Jump to content
Shipfriends

Ρίο-Αντίρριο…οι απαρχές της ιστορικής πλέον γραμμής


Recommended Posts

Σε πρόσφατη συζήτηση που είχα σχετικά με τις παντόφλες του Ρίου-Αντιρρίου, αναφέρθηκε (και την ξαναθυμήθηκα) η πρώτη παντόφλα που μπήκε στη γραμμή στη δεκαετία του 1950...ο ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ. Ήταν ιδιοκτησίας κάποιας συνεταιριστικής οργάνωσης και το όνομα δόθηκε προς τιμήν του Ιασεμίδη, ο οποίος ήταν παλιός συνεταιριστής. Επίσης, ο ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ είχε και σιδηροτροχιές με την προοπτική να μπαίνουν βαγόνια από την Πάτρα προς Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο, αλλά νομίζω ότι ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε γι' αυτή τη δουλειά. Τα παραπάνω με επιφύλαξη, λόγω των δεκαετιών που εχουν περάσει...και ευπρόσδεκτες είναι οι διορθώσεις και οι συμπληρώσεις.wink.gif

Αυτά είχαμε γράψει προ διετίας περίπου και πολύ σωστά είχα εκφράσει τις επιφυλάξεις μου. Διαβάζοντας το βιβλίο του Γιάννη Χαλάτση, μπορούμε πιό τεκμηριωμένα να μιλήσουμε για το ξεκίνημα και τα πρώτα χρόνια της γραμμής. Σύμφωνα λοιπόν με τον Γ. Χαλάτση, τα τελευταία προπολεμικά και τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια η Ναύπακτος είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδος, από και προς την Πελοπόννησο. Το λιμάνι εκτός από την τοπική κίνηση εξυπηρετούσε και την κίνηση από Αγρίνιο και Ήπειρο. Μάλιστα είχε ζητηθεί (χωρίς όμως αποτέλεσμα) να προεκταθεί και η σιδηροδρομική γραμμή του Σ.ΒΔ.Ε από το Κρυονέρι μέχρι την Ναύπακτο, ώστε να εξυπηρετεί και την σιδηροδρομική κίνηση, καθώς το «λιμάνι» του Κρυονερίου ήταν ακατάλληλο, επειδή ήταν εκτεθειμένο στον καιρό και έκλεινε συχνά. Να σημειώσουμε ότι ο σημερινός δρόμος Μεσολογγίου-Αντιρρίου ανοίχθηκε μεταπολεμικά και η σύνδεση Ναυπάκτου-Αγρινίου-Ηπείρου γινόταν από τον δρόμο μέσω της γέφυρας/χάνι Μπανιά στον Εύηνο…η δε Ναυπάκτου-Μεσολογγίου γινόταν ακτοπλοϊκώς μέσω Πατρών και Κρυονερίου και από εκεί σιδηροδρομικώς.

Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια λοιπόν, το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Και το αίτημά τους έγινε δεκτό, παρά την σφοδρή αντίδραση των Ναυπακτίων, οι οποίοι ήθελαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Ως αποζημίωση προς τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου τους δόθηκε είτε άδεια δρομολόγησης ferry boat στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.

Το πρώτο F/B που ξεκίνησε την γραμμή ήταν το (πρώην αποβατικό του πολέμου) «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» ιδιοκτησίας της συνεταιριστικής ΚΥΔΕΠ (νυν αειμνήστου, λόγω χρεωκοπίας). Το πλοίο ξεκίνησε αρχικά ναυλωμένο από τους συνεταιρισμούς που είχαν την πρωτοβουλία...και στην συνέχεια μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ένωσης Εμπόρων Αγρινίου. Στο διαγωνισμό συμμετείχε χωρίς αποτέλεσμα και ομάδα Ναυπακτίων «πληγέντων πλοιοκτητών», οι οποίοι όμως αργότερα αγόρασαν και δρομολόγησαν, το 1950, το 2ο F/B της γραμμής, το «ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ». Ναυπάκτιοι πάλι πλοιοκτήτες δρομολόγησαν το 1958 το «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ». Επίσης, 10 χρόνια αργότερα, Ναυπάκτιοι πλοιοκτήτες ναυπήγησαν στα ναυπηγεία Ζέρβα στο Πέραμα το «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ», το οποίο ήταν το σταθερότερο και ταχύτερο F/B εκείνης της εποχής.

Και με την ευκαιρία να διορθώσουμε αυτά που είχαμε πει παραπάνω…ότι δηλαδή το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» είχε και σιδηροτροχιές. Σύμφωνα με τον Γ.Χαλάτση, μεταπολεμικά στη γραμμή Πατρών-Κρυονερίου ο Σ.ΒΔ.Ε δρομολόγησαν το «ΚΑΛΥΔΩΝ ΙΙΙ» (πρώην κορβέτα του Βρετανικού Ναυτικού) και το πρώην οπλιταγωγό-αποβατικό «ΡΟΔΟΣ», ναυπήγησης του 1944, το οποίο αγόρασαν από το Π.Ν. Ο Σ.ΒΔ.Ε μετασκεύασε το ΡΟΔΟΣ σε σιδηροδρομικό πορθμείο, ώστε να μεταφέρονται και βαγόνια μεταξύ Πάτρας και Κρυονερίου. Το ΡΟΔΟΣ είχε 2 σειρές ράγες και μπορούσε να μεταφέρει 7 φορτηγά βαγόνια ή 2 ατμομηχανές ή αντίστοιχα 10 φορτηγά ή λεωφορεία και 20 ΙΧ. Σύμφωνα με τον Γ.Χ., το ΡΟΔΟΣ είναι το πρώτο και μοναδικό σιδηροδρομικό πορθμείο στην Ελλάδα. Το 1970 -όταν ο Σ.ΒΔ.Ε διέκοψε την λειτουργία του και συγχρόνως σταμάτησε και η γραμμή Πατρών-Κρυονερίου- το ΡΟΔΟΣ δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι «τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που βυθίσθηκε κοντά στο Αντίρριο.» Συνεπώς, όσοι έτυχε να θυμούνται κάποιο σιδηροδρομικό ferry boat με ράγες…αυτό ήταν το ΡΟΔΟΣ.

Και για επίλογο, ας δούμε (από το αρχείο της ΕΒΕ) και μια ανακοίνωση της ΚΥΔΕΠ (στις εφημερίδες της 14/12/1946 ), η οποία αναγγέλλει την επαναλειτουργία του «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ».

post-31-128326997642_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Δεν είχα προσέξει καλά τα περί ΕΥΓΕΝΙΑΣ...και πραγματικά δεν πίστευα ότι το ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ ζει ακόμα...66 χρόνια μετά.:eek:

Πράγματι, πρόκειται περί θρυλικού πλοίου:)...ό,τι πρέπει για Μουσείο παντόφλας.:P

Link to comment
Share on other sites

Στο βιβλίο του Γ. Χαλάτση υπάρχει και η αφήγηση του Γ. Αθανασίου, ενός εκ των πληγέντων πλοιοκτητών της Ναυπάκτου και μετέπειτα συμπλοιοκτήτη των ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ κ.α. Ο Γ. Αθανασίου, αναφερόμενος στα πρώτα πλοία της γραμμής, σημειώνει: « Ο τύπος του σκάφους αυτού ήταν επινόηση των Άγγλων, για να κάνουν την απόβαση των στρατιωτών και των πολεμικών οχημάτων τους το 1944 στις ακτές της Νορμανδίας. Δεν είχαν καρίνα από κάτω και γι΄ αυτό ήταν ευάλωτα στην θαλασσοταραχή.»

Στο βιβλίο επίσης υπάρχει και μια (αρχαία…) φωτογραφία του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (αρχείο Π. Αθανασίου), στο λιμάνι της Πάτρας.

post-31-128326997754_thumb.jpg

Ως περίεργος και φιλομαθής νέος:rolleyes:, έψαξα λοιπόν να βρω τι τύπου πλοία ήταν οι «Γενάρχες» της Ελληνικής παντόφλας. Λαμβάνοντας υπ΄ όψη τα λεγόμενα του Γ. Αθανασίου, τις φωτογραφίες του ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, του ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ και του ΕΥΓΕΝΙΑ Π., μπορώ να πω με σχετική βεβαιότητα ότι πρόκειται για τα Βρετανικής ναυπήγησης LCT Mk IV.

lctmk4.jpg

British LCT Mk IV

[...]Their shallow drafts also made that LCT Ideal for riverine use in inland waterways. In fact, after the war many weary LCTs shed their guns and donned civilian paint working as car ferries in many corners of the world.

http://ww2lct.org/history/stories/tin_armada.htm

LCT Mk IV specifications

• Length: 185.5 feet (56.5 m)

• Draught: about 3 ft (0.91 m)

• Capacity: 9 M4 Sherman or 9 Cromwell tanks or 6 Churchill tanks, or 300 tons of cargo.

• Armament: as the LCF(4): 8 20 mm Oerlikon cannon, 4 2pdr (40 mm) Pom-Pom guns.

The LCT IV in its original form was armed only with 2 Oerlikon 20 mm cannon, mounted either side of the cabin. Sometimes they were additionally armed with pak 2 j projectors at the stern of the craft. After Normandy some of these craft were stiffened by adding additional plates to the sides and bottom in preparation for service in the Far east. These craft were constructed by metal fabrication companies and were put together at shipyards. Another feature of these craft, was that the tank deck was above the Waterline, whereas the previous marks of Landing craft the tank deck was below the waterline. Approx 740 MK IVs were constructed. Starting with Craft number no 500. These were mainly designed for use on the flat and shallow beaches of Normandy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Landing_craft_tank

Βρήκα και μια εντυπωσιακή φωτογραφία του στόλου των Βρετανικών LCT Mk IV, με τα πλοία προσαραγμένα στις ακτές της Νορμανδίας. Εντυπωσιακά είναι τα μπαλόνια στον ουρανό που τα είχαν τα πλοία για να δυσκολεύουν τις αεροπορικές επιθέσεις. Λέτε κάπου σε αυτή την φωτό…να υπάρχει και το ΕΥΓΕΝΙΑ Π. με το μπαλόνάκι της?:) Πλάκα θα είχε να μπορέσουμε να ταυτοποιήσουμε τις παντόφλες με τα αντίστοιχα LCT...

British_LCT.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Μήπως έχει κανένας φωτογραφία του Μελίνα;

Το ferry ήταν το πρώην Βρετανικό αποβατικό Empire Dace,

βυθίστηκε στο δίαυλο Μεσσολογγίου και ανελκύστηκε από

τον Ευθυμιάδη.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο οι καλοί μας φίλοι από την Πάτρα να ψάξουν, να ρωτήσουν ίσως κάποιους παλαιότερους, για το παρελθόν των παντοφλών στο λιμάνι της, και για το τι δρομολόγια μπορεί να πραγματοποιούσαν από εκεί.

Η φωτογραφία μερικά ποστ πιό πάνω με το ΣΟΦΡΑΣ δεμένο στον μώλο του Αγίου Νικολάου, προκάλεσε αρκετή συζήτηση. Στην φωτό που παραθέτω σήμερα, βλέπουμε στον μώλο του Αγίου Νικολάου, όχι μόνο μία, αλλά τρεις τουλάχιστον παντόφλες. Προέρχεται από παλιά καρτποστάλ, και η ανάλυση της δυστυχώς είναι κακή διότι αποτελούσε ένα μικρό της κομμάτι (καρτ ποστάλ με εννέα διαφορετικές εικόνες από αξιοθέτα της Πάτρας).

post-2102-0-84868600-1294263788_thumb.jp

Τώρα, αν ρωτάτε γιατί την ανεβάζουμε στο παρόν θέμα και όχι ίσως στο θέμα του λιμανιού της Πάτρας, είναι γιατί η παντόφλα στα αριστερά της φωτό είναι (και πάλι) το ΣΟΦΡΑΣ. :)

σειριε, ελπιζω να αργησω να συναντησω τους παλιοτερους B). αλλωστε οταν τους συναντησω, δεν θα μπορω να ποσταρω πλεον :rolleyes:.

κρυονερι δεν νομιζω να πηγαιναν. στο βιβλιο του Χαλατση, που εχει αναφερθει και παλιοτερα παραπανω, αναφερει μονο το Ροδος και το Καλυδων ΙΙΙ οτι πηγαιναν εκεινη την εποχη.

και η δευτερη φωτογραφια που εβαλες (απο το καρτ ποσταλ), ειναι και αυτη προδικτατορικη (υπαρχει ο φαρος και δεν εχει γινει η διαπλατυνση του μωλου). η συγκεκριμενη φωτο ηταν η πιο κοινη σε ολα τα καρτ ποσταλ της πατρας, μεχρι τα μεσα των 70s.

θα επιμεινω σε οσα ειπα και στο παραπανω ποστ. οτι κατα την 10ετια του 60 ειχαν γινει αρκετοι βραχυβιοι πειραματισμοι με τις παντοφλες, ενας απο τους οποιους ηταν πατρα ναυπακτος.

επισης, εκεινη την εποχη οι προβλητες στο Ριο ηταν πολυ μικρες σε μηκος. η δυτικη αποβαθρα ηταν αμμουδια (διαμορφωθηκε στα μεσα των 80s) και η ανατολικη ηταν πολυ πιο μεσα στη στερια (αργοτερα εγιναν προσχωσεις). αποτελεσμα αυτου ηταν, πολλες απο τις παντοφλες οταν ειχαν ρεπο να πηγαινουν ναυπακτο, στον πανορμο στα αραχωβιτικα και στην πατρα.

οι προσωπικες μου μνημες ξεκινουν απο τα μεσα των 70s και εκ τοτε παντοφλες στην πατρα θυμαμαι μονο τα θεοφανεια και σε αναλογες εκδηλωσεις

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οι προσωπικες μου μνημες ξεκινουν απο τα μεσα των 70s και εκ τοτε παντοφλες στην πατρα θυμαμαι μονο τα θεοφανεια και σε αναλογες εκδηλωσεις

Απ' ό,τι δείχνουν τα ιστορικά τεκμήρια οι παντόφλες σύχναζαν στη Πάτρα και συμμετείχαν σε εκδηλώσεις και παλιότερα, όπως στο φιλμάκι που δείχνει στιγμιότυπα από κολυμβητικούς αγώνες στο λιμάνι το 1962. Διακρίνονται 2 παντόφλες, στο βάθος είναι το ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ, ενώ δεν μπορώ να πω σίγουρα για το άλλο.

Ωραίο είναι και το φιλμάκι του 1956 που δείχνει την Φρειδερίκη να αποβιβάζεται στο Αντίρριο από μια παντόφλα (αν δεν απατώμαι, το ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ), με προορισμό την Παλιοβούνα και το Βραχώρι. :rolleyes:

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Να προσθέσουμε ότι μέχρι την έλευση του 2ου πλοίου στη γραμμή (Ρόδος το 1950-51) στις ακινησίες του Ιασεμίδης το αντικαθιστούσε πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού όπως αναφέρει και η σχετική καταχώρηση στην εφημερίδα "Το Βήμα" το 1949:

 

 

post-2126-0-57871200-1360695878_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Εχει αναφερθεί ότι μεχρι τη δεκαετια του 60 τα πορθμεια προσεγγιζαν Ιτεα και Γαλαξειδι από Ριο ή Πατρα.Αυτό που δεν ηταν γνωστο είναι ότι τα πορθμεια πιανανε και Ερατεινη.Προσφατα πετυχα φωτογραφια σε ταβερνα της περιοχης που δειχνει δυο παντοφλες,το ΕΛΕΑΝΝΑ και μαλλον το ΡΟΔΟΣ να είναι δεμενα στην παραλια της Ερατεινης.Επειδή η φωτο είναι τραβηγμενη καλοκαιρι πιστευω ότι τα πορθμεια δεν βρισκοταν εκει για ακινησια αλλα ισως να ξεκινουσαν από εκει το δρομολογιο τους.

Όπως και να χει είναι ένα νέο στοιχειο σχετικα με την ιστορια της συγκεκριμένης γραμμης.Πιστευω ότι θα καταφερω να ανεβασω τη φωτο τις επομενες ημερες

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω εάν αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά στο προαναφερόμενο βιβλίο του Γ. Χαλάτση αναφέρεται ότι την δεκαετία του 1960 τα 2 ferry boats της γραμμής Ιτέας-Αιγίου, κάποιες μέρες έκαναν το δρομολόγιο Ιτέα-Γαλαξείδι-Ερατεινή-Αίγιο και αντίστροφα.

Link to comment
Share on other sites

Θεωρω οτι μιλαμε για την ιδια περιπτωση.Ταιριαζουν και οι ημερομηνιες μιας και η φωτο φαινεται οτι ειναι της δεκαετιας του 60

Ιδου και η φωτο.Σε πρωτο πλανο το ΕΛΕΑΝΝΑ,αλλα με μια πιο προσεκτικη ματια θεωρω οτι το αλλο πορθμειο πρεπει να ειναι το ΕΥΒΟΙΚΟΣ που ουτως ή αλλως ξερουμε οτι επιανε Ιτεα-Γαλαξειδι.Νομιζω οτι και το ονομα στην πλωρη φερνει περισσοτερο σε ΕΥΒΟΙΚΟΣ παρα σε ΡΟΔΟΣ που ειχα πει στην αρχη

 

gallery_1819_97_664652.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Στην ομάδα Shipwrecks of the Greek Seas στο facebook γράφτηκε πρόσφατα το παρακάτω κείμενο για το Ιασεμίδης. Ιστορικό πλοίο και ας μην συμμετείχε στην απόβαση της Νορμανδίας όπως λεγόταν. Κρίμα που δεν φρόντισε κανείς να διασωθεί και κατέληξε καρβουνιασμένο να κάθεται στα ρηχά.
 

To ΕΥΓΕΝΙΑ Π. μισοβυθισμένο σήμερα στην Ελευσίνα, κρύβει μια γοητευτική ιστορία με δυο βυθίσεις σε καιρό πολέμου…
Η παρουσία του στις ελληνικές θάλασσες ξεκίνησε πριν 74 χρόνια, τον Απρίλη του 1941, όταν τα βρετανικά αποβατικά TLC.1 και TLC.19 στάλθηκαν για να συνδράμουν στην μεταφορά των αποσυρόμενων βρετανικών στρατευμάτων από τα Μέγαρα προς τα πλοία που παρέμεναν αρόδο. Και τα δυο βυθίστηκαν στα Μέγαρα για να ανελκυστούν τον ίδιο χρόνο από τους Γερμανούς και να επισκευαστούν ως LOKFÄHRE. Με αυτό το όνομα μετέφεραν λοκομοτίβες τραίνων μεταξύ Πειραιά και Θεσσαλονίκης καθώς και άλλα οχήματα προς τα νησιά. Στις 29.9.44 το ένα LOKFÄHRE βρισκόταν στη Σύρα όταν επλήγη κατά το βομβαρδισμό του βρετανικού καταδρομικού ΒLACK PRINCE και του αντιτορπιλικού TUMULT. Το LOKFÄHRE - ανίκανο προφανώς να κινηθεί μόνο του - αφοπλίστηκε και αυτοβυθίστηκε την ίδια μέρα, απέναντι από τον αδριάντα του Κανάρη στην Ερμούπολη.
Το έτερο LOKFÄHRE βυθίστηκε στις 8.10.44 μεταξύ Φλεβών και Σουνίου από βρετανικά ταχέα σκάφη.
Το LOKFÄHRE της Σύρου ανελκύστηκε από το ναυαγοσωστικό ΚΥΚΛΩΨ του Οργανισμού Ανελκύσεως Ναυαγίων την 1.3.46 και δεξαμενίστηκε στο Νεώριο για πρόχειρη επισκευή. Κατόπιν ρυμουλκήθηκε στον Πειραιά όπου το δείχνει και η φωτογραφία με το ΚΥΚΛΩΨ δίπλα του. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους πουλήθηκε στον κρατικό οργανισμό ΚΥΔΕΠ και ως ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα-Κρυονέρι. Αργότερα μεταφέρθηκε στη γραμμή Ρίο-Αντίρριο και το σκάφος δέχτηκε τουλάχιστον τέσσερις μετασκευές που του άλλαξαν τόσο τις διαστάσεις όσο και την εμφάνιση σε σημείο που ελάχιστα απέμειναν από το αρχικό σχέδιο. To 1982 πουλήθηκε και μετονομάστηκε ΕΥΓΕΝΙΑ Π. συνεχίζοντας να ταξιδεύει στο Αιγαίο ως φορτηγό σκάφος. Το 2011 παροπλίστηκε στο λιμανάκι της Ελευσίνας όπου και ουσιαστικά εγκαταλείφθηκε. Φέτος το Μάρτιο παρουσιάστηκε μια διαρροή που οδήγησε στη βύθιση της πρύμνης, ενώ το τελειωτικό χτύπημα ήρθε τον Ιούλιο όταν ξέσπασε πυρκαγιά που κατέστρεψε την υπερκατασκευή.
Αυτό που δεν έχει προκύψει ακόμη από κάποιο έγγραφο είναι ποιο από τα LCT-1 και LCT-19 βυθίστηκε στη Σύρο και ποιο στο Σούνιο. Και δύσκολα θα προκύψει αφού οι Γερμανοί αναφέρονταν και στα δυο σκάφη με τον ίδιο όρο: Lokfähre

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.567753330029737&type=1

 

 

Link to comment
Share on other sites

Με αυτό το όνομα μετέφεραν λοκομοτίβες τραίνων μεταξύ Πειραιά και Θεσσαλονίκης

 

 

Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα μας παρέθεσες και προσωπικά δεν τα είχα υπ' όψη μου.

 

Πάντως, εάν μετέφεραν και ατμομηχανές, λογικό θα ήταν να έχουν και σιδηροτροχιές. Και συνεπώς η αμφιβολία (στα αρχικά ποστ του θέματος) για το εάν είχε ή όχι σιδηροτροχιές ο Ιασεμίδης...παραμένει και συνεχίζει να μας βασανίζει :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...