Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Καταπληκτική εικόνα Αντώνη, σε ευχαριστώ. Βλέπουμε για πρώτη φορά το πλοίο στην πρώτη του μορφή, όπως είχε ναυπηγηθεί ως αποβατικό LCT (Mk 4) το 1944.

 

Τα έχω πει και άλλες φορές, αυτό το πλοίο είναι μία ιστορία ολόκληρη.

 

Το πρώτο πλοίο ανοικτού τύπου που δούλεψε ως πορθμείο στη χώρα μας, και ξεκίνησε βέβαια την γραμμή Ρίου - Αντίρριου το 1946, αφού προηγουμένως είχε προλάβει να συμμετάσχει και στην επιχείρηση-καταλύτης του Β' Παγκοσμίου πολέμου, την απόβαση στη Νορμανδία ως πολεμικό αποβατικό. Δούλεψε επί 35 χρόνια, εως το 1981, ως Ε/Γ-Ο/Γ, και έκτοτε μέχρι το 2011 ως Φ/Γ-Ο/Γ "αλωνίζοντας" όλα τα Ελληνικά πελάγη. Ο προπομπός των 300 περίπου πλοίων που κατασκευάστηκαν τις επόμενες δεκαετίες σε ναυπηγεία στην χώρα μας, δούλεψαν σε όλη την Ελλάδα και κοινώς τα αποκαλούμε "παντόφλες".

 

Και αυτό το πλοίο συνεχίζει να υπάρχει μέχρι και σήμερα, παροπλισμένο και εγκαταλειμένο στην μοίρα του στην Ελευσίνα, μέχρι κάποια μέρα να βουλιάξει ή να πάει για παλιοσίδερα.

 

gallery_2102_616_277144.jpg

 

Αν ζούσαμε σε κάποια άλλη χώρα, ίσως (για να μην πω σίγουρα) το ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΑ Π με την ΙΣΤΟΡΙΑ και τα στοιχεία που κουβαλάει, να "στόλιζε" κάποια αποβάθρα, τραβηγμένο έξω ή και εντός υγρού στοιχείου. Ας πούμε, κάποια αντίστοιχη αχανή και άχαρη (στην οποία θα έδινε και χρώμα) με αυτή του Ρίου όπου και ήταν το πλοίο που άνοιξε την γραμμή και έμεινε και 35 ολάκερα χρόνια. Τι τα θες, από πολιτισμό (στα λόγια) μεγαλουργούμε....... Πόσα άραγε χρήματα θα στοίχιζε να το αγόραζε πχ. η νομαρχία ή η δημαρχία της Πάτρας, ή ακόμα και οι πλοιοκτήτες της κοινοπραξίας, και να το διατηρήσουν μετά πάμφθηνα ως "μουσείο" με ανηρτημμένες 10 - 20 μεγεθύνσεις από παλιές φωτογραφίες με πλοία της γραμμής στο σαλόνι του και την διάθεση στον κόσμο που θα το επισκεπτόταν ενός απλού μικρού προσπέκτους με την ιστορία τόσο του ίδιου του πλοίου όσο και της ιστορικής γραμμής ??? Ή έστω -αν κάτι τέτοιο ήταν εξόχως ...δαπανηρό- απλά ως ιστορικό έκθεμα, χωρίς να υπάρχει δηλαδή πρόσβαση στο εσωτερικό του για το κοινό, και κάθε δύο τρία χρόνια να το περνάνε "δύο κουβάδες μπογιά" ???

 

gallery_2102_616_76006.jpg

 

Καλός φίλος στον οποίο πριν λίγο καιρό είχα θέσει τα ίδια ερωτήματα, μου είχε δώσει τις παρακάτω -ρεαλιστικότατες δυστυχώς- απαντήσεις.

 

Η μόνη που θα μπορούσε να το κάνει είναι η εταιρεία της γέφυρας. παλιότερα βέβαια όχι τώρα. Έχουν δώσει τέτοια δείγματα στο παρελθόν (χορηγίες, δωρεές κλπ). Οι πλοιοκτήτες δεν το συζητώ. Έχουν καβούρια........

Όσο για δήμο και νομαρχία, μόνο σε άλλες παλιότερες εποχές, αν ήταν να φτιαχτεί κανένας οργανισμός διάσωσης με 1000 άτομα προσωπικό,  μπορεί.

Μόνο από ιδιωτική χορηγία θα μπορούσε να σωθεί, αλλά τέτοιες εποχές τι ψάχνεις.

 

Έλα μου ντες, τι ψάχνω ο καψερός ??? Πολιτισμό ???

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Είδαμε πρόσφατα φωτογραφία από τα χρόνια του Σωκράτης Ιασεμίδης στο Ρίο ας δούμε και ένα δημοσίευμα της εφημερίδας "Τα Νέα" από το 1948 που μεταξύ άλλων αναφέρει και την προέλευση του πλοίου:

 

 

post-2126-0-66055000-1360670703_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Σοκ & δέος :eek: !

Εν έτει 1948, ένα πλοίο ( τί επιδόσεις να είχε άραγε?)  πραγματοποιούσε την απόσταση Ρίο-Αντίριο ( έστω και στο πιό στενό σημείο) σε μόλις 8 (οκτώ ) λεπτά της ώρας, και μάλιστα  μεταφέροντας  8 φορτωμένα φορτηγά !

Κάτι δεν κολλάει στο δημοσίευμα. 

Link to comment
Share on other sites

Για να κανει 8 λεπτα την αποσταση λογικα πρεπει να πηγαινε με 10-12 μιλια αν υποθεσουμε οτι η αποσταση αναμεσε στο Ριο και στο Αντιριο ειναι περιπου 1 μιλι.Θεωρω οτι το δημοσιευμα εχει μια δοση υπερβολης αλλα λογικα η μεγιστη ταχυτητα του καπου τοση πρεπει να ηταν.Ισως λοιπον να πηραν την μεγιστη ταχυτητα και να κανανε την αναγωγη σε λεπτα.

 

Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι η αναφορα οτι αγοραστηκε απο τον Οργανισμο Ανελκυσεως Ναυαγιων και επισκευαστικε.Δεν θυμαμαι να εχει αναφεθει κατι παρομοιο στο παρελθον

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ νόμιζα ότι ήταν από τα προς εκποίηση αποβατικά του Πολεμικού Ναυτικού όπως σχεδόν όλα τα επόμενα. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι ναυάγιο είχε ανελκύσει και επισκευάσει ο Ευθυμιάδης. Φαίνεται ότι προϋπήρξαν άλλοι με την ίδια ιδέα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Και εδώ η αναγγελία δρομολόγησης του πορθμείου Σωκράτης Ιασεμίδης από την ΚΥΔΕΠ όπως δημοσιεύτηκε στη εφημερίδα "Τα Νέα" τον Οκτώβριο του 1946:

 

 

post-2126-0-26664300-1363206085_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η ιστορικη παντοφλα εξακολουθει να σκουριαζει παρατημενη στο λιμανακι της Ελευσινας.Να πουμε οτι ηταν μισανοιχτη η σιδερενια πορτα που εχει το πλοιο και τις αλλες φορες την εβλεπα κλειστει,χωρις αυτο να σημαινει βεβαια κατι

 

gallery_1819_30_222498.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η σικάτη κυρία ποζάρει μπροστά στον γενάρχη των πορθμείων ανοικτού τύπου Σωκράτης Ιασεμίδης. Αλήθεια υπάρχει ακόμη ή μας έχει αφήσει?

post-2126-0-53033200-1372704626_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Η φωτο πρεπει να ειναι απο τα πρωτα χρονια λειτουργιας της.Συγκρινοντας την με την φωτο που εχει βαλει πιο πανω ο proud παρατηρουμε οτι ακομα δεν εχει γινει μετασκευη 

Αν δεν εχω χασει επεισοδειο η παντοφλα ειναι ακομα στο λιμανακι της Ελευσινας και σαπιζει 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Μπα,κανενα νεο δεν υπαρχει.Απο την στιγμη μαλιστα που υπαρχουν νεοτερες παντοφλες που κανουν την δουλεια που εκανε το ΕΥΓΕΝΙΑ Π δυσκολα θα βρεθει καποιος να δωσει χρηματα για να το σουλουπωσει.Ας μην ξεχναμε αλλωστε οτι ειναι ενα πλοιο 70 ετων και ηδη εχει συμπληρωσει 2.5 χρονια παρατημενο στο λιμανακι της Ελευσινας.

Απο τη στιγμη που στην Ελλαδα χρηματα για μουσεια και διασωσεις βαποριων δεν υπαρχουν ουτε για δειγμα ευκολα καταλαβαινει καποιος οτι το μελλον της ειναι ηδη προδιαγεγραμμενο.Μακαρι να γινει καμια εκπληξη αλλα δεν βλεπω φως

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στο ιδιο ακριβως σημειο εξακολουθει και βρισκεται το ΕΥΓΕΝΙΑ Π.Αν και δεν φαινεται στη φωτο εχω την εντυπωση οτι ειναι σε χειροτερη κατασταση απο οτι περυσι.

 

gallery_1819_30_171359.jpg

Link to comment
Share on other sites

Φαινεται οτι με τους καιρους ο καταπελτης εχει βγει σκαψει την αμμο και χωθει μεσα, με αποτελεσμα ο βραχος να εχει βγει πανω στο καταπελτη!!

τη περασμενη εβομαδα 22.5.2014 περασα απο κει αργα το βραδυ και τα φωτα στο σαλονι ηταν αναμμενα.φαινεται καποιος ηταν μεσα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το πιο πιθανο ειναι να περνει ρευμα απο τη στερια.Ειναι αξιοπεριεργο παντως σε παρατημενο βαπορι να πληρωνουν για να εχουν ρευμα

Link to comment
Share on other sites

Μήπως αρχίζουν σιγά-σιγά να το ετοιμάζουν γιά κάποιο ταξίδι;Η να βρέθηκε κάποιος να το αγοράση γιά να το κάνη μουσείο; (λέμε τώρα...)

Link to comment
Share on other sites

Πώς το ξέρες αυτό;Εχεις επαφές με τους πλοιοκτήτες;

 

Btw,ο Σωκράτης Ιασεμίδης ήταν καθηγητής στην Γεωπονική Σχολή Αθηνών κατά τίς αρχές τού 20ού αιώνα.......

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 5 months later...

Ασχημα νεα για την ιστορικη παντοφλα,οχι ότι δεν το περιμενα ότι θα συνεβαινε και αυτό καποια στιγμη

Εισροή υδάτων στο πρυμναίο μέρος του Φ/Γ-Ο/Γ ''ΕΥΓΕΝΙΑ'' ΝΠ 987 παρατηρήθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας. Το εν λόγω πλοίο ελλιμενίζεται στην περιοχή ''ΚΡΟΝΟΣ'' Ελευσίνας και τελεί υπό απαγόρευση απόπλου.

Άμεσα ενημερώθηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία προκειμένου να προβεί σε άμεσες ενέργειες με σκοπό την απάντληση υδάτων.

Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση και δεν υφίσταται κίνδυνος για την ασφάλεια της ναυσιπλοϊας.

Προανάκριση διενεργείται από την οικεία Λιμενική Αρχή

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Κριμα για την παντοφλα.Δεν είμαι από αυτους που υποστηριζω ότι πρεπει να διασώζουμε όλα τα βαπόρια με τα οποια μεγαλώσαμε αλλα για τη συγκεκριμενη λογω και της ιστορικότητας της θεωρω ότι θα αξιζε τον κοπο να ενδιαφερθεί καποιος

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...