://www.politis-chios.gr/2005/08092005/08092005,6550.html

Με λίγα τέρμα το όριο με ταυτόχρονη εφαρμογή της Συνθήκης της Στοκχόλμης. Και όποιος αντέξει!

Πάντως, από ότι φαίνεται, παράταση του ορίου χωρίς εναρμόνιση στην Στοκχόλμη το ξεκόβουν.

Ή έχεις φράγκα και εναρμονίζεις το πλοίο ή ξέχνα το.

Επειδή Στοκχόλμη ακούμε και Στοκχόλμη δεν βλέπουμε, μήπως μπορεί να μας πεί κάποιος τι περίπου προβλέπει και αν μπορούν όλα τα πλοία να συμμορφωθούν με αυτή?

¨Ή υπάρχουν πλοία που όσα λεφτά και να τους ρίξεις δεν μπορούν να συμμορφωθούν?

Αν υπήρχε και κανένα λίνκ με το κείμενο της Συνθήκης, καλό και ευπρόσδεκτο θα ήταν.

Link to comment
Share on other sites

Συνέντευξη Τύπου Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας Κου Κεφαλογιάννη

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2005

Η αρχή του έργου "ένας Ηρακλειώτης στην Στοκχόλμη":

∆ΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)

κ.ΥΕΝ:

Λοιπόν, δώσατε την ερώτηση.

Ο νόμος ισχύει όπως είναι. ∆εν έχουμε αλλάξει τίποτα. Αυτό

που σας είπα και την προηγούμενη φορά είναι ότι ενισχύουμε την

ασφάλεια των πλοίων σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και την

εναρμόνιση άμεσα της συνθήκης της Στοκχόλμης.

∆ΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)

κ.ΥΕΝ:

Κοιτάξτε, δεν καταργείται η 35ετία. Και δεν καταργείται με την

Συνθήκη της Στοκχόλμης, όπως πολύ καλά γνωρίζετε. Ο νόμος

ισχύει, θα βάλουμε πρόσθετα κριτήρια ασφαλείας για τα πλοία.

∆ΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ:

(Ομιλία μακριά από το μικρόφωνο)

κ.ΥΕΝ:

Αν υπάρξει αλλαγή πολιτικής θα σας ανακοινωθεί. Αυτό που μας

ενδιαφέρει είναι η ποιότητα και όχι ο τύπος. ∆ιότι ποτέ δεν είναι

συνάρτηση της ασφάλειας η ηλικία. Μας ενδιαφέρει λοιπόν η

ασφάλεια να ξεχωρίσει από την ηλικία. ∆ιότι είναι υποκριτικό να

κρύβεται η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής

Ναυτιλίας πίσω από τον τύπο. Πρέπει να κοιτάξουμε και την ουσία.

Για παράδειγμα, τα κρουαζιερόπλοια έχουν μέσο όρο ηλικίας

τα 45 χρόνια. Τα ημερόπλοια έχουν παραπάνω από 45 χρόνια. Τα

τουριστικά έχουν και αυτά παραπάνω από 45 χρόνια. Και όλα αυτά

πλέουν σε ελληνικές θάλασσες.

Λοιπόν, είναι υποκρισία, είναι φύλλο συκής να

περιοριζόμαστε μόνο στον τύπο. Μας ενδιαφέρει η ουσία και η

ουσία αφορά όλα τα πλοία.

Και η συνέχεια...

Η υπεύθυνη του Τομέα Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Πολιτικής Καταναλωτών, του Πολιτικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, Άννα Διαμαντοπούλου, σχετικά με τη συνέντευξη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας για την ναυτική εκπαίδευση , έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης στη σημερινή συνέντευξή του για το νομοσχέδιο για την ναυτική εκπαίδευση έθεσε εμμέσως πλην σαφώς και ως μη όφειλε, θέμα αλλαγής πολιτικής για το όριο ηλικίας των πλοίων. Επειδή το θέμα αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί αφορά την ασφάλεια των πολιτών και την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, ο υπουργός οφείλει να διευκρινίσει άμεσα τη θέση του.

Και το τέλος για σήμερα. Από το ΥΕΝ:

Με αφορμή τις δηλώσεις της υπευθύνου του τομέα ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας του ΠΑΣΟΚ κας Άννας Διαμαντοπούλου σημειώνεται:

Σήμερα, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε την κατάθεση ενός σημαντικού σχεδίου νόμου για την ναυτική εκπαίδευση και την ανωτατοποίηση των σχολών των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ). Ένα σχέδιο νόμου, το οποίο ο κόσμος της ναυτιλίας ανέμενε για δεκαετίες.

Αντί λοιπόν οι υπεύθυνοι του ΠΑΣΟΚ να προσπαθούν να αποπροσανατολίσουν την κοινή γνώμη ας σχολιάσουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου και ας συμβάλουν και αυτοί με προτάσεις και όχι με πυροτεχνήματα, στην αναμόρφωση της ναυτικής εκπαίδευσης.

Από αύριο πάλι στα χαρακώματα για τον πόλεμο των ανακοινώσεων.

Link to comment
Share on other sites

Προβληματισμένοι οι φορείς της επισκευαστικής ζώνης για την ηλικία απόσυρσης Ε/Γ - Ο/Γ

ΕΞΠΡΕΣ 23/09/2005 - 09:51

Έντονα προβληματισμένοι εμφανίστηκαν χθες παράγοντες της επισκευαστικής ζώνης του Περάματος από τη νέα πολιτική διελκυστίδα μεταξύ υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφορικά με τη διατήρηση ή μη της διάταξης περί του ορίου ηλικίας απόσυρσης των επιβατηγών οχηματαγωγών.

Η υπόθεση της διατήρησης του ορίου, αλλά και της εφαρμογής της συνθήκης της Στοκχόλμης απασχολεί έντονα το τελευταίο διάστημα τον επιχειρηματικό κόσμο που δραστηριοποιείται στη ναυπηγοεπισκευή καθώς είναι γνωστό ότι ο υπό ελληνική σημαία ακτοπλοϊκός στόλος, κατά παράδοση, εκτελεί επισκευαστικές και άλλες εργασίες στη ζώνη αποτελώντας κατά τον τρόπο αυτόν τον βασικό αιμοδότη της κρίσεως που η ζώνη διέρχεται.

Συγκλίνουσες είναι οι απόψεις ότι κυβέρνηση και αντιπολίτευση πρέπει να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων δεδομένου ότι η αδυναμία εξεύρεσης κοινής συνιστώσας σε αυτό το θέμα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στα οικονομικά επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων, αλλά και αδυναμία στα ηγετικά σχήματα να χαράξουν επενδυτική πολιτική, ενώ στερούν από τη ζώνη όλον εκείνον τον κύκλο εργασιών που συνδέεται με τις μετασκευές, επισκευές και μετατροπές των πλοίων ανεξαρτήτως ηλικίας με βάση τα οριζόμενα από τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλούς πλεύσης.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου του ευρύτερου Πειραιά που δραστηριοποιούνται περί τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα καθώς είναι γνωστό ότι η όποια απόφαση περί του συγκεκριμένου θέματος θα επηρεάσει τα οικονομικά δρώμενα.

Link to comment
Share on other sites

Προβληματισμένοι οι φορείς της επισκευαστικής ζώνης για την ηλικία απόσυρσης Ε/Γ - Ο/Γ
Ο τίτλος του άρθρου δεν αντιστοιχεί στο περιεχόμενο.

Δεν είναι γενικώς προβληματισμένοι, αλλά τους προβληματίζει η παρέμβαση του ΠΑΣΟΚ και φοβούντια μήπως φουντώσει καμιά αντίδραση ότι θα καταργήθεί το όριο και ο Κεφαλογιάννης θα αναβάλλει (όχι ματαιώσει) την εξαγγελία για προσχώρηση στην Συνθήκη της Στοκχόλμης.

Κατά τα άλλα, κανένας προβληματισμός. Όλοι οι παραπάνω συμφωνούν.

Τα ναυπηγεία, γιατί θα πάρουν δουλειές από τις μετασκευές, οι εφοπλιστές γιατί με κάποια σχετικά λίγα λεφτά θα παρατείνουν την ζωή των πλοίων τους και ο Υπουργός βγαίνει από το αδιέξοδο να πηγαίνει ο κόσμος στα νησιά κολυμπώντας, λόγω έλλειψης πλοίων.

Μόνο οι επιβάτες δικαιούνται να είναι προβληματισμένοι, με το ενδεχόμενο ναι μεν να εφαρμοσθεί η Stockholm Agreement 1996,

αλλά με το Greek Style!

Greek Style means αρπαχτή, πασαλείματα και προχειροδουλειές μέχρι να πάρουμε την παράτα!

Link to comment
Share on other sites

Σκέψεις και απορίες σχετικά με την Συνθήκη της Στοκχόλμης

Πρόσφατα διάβασα την Οδηγία 2003/25/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Απριλίου 2003, σχετικά με ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας για επιβατηγά οχηµαταγωγά πλοία (ro-ro).

Η αλήθεια είναι ότι για να την κατανοήσεις πλήρως και να εκτιμήσεις το περιεχόμενό της και τις προεκτάσεις του, πρέπει να είσαι συγχρόνως Ναυπηγός (Αρχιτέκτονας και Μηχανολόγος), Οικονομολόγος και Νομικός της Ναυτιλίας.

Το εφοπλιστής, και δη ακτοπλόος, είναι αυτονόητο!

Επειδή δεν πληρώ τις παραπάνω προϋποθέσεις, δεν μπορώ να την κατανοήσω πλήρως και πολύ περισσότερο να σχολιάσω και να κριτικάρω το περιεχόμενό της. Όταν μάλιστα όλες αυτές οι Οδηγίες συνοδεύονται από τροποποιήσεις, ερμηνείες, εξαιρέσεις και παραρτήματα.

Συνεπώς θα σταθώ σε κάποια σημεία που είμαι σε θέση να κατανοήσω και να έχω απορίες.

Στην Οδηγία 2003/25/ΕΚ αναφέρονται μεταξύ άλλων:

(9) Με το ψήφισμα 14 του IMO της διάσκεψης της SOLAS του 1995, επετράπη στα μέλη του ΙΜΟ να συνάπτουν περιφερειακές συμφωνίες, εφόσον κρίνουν ότι για τις επικρατούσες καταστάσεις θαλάσσης και άλλες τοπικές συνθήκες χρειάζονται ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας σε μια καθορισμένη περιοχή.

10) Οκτώ βόρειες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων επτά κράτη μέλη της, συμφώνησαν, στη Στοκχόλμη στις 28 Φεβρουαρίου 1996, να θεσπίσουν υψηλότερο πρότυπο ευστάθειας για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία ώστε να λαμβάνεται υπόψη η επίδραση της συγκέντρωσης υδάτων στο κατάστρωμα οχημάτων και να καθίσταται δυνατή η επιβίωση του πλοίου σε δυσμενέστερες καταστάσεις θαλάσσης από εκείνες του προτύπου SOLAS 90, με σημαντικά ύψη κύματος έως και 4 m.

(11) Κατά την εν λόγω συμφωνία, γνωστή ως συμφωνία της Στοκχόλμης, το ειδικό πρότυπο ευστάθειας έχει άμεση σχέση με τη θαλάσσια περιοχή στην οποία εκτελεί δρομολόγια το πλοίο, και ειδικότερα με το σημαντικό ύψος κύματος που έχει καταγραφεί στην περιοχή όπου εκτελούνται τα δρομολόγια• το σημαντικό ύψος κύματος στην περιοχή όπου εκτελεί δρομολόγια το πλοίο καθορίζει το ύψος στο οποίο ενδέχεται να ανέλθουν τα ύδατα στο κατάστρωμα οχημάτων, σε περίπτωση ζημίας κατόπιν ατυχήματος.

(12) Κατά τη λήξη της διάσκεψης, κατά την οποία εγκρίθηκε η συμφωνία της Στοκχόλμης, η Επιτροπή σημείωσε ότι η συμφωνία δεν ήταν εφαρμοστέα σε άλλα μέρη της Κοινότητας και ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξετάσει τις επικρατούσες τοπικές συνθήκες, υπό τις οποίες εκτελούν πλόες τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία σε όλες τις ευρωπαϊκές θάλασσες και να αναλάβει ενδεδειγμένες πρωτοβουλίες.

(13) Το Συμβούλιο συμπεριέλαβε, στα πρακτικά της 2074ης συνεδρίασης του Συμβουλίου, της 17ης Μαρτίου 1998, δήλωση στην οποία τονίζεται η ανάγκη να εξασφαλίζεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας για όλα τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία που εκτελούν δρομολόγια υπό παρόμοιες συνθήκες, είτε σε διεθνείς, είτε σε εσωτερικούς πλόες.

(14) Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με ψήφισμά του της 5ης Οκτωβρίου 2000, σχετικά με το ναυάγιο του ελληνικού πλοίου "Εξπρές Σάμινα"(5) δήλωσε ρητά ότι ανέμενε την αξιολόγηση της Επιτροπής σχετικά με την αποτελεσματικότητα της συμφωνίας της Στοκχόλμης, καθώς και άλλα μέτρα βελτίωσης της ευστάθειας και ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων.

(15) Βάσει μιας μελέτης εμπειρογνωμόνων από πλευράς Επιτροπής, διαπιστώθηκε ότι οι συνθήκες ύψους κύματος στις θάλασσες της Νοτίου Ευρώπης είναι παρόμοιες με εκείνες του Βορρά. Αν και οι μετεωρολογικές συνθήκες μπορεί να είναι εν γένει ευνοϊκότερες στον Νότο, το πρότυπο ευστάθειας, που καθορίστηκε στα πλαίσια της συμφωνίας της Στοκχόλμης, βασίζεται αποκλειστικά στην παράμετρο του σημαντικού ύψους κύματος και στον τρόπο με τον οποίο το στοιχείο αυτό επηρεάζει τη συγκέντρωση υδάτων στο κατάστρωμα οχημάτων.

(16) Η εφαρμογή κοινών κοινοτικών προτύπων ασφαλείας όσον αφορά τις απαιτήσεις ευστάθειας για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία είναι ουσιώδους σημασίας για την ασφάλεια των εν λόγω σκαφών και πρέπει να αποτελεί μέρος του κοινού πλαισίου ασφαλείας των θαλασσίων μεταφορών.

(17) Για να βελτιωθεί η ασφάλεια και να αποφευχθεί στρέβλωση του ανταγωνισμού, τα κοινά πρότυπα ασφαλείας όσον αφορά την ευστάθεια θα πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, ανεξαρτήτως της σημαίας που φέρουν, εφόσον εκτελούν τακτικά δρομολόγια προς ή από έναν λιμένα στα κράτη μέλη σε διεθνείς πλόες.

(18) Η ασφάλεια των πλοίων αποτελεί κυρίως αρμοδιότητα των κρατών της σημαίας και, επομένως, κάθε κράτος μέλος θα πρέπει να εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις ασφαλείας που εφαρμόζονται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία που φέρουν τη σημαία του εν λόγω κράτους μέλους.

(19) Θα πρέπει επίσης να υπάρχουν ρυθμίσεις για τα κράτη μέλη όταν αυτά έχουν την ιδιότητα των κρατών υποδοχής. Οι αρμοδιότητες που ασκούνται υπό αυτή την ιδιότητα βασίζονται στις ειδικές αρμοδιότητες του κράτους του λιμένα, που ευθυγραμμίζονται πλήρως με τη σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) του 1982.

(20) Οι ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας, που θεσπίζονται με την παρούσα οδηγία, θα πρέπει να βασίζονται σε μια μέθοδο, όπως καθορίζεται στα παραρτήματα της συμφωνίας της Στοκχόλμης, σύμφωνα με την οποία το ύψος των υδάτων στο κατάστρωμα οχημάτων, σε περίπτωση ζημίας κατόπιν συγκρούσεως, υπολογίζεται ανάλογα με δύο βασικές παραμέτρους: το απομένον ύψος εξάλων του πλοίου και το σημαντικό ύψος κύματος στη θαλάσσια περιοχή στην οποία εκτελεί δρομολόγια το πλοίο.

(21) Τα κράτη μέλη θα πρέπει να καθορίσουν και να δημοσιεύσουν τα σημαντικά ύψη κύματος στις θαλάσσιες περιοχές όπου τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία εκτελούν τακτικά δρομολόγια από και προς τους λιμένες τους. Για τις διεθνείς διαδρομές, τα σημαντικά ύψη κύματος, όποτε αυτό είναι πρόσφορο και δυνατόν, θα πρέπει να καθοριστούν με συμφωνία μεταξύ των κρατών και στα δύο άκρα της διαδρομής. Μπορούν επίσης να καθοριστούν σημαντικά ύψη κύματος για εποχιακή δρομολόγηση στις ίδιες θαλάσσιες περιοχές.

(22) Κάθε επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο, που εκτελεί πλόες στα πλαίσια του πεδίου εφαρμογής της παρούσας οδηγίας, θα πρέπει να πληροί τις απαιτήσεις ευστάθειας ως προς τα σημαντικά ύψη κύματος που έχουν καθοριστεί για την περιοχή δρομολόγησής του• θα πρέπει να φέρει πιστοποιητικό συμμόρφωσης, εκδοθέν από τις αρχές του κράτους της σημαίας, το οποίο θα πρέπει να γίνεται δεκτό από όλα τα άλλα κράτη μέλη.

(23) Το πρότυπο SOLAS 90 προβλέπει επίπεδο ασφαλείας ισοδύναμο προς τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθιερώνονται με την παρούσα οδηγία για πλοία που εκτελούν δρομολόγια σε θαλάσσιες περιοχές όπου το σημαντικό ύψος κύματος είναι ίσο ή μικρότερο από 1,5 m.

(24) Ενόψει των δομικών μετασκευών στις οποίες ενδέχεται να χρειαστεί να υποβληθούν τα υπάρχοντα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία, προκειμένου να συμμορφωθούν με τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας, οι εν λόγω απαιτήσεις θα πρέπει να εισαχθούν εντός χρονικού διαστήματος αρκετών ετών, για να δοθεί στο οικείο μέρος του κλάδου επαρκής χρόνος για να συμμορφωθεί: για το σκοπό αυτόν, θα πρέπει να προβλέπεται χρονοδιάγραμμα σταδιακής καθιέρωσης για τα υπάρχοντα πλοία. Αυτό το χρονοδιάγραμμα σταδιακής καθιέρωσης δεν θα πρέπει να θίξει την επιβολή των ειδικών απαιτήσεων ευστάθειας στις θαλάσσιες περιοχές που καλύπτονται από τα παραρτήματα της συμφωνίας της Στοκχόλμης

Αυτό που καταλαβαίνω είναι ότι η Οδηγία 2003/25/ΕΚ επιβάλλει κανόνες ευστάθειας, οι οποίοι υπολογίζονται με βάση τα όσα προβλέπουν τα παραρτήματα της Συνθήκης της Στοκχόλμης.

Η ίδια όμως η Συνθήκη έχει υπογραφεί από τα κράτη της Βόρειας θάλασσας και προβλέπει ύψη κύματος τα οποία επικρατούν στις Βόρειες Θάλασσες. Όπου οι συνθήκες είναι διαφορετικές από τον Νότο (Μεσόγειος). Επίσης η Οδηγία αναφέρει ότι θα πρέπει να καθορισθούν οι συνθήκες σε κάθε περιοχή, εκφράζει την ευχή τα πρότυπα να είναι κοινά σε όλη την ΕΕ και δηλώνει ότι η Στοκχόλμη είναι ανεφάρμοστη σε όλη την ΕΕ (λόγω διαφοράς συνθηκών Βορρά-Νότου). Αν και κατόπιν αναφέρει μελέτη σύμφωνα με την οποία οι συνθήκες δεν διαφέρουν και τόσο και θα μπορούσαν να καθιερωθούν τα πρότυπα ύψους κύματος που προβλέπει η Στοκχόλμη σε όλη την ΕΕ.

Απορία: Όταν λέμε (λένε) ότι θα εφαρμοσθεί η Συνθήκη της Στοκχόλμης τι εννοούμε?

Ότι θα εφαρμόσουμε την Οδηγία 2003/25/ΕΚ, η οποία βασίζεται στα παραρτήματα της Στοκχόλμης?

Και με ποια πρότυπα ύψους κύματος?

Ή θα υπογράψουμε την Συνθήκη της Στοκχόλμης, η οποία υπερκαλύπτει την Οδηγία 2003/25/ΕΚ?

Και με τα πρότυπα ύψους κύματος της Βόρειας Θάλασσας?

Ας δούμε τώρα κάποια πράγματα για την ίδια την Συνθήκη της Στοκχόλμης.

Η Συνθήκη υπογράφηκε το 1996 και μπήκε σε εφαρμογή την 1η Απριλίου 1997.

Μέχρι σήμερα έχουν προσχωρήσει σε αυτήν μόνο 10 χώρες παγκοσμίως.

Οι εξής (με τυχαία σειρά):

Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Λιθουανία, Γερμανία, Ολλανδία, Μ. Βρετανία, Ιρλανδία, Νήσοι Φερρόες.

Τα στοιχεία είναι από τον IMO, δείτε τα εδώ.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι καμία απολύτως Μεσογειακή χώρα δεν έχει προσχωρήσει στην Συνθήκη.

Και για να μην μιλάμε για χώρες εκτός Ε.Ε., κανένα κράτος του Ευρωπαϊκού Νότου δεν έχει προσχωρήσει στην Συνθήκη της Στοκχόλμης.

Ούτε η Πορτογαλία, ούτε η Ισπανία, ούτε η Γαλλία, ούτε η Ιταλία, ούτε η Μάλτα, ούτε η Κύπρος.

Απορία: Γιατί άραγε?

Εάν εφαρμόσουμε την Οδηγία 2003/25/ΕΚ θα πρέπει να καθορίσουμε κάποια κοινά πρότυπα με την Ιταλία και με άλλες χώρες με τις οποίες υπάρχουν διεθνείς πλόες. Όπως αναφέρει παραπάνω η Οδηγία έχει εφαρμογή σε σχέση με το λιμάνι υποδοχής και όχι με την σημαία του πλοίου.

Εάν υπογράψουμε την Συνθήκη της Στοκχόλμης τι γίνεται? Ναι μεν υπερκαλύπτουμε τις απαιτήσεις της Οδηγίας, αλλά τι γίνεται ας πούμε στην Αδριατική?

Εάν υποθέσουμε ότι πχ. η Ιταλία δεν υπογράφει την Στοκχόλμη, αλλά εφαρμόζει την Οδηγία με πρότυπα που έχει καθορίσει πχ. με την Γαλλία. Και με πρότυπα κύματος, τα οποία ναι μεν καλύπτουν την Μεσόγειο, αλλά υπολείπονται αυτών της Στοκχόλμης.

Απορία: Τι γίνεται τότε? Ένα πλοίο πχ. με Ιταλική σημαία (που είναι συμμορφωμένο με την Οδηγία) θα μπορεί να κάνει δρομολόγια πχ. Μπάρι –Πάτρα? Θα μπορεί να έρθει πχ. στις Κυκλάδες ή στην Κρήτη?

Απορία: Θα ακολουθήσουμε τις άλλες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου και θα καθορίσουμε κοινά Μεσογειακά πρότυπα μαζί με τις άλλες χώρες?

Ή θα υπογράψουμε την Συνθήκη της Στοκχόλμης (μόνοι εμείς από όλο τον Νότο) και θα εφαρμόσουμε τα πρότυπα της Βόρειας Θάλασσας και των κρατών του Βορρά?

ΥΓ1. Στην τελευταία περίπτωση, έχω και άλλες απορίες.

Αλλά καθώς δεν είναι ξεκάθαρο το τι θα γίνει, τις αφήνω προς το παρόν.

ΥΓ2. Εννοείται ότι εάν έχω κάνει κάποιο λάθος (το οποίο δεν αποκλείεται) στις εκτιμήσεις μου και στα συμπεράσματα, διορθώστε με .

Link to comment
Share on other sites

H syn8hkh einai mia symfwnia meta3y pollwn.

Den einai epishmh die8nhs odhgia tou IMO.

Einai omws sygkekrimenh odhgia tou IMO (dhaldh prepei na efarmozete apo olous osous drasthriopoiounte) sthn boreia eurwph.

Gia ton Noto den exei proxwrhsei giati opws eipa k sot 8ema pou ypedei3a me link pro ligwn hmerwn h syn8hkh ths stokxolmhs exei kapoious ypologismous. Oi pologismoi autoi trefonte me kapoies sta8eres pou gia thn boreia eurwph kai notia eurwph diaferoun.

Den exoun ypograpsei loipon oi tou notou - kai oute tous zhth8hke na ypograpsoun-giati an efarmostei me megalo ypsos kymmatos shmainei oti prepei na kanoun parapanw apo tis apetoumenes metaskeues.

Otan 8a oristei to ypsos kymatos gia thn mesogeio tote oloi autoi pou aneferes sto noto 8a prepei na ypograpsoun.

Efoson ypograpsoun 8a prepei na ikanpopoioun thn syn8hkh texnika. pragma pou shmainei oti ti mpari ti syros to ploio prepei na mporei na antape3el8ei sotus idious kanonismous.

Opws eipa sto allo topic yparoxun polloi tropoi gia na ikanopoih8ei h syn8hkh ths stoxolmhs.

Opws gia paradeigma yparxoun polloi typoi swstikwn gia na ikanopoihsoun ta SOLA requirements.

Den yparxcei periptwsh kaneis sotn Noto na ypograpsei mai syn8hkh me meso ypsos kymatos auto pou bgainei apo thn boreia 8alassa. exei TERASTIA diafora.

KAti allo gia na mhn mperdeuese me koinotikh odhgia, IMO kai SOLAS.

IMO synedriazei ana 2 xronia kai gia na proxwrhsei kati prepei na perasoun toulaxiston 4.

To SOLAS omws pernaei amesws e3ou kai otan 8eloun na perasoun kati asxeto me to safety of life opws to ISPS h to ISM to pernan mesw tou SOLAS.

H eurwpaikh odhgia einai katwterh apo to die8nes IMO parolauta an agkaliastei apo IMO h SOLAS tote ginete ypoxrewtikh (e3artate panta apo thn nomo8esia tou kratous).

Kai kati allo. Mhn nomizeis oti h Ellada kanei kammia prwtoporia meletontas to 8ema ths stokxolmhs san lysh. Oles oi ypoloipes xwres ths notias eurwphs aposo 3erw exoun hdh symfwnhsei na ypograposoun otan symfwnh8ei to meso ypsos kymatos sthn mesogeio.

Elpizw na se boh8hsa

Link to comment
Share on other sites

Όλα καλά και πολύ κατατοπιστικά,¨Άγγελε.

Ένα όμως, δεν είπες (εάν ξέρεις, βέβαια).

Εμείς τελικά τι θα κάνουμε ? Θα υπογράψουμε την Στοκχόλμη ή θα εφαρμόσουμε την Οδηγία?

Και με τι πρότυπα ύψους κύματος?

Γιατί δεν περιμένουμε πρώτα να συμφωνήσουν όλες οι Μεσογειακές χώρες?

Εκτός και αν δεν έχω καταλάβει κάτι καλά.

Είναι και Γρεκοβρετανικά στην μέση ;)

Link to comment
Share on other sites

8a perimenoume na oristei (nomizw exei hdh ginei protash gia to noumeraki) ypsos kummaots sthn mesogeio. Efoson ginei auto mazi me oles tis alles xwres pou brexonte kai pleoun 8a ypograpsoume thn syn8hkh kai 8a thn efarmosoume.

Ta greeklish anagkaia kai meta synxwrhsews kiolas. ektos an 8es na peis ston proistameno mou na zhthsei apo to tmhma texnologias na mou perasei ta ellhnika gia na grafw tis wres meshmerianou pou k_l_baraw.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

με αφορμη αυτο το ποστ του εαρλ να ρωτησω:

τι θα γινει τελικα;

θα παραταθει κατα 5 χρονια το οριο ηλικιας (δηλ 40 χρονια)

ή θα καθυστερησει κατα 5 χρονια η εναρξη ισχυος των μειωμενων οριων του νομου παπουτση;

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...