Jump to content


Photo
- - - - -

Μεταβλητό βήμα και αναστρεφόμενες μηχανές


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 capnikos

capnikos
  • Members
  • 33 posts

Posted 26 December 2005 - 15:54

Kατ'αρχας διευκρινηση, δεν ειμαι μηχανικος, ειμαι της γεφυρας, οποτε τεχνικα δεν ξερω. Με τα λιγα τεχνικα που ξερω θα προσπαθησω να σε διαφωτισω αν και σιγουρα καποιος αλλος θα ειναι πιο ειδικος.
Η τουμπαριστη μηχανη ειναι μια αναστρεφομενη μηχανη, δηλαδη στην κυρια κινηση της στρεφει τον στροφαλοφορο αξονα κατα μια φορα. Στο κρατει απομονωνεται ο αξονας και η μηχανη δουλευει αλλα χωρις μεταδοση στον αξονα και αρα στην προπελα. Κατα το αναποδα οπως ειπαμε με τη χρηση πεπιεσμενου αερα δινουμε αντιθετη στρεψη στην μηχανη αρα στον αξονα αρα στην προπελα. Η μηχανη δεν σβηνει σε καμια περιπτωση απλα "αποσυμπλεκει" τον αξονα στην αρχη του. Η ρεβερσα ειναι ενα ειδος συμπλεκτη αλλα η οποια παρεμβαλεται αναμεσα στον αξονα μηχανης και στον τελικο της προπελας (που στην προηγουμενη περιπτωση ειναι ενας) και ειναι ενα συστημα γραναζιων συνηθως με μειωση αναλογιας στροφων. Οταν το βαπορι εχει ρεβερσες (δαναη, μυρτιδιωτισσα κ.α) μπορεις να κανεις -θεωρητικα- απειρες αναστροφες αφου δεν αναστρεφεις την μηχανη αλλα τον τελικο αξονα. Αυτο γινεται ηλεκτρουδραυλικα και αναλογως την κατασκευη και τις ασφαλιστικες διαταξεις μπορει να εχει χρονο αποκρισης απο 0" (ατλαντιδες σταρ εως 10" ρ/κ αργω). Στο Controlable Pitch Propeler (cpp) ο αξονας στρεφει παντα κατα μια φορα και αλλαζει θεση το καθε πτερυγιο καθετα κατα τον αξονα ωστε σε καθε θεση να εχει διαφορετικο βημα. Ετσι το cpp ή pitch να εχει δυνατοτητα εκμεταλευσης ολου του φασματος της δυναμης της μηχανης, απο ελαχιστο προσω ή αναποδα μεχρι ολο. Και βεβαια κανενα περιορισμο στις αναστροφες αφου το μονο που αλλαζει στη μηχανη ειναι το φορτιο στον αξονα.
Στα βαπορια με pitch μπορει η αυξησει η μειωση ταχυτητας να γινεται με αυξομειωση του βηματος pitch ή των στροφων της μηχανης ή και των δυο. Οσο για το αναποδα στην τουμπαριστη το θεμα ειναι σχεδιασης προπελας, κατα μια αποψη παραγεται καλυτερο εργο στο αναποδα αφου δεν παρεμβαλονται μειωσεις και ταυτοχρωνα η γεωμετρια της προπελας δεν αλλαζει οπως στο pitch. Οι αποψεις ομως δεν ειναι κοινως αποδεκτες απο ολους. Το θεμα κραδσμων ειναι μια μεγαλη ιστορια, ενδεικτικα σου αναφερω οτι ολα τα συγχρονα βαπορια οταν κατεβαζουν στροφες μανουβρας και αλλαζουν προγραμμα εχουν στιγμιαια πολυ μεγαλο vibration.
Ελπιζω να σε καλυψα, αλλα οπως προειπα για λεπτομερειες πρεπει να επεμβει το τεχνικο τμημα του forum.
αριστερη στροφη

#22 Azzos1

Azzos1
  • Members
  • 4 posts

Posted 11 August 2006 - 15:17

Paidia se pies mixanes ginonte afta??pite ena typo mixanhs.....px Sulzer RND i RTA....

#23 uddox

uddox
  • bmembers
  • 266 posts

Posted 11 August 2006 - 17:45

Να σου πω ότι μπορεί να γίνονται σε όλες τις μηχανές, εκτός απο το λάθος της περιγραφής που αναφαίρεται στις τουμπαριστες μηχανές.

#24 Azzos1

Azzos1
  • Members
  • 4 posts

Posted 15 August 2006 - 14:42

Apo thn mikri empiria pou exo sthn naftilia (kai os mixanikos kai os politis) mporo na po oti prepei na skeftoume prota apo ola gia pio logo kai pou 8a xrisimopiisoume ena ploio. ean sizitame gia epibatika (sixnotita se limania ka8e 3-4 ores) kai container (ka8e 1-2 meres se limani), prepei na mpei sto ploio CPP kai Bow Thruster. o xronos einai xrima gia afta ta plia. kai an baloume ipopsin oti ta containerships orizoun ora afiksis (ta fortiga orizoun 1o i 2o miso ths hmeras) tota to CPP epibalete (Kamewa & Lips). An tora sizitame gia fortiga (Tankers & BC) tote den mas endiaferei ean 8a baloume CPP i FPP. xamilotero kostos einai fisika to FPP opou tora pia ta nafpigia (CHINA & KOREA) dinoun paketo pidalio kai propela. Ara se ploia pou exoun FPP tote sizitame oti exoun mixanes anastrepsimes, opos einai oi mixanes Sulzer px. H anastrofi se mhxanes aftes ginete me thn metatopisi tou ekkentrofourou (empros i piso) gia na pesoun ta ekkentra se sosta simia gia na kanoume thn anastrofi ths mhxanhs. Prepei na exoume ipopsin kai to crash astern (oi kapetanea to kseroun arketa kala). pou akoma ekei gia na kanoume apotoma anapoda, h mhxanh mas dinei ena xrono ka8isterisis 2-3 deytera (full ahead-stop- full astern) gia na mhn ta spasoume ola mesa sthn mhxani.
an rotisete emena prosopika ti protimo kalitera (CPP i FPP). 8a sas elega oti einai analoga pou 8a xrisimopiiso kai an to budget gia to ploio einai ipsilo i oxi.

#25 symi

symi
  • eMembers
  • 93 posts

Posted 03 February 2007 - 14:38

Ρωτησα αρκετους μηχανηκους και καπετανιους που εχουν κανει σε ολα και παλιους και νεους το συμπερασμα απο συζητη οι καλυτερες ειναι οι τουμπαριστες αρκει το συστημα του αερα τους να ειναι καλο. επισης υπαρχει και συστημα οπου οι κινισεις γινονται απο την γεφυρα. Ο χρονος διαρκειας που ακουσα ειναι 3 με 5 sec (απο προσο αναποδα και να του μηδενηση η μηχανη) απο την στιγμη που δοθει η κινηση στον μηχανικο αν η κινηση χρειαζεται παραπανο χρονο τοτε εχει καποιο προβλημα το συστημα αερα η δεν ειναι αρκετο για πολλες κινησεις και ως συνηθως η ετερια δεν φηλοτιμηται να το φτιαξει αφου το πλοιο και παλι κινιται. στις τουμπαριστες το λαθος δεν συγχωρηται.

#26 Angelos

Angelos

    Helmsman

  • Supermoderators
  • 959 posts

Posted 05 February 2007 - 12:07

gnwmh mou einai oti an yparxei h dynatothta gia CP tote makropro8esma einai pio oikonomiko kai pio reliable.
Se mia sta8erh grammh, yparxoun megala fuel savings alla k sthn xeiroterh an to CP xalasei, panta mporeis na doulepseis thn mhxanh me FP k na deseis. Panta milame gia CP pou 8a mpei ek kataskeuhs tou ploiou giati se tyxon metaskeuh to 8ewrw anousio.
Pantws osoi kathgoroun to FP, 8a symfwnhsw me ton symi kai 8a pw oti ston kalo ton kapetanio akoma k se dyskola limania, den dhmiourgei problhma.
H toulaxiston oxi parapanw apoti opoia allh seira kakotyxiwn mporoun na tyxoun se ena karabi.
Αλλαγή σκηνικού..... τελευταία......

#27 Neptune

Neptune

    Αμνημονευτος

  • Supermoderators
  • 6,091 posts

Posted 14 May 2007 - 15:08

Παντως τις ελικες τις ορισα εσωστρεφεις για να ''ακουει'' καλυτερα το τιμονι:mad:


Το Παναγια Τηνου ειχε εξωστρεφεις προπελες. Και αυτο ειναι καλυτερο για το βαπορι με τις μπαταριστες μηχανες ειδικα τα μονοτιμονα. Γιατι στο αναποδα η δεξια προπελα γυρναει προς τα μεσα εκει δηλαδη που θελουμε να παει η πρυμη. Στο προσαναποδα και οι δυο σπρωχνουνε τα απονερα αντιθετα απο εκει που παει η πρυμνη και βοηθανε. Ενω αν ειναι εσωστρεφεις αν κανεις αναποδα τη δεξια θα γυρισει προς τα εξω και τοτε αντι οπως περιμενεις το βαπορι να παει αριστερα θα σου τραβηξει δεξια την πρυμη. Αυτα τα ολιγα απο εναν απο τους καλυτερους μανουβραδορους της ακτοπλοιας μας οχι απο μενα. Εγω ειμαι ενας καλος μαθητης :rolleyes::D.

ρε που παμε ωρε!


#28 nautikos

nautikos
  • Members
  • 793 posts

Posted 14 May 2007 - 17:34

Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο?

Επισης οταν γινεται ο σχεδιασμος της προωστηριας εγκαταστασης σε σχεση με το συστημια πηδαλιουχιας,γινεται βελτιστοποιηση ως προς τη λειτουργια που γινεται στο μεγαλυτερο χρονικο διαστημα.Στην προκειμενη περιπτωση 99% το πλοιο κανει προσω και το υπολοιπο αναποδα.Αρα θεωρειται καλη λυση πιστευεις στο μεγαλυτερο μερος της λειτουργιας του πλοιου να διωχνεις τη ροη προς τα εξω,απο το να την στελνεις στο ενα και μοναδικο πηδαλιο σου,στη μεση γραμμη του πλοιου?Ειδικα σε χαμηλες ταχυτητες προσω πιστευω οτι για εξωστρεφεις προπελες το τιμονεμα ειναι παρα πολυ δυσκολο.

Τελος απο μια φωτο του Παναγια Τηνου στη δεξαμενη,απο οσο μπορω να διακρινω η ΔΕ προπελα φαινεται αριστεροστροφη,κατέπεκταση οι προπελες ειναι εσωστρεφεις.
Posted Image

#29 Earl Granville

Earl Granville
  • eMembers
  • 5,765 posts

Posted 14 May 2007 - 17:43

Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο?



Συμφωνώ με την λογική σου ότι μπορείς να κάνεις και την δεξιά ανάποδα με την κατάλληλη θέση του τιμονιου και της πρωράίας προπέλας ώστε να ανοίξει η πρύμη ή να κάνεις συρτάρι μόνο που αυτά τα πράγματα με τις τουμπαριστές μηχανές που είχε το ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ δεν γίνονταν.
Outter κινήσεις με τουμπαριστές και ειδικά σε μονοτίμονο πλοίο αποφεύγονται από τους καπεταναίους και εφαρμόζονται μόνο με μηχανες οι οποίες έχουν pitch

#30 Neptune

Neptune

    Αμνημονευτος

  • Supermoderators
  • 6,091 posts

Posted 14 May 2007 - 18:26

Δεν θα συμφωνησω με το συλλογισμο σου.Καταρχην οπως λες αμα θες να ''ανοιξεις'' την πρυμνη προς τα αριστερα,αναποδισε την ΑΡ.Γιατι επιμενεις για την ΔΕ μονο?

Επισης οταν γινεται ο σχεδιασμος της προωστηριας εγκαταστασης σε σχεση με το συστημια πηδαλιουχιας,γινεται βελτιστοποιηση ως προς τη λειτουργια που γινεται στο μεγαλυτερο χρονικο διαστημα.Στην προκειμενη περιπτωση 99% το πλοιο κανει προσω και το υπολοιπο αναποδα.Αρα θεωρειται καλη λυση πιστευεις στο μεγαλυτερο μερος της λειτουργιας του πλοιου να διωχνεις τη ροη προς τα εξω,απο το να την στελνεις στο ενα και μοναδικο πηδαλιο σου,στη μεση γραμμη του πλοιου?Ειδικα σε χαμηλες ταχυτητες προσω πιστευω οτι για εξωστρεφεις προπελες το τιμονεμα ειναι παρα πολυ δυσκολο.

Τελος απο μια φωτο του Παναγια Τηνου στη δεξαμενη,απο οσο μπορω να διακρινω η ΔΕ προπελα φαινεται αριστεροστροφη,κατέπεκταση οι προπελες ειναι εσωστρεφεις.
Posted Image


Να με συγχωρει η χαρη σου αλλα ειδικα η φωτο με δικαιωνει απολυτα. Η δεξια προπελα βιδωνει δεξια δηλαδη στο προσω γυρναει δεξια αρα το πλοιο εχει εξωστρεφεις ελικες. Ψαξε το και θα δεις οτι εχω δικιο.

ρε που παμε ωρε!


#31 nautikos

nautikos
  • Members
  • 793 posts

Posted 14 May 2007 - 19:00

Να με συγχωρει η χαρη σου αλλα ειδικα η φωτο με δικαιωνει απολυτα.


Σε συγχωρει η χαρη μου:).Εχεις δικιο για τη φωτο,σε μια καλυτερη ματια ειναι οντως δεξιοστροφη.Εχω ηδη κλεισει ραντεβου με τον οφθαλμιατρο μου παντως:D:D:D.

#32 Stefanos

Stefanos
  • eMembers
  • 1,343 posts

Posted 23 June 2007 - 13:12

Για δές εδώ κατι θα βρεις.

#33 vassilisman

vassilisman
  • Members
  • 37 posts

Posted 27 November 2007 - 01:58

;) τι ειναι αkrivws oi "mpataristes" kai ti oi ypoloipes propeles ? sorry alla eimai aaasxetos me toys texnikoys oroys :eek:


yparxei mipws kai kapoia fwto na to doyme ?;):o

#34 Stefanos

Stefanos
  • eMembers
  • 1,343 posts

Posted 27 November 2007 - 13:47

Στις παραπάνω σελίδες αν τις δεις με προσοχη σίγουρα θα καταλάβεις τη διαφορά της έλικας με μεταβλητό βήμα,μπαταριστές προπέλες δεν υπάρχουν μπαταρστές μηχανές προφανώς εννοείς

#35 vassilisman

vassilisman
  • Members
  • 37 posts

Posted 27 November 2007 - 16:54

eida ta proigoymena post, alla perigrafoyn ta pleonektimata-meionektimata kai oxi den dinoyn kathara tin perigrafi tvn mixanwn kai twn propellwn .:D:confused:

#36 harlek

harlek
  • eMembers
  • 165 posts

Posted 01 December 2007 - 14:35

Αν και δεν είμαι καθόλου ειδικός, νομίζω ισχύει το εξής:

Στις προπέλες με μεταβλητό βήμα αλλάζει η κλίση των πτερυγίων τους. Αυτό, εκτός απ' το να αλλάζει το βήμα της προπέλας, μπορεί να την κάνει να δίνει ώθηση προς τα πίσω ή προς τα μπρος, χωρίς να αλλάζει η φορά περιστροφής του άξονα της μηχανής.

Στις τουμπαριστές (μπαταριστές, αναστρεφόμενες) μηχανές, χρησιμοποιούνται προπέλες με σταθερό βήμα, δηλαδή τα πτερύγια είναι κολλημένα με σταθερή κλίση στο hub. Για να κάνει "ανάποδα" το πλοίο, πρέπει η προπέλα να γυρίσει με αντίθετη φορά κι αυτό γίνεται αντιστρέφοντας τη φορά περιστροφής της ίδιας της μηχανής! Για να γίνει αυτό, πρέπει να σταματήσει η μηχανή, να αλλάξουν "θέση" οι εκκεντροφόροι και να ξαναξεκινήσει, διαδικασία που παίρνει τουλάχιστον 30 δευτερόλεπτα.

Οι πιο γνώστες, διορθώστε με αν χρειάζεται!

#37 JERRY

JERRY
  • Members
  • 191 posts

Posted 02 December 2007 - 16:05

Το ποσο γρηγορα θα μπαταρει η κινηση εκτος απο το τεχνικο μερος (κατασκευαστικο και σχεδιαστικο μερος της καθε επι μερους μηχανης) εχει να κανει και με πολλους αλλους παραγοντες. Εχει να κανει π.χ. με το ποσο καλα πιανουν τα φρενα στους αξονες αλλα κυριως με τον μηχανικο που τη χειριζεται. Ετυχε σε γνωστο βαπορι της ακτοπλοϊας η αριστερη να χρειαζεται 30-45 δευτερα για να αναστρεψει και η δεξια να χρειαζεται 15δευτερα. Ετυχε στο ιδιο βαπορι οταν ο Ηλεκτρολογος εκανε κινησης στην ιδια μηχανη να γινεται η αναστροφη σε λογικα πλαισια, και οταν εκανε ο Πρωτος να στριβεις τσιγαρο, να το αναβεις και ακομα να περιμενεις για αναποδα..
Για την ακτοπλοϊα παντως τη δικη μας, με τα περιφημα λιμανια, δε νομιζω οτι υπάρχει πλοίαρχος που να προτιμησει το cpp για την οποιαδηποτε μπαταριστη οσο καλη και αν ειναι. Ειναι τετοιες οι συνθηκες αλλα και οι παραμετροι των χειρισμων στα ασφαλεστατα λιμανια μας που χρειαζεσαι τις κινησεις αμεσα και χωρις περιορισμους σε προσω αναποδα ή χρονο για αυτο
capt Γιωργάκη νησιώτη.. Priest is looking 4u boy;)

#38 Neptune

Neptune

    Αμνημονευτος

  • Supermoderators
  • 6,091 posts

Posted 21 January 2008 - 09:10

To Ionian Sky ειναι μια ειδικη περιπτωση βαποριου. Εκτος του οτι εχει μπαταριστες μηχανες δεν εχει φρενα στους αξονες. Αποτελεσμα αυτου ειναι οταν το βαπορι εχει δρομο μεγαλυτερο απο 6 κομβους ακομα και κρατει να ειναι η προπελα γυρναει. Ετσι δε μπορει να της δωσει αναποδα ωστε να συντομευει τη μανουβρα. Αναγκαστικα λοιπον κοβει και κανει πολυ αργα τη μανουβρα προκειμενου να μπορει να κανει τις κινησεις του ποιο σιγουρα. Ειναι εντυπωσιακο να δειτε το βαπορι να κανει κρατει και για 3-4 λεπτα να περιμενει να πεσει η ταχυτητα του κατω απο τους 6 κομβους ωστε να μηδενισουνε οι στροφες του αξονα. Το ιδιο ακριβως προβλημα αντιμετωπιζει και ο καπετανιος στο Alexander του Λατση. Και εκει ειναι ακομα χειροτερα τα πραματα καθως εκει εχει ενα τιμονι. Οποτε αν θελει να μπει με δρομο για να γυρισει το βαπορι δε θα μπορει να το σταματησει μετα.:eek: Παντως και οι δυο τα καταφερνουνε οποτε εμας δε μας πεφτει και πολυ λογος :)

ρε που παμε ωρε!


#39 symi

symi
  • eMembers
  • 93 posts

Posted 03 April 2008 - 02:37

απο φουλ πρωσο σε φουλ αναποδα πιο θεωρειτε απο ολα οτι ειναι καλυτερο?
εγω νομιζω τουμπαριστες μηχανες?

#40 Neptune

Neptune

    Αμνημονευτος

  • Supermoderators
  • 6,091 posts

Posted 03 April 2008 - 08:19

Εγω θα ελεγα οι μηχανες με ρεβερσες οπως του Εξπρες Δαναη και του Μυρτιδιωτισσα. :o Δεν ειναι παντως απολυτο και εξαρταται κυριως απο το βαπορι και τα συστηματα του

ρε που παμε ωρε!





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users