proud_ionian

Οργανισμός Λιμένος Πειραιά

229 posts in this topic

Nέες εταιρείες εισέρχονται στη «μάχη» για τη διεκδίκηση της διαχείρισης του εμπορικού λιμένα Πειραιά ( OΛΠ ).

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, με επιστολές τους στο υπουργείο Nαυτιλίας εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους να αποκτήσουν τον έλεγχο του ΣEMΠO (Σταθμός Eμπορευματοκιβωτίων) η ισραηλινών συμφερόντων ZIM και η ιταλοελβετικών συμφερόντων MSC.

Μάνατζμεντ

Oι δύο ναυτιλιακοί όμιλοι φαίνεται πως αποφάσισαν να εισέλθουν στην «κούρσα» διεκδίκησης του ΣEMΠO όταν βγήκαν στο φως της δημοσιότητας πληροφορίες ότι η ελληνική κυβέρνηση διαπραγματεύεται με την κινεζική Cosco την παραχώρηση του μάνατζμεντ στα εμπορικά λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης για ένα διάστημα 20 έως 30 ετών. Mάλιστα ο υπουργός Nαυτιλίας μιλώντας στη συνέχεια στη Bουλή τάχθηκε υπέρ της υπογραφής μίας διακρατικής συμφωνίας για τα εμπορικά λιμάνια, λέγοντας ότι αυτό προάγει τη διαφάνεια.

Aμφότερες, ZIM και MSC, διακινούν ήδη φορτία τους μέσω του OΛΠ και εκπροσωπούνται στην Eλλάδα από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες.

Eιδικότερα, η MSC είναι από το 1998 ο μεγαλύτερος πελάτης του ΣEMΠO, καθώς μέσω ειδικής συμφωνίας που είχε υπογράψει με την τότε διοίκηση του OΛΠ, διακινεί σε φορτίο transit μέσω Πειραιά, περί τα 500.000 εμπορευματοκιβώτια σε ετήσια βάση. H συμφωνία αυτή ανανεώθηκε, στη συνέχεια, και παρατάθηκε έως το 2012. Όπως είναι γνωστό γι αυτή ακριβώς την ειδική συμφωνία με την MSC ο OΛΠ απειλείται σήμερα από την Eπιτροπή Aνταγωνισμού με πρόστιμο της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ.

Διαπραγματεύσεις

Πληροφορίες αναφέρουν ότι αν και η κυβέρνηση ανεπίσημα είναι αποφασισμένη να αρχίσει τις διαπραγματεύσεις της με την Cosco και τους Kινέζους, με αντικείμενο την υπογραφή μίας διακρατικής συμφωνίας για τα λιμάνια, παράλληλα «κλείνει το μάτι» τόσο στην MSC όσο και στην ZIM, διαμηνύοντάς τους ότι διαπραγματεύσεις μπορεί να γίνουν και με κοινοπρακτικά σχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο αρμόδιοι παράγοντες, έλεγαν χθες με νόημα ότι στο λιμάνι του Πειραιά είναι δυνατό να χωρέσουν και δύο εταιρείες.

απο την ΗΜΕΡΗΣΙΑ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ήρθε η ώρα του λογαριασμού… Μετά από τις φιλότιμες προσπάθειες πολλών (βλέπε εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ….), τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΠ ήρθαν να επιβεβαιώσουν τη μεγάλη πτώση της κίνησης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Μεγάλη επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά Α.Ε. για το 2008 είχαν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στο εμπορικό λιμάνι.

Τα έσοδα ανήλθαν σε 116 εκατ. ευρώ, έναντι των 171,4 εκατ. ευρώ το 2007, καταγράφοντας πτώση 32,3%. Το αποτέλεσμα (κέρδη) του 2008 μετά από φόρους καταλήγει θετικό και ανέρχεται, στα 5,6 εκατ. ευρώ αλλά καταγράφεται 77% πτώση σε σχέση με το 2007, όταν και είχαν φτάσει τα σε 33,45 εκατ. ευρώ.

Τα λειτουργικά έξοδα στο 2008 εμφανίζουν μείωση κατά 21,4%, επηρεαζόμενα από τις μειωμένες αμοιβές προσωπικού, οι οποίες εξαιτίας της αποχής από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, είναι μικρότερες κατά 26,7% από το 2007. Κατ' αντιστοιχία λόγω της περιορισμένης λειτουργίας μειώθηκαν κατά 38,7% οι αναλώσεις υλικών και ανταλλακτικών. Τα χρηματικά διαθέσιμα στο τέλος του 2008 ανήλθαν τελικά σε 41,6 εκατ. ευρώ μέρος των οποίων αποτελεί το υπόλοιπο του δανείου της ΕΤΕπ το οποίο απορροφάται προοδευτικά σύμφωνα με την εξέλιξη των επενδύσεων.

Οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται στο ΣΕΜΠΟ, με μείωση φορτίου κατά 70% σε σχέση με το 2007 και απώλεια εσόδων άνω του 50%. Η ετήσια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν ξεπέρασε τα 300.000 κουτιά έναντι 950.000 το περασμένο έτος, ενώ η μεταφόρτωση εκμηδενίστηκε.

Οι προβλέψεις

Η διοίκηση της εταιρείας μάλιστα βρίσκεται σε διαδικασία αναθεώρησης του προϋπολογισμού του 2009. Ήδη η διαδικασία είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί παράλληλα με τον απολογισμό των αποτελεσμάτων του 1ου τριμήνου.

Ναυτεμπορική
Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το επόμενο στοίχημα για τον ΟΛΠ εντοπίζεται στην ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα, καθώς σε ό,τι αφορά το εμπορικό λιμάνι οι επενδύσεις που θα αλλάξουν τη φυσιογνωμία του έχουν ήδη δρομολογηθεί. Aν στο εμπορικό λιμάνι οι εξελίξεις έχουν πλέον δρομολογηθεί, δεν συμβαίνει το ίδιο για την ακτοπλοΐα, όπου απαιτείται το δημόσιο να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Κι αυτό γιατί την ευθύνη χρηματοδότησης για έργα εθνικού επιπέδου στο λιμάνι την έχει το ελληνικό δημόσιο. Ήδη, ο ΟΛΠ από τότε που μετατράπηκε σε ΝΠΔΔ έχει υλοποιήσει έργα που υπερβαίνουν τα 120 εκατ. ευρώ και τα οποία κατά κυριότητα ανήκουν στο ελληνικό δημόσιο.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που έχει αποσταλεί περί τα τέλη Ιουλίου στα συναρμόδια υπουργεία, ο ΟΛΠ προγραμματίζει σειρά έργων ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά, που αφορούν στην επέκταση των βασικών υποδομών του επιβατικού λιμένα τόσο προς το Βορρά όσο και προς το Νότο, για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας.

«Οι υπάρχουσες υποδομές», λέει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Νίκος Αναστασόπουλος, «βελτιώθηκαν μεν, αλλά δεν έχουν ενισχυθεί». Οι τάσεις που διαμορφώνονται τα τελευταία χρόνια στην εγχώρια ακτοπλοΐα, στη διεθνή αγορά της κρουαζιέρας και τις εμπορευματικές ροές καθιστούν αναγκαίες τις παρεμβάσεις αυτές, εκτιμά ο ΟΛΠ, διατυπώνοντας την πρόβλεψη ότι από το 2020 το λιμάνι του Πειραιά θα κληθεί να εξυπηρετήσει περί τα 17-20 εκατομμύρια επιβάτες.

«Το κόστος των αναγκαίων επενδύσεων για τις επεκτάσεις υπολογίζεται σε 300-350 εκατ. ευρώ, με ορίζοντα 10ετίας», επισημαίνει ο κ. Αναστασόπουλος.

Με τα έργα αυτά ο ΟΛΠ θα μπορέσει να επιτελέσει το σύνολο των υποχρεώσεων του που απορρέει από τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε μεταξύ δημοσίου και Οργανισμού το 2002, να εξυπηρετήσει με επάρκεια τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, να ενισχύσει την τουριστική βιομηχανία της χώρας και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του.

Με αυτό το σκεπτικό καθίσταται επιτακτική ανάγκη οι επενδύσεις αυτές να συμπεριληφθούν στο νέο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, αρκεί βεβαίως να εξασφαλισθεί πρώτα η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου, μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και κοινοτικών προγραμμάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί, πάντως, ότι ουδείς απάντησε στον ΟΛΠ έως τώρα.

www.euro2day.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φρένο στη διαδικασία παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά στην Cosco, επιχειρούν να βάλουν οι εργαζόμενοι, ετοιμάζοντας να ανοίξουν νέο κύκλο κινητοποιήσεων.

Μπορεί από 1η Οκτωβρίου να ξεκινά επισήμως το πρώτο στάδιο «συγκατοίκησης» του ΟΛΠ με την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ωστόσο οι εργαζόμενοι έχοντας αντίθετη γνώμη κλείνουν ξανά το λιμάνι με δύο 48ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις. Στόχος τους να «παγώσει» η διαδικασία παραχώρησης μέχρι να λάβει ψήφο εμπιστοσύνης η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές,

Στελέχη της Ομοσπονδίας εργαζομένων μιλώντας στο Capital.gr υπογραμμίζουν ότι υπάρχουν σημαντικά προβλήματα όπως το γεγονός ότι η Cosco ζητάει να αναλάβει τη διαχείριση του terminal χωρίς να πληρώσει τελωνειακές εγγυήσεις, όπως έχει καταβάλλει και ο ΟΛΠ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σύμφωνα με στοιχεία από τις ελεγμένες οικονομικές καταστάσεις, το 2007 ο μέσος όρος των μισθών των 1.584 εργαζομένων του ΟΛΠ διαμορφώνεται σε 62.146 ευρώ ετησίως, έναντι 61.040 ευρώ το 2006 και 56.215 ευρώ το 2005. Οι λιμενεργάτες έχουν πολύ υψηλότερους μισθούς λόγω των υπερωριών, των βραδινών και των αργιών που πληρώνονται και κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε 76-96.000 ευρώ ετησίως.

Αναλυτικά στοιχεία παρέχονται στον πίνακα που δημοσιεύει σήμερα το euro2day, εικάζοντας ευλόγως ότι τα νούμερα αυτά θα έχουν πάρει την ανιούσα έως σήμερα. Από έναν άλλο πίνακα, που επίσης δόθηκε στη δημοσιότητα από τον τέως υπουργό Ναυτιλίας και δημοσιεύει επίσης σήμερα το euro2day, μόνο τον Απρίλιο του 2005 οι μισθοί που έλαβαν τα ίδια άτομα κυμαίνονταν από 8.500 ευρώ έως 10.500 ευρώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη σύμβαση που είχε η MSC με τον ΟΛΠ και η οποία παραχωρήθηκε μετά την αλλαγή καθεστώτος στο λιμάνι στην Cosco, κατήγγειλε η MSC με σχετική επιστολή που απέστειλε.

H “απελεύθερη” πλέον MSC σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις κύκλων της αγοράς πρόκειται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στα συμβαίνοντα στο εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ρόλο τον οποίο ουσιαστικά είχε, πρωταγωνιστικά μάλιστα, από τα τέλη της δεκαετίας του 80 και εντεύθεν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην προεδρεία του ΟΛΠ τοποθετήθηκε ο πρώην υπουργος Ναυτιλίας Γιώργος Ανωμερίτης.

Νομίζω ότι η τοποθέτησή του σε αυτή την θέση από την κυβέρνηση προφανώς και γίνεται λόγο της πετυχημένης θητείας του στο ΥΕΝ κι έχει σκοπό έν αρχή να δώσει λύση στις απεργιακές κινητοποιήσεις στο λιμάνι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι 3 από τις 4 νέες γερανογέφυρες φορτοεκφόρτωσης τύπου Super Post Panamax θα καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά, την Παρασκευή 20/11/2009. Κατά την εκφόρτωσή τους στη νέα Προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο νέο Ικόνιο Περάματος και ώρα 10:30 θα παραβρεθούν ο πρόεδρος Διονύσης Μπεχράκης και ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης.

Οι νέες γερανογέφυρες, κόστους περίπου 28 εκατ. ευρώ, είναι ήδη συναρμολογημένες και θα τοποθετηθούν στην ανατολική πλευρά της Προβλήτας Ι, η οποία παραμένει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ. Εχουν δυνατότητα ανύψωσης 40 μέτρα, δυναμικότητα 65 τόνους και 60 μέτρα πρόβολο ικανό να εξυπηρετήσει μέχρι και 22 εμπορευματοκιβώτια σε μήκος. Οι νέες γερανογέφυρες σε συνδυασμό με το βύθισμα των 18 μ. στον προβλήτα παρέχουν στον ΟΛΠ τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει τα μεγαλύτερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων που δραστηριοποιούνται σήμερα.

Οι νέες γερανογέφυρες Super Post Panamax είναι οι μόνες διαθέσιμες στο λιμάνι του Πειραιά και σε συνδυασμό με τις νέες γερανογέφυρες στοιβασίας RMG, που ήδη τοποθετούνται στην Προβλήτα Ι, θα προσδώσουν στον ΟΛΠ ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά της Μεσογείου.

Η νέα Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, δυναμικότητας περίπου 1 εκατομμυρίου TEU, εκτιμάται ότι θα τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία στο δεύτερο τρίμηνο του 2010. Θα διαθέτει 4 γερανογέφυρες Super Post Panamax, 3 γερανογέφυρες Panamax, 8 γερανογέφυρες πυκνής στοιβασίας RMG και το πλέον σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα λειτουργίας.

Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε περίπου 160 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από ίδια κεφάλαια του ΟΛΠ και δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Πρώτο Θέμα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα 69 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το κόστος για την εθελούσια έξοδο τριακοσίων περίπου εργαζομένων στον ΟΛΠ, ανάφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε νωρίτερα. Τα οφέλη που θα αποκομίσει ο ΟΛΠ από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου υπολογίζονται - τόνισε ο κ. Ανωμερίτης - σε περίπου 11 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης υπέβαλε σε γενικές γραμμές στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ την πρόταση του ΟΛΠ για την επίλυση των μακροχρόνιων θεμάτων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Πειραιά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στα 69 εκατ. ευρώ θα ανέλθει το κόστος για την εθελούσια έξοδο τριακοσίων περίπου εργαζομένων στον ΟΛΠ, ανάφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Γιώργος Ανωμερίτης σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε νωρίτερα. Τα οφέλη που θα αποκομίσει ο ΟΛΠ από το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου υπολογίζονται - τόνισε ο κ. Ανωμερίτης - σε περίπου 11 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης υπέβαλε σε γενικές γραμμές στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ την πρόταση του ΟΛΠ για την επίλυση των μακροχρόνιων θεμάτων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Πειραιά.

Φαίνεται ότι ο σούπερ ντούπερ πατριωτισμός των συνδικαλιστών καθώς και των πολιτικών σχηματισμών που τους στηρίζουν έχει και αυτός την τιμή του. Να δούμε μόνο ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο. Ο ΟΛΠ μόνος του, όπως φάνηκε από τις δηλώσεις του προέδρου του ή και όλοι εμείς?

Share this post


Link to post
Share on other sites

«Τα ταμεία δεν αντέχουν να πληρώσουν το κόστος για την εθελούσια έξοδο στον ΟΛΠ» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Ανδρέας Λοβέρδος έξω από προεδρικό μέγαρο, μετά από συνάντηση που είχε με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια.

capital.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mεγάλος προβληματισμός υπάρχει στον Πειραιά κατά πόσο ο ΟΛΠ θα αντέξει τον ανταγωνισμό της Cosco που από την προηγούμενη Τρίτη ανέλαβε τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σταθμού στο λιμάνι του Πειραιά. Ο ΟΛΠ με μία πολύ μικρή προβλήτα, με δυναμική ελάχιστη μπροστά στην προβλήτα ΙΙ που παραχωρήθηκε θα κληθεί να ανταγωνιστεί ένα διεθνή όμιλο που έχει πίσω του μία παγκόσμια οικονομική δύναμη, την Κίνα.

Περισσότερα στο άρθο της Ημερησίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ θα εισηγηθεί σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Ανωμερίτης.

Πηγη: MARINEWS

Προτεραιότητα θα δοθεί τόσο στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά όσο και στην αξιοποίηση υποδομών και περιουσιακών του στοιχείων του Οργανισμού. Η χρηματοδότηση του κάθε έργου θα εξεταστεί χωριστά.

Ο οργανισμός θα αξιοποιήσει ίδια κεφάλαια, κεφάλαια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το ΕΣΠΑ αλλά και ιδιωτικές επενδύσεις

Στόχος είναι η μετατροπή του επιβατικού λιμανιού από μία ζημιογόνα δραστηριότητα σε πηγή εσόδων για τον οργανισμό και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Επίσης, βαρύτητα θα δοθεί και στον τομέα της κρουαζιέρας που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αυξητικές τάσειςόσο αφορά την επιβατική κίνηση.

Προς την κατεύθυνση αυτή σχεδιάζεται η επέκταση του επιβατικού λιμανιού προς τα νότια και προς την πλευρά του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου σε περιοχές από τον Αγιο Νικόλαο και προς το Παλατάκι. Παράλληλα μελετάται η αξιοποίηση του εκθεσιακού κέντρου του ΟΛΠ στην Παγόδα. Παράλληλα η διοίκηση του οργανισμού έχει δεχθεί προτάσεις από εφοπλιστικές ενώσεις για τη λειτουργία του ως επιβατικού σταθμού για την κρουαζιέρας.

Επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν και με άξονα δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον.

Στην απέναντι πλευρά του επιβατικού λιμένα, η Ηετιώνια Ακτή θα μετατραπεί σε κέντρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων, ενώ θα αξιοποιηθούν και οι πέτρινες δεξαμενές στην Ακτή Βασιλειάδη.

Στο νέο επενδυτικό προβλέπεται η κατασκευή υπερυψωμένου monorail, το οποίο θα εκτείνεται κατά μήκος του λιμανιού, προκειμένου να εξυπηρετούνται όχι μόνο οι επιβάτες της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας αλλά και οι κάτοικοι του Πειραιά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να δούμε συνολικά τα έργα που ανακοινώθηκαν στα πλαίσια του πενταετούς επενδυτικού προγράμματος, συνολικού ύψους 874,7 εκ. ευρώ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνέντευξη

στον Μηνά Τσαμόπουλου

για το Πρώτο ΘΕΜΑ

«Είναι ο πρώτος Οργανισμός που καταθέτει ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα το οποίο αφορά άμεσα την οικονομία της χώρας γιατί αφορά την κρουαζιέρα τα εμπορευματοκιβώτια και την επιβατική κίνηση η οποία ήδη αγγίζει τα 30 εκατομμύρια αφίξεις-αναχωρήσεις ετησίως» επεσήμανε ο Γ.Ανωμερίτης και στη συνέχεια εστίασε τη συζήτηση στη λογική που θεωρεί αναγκαίες τις επενδύσεις τέτοια εποχή:

«Η λογική είναι ότι πράγματι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι ο εξορθολογισμός των εσόδων. Και αυτό γιατί χωρίς έσοδα δεν υπάρχουν δαπάνες» επεσήμανε και προσέθεσε:

«Όμως το δεύτερο μεγαλύτερο μεγάλο θέμα είναι η ανάπτυξη, άρα η εφαρμογή συγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων».

Σκέψη την οποία ο Γ.Ανωμερίτης γνωστοποίησε και στον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Επειδή όμως καλές οι προθέσεις αλλά πρέπει να γίνουν και έργα, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ ξεκαθάρισε ότι για να εφαρμοστούν συγκεκριμένα επενδυτικά προγράμματα θα πρέπει να αλλάξουν πράγματα στον γραφειοκρατικό μηχανισμό:

«Για να γίνουν επενδύσεις, κατά την άποψη μου απαιτείται ένας νέος, ευέλικτος, αναπτυξιακός νόμος. Για να μην πω ότι λόγω εκτάκτων συνθηκών θα έπρεπε για τρία ή για πέντε χρόνια να ακολουθηθεί το μοντέλο των Ολυμπιακών Αγώνων τα ου 2004. Χρειάζονται γρήγορες διαδικασίες υλοποίησης έργων. Χωρίς αυτές δεν πρόκειται να γίνει έργο».

Ο ΟΛΠ δεν είναι ΔΕΚΟ. Είναι εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο

Ο Γιώργος Ανωμερίτης ετοιμάζεται να δραστηριοποιήσει τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες με την έννοια να γνωρίζει πού συμμετέχει η ΟΛΠ ΑΕ και πού μπορεί να επενδύσει:

«Ο ΟΛΠ μπήκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών επί των ημερών μου. Ξέρω πολύ καλά τον τρόπο λειτουργίας του. Το γεγονός ότι ο ΟΛΠ δεν έχει υποδομές για να ασχολείται με τα χρηματοοικονομικά του δείχνει ότι τον αντιμετώπισαν σαν ΔΕΚΟ ενώ είναι ένας μεγάλος αναπτυξιακός οργανισμός».

Όσο αφορά τις πρώτες επενδύσεις που σκοπεύει να κάνει ο Οργανισμός θα είναι σε άλλα ελληνικά λιμάνια:

«Επενδύσεις θα γίνουν καταρχήν σε λιμάνια, στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της νέας λιμενικής πολιτικής που προβλέπει την ανάπτυξη 35 λιμανιών. Ήδη έχει γίνει μελέτη για το θέμα αυτό και βρίσκεται στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας».

«Θα προχωρήσουμε σε ΣΔΙΤ. Θα πω στο κράτος: έλα να κάνουμε το έργο μαζί»

Ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ ξεκαθάρισε ότι η χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος θα γίνει μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με ιδίους πόρους, με συγχρηματοδοτήσεις καθώς και από συμβάσεις παραχωρήσεων. Τον άσο από το μανίκι τον έβγαλε φυσικά στο τέλος:

«Εξετάζω νομικά το ζήτημα ώστε μέρος της χρηματοδότησης να γίνει από τα ΣΔΙΤ. Διότι μπορεί μεγαλόμετοχος στον ΟΛΠ να είναι το κράτος όμως ο οργανισμός είναι μία ιδιωτική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο. Θα πούμε λοιπόν στο κράτος «έλα να το κάνουμε το έργο μαζί»».

Το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα επενδύσεων 2010-2014 της ΟΛΠ Α.Ε., περιλαμβάνει έργα ύψους 1 δισ. ευρώ. Από αυτά, τα 874,7 εκατ. ευρώ αφορούν έργα τεχνικά επεξεργασμένα και χρονοπρογραμματισμένα, ενώ 10 από αυτά βρίσκονται στο στάδιο της σύνταξης των τελικών μελετών.

Στην εθελούσια δεν θα βγουν πάνω από 80

Για το θέμα της εθελούσιας εξόδου ο Γιώργος Ανωμερίτης τόνισε ότι τελικά ενδιαφέρον έδειξαν μόνο 47 εργαζόμενοι. «Ζήτησα από την κυβέρνηση να δοθεί παράταση υποβολής αιτήσεων έως τις 28 Φεβρουαρίου 2010. Όμως σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι ενδιαφερόμενοι τελικά δεν πρόκειται να ξεπεράσουν τους 80».

Αν μείνουν μόνο 47, τότε το κόστος φθάνει τα 8.883.000 ευρώ, συνολικά, από τα 56,7 εκατ. που είχε υπολογίσει ο ΟΛΠ.

Ο λόγος που οι εργαζόμενοι δεν έδειξαν διάθεση να μπουν στο πρόγραμμα της εθελουσίας είναι , σύμφωνα με κύκλους της ΟΛΠ ΑΕ το γεγονός ότι η μέση σύνταξη που θα πάρουν υπολογίζεται στα 1.700 ευρώ, ενώ τώρα με το μισθό και τις υπερωρίες εισπράττουν, κατά μέσο όρο 3.500 ευρώ.

«Πλανητάριο» για την ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας

«Και μόνο που έρχομαι στον ΟΛΠ και βλέπω ταλαιπωρημένους τουρίστες να κάθονται στις στάσεις λεωφορείων για να πάνε στην πόλη, αναρωτιέμαι τι έχουμε να τους δείξουμε στον Πειραιά» είπε στρέφοντας στρέφοντας το βλέμμα του προς το λιμάνι που απλώνεται κάτω και πέρα από το γραφείο του στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.

Γιατί, όσο και αν σας φανεί περίεργο, πολύ λίγοι είναι εκείνοι που έρχονται με το κρουαζιερόπλοιο και μετά παίρνουν τον δρόμο για την Αθήνα να δουν την Ακρόπολη. Πρόσφατη έρευνα κατέδειξε ότι από τους 3.000 επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου που έδεσε στον Πειραιά, μόνο 200 πήγαν στην Ακρόπολη!..

Θα δημιουργήσουμε στο Καστράκι θεματικό πάρκο όπως υπάρχει στα μεγάλα λιμάνια. Πρόκειται για ειδικά διαμορφωμένο χώρο με ψηφιακό εξοπλισμό, περίπου σαν το Πλανητάριο, κτήριο με ψηφιακές οθόνες που θα περνάς από αίθουσα σε αίθουσα και θα ζεις όλη την πορεία του Πειραιά. Θα περιδιαβάζεις τα τείχη του Θεμιστοκλή ενώ θα μαθαίνεις και την ιστορίά της ελληνικής ναυτιλίας».

Όσο αφορά τα κρουαζιερόπλοια θα επεκταθούν οι προβλήτες στη νότια πλευρά του λιμανιού για να δέχονται πλοία μέχρι και 600 μέτρα.

«Δεν θα υπάρχει άλλο τέτοιο λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο», επεσήμανε ο κ. Ανωμερίτης:

«Επίσης, θα γίνουν μαρίνες για mega-yachts και νέος επιβατικός λιμένας. Ανάπλαση του Εμπορικού Λιμανιού με ΣΙΛΟ, car terminals και προβλήτες Ι (ήδη κατασκευάζεται) και ΙΙΙ.

Η «Παγόδα», δηλαδή το εκθεσιακό κέντρο του ΟΛΠ, στο μεν ισόγειο θα γίνει σταθμός κρουαζιέρας και από πάνω ξενοδοχείο 5 αστέρων.

Επιπλέον θα γίνει συνεδριακό κέντρο στο σημερινό λιμένα κρουαζιερόπλοιων» και προσέθεσε:

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα real estate της Ευρώπης

«Θα δημιουργήσουμε μία ακτή Πολιτισμού. Στην Ηετιώνια Ακτή (το Καστράκι) θα γίνει η ζώνη πολιτισμού του Πειραιά, όπου θα αξιοποιηθεί αρχαιολογικός χώρος. Το υπάρχον ΣΙΛΟ θα μετατραπεί σε εθνικό ναυτικό μουσείο. Οι δύο δεξαμενές θα γίνουν η μία ενυδρείο και στην άλλη ίσως φέρουμε το Liberty».

Ο Γιώργος Ανωμερίτης επεσήμανε ότι θα ξεκινήσει συζήτηση για το θέμα της Δραπετσώνας με τον Νομάρχη κ. Γιάννη Μίχα, τον Δήμαρχο Πειραιά κ. Παναγιώτη Φασούλα και τον διοικητή της Εθνικής Τράπεζας κ. Βασίλη Ράπανο, ενώ θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη όλων των φορέων.

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα real estate της Ευρώπης έναν χώρο 650 στρεμμάτων».

Ο επικεφαλής του ΟΛΠ τόνισε ότι θεωρεί εξίσου σημαντικό θέμα την άλλη περιβαλλοντική θεώρηση του λιμανιού: «Θα γεμίσει πράσινο θα γίνουν οι υποδομές δίκτυο αποχέτευσης, και ό,τι άλλο χρειαστεί».

Logistics στο Θριάσιο σε μια έκταση όση το «Ελ. Βενιζέλος»

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε και στην πρότασή του για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με το Θριάσιο: «Είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται στη Αττική για logistics, σε μία έκταση ίση με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και προσέθεσε:

«Υπάρχουν κονδύλια 150 εκατ.ευρώ για το Θριάσιο και δεν αξιοποιούνται. Ποσό το οποίο ενώ θα μπορούσε ακόμη και αύριο να απορροφηθεί, μένει ανεκμετάλλευτο επί πέντε χρόνια».

Τρία ιδιωτικά συμφωνητικά με τους Κινέζους

Για την πορεία των διαπραγματεύσεων με την ΣΕΠ-Cosco ο κ. Ανωμερίτης αποκάλυψε στο «Πρώτο ΘΕΜΑ» ότι στις αρχές του Ιανουαρίου θα υπογραφούν τρία ιδιωτικά συμφωνητικά που θα ρυθμίζουν όλα τα θέματα:

«Συνεχίζουμε τις διαπραγματεύσεις με την Cosco και αρχές Ιανουαρίου θα υπάρξουν τρία ιδιωτικά συμφωνητικά με τα οποία θα ρυθμίζονται βασικά θέματα όπως είναι η συγκατοίκηση μεταξύ των δύο εταιρειών. Δηλαδή η λειτουργία της προβλήτας ΙΙ που έχει παραχωρηθεί στην Cosco, με προσωπικό της ΟΛΠ ΑΕ για τους πρώτους μήνες. Επίσης, θα ξεκαθαρίσουν θέματα συνεργασίας από την 1η Ιουνίου και μετά, με την Cosco, όταν θα λήξει και η συγκατοίκηση, αλλά και εμπορικές συμφωνίες με τους Κινέζους»

post-23-128326985406_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικά ενδιαφέρον ευχολόγιο και οραματισμός από τον Κο Ανωμερίτη, αλλά γεννά και αρκετές απορίες μιας και δείχνει κάποια άγνοια για θέματα στα οποία αναφέρεται.

Επίσης είναι αρκούντως ασαφής για τη χρηματοδότηση όλων αυτών που προσδοκά για το λιμάνι του Πειραιά.

Μακάρι να τα καταφέρει μιας και ο συντονισμός (καταρχήν) όλων των εμπλεκομένων θα είναι ένα θαύμα από μόνος του.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με απόφαση, την οποία υπέγραψε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης από την 1η Ιανουαρίου 2010 θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ στο διαδίκτυο (www.olp.gr) για λόγους διασφάλισης δημοσιότητας και διαφάνειας όλες οι πράξεις και αποφάσεις των οργάνων της Διοίκησης της Εταιρίας, οι οποίες αφορούν σε προκηρύξεις, διακηρύξεις διαγωνισμών, αποτελέσματα αποφάσεων, κανονισμούς, οικονομικά στοιχεία, επιτροπές, ημερήσιες διατάξεις, επενδυτικό πρόγραμμα, προϋπολογισμούς και απολογισμούς, προσωπικό κ.λ.π.

Ο ΟΛΠ ως εισηγμένη στο ΧΑΑ εταιρία, η οποία ακολουθεί τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και είναι από τότε που έγινε Α.Ε μια κερδοφόρα εταιρία του ευρύτερου δημοσίου τομέα, με την Απόφαση Διαφάνειας της νέας Διοίκησης δίνει τη δυνατότητα στον κάθε πολίτη να ενημερώνεται και να συμμετέχει σε οτιδήποτε αξιόλογο συμβαίνει στην εταιρική ζωή του ΟΛΠ. Όλες οι προκηρύξεις, αλλά και τα αποτελέσματά τους, οικονομικού αντικειμένου άνω των 36.000 σύμφωνα με τους κανονισμούς του, θα καταχωρούνται στο διαδίκτυο.

Οι Αποφάσεις Διαφάνειας λαμβάνουν για τον ΟΛΠ και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ιδιαίτερη σημασία, ιδιαίτερα μετά το νέο επικαιροποιημένο 5ετές επενδυτικό πρόγραμμα του ύψους 1 δις ευρώ.

Πηγή : piraeusnews.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Με απόφαση, την οποία υπέγραψε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ κ. Γιώργος Ανωμερίτης από την 1η Ιανουαρίου 2010 θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ στο διαδίκτυο (www.olp.gr) για λόγους διασφάλισης δημοσιότητας και διαφάνειας όλες οι πράξεις και αποφάσεις των οργάνων της Διοίκησης της Εταιρίας....Ο ΟΛΠ ως εισηγμένη στο ΧΑΑ εταιρία, η οποία ακολουθεί τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και είναι από τότε που έγινε Α.Ε μια κερδοφόρα εταιρία του ευρύτερου δημοσίου τομέα....Πηγή : piraeusnews.gr

Μάλιστα! Εκείνη η αποζημίωση των €250.000 ανά λιμενεργάτη, ήτοι sum €80 εκατ., θα αναρτηθεί και αυτή στο διαδίκτυο, θα τεθεί σε διαβούλευση, τέλος πάντων είναι βέβαιος ο κος Ανωμερίτης ότι προάγει την διαφάνεια και την εξοικονόμηση πόρων; Επίσης ο γνωστός entrepreneur (:P) κος Ανωμερίτης, έχει δεί πολλές ΑΕ (του κανονικού, και όχι του "ευρύτερου δημόσιου τομέα" :D), να βγάζουν στην φόρα τι, πως και πότε θα υλοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εάν τα προβλήματα διαφάνειας (βλέπε διαφθοράς) λυνόσαντε:D...με μια απλή ανάρτηση στο διαδίκτυο...θα είχαμε λύσει τα προβλήματα μας ως χώρα προ πολλού.

Άσχετο: η Cosco ανέλαβε κανονικά την προβλήτα της...γιατί δεν ακούω τίποτε τελευταία?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την ίδρυση Ανώνυμης θυγατρικής εταιρείας υπό τον τίτλο «Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων Α.Ε.» (LOGISTICS ΟΛΠ Α.Ε.), αποφάσισε ομόφωνα το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. μετά από εισήγηση του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου κ. Γιώργου Ανωμερίτη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στα πλαίσια του εγκεκριμένου πλέον και από την Κυβέρνηση, επενδυτικού στρατηγικού σχεδίου του ΟΛΠ 2010 – 2014, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης υπέγραψε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την υποβολή τεχνικών προτάσεων εγκατάστασης υπερυψωμένου συστήματος κυκλοφορίας (monorail) περιμετρικά του Κεντρικού Λιμένoς Πειραιώς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την εισήγησή του προς την ελληνική κυβέρνηση να προχωρήσει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. σε νέα μετοχοποίηση αμέσως μετά την εξαγορά των τριών υπολοίπων λιμανιών της Αττικής (Ελευσίνα, Ραφήνα και Λαύριο) αποκάλυψε χθες κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε χθεσινή εκδήλωση του Propeller Club ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης.

Οπως εξήγησε ο κ. Ανωμερίτης, μιλώντας στη «Ν», η κυβέρνηση έχει ήδη εγκρίνει την πρότασή του, στο πλαίσιο δηλαδή του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, να εξαγοραστούν τα τρία λιμάνια από τον ΟΛΠ. Το συγκεκριμένο πλάνο αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα στο 2010, αν και η υπόθεση της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας και η αντιμετώπισή της καθυστέρησε λίγο το σχεδιασμό.

Ηδη, ο νομικός σχεδιασμός του εγχειρήματος έχει ολοκληρωθεί αφού ο ΟΛΠ έχει καταλήξει αναφορικά με τις κινήσεις που θα κάνει μετά από συνεννόηση που είχε και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Το Αττικό Λιμενικό Σύστημα μόλις υλοποιηθεί θα δώσει την ευκαιρία στη διοίκηση να προχωρήσει σε σωστότερη και πιο λειτουργική κατανομή των λιμενικών υπηρεσιών που θα προσφέρουν τα λιμάνια.

Στη συνέχεια, και επειδή στη νέα εταιρεία το Δημόσιο θα ελέγχει περίπου το 90% των μετοχών, ο κ. Ανωμερίτης προτείνει να διατεθούν περίπου το 40% των μετοχών στο επενδυτικό κοινό ώστε το Δημόσιο να έχει το πλειοψηφικό πακέτο του 50,1% των μετοχών, ενώ θα διατηρήσει και το management.

Περισσότερα στη Ναυτεμπορική

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now