Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η επόμενη ημέρα μετά τη Hutchison

Με στόχο τον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έως το 2014, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 225 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια και με κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αναστάσης Παπαληγούρας ανέφερε κατά την διάρκεια επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη πως μετά την απόσυρση του ενδιαφέροντος της Hutchison για το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) τον περασμένο Δεκέμβριο, πρώτο μέλημα του ΟΛΘ αποτελεί η επανάκτηση των φορτίων, κυρίως των υπό διαμετακόμιση στη βαλκανική ενδοχώρα, που χάθηκαν λόγω της γενικότερης η εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού ένα χρόνο τώρα.

Ως πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αποφασίστηκε να μην ισχύσουν οι προβλεπόμενες τιμολογιακές αυξήσεις κατά 2,5% στα containers που είχε προγραμματιστεί να τεθούν σε εφαρμογή από 1ης Μαΐου.

Όπως τονίστηκε, στόχος είναι, η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ να υπερδιπλασιαστεί στο ένα εκατ. TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) έναντι 450 χιλιάδων TEUs σήμερα. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2010 θα ξεκινήσουν οι εργασίες επέκτασης της 6ης προβλήτας του λιμένα, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, που θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια και χρήση του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου του ΥΕΝ με τον ΟΛΘ.

Παράλληλα, θα προχωρήσει η διαδικασία προμήθειας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ύψους 60 εκατ. ευρώ, ενώ με χρονικό ορίζοντα ενάμιση έτους, πρόκειται να εκτελεστούν έργα υποδομής και προμήθειας εξοπλισμού (τεσσάρων νέων γερανών με ταυτόχρονη ανακατασκευή άλλων δύο) και για το συμβατικό φορτίο, ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός ανέφερε πως ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα αναβαθμιστεί ως κέντρο συνδυασμένων μεταφορών με στόχο τη μετεξέλιξή του σε κόμβο διαμετακομιστικό και πύλη για τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης, από τη στιγμή που, όπως τόνισε, ότι στα έξι containers τα οποία έρχονται από την Ασία στην Ευρώπη, τα πέντε είναι κινεζικά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο διενέργειας νέου διαγωνισμού για τον ΟΛΘ, ο κ. Παπαληγούρας ανέφερε πως η κυβέρνηση δεν έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της για συνεργασία με παγκόσμιο λιμενικό διαχειριστή, κάτι που επί του παρόντος αποτελεί δύσκολο εγχείρημα λόγω της διεθνούς κρίσης. Ωστόσο, όπως τονίστηκε, εάν προκύψει εκ νέου ενδιαφέρον από διεθνή φορέα για το ΣΕΜΠΟ, τότε το θέμα θα εξεταστεί εκ νέου και δεν αποκλείεται να υπάρξει παραχώρησή του.

capital.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τέσσερις περίπου μήνες μετά την ανακοίνωση του νέου επενδυτικού σχεδίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) που στοχεύει στον υπερδιπλασιασμό της δυναμικότητας του βορειοελλαδίτικου λιμανιού, η διοίκηση της εταιρείας ανοίγει νέο κύκλο επαφών με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για να καλύψει σημαντικό μέρος της απαιτούμενων κεφαλαίων. Επιδίωξη του ΟΛΘ είναι να εξασφαλιστούν από την ΕΤΕπ περί τα 100 εκατ. ευρώ, από το σύνολο των 225 εκατ. ευρώ που υπολογίζεται ότι θα ανέλθει το επενδυτικό πρόγραμμα.

Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, εκτιμάται πως θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες μελέτες προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο της 6ης προβλήτας, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, που σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια και χρήση του χρηματοδοτικού πρωτοκόλλου του ΥΕΝ με τον ΟΛΘ. Χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι το 2014.

Παράλληλα, θα προχωρήσει η διαδικασία προμήθειας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ύψους 60 εκατ. ευρώ, ενώ με χρονικό ορίζοντα ενάμιση έτους πρόκειται να εκτελεστούν έργα υποδομής και προμήθειας εξοπλισμού (τεσσάρων νέων γερανών με ταυτόχρονη ανακατασκευή άλλων δύο) για το συμβατικό φορτίο, ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Ο ΟΛΘ που διατηρεί το δικαίωμα χρήσης και εκµετάλλευσης του λιμένα έως το 2051, επιδιώκει να προσελκύσει ξανά µεγάλους διακινητές, πελάτες και ναυτιλιακές εταιρίες, για να επανέλθουν στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης φορτία που λόγω των μεγάλων απεργιών του 2008 εναντίον της ιδιωτικοποίησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) διακινήθηκαν µέσω άλλων λιμανιών. Στο πλαίσιο αυτό, πρόθεση της εταιρείας είναι να υπερδιπλασιαστεί έως το 2014 η δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ στο ένα εκατ. TEU’s (μονάδα μέτρησης της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων) έναντι περίπου 450 χιλιάδων TEU’s σήμερα.

Ήδη στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2009 καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 9,05% στα εμπορευματοκιβώτια (TEU) που διακινήθηκαν, ενώ σε τεμάχια η αύξηση ανήλθε στο 10,08%. Συγκεκριμένα διακινήθηκαν 124 χιλ. εμπορευματοκιβώτια (TEU) έναντι 114 χιλ. το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

Παράλληλα με την επέκταση του 6ου προβλήτα η εταιρεία κινείται στην κατεύθυνση της παροχής ολοκληρωμένων λιμενικών υπηρεσιών και υπηρεσιών logistics στη λιμενική ζώνη, με καταλληλότερο στρατηγικό προσανατολισμό την παροχή υπηρεσιών Third Party Logistics (3PL).

capital.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πλωτές δεξαμενές στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (Εφόσον .....εκδηλωθεί ενδιαφέρον)

Ο ΟΛΘ Α.Ε. και ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), "διέκριναν το κενό που υπάρχει στην αγορά και κινούνται για να το καλύψουν".

Η ...διάκριση του κενού, εν έτει μόλις 2011 :wacko: , αφορά την επί δεκαετίες έλλειψη της δυνατότητας δεξαμενισμού πλοίων στον ευρύτερο χώρο του λιμένος συμπρωτευούσης του Ελληνικού κράτους, η οποία έλλειψη "έχει ως συνέπεια να χάνονται δουλειές για το λιμάνι" (ωρέ μπράβο διορατικότητα !!!).

Προσέξτε ιδιαίτερα παρακαλώ, την (δική μου) επισήμανση στην τελευταία παράγραφο του άρθρου.

Πλωτές δεξαμενές στο Θερμαϊκό κόλπο, για την ανάπτυξη ναυπηγικών εργασιών, οι οποίες επί του παρόντος παρέχονται στον Πειραιά, τη Σύρο ή τη γειτονική Τουρκία, επιτρέποντας τη διαφυγή πολύτιμων πόρων από την τοπική κοινωνία, ενδέχεται να αποκτήσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το σχετικό επενδυτικό project προωθείται από κοινού από τις διοικήσεις της ΟΛΘ Α.Ε. και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), οι οποίες διέκριναν το κενό που υπάρχει στην αγορά και κινούνται για να το καλύψουν. Ήδη προς την κατεύθυνση αυτή έχει πραγματοποιηθεί συνάντηση των δύο φορέων και έπεται έναρξη της διαδικασίας διαβούλευσης για να διερευνηθεί πιθανό ενδιαφέρον και από τα ιδιωτικά κεφάλαια που θα κληθούν να καλύψουν το κόστος.

Το σκεπτικό είναι, εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον, να δρομολογηθεί διεθνής διαγωνισμός, μέσω του οποίου η ΟΛΘ θα παραχωρήσει χώρο περίπου 20 στρεμμάτων, στη θαλάσσια περιοχή μετά το ΣΕΜΠΟ, εντός του οποίου ο επενδυτής θα αναπτύξει δύο πλωτές δεξαμενές ναυπηγικών εργασιών και θα τις εκμεταλλευτεί με μακροχρόνια σύμβαση.

«Το συνολικό κόστος της επένδυσης αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 80 - 100 εκατ. ευρώ», εξήγησε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στυλιανός Αγγελούδης, εικτιμώντας ότι το project είναι ικανό να προσελκύσει ιδιώτες επενδυτές.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Δημήτρης Λακασάς, επισημαίνει πως «δεν είναι δυνατό η χώρα που έχει το μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, να μην έχει τις αντίστοιχες υποδομές για την παροχή ναυπηγικών εργασιών». Και πρόσθεσε ότι πολλές ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν να βάλουν στα δρομολόγιά τους τη Θεσσαλονίκη γιατί δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ναυπηγικές υπηρεσίες, γεγονός που έχει ως συνέπεια να χάνονται δουλειές για το λιμάνι.

Στην Τουρκία

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ναυτιλιακής αγοράς, όπως τονίζει στην «Η» ο κ. Βασίλης Κεχαγιάς, της ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας Κεχαγιάς - Λιμνίδης Ο.Ε., «αυτή τη στιγμή υπάρχουν περί τα 50-60 ελληνόκτητα πλοία τα οποία περιμένουν στη ράδα στην Τουρκία για να προχωρήσουν σε διάφορες επισκευές». Υποστήριξε, ακόμη, πως οι πλωτές δεξαμενές μπορούν να τοποθετηθούν σχετικά σύντομα, ενώ οι υπηρεσίες που θα παρέχονται θα αφορούν επισκευές, μετασκευές, ακόμη και ναυπηγήσεις μικρών πλοίων. Μια τέτοια δραστηριότητα θα έχει, όπως εκτιμούν οι δύο φορείς, τζίρο τουλάχιστον 50 εκατ. ευρώ, αν θα απασχολούνται συνολικά περί τα 3.000 άτομα.

Πηγή : Marinews - Ημερησία.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι μόνο ότι δεν έχει δεξαμενές η Θεσσαλονίκη, αλλά ότι και αυτές τις δεξαμενές που έχουμε στην Ελλάδα, οι μισές υπολειτουργούν και οι μεγάλες που χρειάζονται για τα φορτηγά είναι ελάχιστες πλέον

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Γνωρίζει κανείς από τους εκ Βορρά φίλους τι έχει γίνει με τα πλωτά,ρυμουλκά,υδροφόρες,σλέπια,γερανό του ΟΛΘ προ ιδιωτικοποίησης ?  

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ολοκληρώθηκε σήμερα Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2021, στις 15:00 η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών οικονομικών και τεχνικών προσφορών για το 2ο Στάδιο – Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών για Προεπιλεγμένους Υποψηφίους, για την ανάδειξη Αναδόχου του Έργου «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής».

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο. Το εν λόγω έργο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.

Δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές υποβλήθηκαν από τα εξής πέντε (5) σχήματα:

1.       ARCHIRODON GROUP NV

2.       ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA –  INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA

3.       Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA

4.       Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA

5.       Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...