Jump to content
Shipfriends

Τips and tricks about 3D design


Recommended Posts

Για αυτους που χρησιμοποιουν sketcup

Επειδη ζωγραφιζοντας-σχεδιαζοντας στα κουτουρου(που λενε κ στο χωριο μου)δεν εχουμε το επιθυμητο αποτελεσμα,χρειαζομαστε ενα η περισσοτερα σχεδια του πλοιου(κατοψη-προφιλ,GA plan δηλαδη).Αυτα τα σχεδια ομως,δεν κυκλοφορουν ευρεως(αν υπαρχουν παντως ειναι οτι πρεπει),θα φτιαξουμε μονοι μας,με την βοηθεια του sketchup και φωτογραφιων.

Βρισκουμε λοιπον,μια φωτο του πλοιου που να ειναι κατα το 99% προφιλ του.Αν δεν ειναι ακριβως το προφιλ,θα διαπιστωσετε οτι δεν βοηθαει αρκετα.Εγω διαλεξα αυτη την φωτο του Προμηθεα,για να σας δειξω τον τροπο.

Ανοιγουμε το sketchup,παμε file - import και διαλεγουμε την εικονα απ τον υπολογιστη μας.Με τη βοηθεια του rotate την τοποθετουμε οπως φαινεται παρακατω(ακομα δεν εχουν σημασια οι αξονες).

Αρχιζουμε και ζωγραφιζουμε το προφιλ του πλοιου.Δεν εχει σημασια να κανετε λεπτομεριες(τζαμια-σιδερακια-ρανταρ κλπ)αλλα το ακριβες σχημα του πλοιου.Αφου το τελειωσετε,κανετε cut την εικονα κ θα σας εχει μεινει το εξης(το ασπρο χωρις την εικονα οπως ειπα).

Σε αυτη την φαση εχει σημασια,η κοιλια του σχεδιου,δηλαδη ο πατος του πλοιου,να εφαπτεται ακριβως με τον πρασινο αξονα.Αν δεν το κανετε,το μοντελο στο παιχνιδι,θα εχει την κλιση που εχετε αφησει απ αυτο το βημα.(ελπιζω να εγινα κατανοητος).Για να φερετε τον πατο στον πρασινο αξονα,χρησιμοποιειστε το rotate παλι(η οποιο tool σας διευκολυνει εσας).

Παμε τωρα στις διαστασεις,που εχουν κ την μεγαλυτερη σημασια.Με το tape measure μετραμε απ τα δυο ακρα του παπορου.Μου βγαζει λοιπον 10 μετρα μεγιστο μηκος,κανω κλικ πανω στα 10 μετρα(κατω δεξια)και γραφω 212.00 που ειναι το πραγματικο μηκος του πλοιου(σουηδος info),enter κ στο παραθυρακι που λεει do you want to resize your model παταμε yes.

Φτιαχνουμε κ το πλατος,δημιουργοντας με το tape measure εναν guide καθετο στο μηκος, 25 μετρων(πραγματικο πλατος πλοιου).Με το εργαλειο pull τωρα,’’τραβαμε’’ την επιφανεια μεχρι τον οδηγο των 25μετρων(αναλογα πρατουμε κ για το βυθισμα 6.60 μετρα).

post-709-128326979907_thumb.jpg

post-709-128326979908_thumb.jpg

post-709-128326979909_thumb.jpg

post-709-12832697991_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Το αποτελεσμα ειναι αυτο.

Ετσι εχουμε το πλοιο στις πραγματικες διαστασεις του αλλα οχι σε εκεινες του vs(feet).Εδω χρειαζεται να βρουμε το νοητο κεντρο που θα ξεκινουν οι 3 αξονες.Το βρισκουμε ενωνοντας το μεσο του μηκους με το μεσο του πλατους,φτιαχνοντας ενα γαμα,π θα μας χρειαστει να ‘τραβηξουμε’ το μοντελο στο κεντρο των αξονων.

Επιλεγουμε ολο το μοντελο κ με το εργαλειο scale το μεγαλωνουμε κατα 3.2 φορες(κατω δεξια θα σας λεει καθως το μεγαλωνεται)τραβωντας μοναχα απο μια απ τις 4 γωνιες του model.Αν επιλεξετε απο αλλου,αλλοιωνεται η μορφη-το πλατος και το μηκος.

Αφου κανουμε το scale,φερνουμε το μοντελο απ το κεντρο του στην αρχη των αξονων και ειμαστε ετοιμοι πια να αρχισουμε την σχεδιαση.

Απο δω κ περα,με την βοηθεια φωτογραφιων(βλεποντας οχι κανοντας τις import),θα πρεπει να φτιαξετε οσο μπορειτε καλυτερα,ΤΑ ΠΑΝΤΑ....Πλωρη-πρυμη-ντεκ-τσιμινιερα-γεφυρα.Θα προσπαθησω καποια στιγμη να σας αναλυσω πως κανουμε την πλωρη,αλλα προς το παρον...αυτα.

post-709-128326979912_thumb.jpg

post-709-128326979913_thumb.jpg

post-709-128326979916_thumb.jpg

post-709-128326979917_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παμε για τη σχεδιαση της πλωρης.Στο προφιλ(ενος εκ των 2 πλευρων)σχεδιαζουμε τις ακολουθες γραμμες,ωστε να διαχωρισουμε τα 'μαγουλα'(αναλογως πως ειναι σε καθε πλοιο).Η γραμμη που φαινεται στον καθρεφτη ειναι ο οδηγος επειδη αυτο το καμματι θα γινει πιο στρογγυλο(οπως στην πραγματικοτητα αλλωστε;))

Μετα παμε απο 'πανω' και σχεδιαζουμε την πλωρη κανοντας το 'κορακι' λιγο στρογγυλο και οχι μυτερο.

Σβηνουμε οτι φαινεται στην εικονα,αφηνοντας την γραμμη που θα μας δωσει την κλιση της πλωρης(κοκκινο χρωμα)

Με το εργαλειο pull 'τραβαμε' προς τα κατω,μεχρι εκει που εχουμε σβησει απο πριν(συνηθως ειναι η αρχη της γαστρας)

post-709-128326980988_thumb.jpg

post-709-12832698099_thumb.jpg

post-709-128326980992_thumb.jpg

post-709-128326980995_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επιλεγετε την κατω επιφανεια του κομματιου και με το scale το φαιρνετε στην κλιση που εχει πλωρη.

Επισης ειτε με το scale ειτε με το move ενωνετε τα μαγουλα προς τα πισω.

Μπορει να φαινεται ευκολο αλλα θα διαπιστωσετε πως θελει αρκετη προσπαθεια για να γινει η πλωρη καλη.Πολλες φορες το move ειναι καλυτερο απο το scale κι αλλες φορες παλι,οχι:oΠειραματιστειτε κ σιγουρα θα τα καταφερετε.Πιστευω να πηρατε μια ιδεα για το πως σχεδιαζονται τετοιες επιφανειες.

post-709-128326980996_thumb.jpg

post-709-128326980998_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Για τα texture θα διαφωνησω μαζι σου γιατι αν και κουραστικο το σκετσ απ κάνει καλή δουλεία με 1-2 παντέντες στα texture.

Κανε μας ενα σεμιναριο αδερφε:)Προσωπικα με ενδιαφερει η χρησιμοποιηση των textures σε μη επιπεδες επιφανειες,πχ αναγραφη του ονοματος στα μαγουλα της πλωρης.Οποτε εβαλα texture σε μη επιπεδη επιφανεια μου βγηκε χαλια:mad:

Link to comment
Share on other sites

Με μεγάλη μου χαρα...

Καταρχάς συνάδελφοι τα textures διευκολύνουν πολύ την ελαχιστοποίηση των tringles (γραμμών) οπότε τα πλοία παραμένουν ή γίνονται ακόμα περισσότερο αληθοφανή και λιγότερο ''βαριά'' για το παιχνίδι. Αυτός είναι ο λόγος που τα προτιμώ + του ότι ξοδεύουμε λιγότερη ώρα από οτι να σχεδιάζουμε παραθυρα κτλ.

Τώρα πιστεύω πως καλό θα είναι να σας παρουσιάσω την τεχνική που εγώ ακολουθώ με screenshots.Γιαυτο θα προετοιμάσω ένα project και θα σας το παρουσιάσω σήμερα όσο ποιο αναλυτικά μπορώ για να διευκολυνθούν παλιοί και νέοι χρήστες του προγράμματος.

Link to comment
Share on other sites

Αναμενουμε με ενδιαφερον;)Παντως διαφωνω οτι τα textures κανουν πιο αληθοφανη τα πλοια στο vs.Σιγουρα γλιτωνεις απειρα triangles αλλα το πλοιο με τα textures φαινεται καλα μονο απο κοντα.Καθως απομακρυνεσαι απο την πλευρα(του πλοιου)που βλεπεις,χανεται στην ουσια η 'εικονα' ενω κοιταζοντας το σκαρι απο σχετικα μακρια φαινεται μονο το μοντελο και οχι τα textures.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Καταρχήν οφείλω να ζητήσω ένα συγγνώμη για την καθυστέρηση.Στο παρα ταυτα τωρα για το θέμα texture στο Google Scetch up.

Ενα σημαντικό πρόβλημα που παρουσιάζεται κατα την τοποθέτηση texture είναι οτι το πρόγραμμα απο μόνο του κάνει μια μίξη χρωμάτων κατα την διαμόρφωση

του αρχείο απο 3ds μορφη σε χfile αρχείο του Virtual.

π.χ. Αν επικρατέστερα χρώματα είναι το άσπρο και το μπλέ,τότε αυτόματα το αποτέλεσμα που θα αντικρίσουμε στο παιχνίδι ειναι γαλάζιο αντι του ασπρου και μπλε πιο σκουρο απο

το μπλε που είχαμε χρησιμοποιησει. (βλ.εικονα 1)(δεν βρήκα καλυτερο παραδειγμα προχειρο)Παρατηρουμε το φουγάρο του εργοστασιου στο πισω μερος της εικονας πως αντι για ασπρο κοκκινο βγαίνει κοκκινο σκουρο και κοκκινο ανοιχτο(αναμειξη κοκκινου με ασπρου)

Ενας εύκολος τρόπος και πολυ πρακτικός για να αποφευχθουν τέτοιου είδους ανεπιθυμιτα αποτελέσματα είναι να δημιουργήσουμε μια είκονα (βλ.εικόνα 2) οπου θα υπάρχει μεγάλο κενό προς

τα πάνω (διοτι αυτό εξυπηρετεί περισσοτερο στο μοντάρισμα) οπου μεγάλο ποσοστό της εικόνας θα καταλαμβάνει το άσπρο οπου είναι ένα χρώμα το οποίο δεν επιρεάζει τα υπόλοιπα.

συνεχίζεται...

post-1399-128326983053_thumb.jpg

post-1399-128326983055_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Και μια άλλη ερώτηση πως βάζουμε το όνομα του πλοίου στην πλώρη με την χρήση textures και πιο είναι το καλύτερο πρόγραμμα για την κατασκευή πλοίων;

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορεις να φτιαξεις πλοια για το ship sim οπως στο vs.Υπαρχει μια ολοκληρη διαδικασια π πρεπει να ακολουθησεις και παντα υπο την επιβλεψη του δημιουργου του παιχνιδιου(microsoft).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πολλοι εχουν κανει την συγκεκριμενη ερωτηση και ολες τις φορες εχουμε απαντησει,εδω λεει αναλυτικα πως τοποθετεις 3d object(πχ λιμανια)στα διαφορα scenery.Ειναι αδυνατον να κατσει καποιος να εξηγησει βημα βημα τι πρεπει να κανεις ακριβως.Κ εγω τις συγκεκριμενες οδηγιες διαβασα και εμαθα.

ΥΓ.Παντως οτι και να κανετε(φτιαχνεται λιμανια,πλοια,σπιτακια κλπ)το παιχνιδι θα συνεχισει να ειναι βαρετοB) Ειναι απο τα πιο 'παιδικα' simulator που υπαρχουν,ξεπερασμενο για την εποχη.Εγω πλεον εχω να το ανοιξω πολυ καιρο,πιο διασκεδαστικο ειναι να φτιαχνεις κανα πλοιο στο sketchup παρα να παιρνεις ενα πλοιο κ να κανεις μονος σου δρομολογια:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Παιδιά όταν κάνω export στα πλοία (φώτο από αλκμήνη α) παρατηρώ πως έχουν μια περίεργη υφή αντίθετα με πριν. Ξέρει κανείς γιατί συμβαίνει αυτό;

post-2780-0-49608600-1293109787_thumb.jp

Μήπως όταν σβήνεις τις γραμμές πατάς ταυτόχρονα και ctrl; Γιατί όπως και στο παράδειγμα, το αριστερό σχήμα έχει την ίδα υφή με το δικό σου (έσβησα το περίγραμμα με το εργαλείο erase και ctrl)

ενώ στο δεξιά είναι κανονική η υφή.

Ελπίζω να βοήθησα.

post-2858-0-79936200-1293260006_thumb.pn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...