Jump to content
Shipfriends

Ambriabella (ΙΜΟ 5013923)


Recommended Posts

Η προσπαθεια διατηρησης ειχε ξεκινησει πολυ νωριτερα, απο το Περαμα. Εδω το Ambriabella στις 31 Ιανουαριου του 2004 πλαγιοδετημενο απο το φακο του Φ-Ε. Εχω μαλιστα την αισθηση οτι οι καινουριες λαμαρινες πρεπει να εχουν προστεθει εκεινη την εποχη. Οποτε καπου στην πορεια σκαλωσε το πραγμα, το πλοιο μετεφερθη στην Ελευσινα κι απο εκει στην Τεργεστη.

Ψαχνωντας βρηκα μια φωτο του απο το καλοκαιρι του 2006.

Στη φωτο που εχει βαλει ο Nick το βαπορι πρεπει να βρισκεται στην αρχη της επισκευης του.Σε σχεση με τις μεταγενεστερες φωτο λειπει η υπερκατασκευη της πρυμνης,τα παραθυρα στο πλαι και μερικες ακομα λεπτομεριες.Αρα μαλλον εχει δικιο οτι καπου τοτε πρεπει να ξεκινησε η πρωτη προσπαθεια διατηρησης του η οποια στην πορεια σκαλωσε

Link to comment
Share on other sites

Και γω που νομιζα οτι το PANIC το γραψανε λογω της αθλιας καταστασης στην οποια βρισκοταν το βαπορι.Εφευρετικο μυαλο παντος οποιος το σκεφτηκε αυτο το ονομα

Πάντως για την ιστορία το όνομα PANIC θυμάμαι να είχα διαβάσει (μάλλον στον εφοπλιστή αλλά δεν παίρνω και όρκο) ότι το πήρε από το γνωστό μέντιουμ Χορταρέα :D

Σοβαρά δεν κάνω καμιά πλάκα..Αυτός το είχε πάρει λέει για να το κάνει θαλαμηγό...Τώρα πως και γιατί δεν ξέρω παραπάνω αλλά θυμάμαι ότι το είχα διαβάσει αυτό και εκτός του γέλιου που μου προξένησε ψιλοτσαντίστηκα κιόλας μια και το συγκεκριμένο καραβάκι το έχω ταξιδέψει κιόλας και ως ΙΟΣ και ως ΜΥΚΟΝΟΣ και μαζί με το ΜΕΑΓΑΛΟΧΑΡΗ (τότε έτσι το λέγανε) μου έκαναν εντύπωση πως ήταν τόσο μικρά εν σχέση με τα "μεγαλύτερα" ΑΙΓΑΙΟΝ και ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ που εκείνη την εποχή ήταν οι δόξες τους!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εξαιρετικές, καταπληκτικές φωτογραφίες από το naviearmatori και τον φίλο NHSOS XIOS που μας τις μετέφερε. :):):)

Πολύ μεγάλη εντύπωση μου προξένησε η από κοινού καθέλκυση των δύο πλοίων. Ενωμένα και ευθυγραμμισμένα, μαζί για πρώτη φορά στο υγρό στοιχείο. Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα μιας και δεν έχω ξαναδεί άλλη φορά κάτι παρόμοιο.

Πραγματικά καταπληκτικές, ιστορικές φωτογραφίες. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
...Το νεο του ονομα ειναι PANIC και οπως αναφερουν οι συναδελφοι απο το navi γλιτωσε την φλογα του διαλυτη στο τσακ...
Ναι και αλλες δυο φωτογραφιες απο το Riversea, απ' οτι φαινεται οντως εχει αλλαξει το ονομα του σε Panic, κατι που επιβεβαιωνεται και απο τους Lloyd's. Πρεπει να εχει συμβει αυτο πριν το 2003, το πλοιο παρεπιπτοντως φαινεται να εχει ακομα ελληνικη σημαια.

Τελικά, από ότι φαίνεται, καλά κάναμε που δεν αλλάξαμε το όνομα του πλοίου στον τίτλο του θέματος σε PANIC. Σύμφωνα με το equasis, το πλοίο πράγματι ονομαζόταν PANIC (όνομα με το οποίο δεν ταξίδεψε καθόλου) από το 2003 και ανήκε στην ομώνυμη εταιρεία PANIC SHIPPING :P. Από τον Σεπτέμβριο του 2009 όμως, χρονολογία κατά την οποία φαίνεται ότι αγοράστηκε από την NEBULA YACHTING INVESTMENT και ύψωσε σημαία Μάλτας, το πλοίο μετονομάστηκε και πάλι σε AMBRIABELLA το οποίο είναι και το τωρινό του όνομα.

Κατά τα άλλα, το πλοίο βρίσκεται ακόμα στην Τεργέστη, όπου και μπορούμε να το δούμε σε 1, 2, φωτό τραβηγμένες μόλις ένα μήνα πριν, και από ότι φαίνεται δεν έχει ξεκινήσει καμμία ακόμα εργασία αποκατάστασης του.

Φωτό : capt. Eustachio Patalano για το shipfriends.gr ;):)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ambriabella (ΙΜΟ 5013923)

(1962, ex- Panic, Μύκονος Εξπρές, Ίος Εξπρές, Ίος, Ambriabella)

Το νεο του ονομα ειναι PANIC και οπως αναφερουν οι συναδελφοι απο το navi γλιτωσε την φλογα του διαλυτη στο τσακ αφου αγοραστηκε απο ενα group Τριεστινων για να το μετασκευασουν σε πολυτελη θαλαμηγο.(το ιδιο group λεει μετετρεψε σε lux yacht και το αδερφο του,το DIONEA).

Tελικά μάλλον τσάμπα είχαμε χαρεί πριν τρία χρόνια, όταν είχαμε μάθει τα ευχάριστα νέα για το καραβάκι. Το AMBRIABELLA από ότι φαίνεται δεν στάθηκε το ίδιο τυχερό με το αδερφό του DIONEA. Tελευταία φωτογραφία του στο naviearmatori στην Τεργέστη, και στην ίδια αθλία κατάσταση βέβαια που ήταν και στην Ελευσίνα, ανηρτήθη μόλις τον Αύγουστο του 2010. Ενώ πλέον και στο shipspotting αλλά και στο marinetraffic αναφέρεται ως "Dead" με τελευταίο του όνομα το G 643, και υπό Λιβεριανή σημαία (από Μάλτας που είχε τα τελευταία τρία χρόνια που βρισκόταν στην Τεργέστη).

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 2/18/2007 at 5:59 AM, sasha said:

Το αδερφό του ειναι το Dionea και η μετασκευη του σε yacht φαινεται επιτυχημενη. :D

 

Μια σύντομη ματιά στο Dionea, δεμένο στη Γένοβα τον περασμένο μήνα. Πραγματικά κουκλίστικο και ιδιατέρως καλόγουστο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Το Ambriabella υπάρχει ακόμα στο ναυπηγείο Quaiat στη Τεργέστη και σύμφωνα με αυτό το δημοσίευμα υπάρχουν σχέδια για ανακατασκευή του.

Quote

The 52m former passenger vessel Ambriabella is set to begin an extensive restoration and conversion at Quaiat Yard in Trieste, Italy.

The vessel, which was subject to a nine-year search and salvage operation that ended in 2009, is looking for a new owner to undertake the multi-year project.

Until then, she remains on the dock at her birthplace in Trieste, close to where she was launched by Felszegi Shipyards in 1962.

Extensive plans for the conversion have been put forward by maritime consultancy firm Wissmann & Associates LLC. The firm has called the restoration a ‘wonderful’ opportunity with plenty of potential for a prospective owner with a penchant for classic 1960s Italian design.

‘She is part of an époque that demonstrated Italian design as an art form’, said Thomas Wissman, president of the consultancy firm.

The proposal for the restoration is based on the successful conversion of Ambriabella’s sistership Dionea, which underwent a multi-year conversion that wrapped up in 2013 at Genovese yard T. Mariotti with design input from Ivana Porfir. Dionea is now a successful charter yacht operating across the West Mediterranean.

Both yachts started life as Venetian ‘Vaporetti’ water buses connecting Trieste, Grado and Venice. Ambriabella was intended to serve the Trieste-Grado line in a bid to encourage tourism between the two towns. She hit the water in January 1962 and undertook her maiden voyage to Grado in July 1962.

She began serving passengers as far as Croatia before being sold to a Greek shipping company that put her in service around the Greek island for several years.

Around the end of 1990s, she disappeared. The identical vessels were launched on the same day in January 1962 in the presence of a number of Italian maritime officials.

After a nine-year search, a group of Italian entrepreneurs eventually traced her to a small shipyard around 40km from Piraeus in Greece after spotting her via satellite imagery. They reached her in the nick of time — she was about to face the wrecking ball — and entered into negotiations with the vessel’s former owner, a professional magician.

On 23 September 2009 she was towed back to Trieste where she is currently lying waiting on an owner with a clear vision for the historic vessel.

Under the conversion proposal, Ambriabella would receive a full-beam owner’s suite with a private al fresco lounge area, a full-width VIP cabin and a further four guest cabins.

She would have two lounges with a bar, a full-beam dining saloon and a dedicated guest pantry for guests to make use of away from crew operations.

She could also be fitted with traditional, hybrid or diesel-electric engines. The vessel was saved from the scrap heap in the nick of time. The cost of the restoration has not yet been disclosed.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...