Jump to content
Shipfriends

Ραφήνα - Άνδρος - Τήνος - Μύκονος


Recommended Posts

Πάντως κι εγώ δεν το έχω καταλάβει αυτό που κάνει η εταιρία με το τοπικό της Παρασκευής. Ενώ υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει αργά να φύγει για την Άνδρο λόγω δουλειάς, η εταιρία πολύ σπάνια το βάζει μετά τις 7 σε εκτός σεζόν περιόδους. Μόνο κατακαλόκαιρο το έχει 7:15. Και το ξέρω από προσωπικές συζητήσεις με ανθρώπους που θέλουν να πάνε στην Άνδρο Παρασκευή βράδυ και δεν πάνε, γιατί αναγκαστικά πρέπει να φύγουν Σάββατο πρωί, οπότε δεν πάνε καθόλου. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που μου το λένε. Πιστεύω αν το είχε το τοπικό μετά τις 7 όλο το χρόνο (όποτε κάνει δλδ τοπικό εκτός σεζόν), θα είχε πολύ περισσότερο κόσμο απ'ότι τώρα που το βάζει τόσο νωρίς.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Γιατί, το καλοκαίρι που το κάνει αργά έχει 2?? Μπα, δε νομίζω.... Το SUPERFERRY (το σκέτο) που πλακωνόταν σε 2 κυκλικά μέχρι Μύκονο καθημερινά φέτος είχε 2 καπετάνιους?? Όχι. Πραγματικά δεν ξέρω τι συμβαίνει... 

Link to comment
Share on other sites

Ναι...να πηγαίνει τοπικό όλο το χρόνο...Αν πληρώσουν οι 100-200 του χειμώνα επιβάτες τα πετρέλαια,οκ...να σκεφτόμαστε και λιγο

Edited by valencay
Link to comment
Share on other sites

Δε λέω όλο το χρόνο να πηγαίνει, ρε συ! Βρε παιδιά, γιατί όλοι αρπάζεστε αμέσως...?? Καταντάει κουραστικό το πράγμα. Λέω όποτε κάνει τοπικό το χειμώνα (όποτε θέλει η εταιρία δλδ, για να το κάνω ακόμη πιο λιανά) να έχει το δρομολόγιο μετά τις 7. Όπως δλδ και το καλοκαίρι. Αυτό λέω. Στάνταρ θα έχει έτσι περισσότερο κόσμο απ'ότι να το κάνει νωρίς. :)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, rafina-lines said:

 Το SUPERFERRY (το σκέτο) που πλακωνόταν σε 2 κυκλικά μέχρι Μύκονο καθημερινά φέτος είχε 2 καπετάνιους?? Όχι. Πραγματικά δεν ξέρω τι συμβαίνει... 

Το Superferry είχε δύο πλοιάρχους το καλοκαίρι! 

On 19/9/2017 at 3:21 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Στο Superferry είναι δυο πλοίαρχοι, ο cpt Τάσος Τρέσσος και ο Κώστας Παπανικολάου.

Link to comment
Share on other sites

Α, ναι?? Οκ, αυτό δεν το ήξερα... :( Ήταν δλδ όπως και το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ... Thanx, Panagia! Απ'την άλλη, λες δλδ να χρειάζεται και δεύτερος πλοίαρχος αν πάει το δρομολόγιο μετά τις 7?? Αν είναι έτσι, οκ, αν και δεν το νομίζω... Λιγάκι υπερβολικό δεν είναι?? Δεν ξέρω κιόλας ακριβώς... Το καλοκαίρι είχε και δεύτερο πλοίαρχο στα τοπικά που γινόντουσαν μετά τις 7?? 

Link to comment
Share on other sites

Για το Θιάκι και τα μελλούμενα είχαμε πλήρη κάλυψη από το σημερινό ΣΑΣ, φωτό, βίντεο, δηλώσεις, όλα τα καλά. Για τη Ραφήνα πλήρης ησυχία. Ούτε μια δήλωση, μια διαρροή, κάτι?

Link to comment
Share on other sites

Ναυμαχία των ακτοπλόων για μια θέση στη Ραφήνα, με εντάσεις στη συνεδρίαση του ΣΑΣ για τις γραμμές και τα δρομολόγια 

Quote

Τα αίματα άναψαν για μία ακόμη φορά στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που εξέτασε χθες, μεταξύ άλλων, και τα ετήσια δρομολόγια στη γραμμή Ραφήνα-Κυκλάδες, τα οποία θα πρέπει να ξεκινήσουν την 1η Νοεμβρίου. Μέσα σε δυο χρόνια εάν συνεχιστεί η ίδια κατάσταση το υπουργείο Ναυτιλίας θα υποχρεωθεί να εντάξει τις γραμμές της Ραφήνας προς τις Κυκλάδες στις άγονες και να τις επιδοτήσει, προειδοποίησαν οι εκπρόσωποι των πλοιοκτητριών εταιρειών Fast Ferries και Golden Star Ferries που διαθέτουν συμβατικά πλοία, για να απαντήσει ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets, που δραστηριοποιείται αποκλειστικά με ταχύπλοα, ότι σε αυτή την περίπτωση θα καλύψει ο ίδιος όλα τα κενά χωρίς επιδότηση!

Το πρόβλημα δημιουργείται γιατί υπάρχουν τουλάχιστον 10 πλοία για αναχώρηση μέσα σε μία ώρα 7-8 το πρωί, ενώ οι θέσεις στο λιμάνι είναι επτά.

Και μεγαλύτερο λιμάνι να είχαμε, είπε ο κ. Δημήτρης Τσούμας, εκπρόσωπος της Fast Ferries, η οποία δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη γραμμή με τρία συμβατικά πλοία (με δύο πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) πάλι θα υπήρχε συν μία δήλωση δρομολόγησης, θέλοντας να δείξει τον χωρίς μέτρο ανταγωνισμό. Εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός αυτός θα καταστήσει τη γραμμή άγονη γιατί στο βαθμό που δεν θα υπάρξει στο μέλλον κανένα ενδιαφέρον από συμβατικό πλοίο, αφού η δρομολόγησή του θα είναι ασύμφορη, τότε -όπως ορίζει η νομοθεσία- η γραμμή εντάσσεται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας.

Στο ίδιο περίπου μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος της Golden Star Ferries ο κ. Γιώργος Στεφάνου (με τρία πλοία, δύο συμβατικά, ένα ταχύπλοο και τρία πρωινά και ένα απογευματινό δρομολόγιο) υποστήριξε ότι η πολιτεία πρέπει να εγκρίνει πρώτα τα δρομολόγια στα συμβατικά που εξυπηρετούν τη γραμμή όλον το χρόνο και στη συνέχεια να εξετάζει τα αιτήματα των ταχυπλόων, που δραστηριοποιούνται τη θερινή περίοδο.

Από την πλευρά του ο ιδρυτής της SeaJets κ. Μάριος Ηλιόπουλος (τέσσερα ταχύπλοα πλοία, τρία πρωινά, ένα απογευματινό δρομολόγιο) επικαλέστηκε τη νομοθεσία και υπογράμμισε επίσης ότι δεν πρέπει οι εκπρόσωποι των άλλων εταιρειών να δημιουργούν κλίμα τρομοκρατίας και απειλών, προσθέτοντας -όπως προαναφέρθηκε- ότι ο ίδιος δεσμεύεται να καλύψει όποιο κενό. Τελικά το ΣΑΣ αποφάσισε αναβολή για το θέμα της Ραφήνας για ένα έκτακτο συμβούλιο στις 25 Οκτωβρίου.

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχουν καθόλου άδικο όμως....

1 hour ago, gpap2006 said:

Όλο μεγαλόστομες δεσμεύσεις είναι ο Ηλιόπουλος αλλά με το που μπήκε Οκτώβρης μη το είδατε τον Παναή...

Θα τα καλύψει,όπως εβαλε βαπόρι για το χειμώνα ...Χωρις επιδοτηση !!Τα παντα ολα !! Δεν τον αφήνουν πράγματι μόνο του να δούμε ??

Edited by valencay
Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν τα 3 ΠΣΚ του Οκτώβρη η γραμμή δουλεύει στα όρια των πρωτοκόλλων των πλοίων. Η δε μεσοβδόμαδη κίνηση είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική για την εποχή (ιδιαίτερα για το Θεολόγο). Η Golden Star έκανε τους μόνιμους της γραμμής να τρέχουν σαν αλλόφρονες ν' αλλαξουν τον προγραμματισμό τους για να αποφύγουν τη 1+ ώρα παραπάνω ταξίδι.

Τώρα στο ζουμί, ας μελετήσουμε λίγο τα στοιχεία της κίνησης της Τήνου, προσπαθώντας να βγάλουμε συμπεράσματα για το τι συνέβη φέτος στη γραμμή.

Η Τήνος λοιπόν, εμφανίζεται στο εννιάμηνο να έχει μια αύξηση στην επιβατική κίνηση της τάξης του 20% (το καλοκαιρινό τετράμηνο ιούνιος-σεπτέμβρης πλησιάζει το 30%). Το πρωτοφανές σημείο είναι πως μετά την ενεργοποίηση των προσφορών των ταχυπλόων (προς τα τέλη ιουνίου), τα ταχύπλοα απέσπασαν σχεδόν το 50% της επιβατικής κίνησης (στα δε ΙΧΕ μετά τον Ιούνιο ξεπέρασαν κατά πολύ τα συμβατικά). Παρόλο που δεν έχουμε στοιχεία για την κίνηση των ταχυπλόων του 2016 (και τη σύγκριση με τα συμβατικά), μια ματιά στα στοιχεία του Μαΐου του 2017 (δηλ πριν την ενεργοποίηση των προσφορών) δείχνει πως στο νησί αποβιβάστηκαν 2069 από ταχύπλοα, και 12969 από συμβατικά (σε ποσοστό περίπου 13% προς 86%).

Εν τέλει, καταρρίπτεται με πάταγο το επιχείρημα πως τα 15άρια/20άρια/25άρια εισιτήρια επιβατών των ταχυπλόων ήταν ζημιογόνος τακτική μόνο και μόνο για να  ζημιώσουν τους άλλους. Η κίνηση τους βγήκε, και είναι πολύ πιθανό τα κέρδη τους να ήταν καλύτερα από πέρυσι,  αν συνυπολογίσουμε πως μείωσαν την τιμή του επιβάτη στο 1/3,  τριπλασιάζοντας με το παραπάνω την κίνηση των επιβατών ΑΛΛΑ ΚΑΙ των ΙΧΕ.

Για τους συμβατικούς, μόνο ένα σχόλιο: για ν' αρμέξεις καλά την αγελάδα πρέπει να την προσέχεις κιόλας. Όχι απλά να την ξεζουμίζεις*.

υγ: εννοείται πως η κίνηση των ταχυπλόων δεν αφορά μόνο τον Ηλιόπουλο αλλά και τους Στεφάνου με το Super Runner, που δε σταμάτησαν να γκρινιάζουν. Μπορεί το TeraJet να κατέβαζε εντυπωσιακά νούμερα κόσμου/ΙΧ (λόγω χωρητικότητας) αλλά σε πληρότητα το πρωινό του SuperRunner πιθανόν να ήταν καλύτερο (σίγουρα το απογευματινό για Ραφήνα δεν τα πήγε και τόσο καλά όσο τα μεσημεριανά του Ηλιό - και ίσως αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τη διαφορά στις αποβιβάσεις/επιβιβάσεις των ταχυπλόων).

 

*με το 27€ εισιτήριο για τον επιβάτη, το σχεδόν ακατέβατο 4ωρο για Τήνο (πλην ενός μόνο κατευθείαν πλοίου), την προσθήκη της Σύρου ή τα χειμερινά δρομολόγια από αρχές Οκτώβρη ενώ υπάρχει τέτοια δυναμική στην κίνηση του Σεπτέβρη (αυτό το τελευταίο αφορά και τους ταχύπλοους).

Edited by csst9728
Link to comment
Share on other sites

46 minutes ago, csst9728 said:

Εν τέλει, καταρρίπτεται με πάταγο το επιχείρημα πως τα 15άρια/20άρια/25άρια εισιτήρια επιβατών των ταχυπλόων ήταν ζημιογόνος τακτική μόνο και μόνο για να  ζημιώσουν τους άλλους. Η κίνηση τους βγήκε, και είναι πολύ πιθανό τα κέρδη τους να ήταν καλύτερα από πέρυσι,  αν συνυπολογίσουμε πως μείωσαν την τιμή του επιβάτη στο 1/3,  τριπλασιάζοντας με το παραπάνω την κίνηση των επιβατών ΑΛΛΑ ΚΑΙ των ΙΧΕ.

Νομίζω πως για να ειπωθεί αυτό με βεβαιότητα χρειάζεται να είναι γνωστές οι πληρότητες κάθε πλοίου αλλά και τα λειτουργικά του κόστη (καύσιμα, τροφοδοσίες, πληρώματα κλπ). 

Link to comment
Share on other sites

Αν πήγαιναν καλύτερα από πέρυσι,δεν θα έδεναν εσπευσμένα ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ ,γιατί όλοι βγήκαν χαμένοι,από 1η Οκτωβρίου....Θα έτρωγαν και τον Οκτώβριο όπως γινόταν τις άλλες χρονιές.Οσο για την κίνηση,τα νούμερα δεν έχουν μεταβληθεί σε σχέση με την προ Συρου κατάσταση

Link to comment
Share on other sites

Εμένα πάντως 30% αύξηση (από το 2016) στην κίνηση μου φαίνεται εντυπωσιακή, όταν στις άλλες γραμμές έφτασε ως το 10% (ή και καθόλου σε κάποιες). Νούμερο που ταιριάζει με τα όσα είδαμε αυτό το καλοκαίρι. Τώρα, αν αυτή η αύξηση ήταν αρκετή για τα έξοδα τους ή για να μείνει κέρδος, η άποψη των λογιστών της κάθε εταιρείας είναι αυτή που έχει σημασία. 

Link to comment
Share on other sites

Και το εσπευσμένο "τραβηγμα" των πλοίων δείχνει κάτι επίσης...Η κοινή λογική αυτό επιβεβαιώνει...

Στον άρον τα μάζεψανε  όλοι..

Edited by valencay
Link to comment
Share on other sites

Είναι προφανές πως το "τράβηγμα" των πλοίων ήταν κατόπιν συννενόησης. Του χρόνου πιθανόν να φανεί ποιά ήταν αυτή*.

Σίγουρα ο Οκτώβρης δεν θα είχε τα νούμερα του Σεπτέμβρη (τα οποία παρεπιμπτόντως ήταν καλύτερα του Αυγούστου του 2016), αλλά ήταν και προφανής η έλλειψη διάθεσης για παραπάνω ρίσκο ή για περισσότερη πίεση στους συμβατικούς. Άραγε υπήρξαν ανταλλάγματα*; ;).

Και μην ξεχνάμε πως τον Οκτώβρη η ενδοκυκλαδική τουριστική κίνηση βαίνει εξαφανιζόμενη (γεγονός που αποτελεί τη στάνταρ αιμοδοσία στα έσοδα των ταχυπλόων). Υπενθυμίζω τα προηγούμενα χρόνια πως ακόμα και οι συμβατικοί μείωναν ή έκοβαν ξαφνικά τις προεκτάσεις προς παροναξία τον Οκτώβρη.

*ήδη το κόψιμο των ραφηνιώτικων προς παροναξία έχει αφήσει τη seajet να παίζει μόνη της στις ενδοκυκλαδικές συνδέσεις της Μυκόνου για τον Οκτώβρη. Πάντως αν μου πρόσφεραν εμένα οι ανταγωνιστές μου τέτοιο deal -και δεν ήθελα να τους εξαφανίσω- δεν θα 'λεγα όχι.

Edited by csst9728
Link to comment
Share on other sites

Δεν υπήρξε καμία συνεννόηση.Η Παροναξια από Ραφήνα μετά τον Αύγουστος δεν  υπάρχει.Απλα τα νούμερα ήταν απελπιστικά και το πράγμα δεν πήγαινε για παραπέρα αιμορραγια.Και πάντα υπήρχε έστω και seajet τον Οκτώβριο.Τωρα τίποτα. Όταν λοιπόν ακόμα και ο νικητης -στους αριθμούς επιβατών-  τα μαζεύει τελείως από 1 Οκτωβρίου,αυτο τα λεει ολα .Αν μπει λιγη λογικη για καποια συννενοηση του χρονου,μακαρι

Link to comment
Share on other sites

Μην σας κάνει εντύπωση πάντως η αύξηση της διακίνησης επιβατών και οχημάτων με τα ταχυπλοα. Είναι απόλυτα λογικό όταν αυξάνεται η χωρητικότητα/προσφορά να μεγαλώνει και η πίτα/ζήτηση. 

Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υπάρχει κερδοφορία. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, hayabusagr said:

Μην σας κάνει εντύπωση πάντως η αύξηση της διακίνησης επιβατών και οχημάτων με τα ταχυπλοα. Είναι απόλυτα λογικό όταν αυξάνεται η χωρητικότητα/προσφορά να μεγαλώνει και η πίτα/ζήτηση. 

Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι υπάρχει κερδοφορία. 

Δε μου κάνει καμία εντύπωση, ήταν αναμενόμενη με τέτοιες τιμές η μεγάλη αύξηση, δεν είναι θέμα αύξησης της χωρητικότητας, ανατρέξτε στο 2015 με το Fast Ferries Andros και στο 2016 με το Superferry, υπήρξε ανάλογη αύξηση κίνησης? Και τότε αυξήθηκε η χωρητικότητα κατά πολύ.

Edited by Cpt Βαγγελης
Link to comment
Share on other sites

Όσο για το μάζεμα των ταχυπλόων του Ηλιό, ειδικά για το TerraJet η προγραμματισμένη αποχώρησή του (από τον Ιούνιο, βάσει σχεδιασμού δρομολογίων)  ήταν στις 24/9 και έμεινε εκτάκτως μέχρι 30/09 (1/10 έκανε έκτακτο το Paros Jet). 

Μην προσπαθούμε να κάνουμε το μαύρο-άσπρο. Το ότι έμεινε 6-7 μέρες παραπάνω στη γραμμή από τον αρχικό σχεδιασμό μόνο "εσπευσμένο μάζεμα" δεν είναι. Η συζήτηση είναι γιατί δεν  έμεινε περισσότερο. Οι υπόλοιποι άλλαξαν τον προγραμματισμό τους και αποχώρησαν νωρίτερα από το σχεδιασμό τους (δήθεν χωρίς συννενόηση - απλά έτυχε και αποφάσισαν την ίδια μέρα να κάνουν το ίδιο πράγμα). Μια ματιά στις αρχικές ανακοινώσεις δρομολογίων δείχνει τα πραγματικά δεδομένα πέρα από τις παραφιλολογίες και τους ευσεβείς πόθους του καθενός.

υγ: Το δε seajet μπορεί να μην το βλέπετε στη Ραφήνα αλλά μια χαρά ταξιδεύει από Πειραιά προς τα νησιά μέχρι τέλος Οκτώβρη.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι η αύξηση της χωρητικότητας το θέμα, η τεράστια μείωση των τιμών είναι ο λόγος που αυξήθηκε η κίνηση. Όταν όμως πουλάνε τα ταχύπλοα σχεδόν στο 1/3 της κανονικής τους τιμής, η 30% αύξηση της κίνησης δεν είναι τίποτα.. Για να υπάρχει το ίδιο κέρδος θα έπρεπε η αύξηση να είναι 250%... Ή αλλιώς να έχουν δυόμιση φορές την κίνηση σε σχέση με άλλες χρονιές. 

Αν, για παράδειγμα, η μέση κίνηση σε κάθε δρομολόγιο πέρσι ήταν 800 επιβάτες με μέση τιμή εισιτηρίου 50 ευρώ, τα έσοδα απο κάθε δρομολόγιο ήταν 40,000 ευρώ.

Φέτος, με αύξηση 30% (240 επιβάτες) θα είχαμε 1040 επιβάτες σε κάθε δρομολόγιο με μέση τιμή εισιτηρίου 20 ευρώ, άρα έσοδα 20,800 ευρώ, δηλαδή μειωμένα κατά πολύ. 

Και μεγαλύτερη να ήταν η αύξηση στην κίνηση των ταχυπλοων (δεδομένου ότι η κίνηση των συμβατικών έπεσε), σε καμία περίπτωση δεν πιστεύω ότι η αύξηση ήταν στο 250% για να δικαιολογεί τα ίδια έσοδα με πέρσι. Και μιλάμε για έσοδα, τα κέρδη ακόμα και με τα ίδια έσοδα θα ήταν μειωμένα αφού το Tera Jet έχει σίγουρα υψηλότερα λειτουργικά κόστη σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο πλοίο της SeaJets. 

Edited by hsw
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...