Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 6 months later...
  • 5 months later...

DFDS το ανάγνωσμα, πρόσχωμεν.  Έχουμε γράψει στο παρελθόν κάμποσα αποσπασματικά πράγματα, νομίζω είναι ωφέλιμο να δούμε συγκεντρωτικά σε πόσες και ποιές γραμμές δραστηριοποιείται η εταιρεία τη δεδομένη χρονική στιγμή, για να σχηματίσουμε μια συνολική εικόνα, και να πάρουμε μια ιδέα του μεγέθους και της διαφορετικότητας των γραμμών. Συνήθως, ειδικά στις γραμμές φορτηγών κι εμπορευμάτων, οι εταιρείες τείνουν να διαφημίζουν πολλές διαφορετικές γραμμές που εξυπηρετούνται από 1 πλοίο ή μεταφόρτωση ή από φόρτωση σε πλοίο άλλης εταιρείας, ενώ στην πραγματικότητα είναι μία η γραμμή. Θα προσπαθήσω να απλοποιήσω το δίκτυο της εταιρείας λοιπόν. Ξεκινάμε από τη Γαλλία κι ανεβαίνουμε, υπάρχουν links με χάρτη στην κάθε επικεφαλίδα.

 

Marseille - Rades:

Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η εταιρεία έχει γραμμή μεταξύ Μασσαλίας και Τύνιδας με 3 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση σε εβδομαδιαία βάση. Τρίτη - Πέμπτη - Σάββατο από Μασσαλία με πρωινή άφιξη στο Rades και βραδυνή αναχώρηση τις ίδιες μέρες για πίσω. Συνολικός χρόνος ταξιδίου οι 36 ώρες(όπως παλιά το Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ancona). Συνήθως στη γραμμή το Ark Futura, αλλά αυτήν την εποχή βρίσκει κανείς το Botnia Seaways, αδελφό του Finlandia Seaways, το οποίο και βλέπουμε εδώ σε μια άθλια φωτογραφία μου από το Rotterdam, σαν Tor Botnia πάλι με σινιάλα DFDS.

 

Newhaven - Dieppe:

Πρόκειται για την τελευταία χρονολογικά προσθήκη της εταιρείας, μετά από το takeover της Transmanche Ferries που μέχρι πρίν 2 χρόνια έτρεχε τη γραμμή. Πρόκειται για μια δευτερεύουσα γραμμή της Μάγχης με πολυετή παράδοση όμως, από την οποία έχουν περάσει πολλά από τα αγαπημένα μας ferries των 80s και 90s στην Ελλάδα. Αρχίζει και τελειώνει σε 2 κωμοπόλεις με περιορισμένες λιμενικές υποδομές αλλά ταυτόχρονα και περιορισμένο οδικό δίκτυο γύρω τους. Νομίζω πως δουλεύει περισσότερο με ανθρώπους που κάνουν τις διακοπές τους με το αυτοκίνητο, ειδικά η περιοχή γύρω από την Διέππη είναι απλά πανέμορφη κι αξίζει επίσκεψης, αν βρεθείτε στην περιοχή.

 

Εξυπηρετείται από τα αδέλφια Cote d' Albatre(που μας το έχει γνωρίσει εδώ ο Θάνος) και 7 Sisters(όχι, δεν είναι όνομα χασαπό-ταβέρνας στη Χασιά). Το μεν πρώτο, ας το δούμε με λίγο καλύτερο ήλιο σε άφιξή του στη Διέππη το καλοκαίρι του 2013, εμένα προσωπικά μου φαίνεται μεγάλη χοντροκοπιά, ειδικά από πρύμα. Οι 7 Αδελφές εδώ με κλασσικό βρεταννικό καιρό σε άφιξη στο Newhaven, σε τοποθεσία που περάσαμε πεζοί μέχρι και τις γραμμές του τρένου για να βγάλουμε φωτογραφία. Και μια φωτογραφία των, δεμένες στο λιμάνι και με το στόμα ανοιχτό, τα πλοία δένουν πάντα έτσι στο Newhaven και πρυμνοδετούν στη Διέππη.  Το πέρασμα διαρκεί 4 ώρες την ημέρα και 5 ώρες το overnight. Σε φούλ καλοκαιρινή σεζόν, προσφέρονται 3 αναχωρήσεις σε κάθε κατεύθυνση, καθημερινά. Πλοία με καλά μέτρα και μανιτζέβελα, δεν θα με παραξένευε αν κάποια μέρα τα βλέπαμε στα μέρη μας.

 

Dover - Calais:

Τα σχόλια για την γραμμή περιττεύουν, ίσως η πιο διάσημη ακτοπλοική γραμμή του κόσμου. Μετά την παύση λειτουργίας της MyferryLink, η DFDS ανέλαβε τα Rodin και Berlioz. Το μεν Rodin, έχει γίνει Cote des Dunes, να εδώ και η πρυμνιά του όψη όπως εισέρχεται στο Calais. Μουντός ο χρωματισμός, σκότος και έρεβος ο καιρός, φαίνεται μαύρο. Το δε Berlioz, το οποίο και εδώ βλέπουμε σαν Seafrance Berlioz για να συμπληρωθεί φωτογραφικά η gallerie, έχει μετονομαστεί σε Cotes des Flandres. Αφού το δούμε να εισέρχεται στο Calais σαν Berlioz ηλιόλουστο και να σαλπάρει μέσα σε θαλασσοταραχή, να και η πρυμνιά του όψη ενώ αναχωρεί. Εντελώς αδιάφορα πλοία.

 

Μαζί τους στη γραμμή το Calais Seaways, το οποίο μας το έχει γνωρίσει ο Θάνος σαν Norman Spirit. Να το δούμε το τελευταίο σε μια ηλιόλουστη άφιξή του στο Calais τον Ιούλιο του 2013, προσέξτε ωραίο που δείχνει επάνω του το μπλέ αυτό και τα μεγάλα γράμματα, να το και από πρύμα. Fast Forward περίπου 3 χρόνια και νάτο εδώ να βγαίνει από το Calais με την καινούρια του φορεσιά. Κάτι τα καινούρια χρώματα, κάτι ο απαίσιος καιρός, δείχνει σαν να είναι άλλο πλοίο, απαίσιος συνδυασμός. Τέλος πάντων, περί ορέξεως κολοκυθόπιττα. Σε φούλ καλοκαιρινή σεζόν, η εταιρεία προσφέρει με τα 3 πλοία της στη γραμμή περίπου 15 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση με χρόνο ταξιδίου τη μία ώρα.

 

Dover - Dunkerque:

Άλλα 3 πλοία σε παραπλήσια γραμμή εδώ πέρα, η απόσταση από το Calais για τη Δουνκέρκη είναι περίπου 45 λεπτά με το αυτοκίνητο πρός τα βόρειο-ανατολικά, για να έχετε μια γεύση όσοι δεν έχετε επισκεφθεί το σημείο. Θα μου πεί κανείς, γιατί να υπάρχει γραμμή πρός τον ίδιο προορισμό από διπλανό λιμάνι και με τις πλεύσιμες ώρες να είναι 1.5 αντί 1 του Calais - Dover? Η απάντηση που μπορώ να δώσω εγώ είναι το ότι το Calais βολεύει περισσότερο αν θέλει κανείς να κινηθεί στον άξονα βορρά-νότου από και πρός Γαλλία, ενώ η Δουνκέρκη βολεύει περισσότερο αυτούς ο προορισμός/βάση των οποίων είναι το  Βέλγιο και η νότια Ολλανδία. Πέρα όμως από αυτό, όπως μου έλεγε και ένας καλός μου φίλος που ασχολείται στη Γερμανία με τις οδικές μεταφορές, είναι οικονομικότερο για ένα φορτηγό να οδηγήσει μέχρι τη Δουνκέρη και να περάσει απέναντι για τη νότια Αγγλία, παρά να πάρει κάποια εκ των γραμμών της Cobelfret που καταλήγουν στα λιμάνια του Τάμεση(Dagenham, Purfleet).

 

Στη γραμμή παίζουν μπάλα όχι 7 αδελφές, αλλά 3, με καταγωγή από τη Νότια Κορέα και χτισμένες έτσι ώστε να ταιριάζουν απόλυτα στους περιορισμούς της Δουνκέρκης. Πρώτα η κυρία Dunkerque Seaways(προσοχή στη γαλλική ορθογραφία του ονόματος) που την βλέπουμε να φτάνει στο γαλλικό λιμάνι και να μας δείχνει σιγά-σιγά τα οπίσθιά της με σκοπό την πρόσδεση. Ακολουθεί η κυρία Delft Seaways σε παρόμοια κίνηση, εδώ από τον φίλο George και εδώ από μένα, ενώ την μικρότερη, την κυρία Dover Seaways την βλέπουμε με φόντο τους άσπρους γκρεμούς του Dover και εδώ σε αναχώρηση από τη Δουνκέρκη εν μέσω φουσκωθαλασσιάς.

 

Πλώρα δένουν στην Δουνκέρκη, πρύμα δένουν στο Dover. Η γενικά ιδέα των δρομολογίων είναι αναχωρήσεις ανά 2 ώρες πρός κάθε κατεύθυνση, κυλυόμενες για όλο το 24ωρο. Ώρες πλεύσης είναι 1.5 με τα πλοία να μην συναντιούνται ποτέ στα λιμάνια, συνολικά λοιπόν 12 δρομολόγια ανά 24ωρο και από κάθε λιμάνι. Εδώ έχουμε περισσότερα να πούμε σε άλλο θέμα, εν καιρώ. Μανία αυτοί οι Βρεταννοί να φεύγουν από τη Δουνκέρκη.. :D

 

Zeebrugge - Rosyth:

Τα λόγια είναι περιττά για τη συγκεκριμένη γραμμή, πρωτοπόρος εδώ ο Περικλής Παναγόπουλος σε μια γραμμή που από το Blue Star 1, κατήντησε στο Finlandia Seaways και για φορτηγά μόνο.  Εδώ έχουμε 3 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση, εβδομαδιαία. Τρίτη, Παρασκευή και Κυριακή από Σκωτία, Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο από Βέλγιο, με το Finlandia Seaways και τους 18 κόμβους του να παίρνει 22 ώρες για κάθε πέρασμα.

 

Ghent - Gothenburg:

Μια από τις λιγότερο γνωστές γραμμές της εταιρείας που όμως είναι από τις βασικές της και απασχολεί 3 από τα μεγαλύτερα roro πλοία της. Στόχος οι βιομηχανικές περιοχές της Γάνδης και του Goteborg με την ιδιαιτερότητα ότι τα πλοία για να φτάσουν στη Γάνδη περνάνε μέσα από το σύστημα καναλιών του Terneuzen αλλά και την είσοδο του ποταμού Schelde, με συνέπεια οι ώρες ταξιδίου να αυξάνονται κατά πολύ. Συνολική διάρκεια ταξιδίου οι 32 ώρες με συνέπεια να χρειάζονται 3 πλοία για να εκτελεσθεί το πρόγραμμα των 6 εβδομαδιαίων αναχωρήσεων πρός κάθε κατεύθυνση. Αυτήν την εποχή, οι Γερμανίδες αδελφές  Begonia Seaways, Freesia Seaways και Primula Seaways των 3,700 γραμμικών μέτρων εξυπηρετούν τη γραμμή με τα 22+ μίλια τους.

 

Rotterdam - Felixstowe:

Βασική roro γραμμή της εταιρείας που την κληρονόμησε από την τραγική σε επίπεδο διοίκησης και οράματος για το μέλλον, P&O Ferries. To Felixstowe βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το Harwich σε μια απόσταση ανάλογη με Ρίο - Αντίρριο, στην ουσία στη βόρεια όχθη του ιδίου ποταμού, συνεπώς εδώ η DFDS λειτουργεί σε απ' ευθείας ανταγωνισμό με την Stena Line και τη γραμμή της Harwich - Rotterdam. Οι αναχωρήσεις γίνονται από το terminal της DFDS στην τοποθεσία Vlaardingen και η εταιρεία δεσμεύει εδώ 3 πλοία που πραγματοποιούν 16 αναχωρήσεις εβδομαδιαία πρός κάθε κατεύθυνση. Σάββατο και Κυριακή από 1 αναχώρηση, 2 αναχωρήσεις τη Δευτέρα και 3 αναχωρήσεις σε κάθε κατεύθυνση τις υπόλοιπες 4 ημέρες.

 

Μπάλα στη γραμμή παίζουν τα Anglia, Suecia  και Britannia Seaways. Το Anglia Seaways είναι μια μικρή μονάδα του στόλου και παλιός γνώριμος του Shipfriends σαν Maersk Anglia, παίρνοντας αργότερα το όνομα Anglia Seaways με το οποίο και το βλέπουμε εδώ να αναχωρεί από το Belfast, όταν η εταιρεία δραστηριοποιούταν μεταξύ Belfast και Liverpool. Τώρα το βλέπουμε όπως έδειχνε πρίν λίγους μήνες, το Νοέμβριο του 2016 σε άφιξη στο Rotterdam και εν μέσω καταχνιάς και συννεφιασμένης ατμόσφαιρας. Μαζί του τα αδελφια Suecia Seaways που εδώ το βλέπουμε δεμένο στο Vlaardingen και Britannia Seaways εδώ σε πλωριά όψη από αναχώρηση εκ Rotterdam, κι εδώ σε πρυμνιά όψη λίγες στιγμές αργότερα.  

 

Rotterdam - Immingham:

Κι εδώ παρόμοια κατάσταση με τη γραμμή του Felixstowe, ανταγωνιστής εδώ η Cobelfret με τη γραμμή Rotterdam - Killingholme που είναι σε απόσταση αναπνοής από το Immimgham. Το πέρασμα διαρκείας 15 ωρών εξυπηρετούν 3 πλοία που εκτελούν 12 αναχωρήσεις σε κάθε κατεύθυνση σε εβδομαιδιαία βάση. Μόνο μία αναχώρηση το Σάββατο και την Κυριακή, διπλές αναχωρήσεις όλες τις υπόλοιπες ημέρες με την υποσημείωση πως για κάποιο λόγο, κάθε δεύτερο Σάββατο υπάρχει προσέγγιση στην Αμβέρσα από το Pauline Russ συνήθως. Την εποχή αυτή στη γραμμή απασχολούνται τα  Corona Seaways, Jutlandia Seaways και το ναυλωμένο Pauline Russ, αδελφό του Miranda που έχουμε συναντήσει εδώ. Το Corona Seaways το βλέπουμε εδώ σε μια μουντή αναχώρηση που όμως δεν μπορεί να μειώσει το καλλίγραμμον της εμφανίσεώς του.

 

Ijmuiden - Newcastle:

Η Booze Cruise γραμμή της εταιρείας, η γραμμή δηλαδή που σε ημερήσια βάση και σε κάθε κατεύθυνση μεταφέρει -κυρίως- μεθυσμένους Geordies που θέλουν είτε να γίνουν λιώμα on board, είτε λιώμα στο Amsterdam(πρίν ή μετά από την επίσκεψή τους στο διάσημο red light district), ή ακόμα καλύτερα και τα δύο μαζί. Διάρκεια περάσματος οι 15.5 ώρες με απογευματινές αναχωρήσεις και πρωινές αφίξεις στους προορισμούς, μεγιστοποιείται ο χρόνος παραμονής στο bar δηλαδή:D. Στη γραμμή το επιβλητικό King Seaways που αναχωρεί εδώ από το Ijmuiden και κατευθύνεται πρός το σουέλ της Βόρειας Θάλασσας. Μαζί του το επίσης μεγαλόπρεπο Princess Seaways που αφίκνυται στο Ijmuiden και σιγά-σιγά κατευθύνεται πρός τη θέση του.

 

Immingham - (Brevik) - Gothenburg:

Περνάμε στις γραμμές που διέρχονται από το Βρεταννικό hub της εταιρείας, το μαγευτικό Immingham. Εν πρώτοις έχουμε τη γραμμή του Goteborg με ενδιάμεσες προσεγγίσεις 2 φορές την εβδομάδα(Παρασκευή και Δευτέρα) στο μικρό νορβηγικό λιμάνι του Brevik. Εδώ έχουμε 6 αναχωρήσεις την εβδομάδα σε κάθε κατεύθυνση εκτός Δευτέρας από το Immingham κι εκτός Κυριακής από το Goteborg, με το Immingham - Goteborg να παίρνει 26 ώρες και το Immingham Brevik να παίρνει 19 ώρες. Συνεπώς εδώ χρειάζονται 3 πλοία, που αυτή την εποχή είναι τα μεγάλης χωρητικότητας Ficaria Seaways, Magnolia Seaways και Petunia Seaways.

 

Immingham - Cuxhaven:

Γραμμή μεταξύ Αγγλίας και Γερμανίας, που παλιότερα έφτανε μέχρι το Αμβούργο και ήταν και επιβατική. Τώρα όμως είναι μόνο για φορτίο και φτάνει μέχρι την είσοδο του ποταμού Elbe, στο Cuxhaven για να γλιτώνει το πλοίο την πολύωρη πλεύση μέσα στον ποταμό μέχρι το κέντρο του Αμβούργου. Η συχνότητα είναι 5 αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση εβδομαδιαία με τα πλοία να πηγαίνουν κομμένα εντελώς και να κάνουν 24 ώρες πλεύσιμες. Την γραμμή εξυπηρετεί τα Hafnia Seaways που εδώ το βλέπουμε να περνάει μπροστά μας από τον καιρό που έκανε τη γραμμή Γάνδης - Goteborg, και πιο κοντά εδώ. Μαζί του το Selandia Seaways που το βλέπουμε να αναχωρεί από το Rotterdam σε ένα μαύρο και άραχνο απόγευμα του περασμένου Νοεμβρίου.

 

Immingham - Esbjerg:

Άλλες 24 ώρες μεταξύ Αγγλίας και Δανίας, ακριβώς το ίδιο στήσιμο όπως με τη γραμμή του Cuxhaven με 5 εβδομαδιαίες αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση από τα αδέλφια Ark Dania και Ark Germania.

 

Fredericia - Copenhagen - Klaipeda:

Φρειδερικία δηλαδή, είναι ο λιμένας αφετηρίας που εξυπηρετεί την ευρύτερη επαρχία της Γιουτλάνδης στη Δανία και με ενδιάμεσο σταθμό την Κοπενχάγη καταλήγει στη Λιθουανία. Σχετικά πρόσφατη γραμμή νομίζω(ξεκίνησε πρίν λίγα χρόνια δηλαδή) και συνδέει τους 2 προορισμούς δύο φορές την εβδομάδα με ενδιάμεση προσέγγιση στην Κοπενχάγη και στις 2 κατευθύνσεις. Το Ark Futura είναι ο μοναδικός εργάτης της γραμμής

 

Copenhagen - Oslo:

Περνάμε στη Σκανδιναβία για την πιο διάσημη ίσως γραμμή της εταιρείας, την μίνι-κρουαζιέρα μεταξύ των πρωτευουσών της Δανίας και της Νορβηγίας. Καθημερινές αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση, νωρίς το απόγευμα και άφιξη την άλλη μέρα το πρωί κατα τις 9-10 στον προορισμό. Πραγματικά cruise ferries τα πλοία, με πολύ καλή υποδομή για διασκέδαση αλλά και συνέδρια. Πρώτο κομμάτι του δίδυμου είναι το Crown Seaways που το βλέπουμε εδώ πανέμορφο στο Oslo. Άλλη μια όψη παρμένη από την ταράτσα της Όπερας του Όσλο. Μαζί του το Pearl Seaways σε άφιξη στην Κοπενχάγη, να το και από πρύμα ενώ γυρνάει για τη θέση του. Και μια παιδική σαν Pearl of Scandinavia για να συμπληρωθεί το puzzle στην gallerie.

 

Kiel - Klaipeda:

Άλλη μια καθημερινή γραμμή με αναχωρήσεις πρός κάθε κατεύθυνση που απευθύνεται κυρίως σε φορτηγά μεταξύ Γερμανίας και Λιθουανίας.  Αναχωρήσεις κάθε μέρα στις 2000 από Κίελο και 2100 από Klaipeda για ένα 20ωρο πέρασμα με τα Athena Seaways(που τώρα βρίσκεται στο Gdansk για συντήρηση) και αντικαθίσταται από το Victoria Seaways που εδώ βλέπουμε δεμένο στο Karlshamn. Με αυτό είμαστε παλιοί γνώριμοι από γεννησιμιού του. Μαζί του το Regina Seaways που εδώ αναχωρεί από το Κίελο και περνάει από μπροστά μας δείχνοντάς μας και την πρυμνιά όψη. Χαρακτηριστικές αυτές οι δυο φωτογραφίες, μια και για να βγούν από το σημείο που βγήκαν, είδαμε πολλές πρυμνιές όψεις στην παραλία γυμνιστών που χρειάστηκε να διασχίσουμε για να φτάσουμε στο σημείο. Και για όσους αναρωτιούνται, εμείς είμασταν ντυμένοι:D. Εδώ να σημειώσουμε πως στο site της DFDS εμφανίζεται και γραμμή από Κίελο για Ust Luga και St Petersburg, πρόκειται όμως για πλοία της Finnlines πάνω στα οποία φορτώνει η DFDS.    

 

Karlshamn - Klaipeda:

Καθημερινή γραμμή μεταξύ Σουηδίας και Λιθουανίας. Στη χώρα του fashion icon των 80s Rimas Kurtinaitis δεν έχω πάει ποτέ για να ξέρω τι παίζει εκεί, πάντως το Karlshamn είναι ένα λιμανάκι στη μέση του πουθενά. Μαζεύει όμως όλη την κίνηση από την ευρύτερη νότια Σουηδία και με βραδυνές αναχωρήσεις καθ' εκάστην και πρωινές αφίξεις στην άλλη πλευρά, έχει καθιερωθεί σαν γραμμή.  Δίδυμο της γραμμής τα Patria Seaways το οποίο και βλέπουμε δεμένο στο Karlshamn και το Optima Seaways με το οποίο έχουμε ξαναγνωριστεί. Διάρκεια πλού 13.5 ώρες.

 

Kapellskar - Paldiski:

 Εδώ έχουμε γραμμή μεταξύ Σουηδίας και Εσθονίας, εξυπηρετούμενη από το Liverpool Seaways. Καθημερινές αναχωρήσεις, συνήθως βράδυ από Paldiski και πρωί από Kapellskar. Σημειωτέον πως στο site της DFDS υπάρχει και γραμμή από το Paldiski για το Hanko της Φινλανδίας αλλά σε αυτή την περίπτωση η DFDS φορτώνει σε πλοία της Transfennica.

 

Zeebrugge - Immingham - Moss - Halden - Oslo - Hamburg - Zeebrugge:

Τελευταία αφήνουμε την γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει η DFDS, είναι αυτή στην οποία κάνει operation δικό της βέβαια μια που φορτώνει και σε άλλες γραμμές στη βόρειο Ευρώπη. Εδώ απασχολούνται τα Lysbris Seaways και Lysvik Seaways και συνδέουν τη Σκανδιναβία με την Αγγλία και το Βέλγιο, όχι απαραίτητα στη σειρά που αναφέρω τα λιμάνια, εδώ οι αλλαγές είναι πιο συχνές. Κι αν σας φαίνεται περίεργο, παλιότερα η DFDS είχε μεγάλο cargo στόλο με πιο πρόσφατα παραδείγματα τα Dana Gothia και Dana Hollandia που εδώ τα βλέπουμε να φορτοεκφορτώνουν στο Rotterdam το 2009.

 

Άλλα πλοία:

Εν αρχή ήν το Fionia Seaways που εδώ το βλέπουμε δεμένο στο Vlaardingen. Μέχρι πρότινος στη γραμμή Rotterdam - Immingham, αυτόν τον καιρό απασχολείται σε ναύλωση από το ΝΑΤΟ στη βόρεια Νορβηγία. Υποθέτω πως όταν επιστρέψει θα αποδεσμευτεί το Pauline Russ. Στο δυναμικό της DFDS ανήκουν επίσης και τα Kaunas Seaways και Vilnius Seaways τα οποία εδώ και 1.5-2 χρόνια είναι στη Μαύρη Θάλασσα, ναυλωμένα στην UKRFerry και η γραμμή στην οποία απασχολούνται, δεν αναφέρεται στο site της DFDS. Για την ιστορία η γραμμή είναι βασικά Ilychevsk(Ουκρανία) - Poti(Γεωργία), με προσεγγίσεις ενίοτε σε Batumi(Γεωργία) αλλά και Τραπεζούντα - Κωνσταντινούπολη(Haydarpasha terminal).

 

Ως εδώ, αν και όλο και κάτι θα έχω ξεχάσει. Για όσους θέλουν να διαβάσουν κάτι παραπάνω για την εταιρεία, προτείνω το βιβλίο του Bruce Peter, DFDS 150 με ISBN 978-87-90924-64-5. Αλμυρό στην τιμή μεν, εξαιρετικό δε, για Αγγλόφωνους μόνο, με 450 μεγάλες σελίδες και εξαιρετικές σε ποιότητα φωτογραφίες και ντοκουμέντα.

 

Για όσους την παλέψατε να διαβάσετε ως εδώ κάτω, δεν το συζητάω. Το επόμενό σας βιβλίο, πρέπει να είναι το Πόλεμος και Ειρήνη :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Περιεκτικότατο και "σύντομο" το ποστ. :D

Έκανα το Newhaven - Dieppe - Newhaven πριν 2 χρόνια με το Seven Sisters. Καλούτσικά πλοία αλλά σχετικά περιορισμένα σε εσωτερικούς χώρους. Η Dieppe μπορεί και να είναι όμορφη, δυστυχώς η βροχή και το χαλάζι πάνω στις μοτοσυκλέτες μας εμπόδισε να την επισκεπτούμε.

Επόμενο crossing τέλος Απρίλη στο Dover - Dunkerque - Dover με τελικό προορισμό την Γερμανία. Πλοίο άγνωστο μιας και δεν έχουν κλειστεί ακόμη τα εισιτήρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
On 15/10/2016 at 10:54 AM, .voyager said:

Δύο θηριάκια ro/ro, που μάλιστα θα φέρουν τη νέα τάση στον σχεδιασμό της πλώρης, παρήγγειλε ο όμιλος στην Κίνα.

Η DFDS παρήγγειλε αλλά δυο Ro-Ro πλοία στη Κίνα με παράδοση του 2020 ενώ τα πρώτα θα παραδοθούν το 2019 (δηλαδή συνολικά 4 Ro-Ro).

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Η εταιρεία μόλις ξόδεψε 50 εκατομμύρια δολλάρια, όχι για να αγοράσει κανένα βαπόρι αλλά για να επαναγοράσει μετοχές της από το Χρηματιστήριο. Φαντάζομαι πως θεωρούν ότι η τιμή είναι χαμηλή.

Link to comment
Share on other sites

50 είπα προχτές? Βάλτε άλλα 66 εκατομμύρια για τον ίδιο σκοπό μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Και ανακοίνωσαν και EUR 48.86 εκατομμύρια κέρδος για το Q4 2017. Πάνε καλά οι δουλειές.

Link to comment
Share on other sites

Mετά τη Destination Gotland, τη Moby-Tirrenia και την Algerie Ferries, και η DFDS προχωρά σε παραγγελία δύο πλοίων (ropax στην προκειμένη) από τα Guangzhou της Κίνας. Μάλλον περιμένουμε κι άλλη παραγγελία από την ίδια εταιρεία.

 

27858390_10214108659823016_1965062894073131445_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Τα δύο πλοία που παράγγειλε η DFDS στο ναυπηγείο της Guangzhou της Κίνας προορίζονται για τη γραμμή Λιθουανία (Klaipeda) με τη Σουηδία (Karl's ham) ή Γερμανία (Kiel) και αναμένονται να παραδοθούν στο πρώτο και τρίτο τρίμηνο του 2021.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Για να καλύψει το κενό του Primula Seaways μετά το ατύχημα που είχε, η DFDS αρχικά πήγε το Petunia Seaways στη γραμμή Ghent – Gothenburg και το ARK Germania στη γραμμή Gothenburg – Immingham. Ενώ για όσο διάστημα θα λείπει το Primula Seaways, η DFDS ναύλωσε το Neptune Dynamis για τη γραμμή Cuxhaven-Immingham, που θα αντικαταστήσει το Jutlandia Seaways, έτσι ώστε αυτό να πάει στη γραμμή Immingham-Gothenburg. Το Jutlandia Seaways στη γραμμή Immingham-Gothenburg, θα αντικαταστήσει το Petunia Seaways, επειδή έχει πάει ήδη στη γραμμή Gothenburg-Ghent. Στη γραμμή Ghent – Gothenburg, είναι ήδη το Petunia Seaways και θα επιστρέψει το ARK Germania, μιας και θα αντικατασταθεί από το Jutlandia Seaways στη γραμμή Immingham-Gothenburg. Οι παραπάνω αλλαγές θα τεθούν σε ισχύ από τη Τρίτη 13/03/18

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Όποιος το επιθυμεί, μπορεί νόμιμα να κατεβάσει από την ιστοσελίδα της DFDS το βιβλίο για τα πλοία της από το 1866 μέχρι το 2016 υπό μορφή PDF :)

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Ariadne said:

Όποιος το επιθυμεί, μπορεί νόμιμα να κατεβάσει από την ιστοσελίδα της DFDS το βιβλίο για τα πλοία της από το 1866 μέχρι το 2016 υπό μορφή PDF :)

Θα μπορουσες να βάλεις καποιο λινκ σε παρακαλω?

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικά ενδιαφέρον και αξιοσημείωτο στο ότι είναι η πρώτη εταιρεία της Βορείου Ευρώπης που κάνει τέτοιου μεγέθους και ουσίας είσοδο στη Μεσόγειο. Μιμείται τη Grimaldi που είναι η πρώτη εταιρεία με μεγάλη και σταθερή παρουσία σε Βορρά και Νότο, μέσω της Finnlines. Η DFDS είναι ήδη στη Δυτική Μεσόγειο με το Botnia Seaways (Marseille - Rades) αλλά 1 πλοίο δεν είναι άξια λόγου παρουσία. Τώρα όμως αλλάζει το πράγμα, μην ξεχνάμε πως και η MSC μπαίνει στην περιοχή. Getting hot out there.

Link to comment
Share on other sites

Αρκετές πληροφορίες από τη DFDS αναφορικά με την εξαγορά μπορεί να βρει κανείς εδώ. Να δούμε τι άλλο μας επιφυλάσσει ο όμιλος από ενδεχόμενες νέες παραγγελίες πλοίων ή εξαγορές στο επόμενο διάστημα.

Ακούγεται και για άλλο deal, άλλου... τύπου.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι τρομερά εντυπωσιακό πόσο διαφανής είναι σαν εταιρεία? Έχουν ετοιμάσει ένα ενημερωτικό για την εξαγορά που είναι διαθέσιμο για το κοινό, δεν είναι καν αποκλειστικό προνόμιο των μετόχων και των επενδυτών. Ας συγκρίνουμε για παράδειγμα με το όταν ολοκληρωθεί η εξαγορά της HSW από την Attica, δεν μπορώ να φανταστώ πως θα υπάρξει κάτι ανάλογο ή τέλος πάντων περισσότερο από ένα ενημερωτικό δελτίο τύπου των λίγων γραμμών.

 

Δέστε τα growth rates που υπολογίζουν για την οικονομία της Τουρκίας σε σύγκριση με τον Ευρωπαικό μέσο όρο. Για τον ελληνικό, ας μην το συζητάμε καλύτερα. 

 

Ήδη βλέπουμε πως η εγκατάσταση scrubbers σε όλο το στόλο είναι δρομολογημένη. Εν Ελλάδι, ακόμα και οι σοβαρές υποτίθεται εταιρείες μαδάνε τη μαργαρίτα. 

 

Ενδιαφέρον θα έχει αν η DFDS αποφασίσει να φορέσει στα πλοία της UN Roro τα δικά της χρώματα και σινιάλα, και ειδικά το σταυρό που έχει στο φουγάρο. Δε μπορώ να το φανταστώ πως θα πράξουν κάτι τέτοιο σε μουσουλμανική χώρα υπό καθεστώς δικτατορίας, οπότε εδώ υποθέτω πως είτε θα έχουμε κάποια παραλλαγή, είτε η UN Roro θα κρατήσει εντελώς τα δικά της σινιάλα, στο φουγάρο τουλάχιστον.

 

Και για να μην υποτιμούμε τη UN Roro γιατί και αυτή ούτε αμελητέα ποσότητα είναι, ούτε καμιά εταιρεία-καρνάβαλος, αξίζει να πούμε πως δουλεύει η γραμμή της Toulon, κάτι που έμαθα πέρυσι όταν είχα βρεθεί στην περιοχή: οι καρότσες φορτώνονται από την Τουρκία στα ρορό και στην Τουλόν τις περιμένουν συγκεκριμένοι τράκτορες. Τους τράκτορες αυτούς τους οδηγούν Τούρκοι οδηγοί οι οποίοι φτάνουν στην Τουλόν με πτήση low cost αεροπορικής εταιρείας την προηγουμένη! Και την επομένη επιβιβάζονται στα φορτηγά τους για τη συνέχεια του ταξιδίου, η αντίστροφη διαδικασία λαμβάνει χώρα στη φόρτωση από Toulon προφανώς. Οργάνωση, όχι παιχνίδια. 

Link to comment
Share on other sites

Αυτό θα το δείξει ο χρόνος. Το σίγουρο είναι πως η συγκεκριμένη εταιρεία και σοβαρή είναι, και στόλο έχει και πάνω απ' όλα την οικονομική υποστήριξη. Οπότε είναι μεγάλος αντίπαλος για τον οποιονδήποτε.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...