Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

london_city.JPG

πηγη: Η Ελευθεροτυπια.

«Γην και ύδωρ» προσφέρει η κυβέρνηση στους 100 Ελληνες εφοπλιστές του City, για να μεταφέρουν τις έδρες των ναυτιλιακών εταιρειών τους στον Πειραιά από το Λονδίνο, όπου δραστηριοποιούνται τα τελευταία 50 χρόνια -χωρίς να είναι Βρετανοί υπήκοοι-, και τώρα καλούνται με απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης να καταβάλλουν 30.000 στερλίνες ετησίως ο καθένας.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης, που πήγε στο Λονδίνο με εντολή του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, «μοίρασε» απλόχερα στο εκεί ελληνικό εφοπλιστικό λόμπι φορολογικά κίνητρα, για να πείσει τα μέλη του ότι, αν εγκαταλείψουν τη βρετανική πρωτεύουσα, συμφέρει να μετεγκατασταθούν στην Ελλάδα, και τους επεσήμανε τις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση για την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό κέντρο.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο κ. Βουλγαράκης, μιλώντας στην κοινή συνεδρίαση του Committee με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών -παρόντων των προέδρων τους, Επ. Εμπειρίκου και Ν. Ευθυμίου- υποσχέθηκε ότι η κυβέρνηση προτίθεται να πάρει και νέα μέτρα για την ανταγωνιστικότητα των εμπορικών πλοίων του εθνικού νηολογίου και να καταργήσει τη φορολόγηση των ακινήτων των «off-shore» εταιρειών.

Ο κ. Βουλγαράκης δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο να μειωθεί περαιτέρω η οργανική σύνθεση των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων, καθώς και να ελαχιστοποιηθεί η ανά κόρο φορολόγηση των ποντοπόρων πλοίων.

Ενδιαφέρον για τη μετεγκατάσταση των ναυτιλιακών εταιρειών, που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οικονομικών παραγόντων του City, προσφέρουν στη βρετανική οικονομία περίπου 2.000.000.000 ευρώ και 120.000 θέσεις εργασίας, έχουν εκδηλώσει οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Ολλανδία. Μάλιστα, μόλις έγινε γνωστή η πρόθεση της βρετανικής κυβέρνησης να φορολογήσει τους επιχειρηματίες που δεν έχουν την αγγλική υπηκοότητα, αξιωματούχοι των τριών χωρών παρουσίασαν στο Committee τα φορολογικά κίνητρα -«λύσεις» που προσφέρουν.

Ιδιαίτερα ο Αμερικανός αξιωματούχος επεσήμανε στο Committee την εισαγωγή από δεκάδες Ελληνες εφοπλιστές των εταιρειών τους στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης - NYSE, με τεράστια κέρδη, όπως είπε χαρακτηριστικά.

Αν η κυβέρνηση λάβει και νέα μέτρα (μείωση οργανικών συνθέσεων πληρωμάτων κ.ά.) υπέρ της ανταγωνιστικότητας των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων όλων των τύπων, θα κορυφωθεί η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών.

Link to comment
Share on other sites

Τεραστιο θεμα ανοιξε η εφημεριδα, ως συνηθως ομως με επιφανειακη αντιμετωπιση. Εν πρωτοις, μου φαινεται λιγακι σαθρο ως δικαιολογια το να θελει καποιος να φυγει απο το Λονδινο επειδη φορολογηθηκε με 30 χιλιαδες λιρες lumpsum για ενα χρονο. Για 60 χιλιαδες δολλαρια δηλαδη? Ετσι για μετρο συγκρισης, η αγορα των panamax αυτην τη στιγμη κλεινει χοντρικα στα 70 χιλιαδες δολλαρια την ημερα χρονοναυλωση, τα cape στον Ειρηνικο κοντα στα 150. Οποτε κατα τη γνωμη μου τα αιτια για να φυγουν -αν θελουν οντως να φυγουν- πρεπει να ειναι πολύυυυ βαθυτερα.

Η προσφορα του ελληνικου κρατους καταλαβαινω απο τα συμφραζομενα οτι περιλαμβανει μεγαλες φοροαπαλλαγες και πιθανη μειωση των οργανικων συνθεσεων της ελληνικης σημαιας. Αν ειναι αληθεια αυτο, θα ηταν ιδιαιτερα ενδιαφερον να μας ελεγε καποιος για ποιο μεγεθος στολου μιλαμε οτι μπορει να μεταφερθει η βαση του στην Ελλαδα, αλλα και για ποιο ποσοστο αυτου του στολου μιλαμε οτι φερει την ελληνικη σημαια. Για να ξερουμε δηλαδη κι εμεις αν αξιζει πραγματικα να γινει μια σοβαροτατη κινηση οπως η μειωση των συνθεσεων.

Περα απο τα παραπανω καθαρα οικονομο-τεχνικα επιχειρηματα, υπαρχουν και αλλοι παραμετροι οπως το αν τα στελεχη μιας εταιρειας ειναι διατεθειμενα να μετακομισουν. Μπορει να ισχυει το "ουδεις αναντικαταστατος" ομως καθε εταιρεια εχει στελεχη και ανθρωπους κλειδια σε διαφορες θεσεις που ειναι αδυνατον να εκλειψουν εν μια νυκτι, και ολοι αυτοι δεν ειναι απαραιτητα Ελληνες. Φανταστειτε λοιπον ποσος κοσμος(μη Ελληνες) θα επρεπε να δεχθει να μετακινηθει στην Ελλαδα και για να γινει αυτο θα πρεπει να πεσουν στο τραπεζι πακετα expat, δηλαδη αυξημενοι κατα πολυ μισθοι και παροχες σε μορφη ενοικιου, αυτοκινητου κλπ. Επισης φανταστειτε ποσος κοσμος απο το καινουριο εν Ελλαδι προσωπικο θα επρεπε να περασει μηνες στο Λονδινο σαν εκπαιδευομενοι προκειμενου να διασφαλιστει η ανωδυνη και ευρυθμη μετακινηση στην Ελλαδα. Ολοι αυτοι πρεπει να πληρωθουν, να διαμεινουν και να σιτιστουν για εβδομαδες αν οχι μηνες στο Λονδινο μεχρι να γινει η μετακομιση.

Σε ολα αυτα προσθεστε οτι υπαρχουν και Ελληνες που δουλευουν στο Λονδινο σε αυτες τις εταιρειες που ουτε γι αστειο δεν γυρνουν πισω στην Ελλαδα. Διοτι και για αυτους τους Ελληνες, οπως και για τους αλλοδαπους, δεν ειναι ολα θεμα οικονομικο. Μπορει η Ελλαδα να προσφερει ηλιο, θαλασσα και διασκεδαση αλλα κατα τα αλλα(υγεια, μεταφορες, κοινωνικες παροχες, συνταξεις, ευνομια, λειτουργια κρατους κλπ. κλπ.), αφόδευσε εντος Πολυχρόνη, που δε γιναμε Ευζωνοι;). Δεν ειναι δηλαδη τοσο απλα τα πραγματα, ουτε αν αποφασισει ο οποιοσδηποτε πλοιοκτητης να μετακομισει, σημαινει οτι θα κανουν ουρα οι υπαλληλοι στο Heathrow να μπουν στο αεροπλανο..

Τελος, θα πρεπει να ληφθει υπ' οψιν και το οτι παραδοσιακα η ναυτιλια επικεντρωνεται διπλα στα διεθνη κεντρα των ναυλωσεων διοτι αυτες ειναι που φερνουν το χρημα στα πλοια. Εχοντας μια καποια επαφη με το χωρο, μαθαινω οτι σε ιδιαιτερη ανοδο παγκοσμιως στον τομεα των ναυλωσεων βρισκονται η Σιγκαπουρη και η Γενευη οπου ολοενα και περισσοτερες εταιρειες ειτε ξεκινουν να δραστηριοποιουνται, ειτε επεκτεινουν τις ηδη υπαρχουσες επιχειρησεις τους. Δεν ειναι τοσο απλο δηλαδη για τον Πειραια.

Ολα τα παραπανω δεν τα αναφερω αερα-πατερα αλλα ορμωμενος απο το γεγονος οτι εχω προσωπικη εμπειρια απο τετοια μετακινηση πριν καμποσα χρονια. Μια τετοια μετακινηση λοιπον, κοστιζει -χωρις το παραμικρο ιχνος υπερβολης- δεκαδες εκατομμυρια δολλαρια και μου φαινεται εντελως περιεργο κι απιθανο να μπουν οι London Greeks σε διαδικασια μετακινησης για 30 χιλιαδες δολλαρια το χρονο. Επιμενω οτι τα αιτια πρεπει να ειναι αλλα. Και ετσι για την ιστορια, στη μετακινηση στην οποια ενεπλακην οι εγκεφαλοι ετυχαν διαφορων ασχημων συνεπειων διοτι το κοστος της μετακινησης αυτης αποδειχθηκε τελικα τεραστιο οχι μονο σε χρημα -μια και το κοστος της μετακινησης τελικα ηταν πολλαπλασιο απ' οσο φανταζονταν- αλλα και ανθρωπινο δυναμικο το οποιο και προτιμησε να παραμεινει στην παλια εδρα της εταιρειας απο το να μετακομισει σε μια αλλη χωρα με χαμηλοτερο -συγκριτικα- επιπεδο διαβιωσης παρα την αυξημενη προσφορα σε μισθους.

(Παλι την ιστορια της ζωης μου εγραψα;))

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Εξώδικα και απειλή απεργίας για την αύξηση της φορολόγησης των ναυτικών

Πηγη: PORTNET

Η σχεδιαζόμενη αύξηση της φορολόγησης των ναυτικών, οδήγησε στην αποστολή εξώδικων και στην απειλή απεργίας σε 8 μέρες, σύμφωνα με τον νόμο, από την ΠΝΟ. Αν η ΠΝΟ εμμείνει στην άρνησή της να συζητήσει οποιαδήποτε αύξηση της φορολόγησης, τότε πρακτικά απ’ την Μ. Τετάρτη, θα βρισκόμαστε σε απεργιακή κινητοποίηση, με ορατό το ενδεχόμενο να «δέσουν» τα πλοία κατά την έξοδο του Πάσχα.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, η φορολόγηση από το 1% θα πάει στο 3% και για τους αξιωματικούς απ’ το 3% θα ανέβει στο 6%.

Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας με απερίφραστο τρόπο εκφράζει την ριζική της αντίθεση και απορρίπτει τις προτάσεις για αύξηση της φορολογίας Αξιωματικών και Κατωτέρων πληρωμάτων οι οποίες αν υλοποιηθούν θα δημιουργήσουν, εκτός των άλλων και ένα πρόσθετο σοβαρότατο αντικίνητρο για την προσέλκυση και παραμονή νέων στο επάγγελμα. Σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως οι αλλαγές αυτές στην φορολόγηση των ναυτικών «θα επιφέρουν ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα στο ήδη σκληρά δοκιμαζόμενο εισόδημα των Ελλήνων ναυτικών το οποίο ήδη έχει υποστεί σοβαρότατες μειώσεις – όπως εξάλλου και οι αποδοχές του συνόλου των εργαζομένων της χώρας – λόγω του γνωστού προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και στην ισοπεδωτική κατεδάφιση δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εργαζομένων αλλά και των μέτρων που εξήγγειλε ήδη η Κυβέρνηση και τα οποία έχουν την ίδια στόχευση».

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ απεφάσισε την άμεση αποστολή εξώδικης δήλωσης προς τα αρμόδια Υπουργεία και τις Εφοπλιστικές Ενώσεις επισημαίνοντας και πάλι προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί μεταβολή προς το δυσμενέστερο του ειδικού τρόπου φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών ο οποίος, ως γνωστόν, θεσπίστηκε πριν από 55 χρόνια και διατηρείται μέχρι σήμερα προκειμένου να αναγνωριστεί έτσι με τον πλέον αναμφισβήτητο τρόπο η προσφορά των Ελλήνων ναυτεργατών στην Εθνική οικονομία αλλά και οι επαγγελματικοί κίνδυνοι, ιδιομορφίες, και πολυποίκιλες δυσκολίες του επαγγέλματος μας.

Μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της ΠΝΟ υπογραμμίζεται :

«Υπενθυμίζουμε ότι και πάλι στο παρελθόν επιχειρήθηκε να καταργηθεί ο ειδικός τρόπος φορολόγησης όμως οι σχετικές απόπειρες απέτυχαν παταγωδώς λόγω της σθεναρής αντίδρασης της ΠΝΟ και των ναυτεργατών. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα

Η ΠΝΟ μένει σταθερή στην θέση της να ισχύσει για τους ναυτικούς το καθεστώς φορολογίας που προέβλεπαν οι διατάξεις του ΝΔ 3223/55 όπως αυτός ίσχυε πριν καταργηθεί. Το ίδιο φορολογικό καθεστώς των εν ενεργεία να ισχύσει και για τους συνταξιούχους συναδέλφους.

Υπογραμμίζουμε με έμφαση ότι με την ίδια αποφασιστικότητα θα αντιδράσουμε σύμφωνα και με την απόφαση της Διοίκησης ΠΝΟ, στην περίπτωση που θιγούν και άλλα θεμελιώδη δικαιώματα μας κοινωνικοασφαλιστικά, εργασιακά κλπ».

Link to comment
Share on other sites

Χθες στη Βουλή κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την αύξηση των συντελεστών φορολόγησης για τους αξιωματικούς από 3% σε 9% και για το κατώτερα πληρώματα από 1% σε 6%. Αλλά μετά από τις αντιδράσεις της ΠΝΟ η αρμόδια υπουργός δεσμεύτηκε ότι το θέμα θα επανασυζητηθει, έτσι ώστε οι συντελεστές να μειωθούν σε 6 % και 3 % αντίστοιχα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

από τον Ιό

Στο απυρόβλητο της φορολόγησης οι Ελληνες εφοπλιστές με τις σημαίες ευκαιρίας, με τις ναυτιλιακές offshore, με τα πολλαπλά γραφεία ανά τον κόσμο, με τις μηδενικές εισφορές στο ΝΑΤ. Όλα αυτά είναι νόμιμα. Οσο για ηθικά; Ποιός νοιάζεται!

Ενας λαϊκός βάρδος μονοπώλησε επί μέρες με τη φοροαποφυγή του όλες τις ζώνες ενημέρωσης. Το ίδιο συνέβη και με τους γιατρούς «των 300 ευρώ». Αντίθετα, το τεράστιο ποσό που φέρεται να καταλογίζει το ΣΔΟΕ σε κάποιον εφοπλιστή, ενώ έσκασε σαν βόμβα, ξεχάστηκε μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο. Το όνομα του ελεγχόμενου εφοπλιστή αποκαλύφθηκε κυρίως στα blogs και σε ελάχιστες εφημερίδες, ενώ τα κανάλια γύρισαν χαριτωμένα αλλού το κεφάλι τους. Οι σχετικές πληροφορίες που δεν επιβεβαιώνονται από το ΣΔΟΕ μιλούν για φοροαποφυγή 40 εκ. ευρώ από τις αγορές 120 έως 130 ακινήτων που απέκτησε τα τελευταία χρόνια. Ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών κ. Θ. Βενιάμης δεν έβγαλε ανακοίνωση για τον ελεγχόμενο ως φοροφυγάδα συνάδελφό του και η υπόθεση θα πάρει κι αυτή -όπως όλες- το μακροχρόνιο (μέχρι και 15ετή) δρόμο της ελληνικής δικαιοσύνης. Το σημαντικό όμως στην ιστορία δεν είναι το γεγονός της απόκρυψης των 120 αγορών ακινήτων του εφοπλιστή. Το ακατανόητο είναι το πώς βρέθηκαν αυτά τα αστρονομικά ποσά για αγορές στα χέρια του και από πού προκύπτουν τα θηριώδη υπερκέρδη των εταιρειών του; Μην πάει μόνο στο κακό ο νους σας, διότι όλα αυτά μπορεί να είναι νόμιμα.

Η ειδική προστασία των εφοπλιστών

Το ίδιο ισχύει για όλο το εφοπλιστικό κεφάλαιο με τις πολλές ξένες και τις λιγοστές ελληνικές σημαίες του στόλου του. Από τη «χρυσή» δεκαετία του 60 μέχρι και τις μέρες Παπακωνσταντίνου, ο μόνος απόλυτα προστατευμένος από φορολόγηση κλάδος στην Ελλάδα είναι ο εφοπλιστικός. Σε κάθε κρατικό προϋπολογισμό αντιγράφονται μονότονα -ή και συμπληρώνονται- οι 56 διατάξεις με τις φορολογικές απαλλαγές των εφοπλιστών. Είναι πρακτικά αδύνατον σήμερα να εντοπιστεί διαφορά μεταξύ του φορολογικού παραδείσου των σημαιών ευκαιρίας και της ελληνικής. Τα ειδικευμένα ναυτιλιακά περιοδικά μέχρι και τις αρχές του 2009 μιλούσαν για πρωτοφανή συσσώρευση κερδών των εφοπλιστών, οι οποίοι έφταναν να χρηματοδοτούν πλέον μόνοι τους τα νέα καράβια που έχτιζαν, να διπλασιάζουν σε 3-5 χρόνια το στόλο τους, και τέλος να στρέφονται για τοποθετήσεις κεφαλαίων σε γη, ακίνητα, τουρισμό και φυσικά σε ΜΜΕ.

Οσοι λοιπόν ψάχνουν να βρουν αποκλειστικά και μόνο στους φοροφυγάδες τα διαφυγόντα έσοδα του ελληνικού κράτους, ας κάνουν τον κόπο να διαβάσουν τις διατάξεις με τις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών επιχειρήσεων στον κρατικό προϋπολογισμό. Οι εφοπλιστές και τα πλοία τους απλά δεν φορολογούνται ή ακόμα καλύτερα απαλλάσσονται πλήρως από τους φόρους, ενώ ο συντάκτης του προϋπολογισμού δεν μπαίνει καν στον κόπο να συμπληρώσει την ειδική στήλη με τον υπολογισμό των χαμένων κρατικών εσόδων από αυτές τις απαλλαγές.

Οσο για το προσφιλές επιχείρημα της φοροαπαλλαγής με στόχο την υιοθέτηση ελληνικής σημαίας και άρα και ελληνικών πληρωμάτων είναι τόσο έωλο όσο και ο κύριος υπερασπιστής του που δεν είναι άλλος από τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ. «Εχουμε μια μεγάλη άνθηση της ναυτιλίας», έλεγε στη βουλή ο κ. Καρατζαφέρης. «Ερχεται η Νορβηγία και η Αγγλία και βάζει φορολογία. Εσείς λοιπόν γιατί δεν τους μαζεύεται όλους εδώ; Απαλλάξτε τους από όλα. Η σκόνη να μείνει από το χρήμα, λέει ο Εβραίος [sic], όφελος είναι» (17.4.08). Πράγματι μόνο η σκόνη μένει από το χρήμα αυτό στο κράτος! Τα λέει αυτά ο Καρατζαφέρης πιπιλίζοντας μαζί και την καραμέλα της απασχόλησης των ναυτικών, παρόλο που καλά γνωρίζει ότι αυτό είναι πλέον ένας βολικός μύθος. Οχι βέβαια ότι απέχουν στην ουσία από τις απόψεις αυτές και τα δύο μεγάλα κόμματα, αφού στην πράξη αυτό ακριβώς κάνουν. Με το ίδιο ακριβώς επιχείρημα λοιπόν θα μπορούσαν να απαλλάσσονται από τη φορολογική κλίμακα και οι βιομηχανίες, οι βιοτεχνίες ακόμα και τα ψιλικατζίδικα αν απασχολούν έλληνες εργαζόμενους. Η σημερινή τραγική όμως πραγματικότητα των ελλήνων ναυτικών και η μείωση των θέσεων εργασίας δεν οφείλεται στην ανά τον κόσμο ύπαρξη αλλοδαπών αλλά στην αχαλίνωτη κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος τόσο του ελληνικού κράτους όσο και όλων των ναυτικών. Από το 2004 μέχρι το 2006 το ποσοστό μείωσης των ελλήνων ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία ελληνικής ή ξένης σημαίας ήταν 9,5%, ενώ η αύξηση σε αλλοδαπούς αντίστοιχα δεν ξεπερνούσε το 0,4% ( Εθνος, ειδική έκδοση Ιούνιος 2008).

Ο προϋπολογισμός αποκαλύπτει

Ας δούμε όμως και το φετινό ζόρικο ελληνικό προϋπολογισμό της κρίσης, της αύξησης των φόρων απ’ τη μια (για τον κάθε πολίτη) και των 56 φοροαπαλλαγών απ’ την άλλη (για τους Ρέστη, Κωσταντακόπουλο, Αγγελόπουλο, Λύρα, Προκοπίου, Λασκαρίδη, Τσάκο και λοιπούς εφοπλιστές του Σίτι και του Πειραιά, του Παναμά και της Μάλτας, της Κίνας και της Κύπρου). Οι κατά καιρούς προβολές όλων των εφοπλιστών στα σαλόνια των εφημερίδων, πάντα με το πρόθεμα «πανούργος», «καπάτσος», «αυτοδημιούργητος», τώρα γίνονται κατανοητές. Διότι με το διαχρονικά ασύλληπτο καθεστώς του τρόπου φορολόγησής τους, με την πλήρη απαλλαγή και την εισφοροδιαφυγή τους από τα ταμεία των εργαζομένων, με συνθήκες σχεδόν απόλυτης ατιμωρησίας στις ρυπάνσεις, στα ναυτικά δυστυχήματα αλλά ακόμα και σε παράνομα φορτία παρ’ όλες τις κοινοτικές (ανεφάρμοστες) οδηγίες και τέλος με τα παρακάλια των πολιτικών και των ΜΜΕ που τώρα τους ανήκουν και τυπικά, θα πρέπει να είναι διανοητικά καθυστερημένος ο εφοπλιστής που δεν θα έχει τεράστια κέρδη.

Οι φοροαπαλλαγές αφορούν αφενός στα ίδια τα πλοία και αφετέρου στους δικαιούχους (δηλαδή πλοιοκτήτες, ναυτιλιακές επιχειρήσεις κλπ.).

Τα πλοία χωρίζονται σύμφωνα με τον νόμο Ν. 27/1975 (βλ. παρακάτω) σε δύο κατηγορίες. Την κατηγορία Α, στην οποία ανήκουν τα μηχανοκίνητα φορτηγά πλοία, δεξάµενόπλοια, πλοία ψυγεία χωρητικότητας 3.000 κόρων, σιδηρά φορτηγά πλοία ξηρού και υγρού φορτίου, πλοία ψυγεία άνω των 500 και 3.000 κόρων με πλόες στα λιμάνια του εξωτερικού, επιβατηγά πλοία με πλόες σε λιμάνια εξωτερικού και επιβατηγά πλοία ολικής χωρητικότητας άνω των 500 κόρων που τουλάχιστον επί εξάμηνο έκαναν πλόες μεταξύ λιμανιών του εσωτερικού ή εσωτερικού και εξωτερικού ή µόνο εξωτερικού, για αναψυχή των επιβατών (περιηγητικά ή κρουαζιερόπλοια) και την κατηγορία Β στην οποία ανήκουν τα λοιπά µηχανοκίνητα πλοία, ιστιοφόρα και πλοιάρια γενικώς...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

...

Τα κέρδη των πλοίων απαλλάσσονται πλήρως:

1. από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος

2. από κάθε φορολογία ή υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση πλοίου, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία

3. από τον φόρο εισοδήματος (των καθαρών κερδών) ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας που εκτός από τα πλοία έχει κι άλλες εκμεταλλεύσεις

Απαλλάσσονται από φόρο τα πλοία:

4. κατηγορίας Α που ναυπηγούνται στην Ελλάδα

5. κατηγορίας Α που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος (μέχρι 50%)

6. κατηγορίας Β (κατά 2/3) τα νεώτερα των 20 ετών και τα 10-15 ετών (τα νηολογημένα σύμφωνα με τους ελληνικούς νόμους)

7. κατηγορίας Β καθώς και φορτηγά ηλικίας κάτω των 10 ετών

8. φορτηγά κάτω των 30 ετών

9. κατηγορίας Β που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα

10. κατηγορίας Α μικρότερα των 10 ετών

11. όλα τα κατηγορίας Α που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ ελληνικών και ξένων λιμανιών αλλά και όλα που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα

Απαλλάσσονται επίσης:

12. από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα

13. το ίδιο ισχύει και για εισόδημα που δημιουργείται από εκμετάλλευση πλοίων και στο εξωτερικό και μάλιστα την απαλλαγή απολαμβάνουν και όλοι οι συνέταιροι και οι μέτοχοι

14. από κάθε τέλος και τα έγγραφα που συντάσσονται για την εφαρμογή του ισχύοντος από το 1975 νόμου

15. από το φόρο κύκλου εργασιών και από τα τέλη κυκλοφορίας τα τουριστικά επαγγελματικά πλοία ή πλοιάρια και οι βενζινάκατοι επαγγελματικής ή ιδιωτικής χρήσης

16. από κάθε φόρο ή τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές ελληνικών πλοιοκτητριών υπό ελληνική σημαία. Ακόμα και τα έγγραφα που συντάσσονται για τη διανομή κερδών, τα δάνεια και τις καταθέσεις, οι εγγραφές και τα δικαιολογητικά απαλλάσσονται από όλα τα παράβολα. Στο σημείο αυτό ας θυμηθούμε όλοι τα παράβολα που πληρώνουμε για ένα απλό παπάκι ή τα παράβολα που πληρώνει ο μετανάστης για μια άδεια παραμονής.

Μειώνεται ο φόρος:

17. Στα πλοία Α και Β κατηγορίας που αργούν λόγω ελλείψεως εργασίας ή επισκευών ή άλλης αιτίας

18. κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια Α και Β κατηγορίας

19. κατά 60% σε επιβατικά πλοία, μηχανοκίνητα και ιστιοφόρα

20. κατά 75% στα αλιευτικά πλοία

21. κατά 50% στα Β κατηγορίας πλοία 10-20 ετών

Σαν αιτιολογία αυτών -αλλά και των υπολοίπων 35 φοροαπαλλαγών που λόγω χώρου παραλείψαμε- αναφέρονται η ενίσχυση της ναυτιλίας, η ανάπτυξη, τα κίνητρα για εισροή συναλλάγματος και άλλες ευγενείς προθέσεις. Πουθενά στην ειδική στήλη δεν εμφανίζεται το κόστος σε χαμένα κρατικά έσοδα, ενώ οι διάρκειες αυτών των φοροαπαλλαγών είναι κατά τεκμήριο απεριόριστες. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε εδώ τι παραπάνω προσφέρουν οι φορολογικοί παράδεισοι του Παναμά ή του Αγ. Βικέντιου στους έλληνες εφοπλιστές που, προκειμένου να μην πληρώσουν ούτε καν σε 5 έλληνες ναυτικούς ένα μισθό, «ξενιτεύονται» σπέρνοντας τον ελληνικό πολιτισμό της απληστίας στα πέρατα του κόσμου.

Ο προϋπολογισμός ασχολείται και με την φοροαπαλλαγή των δικαιούχων (πλοιοκτητών, ναυτιλιακών επιχειρήσεων κλπ) σε 12 επιπλέον σελίδες.

Ενδεικτικά:

-100% φοροαπαλλαγή επενδύσεων ναυπήγησης και επισκευής παραδοσιακών σκαφών για επενδύσεις πάνω από 150.000 ευρώ.

-Απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος το εισόδημα που αποκτάται από εταιρεία επενδύσεων στην ποντοπόρο ναυτιλία καθώς και το εισόδημα των κατόχων μερισμάτων.

-Με τον ίδιο τρόπο απαλλάσσονται και οι ημεδαπές επιχειρήσεις με αντίστοιχο αντικείμενο εργασιών ή υπηρεσιών.

-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος και τα κέρδη από την εκμετάλλευση ιδιόκτητων πλοίων με ελληνική σημαία.

-Απαλλάσσεται από φόρους και η υπεραξία λόγω εκποίησης , αποζημίωσης ασφαλιστικής ή άλλη αιτία.

-Απαλλάσσονται ακόμα και τα δάνεια αλλά και οι καταθέσεις των μετόχων.

-Απαλλάσσονται και οι αλλοδαπές εταιρείες αν εγκατασταθούν ή ιδρύσουν υποκαταστήματα στην Ελλάδα.

-Απαλλάσσονται από το φόρο εισοδήματος τα κέρδη αλλά και τα μερίσματα που διανέμει εταιρεία που έχει υπαχθεί στο Ν.27 και διαχειρίζεται πλοία με ελληνική ή ξένη σημαία!

Για την ενίσχυση της ναυτιλίας κι αυτά! Αρκεί ένα δυάρι ξένης ναυτιλιακής εταιρείας νοικιασμένο στον Πειραιά και τέρμα η φορολογία. Το ίδιο και πολλαπλάσιο ισχύει και για τα ανακαινισμένα πειραιώτικα νεοκλασικά των ελλήνων εφοπλιστών, που μπορεί μέχρι και επιδοτήσεις να πήραν για την ανακαίνιση.

Ακόμα και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης απαλλάσσονται με διατάξεις του προϋπολογισμού και οι πλοιοκτήτες, για να αγοράζουν φτηνό ουίσκι και πούρα.

Σκανδαλώδης τέλος είναι η απαλλαγή τους από ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες στα πλοία τους. Υπάρχουν καταγγελίες ότι ακόμα και τα πάγια έξοδα των γραφείων τους «φορτώνονται» στα απαλλαγμένα από ΦΠΑ έξοδα των πλοίων...

Link to comment
Share on other sites

Τελικά, "χρωστάει" και ο Παπανδρέου

56 φοροαπαλλαγές λοιπόν για τους έλληνες εφοπλιστές με τα υπέρογκα κέρδη, την ώρα που το «ταλαίπωρο» το ΣΔΟΕ ψάχνει τους φοροφυγάδες.

Κι όμως, πριν από ένα μόνο χρόνο στη Βουλή (5.5.09), κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη φορολογία εισοδήματος κλπ., δεν ήταν μόνο το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ που εξέφρασαν τις έντονες διαφωνίες τους. Η σημερινή υπουργός Λούκα Κατσέλη ρωτούσε κι αυτή: «Ποια είναι η αρχή, η κεντρική ιδέα του νομοθέτη που διέπει αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο την οποία καλούμεθα σήμερα να υποστηρίξουμε; Η απάντηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ξεκάθαρα αρνητική, γιατί στα σαράντα άρθρα και τις τρεις τροπολογίες, οι περισσότερες ρυθμίσεις μειώνουν επιλεκτικά, αντί να αυξάνουν, τα φορολογικά έσοδα.[...] Απαλλάσσονται από το Φόρο Συγκέντρωσης Κεφαλαίου συμπλοιοκτησίες, ναυτιλιακές κοινοπραξίες και κάθε μορφής ναυτιλιακές επιχειρήσεις».

Οσο για τον Χρήστο Παπουτσή, λάβρος επετέθη κατά της κυβέρνησης μέσα στη Βουλή (15.7.09) κατά τη «νυχτερινή» τροπολογία του αρ. 24 του Ν. 3763/2009 που καταργούσε το πρόσφατο μέτρο φορολόγησης των εφοπλιστών, λέγοντας: «Εν μέσω της οικονομικής κρίσης, εν μέσω των προσπαθειών, υποτίθεται, της Κυβέρνησης, για να διευκολύνει και να ενισχύσει τα έσοδα του κράτους, τη στιγμή που φορολογείται ό,τι κινείται στην ελληνική γη, στην ελληνική επικράτεια και στον ελληνικό εναέριο χώρο, την ώρα που φορολογούνται από πλεούμενα σκάφη αναψυχής μέχρι τα καρτοκινητά των παιδιών, των μεταναστών και των ηλικιωμένων ανθρώπων, την ίδια στιγμή έρχεται η Κυβέρνηση εκ του πονηρού, με τροπολογία στο νομοσχέδιο για τα καρτοκινητά και περνάει διάταξη με την οποία απαλλάσσεται η ναυτιλία». Αυτά τότε!

Δίκαια τέλος θ' αγανακτήσουν τα παιδιά του κάθε φορολογούμενου Έλληνα μαθαίνοντας ότι, ενώ όταν ο δικός τους πατέρας πεθάνει θα κληθούν να πληρώσουν φόρο κληρονομιάς, αυτό δεν ισχύει για τους κληρονόμους των εφοπλιστών: «Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς πλοία χωρητικότητας άνω των 1500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων».

Το ίδιο ακριβώς καθεστώς ισχύει και για τις μεταβιβάσεις ή εκποιήσεις επιβατικών πλοίων και πλοίων που είναι πάνω από 500 και μέχρι 3000 κόρους, με μόνη προϋπόθεση τα πλοία την πρώτη (μόνο) φορά να τίθενται υπό ελληνική σημαία. Ο νέος ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει μόνο το χαρτόσημο. Φυσικά, και πάλι η στήλη με το κόστος απωλειών για το δημόσιο δεν είναι συμπληρωμένη.

Τέλος η μία και μόνη διάταξη του περίφημου Ν. 27/1975 για τη φορολόγηση των πλοίων (6 σειρές) δίνει την εικόνα του τι πληρώνει ο έλληνας εφοπλιστής της ελληνικής σημαίας. Η φορολόγηση γίνεται με βάση ένα συντελεστή και πάντα σε τιμές δολαρίου. Σε ένα πλοίο 10.000-19.000 κόρων, για παράδειγμα, ο συντελεστής είναι 1 δολάριο ανά κόρο και αναλόγως με την ηλικία του πλοίου προσαυξάνεται με άλλον ένα συντελεστή. Π.χ. για πλοίο ηλικίας 5-9 ετών, ο συντελεστής είναι 0,95 του δολαρίου. Με δυο λόγια ο εφοπλιστής με την ελληνική σημαία πληρώνει για το συγκεκριμένο πλοίο 9.500 δολάρια το χρόνο φόρο στο ελληνικό κράτος όταν τα έσοδά του, αν ναυλώνεται όλο το χρόνο, μπορεί φτάνουν και τα 60 εκ. δολάρια. Αν υπολογίσουμε ότι ένας και μόνο έλληνας εφοπλιστής έχει για παράδειγμα μέχρι και 40 δεξαμενόπλοια, από τα οποία πάνω από τα μισά έχουν ξένες σημαίες, τότε πράγματι είναι απορίας άξιο αν υπάρχει ακόμα οτιδήποτε στην Ελλάδα που να μην τους ανήκει.

Κροίσοι στην κρίση

Με αφορμή λοιπόν την νόμιμη πλην όμως σκανδαλώδη φοροαπαλλαγή μην ξεχνάμε το πώς οι φτηνές εγκαταστάσεις της Κίνας και της Σαγκάης με τους γιγάντιους ρυθμούς παραγωγής προσέλκυσαν τους «φορτωμένους» έλληνες εφοπλιστές που ήθελαν γρήγορα πολλά νέα πλοία. Αλλωστε όλο το πάρε δώσε με την Κίνα προέρχεται από τις «ανταλλαγές» με τους έλληνες εφοπλιστές, που βαφτίζουν τα πλοία τους ακόμα και με κινεζικά ονόματα. Ολοι θα θυμούνται την πρώτη εμφάνιση του κάπτεν Γουέι στην Ελλάδα, με αρχικό στόχο τον κερδοφόρο ΟΛΠ και με τη μεσολάβηση του καραμανλικού εφοπλιστή Κωσταντακόπουλου. Μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες εκτός από το χτίσιμο έχουν ειδικευτεί και στην (κερδοφόρα) διάλυση πλοίων όπως η π.χ. η Dynacom. Από έρευνες της Greenpeace (2003) προέκυψε ότι η εταιρεία αυτή μαζί με άλλες 6 ελληνόκτητες εταιρείες ανήκουν στις 10 πιο ρυπογόνες εταιρείες του πλανήτη. " H Greenpeace επανειληµµένα ζήτησε από τη Dynacom (όπως κι από τις άλλες εταιρείες) να αλλάξει πολιτική. Η Dynacom έστειλε τότε για διάλυση 19 πλοία στον τρίτο κόσμο (οι συνθήκες εργασίας στα διαλυτήρια είναι πέρα από τα όρια της φαντασίας) κερδίζοντας 58 εκ. δολάρια" (περ. Γαλέρα 6/7/2006).

1.200 ναυτιλιακές εταιρείες εδρεύουν στον Πειραιά μόνο για τα ποντοπόρα πλοία και πάνω από 2.500 για παντός τύπου, καθώς και πάνω από 700 εταιρείες θαλάσσιου τουρισμού. Ολες απαλλαγμένες από φορολογία με το χέρι του νόμου.

Σε ειδική έκδοση της εφημερίδας "Εθνος", τον Ιούνιο του 2008, εκτός από τις 9 φωτογραφίες του τότε υπουργού ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκη υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως ότι «έκλεισαν οι πύλες του λονδρέζικου φορολογικού παράδεισου στους αλλοδαπούς εκατομμυριούχους και άνοιξε πλέον ο δρόμος της φυγής των ελλήνων εφοπλιστών με προορισμό τον Πειραιά». Φυσικά οι έλληνες εφοπλιστές ήδη διατηρούσαν γραφεία και στον Πειραιά και βέβαια δεν έφυγαν από το Σίτι. Εξάλλου εκείνοι ξέρουν καλύτερα από όλους τι τους συμφέρει να κάνουν στην κάθε χώρα και με την κάθε σημαία. «Στη βαλίτσα που μετέφερε ο υπ. Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης στο ταξίδι του στο Λονδίνο προσπάθησε να χωρέσει όσα περισσότερα κίνητρα μπορούσε προκειμένου να δελεάσει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα του Σίτι», έγραφε σε άρθρο του ο Κ. Νάνος, συνεχίζοντας: «Μέτρα περαιτέρω ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, αλλά και επιπλέον φοροαπαλλαγές, όπως η άρση του μέτρου για τη φορολόγηση των ακινήτων των offshore εταιρειών, τέθηκαν μεταξύ άλλων στο τραπέζι των συζητήσεων». Αλλά και ο τ. υπουργός οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης «είχε σπεύσει τότε να απαντήσει καταφατικά στο αίτημα των εφοπλιστών να μη θιγεί η ναυτιλία από την οδηγία της ΕΕ που αφορά στη συγκέντρωση του φόρου κεφαλαίων».

* 49 δις. δολάρια επενδύθηκαν το 2008 για νέα πλοία (στο εξωτερικό), ενώ οι παραγγελίες των ελλήνων εφοπλιστών σε επίπεδο χωρητικότητας ξεπέρασαν το 50% της συνολικής χωρητικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο.

* 67 δις. δολάρια ήταν τα δάνεια των ελλήνων εφοπλιστών το 2008, κατά κύριο λόγο σε ξένες τράπεζες. Σε ελληνικές τράπεζες το 2007 εκταμιεύτηκαν σε δάνεια 3,4 περίπου δις δολάρια. Τα διάφορα προϊόντα αντιστάθμισης (swaps) ανήλθαν την ίδια χρονιά στα 13 δις δολάρια.

* οι σημαίες 48 κρατών υψώνονται στα ένδοξα ελληνόκτητα πλοία .

Για να καταλάβουμε τον δείκτη των ναυλαγορών, αρκεί να πάρουμε για παράδειγμα τον δείκτη ναύλωσης των φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν ξηρά φορτία και είναι χωρητικότητας από 90.000 έως 120.000 τόνους. Με βάση τον δείκτη που καθορίζεται από τη διαφορά προσφορά και ζήτησης, αυτό το πλοίο θα ναυλωθεί κοντά στα 160.000 δολάρια την ημέρα. Το κόστος λειτουργίας συν το κόστος του κεφαλαίου που απαιτήθηκε για να χτιστεί το πλοίο (π.χ. το 2002) δεν ξεπερνάει τα 40.000 ευρώ την ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου πλοίου έχει καθαρό κέρδος της τάξης των 70.000 με 80.000 δολαρίων την ημέρα, για όσες μέρες το πλοίο αυτό είναι ναυλωμένο (ειδική έκδοση των "Νέων", 31.5.08). Αν αναλογιστούμε πόσα δεκάδες ή και εκατοντάδες εμπορικά πλοία με διάφορες σημαίες έχουν οι έλληνες εφοπλιστές, προσεγγίζουμε και τα ποσά που συσσωρεύουν με τα ναύλα - και όλα αφορολόγητα.

Όλες οι ναυτιλιακές ειδήσεις κι αναλύσεις τονίζουν πως η μεγάλη συσσώρευση κερδών των τελευταίων χρόνων θα επιτρέψει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο να ξεπεράσει την παγκόσμια οικονομική κρίση.

Βοηθούντος βέβαια και του πρόθυμου ελληνικού κράτους.

Link to comment
Share on other sites

μεσα στο αρθρο, υπαρχει και screenshot απο προσφατο σχολιο του "Εφοπλιστη"

Ναυτικοί στα αζήτητα

Για να τελειώνουμε με το παραμύθι της απασχόλησης των ελλήνων ναυτικών, για «χάρη» των οποίων από τη δεκαετία του '60 απαλλάσσονται από τη φορολογία οι εφοπλιστές, ας δούμε και μερικά στοιχεία. Οπως μας πληροφόρησε ο Γιώργος Δαούσης (πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ), ενώ έχουν καταργηθεί σχεδόν όλοι οι περιορισμοί, η σημαία ευκαιρίας είναι η κύρια προτίμηση των εφοπλιστών για να γλυτώνουν και τα λίγα παραπάνω ευρώ που θα κατέβαλλαν στους έλληνες ναυτικούς. Κι αυτό γίνεται ενώ οι συνθέσεις για τα ελληνικής σημαίας πλοία έχουν περιορίσει σε 5-7 άτομα τους απαραίτητους έλληνες ναυτικούς, των οποίων μάλιστα τις εισφορές στο ταμείο (ΝΑΤ) πληρώνει εξ ολοκλήρου το κράτος. Στην πράξη δε, οι εφοπλιστές κρατάνε Ελληνες μόνο τον πλοίαρχο και τον πρώτο μηχανικό κι αυτό επειδή τους έχουν (ακόμα) μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Τα μόνα πλοία που εισφέρουν στο ΝΑΤ είναι τα ακτοπλοϊκά, τα οποία βέβαια παίρνουν και γενναίες επιδοτήσεις που συνεχώς αυξάνονται ενώ ταυτόχρονα αυξάνονται και τα -απελευθερωμένα πλέον- ναύλα. Τα ακτοπλοϊκά χρωστούσαν στο ΝΑΤ πάνω από 60 εκ. το 2008, ενώ με το «κλείσιμο» της ΔΑΝΕ, της ΝΕΛ και του Αγούδημου τα χρέη αυτά έχουν πολλαπλασιαστεί. Τα κρουαζιερόπλοια ελληνικής σημαίας έπρεπε επίσης να εισφέρουν στο ΝΑΤ, αλλά χρόνο με το χρόνο αλλάζουν κι αυτά σημαία, ενώ χρωστούν ακόμα τις εισφορές τους. Τα 4 ελληνικής σημαίας πλοία του Λούη, που στο μεταξύ αλλάζουν "εθνικότητα", χρωστάνε εισφορές τριών χρόνων. Από τα ελληνόκτητα 5000 ποντοπόρα πλοία μόνο 800 απομένουν με ελληνική σημαία και συνεχώς μειώνονται. Πάντοτε τέλος κρατάνε ένα αριθμό πλοίων με ελληνική σημαία για διάφορους δικούς τους λόγους (π.χ. τα ναυλοσύμφωνα) και φυσικά όχι για να βοηθήσουν τη μητέρα πατρίδα.

Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο 19.000 έλληνες εν ενεργεία ναυτικοί, ενώ το 2008 ήταν 35.000 και το 1980 100.000. Οι συνταξιούχοι είναι 70.000. Το δε ελληνικό κράτος επιδοτεί πλέον το ΝΑΤ με 1,1 δις ετησίως. Το γραφείο ευρέσεως εργασίας ναυτικών υπάρχει για τους έλληνες ναυτικούς μόνο σαν ανέκδοτο.

Προς τι λοιπόν τα παρακάλια των υπουργών εμπορικής ναυτιλίας και οικονομικών στο εφοπλιστικό λόμπι; Κι αν ο πρωθυπουργός στην αρχή, όταν "δεν χρωστούσε" ακόμ σε κανέναν, κατάργησε το αμαρτωλό «Υπουργείο της παναμέζικης σημαίας», εν τούτοις ήδη έκανε ένα βήμα πίσω, εκχωρώντας τις αρμοδιότητες της ποντοπόρας ναυτιλίας στον Μιχάλη Χρυσοχοίδη. Απόφαση που η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών χαιρέτησε «σαν την πρώτη νίκη στη μάχη που δεν έχει ακόμα τελειώσει» (περιοδικό "Εφοπλιστής", 5/2010).

ειναι γνωστα και τα εχουμε ξανασυζητησει τα περισσοτερα. η μονη μου απορια ειναι ποιος ειναι ο φοροφυγας που δεν λεν το ονομα του;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Νεοι φοροι στους ναυτικους και στα υπο ξενη σημαια πλοια...

Φόρο 15% για τους αξιωματικούς και 10% για το κατώτερο πλήρωμα προβλέπει το φορολογικό νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή. Επίσης προβλέπει την φορολόγηση των πλοίων υπό ξένη σημαία ελληνικών ή αλλοδαπών ναυτιλιακών εταιρειών που έχουν έδρα την Ελλάδα.

απο το theseanation

Link to comment
Share on other sites

Ελα...ετσι..ετσι να φυγουμε ολοι απο το Ελλαδισταν.. αντι να κανουν πιο χαλαρη την Ελληνικη σημαια φορολογουν τη ξενη...ξυπνιοπουλια μου εσεις στο ΥΕΝ..

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Την επέκταση για μια τριετία της φορολόγησης πλοίων που τελούν υπό ξένη σημαία διαχειρίζονται όμως από εταιρείες που εδρεύουν στην Ελλάδα προβλέπει το άρθρο 15 του νομοσχεδίου για τα ακίνητα.

 

Πηγη: Euro2day

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 5 months later...

Ορισμένα σχολιάκια με αφορμή το όλο πανηγύρι με τα Paradise Papers, όσον αφορά το κομμάτι τους που άπτεται της ναυτιλίας.

 

1) Σε μια χώρα με πλέον των χιλίων -επί της ουσίας- πλοιοκτητριών εταιρειών σε Πειραιά κι Αθήνα, βγήκαν να έχουν offshore companies 20 ονόματα. Σοβαρά μιλάμε? Αφήστε όλη την παράπλευρη βιομηχανία ναυλομεσιτών, πρακτόρων κλπ. Και γαμώ τις αποκαλύψεις, Sherlock :D.

 

2) Όπως έχει γίνει και με τη λίστα Lagarde, το ότι κάποιου το όνομα υπάρχει εκεί μέσα, δε τον καθιστά αυτομάτως ένοχο. Ανήθικο γιατί αποφεύγει τη φορολόγηση? Ίσως. Παράνομο όμως όχι απαραίτητα. 

 

3) Έχει σκεφτεί κανείς γιατί υπάρχουν οι offshore και όλα αυτά τα νομότυπα τερτίπια φοροδιαφυγής? Είναι απλό. Γιατί βολεύει (και)το Κράτος, και τους πολιτικούς να υπάρχουν. Αλλιώς θα τα είχαν καταπολεμήσει, δεν είναι δύσκολο. Οπότε μου φαίνεται τρομερά υποκριτικό όταν ξαφνικά επεμβαίνει εισαγελέας για κάτι που το ξέρουν κι οι πέτρες πως υπάρχει, και το ξέρουν και τα τσιμέντα πως επί της ουσίας είναι νομότυπο. Και δε μιλάω μόνο για εμάς, δέστε τη Great pretender Βρετανία και πόσο μεγάλο μέρος των φορολογικών παραδείσων είναι εδάφη της ή στην άμεση σφαίρα επιρροής της. Κατά τα άλλα, κυρήττουμε ηθική και καθωσπρεπισμό.

 

Το άλλο που επίσης γνωρίζει το Κράτος, και όταν το συμφέρει θα αποφασίσει να κάνει μια ακόμα επέμβαση για τα μάτια του κόσμου, είναι πως υπάρχουν πια κάμποσοι ελεύθεροι επαγγελματίες πια στην Ελλάδα με εταιρείες στην Κύπρο, τη Μάλτα κλπ, τυχαίνει να γνωρίζω κάμποσους από αυτούς. Πως γίνεται αυτό? Μα το επιτρέπει ο νόμος, ακόμα και μετά από τη φορολογική λαίλαπα της τελευταίας 10ετίας.

 

4) Όταν μιλάμε για φοροδιαφυγή στη χώρα μας, δε νομίζω πως δικαιούται κανείς να το παίζει μωρός παρθένα. Ούτε εγώ που δεν απαίτησα απόδειξη απ' την ταβέρνα στη Σητεία, ούτε όσοι παίρνουν έκπτωση για μια υπηρεσία με τη μη έκδοση απόδειξης, και τόσα άλλα παραδείγματα. Είμαστε όλοι συνένοχοι. Μπορεί να υπάρχει χαώδης διαφορά στο μέγεθος των ψαριών, το αδίκημα όμως είναι το ίδιο και δεν έχει αναλογία με την τιμή. Και ο μόνος τρόπος για να αλλάξει αυτό, είναι να αλλάξει ο καθένας από εμάς την καθημερινή του πρακτική και νοοτροπία.

 

5) Υπάρχει τρανταχτό όνομα στη λίστα, που εδώ και χρόνια έχει υποστεί απόπειρα εκβιασμού από πασίγνωστο μεγαλο-δημοσιογράφο που έχει κάνει τηλεοπτική καριέρα σε αυτή τη βιομηχανία,  για πράγματα σχετικά με offshore. Η απάντησή του, σύμφωνα με λεγόμενα του ιδίου ήταν πάντα "Βγάλε ό,τι θες, δεν έχω τίποτα να κρύψω, είναι όλα νόμιμα". Και επειδή αυτοί που τα κάνουν αυτά τα κόλπα δεν είναι τίποτα ερασιτέχνες, θεωρώ πως για τη συντριπτική πλειοψηφία των αναφερομένων, έτσι κάπως θα συμβαίνει.

Link to comment
Share on other sites

Οι περισσότερες offshore έχοντας κανει παράρτημα στην Ελλάδα , φέρνουν χρήμα μεσω των 50.000+ euro/usd , απασχολούν κόσμο. Δεν πειράζει ,ειναι τόσο βλακες ειναι,θα τις κλεισουν και αυτές, και θα πανε να φορολογουνται σε Βουλγαριες και ρουμανιες... B)

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και υπάρχει μπόλικη σύγχυση στους αρθρογράφους των έγκριτων εντύπων (και ηλεκτρονικών) περί παραδεισένιων εγγράφων και υπεράκτιων εταιρειών. Να πούμε ότι και η πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιρειών, ειδικά οι "πλοιοκτήτριες", τεχνικά είναι και αυτές υπεράκτιες, νόμιμες και με παρουσία στην Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρόκειται περί σκόπιμης σύγχυσης, η οποία με το επόμενο μεγάλο θέμα επικαιρότητας θα ξεχαστεί ως συνήθως. Όπως έγινε με τα ανάλογα έγγραφα της διώρυγας και τις πλείστες λίστες που κυκλοφορούν.    

Link to comment
Share on other sites

@gtogias ετσι ακριβως. σκοπιμη συγχιση. η κοινη γνωμη (ο κοσμος, το ποπολο, κλπ, οποιο ορο προτιματε βαλ'τε), αποσπαται απο τα προβληματα της καθημερινοτητας του, αλλα και απο την αναζητηση των υπευθυνων για πραγματικες καταχρησεις και κακοδιαχειρισεις και ασχολειται με διαφορες λιστες, οι οποιες επανερχονται με το αλλα ονοματα και ασαφες περιεχομενο

Link to comment
Share on other sites

Η ένδοξη Πατρίς μας έπρεπε να έχει αλλάξει όνομα εδώ και δεκαετίες και να την λένε Freddie Mercury.

Στην χώρα που το 42% των φόρων καταβάλλεται από το 3% των φορολογουμένων και όπου όλοι οι αγρότες δηλώνουν εισόδημα 1,3 δις ενώ όλοι οι ναυτικοί 0,77 δις, η λύση-για επιπλέον φορολογικά έσοδα-αναζητείται στις off-shore και στις λίστες με εξωτικά ονόματα. Η θεσμοθετημένη φοροαποφυγή τύπου Paradise Papers, μπορεί και να εξαφανισθεί κάποια στιγμή, αν η ηγεσία της Δύσης το αποφασίσει.

Η "προστατευμένη" διαχρονικά φοροδιαφυγή του μεγάλου πλήθους των (δήθεν) πτωχών και αδικημένων  ελευθέρων επαγγελματιών, μικρομαγαζατόρων, νταλαβεριτζήδων και λοιπών δεν αντιμετωπίζεται με τίποτα (από τον Paul Porter το 1948 έως τον Poul Thomsen το 2011) . Αντιθέτως,  αποθρασύνεται, βελτιώνεται και θεριεύει, απολαμβάνει όσα αγαθά προσφέρει το Κράτος ( έστω, όπως τα προσφέρει), πχ Περίθαλψη, Συντάξεις, Υποδομές, χωρίς να συμβάλει στην συντήρηση ή την λειτουργία τους και επειδή δηλώνει μηνιαίο εισόδημα €500, ετοιμάζεται να πάρει και κάτι ψιλά από το κοινωνικό μέρισμα του  Αλέκση.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω ότι υπάρχει "βούληση" για φορολόγηση των υπεράκτιων εταιρειών. Στο κάτω κάτω είναι νόμιμες, πλην ίσως των περιπτώσεων που εμφανίζονται ως ιδιοκτήτες ακινήτων που ουσιαστικά ανήκουν σε δημόσιους λειτουργούς κάθε μορφής και βαθμίδας. Για όλους τους άλλους, και κυρίως για τη ναυτιλία που είναι το θέμα του topic, είναι καρανόμιμη πρακτική, θεσμοθετημένη εδώ και 70 χρόνια περίπου. Απλά ντόρος να γίνεται, να ικανοποιείται και το "περί δικαίου" συναίσθημα των ιθαγενών. 

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως μπερδεύετε, όπως και πολλοί άλλοι, το νόμιμο (που ελέγχεται η ηθική του διάσταση) με το παράνομο, ενώ τα πράγματα είναι απλά: 

  1. Είναι νόμιμο να έχεις offshore (πλην εξαιρέσεων, πχ πολιτικοί), όπως και να έχεις τα λεφτά σου σε οποιοδήποτε σημείο του σύμπαντος επιθυμείς. 
  2. Είναι ανήθικο να κράζεις (πχ μέσω των ΜΜΕ που σου ανήκουν) για τη φοροδιαφυγή της τυρόπιτας, ενώ εσύ εκμεταλευόμενος την "ανήθικη" νομιμότητα φορολογείσαι λιγότερο από το γραμματέα σου (κλασικότερο παράδειγμα ανήθικης φορολογίας αυτό)
  3. Είναι παράνομο (και ύποπτο τέλεσης άλλων αδικημάτων) να έχεις αδικαιολόγητο πλούτο (όπου και αν τον έχεις - που στις περισσότερες περιπτώσεις κρύβεται σε offshore)

Κοινώς, φτιάχνεις offshore είτε για να γλιτώσεις φόρους, είτε για να κρύψεις λεφτά που απέκτησες με παράνομο τρόπο. Στη 2η περίπτωση δεν σε "καίει" η φορολογία, αλλά το να μην πιαστείς "με τη γίδα στην πλάτη".

υγ: 

6 hours ago, Nick the Greek said:

Είμαστε όλοι συνένοχοι. Μπορεί να υπάρχει χαώδης διαφορά στο μέγεθος των ψαριών, το αδίκημα όμως είναι το ίδιο και δεν έχει αναλογία με την τιμή.

Το αδίκημα μπορεί να είναι το ίδιο,  αλλά σε όλα τα σύγχρονα κράτη η τιμωρία διαφέρει ανάλογα με την έκτασή του. Κοινώς αυτός που έκλεψε μια τσίχλα θα φυλακιστεί για κάποιες μέρες με αναστολή, ενώ αυτός που έκλεψε τράπεζα για θα φυλακιστεί για κάποια χρόνια. Κοινώς, μην τσουβαλιάζουμε  πχ το παιδί που έκλεψε μια σοκολάτα απ' το περίπτερο με τον Τσοχατζόπουλο

Link to comment
Share on other sites

Όσον αφορά την κατάληξη του κειμένου σου, όπως είπα και παραπάνω, δεν είναι θέμα τιμής, ούτε και τιμωρίας. Είναι θέμα νοοτροπίας. Προφανώς και δεν είναι το ίδιο σαν έγκλημα αυτό που έκανε ο Τσοχατζόπουλος, σε σύγκριση με μένα πχ που δεν παίρνω απόδειξη από τον υδραυλικό. Ή όταν δίνω 20 ευρώ στον υπάλληλο του ΚΤΕΟ για να κάνει τα στραβά μάτια για το πλημελλώς συντηρημένο όχημά μου. Πλήν όμως, και οι 3 είναι διεφθαρμένες συμπεριφορές, δεν υπάρχει λίγο ή πολύ διεφθαρμένος.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...