Jump to content
Shipfriends

Saronic Star (IMO 7234478)


Recommended Posts

Πάμε να ανοίξουμε ένα καινούργιο θέμα για το Saronic Star, το όμορφο καραβάκι Ελληνικής κατασκευής (1973, Πέραμα) της Saronic Cruises, που τις δεκαετίες του '70 και του '80 έκανε ημερήσιες κρουαζιέρες στον Αργοσαρωνικό με αφετηρία πάντα το Πασαλιμάνι.

Το θυμάμαι χαρακτηριστικά πιτσιρικάς στην Μαρίνα Ζέας να δένει μπροστά στην πισίνα στο ίδιο μέρος που δένανε τότε και τα Flying Dolphins αλλά και το Μελτέμι, αλλά και στην Ύδρα το καλοκαίρι του '81. Πανέμορφο πλοίο, καθόμουν και το χάζευα κάθε φορά που το συναντούσα στην βόλτα ή στην κοπάνα από το σχολείο για καφέ :rolleyes: .

To 1987 έφυγε από την χώρα μας αφού πουλήθηκε στην πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία, στην Atlas Travel Agency της Κροατίας όπου εκτελούσε κρουαζιέρες από το Ντουμπρόβνικ προς την Βενετία με το όνομα Adriatic.

Τον Νοέμβριο του 1991 βυθίστηκε κατά την διάρκεια των εχθροπραξιών που οδήγησαν στον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας, στο λιμάνι του Gruz (Nτουμπρόβνικ).

Να το δούμε και σε κάποιες χαρακτηριστικές φωτογραφίες από το shipspotting, από τα σχόλια των οποίων άντλησα και τις πληροφορίες για τον "βίο" του μετά την φυγή του από την χώρα μας που σας μετέφερα παραπάνω. Τον Μάιο του 1977 εν πλω ανάμεσα Ύδρας και Πόρου, εν πλω και πάλι κάπου στην Αδριατική, στο Porec της Κροατίας τον Ιούλιο του 1991 (λίγους μήνες μόλις πριν την βύθιση του), και τέλος βυθισμένο στο Ντουμπρόβνικ.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για να δουμε ενα μικρο βιντεο με το πλοιο να μπαινει στη Ζεα το 1976

Η ποιοτητα δεν ειναι η καλυτερη λογω παλαιοτητας αλλα νομιζω οτι ειναι ιστορικο και αξιζει να το δουμε

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μιας και τα links που παραπέμπανε σε φωτό του πλοίου από το shipspotting στο πρώτο ποστ του θέματος, δεν "ανταποκρίνονται" μετά από update που έγινε στο site πριν λίγο καιρό, ας τα ανανεώσουμε μιας και είναι η μοναδική μας πηγή φωτό του SARONIC STAR.

Τον Μάιο του 1977 εν πλω ανάμεσα Ύδρας και Πόρου,

ShipSpotting.com

119872.jpg

© Peter Vercruijsse

τον Ιούνιο του 1983, στην Αγία Μαρίνα της Αίγινας,

1455516.jpg

© Tony Garner

στην Βενετία, τον Ιούλιο του 1988,

1547480.jpg

© det

και τέλος βυθισμένο στο Ντουμπρόβνικ, τον Νοέμβριο του 1993.

1505727.jpg

© csaba magyar

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 years later...

Αρχες δεκαετιας του 80 και βλεπουμε το πλοιο δεμενο με πλαγιοδετηση στον Πορο

Χαρακτηριστικη εικονα της εποχης οι καρεκλες της καφετεριας που δινουν μια αλλη νοτα στη φωτογραφια

 

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά αυτό το βαποράκι ήταν στολίδι.Θεωρώ πως είναι ότι πιο όμορφο έχω δει σε βαπόρι σε αυτό το μέγεθος,για το δικό μου μάτι.Ήταν τόσο μπροστά η σχεδίαση του που ακόμα και σήμερα φτιάχνεις θαλαμηγό με αυτό το σχέδιο.Γνωρίζει κανείς τα τεχνικά χαρακτηριστικά του;

 

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Ελληνικής κατασκευής στο Πέραμα το 1973 με 2 κύριες μηχανές Mannheim(4-χρονες, 12-κύλινδρες). Λίγο πάνω από 64 μέτρα το μήκος του και 480 επιβάτες χωρητικότητα. Αυτά μπόρεσα να βρώ.   

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ανοιξη του 1976 και βλεπουμε το πλοιο σε πλαγιοδετηση στην Υδρα

Η γωνια ληψης ειναι μαλλον η χειροτερη για το πλοιο μιας και δεν το κολακευει ιδιαιτερα.Παρολαυτα ολο το πλανο ειναι υπεροχο και περνουμε μια καλη ιδεα της εποχης με το λιμανι οπως ηταν τοτε, το λιμενικο να φοραει τη χειμερινη στολη,αλλα και τους σερβιτορους πανω στο πλοιο με στολες.Καμια σχεση δηλαδη με το σημερα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Να διορθώσουμε στο ιστορικό του πλοίου πως είχε κατασκευαστεί στην Ελευσίνα, στο ναυπηγείο του Νικόλαου Σάββα. Για πολλούς το ομορφότερο επιβατηγό ελληνικής κατασκευής, και καμάρι της οικογένειας Σάββα όπως είχα διαπιστώσει προσωπικά σε συζήτηση μου πριν μερικά χρόνια με τους υιούς Σάββα, Κωνσταντίνο και Δημήτρη.

Νηολογήθηκε - ως προς ναυπήγηση- στον Πειραιά με α/α 4078 το 1971, και καθελκυστηκε, όπως έχει αναφερθεί, το 1973. Ναυπηγός του ο Π. Σπάνιας, και οι διαστάσεις του 64,10 μήκος, 9,30 πλάτος, 2,90 βύθισμα. Στις αρχικές του προδιαγραφές περιλαμβάνονταν δύο μηχανές M. W. M. (δεν γνωρίζω αν είναι οι ίδιες που ανέφερε ο Nick The Greek ως Mannheim ή υπήρξε κάποια αλλαγή) 1620  ίππων εκάστη, και υπηρεσιακή ταχύτητα 18 μιλίων. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...