Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Και οι αποδρομολογήσεις (και μετακομίσεις σε άλλες γραμμές) που γνωρίζουμε ή που ακούγονται που είναι? Fast Ferries Andros στη Σ-Τ-Μ, Νήσος Ρόδος στην αλλοδαπή, BS1 εκτός βορείου Αιγαίου, κλπ?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 836
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ασ'τα @gtogias κολλησε και το ΣΑΣ και οσον αφορα τη ραφηνα, μιλα με γριφους:D

γενικως μιλωντας, το ολο συστημα δρομολογησεων εχει ως βαση το πλοιο και τα δρομολογια του καθε πλοιου. οπου βλεπεις περικοπη ειναι λιγοτερα δρομολογια. οπου βλεπεις τροποποιηση, ειναι απο λιγοτερα ή περισσοτερα, δρομολογια, τροποποιηση ωραριων μεχρι και παραλειψη προορισμων. τροποποιηση και εκτελεση σε αλλη γραμμη ειναι η γραμμη που θελει να παει.

μονο αν εχουμε το αναλυτικο αιτημα για το καθε πλοιο, καθως και τον πινακα των εγκεκριμενων δρομολογιων, που συνοδευει καθε γνωμοδοτηση και οχι απλα την επικεφαλιδα, μπορουμε να βγαλουμε ακρη;)

 

(ΥΓ: αν θελετε η συνεχεια για το ερωτημα του @gtogias στα τοπικ των εταιρειων και των γραμμων)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σίγουρα πολλά θέματα σχετικά με τις εγκρίσεις των δρομολογίων της επόμενης δρομολογιακης περιόδου!! Με καυτά θέματα τα δρομολόγια της Ραφήνας, της Κέρκυρας και της Θάσου!! Υπομονή θα δούμε τα θέματα στις επόμενες ημέρες, μιας και η προθεσμία υποβολής θέματος είναι αύριο το μεσημέρι.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

H κόντρα Sea Jets Golden Star μονοπώλησε το ενδιαφέρον της σημερινής συνεδρίασης. Τελικά τα δρομολόγια των συμβατικών της Κρήτης εγκρίθηκαν σύμφωνα με τις αρχές του Σ.Α.Σ. (μία ώρα πριν ή μισή ώρα μετά την αναχώρηση των υπόλοιπων πλοίων), ενώ τα δρομολόγια των 2 ταχυπλόων πήραν αναβολή για το επόμενο Σ.Α.Σ.

Link to comment
Share on other sites

Από τη Ραφήνα στον Πειραιά μεταφέρεται η σύγκρουση των Golden Star Ferries και SeaJets για τη δρομολόγηση νέων ταχύπλοων

Quote

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στην ακτοπλοϊκό κλάδο, καθώς νέα ταχύπλοα πέφτουν στο νερό, ενώ και νέες γραμμές ανοίγουν, όπως η γραμμή Ραφήνα-Ηράκλειο Κρήτης. Το αντιμετωπίσιμο ακόμη ως ένα βαθμό κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων δίνει τα περιθώρια στους «τολμηρούς» να σχεδιάζουν νέες επενδύσεις σε πλοία και να μπαίνουν σε έναν σκληρό ανταγωνισμό.

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή ήταν αρκετά αποκαλυπτικό αναφορικά με τη μεγάλη μάχη που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μεταξύ των «μικρών» της ακτοπλοΐας και ειδικότερα των ακτοπλοϊκών εταιρειών Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου και SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου. Η σύγκρουση των δύο ναυτιλιακών εταιρειών, που ξεκίνησε από τη Ραφήνα και επεκτείνεται τώρα στον Πειραιά, έχει φτάσει στα άκρα, καθώς στο ΣΑΣ αντηλλάγησαν και βαριοί προσωπικοί χαρακτηρισμοί, ωστόσο αυτό που αφορά όλο τον κλάδο είναι το κατά πόσο αυτή η δίνη που δημιουργούν οι δύο εταιρείες, με τη ναυμαχία τους, θα παρασύρει στον βυθό και άλλες ακτοπλοϊκές.

Το ΣΑΣ της Παρασκευής, μεταξύ άλλων, εξέτασε τα αιτήματα της Golden Star Ferries για την ετήσια δρομολόγηση των ταχύπλοων «ΣΟΥΠΕΡΣΠΗΝΤ» και «ΣΟΥΠΕΡΚΑΤ» από τον Πειραιά προς τις Κυκλάδες. Είναι δύο ταχύπλοα που παρέλαβε πρόσφατα η Golden Star Ferries.

Στη δρομολόγηση αυτή αντέδρασε ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος, της SeaJets, η οποία έχει δρομολογημένα ταχύπλοα από Πειραιά για Κυκλάδες. Ο κ. Ηλιόπουλος χαρακτήρισε την πρόταση δρομολόγησης των δυο πλοίων της Golden Star Ferries «έωλη» και «αβάσιμη». Επίσης κατέθεσε και πολυσέλιδο υπόμνημα, σύμφωνα με το οποίο τα αιτήματα δρομολόγησης πρέπει να είναι απορριπτέα γιατί υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα, πολύ μετά την πάροδο των προθεσμιών που προβλέπει ο νόμος 2932/2001 για τις δηλώσεις τακτικής δρομολόγησης και ειδικότερα το άρθρο 4α του νόμου. Επίσης υποστήριξε ότι τα αιτήματα είναι προσχηματικά και μη νόμιμα, αφού δεν υπάρχουν συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται. Εξέφρασε επίσης τον προβληματισμό του κατά πόσο τα ταχύπλοα θα μπορούν να ταξιδεύουν τον χειμώνα στο Αιγαίο.

Ο κ. Γιώργος Στεφάνου, από την πλευρά του, υποστήριξε το ακριβώς αντίθετο, ότι η αίτηση δρομολόγησης είναι εντός της νομοθεσίας, καθώς πρόκειται για νέα πλοία που έρχονται στη χώρα και ποτέ στο παρελθόν σε ένα νέο πλοίο δεν του απαγορεύτηκε η δρομολόγηση. Επίσης απάντησε στον κ. Ηλιόπουλο ότι κρατά αρνητική στάση γιατί θέλει να διατηρήσει το μονοπώλιο στο Αιγαίο. Ο ιδρυτής της SeaJets του ανταπάντησε ότι τα περί μονοπωλίου είναι αστεία, σημείωσε ότι έχει παρουσία από το 1990 στην αγορά των ταχυπλόων σε αντίθεση με την Golden Star Ferries, που είναι «βρέφος» στον κλάδο αυτό, αφού μπήκε φέτος. Επίσης τόνισε ότι ο ίδιος συναντά πάντοτε την αντίδραση της Golden Star Ferries όταν σχεδιάζει οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση στις γραμμές της Ραφήνας. Υπέρ της Golden Star Ferries μίλησε και ο δήμαρχος Σύρου Γιώργος Μαραγκός, καθώς θεωρεί ότι βελτιώνεται η επικοινωνία του νησιού με τα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων, θέμα που έχει τεθεί πολλές φορές στο παρελθόν, καθώς η Ερμούπολη Σύρου είναι η διοικητική πρωτεύουσα των Κυκλάδων. Να σημειωθεί ακόμη ότι ο Δημήτρης Στεφάνου που πήρε και αυτός τον λόγο, προανήγγειλε επενδύσεις της Golden Star Ferries. «Θα φέρουμε», είπε, «στην ακτοπλοΐα τα καλύτερα βαπόρια, θέλουμε την ανάπτυξη των νησιών μας».

Από την πλευρά των άλλων εταιρειών ο κ. Γιάννης Δεπάστας της Aegean Speed Lines, η οποία διατηρεί προς το παρόν ένα ταχύπλοο στο Αιγαίο, σημείωσε ότι η εταιρεία του παραδοσιακά δεν είναι αντίθετη στη δρομολόγηση άλλων πλοίων αρκεί να τηρείται η νομοθεσία και να εφαρμόζονται οι κανόνες του ΣΑΣ. Προχώρησε ωστόσο και σε μία δεύτερη επισήμανση. Όπως ανέφερε, «η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είναι η πιο “αδύναμη” γραμμή της ακτοπλοΐας με βάση την ετήσια επιβατική κίνηση. Αυτή λοιπόν η γραμμή από τον Μάιο του 2017 θα έχει σε κάθε νησί επτά προσεγγίσεις πλοίων ημερησίως και εάν υπολογιστεί και το ημερήσιο δρομολόγιο των Μινωικών Γραμμών, που θα συνδέει Πειραιά με Μήλο με Ηράκλειο, θα μιλάμε για εννιά πλοία». «Μήπως θα πρέπει όλοι να το ξανασκεφτούν» αναρωτήθηκε ο κ. Δεπάστας και πρόσθεσε ότι εάν αυξηθούν λίγο τα καύσιμα, υπάρχει κίνδυνος το 2019 οι δήμαρχοι της περιοχής να ζητούν με επιστολές τους από τον υπουργό να εντάξει τη γραμμή στις άγονες για να ενισχυθεί, υπονοώντας ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της γραμμής θα είναι ζημιογόνα για όλους.\

Ο κ. Βασίλης Κάτσαρης της Hellenic Seaways ζήτησε να τηρηθεί η νομοθεσία και συμπλήρωσε ότι θα μπορούσαν τα ταχύπλοα να δρομολογηθούν σε διαφορετική ζώνη όπως έγινε και με τη δρομολόγηση του «Νήσος Σάμος» της Hellenic Seaways, που ξεκίνησε βραδινά δρομολόγια.

Τελικά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) αποφάσισε να δοθεί αναβολή στο αίτημα της ακτοπλοϊκής εταιρείας Golden Star Ferries για την ετήσια δρομολόγηση (από 1/1/2018-31/10/2018) των δύο ταχυπλόων στη γραμμή από Πειραιά για Κυκλάδες. Το ΣΑΣ αποφάσισε να ερωτηθεί το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους κατά πόσο είναι σύννομο να εγκριθούν εκπρόθεσμα δρομολόγια ταχυπλόων που έρχονται για πρώτη φορά στην ελληνική ακτοπλοΐα, είτε λόγω αγοράς, είτε ναυπήγησης, όπως συμβαίνει με τα συμβατικά πλοία, τα οποία μόλις παραλαμβάνονται από την ακτοπλοϊκή εταιρεία έχουν δικαίωμα να κάνουν αμέσως δρομολόγια. Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα καταθέσει την άποψή του την επόμενη εβδομάδα στον υπουργό Ναυτιλίας.

Παράλληλα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε το αίτημα της Golden Star Ferries για δρομολόγηση δυο συμβατικών πλοίων από το Ηράκλειο προς τη Ραφήνα και το αντίστροφο με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά των Κυκλάδων. Προϋπόθεση για τη δρομολόγηση, όπως ετέθη στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, είναι η τήρηση των σχετικών κανόνων για τους χρόνους αφιξοαναχωρήσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Να ρωτήσω κάτι εγώ ώς αδαής περί τα ναυτικο-συγκοινωνιακά.Γιατί πρέπει να υπάρχη ένα (κρατικό) συμβούλιο που θα "γνωμοδοτή" ποιός επιτρέπεται και ποιός δέν επιτρέπεται να δρομολογήση ένα πλοίο του σε κάποια γραμμή;Δέν είναι αυτό κρατική παρέμβαση στην ακτοπλοϊκή αγορά;Εγώ φρονώ ότι θα έπρεπε οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ν'αφήνωνται ελεύθεροι να δρομολογούν τα πλοία τους όπου θέλουν και όποιος προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμή εισιτηρίου σε σχέση με τη εξυπηρέτηση τών επιβατών,αυτός θα κερδίζη το μεγαλύτερο μερίδιο τής αγοράς.

Μπορεί να κάνω και λάθος,δέν ξέρω........

Link to comment
Share on other sites

Και ποιος θα κανονιζει τις ωρες? Τοτε θα πανε ολοι στις γραμμες που βγαζουν λεφτα και καποια νησια θα λένε βαπορι και βαπορι δε θα βλεπουν .

Το θέμα ειναι οτι ελεω κρατικοδίαιτου στο τέλος κερδίζει ο εχων το καλύτερο "δοντι". Εχουμε δει πολλες εταιρειες να φτιαχνονται με μια κυβερνηση και μετα να κατακρημνιζονται στην επομενη.

υ.γ. υπαρχει και η ΣΑΟΣ που αντεχει τα παντα :P

Link to comment
Share on other sites

Θεωρητικά, ο καθένας μπορεί να βάλει όποιο πλοίο θέλει, όπου θέλει. Προϋπόθεση βέβαια να το δηλώσει εμπρόθεσμα για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο. Το ΣΑΣ, θεωρητικά πάντα, είναι εκεί για να γνωμοδοτήσει, για μη εμπρόθεσμες δηλώσεις, έκτακτες δρομολογήσεις και τακτοποίηση λεπτομερειών, πχ, ωράρια, πάντα σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, που συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του, και τα κατά τόπους λιμεναρχεία. Όλα αυτά πάντα σε θεωρητική βάση.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Hastaroth said:

Να ρωτήσω κάτι εγώ ώς αδαής περί τα ναυτικο-συγκοινωνιακά.Γιατί πρέπει να υπάρχη ένα (κρατικό) συμβούλιο που θα "γνωμοδοτή" ποιός επιτρέπεται και ποιός δέν επιτρέπεται να δρομολογήση ένα πλοίο του σε κάποια γραμμή;Δέν είναι αυτό κρατική παρέμβαση στην ακτοπλοϊκή αγορά;Εγώ φρονώ ότι θα έπρεπε οι ακτοπλόοι εφοπλιστές ν'αφήνωνται ελεύθεροι να δρομολογούν τα πλοία τους όπου θέλουν και όποιος προσφέρει την καλύτερη σχέση τιμή εισιτηρίου σε σχέση με τη εξυπηρέτηση τών επιβατών,αυτός θα κερδίζη το μεγαλύτερο μερίδιο τής αγοράς.

Μπορεί να κάνω και λάθος,δέν ξέρω........

Μην ξεχνάς οτι οι συγκοινωνίες δεν είναι εμπορικό προιόν. Η μετακίνηση είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα (όπως η στέγαση και το φαγητό). Αν δεν υπάρχει υγιής ακτοπλοϊα δε μπορούμε να μιλάμε για ευνομούμενη πολιτεία (γιατι πως θα τολμήσει να πει κανείς οτι ο πολίτης των Αντικυθήρων αντιμετωπίζεται από το κράτος το ίδιο όπως ο πολίτης των Ιωαννίνων και της Λάρισας, όταν στα Αντικύθηρα έχουν 10 μέρες χωρίς πλοίο ; Που ειναι η ισοτιμία όλων των πολιτών όταν συμβαίνει αυτό;; Υφίσταται; ) Το κράτος πρέπει ΠΑΝΤΑ να διασφαλίζει την ίση αντιμετώπιση όλων των πολιτών. Συνεπώς δε μπορεί να αφήνεται όπως λες στα χέρια των ακτοπλόων εφοπλιστών η ομαλή λειτουργία του κράτους.

Το παρακάτω προβλέπεται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό. Γενικά σε όλες τις συγκοινωνίες υπάρχουν οι εξής ρόλοι:

1) Οργανωτική Αρχή. Ρόλος της είναι να καθορίζει τα πάντα σχετικά με την παροχή συγκοινωνιακού έργου, και να συνάπτει συμβάσεις όπου χρειάζεται. Η οργανωτική αρχή δεν έχει οχήματα, δεν εκτελεί δρομολόγια, μόνο καθορίζει τα πάντα σχετικά με το νομικό πλαίσιο, τη συχνότητα κλπ που αυτά θα πρέπει να εκτελούνται. Παραδειγμα οργανωτικής αρχής για τις αστικες συγκοινωνίες στην Αθήνα είναι ο ΟΑΣΑ. Ο ΟΑΣΑ δεν παρέχει συγκοινωνιακό έργο (δεν έχει δικά του οχήματα κλπ) αλλά επιβλέπει τις 2 εταιρείες παροχής συγκοινωνιακού έργου, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Αντίστοιχα οργανωτική αρχή για τις δημόσιες συγκοινωνίες σε εθνικό επίπεδο είναι το κράτος (συγκεκριμένα για τις θαλάσσιες το υπουργείο ναυτιλίας), το οποίο ωστόσο εκφράζεται και γνωμοδοτεί με 2 τρόπους, μέσω απόφασης υπουργού (σε έκτακτες περιπτώσεις) ή μέσω του ΣΑΣ (συνήθως) . Το υπουργείο ναυτιλίας επίσης συνάπτει συμβάσεις επιδότησης όπου χρειάζεται.

2) Πάροχοι μεταφορικού έργου. Κοινώς οι ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτοί δεν κάνουν του κεφαλιού τους αλλά πράττουν σύμφωνα με την έγκριση της οργανωτικής αρχής (η οποία δίνεται όταν καταθέτουν τακτική δρομολόγηση ή αίτημα στο ΣΑΣ).

Συνεπώς δε μπορούμε να αμελούμε το ρόλο του κράτους ως οργανωτική αρχή συγκοινωνιών εθνικής εμβέλειας είτε θαλασσίων, είτε χερσαίων είτε αεροπορικών. Τώρα πόσο υγιώς λειτουργεί το ΣΑΣ, αν είναι διαβλητό κλπ αυτά δεν είμαι σε θέση να απαντήσω, αν και διαισθάνομαι (με βάση τα περί Ραφήνας που τα ξέρω από κοντά) ότι δεν λειτουργεί και τόσο υγιώς.

 

Link to comment
Share on other sites

βγαινουμε λιγο off topic (αφορα τις συνεδριασεις και τη θεματολογια του ΣΑΣ), αλλα η ακτοπλοϊκη συγκοινωνια, εξασφαλιζει την εδαφικη συνεχεια της χωρας και τη βιωσιμοτητα των νησιωτικων περιοχων.

σωστα λοιπον υπαρχουν καποιοι στοιχειωδεις κανονες και περιορισμοι, για τη δρομολογηση των πλοιων, ασχετως με το πως ελεγχονται και εγκρινονται οι παρεκκλισεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...