Jump to content
Shipfriends

Victoria I (IMO 9281281)


Recommended Posts

Με αφορμή τη Βικτώρια να πω ότι μιλούσα πρόσφατα με Φινλανδό συνάρρωστο. Ο άνθρωπος αυτός μου έλεγε ότι η Tallink του ζήτησε να κάνει μια παρουσίαση των εντυπωσεών του από τα πλοία τους πρίν 2-3 χρόνια στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της υπό το πρίσμα του απλού επιβάτη, ώστε να μπορέσουν να έχουν μια τίμια και χωρίς παρωπίδες άμεση κριτική ματιά και να βελτιώσουν την εικόνα τους και το service τους.

Δεν άκουσα, πως είπατε, ορίστε? Κι εδώ έτσι γίνεται:P. Σκεφθείτε μόνο τη σκηνή όπου ο Nick the Greek με τον Παναγία Εκαντονταπυλιανή θα έκαναν προτάσεις στον καπτά-Μάκη την ώρα που τρώει βαπορίσα μακαρονάδα με κιμά, για το πως θα καλυτερεύσει τις υπηρεσίες του στον επιβάτη:D:D:D

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

To Victoria I βρίσκεται στο Naantali της Φινλανδίας, όπου στα πλαίσια του annual survey, θα ανανεωθεί και εσωτερικά, ενώ στα δρομολόγιά του θα επιστρέψει στις 22 του μηνός.

e3b592c1a9fcf68767b2c7753e6e9b1b

a2327df83067f720211b13bf19771b21

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κόντρα στη δικτατορία... της "Νάνσυ", να αναφέρουμε πως το πλοίο έχει εδώ και μέρες επανέλθει στα δρομολόγιά του, ενώ η ανακαίνιση των εσωρερικών χώρων που παραπάνω αναφέρθηκε, περιελάμβανε εκμοντερνισμό του lobby, του καταστήματος καλλυντικών-αρωμάτων-μόδας και του εστιατορου του Grill House, αλλά και εκείνου του μπουφέ σε μεγάλο βαθμό. Δεκατριών ετών το πλοίο σήμερα, θεωρώ πως χρειαζόταν την ανακαίνιση, αν κρίνουμε από τη πρόσφατη φωτογραφία Σουηδού spotter και δική μου από τον ίδιο χώρο, σε κυκλικό ταξίδι με το Victoria 1 πριν ακριβώς 3 χρόνια.

16601623_10206064878340210_8576432990071  f95aa2d039a9de362441c6a5f4e1f21c

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Το Victoria 1 ολοκληρωσε χθες τις εργασίες του στο ναυπηγείο Turku στο Naantali και επέστρεψε στο Ταλλίν, όπου σήμερα αναμένεται να επιστρέψει στα δρομολόγια του μεταξύ Ταλλίν-Aland-Στοκχόλμης. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πλοίο τους τελευταίους μήνες δούλευε στη γραμμή της Riga από τη Στοκχόλμη, η Tallink όμως ανακοίνωσε σήμερα πως από την Πρωτοχρονιά το πλοίο σταματά τα δρομολόγιά του λόγω πανδημίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Προσοχή: Ακολουθεί μακροσκελέστατο post:D

 

Πουθενά ο όρος cruise ferry δεν αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα όσο στις γραμμές της Βαλτικής ανάμεσα στη Σουηδία, τη Φινλανδία και την Εσθονία, με ολίγη από Λετονία. Ένα από τα πολύ εντυπωσιακά και αεροδυναμικά φέρρυ στις γραμμές αυτές είναι και το Victoria I που απ΄ έξω έχει σίγουρα εμφάνιση. Από μέσα όμως, έχει και άνεση? Ας το δούμε πολύ αναλυτικά μέσα από το πληκτρολόγιο και το φακό του υπογράφοντος, στα πλαίσια ενός ταξιδιού από το Τάλλινν της Εσθονίας για τη Στοκχόλμη, γραμμή που τω καιρώ εκείνω εξυπηρετούσε το Victoria I.

 

Οι Χώροι Εστίασης

Είναι από τις περιπτώσεις που μια ματιά στο deck plan μεταφέρει εύγλωττα περί τίνος πρόκειται το συγκεκριμένο πλοίο, με 4 ολόκληρα deck αφιερωμένα στους επιβάτες και τη διασκέδασή τους. Εμείς να ξεκινήσουμε με τους χώρους εστίασης του πλοίου, που δεν είναι και λίγοι. Αρχίζουμε με το Cafe Bellman που βρίσκεται πλώρα και αμέσως πρίν το μεγάλο self service του πλοίου, είναι και ο μικρότερος χώρος του πλοίου. Είναι ό,τι ακριβώς υποδεικνύει ο τίτλος του, ένα μικρό καφέ που μπορεί κάποιος να αγοράσει καφέ, γλυκό και κάτι ελαφρύ για να τσιμπήσει, μάλλον ο πιο αδιάφορος χώρος του πλοίου.

 

Λίγα βήματα πιο κεί, βρίσκουμε και την πλωρη του ντέκ 7 που φιλοξενεί το Grande Buffet. Όπως μαρτυρά και το όνομά του είναι ο χώρος στον οποίο θα γευματίσει η μεγάλη πλειοψηφία των επιβατών. Στο μεσημεριανό και το βραδυνό, υπάρχουν 2 ζώνες εστίασης γιατί πολύ απλά δε χωράνε όλοι την ίδια στιγμή και ο επιβάτης που ενδιαφέρεται να κάνει χρήση πρέπει να κάνει κράτηση θέσης. Όταν λέμε κράτηση θέσης μη φανταστείτε δικό σας τραπέζι, απλά 2 καθίσματα σε ένα τραπέζι των 6 ή 4 στο οποίο θα τρώνε δίπλα σας κι άλλοι τέσσερις ή δύο άσχετοι. Στο πρωινό που σερβίρεται από τις 0600 ως τις 1000 δε χρειάζεται κράτηση. Ο χώρος είναι φωτεινός και πιάνει όλο το πλάτος του πλοίου, χωρίς όμως κάποια ιδιαίτερo χαρακτηριστικό που να σου μένει, απλά μαζική εστίαση.

 

Η διάταξη των τραπεζιών είναι κάπως έτσι, ενώ στα αριστερά μπορεί κάποιος να διακρίνει τον κεντρικό μπουφέ του χώρου. Εννοείται πως υπάρχει αρκετή ποικιλία στην παλέτα του φαγητού με στοιχεία Βαλτικής να ξεχωρίζουν και άφθονη ποσότητα μια και η τιμή εισόδου περιλαμβάνει απεριόριστη κατανάλωση σε φαγητό και αναψυκτικά. Χαρακτηριστικό πως τα ταμπελάκια επάνω από τα διάφορα εδέσματα είναι σε 4 γλώσσες, καταδεικνύοντας την πολυσυλλεκτικότητα της πελατείας. Υπάρχει επίσης Ασιατικό μπουφεδάκι όπως και γωνιά για παιδιά με πίτσα, hot dogs και παγωτό. Ποιότητα αρκετά καλή, είναι και η πιο οικονομική επιλογή για κάποιον που ταξιδεύει οικογενειακά.

 

Εννοείται πως υπάρχει και η a la carte επιλογή που βρίσκεται στο μέσον του ντέκ 7 και δεξιά, υπό μορφήν steak house. Λέγεται Grill House Restaurant και εκτός από τραπέζια με service στο τραπέζι σου, υπάρχει και διακριτική μουσική από πιανίστα. Όσοι είστε περίεργοι για το μενού και το κόστος μπορείτε να ρίξετε μια ματιά εδώ, όσο δε για την κάβα τους θυμάμαι πως μου είχε κάνει εντύπωση. Η ένστασή μου όσον αφορά τον συγκεκριμένο χώρο είναι πως εγώ τουλάχιστον θα προτιμούσα να είναι λίγο πιο απομονωμένος και διακριτικός. Οι παρατηρητικοί θα είδατε πως βρίσκεται δίπλα στον κεντρικό αλουέ του συγκεκριμένου καταστρώματος με συνέπεια να τρώς με το θόρυβο και την παρουσία εκατοντάδων ανθρώπων σε απόσταση αναπνοής από σένα. Προσωπικά για να τους δώσω τους παράδες μου, θα ήθελα λίγο πιο ησυχία έτσι ώστε να μπορώ τουλάχιστον να ακούω τον εαυτό μου να σκέφτεται.   

 

Καμπίνα, Καταστρώματα και άλλοι Εσωτερικοί Χώροι

Ας πούμε και λίγα λόγια για την δίκλινη εσωτερική καμπίνα μας, η οποία έδειχνε κάπως έτσι. Θα μου πεί κανείς και θα έχει και δίκιο, "πού την είδες τη δίκλινη ρε μόρτη?". Τη δίκλινη την είδαν μόνο η Tallink και η Κλάση που την πιστοποίησε μάλλον. Γιατί όταν η συγκεκριμένη καμπίνα μεταμορφώθηκε σε δίκλινη, ανοίγοντας το καναπεδάκι και ξεδιπλώνοντας και το κρεββάτι που βλέπετε στα δεξιά, συνειδητοποιήσαμε πως δεν ήταν δίκλινη για ενήλικες αλλά μάλλον για 10χρονα παιδάκια. Οφείλει κανείς επίσης να έχει μια μεγάλη οπή στην πίσω πλευρά της λεκάνης του γιατί μόνο εκεί θα μπορούσε να αποθηκεύσει την αποσκευή που σίγουρα κουβαλάει μαζί του:rolleyes:. Να μην τα πολυλογώ, για να κάνουμε μπάνιο αναγκαστήκαμε να μπαίνουμε ένας-ένας στην καμπίνα, οι Χιώτες που πάνε δυό-δυό:D δε θα τα κατάφερναν. Τουλάχιστον ο διάδρομος που οδηγούσε στις καμπίνες ήταν καλόγουστος. Πέρα από την πλάκα, εκτός συναγωνισμού η χειρότερη καμπίνα που έχω δεί σε πλοίο -και συμπεριλαμβάνω και τα εκατοντάδες εμπορικά στα οποία έχω μπεί- πλήρης απογοήτευση.

 

Δυστυχώς η καμπίνα δεν ήταν η μόνη απογοήτευση. Τι κάνουν οι καλοί καραβολατρούληδες όταν το πλοίο ετοιμάζεται για αναχώρηση? Πάνε σε ένα δεσπόζον σημείο με καλή περιμετρική ορατότητα για να απολαύσουν, κάτι σαν το ντέκ αυτό με το ελικοδρόμιο, από εκεί που μπορεί να δεί κανείς και το φουγάρο. Η περατζάδα ως τη βαρδιόλα αποκομμένη, μικρό το κακό, έχουμε το υπόλοιπο ντέκ. Όχι για πολύ όμως. Συνολικά το πλήρωμα μας άφησε 10 λεπτά στο χώρο αυτό, υπό αυστηρή επιτήρηση. Κυριολεκτώ, 10 λεπτά. Και 20 λεπτά πρίν την αναχώρηση ο χώρος έκλεισε για λόγους ασφαλείας, δεν έμεινε ούτε αυτό το πλευρικό κατάστρωμα ανοιχτό. Ποιοί ήταν αυτοί οι κίνδυνοι που μας απειλούσαν, δεν κατόρθωσα να συλλάβω. Γενικά η σύγχρονη κοινωνία όπου "λόγοι ασφαλείας" που κανείς ποτέ δεν είναι υποχρεωμένος να μας εξηγήσει, μας στερούν τόσο απλά πράγματα, με κάνουν ιδιαίτερα απαισιόδοξο για το μέλλον. 

 

Τέλος πάντων, πάμε τότε στο πρυμνιό ντέκ που δείχνει κάπως έτσι, όπως βλέπετε στο βάθος υπάρχει και μπάρ. Μόνο που όπως βλέπετε και στις εξωτερικές φωτογραφίες, αυτό το κομμάτι είναι περιτριγυρισμένο από ανεμοθώρακες, οι οποίοι είναι φιμέ και μάλιστα με πολύ βαθύ μαύρο χρώμα. Κατά συνέπεια δεν μπορείς να διακρίνεις και πολλά πράγματα όταν κοιτάς στα πλάγια, μπορείς μόνο να κοιτάξεις πρός τα πίσω. Πολλά συγχαρητήρια Tallink, φτιάξατε ένα πλοίο που περνά δύο φορές τη μέρα μέσα από τη μαγεία του Αρχιπελάγους της Στοκχόλμης, και ο μοναδικός χώρος που μπορείς να κοιτάξεις πρός τα εμπρός, είναι το self service του πλοίου. Πλάγια βλέπει κανείς ανάμεσα από τις βάρκες στο boat deck. Μπορεί κανείς μόνο να κοιτάξει πίσω, όντας φυλακισμένος μέσα στους ανεμοθώρακες της πρύμης, με τα φανταστικά ανοιχτά ντέκ να μένουν κλειστά λόγω ασφαλείας. Μέσα στο κατακαλόκαιρο. Πραγματικά διεστραμμένη λογική.

 

Άλλοι αξιοσημείωτοι χώροι επί του πλοίου περιλαμβάνουν το συνεδριακό κέντρο. Κι επειδή με 2 άτομα δε γίνεται συνεδριο αλλά φράξια στο ΚΚΕ:D, φωτογράφισα μόνο το χώρο υποδοχής του συνεδριακού κέντρου, πλώρα στο ντέκ 6. Συμπαθητικοί αν και ίσως υπερδιακοσμημένοι οι ανελκυστήρες του πλοίου με αυτόν με διακόσμηση Skittles απλά να τα σπάει. Τα κλιμακοστάσια είναι απλά κιτσαριό. Εννοείται υπάρχει και χώρος με κουλοχέρηδες αλλά και διάφορα μπλιμπλίνκια τα οποία όμως όσο τα είδα, ελάχιστη χρήση είχαν. Επίσης χαρακτηριστικός και ο χώρος που είναι αφιερωμένος στην ονοματοδοσία του πλοίου. Διαθέτει και super market το πλοίο όπως μπορείτε να φανταστείτε, αρκετά μεγάλο και με όλα τα -αλκοολούχα- καλά.

 

Η Διασκέδαση

Εδώ πραγματικά το πλοίο σκοράρει πολύ ψηλά, έχω τις καλύτερες εντυπώσεις και όπως βλέπετε και από το πρόγραμμα υπήρχαν πολλές και καλές επιλογές. Ας ξεκινήσουμε με την after επιλογή που ήταν η Disco Aluminium. Εδώ έκαναν εμπνευσμένη εκμετάλλευση του χώρου που αποτελείται από ένα μακρόστενο Γ. Η μία άκρη είναι η αναμφισβήτητα εντυπωσιακή είσοδος, που σε κάνει να νομίζεις ότι μπαίνεις σε διαστημόπλοιο. Η μοναδική γωνία του Γ είναι η πίστα και η άλλη πλευρά του Γ είναι ο μακρόστενος χώρος με τα σκαμπό και τα τραπεζάκια. Ο DJ δεν ξέρω τι ψάρια έπιανε, πάντως ο χώρος ήταν απλά καταπληκτικός και σε εκμετάλλευση και σε διακόσμηση. Burn baby, burn:D.

 

Όπως κάθε fun πλοίο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και το Victoria I έχει μια Ιρλανδέζικου τύπου pub που έχει το εμπνευσμένο όνομα Sea Pub. Υπάρχουν τραπεζάκια έξω με όλο τον πληθυσμό του πλοίου να περνά επάνω απ΄το κεφάλι σου. Αν έχεις επιλογή κάθεσαι είτε στο χώρο μπροστά στο μπάρ, είτε στην ξεχωριστή αίθουσα για λίγο πιο ήσυχα. Αν δεν επιζητά κανείς την ησυχία, η pub έχει και live νυχτερινό πρόγραμμα. Με κανονικό καλλιτέχνη, κι όχι κάποιον που την υπόλοιπη ώρα είναι λαδάς στη μηχανή ή σου σερβίρει στο εστιατόριο.

 

Για το τέλος όσον αφορά τη διασκέδαση, αφήνω το διώροφο Starlight Cabaret που είναι ο πιο εντυπωσιακός χώρος του πλοίου, εκεί που μπορείς να περάσεις ώρες απολαμβάνοντας το ποτό σου και το πρόγραμμα. Όπως είπαμε ο χώρος είναι διώροφος και μάλιστα με πολύ μεγάλη σκηνή και τεχνικές δυνατότητες που θα άφηναν πολλά Αθηναικά θεάτρα να φάνε τη σκόνη του. Το κάτω μέρος του αμφιθεάτρου έχει αρκετό βάθος αλλά με ελαφρά κλίση ώστε να μην εμποδίζεται η θέαση, όσοι δε βρίσκονται στα μπροστινά καθίσματα κάθονται κάτω από το επιβλητικό αστέρι της σκηνής. Πλευρικές σκάλες οδηγούν στο δεύτερο επίπεδο που είναι επίσης ελαφρώς επικλινές.

 

Η διακόσμηση και του επάνω επιπέδου είναι σε πολύ χαρούμενα χρώματα και όλο το σύνολο είναι άνετο και ευχάριστο στο μάτι. Πανέμορφο και το μπάρ του δευτέρου επιπέδου σε ρόζ απόχρωση, μπάρ που παρεμπιπτόντως σερβίρει κανονικά ποτά επιπέδου πολύ καλού ελληνικού μπάρ, κι όχι booombaaaa:D. Υπήρχε ζωντάνια και κέφι ολόκληρη τη βραδιά και το πρόγραμμα περιείχε δραστηριότητες για παιδιά, μπίνγκο, κινέζικο τσίρκο και φυσικά ζωντανή μουσική πολύ καλής ποιότητας απο επαγγελματίες μουσικούς και τραγουδιστές, όχι το Μάριο το Blackman με το επιτελείο του:D. Αν σκεφτεί κανείς πως το πλοίο αναχωρεί στις 1730 από το Τάλλινν, προκειμένου να διασκεδάσει όλος αυτός ο κόσμος είναι απαραίτητο να υπάρχουν όλες αυτές οι επιλογές. 

 

Η Συνολική Εμπειρία

Έιναι πραγματικά μια εξαιρετική εμπειρία το να διασχίσεις το Αρχιπέλαγος της Στοκχόλμης με το πλοίο, θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα σε όποιον βρεθεί στην περιοχή. Ακόμα κι αν η συνοδεία σας δεν είναι φίλα προσκείμενη πρός τα πλοία, τα τοπία, το ταξίδι και οι προσφερόμενες υπηρεσίες επί αυτών των πλοίων δε θα την αφήσουν καθόλου αδιάφορη και θα της χαρίσουν μια όμορφη εμπειρία. Οπότε ούτε συζήτηση ως πρός το ταξίδι, θα το ξανάκανα εύκολα και μάλιστα προτιμώντας πρωινή αναχώρηση από τη Στοκχόλμη ώστε να το απολαύσω καλύτερα.

 

Από την άλλη βέβαια δεν θα ξαναέμπαινα στο συγκεκριμένο πλοίο για κανένα λόγο. Και η καμπίνα αλλά και η διαχείριση των εξωτερικών χώρων ήταν απλά απογοητευτικές σε σημείο παραλογισμού. Είναι σα να νοικιάσεις βίλα στο Super Paradise με θέα στο πέλαγος και πισίνα στο χείλος του βράχου, και να μη σε αφήνει κάποιος να ανοίξεις τα πατζούρια της μπαλκονόπορτας:D. Με λίγη κοινή λογική η Tallink μπορεί να φτιάξει το κομμάτι των εξωτερικών χώρων βέβαια.

 

Κατά τα άλλα το πλοίο είναι σχεδιασμένο να είναι λειτουργικό και χαρούμενο, κάτι που επιτυγχάνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Όσον αφορά τη διακόσμηση μάλλον περνά απαρατήρητο αλλά βέβαια δεν είναι και σκοπός των πλοιοκτητών του και να διακριθεί σε αυτόν τον τομέα. Είναι ένα πλοίο φτιαγμένο για τις συγκεκριμένες γραμμές και τις συγκεκριμένες συνθήκες, και των γραμμών αλλά και τις καιρικές. Στη Μεσόγειο ακόμη κι αν κάποτε το δούμε, δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν επιτυχημένο χωρίς να υποστεί κάποιας ευρείας κλίμακας και πολυδάπανη μετασκευή. Τεράστια επιβατική χωρητικότητα που θα χρησιμοποιούταν στο βέλτιστο για 2-3 μήνες του χρόνου(κι αν), πολύ μικρή χωρητικότητα σε φορτηγά έτσι ώστε να έβγαζε τα έξοδά του στους υπόλοιπους 9 μήνες του χρόνου. Και φυσικά όπως καταλαβαίνει κανείς ένα πλοίο που στηρίζεται στη μαζική κατανάλωση/διασκέδαση on board για να βγάλει κέρδος, κι όχι στο εισιτήριο ή τα φορτηγά, ούτε και σε συνθήκες πανδημίας είναι προσοδοφόρο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ουσιαστικά πρόκειται για μία καλοκαιρινή ναύλωση όπου πρώτη φορά και το VICTORIA I αλλά και το ROMANTIKA θα βρεθούν σε λιμάνια της Μεσογείου. Η ναύλωση σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Tallink θα κρατήσει μέχρι τον Σεπτέμβριο οπότε και τα δύο πλοία θα επιστρέψουν για την χειμερινή σεζόν στην Βαλτική. Πολύ ενδιαφέρουσα ναύλωση. Και τα δύο πλοία θα μοιραστούν στις γραμμές Μαρόκο - Γαλλία ,Μαρόκο - Ιταλία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Απ' ό,τι βλέπω το πλοίο είναι ξανά σε δράση για λογαριασμό της Tallink. Συγκεκριμένα είναι δρομολογημένο στη γραμμή Helsinki-Tallinn με μία αναχώρηση ημερησίως από κάθε λιμάνι, 12:30 από Tallinn και 18:35 από Helsinki. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα επιπλέον δρομολόγιο στη γραμμή χωρίς να επηρεάζονται τα ωράρια των Megastar και Mystar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...