Jump to content
Shipfriends

Όριο ηλικίας


Recommended Posts

Μου φαίνεται πάντως πολύ επικίνδυνο αυτό... Γιατί αν είναι να γίνουν τα πράγματα όπως πριν το Σάμινα...

 

Καταρχάς καλως ήρθες. Στην περίπτωση του Σάμινα φίλε η όποια παλαιότητά του ήταν η τελευταία αιτία.... Με τόσες παραλείψεις και ολιγωρίες από όλες τις πλευρές και το ΜπΣ Πάτμος να' ταν την ίδια κατάληξη θα χε. Τραγωδίες τέτοιου μεγέθους δε συμβαίνουν από παλαιότητα, πάντα υπάρχει τρόπος να ελεγθεί η κατάσταση αν ο ανθρώπινος παράγοντας λειτουργήσει όπως πρέπει, κάτι που ισχύει και στα σύγχρονα πλοία, τα σύγχρονα συστήματα πλοήγησης και διάσωσης δε λειτουργούν ποτέ από μόνα τους. Τώρα όσον αφορά τη συντήρηση συμφωνώ με τον Κυρ1και τους παραπάνω, όσον αφορά το αν γίνεται, πως γίνεται και πόσο είναι εφικτό να γίνει. 

Edited by proud_ionian
λινκ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Εάν έχω πληροφορηθεί σωστά, άκουσα ότι καταργήθηκε το όριο ηλικίας (30 χρόνια) για τα δελφίνια που είναι δρομολογιακά. Δεν γνωρίζω εάν πήγε στα 35 χρόνια ή έγινε χωρίς όριο καθόλου

Απλως το οριο αυξηθηκε κατα πεντε ετη για τα δελφινια, δηλαδη απο τα 30 πηγε στα 35!!

Link to comment
Share on other sites

Υποθέτω πως αυτό έγινε κυρίως γιά να μήν υποχρεωθούν οι εταιρίες να αντικαταστήσουν,εν μέσω οικονομικής κρίσεως,πλοία που πλησίαζαν την 30ετία (με το σκεπτικό ότι σε 5 χρόνια από τώρα,τα πράγματα στην οικονομία θα έχουν βελτιωθεί).Αλλον λόγο δέν μπορώ να φανταστώ γι'αυτήν την παράταση ορίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Η Πελοπονησσος,η γνωστη εφημεριδα της Πατρας,αναφερει σημερα οτι ειναι ετοιμη για να ψηφιστει η νομοθετικη διαταξη που καταργει το οριο ηλικιας στις παντοφλες του Ριου.Υπαρχει φυσικα μεγαλη αντιδραση απο τους ιδιοκτητες των αμφιδρομων

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Πάντως από την πλευρά της HSW υποστηρίζουν ότι υπογράφηκε η αύξηση του ορίου ηλικίας για τα δελφίνια και αναμένεται να δημοσιευτεί στην εφημερίδα της κυβέρνησης για να μπορέσουν να επανέλθουν τα δύο δελφίνια της σε δρομολόγια για αλλά 5 χρόνια!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Παρατείνεται κατά ένα έτος και συγκεκριμένα έως τις 31 Οκτωβρίου του 2016 η δυνατότητα των εταιρειών της ακτοπλοΐας να δρομολογούν πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, όπως προκύπτει από σχετική τροπολογία που κατέθεσε χθες το υπουργείο Ναυτιλίας στη Βουλή. Πρόκειται για ρύθμιση μεταβατικού χαρακτήρα, που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά έως ότου εκδοθεί το νέο Προεδρικό Διάταγμα, που θα θεσπίζει τις νέες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις των εν λόγω υπερήλικων πλοίων, που έχουν συμπληρώσει το προβλεπόμενο από τη νομοθεσία όριο ηλικίας. Υπενθυμίζεται ότι ήδη το υπουργείο έχει συντάξει και στείλει Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και στην αρμόδια Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα οριστικά. Στο Π.Δ. προβλέπονται αυξημένες και ενισχυμένες απαιτήσεις για τις επιθεωρήσεις επιβατηγών πλοίων ηλικίας άνω των 30 ετών, που υποχρεούνται να εφοδιάζονται με πιστοποιητικά ασφαλείας. Οι δε απαντήσεις, τουλάχιστον του ΣτΕ, αναμένονται εντός του τρέχοντος μηνός.

 

Πηγη: Portnet

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Παράταση ζωής, υπό προϋποθέσεις, για τα «ηλικιωμένα» πλοία δίνει ουσιαστικά το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω του Προεδρικού Διατάγματος υπ΄αριθμόν 104 «Πρόσθετες διαδικασίες ελέγχου, όροι και προϋποθέσεις για τη δυνατότητα δρομολόγησης επιβατηγών (Ε/Γ), επιβατηγών - οχηματαγωγών (Ε/Γ-Ο/Γ), επιβατηγών -ταχυπλόων (Ε/Γ-ταΧ), επιβατηγών –οχηματαγωγών ταχυπλόων (Ε/Γ-Ο/ Γ -ταΧ) και δυναμικώς υποστηριζόμενων (ΔΥΣ) πλοίων μετά τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας δραστηριοποίησης» που εκδόθηκε την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ο τίτλος του pdf στο site του Βήματος είναι sapakia.pdf. Μά΄στα

Αυτό είναι το αποτέλεσμα όσων περιμέναμε πέρυσι μετά από την έγκριση από το ΣτΕ άραγε;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
21 minutes ago, Captain_Nionios said:

Το ερωτημα ομως ειναι σημαντικο. Αν στειλουμε σε "τρυφερες" ακτες ολα τα 35+ που απεμειναν (αντε πλην του Βελγου της Ραφηνας) ποιες ειναι οι ρεαλιστικες εναλλακτικες, στην Ελλαδα του σημερα, για τις γραμμες που εξυπηρετουν;

 

On 22/8/2012 at 1:22 PM, proud_ionian said:

ρωτησες τι ισχυει σημερα. η απαντηση ειναι (οπως εχουμε δει ξανα παλιοτερα) οτι δεν ισχυει οριο ηλικιας για πλοια που ειναι εναρμονισμενα με τις κοινοτικες οδηγιες στοκχολμης και eurosolas. απο εκει και περα μπορει να συζηταμε ωρες για το τι μπορει και τι πρεπει να ισχυσει σε μια χωρα οπου πασχουν οι ελεγκτικοι μηχανισμοι.

αν, υποθετικα παντα, εβγαινε αυριο το πρωι το ΥΕΝ και ελεγε κυριοι απο 01/9 ισχυει ξανα παντου η 35ετια (περα απο τις υπολοιπες κοινοτικες οδηγιες κλπ), πιστευω πως δεν θα υπηρχε κανενα προβλημα στην εξυπηρετηση των γραμμων.

52μηνες μετα, δεν πιστευω οτι ουσιαστικα εχει αλλαξει κατι. αν αυριο το πρωι επανεφερε το κρατος την 35ετια (plus στοκχολμες eurosolas κλπ) λιγες γραμμες θα ειχαν προβλημα και αυτες προσκαιρα.

σιγουρα θα εκλειναν καποιες εταιρειες, οι οποιες στηριζονται σε πλοια ζομπι, αλλα οι περισσοτερες γραμμες δεν θα ειχαν κανενα θεμα απολυτως, περα ισως απο δυο τρεις αγονες (κυθηρα, κασος καρπαθος & λαυριο ΒΑ Αιγαιο Καβαλα), οι οποιες με μια αναδιαταξη των υπολοιπων πλοιων θα καλυπτονταν

Link to comment
Share on other sites

Καποιος θα επρεπε να καλυψει τα κενα σε Ιονιο και Σποραδες που δεν ειναι ζωτικης σημασιας αλλα σιγουρα θα υπηρχαν.

Τα Κυθηρα μαλλον θα επρεπε να κοπουν απο Πειραια, εναλλακτικη δε βρισκω, δεν υπαρχει βαπορι και δε συνδιαζονται με αλλες γραμμες.

Η Κασοκαρπαθια ειναι δυσκολη περιπτωση. Ως προεκταση της Αττικα απο Ροδο δε θα προλαβαινει να πιανει και Κασο και να ειναι πισω στην ωρα του στη Ροδο, ενω ειναι εξαιτερικα αμφιβολο αν θα θελουν να πηγαινουν Κασο. Επισης καλως ή κακως τα δυο νησια επιθυμουν συνδεση και με την Κρητη ενω απο μονη της η συνδεση Κρητη - Ροδος ειναι σημαντικη, αυτα χανονται με την εναλλακτικη της Αττικα απο Ροδο.

Να γυρισει ο Διαγορας; Δεν πιστευω οτι θα θελουν να τον αφιερωσουν ολοκληρωτικα στην Κασοκαρπαθια ενω σε σαλονια και μανουβρα ειναι συγκρισιμος με το Πρεβελης, δεν ειναι μακραν καλυτερος. Θα εχει και αυτος δυσκολιες στα λιμανια...

Αγιο Ευστρατιο - Λημνο απο Λαυριο παει για κοψιμο και ισως εξυπηρετηθει με μπαλωματα, αλλα ως εχει δε βγαινουν τα κουκια.

Με τα πλοια που εχουμε σημερα στην ακτοπλοϊα και με τις ιδιαιτεροτητες των γραμμων αυτων αν οι παππουδες την κανουν η λυση δεν θα ειναι απλη. Ας ριξουν κανενα φραγκο σε σκαρια με αποδεδειγμενη αξια, ας τρεναρουν τη ζωη τους με σοβαροτητα ομως (λογικες και αποδεκτες οι αμφιβολιες για το αν αυτη υπαρχει σε καποιες εταιριες), και βλεπουμε μεσοπροθεσμα για πιο μεγαλες αλλαγες που ισως τοτε μπορουν αν συμβουν...

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

το περι αμεσης επαναφορας του οριου ηλικιας το λεω καθ'υπερβολη, για να δειξω οτι η απουσια των υπερηλικων πλοιων μπορει να καλυφθει.

οπως δεν λειτουργει κανενας ελεγκτικος μηχανισμος, αν ξαναερχοταν η 35ετια, θα τα παραταγαν απο τα 27-28, οπως γινοταν και παλιοτερα οταν ισχυε η 35ετια.

πιστεω ομως οτι αρκετα πλοια εχουν κλεισει τον κυκλο τους.

On 20/12/2016 at 1:54 AM, proud_ionian said:

Εκτος πενταδας, αλλα μετα λογου γνωσεως, πιστευω οτι ολα οσα εχουν κατασκευαστει στη δεκαετια του 70 και ηρθαν εδω στη δεκαετια του 90, εχει ερθει η ωρα να ξεκουραστουν.

Ειτε σε καμια χωρα περισσοτερο υποαναπτυκτη απο τη δικη μας, ειτε στις εξωτικες παραλιες της τουρκιας και της ινδιας, οι μερες τους εδω εχουν παρελθει.

Σε μια χωρα που δεν λειτουργουν οι ελεγκτικοι μηχανισμοι, πλοια 45 ετων ταξιδευουν κανοντας μια υδροβολη καθε δυο χρονια και αλλαζοντας που και που κανενα καπακι.

Οταν λεω ολα εννοω ολα. Απο το κεφαλονια ως το superferry II και απο το κρητη Ι, ως τον πηγασο

εταιρειες θα εχουν προβλημα, γραμμες οχι.

σε ιονιο, σποραδες κλπ, τα υπολοιπα πλοια υπερεπαρκουν. αντε να χρειαστει καμια μεταδρομολογηση.

για τις τρεις επιμαχες αγονες (κασοκαρπαθια, κυθηρα, λαυριο ΒΑ Αιγαιο), διαγορας, aqua jewel & αικατερινη π αντιστοιχως, μπορουν να καλυψουν τις αποχωρησεις

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Για να καταλαβουμε λιγο βασικα τι γινεται :

Γράφει η Ελληνική νομοθεσία (2932/01 όπως τροποποιήθηκε τελευταία) ότι υπάρχει όριο ηλικίας 30 ετών σε όλα τα πλοία εκτός από αυτά που <<τα πιάνει>> η κοινοτική νομοθεσία. Η κοινοτική νομοθεσία ( άρθρο 3, οδηγία 98/18/ΕΚ ) λεει οτι ισχυει στα εξης πλοια (οριζει ως επιβατηγο καθε πλοιο που παιρνει πανω απο 12 επιβατες)  : 

a)  Στα νέα επιβατηγά πλοία , όπου «νέα επιβατηγά πλοία» ορίζονται τα πλοία των οποίων έχει τοποθετηθεί η τρόπιδα στο ναυπηγείο ή ευρίσκονται στο ανάλογο στάδιο κατασκευής (ως ανάλογο στάδιο κατασκευής μπορεί να είναι 1) εναρξη ναυπηγησης , 2) εναρξη συναρμολογησης που αντιστοιχει σε τουλαχιστον 50 τονους η το 1% της εκτιμωμενης ολικης μαζας αν το σκαφος ειναι μικροτερο των 50 τονων) κατά ή μετά την 1η Ιουλίου 1998. Υπάρχον πλοίο είναι κάθε πλοίο που δεν είναι νέο.  

β)     Στα υπάρχοντα επιβατηγά πλοία μήκους 24 μέτρων και άνω (γιατι οχι οι παντοφλες ;; )

c)       Στα επιβατηγά ταχύπλοα σκάφη ( μόνο εκείνα τα οποία έχουν εκτόπισμα με τη σχεδιασθείσα ισαλογραμμή > 500 κυβ. μετρων, και η ανωτατη ταχυτητα τους οπως οριζεται απο τον κωδικα HSC ειναι μεγαλυτερη των 20 κομβων.  Εξαιρουνται τα δυναμικως υποστηριζόμενα σκάφη που δεν καλυπτονται απο το ψηφισμα A.373(X). )

Συνεπως φαινεται οτι απο την ευρωπαϊκη νομοθεσια εξαιρουνται τα υδροπτερυγα , γι αυτο και το οριο ηλικιας 30 ετων που τωρα με το νεο προεδρικο διαταγμα αναθεωρηθηκε. Αλλά γιατί οι παντόφλες δεν εμπίπτουν στην κοινοτική νομοθεσία ως πλοία του (2) που λέω παραπάνω ;; Μπορει καποιος να βαλει το ΦΕΚ η οτιδηποτε νομοθετικο εγγραφο που να λεει γιατι οι παντοφλες εχουν οριο ηλικιας ;;

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
8 minutes ago, Shippihs said:

Tο όριο 35 αν θυμάμαι σωστα είχε ορισμένες εξαιρέσεις , όπου για να εμπιψει στις συγκεκριμένες ένα πλοιο, ήθελε πολύ χρήμα που κανένας δε θα έριχνε σε σκαρί 35 ετών. Δεν ήταν καταδικαστικο δηλαδή 

Μέχρι το 2006 ήταν αυστηρότατο. Μετά ήρθη για όσα είναι εναρμονισμένα με Στοκχόλμη και Eurosolas. Διαβάστε εδώ παρά πίσω και τα τοπιξ Στοκχόλμης και Eurosolas 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Με βάση την συνεχόμενη έλευση υπερήλικων πλοίων στην ακτοπλοΐα τα οποία δεν προσφέρουν κάτι ίσως είναι η εποχή για εφαρμογή του παλαιού αυτού μέτρου για λίγα χρονάκια μέχρι να ανανεωθεί ο στόλος. Πιστεύω πως θ' ασκούσε πίεση σε όλες τις εταιρείες για εκσυγχρονισμό και ανανέωση...

Δε γίνεται να ανάβουμε καπνογόνα για την έλευση πλοίων των 80's εν έτη 2024... Καπνογόνα θα έπρεπε να ανάβουμε αν βλέπαμε συμφωνίες ναυπήγησης πλοίων τύπου Mystar και Aurora Botnia...

Link to comment
Share on other sites

Από την άλλη το όριο είναι αποτρεπτικό στο να επενδύσει μιά εταιρεία σε πλοία τα οποία πρόκειται να αποσυρθούν
Πάντως η Ελλάδα ήταν η μοναδική με όριο ολικίας κ εξακολουθεί να είναι με το απαγορευτικό λόγω καιρού Αυτά επιβλήθηκαν από την χούντα λόγω του ναυαγίου του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ το οποίο δεν ήταν κ παλιό ( 18 Χρονών )  αλλά αποσύρθηκαν παρήλικα πλοία τα οποία είχαν αγοραστεί αναγκαστικά λόγω των ελλείψεων του ΒΠΠ Σκεφθείτε το ΜΑΡΙΛΕΝΑ ( πρώτο μου ταξίδι ) ήταν του 1911!

Link to comment
Share on other sites

Το όριο ηλικίας είναι κατα την γνώμη μου κάτι αυθαίρετο . Απο την στιγμή που ένα πλοίο συμμορφώνεται με τους κανονισμούς και τα πρότυπα ασφαλειας και εχει εν ισχύ πιστοποιητικά αξιοπλοιας δεν υπάρχει κάποιο έρεισμα να του απαγορεύσεις να δουλέψει . 
Η ανανέωση στόλου είναι ένα σοβαρό θέμα αλλά δεν μπορει να λυθεί με περιορισμούς και απαγορεύσεις . 

 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Στην Κορέα έχει μπει όριο 25 χρόνια μετά το ναυάγιο του Sewol. Και στις Φιλιππίνες υπάρχει όριο 20 χρόνια για να μπει ένα πλοίο στο νηολόγιο. 

Link to comment
Share on other sites

Ναι μονάχα που στις φιλιππινες και στην Κορέα όπως και στην Ιαπωνία ,οι κανονισμοί και τα πρότυπα ασφαλειας για τα domestic voyages δεν έχουν καμία σχέση με τους Ευρωπαικούς (Solas , Fire fighting Code , Stockholm Agreement) κλπ. 

 

 

Ιδιαίτερα σε θέματα πυροπροστασίας / πυρασφάλειας και κατάσβεσης η απόσταση ειναι τεράστια .

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

....... Πάντως η Ελλάδα ήταν η μοναδική με όριο ολικίας κ εξακολουθεί να είναι με το απαγορευτικό λόγω καιρού Αυτά επιβλήθηκαν από την χούντα λόγω του ναυαγίου του ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ το οποίο δεν ήταν κ παλιό ( 18 Χρονών )...... 

17 χρονών το ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ, κάπου στα 10 το ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ όπως και το ΖΑΚΥΝΘΟΣ, 20 χρονών το ΙΟΝΙΟΝ και το SEA DIAMOND, κι όσο για το 34χρονο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ σίγουρα δεν έφταιγε η ηλικία του για την γκαβομαρα - μαγκιά που το έριξαν πάνω στα βράχια. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...