Jump to content
Shipfriends

Φορτηγά Οχηματαγωγά (RO/RO) || About Ro - Ro: Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες


Recommended Posts

  • 1 month later...

Ένα ακόμη roro που βρήκε υπερβολικά προσοδοφόρο απασχόληση εκτελώντας χρέη car carrier είναι το Timca(IMO 9307358), αδελφό του Trica. Αυτήν τη στιγμή είναι σε ταξίδι από το Southampton στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 3/19/2022 at 9:06 PM, Nick the Greek said:

Σήμερα μεταφερόμαστε στο Trelleborg του 2016 για να δούμε ένα πλοίο που δεν το βλέπουμε και πολύ συχνά. Πρόκειται για το ro-ro της Unity Line που ονομάζεται Gryf (IMO 8818300). Είναι το πρώτο πλοίο από μια κλάση 4 πλοίων που παραγγέλθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 80 στο ναυπηγείο Bruce της Landskrona. Αξίζει να αναφέρουμε πως δύο πλοία αποπερατώθηκαν σαν roro, το άλλο ήταν το Kaptan Abidin Doran και κατέληξαν στην Turkish. Αυτό που εξετάζουμε σήμερα κατέληξε να κάνει δρομολόγια Trelleborg - Swinemunde για τη Unity, το άλλο πρώη Τούρκικο ρορό κατέληξε στην Κίνα.

 

Το αδελφό του Gryf με ΙΜΟ 8818312 μόλις έγινε μια από τις σπάνιες περιπτώσεις πλοίων που από την Ευρώπη πωλούνται στην Κίνα αλλά κάποια στιγμή επιστρέφουν. Το πλοίο λοιπόν ονομάζεται πια Lider Express και είναι εν πλώ πρός τη Δερύνεια την οποία αναμένεται να προσεγγίσει στις 5 Μαρτίου. Πλοιοκτήτης του η Τουρκική Samsun Shipping με έδρα τη Σαμψούντα προφανώς, η οποία εκμεταλλεύεται ένα στόλο από 8 συνολικά roro όπως τα Lider Bordo Mavi αλλά και το Lider Trabzon. Το πλοίο πια φέρει τη σημαία της πατρίδας των λιονταριών της Yaounde, του Καμερούν δηλαδή.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 2/4/2021 at 5:32 AM, pathfinder said:

Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι στο μεσοδιάστημα με τον στόλο της Cenk και τα ονόματα, αλλά παλαιότερα υπήρχαν δύο αδελφά

Το Cenk A (ex Golfo dei Poeti) IMO 7707785

To Cenk Y (ex Golfo degli Ulivi) IMO 7811329

Η φιλοσοφία των "drivers only" RoPax παλαιών εποχών ήταν πολύ διαφορετική και "σπαρτιάτικη".

 

Τα δύο πλοία φαίνεται να έχουν αλλάξει χέρια μαζί.

 

Το Cenk A λέγεται πια Gulistan U, σημαία Τουρκίας και από το περασμένο καλοκαίρι ανήκει στην G MARIN GEMI ISLETMECILIGI. Πιθανολογώ πως κάνει δρομολόγια από τη Σαμψούντα για το Novo.

 

Το Cenk Y έχει πια μετονομαστεί σε Firuze G, νομίζω το G είναι για τους καινούριους του πλοιοκτήτες του που πρέπει να λέγονται Gurcak. Το παπόρο το βλέπω να κάνει δρομολόγια μεταξύ Karasu(Τουρκία) και Tuapse(πατρίδα του ξανθού γένους που θα ελευθερώσει την Κωνσταντινούπολη και θα μας την παραδόσει, κατά την Ελεύθερη Ώρα). 

 

To περίεργο με αυτήν την εταιρεία είναι πως φέρεται μέσα σε 5 μήνες να έχει κάνει μαζικές αγορές roro. Εκτός από τα 2 προαναφερόμενα πλοία, αγόρασε επίσης τον Ιούλιο του 2022 το roro Zubeyde (IMO 8708610), πρώην Egyptian Dignity που φαίνεται να κάνει Σαμψούντα - Tuapse. Τον Οκτώβριο του 2022 πήρε και το πρώην Cenk M(IMO 7382336) που τώρα λέγεται Lerzan K με σημαία Κομόρες, αυτό πρέπει να έκανε δρομολόγια από το Karasu αλλά τώρα είναι στην Tuzla για επισκευές. Τέλος, το Νοέμβριο του 2022 αγόρασε και το πρώην Banyas 2 που τώρα λέγεται Liana N (IMO 8009040) με σημαία Παναμά, και αυτό παίζει μπάλα ανάμεσα στη Σαμψούντα και το Tuapse. Συνολικά 5 roro μέσα σε 4 μήνες, θα πηγαίνουν καλά οι δουλειές με τον Πούτιν.  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ένα καινούριο κομματάκι που χτίζεται αυτόν τον καιρό στην Κίνα, είναι το hull DJHC6063 από το ναυπηγείο Jiangsu Dajin, όνομα που προσωπικά δεν έχω ξανακούσει ποτέ. Αυτό που έχει πραγματική σημασία όμως είναι πως το έχει ακούσει η Marfret που είναι και ο πλοιοκτήτης του πλοίου. Πρόκειται επί της ουσίας για τον αντικαταστάση του Marin, πρώην roro της Attica, και θα κάνει δρομολόγια ανάμεσα σε διάφορες Γαλλικές κτήσεις στην Καραιβική με αφετηρία το Fort-de-France. Το πλοίο πρόκειται να ονομαστεί Ferrymar και θα έχει 2 κύριες μηχανές General Electric τύπου 6L27/38. Μήκος 120 μέτρα, πλάτος 22 και χωρητικότητα 228 TEU. Βλέπω πολύ μικρή υπηρεσιακή ταχύτητα, ανάμεσα σε 13 και 14 κόμβους, εκτός αν υπάρχει κανένα λάθος. Κλείνω την σύντομη αναφορά στο Ferrymar με το βίντεο από την καθέλκυσή του.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ένα roro ονόματι Lady R (IMO 9161003) υπό Ρώσικη πλοιοκτησία, φέρεται σύμφωνα με τους Αμερικάνοι να έχει φορτώσει πολεμικό υλικό τον περαμένο Δεκέμβριο από την Νότιο Αφρική για την Ρωσία προφανώς. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς έχει γίνει λίγο χαμός με τους Νοτιοαφρικάνοι να σφυρίζουν αδιάφορα γι αυτό που φέρεται να έχει συμβεί. Το πλοίο περνάει και πάλι το Σουέζ πρός Νότο, καταλαβαίνετε πως είναι υπό στενή παρακολούθηση. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Το ΜΑΡΙΑ Σ του Σουτου θα δουμε μεσα απο μια φωτο του @ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ

Το πλοιο χτιστικε σαν Espresso Campania το 1970 ,στην Ιταλια με μηκος 115 μετρα και πλατος 19.5.Το πρωτο του ονομα το κρατησε μονο ενα χρονο μιας και μετονομαστηκε σε CORRIERE DEL'EST.

Απο αυτη τη σειρα roro ειδαμε αρκετα στη χωρα μας

Στην καριερα του αλλαξε αρκετα ονοματα και στην Ελλαδα μας ηρθε το 1989 σαν ΜΑΡΙΑ Σ.

Κοπηκε το 2002 στην Αλιαγα

 

Link to comment
Share on other sites

Όντως το πλοίο ανήκει σε μιά σειρά παρομοίων φγ/ογ που αρχικά ανήκαν στην Traghetti del Mediterraneo του Ελληνοϊταλού Μαγκλιβέρα  κ ήλθαν στη χώρα μας με πρώτο το WESTERN ISLE το 1981,μετέπειτα ΛΙΝΔΟΣ της ΔΑΝΕ.
Το πλοίο όπως θα περίμενε κανείς δεν δούλεψε στα νερά μας μαζί με το κοντοξάδελφο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ της εταιρείας αλλά ναυλώθηκε στην γερμανική Hugo Stinnes κ έκανε Γερμανία-Αγγλία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το Timca της Transfennica έχει μεταφερθεί στη γραμμή Dublin-Holyhead, αν κρίνω από τα ωράρια μάλλον πρόκειται για ναύλωση από την Irish Ferries.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Με τις κινήσεις Creta Cargo και Blue Star , φαίνεται πως έχει μειωθεί η κίνηση του Πελαγίτη.

Ακούγεται οτι θα μας αφήσει στο τέλος του χρόνου που λήγει το survey του και θα αναλάβει ο Θαλασσιτης μαλλον

Link to comment
Share on other sites

Έχουν βαλθεί να τον βγάλουν από τα νερά τους σε όποια γραμμή κι αν βρίσκονται. Πειραιάς - Χανιά κυριαρχεί η Creta. Δουλεύει μόνο στο Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη κι αυτό με το ζόρι. Εκεί που έφευγε με τριψήφιο αριθμό φορτηγών από τη Θεσσαλονίκη τώρα φεύγει με διψήφιο. Σε περίπτωση έλευσης κι άλλου ρο/ρο κάτι που το θεωρώ στανταράκι στο μέλλον από άλλη εταιρία, πολύ δύσκολα τα πράγματα. 

Edited by SuperRunner
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...