Jump to content
Shipfriends

Bari Express (IMO 6813320)


Recommended Posts

Συνεχίζοντας την σειρά εκδηλώσεων μνήμης, αναλαμβάνω το βαρύ φορτίο να προλογίσω το φιλολογικό μνημόσυνο :rolleyes: του αειμνήστου Bari Express.

Το βαποράκι, λοιπόν, μου ήταν πολύ συμπαθητικό, καθώς ήταν αρκετά κομψό και καλοτάξιδο. Με τα καταστρώματα του, τα μπαλκονάκια του…ωραία πράγματα. Εσωτερικά ήταν λιτό έως Δωρικό, αλλά περιποιημένο. Βεβαίως, υστερούσε αρκετά από την Πηνελόπη και το Σουπερφέρρυ, αλλά στεκόταν αξιοπρεπώς. Μαζί του έκανα μερικά ταξιδάκια από Ραφήνα στο διάστημα 1993-98, αλλά μετά, ως Ερμή, δεν το ξαναταξίδεψα.

Από τα ταξίδια μου, θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα καλοκαίρι που έκανε το πρωινό Σαββάτου στις 07.00. Φθάνω στο λιμάνι κανένα 10λεπτο πριν την αναχώρηση, έρημη η προβλήτα και λιγοστός κόσμος στα καταστρώματα. Μου έκανε εντύπωση, γιατί ήταν καλοκαίρι και λογικά θα έπρεπε να έχει κόσμο. Μπαίνω στο γκαράζ (με την Φλορέτα :D)…ερημιά. Ένα λεωφορείο και καμιά 10ριά ΙΧ. Μα, λέω, άδειο είναι το πλοίο…αγκαζέ θα το έχω? Ανεβαίνω τις σκάλες, ησυχία, μπαίνω μέσα και τι να δω? Κατάσταση party surprise…μόνο Happy Birthday που δεν μου είπαν μόλις μπήκα. :D Κόσμος ατελείωτος, ούτε καρφίτσα δεν έπεφτε. ΚΑΠΗ, ενορίες, παπάδες, παππούδες, γιαγιάδες, εγγόνια…όλοι για ημερήσιο churching στην Τήνο. Φυσικά, όλο το ταξίδι το έβγαλα στο κατάστρωμα, γιατί καλός είναι ο Παράδεισος, αλλά δεν φημίζεται και πολύ για τις ευχάριστες παρέες του. :P Την μέρα αυτή την θυμάμαι έντονα, γιατί δεν έχω ξανασυναντήσει ποτέ τόσο μεγάλη διαφορά μεταξύ επιβατών και οχημάτων.

Και εις μνήμην, ας δούμε και μια φωτό, με το Μπάρι να ταράζει τα νερά στο λιμάνι της Ερμούπολης.


ΥΓ Και ένα κουίζ για δυνατούς λύτες. Επί κοινοπραξίας θυμάμαι το Πηνελόπη τις Κυριακές απόγευμα να κάνει και Σύρο-Τήνο-Μύκονο και επιστροφή Ραφήνα ή κάπως έτσι. Την θυμάμαι να μπαίνει στην Ερμούπολη, γύρω στα μεσάνυκτα. Το Μπάρι δεν το θυμάμαι. Και δεν μπορώ να θυμηθώ τι δουλειά είχε, το 1994, Σάββατο πρωί στη Σύρο. Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν, για όσους διαθέτουν γερή μνήμη ή παλιά τεφτέρια.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ.ΗΤΑΝ Η ΠΡΩΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΧΕ ΚΑΘΕ ΣΑΒΒΑΤΟ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΡΑΦΗΝΑ ΣΤΙΣ 07.30 ΓΙΑ ΑΝΔΡΟ ΣΥΡΟ.ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΣΥΡΟ ΣΤΙΣ 18.00 ΓΙΑ ΑΔΡΟ ΡΑΦΗΝΑ.

Link to comment
Share on other sites

Με το πλοιο εχω κανει ενα και μοναδικο ταξιδι το 1997 απο Ραφηνα για Τηνο. Δε θυμαμαι πολλα πραγματα.. Λιτο οπως λεει και ο Νηρεας μεσα, γαιδουρι στη μανουβρα αλλα αυτο το εκανε ακομα ποιο ωραιο... Αξιζει να αναφερουμε μια ιστορια που μου εχουν διηγηθει και μαλλον ειναι αληθινη.. :rolleyes:

Τελη δεκαετιας του 80 και το πλοιο εχει φυγει απο Ραφηνα και πλησιαζει πια τη Μυκονο... Σε ολα τα λιμανια διπλα απο τη βαρδιολα ενας ξενος.. Στη Μυκονο πια το βαπορι μπαινει με αρκετο δρομο φουνταρει την δεξια και γυρναει σφαιρα.. Ο ξενος εχει αρχισει να χτυπιεται στη βαρδιολα βλεποντας τη λιμαναρα της Μυκονου. Αφου το βαπορι δενει τον πλησιαζει ενας απο την εταιρια και του ζηταει εξηγησεις. Εκεινος λοιπον ειπε οτι ηταν πλοιαρχος που ειχε κανει στο βαπορι σαν υποπλοιαρχος και το γνωριζε. Ειχε ερθει στην Ελλαδα για να ταξιδεψει ειδικα μ αυτο το βαπορι, και επειδη ακριβως το ηξερε πως ειναι στη μανουβρα οταν το ειδε να μπαινει με δρομο και μια βαπορια μπροστα να υπαρχει τσιμεντο τα ειδε ολα :D Που να ηξερε οτι επεσε πανω στον καπτα Χριστοφορο Κοτσαμπα ο κακομοιρης. :D

Κατα τα αλλα θυμαμαι επισης το καλοκαιρι του 1997 να εχει αντιμετωπισει αρκετα προβληματα και να εχει μικροβλαβες αλλα πηρε εκδικηση το 1998. Μετα απο αμμοβολη και πλαστικοποιηση στη χαλκιδα το βαπορι χτυπουσε 21 μιλια κομμενο :P αλλα μολις ηρθε ο χειμωνας πουληθηκε στον Αγαπητο και τραβηξε για την αγονη..

Εκει αρχισε η παρακμη. Εσωτερικα του εγινε μια αναβαθμιση αλλα επεσε ο δρομος αρκετα (εκαιγε diesel καθαρο) και σιγα σιγα αποσυρθηκε και το 2003 πηγε για σκραπ...

Link to comment
Share on other sites

ενα κ μοναδικο ταξιδι με το θρυλο της ραφηνας οταν ειχε γινει ερμης κ ειχε κατεβει πειραια να κανει την αγονη γραμμη των πλοιων του αγαπητου..ειχε ενα 7ακι γεματο μα το πλοιο σπαθι στον καιρο!αν δεν ησουν εξω να να δεις τι γινεται δεν καταλαβαινες κατι!!! μεσα λιτο κ ωραιο κ ζεστο μετα την μινι ανακαινηση..μανουβρα ωραια κ γρηγορη στην παρο αλλα στην ναξο στον νοτια κ με τον ποσειδωνα στο κεφαλι ηταν δυσκολη κατασταση κ με το 7ακι...αλλα με καπτεν σαρρη κ υπαρχο τον ζαζανη ολα λειτουργουσαν ρολοι:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Φθινόπωρο του 2001 ήταν αν δεν κάνω λάθος.Το θυμάμαι δεμένο στον Νέο μόλο παραδίπλα από το ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ.Ο τελευταίος του ύπαρχος ο Κώστας Βελαλόπουλος κι ο τελευταίος του λοστρόμος Μενέλαος Σανιόγλου μόλις έδεσε ο ΕΡΜΗΣ μετατέθηκαν στο ΟΛΥΜΠΙΑ που ξεκινούσε την ετήσιά του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

H πηνελοπη A το έκανε το δρομολογιο μέχρι τη χρόνια που έκανε την κοινοπραξία ο αγουδημος (πηνελοπη α) με τον αγαπητο (εξπρές αθηνα) στη ραφήνα. από τότε που έγινε η κοινοπραξία το δρομολόγιο το φορτώθηκε το εξπρές ερμης

Oχι από τη Pαφήνα όμως! το Eξπρες Eρμης (πρώην μπαρι εξπρες) αντικαταστάθηκε από το εξπρες αθηνα απευθείας. ποτέ δεν υπήρξαν ερμης και αθηνα ταυτόχρονα στη Pαφήνα... ουσιαστικά τότε, ο αγαπητός αγόρασε το μπαρι από τον Βεντούρη για να μπει στην αγορά της ανδροτηνομυκονίας, αλλιώς δεν υπήρχε περίπτωση να πάρει την άδεια σκοπιμότητας. Άλλες εποχές τότε... B)

Edited by polmyt
μεταφορα
Link to comment
Share on other sites

Και τον χειμωνα του 2000 ειχε ερθει στην ραφηνα το ερμης ,επι ελλας φερις,ως αντιΚατασταση του αθηνα που εΚανε επισΚευη, αφου ομως πρωτα εΚανε μια προσπαθεια στην συρο τηνο μυΚονο Καθοτι η συριανη το πηραν με τις πετρες.πλοιαρχος ηταν ο σιδερης μαμιδης

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μιάς και το βαποράκι έφυγε νωρίς και δεν πρόλαβε την κατάργηση της 35ετίας, έτσι ώστε να εναρμονισθεί με την Στοκχόλμη και να το έχουμε κοντά μας...ας το τιμήσουμε βλέποντας ένα φιλμάκι του BRITISH PATHE από την καθέλκυσή του το 1968 στην Οστάνδη...και όσοι αντέχουν τις δυνατές συγκινήσεις, ας δούνε το φιλμάκι μέχρι τέλους...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Η θρυλική Πριγκίπισσα σε λίγες ημέρες θα ξεκινούσε δρομολόγια στην άγονη γραμμή της Αμοργού, καθώς και στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.

Για τον αγαπητό μου φίλο cortomaltese, η "θρυλική Πριγκίπισσα" σε μία φωτό από το 1992, που μόλις σήμερα ανέβηκε στο shipspotting.

ShipSpotting.com

1700290.jpg

© Rijn N. de Ruiter

Link to comment
Share on other sites

Στην παραπάνω φωτογραφία αποτυπώνεται ένα στιγμιότυπο από την τελευταίο πέρασμα της "Πριγκίπισσας" από το λιμάνι της Ραφήνας.

Ήταν, κατά κάποιον τρόπο, ένας τελευταίος αποχαιρετισμός προς το λιμάνι της Ραφήνας, τους ανθρώπους του λιμανιού και τα πλοία με τα οποία ταξίδεψε μαζί όλα αυτά τα χρόνια.

Πρωτοήρθε στη Ραφήνα το 1988 έχοντας δίπλα του στη γραμμή το "Επτάνησος" του Στρίντζη.

Το "Θεοσκέπαστη" είχε ολοκληρώσει άδοξα το σύντομο πέρασμά του από τη γραμμή και το κενό του καλύφθηκε με το βέλγικο σκαρί. Το "Μπάρι Εξπρές" βρέθηκε, λοιπόν, να ταξιδεύει στη γραμμή Ραφήνας-Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου, προερχόμενο από το Μπάρι, την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα.

Για 10 χρόνια, μέχρι το τέλος του 1998, έγραψε μια μεγάλη ιστορία και κέρδισε με το σπαθί του τον τίτλο του πιο καλοτάξιδου πλοίου της γραμμής.

Από τη γέφυρά του πέρασαν μεγάλα ονόματα της ελληνικής ακτοπλοΐας, όπως ο καπετάν-Χριστόφορος Κοτσαμπάς, ο καπετάν-Μιχάλης Δεναξάς, ο καπετάν-Γιώργης Σαμιωτάκης, ο καπετάν-Αλέκος Παπαδέας, ο καπετάν-Γιάννης Λαζάρου, ο καπετάν-Ανάργυρος Σαρρής, ο καπετάν-Σιδερής Μαμίδης, ο καπετάν-Διαμαντής Παπαγεωργίου με ύπαρχο, μάλιστα, τον καπετάν-Κώστα Βελαλόπουλο.

Το 1992 το "Μπάρι" υποδέχτηκε το "Πηνελόπη Α", το 1993 το "Superferry II" και το 1997 το "Super Cat Haroula".

Και στα τέλη του 1998 αποχαιρέτησε τη Ραφήνα. Το αγαπημένο σκαρί σαλπάρησε για άλλες ρότες, αγαπήθηκε πολύ στην άγονη της Αμοργού, τις Δυτικές Κυκλάδες και τα ενδοκυκλαδικά, αλλά τα ταξίδια του διακόπησαν άδοξα το Σεπτέμβριο του 2001 λόγω της Νέας Τάξης Πραγμάτων που είχε επιβληθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐας.

Πλοία, όπως το "Μπάρι Εξπρές"/"Εξπρές Ερμής", φάνταζαν τότε κάπως παράταιρα για το prestige της μεγάλης εταιρείας.

Ο χρόνος, δυστυχώς, απέδειξε ότι η πραγματικότητα δεν δικαίωσε τις μεγάλες προσδοκίες εκείνης της εποχής.

Edited by cortomaltese
Link to comment
Share on other sites

Ακόμα μία πανέμορφη φωτογραφία του πλοίου ως ΕΞΠΡΕΣ ΕΡΜΗΣ, σε άφιξη του στη Ραφήνα (στο τελευταίο πέρασμα του από εκεί) τον Μάρτιο 2000.

gallery_2102_629_239041.jpg

Διά χειρός Αντώνη Λαζαρή.

Ευχαριστούμε για την υπέροχη φωτογραφία, τόσο εσένα Σείριε, όσο και τον κ. Λαζαρή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Αυτα ειναι. Το 96 αν θυμαμαι καλα δεν ηταν και η καλυτερη του χρονια. Ειχε και καποιες ζημιες. Το 97-98 ομως μετα την αμμοβολη και τη γενικη επισκευη πεταγε και εκανε πλακα :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...