Jump to content
Shipfriends

Ionian Sun (IMO 6902767)


Recommended Posts

On 10/13/2010 at 9:57 PM, 'man9328 said:

την δεκαετια του 80 ειχε περασει και το IONIAN SUN σε ακινησια του ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ

το Ionian Sun περασε απο τη Ραφηνα στην αρχη και το τελος της 10 ετιας του 90.

αγοραστηκε απο τη strintzis lines το 1986 και δρομολογηθηκε το ιδιο καλοκαιρι στη γραμμη της ancona, αντικαθιστωντας το ionian victory (μετεπειτα paloma). ηταν ζευγαρι με το μικροτερο αδερφο (ionian star). την πρωτη χρονια που ηρθε, εντυπωσιαζε στην πατρα με την ανοιγομενη πρυμη, η οποια αφαιρεθηκε αργοτερα.

4 σαιζον εκανε πατρα ηγουμενιτσα κερκυρα ancona, μαζι με το ionian star και αργοτερα και με το ionian galaxy. το καλοκαιρι του 1990 οταν ηρθε και το ionian island, περισσευε στη γραμμη. ναυλωθηκε στη swansea cork ferries (εταιρεια που αγορασαν αργοτερα οι στριντζαιοι) και εκατσε στα παλια του λημερια μεχρι το τελος της σαιζον. ηρθε ελλαδα εκανε την ετησια του και μεσα δεκεμβριου ηρθε στην πατρα, για να αντικαταστησει το κεφαλληνια στη γραμμη πατρα-σαμη-ιθακη. εκατσε μεχρι της αρχες μαρτιου του 1991, (το κεφαλληνια πριν επιστρεψει σκαντζαρε και το δηλος για τη δικη του επισκευη).

απο την ανοιξη του 1991, δρομολογηθηκε απο ραφηνα για δωδεκανησα, οπου παρεμεινε μεχρι το τελος του 1992. 3 δρομολογια την εβδομαδα (δευτερα, τεταρτη παρασκευη), ραφηνα ανδρο τηνο μυκονο κω ροδο, με προσεγγιση μια φορα και σε αστυπαλαια, καλυμνο, (πριν την κω) νισυρο και τηλο. καθε κυριακη εκανε ενα μεσημεριανο για ανδρο τηνο μυκονο. τον αυγουστο του 1991, μετα απο την φωτια στο μηχανοστασιο του ionian galaxy, ηρθε για λιγες εβδομαδες στη θεση του στη γραμμη της ancona.

αρχες του 1993 εκανε για εναμισυ μηνα κυλληνη σαμη, για να κανει το δηλος την ετησια του. (το επτανησος ειχε στροφαλο και στην πατρα ηταν η αργοστολαρα με φερετζε μυρτος). στο λιμανι του πορου ακομη ειχε πολλα αβαθη και δε ρισκαραν να το στειλουν εκει.

απο το καλοκαιρι του 1993 μεχρι και το καλοκαιρι του 1998 τα καλοκαιρια (μαρτιο-οκτωβριο) ταξιδευε ηγουμενιτσα κερκυρα brindisi. το καλοκαιρι του 1999 εκανε ραφηνα συρο παρο ναξο (νομιζω και με αγονη μια φορα την εβδομαδα) και διανυκτερευση στη ναξο. εφυγε αρον αρον αρχες σεπτεμβριου για να διπλωσει το δηλος στην κυλληνη (πηγε αργοστολι) οταν ο κωστας αγαπητος ζητησε να δρομολογησει το express santorini στην κυλληνη. εμεινε στην κυλληνη μεχρι και το σεπτεμβριο του 2001 κανοντας τα καλοκαιρια κυλληνη αργοστολι και καποιους χειμωνες και κυλληνη πορο (σκαντζαροντας το original επτανησος).

απο το 97 μεχρι και το τελος του 99 αντικατεστησε 4 φορες το κεφαλονια στην ετησια του, ενω το δεκεμβριο του 2000 οταν το κεφαλονια αντικατασταθηκε στην ετησια απο το blue island, το ionian sun εκανε κυλληνη πορο σαμη βαθυ, ωστε στη σαμη να εχει (πρωι και απογευμα) ανταποκριση με το blue island και να παιρνει τους θιακους.

τα δυο τελευταια χρονια ταξιδευε με τα χρωματα της blue ferries χωρις να αλλαξει ονομα. πουληθηκε το σεπτεμβριο του 2001, σε αραβικα συμφεροντα. εκανε 3 χρονια στον περσικο κολπο και το 2004 εγινε καρφιτσες.

απο τις πιο... ιστορικες του στιγμες:

α) οταν ξηλωσε τη δεξια αγκυρα του μαρμαρι Ι στη ραφηνα.

β) οταν προσαραξε σε αβαθη στην κυλληνη την εποχη που γινονταν τα λιμενικα εργα (νομιζω το χειμωνα 97-98, ηταν για την ακινησια του επτανησος κατω). κακες γλωσσες λενε οτι ο τοτε πλοιαρχος του, βγηκε με τη ντουντουκα στη βαρδιολα και φωναζε στους λιμενικους: "σας εφτιαξα λιμανι κα...ληδες". η εταιρεια αντι να παρει ρυμουλκο, αρχικα εστειλε το κεφαλονια, αγρια μεσανυχτα, να το τραβηξει. επειδη παραλιγο να μεινουν και τα δυο εκει να τα καμαρωνουν, εδιωξαν το κεφαλονια μπρος πισω και την αλλη μερα φωναξαν ρυμουλκο.

το χειμωνα 90-91 που ηταν στη γραμμη της πατρας, καπετανιος του ηταν ο γερασιμος παξινος, ενω τα χρονια του στην κυλληνη ο ηλιας φραγκισκατος.

ηταν βαπορι μαιτζεβελο, αλλα ευαισθητουλι στον αερα. μεγαλο του μειονεκτημα οι ψοφιες μπομπες του και τα ανυπαρκτα φρενα. φουνταρε με το φρενο και μετα λασκαρε με την καδενα κομπλαρισμενη.

βαπορι που εγβαλε πολλες φορες τα λεφτα που στοιχισε, σταθηκε με αξιοπρεπεια σε αδριατικη, ιονιο και αιγαιο και αν δεν ειχε διαλυθει, σημερα θα το ναυλωνε η ΝΕΛ, για να το εναρμονισει και να το στειλει σε καμια αγονη.

οσο και αν φανει παραξενο, δεν ετυχε να το ταξιδεψω ποτε, αλλα εχω ακουσει καλα λογια για το εσωτερικο του, οχι ομως και για το ταξιδεμα του.

στη γκαλερυ το εχουμε σε δυο φωτο στον αγιο σπυριδωνα, αρχες του 95, αναμεσα σε αγουδημοπλοια και βεντουροπλοια.

ΥΓ: το εχουμε και σε αλλες δυο. μια στον πειραια την ωρα που εδενε στον αγιο σπυριδωνα και μια στην πατρα, την επομενη των χριστουγεννων του 97.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

ηταν ενα πολυ ομορφο πλοιο,με κιριο χαρακτηριστικο του το πολυ ησυχο ταξιδεμα του.στον καιρο υπεφερε λιγακι γιατι τα ειχε τα μαγουλακια του-αν και βορειο σκαρι-και κοπαναγε.ετυχε να το ταξιδεψω με 8αρι νοτια απο ραφηνα για τηνο τον μαιο του 1991.βεβαια με 8αρι και μαλιστα νοτια ολα τα βαπορια υποφερουν, αλλα αυτο που μου εχει μεινει ηταν το τρομερο κοπανημα-ηταν σαν να πεφτει το βαπορι σε βραχια-που σε εμας που βρισκομασταν στο πλωριο σαλονι με το πιανο ηταν ιδιαιτερα αισθητο....κατα τα αλλα να μου επιτρεψεις να σε διορθωσω σε κατι. καλοκαιρι του 1998 εκανε ραφηνα συρο-παρο-ναξο και οχι του 1999

Link to comment
Share on other sites

απο την ανοιξη του 1991, δρομολογηθηκε απο ραφηνα για δωδεκανησα, οπου παρεμεινε μεχρι το τελος του 1992. 3 δρομολογια την εβδομαδα (δευτερα, τεταρτη παρασκευη), ραφηνα ανδρο τηνο μυκονο κω ροδο, με προσεγγιση μια φορα και σε αστυπαλαια, καλυμνο, (πριν την κω) νισυρο και τηλο. καθε κυριακη εκανε ενα μεσημεριανο για ανδρο τηνο μυκονο.

Οι αναχωρήσεις από Ραφήνα ήταν στις 1400 το μεσημέρι και Μύκονο έφτανε γύρω στις 1900, είχε δηλαδή καλή ταχύτητα. Θυμάμαι την ελκυστική του σιλουέτα να δένει στο παλιό λιμάνι και να μου κάνει τότε εντύπωση πως είχαμε απ' ευθείας σύνδεση με τη Ρόδο. Η αναχώρηση της Κυριακής από Ραφήνα ήταν στις 1300 αν δεν με απατά η μνήμη μου και πιθανόν να πήγαινε μόνο Μύκονο ή έστω Τήνο - Μύκονο γιατί θυμάμαι να έχει αναχώρηση από Μύκονο στις 1800 για Τήνο-Ανδρο-Ραφήνα. Δυστυχώς αυτό και τα αδέλφά ή κοντάδελφά του πλοία που ήταν κάμποσα, ελάχιστα πέρασαν από το Αιγαίο.

Link to comment
Share on other sites

αυτό και τα αδέλφά ή κοντάδελφά του πλοία που ήταν κάμποσα,

αλλα 5 ηταν τα αδερφα, τα οποια ειχαν ολα ναυπηγηθει στη γερμανια, ενω το Ionian Sun ειχε ναυπηγηθει στο Cork. το Ionian Sun και το Derim Deniz, που το ειχαμε δει και αυτο στην πατρα γυρω στο 1990, κιτρινο με το ονομα Caribia Viva, ειχαν μηκος 118 μετρα. τα αλλα 4 ειχαν μηκος 110 μετρα. σε αυτα περιλαμβανονται: το πρωτο Ionian Star, το Calypso & το Split 1700.

απο τα 6 λοιπον, τα 5 εχουν μικρη ή μακρα θητεια στην αδριατικη. το τελευταιο που βγηκε εκτος δρασης ειναι το Split 1700 που κοπηκε απο τη Eurosolas φετος.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
On 10/14/2010 at 12:30 AM, proud_ionian said:
αρχες του 1993 εκανε για εναμισυ μηνα κυλληνη σαμη,
On 6/16/2011 at 12:44 AM, proud_ionian said:
ο νηρεας μας θυμησε τα λεμοναδικα πριν 18 χρονια, οταν το ionian sun ετοιμαζοταν για μια συντομη ναυλωση στην αραπια

μετα το κυλληνη σαμη ετοιμαστηκε στα γρηγορα για μια αρπαχτη στην τυνησια πριν ερθει αρχες ιουνιου στο brindisi (στη θεση του στην αραπια πηγε το ionian sea ως bihar)

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 2 years later...

Απόψε έχω να μοιραστώ μαζί σας ένα μπιζουδάκι -θεωρώ- σε σχέση με το πλοίο. Μεταφερόμαστε 27 χρόνια πίσω, στο 1993 με το πλοίο φέροντας το όνομα Chams να είναι δεμένο στη Σάμη. Πρέπει να έχει ολοκληρώσει τη ναύλωσή του στην Cotunav και το πετυχαίνουμε λίγο πρίν πάρει πάλι το όνομα Ionian Sun. Αυτό που βλέπετε είναι προιόν σκαναρίσματος από carte-postale της εποχής εκείνης που σε ένα από τα "παράθυρά" της, απεικονίζει το πλοίο μαζί με κομμάτι της Σάμης. Ελπίζω να αρέσει στο φιλοθέαμον κοινό.

Link to comment
Share on other sites

να θυμηθουμε λιγο παραπισω, το πλοιο να βαφεται στα ασπρα για τη ναυλωση αστραπη

YΓ: οσοι φιλοι κεφαλονιτες θυμουνται, ας μας πουν και μηνα της φωτο. σιγουρα δεν ειναι κατακαλοκαιρο (ιουλος-αυγουστος), ενω το μεχρι και την ανοιξη (πασχα σιγουρα) ηταν το κεφαλληνια δεμενο στην ιδια θεση)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 3/2/2021 at 2:15 PM, Nick the Greek said:

Στη γραμμή αυτή έκατσε μία χρονιά, η δεύτερη που θυμάσαι pilot υποπτεύομαι πως είναι λίγα χρόνια αργότερα, γύρω στο 1997 που έκανε Ραφήνα - Σύρο - Πάρο - Νάξο - Κατάπολα.

 

On 3/2/2021 at 6:03 PM, pilot said:

Έχεις απόλυτο δίκιο!

 

On 10/14/2010 at 1:04 AM, valencay said:

 καλοκαιρι του 1998 εκανε ραφηνα συρο-παρο-ναξο και οχι του 1999

 

On 10/14/2010 at 1:10 AM, proud_ionian said:

ναι εχεις δικιο. το 99 ηταν στο ιονιο

οπως τα ειχε πει ο @valencay το 2010 εχουν τα πραγματα.

1997 ηταν στην αδριατικη, μαζι με το νεοφερμενο τοτε ionian bridge, στη γραμμη ηγουμενιτσα brindisi.

1998 ηταν ραφηνα συρο παρο ναξο κλπ. (εφυγε αρον αρον το Σεπτεμβρη, οπως ειπαμε στο πρωτο ποστ).

1999 και εντευθεν στο ιονιο

Link to comment
Share on other sites

On 10/14/2010 at 12:30 AM, proud_ionian said:

ναυλωθηκε στη swansea cork ferries (εταιρεια που αγορασαν αργοτερα οι στριντζαιοι) και εκατσε στα παλια του λημερια μεχρι το τελος της σαιζον.

Να το δουμε και ναυλωμενο με τα σινιαλα της Swansea Cork Ferries.

 

Link to comment
Share on other sites

Μιλούσα πρίν λίγο με τον καθοδηγητή μου, ο οποίος με επανέφερε στην τάξη όσον αφορά με τις παρουσίες του Ionian Sun στη Ραφήνα. To Ionian Sun έκανε Ραφήνα - Δωδεκάνησα συνολικά 3 σερί σεζόν με τρίτη το 1992. Η ναύλωση του Swansea - Cork είχε γίνει με πλοίαρχο τον Αλέκο Παπαδέα.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Όμορφο και συμπαθές βαπόρι, με πολύ ωραίο πλωριό μπαλκόνι. 

Κάποιοι ναυτικοί από Κεφαλονιά ανέφεραν κάποιες δυσκολίες στο ύψος, στη διάταξη και στην ανθεκτικότητα του γκαράζ. Επίσης πρέπει να έκαιγε πιο καθαρό και ακριβό καύσιμο.

Το θυμάμαι σε ταξίδια Κυλλήνη - Πόρο το 2000 και το 2001. Σίγουρα το έχω ταξιδέψει με δυνατό γαρμπή από Πόρο για Κυλλήνη όχι καλοκαίρι, Πάσχα ή Χειμώνα, κουνούσε λογικά, ίσως να το περίμενα λίγο πιο σταθερό με βάση το μέγεθος του και την σιλουέτα του. 

Κατά τη μανούβρα στην Κυλλήνη κόλλησε (πάλι) στην άμμο για 2-3 λεπτά και το θυμάμαι να τρέμει ολόκληρο από την προσπάθεια να ξεκολλήσει, ευτυχώς τα κατάφερε. 

Θυμάμαι που μου έκανε εντύπωση ότι δεν είχε συνεχόμενους κοινόχρηστους χώρους όσο το Επτάνησος, λόγω περισσότερων καμπινών και κλειστού σελφ σέρβις, από τα χρόνια της Ιταλίας και των Δωδεκανήσων. Ισως τότε, στα τέλη της δεκαετίας του '90 να του έδωσαν πίσω περισσότερους κοινόχρηστους χώρους, αλλά και πάλι υπήρχαν απομεινάρια των μακρινών ταξιδιών στη διαρρύθμιση.

Όπως είχε αναφέρει ο @valencay είχε πολύ αθόρυβο ταξίδεμα και μάλλον λίγους κραδασμούς. 

Ίσως επειδή ήταν στο τέλος της καριέρας του δεν ήταν ποτέ στην πένα τα καταστρώματα του όπως στα άλλα βαπόρια της εταιρείας. Το Επτάνησος βέβαια το είχαν πιο προσεγμένο στα τελευταία του.

Ένα βαπόρι με χαρακτήρα που ίσως θα μπορούσε να έχει σταθερό ρόλο από Πειραιά σε πιο μακρινές γραμμές τις ακτοπλοΐας στα τέλη '80 - αρχές '90. Θα έκανε για Ικαροσαμία μέσω Σύρου - Μυκόνου, την πάνω άγονη των Δωδεκανήσων, Παροναξία - Αμοργό - Αστυπάλαια με πιο ήπιες ταχύτητες γύρω στους 18 κόμβους. 

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, proud_ionian said:

δεν μου βγαινουν τα κουκια συντροφε

η δικια μου ΚΟΒα λεει 90 swansea cork, 91/92 Ραφηνα, 93 Βrindisi

 

Μπορεί να είναι και έτσι, στη δευτερολογία του ο καθοδηγητής μου είπε πως εκείνος θυμάται να άρχισε η γραμμή το 1990. Το άλλο στοιχείο είναι πως βασικός πλοίαρχος στη γραμμή των Δωδεκανήσων ήταν ο Σπύρος Μαντζουράτος ο οποίος αργότερα έφυγε για το Ionian Galaxy και το Superferry Hellas, επέστρεψε όμως στο Ionian Sun όταν αυτό έκανε Παροναξία από τη Ραφήνα σαν ο μέτρ στο χειρισμό του συγκεκριμένου πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

ειμαι eyewitness:P και απολυτως βεβαιος

On 10/14/2010 at 12:30 AM, proud_ionian said:

το καλοκαιρι του 1990 οταν ηρθε και το ionian island, περισσευε στη γραμμη. ναυλωθηκε στη swansea cork ferries (εταιρεια που αγορασαν αργοτερα οι στριντζαιοι) και εκατσε στα παλια του λημερια μεχρι το τελος της σαιζον. ηρθε ελλαδα εκανε την ετησια του και μεσα δεκεμβριου ηρθε στην πατρα, για να αντικαταστησει το κεφαλληνια στη γραμμη πατρα-σαμη-ιθακη. εκατσε μεχρι της αρχες μαρτιου του 1991, (το κεφαλληνια πριν επιστρεψει σκαντζαρε και το δηλος για τη δικη του επισκευη).

απο την ανοιξη του 1991, δρομολογηθηκε απο ραφηνα για δωδεκανησα,

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nick the Greek said:

Μπορεί να είναι και έτσι, στη δευτερολογία του ο καθοδηγητής μου είπε πως εκείνος θυμάται να άρχισε η γραμμή το 1990. Το άλλο στοιχείο είναι πως βασικός πλοίαρχος στη γραμμή των Δωδεκανήσων ήταν ο Σπύρος Μαντζουράτος ο οποίος αργότερα έφυγε για το Ionian Galaxy και το Superferry Hellas, επέστρεψε όμως στο Ionian Sun όταν αυτό έκανε Παροναξία από τη Ραφήνα σαν ο μέτρ στο χειρισμό του συγκεκριμένου πλοίου.

Στη γραμμή της Ραφήνας Σύρο Πάρο Νάξο το καλοκαίρι του 1998 πλοίαρχος ήταν ο cpt Τάσος Τρεσσος

Link to comment
Share on other sites

On 10/14/2010 at 12:30 AM, proud_ionian said:

απο το 97 μεχρι και το τελος του 99 αντικατεστησε 4 φορες το κεφαλονια στην ετησια του[...]μια στην πατρα, την επομενη των χριστουγεννων του 97.

δυο στην πατρα, ενω μανουβραρει

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Στη γραμμή της Ραφήνας Σύρο Πάρο Νάξο το καλοκαίρι του 1998 πλοίαρχος ήταν ο cpt Τάσος Τρεσσος

 

Είπα βασικός πλοίαρχος στο μήνυμά μου και δεν το είπα τυχαία γιατί όντως ήταν κι άλλοι. Ο Τρέσσος το ξεκίνησε προερχόμενος από μια μικρή θητεία στο Ionian Galaxy, γι αυτό τον είδες και εσύ στο αφιέρωμα του Εφοπλιστή γι "αυτούς που μας ταξιδεύουν", εκείνης της χρονιάς. Μετά από σύντομο χρονικό διάστημα αντικατεστάθη από άλλον πλοίαρχο και πολύ λίγο αργότερα από τον Μαντζουράτο ο οποίος έβγαλε τη σεζόν από τα μέσα του καλοκαιριού και μέχρι να σταματήσει το πλοίο.

 

Τάδε έφη ο ΓΓ του ΠΓ της ΚΕ της ΚΟΒΑ ναυτιλιακών επιχειρήσεων

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ψάχνοντας κάτι slides που βρίσκονται στην κολχόζνικη ιδιοκτησία μου, πέφτω επάνω σε ένα με το Ionian Sun στο Cork της Ιρλανδίας, όταν τω καιρώ εκείνω έκανε τη γραμμή του Swansea. Ποιόν καιρό? Επάνω του είναι σημειωμένη η ημερομηνία 23 Ιουλίου του 1990 οπότε δεδικαίωτε ο Proud. Αξίζει να προσέξει κανείς τον σημαιοστολισμό στην πλώρη του, αναρωτιέμαι ποιά είναι η περίσταση.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Το βιβλίο Mersey Shipping Through Time του Ian Collard έχει ένα πολύ ωραίο λήμμα για το πλοίο. Εκεί μαθαίνουμε ότι το τονάζ του ήταν 4.849grt. Επίσης όσο λειτουργούσε στην  swansea cork λεγόταν Chams. Το βιβλίο υπάρχει online στα Google Books για όσους επιθυμούν να το ψάξουν.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...