Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Το παρακάτω γρέφτηκε στον Εφοπλιστή..

...Εν πάση περιπτώσει η επιθεώρηση έγινε και αποκάλυψε πλήθος ναυτιλιακών παραβάσεων, παρότι μόλις προ ολίγων μηνών το πλοίο είχε πάρει «χαρτιά» αξιοπλοΐας από την ίδια ακριβώς υπηρεσία, ενώ πρόσθετα παρακολουθείται από τον Γερμανικό Νηογνώμονα, κατά δήλωση του πλοιοκτήτη.

Δεν παρακολουθείται πρόσθετα απο τον Γερμανικό νηογνώμονα...

Γίνεται πρωτίστως από τον νηογνώμονα, και με εξουσιοδότηση από το Ελληνικό κράτος, για όσα πιστοποιητικά σημαίας εκδίδονται.

Σωστό η λάθος?

Εάν είναι σωστό, γιατί τα ρίχνουμε στο μπάχαλο ΕΕΠ, και τον νηογνώμονα τον αφήνουμε ανέγκιχτο?

Link to comment
Share on other sites

Ετσι ειναι, απο τα πιστοποιητικα που ελεγχονται απο το port state control προκειμενου να παρει ενα πλοιο αποπλου το μοναδικο που εκδιδεται απ' ευθειας απο τη σημαια ειναι το εγγραφο εθνικοτητας(registry certificate). Κατα τα αλλα, ολα εκτος απο το derrating(απεντομωση νομιζω στα ελληνικα) που εκδιδεται απο τις υγειονομικες αρχες των διαφορων λιμανιων, εκδιδονται απο το νηογνωμονα. Αυτο ομως δεν αφαιρει απο τη σημαια(flag state) η το λιμενα υποδοχης(port state) το δικαιωμα να κανει εκτακτους ελεγχους με δικους της επιθεωρητες η χρησιμοποιωντας αυτους του νηογνωμονα, προκειμενου να τσεκαρει ενα πλοιο.

Και αυτο ειναι το σημειο που υπαρχει μια σοβαρη υπερκαλυψη(overlapping) απο αρχες και κανονισμους που διεπουν τη ναυτιλια.

Εχει ομως και ο uddox ενα πολυ ενδιαφερον point. Γενικα οι νηογνωμονες ειναι στο απυροβλητο ακομα κι αν ενα προσφατα επιθεωρηθεν πλοιο βρεθει σε κατασταση που δεν πρεπει. Αυτο μεχρις ενος σημειου γινεται και ηθελημενα νομιζω γιατι υποτιθεται οτι οι νηογνωμονες ειναι ανεξαρτητοι και διασφαλιζουν την ποιοτητα στη ναυτιλια απο καθε αποψη. Παρ' ολ' αυτα ομως αυτο εχει αρχισει σιγα-σιγα να αλλαζει και ετσι πρεπει να ειναι γιατι προφανως και σε αυτους υπαρχουν ατομα που δεν κανουν καλα τη δουλεια τους και ευθυνονται δυνητικα για διαφορα ατυχηματα. Ολες οι διαδικασιες ασφαλειας(ISPS) και ποιοτητας(ISM) εχουν πεσει επανω στα πλοια σε πρωτη φαση, αλλα νομιζω ειναι επιβεβλημενο να επεκταθουν και σε αλλους συμμετεχοντες στη ναυτιλια οπως λιμανια, νηογνωμονες, ναυλωτες κ.α. που δεν μπορει να μενουν απεξω απο το χορο και να πληρωνει τα σπασμενα ενας κακομοιρος Μαγκουρας.

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρθηκα στον σκωπτικό σχολιασμό του δημοσιογράφου, και όχι επί μέρους στα πιστοποιητικά. Επ αυτού ο Νικ το έθεσε σωστά.

Ετσι λοιπόν ο νηογνώμονας που παρακολουθούσε το πλοίο , πέρασε απ'εξω...

παρόλο που ο επιθεωρητής του ήταν μέσα...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Εννοώ ότι τα άλλα δεν κατασκευάσθηκαν με έγκριση νηογνώμονα αλλά μόνο με έγκριση από Κ.Ε.Ε.Π.(επιθεώρηση).

Σίγουρα υπάρχει μελέτη ευσταθείας και για τα 14 πλοία , αλλά το συγκεκριμένο είναι το μόνο που βγάζει επιτυχή υπολογισμό για 1000 άτομα(θέρος)κα 600 άτομα(χειμώνας) και μάλιστα εγκεκριμένο από νηογνώμονα ενώ τα άλλα 13 πλοία έχουν έγκριση μόνο από Κ.Ε.Ε.Π.(επιθεώρηση)και για πολύ μικρότερο αριθμό επιβατών.

Επειδή δεν γνωρίζω αυτά τα ζητήματα, είχα την εντύπωση ότι κάθε πλοίο ναυπηγείται με την επίβλεψη και την ευθύνη κάποιου νηογνώμονα. Ο φίλος όμως παραπάνω μας λέει για έγκριση είτε νηογνώμονα είτε ΚΕΕΠ. Και προσωπικά μπερδεύτηκα. Όποιος λοιπόν γνωρίζει καλά αυτά τα ζητήματα, ας μας πει δυό πραγματάκια απλά και κατανοητά για να μάθουμε και εμείς το τι ακριβώς ισχύει.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Να πούμε σε αυτό το σημείο κάτι που δεν ξέρει πολύς κόσμος, πως η Ρωσία έχει 2 Νηογνώμονες, κι όχι έναν. Ο μεγάλος Νηογνώμονας είναι το Russian Maritime Register of Shipping που είναι και μέλος του IACS, έχει δηλαδή κάποια minimum κοινά standards με τους υπόλοιπους Νηογνώμονες-μέλη. Υπάρχει βέβαια και το Russian River Register το οποίο παρά το όνομά του νομίζω αποδέχεται και πλοία εκτός των κλασσικών ρώσσικων ποταμόπλοιων και δεν έχει ακριβώς καλή φήμη. Υποθέτω όμως πως μιλάμε για τον μεγάλο νηογνώμονα ο οποίος απ' ότι βλέπω στο site τους έχει έναν και μονάκριβο surveyor στον Πειραιά.

Όσοι έχετε χρόνο και θέλετε να δείτε ορισμένα πράγματα παραπάνω για τους Νηογνώμονες, το site IACS έχει πολύ ωραίες εξηγήσεις και πληροφορίες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

να πουμε οτι ο IACS εχει μονο 11 μελη. (oπως φαινονται και στο λινκ που εβαλε ο nick the greek παραπανω).

αμερικανικος (ABS), γαλλικος (BV), νορβγηγικος (DNV), κινεζικος (CCS), γερμανικος (GL), ινδικος (IRS), κορεατικος (KR), βρετανικος (LR), γιαπωνεζικος (NK) και οι δικοι μας (πλεον) ιταλικος (RINA) και ρωσσικος (RS). (οχι των ποταμιων, ο κανονικος).

απο τη στιγμη που ο ρωσσικος ειναι μελος του IACS, λογικο ειναι να ζητα συγκεκριμενα πραγματα απο τον νεκραναστημενο λαζαρο. ο ινδικος πρεπει να ειναι ο πιο προσφατος στην IACS.

η ευρωπαικη ενωση αναγνωριζει τους IACS, τον πολωνεζικο και τον πορτογαλεζικο μονο για την πορτογαλια.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Αν ανατρεξουμε στις προηγουμενες σελιδες θα βρουμε οτι ο γενικος γραμματεας του υπουργειου εχει δηλωσει 2 φορες οτι το ΠΗΝΕΛΟΠΗ μπορουσε να ταξιδευει στην αγονη μεχρι 31/3 γιατι απο κει κ περα τα πιστοποιητικα του δεν θα ηταν εν ισχυ.Πως ταξιδευει ακομα το πλοιο και γιατι θα συνεχισει να ταξιδευει :blink: Μπαινει μια υπογραφη στα πιστοποιητικα για παραταση και αυτο ηταν?

Τώρα μου θύμησες μια πολύ ωραία ιστορία πρίν που είδα από κοντά πρίν από 16 χρόνια. Στα πρώτα χρόνια που ακολούθησαν την πτώση της ΕΣΣΔ, το ναυτιλιακό σύστημα της Ρωσίας και της Κοινοπολιτείας συνέχιζε να λειτουργεί στα κομμουνιστικά πλαίσια. Οι περισσότεροι λοιπόν Ρώσοι πλοιοκτήτες που αναδύθηκαν μέσα από τα χαλάσματα, βρέθηκαν με πλοία της πρώην ΕΣΣΔ που έφεραν τη Ρώσικη σημαία και τον Ρώσικο Νηογνώμονα. Έτσι και μια εταιρεία της εποχής με έδρα τη Νέα Υόρκη που διαχειριζόταν έναν τεράστιο στόλο με ψαράδικα, ψυγεία και πλοία-εργοστάσια κονσερβοποίησης των ψαριών. Όλα με Ρώσικη σημαία και πληρώματα. Ένα από αυτά εκείνη την εποχή ειχε κλειστεί να κάνει μεγάλες επισκευές στη Σύρο αλλά πρίν πάει εκεί πέρασε από τον Πειραιά για μερικές μέρες. Με τον κατάπλου στον Πειραιά ο πλοίαρχος με περηφάνεια παρουσίασε στις Αρχές όλα τα πιστοποιητικά του που ήταν ληγμένα από το πρώτο μέχρι το τελευταίο. Στην επακόλουθη απογόρευση απόπλου, η απάντησή του ήταν με βαριά προφορά από την περιοχή του Πετροπαβλόβσκ: "no problem".

Και φυσικά ο άνθρωπος ήξερε τι έλεγε. Διότι εκείνη την εποχή τουλάχιστον -κάτι που θα εκπλαγώ αν ισχύει και σήμερα- η πρεσβεία της χώρας του πλοίου είχε το δικαίωμα να ανανεώσει όλα τα πιστοποιητικά χωρίς την παρεμβολή του Νηογνώμονα. Τα πιστοποιητικά του εν λόγω πλοίου λοιπόν το επόμενο πρωί πήγαν στην Ρώσικη πρεσβεία(δεν θυμάμαι αν ήταν Κοινοπολιτεία τότε) που βρισκόταν κάπου χαμηλά στο Παλιό Ψυχικό αν θυμάμαι καλά, όπου και μέσα σε 15 λεπτά ο πρέσβης τα είχε ανανεώσει όλα χωρίς φυσικά καμία απολύτως επιθεώρηση, μόνο και μόνο η επίδειξή τους αρκούσε. Και φυσικά το πλοίο απέπλευσε κανονικά. Σκεφθείτε πόσο απλό ήταν και πόσο περιφρονητικό προς κάθε έννοια ασφάλειας και ανθρώπινης ζωής.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Για μενα προκυπτουν πολλα ερωτηματα σε σχεση με τους νηογνωμονες και την γενικοτερη λειτουργια τους

1.Αν πχ ο εκπροσωπος του Ρωσικου η του Rina στον Πειραια/στο Λιβορνο/στην Μαλτα/στην Ικαρια κανει μια επιθεωρηση σε ενα πλοιο και στα χαρτια του γραψει αυτα που πρεπει να γραφτουν για να παρει πιστοποιητικα(και οχι τα παραγματικα στοιχεια)ποιος θα του κανει ελεγχο? Αν η απαντηση ειναι το Λιμενικο,τοτε ζητω που καηκαμε,καθως αν καταλαβαινω καλα θα πρεπει να γινει πρωτα καταγγελια για να επεμβουν οι λιμενικες αρχες :rolleyes: πχ σε μια μανουβρα χτυπαει ενα πλοιο απο κατω την προπελα,παει ο επιθεωρητης με τους δυτες και βλεπει οτι λειπουν 2 φτερα,τα κανουν ολοι μαζι πλακακια κ λενε η προπελα ειναι οκ...Τι θα γινει μετα? Θα πρεπει οι επιβατες να μυριστουν οτι η προπελα ειναι μιση και να κανουν καταγγελια?

2.Περναει ενα πλοιο σε ενα νηογνωμονα.Ο επιθεωρητης 'τα παιρνει' και στελνει σημα στα κεντρικα οτι το πλοιο εχει συμορφωθει με οσα του ζητουσαμε,μπορειτε επισημα να το περασετε σε μας.Οι υπευθυνοι του νηογνωμονα στηριζονται σε αυτα που τους λενε/στελνουν(fax,email κλπ)οι επιθεωρητες τους σε καθε λιμανι? Δεν διασταυρωνουν αυτα που παιρνουν στα χερια τους?

3.Οι λιμενικες αρχες χρειαζονται 3 μηνες για να δουν αν οι καταγγελιες εχουν βαση :blink:

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ Επιτροπή, με τρεις εκτελεστικές αποφάσεις, κατ' εφαρμογή της οδηγίας 2006/87/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 12ης Δεκεμβρίου, σχετικά με τη θέσπιση τεχνικών προδιαγραφών για τα πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας, τις οποίες υπογράφει ο αρμόδιος για τις Μεταφορές στην Ε.Ε., αντιπρόεδρος της Επιτροπής Σιμ Κάλας, αναγνωρίζει: 1) το RINA spa (ιταλικό νηολόγιο) ως νηογνώμονα σκαφών της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, 2) το πολωνικό νηολόγιο Polski Rejestr Statkοw SA ως νηογνώμονα σκαφών της εσωτερικής ναυσιπλοΐας, και 3) το ρωσικό νηολόγιο RS ως νηογνώμονα σκαφών της εσωτερικής ναυσιπλοΐας.

Πηγη: PORTNET

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
αναγνωρίζει: [...] 2) το πολωνικό νηολόγιο Polski Rejestr Statkοw SA ως νηογνώμονα σκαφών της εσωτερικής ναυσιπλοΐας

αληθεια τι συμβαινει με τον πολωνικο νηογνωμονα; το πειρατικο εχει κατι μερες που "φωναζει", για πραματα και θαματα. για την ακριβεια μιλα για εισαγγελικη ερευνα για τα πεπραγμενα του πολωνεζικου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
...."Κατόπιν εντολής του Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ο Επιθεωρητής του Πολωνικού του νηογνώμονα κατ εντολή του Υ.Ε.Ν έκανε τον τελικό έλεγχο του πλοίου και έδωσε το “πράσινο” φως για τον πρώτο απόπλου του ΈΛΛΗ Τ....

Επειδή δεν γνωρίζω, ερωτώ τους γνώστες: Υπάρχει χώρα του κόσμου όπου Νηογνώμων να εντέλλεται από το αντίστοιχο ΥΕΝ να διενεργήσει έλεγχο (και μάλιστα με "θετική διάθεση" απ' ότι καταλαβαίνω);

Επειδή βέβαια αντιλαμβάνομαι ότι στην Ελλάδα ζούμε, αλλά και πάλι, κάτι πρέπει να επιτέλους να αρχίζει να αλλάζει, μήπως λέγω δεν αρχίσαμε καλά;

Link to comment
Share on other sites

Αυτος ειναι και ο λογος που ζητησα διευκρινηση στο τοπικ του πλοιου οσον αφορα το αν "ο ΥΕΝ εδωσε εντολη", γιατι η αναρτηση του Link που επαρατιθετο δεν ελεγε κατι τετοιο. Ο Νηογνωμονας ειναι μια ιδιωτικη εταιρεια που πιστοποιει την αξιοπλοια -μεταξυ αλλων- των πλοιων και (θα πρεπει να)ειναι ανεξαρτητος απο την πολιτικη ηγεσια η το Coast Guard. Για να κανουμε ενα παραλληλισμο με στεριανη αναλογια, ειναι σαν να παει ο Υπουργος Συγκοινωνιων στο ιδιωτικο ΚΤΕΟ του Ρεντη για παραδειγμα, και να του δωσει εντολη για τον ελεγχο ενος συγκεκριμενου αυτοκινητου.

Link to comment
Share on other sites

Ναί,αλλά ποιός πρέπει να δώση εντολή γιά να πάη ο επιθεωρητής τού Νηογνώμονα να ελέγξη ένα συγκεκριμένο πλοίο;Βασίζονται όλοι στο ότι ο πλοίαρχος πάντοτε θα προνοή λίγο πρίν λήξουν τα πιστοποιητικά τού πλοίου θα καλή τον επιθεωρητή;Στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ πάει ο κάθε οδηγός το όχημά του γιά έλεγχο όποτε θέλει,ή υπάρχουν συγκεκριμένες ημερομηνίες ανάλογα με τον αριθμό κυκλοφορίας τού οχήματος (αυτό το είχα ακούσει παλιότερα,δέν είμαι οδηγός ή κάτοχος οχήματος γιά να ξέρω ή να ασχολούμαι μ'αυτά)....

Link to comment
Share on other sites

Ο πλοιοκτητης που θελει να διατηρησει η να αποκτησει το πλοιο του την κλαση θα καλεσει τον Νηογνωμονα, γι αυτο υπαρχει το τεχνικο τμημα. Απο κει και περα ο επιθεωρητης του Νηογνωμονα(οταν ειναι αναγνωρισμενος απο τη σημαια του πλοιου) θα κανει εναν ελεγχο και θα δωσει καινουρια η θα ανανεωσει τα υπαρχοντα πιστοποιητικα που καλυπτουν ολα αυτα για τα οποια πρεπει το πλοιο να πιστοποιηθει(υπαρχουν κι αλλα πιστοποιητικα που βγαζει η σημαια η ιδια). Τα πιστοποιητικα εχουν ημερομηνια ληξεως φυσικα και ανα τακτα χρονικα διαστηματα ο Νηογνωμονας επιθεωρει το πλοιο(κατοπιν προσκλησης απο τον πλοιοκτητη) για να διαπιστωσει οτι διατηρει την κλαση του. Αυτα σε χοντρες γραμμες φιλε Hastaroth, αμα μπουμε σε περισσοτερες λεπτομερειες θα χαθουμε. Το ρεζουμε ειναι πως κανενας ΥΕΝ δεν μπορει(στην θεωρια τουλαχιστον) να διαταξει κανενα νηογνωμονα να επιθεωρησει πλοιο, μπορει ομως(και παλι παρατυπα κατα τη γνωμη μου βεβαια), να δωσει οδηγιες στο Port State Control να κανει ελεγχο, το οποιο ομως Port State Control εχει δικαιωμα μεν να αποαγορευσει αποπλου αλλα δεν εχει δικαιωμα να πιστοποιησει. Αυτη ειναι δουλεια του Νηογνωμονα.

Link to comment
Share on other sites

Οι νηογνώμονες δέν τηρούν αρχεία τών ημερομηνιών που έχουν κάνει επιθεώρηση στα πλοία που είναι υπό την επιτήρησή τους,ώστε να ξέρουν πότε πρέπει να ξανακάνουν επιθεώρηση;Διότι μπορεί κάποιος πλοιοκτήτης να είναι κομματάκι "αφηρημένος"-ένα μυαλό χειμώνα-καλοκαίρι,τί να σού κάνη κι'αυτό. :D

Βέβαια η "αφηρημάδα" θα αποκαλυφθή όταν με τον κατάπλου σε λιμάνι ο καπετάνιος πρέπει να προσκομίση τα πιστοποιητικά στο λιμεναρχείο,αλλά καμμιά φορά και οι καπετάνιοι μπορεί να είναι ξεχασιάρηδες.Τί γίνεται σ'αυτήν την περίπτωση;

Πάντως στην συγκεκριμένη περίπτωση η ευαίσθητη μύτη τού georgios express ορθώς συνέλαβε την "οσμή" τής παρατυπίας..

Link to comment
Share on other sites

Προφανως κι εχει αρχειο ο Νηογνωμονας αλλα δεν παει αυτεπαγγελτα επανω στο πλοιο, προηγειται συνεννοηση με τον πλοιοκτητη ενω υπαρχουν και περιπτωσεις που υπο προυποθεσεις δινεται και παραταση στην ισχυ καποιων πιστοποιητικων. Αν ο πλοιοκτητης "το ξεχασει" φιλε Hastaroth, τοτε απλα το πλοιο εκπιπτει αυτοματως της κλασης του και το οποιοδηποτε port state control μπορει να του επιβαλλει απαγορευση αποπλου μεχρι να την ανακτησει.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Οι Βρυξέλλες ενέκριναν τη συγχώνευση των Νηογνωμόνων DNV-GL

 

Η προτεινόμενη συγχώνευση μεταξύ του Νορβηγικού Νηογνώμονα Det Norske Veritas και του Germanischer Lloyd, ξεπέρασε ένα σημαντικό εμπόδιο, αφού κατάφερε να εξασφαλίσει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 15 Ιουλίου, έχοντας σε εκκρεμότητα μόνο την έγκριση των αντιμονοπωλιακών ρυθμιστικών αρχών στην Κίνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγχώνευση εγκρίθηκε από τις αντι -ανταγωνιστικές αρχές των ΗΠΑ και της Νότιας Κορέας τον Ιούνιο. Μετά την ευρωπαϊκή έγκριση ουσιαστικά , το μόνο νομικό στοιχείο που μπλοκάρει την τυπική ολοκλήρωση της διαδικασίας, είναι η έγκριση των αρχών ανταγωνισμού από το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας. Οι συνομιλίες με το υπουργείο βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ασίας και Ειρηνικού, του Germanischer Lloyd, Steen Brodsgard-Lund.

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο αποκλεισμού της συγχώνευσης στη Κίνα, εμφανίστηκε αισιόδοξος και δήλωσε πως βρίσκονται σε συζητήσεις με το αρμόδιο υπουργείο και τους δύο βασικούς μετόχους.

Εξίσου θετικός δήλωσε και ο υπεύθυνος του τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και logistics για τη Νοτιοανατολική Ασία και τον Ειρηνικό Anthony Linden, του DNV, Anthony Linden, υπογραμμίζοντας πως όλα πάνε όπως είχαν προγραμματιστεί.

Μάλιστα ανέφερε ότι η επίσημη πρόταση στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποβλήθηκε λίγες μόνο εβδομάδες πριν και πως η απόφαση ήρθε σχετικά γρήγορα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
6 minutes ago, Nick the Greek said:

υπάρχει ακόμα ανοιχτή έρευνα σε βάρος του Rina αλλά και φυσικών προσώπων για πλημελλή έκδοση, ή ακόμα και έκδοση χωρίς να είναι προιόν επιθεώρησης, πιστοποιητικών των πλοίων. 

πεφτω απο τα συννεφα

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
4 hours ago, proud_ionian said:

Ο DNV των φτωχών :)

 

2 hours ago, Annivas said:

δεν είναι έτσι ακριβώς. Απλά ο DNV δεν μπλέκει με Ελληνική σημαία ενώ ο RINA έχει το plan approval εδώ στην Ελλάδα και είναι εξοικειωμένος με τα requirements , με τις διαδικασίες αναγνώρισης ,....

Μονόδρομος είναι.

Δλδ μερικοί νηογνώμονες είναι αξιοπρεπείς και οι άλλοι μη χειρότερα;

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν οι νηογνώμονες που είναι iacs members και αυτοί σε θεωρητικό πλαίσιο τηρούν ένα minimum πλαίσιο ποιότητας και υπηρεσιών . 

https://iacs.org.uk/about/members/

Πρακτικά όμως είναι 5-6 που ξεχωρίζουν απλά ο καθένας στοχεύει κάπου και έχει την παράδοση του . Για παράδειγμα ο RINA απο ανέκαθεν είχε παράδοση στα επιβατηγά πλοία σε αντίθεση με τα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια όπου τα τελευταία χρόνια ρίχνει το βάρος της ανάπτυξης προσπαθώντας να φέρει υπο την κατάταξη του πλοία γνωστών και επιφανών εταιρειών όπως πχ της Minerva του Ανδρέα Μαρτίνου .

ο BV ο Γαλλικός νηογνώμονας που παλαιότερα είχε αρκετή δραστηριότητα στα ποσταλια τώρα κι αυτός δεν τα πολυθελει  και δεν ανοίγεται σε νέους πελάτες με αυτόν τον τύπο πλοιων  . Έχει ρίξει το βάρος του στα iso , στις πιστοποιήσεις , στα audit κλπ .

Σε γενικότερο πλαίσιο πλην του RINA και του Πολωνικού κανένας νηογνώμονας δεν πολυ θέλει τα ποσταλια κι αυτό για δυο λόγους :

1) Ανεβάζουν πολύ το ρίσκο ιδιαίτερα όταν πρόκειται να εκδώσουν κυβερνητικά πιστοποιητικά κατ εξουσιοδότηση της σημαίας και αυτό το αποφεύγουν . Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για Ελληνική Σημαία τρέχουν .

2) Το performance τους μετριέται σε τονάζ κι ένα πχ γκαζάδικο προσδίδει πολύ περισσοτερο τονάζ απο ότι ένα ποσταλι . 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εγώ εκεί που έχω δεί διαφορά ανάμεσα σε νηογνώμονες μέλη του IACS είναι το δίκτυο των surveyors. Κάποιοι έχουν δηλαδή πολύ πιο ευρεία εκπροσώπηση και είναι πιο εύκολο να κάνεις κάποιες δουλειές. Το άλλο που μου έχει τύχει είναι να βρίσκεται το πλοίο σε κάποιο μικρό ή απομονωμένο λιμάνι. Να πρέπει να κάνεις μια δουλειά στα σωστικά πχ και να υπάρχει μία εταιρεία εκεί που να έχει μεν πιστοποίηση από τον IACS αλλά όχι από τον συγκεκριμένο νηογνώμονα που παρακολουθεί το πλοίο. Το οποίο είναι τρομερά εκνευριστικό.

Link to comment
Share on other sites

Σε θεωρητικό πλαίσιο όταν ένας service supplier είναι πιστοποιημένος απο IACS Νηογνώμονα η ένα υλικό φέρει πιστοποίηση απο iacs νηογνώμονα είναι αποδεκτό απο τον νηογνώμονα του πλοίου ακόμη κι αν διαφορετικός iacs member . 
Επι του πρακτέου όμως ο κάθε iacs member πολλές φορές βάζει τον πλοιοκτήτη του πλοίου που παρακολουθεί σε περιπέτειες και τον υποχρεώνει το υλικό που θα πάρει να έχει δική του πιστοποίηση η ο τοπικός που θα σου κάνει τα σωστικά να είναι πιστοποιημένος απο αυτόν . έτσι ουσιαστικά χρησιμοποιεί τον πλοιοκτήτη για να διευρύνει τις πιστοποιήσεις του και να τα τσεπώνει .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...