Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Επειδή ουδείς είναι αθώος εδώ μέσα, έψαξα σε κάτι παλιά χαρτιά μου, να δώ αν το όνομα "Παπαδάκης" συσχετίζεται με το μετά 8μηνο εκδηλωθέν κίνημα του Ναυτικού. Λοιπόν, η απάντηση είναι αρνητική. Εμπλοκή αξιωματικού με το όνομα "Παπαδάκης" με την αντικαθεστωτική κίνηση του (τότε) ΒΝ υπό οιανδήποτε μορφή δεν κατάφερα να βρώ (πχ ενδεχόμενη μύηση, συμμετοχή στην κίνηση, σύλληψη, παραπομπή στο ΑΝΣ για απόταξη, απόταξη, επαναφορά μετά την Μεταπολίτευση). Οπότε η αντικατάσταση του Κυβερνήτη μάλλον δεν έχει σχέση με οιαδήποτε υστερόβουλη σκέψη του τότε καθεστώτος, το οποίο, ούτως ή άλλως διέθετε εξαιρετικά περιορισμένη πρόσβαση στο Ναυτικό και ΔΕΝ μπορούσε να στήσει προβοκάτσιες.

Ναυτοδικείο δεν είμαστε, αλλά σε αυτήν την χώρα όπου ανθούν οι θεωρίες συνομωσίας αλλά ελλείπουν τα αυτονόητα, επιτρέψτε μου να κρατώ για τον ευατό μου, μιαν πολύ απλοϊκή απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Στο Georgios Express και Νηρεας

Πρωτον σας ζητω σηγνομη γιατι φιγαμε απο το θεμα του ναυγιου και καταληξαμαι στο κινημα του ναυτικου, που προφανωσ ειναι λαθος δικομου.

Εαν καταλαωα καλα απο τα λιγα που διαωασα τις τελευταιεσ ημερεσ η ερωτιση ητανε τα αιτια και η ευθηναις του ναυαγιου.

Στο Γ Ε Θα ηθελα να σου στειλω ενα προσοπικο μινημα ως προς την ταυτοτημα μου και εαν πραγματι υπηρετησα επι δυο χρονια στο ΜΕΡΛΙΝ και ακριβως 2 ημεραισ πριν το ναυαγιο.

Σε σηναντησεισ που ειχα στο Ν Ν Π την επομενη του ναυαγιου με τουσ διασωθεντασ και πρωην ναυτες του Μερλιν που ειχαν απολιθη πριν απο εμενα οι εκδοχεσ που αναφερθηκαν ηταν οι εξης.

Το World Hero ειχε Περασει τον ναθσταθμο και κατευθινωταν προσ το Σαρωνικο Ακολουθουσε το Μελρλιν Και διοτι λογου του μεγεθους του και την σιγανη πορεια του

Ο κυβερνητης διεταξε να κοψουν μεταξυ Ψειταλειας και Σαλαμινος και ετσι βρεθηκανε στην πλωρη του τανκερ.

Το Ναυαγιο του Μερλιν Ηταν και ειναι ναυαγιο. Μπορουσε να αποφεχθει? Νομιζω Ναι.

Λειπω στο Εξωτερικο απο τον Δεκεμωριο του '72 λιγο μετα το ναυαγιο και δεν ξερω τα παραιτερω Οι καταλογησεισ ευθηνων η ασ πουμε τα πορισματα των ανακρισεων τησ εποχης.

Καλημερα σας

Πρωτα θα αναφερθω στο ζητημα απολυσεως.

Ο Αντωνακης Ο διασωθεν Βασιλης Γκηζας και αλοι 3 η 4 ακομη ναυυτες η εφαιδροι αξιωματικοι Ηταν τησ κληρουχιας Του Οκτομωριου 1970 και η απολησι τους ητανε Ιανουαριος 1973 που δεν ειναι και πολυ διαφορα με την ημερομηνια τησ αδαλφης του.

Ο Τακης εαν η μνημη μου δεν με απατα ητοναι εφεδροσ Υπαξιωαμτικος νομιζω κελευστης

Και το αλο Ο Τακης ηταναι πολη τυπικως στησ συνεπειες στου και ξερω καλα φιλακη δεν ειχε (ο μονοσ στο Μερλιν με φυλακη Ημουν Εγω αλα αυτο ειναι αλο ζητημα)

Ο Αντωνακησ δεν πιστευω να ειχαι εστο και μια παρατηριση στο βιογραφικο του.

Στην ερωτησην σασ εαν ο κυωερνητησ ειχαι το αυτοκινητο του στο πλοιο ακριβωσ δεν το ξερω,αλα στα δυο χρονια που υπυρετησα στο Μερλιν ουδεπουε ειχαι συμβη κατι το σχετικο.Οταν αποληθικα στισ 13 νοεμβριου δεν υπθρχε αυτοκινητο στο πλοιο.

Σχετικα με τησ ακλογες Εαν εγιναν γινανε χωρισ την γνωσει μου που δεν ειναι καθολου απιθανο διοτι τον τελευταιο μενα εγω ημουν στο πλοιο μονο σαν αριθμος(Υπερετουσα 30 ημερες φυλακη)

Κατα την γνωμη μου το ναυαγιο ηταν και ειναι ναυαγιο. Ποισ Ευηηναιται? Κατα την Γνωμη μου Ο κυβερνητης του Μερλιν.

Οι υποθεσεις που θελουν τον Αντονακη Ζοντανο και στο εξοτερικο δεν τισ γνωριζω ουτε θελω να τις διαψευσω

Στο πλοι κανεισ δεν ηθελαι την χουντα και ειδεικα οι αξοιωματικοι με εξαιρεση τον κυβερνητη Κο Μπεγετη που πριν πολυ λιγο καιρο αντικατεστησε τον Κο Παπαδακη.(Θα ελεγα λιγοτερο απο μηνα αλα ακριβωσ δεν μπορω να πω)Ολοι οι αξιωματικοι εκτοσ του κυβερνητη και 1ου μηχανικου ηταναι ολοι εφαιδροι.

Τελος Θα ηθελα να εκφρασω την συμπαθεια μου στην οικογενεια του Τακη,Που ειμαι σιγουρος πως συναντηθικαμαι στο νοσοκμειο του ναυτικου την επομενη του ναυαγιου.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστούμε! Σαν οικογένεια γνωρίζουμε ότι το ναυάγιο δεν ήταν ατύχημα. Υποθέσεις υπάρχουν πολλές! Αυτό που προσπαθούμε να βρούμε είναι τα ακριβή αίτια που ίσως μας βοηθήσουν να καταλάβουμε και την εξαφάνιση του δικού μα ανθρώπου. Και έπειτα το λόγο που δεν μπορεί να εμφανιστεί. Κάνουμε λοιπόν έκκληση σε οποιονδήποτε γνωρίζει το οτιδήποτε!

Και κάτι ακόμη: Γνωρίζει κανείς την μετέπειτα επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ζωή του κ μπεγιέτη?

Link to comment
Share on other sites

Η ιστορία της βύθισης του Μέρλιν ίσως ακούγεται κάπως παράξενη, όσο τουλάχιστον παράξενες ακούγονται όλες -μα όλες- οι ιστορίες ναυαγίων πλοίων, από τον Τιτανικό μέχρι και το Sea Diamond.

Ένα μήνα τώρα που έχει ανοίξει το παρόν θέμα προσπαθώ να βρω κάποια στοιχεία από αυτά που παρατίθενται που να δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό της υπόθεσης τουλάχιστον ως "ύποπτη". Στο μόνο που καταλήγω είναι στο να συμμεριστώ την άποψη του ΝΗΡΕΑ : "Αδικαιολόγητη ίσως και βλακώδης η σύγκρουση, συμφωνώ. Όμως πόσες από τις συγκρούσεις δεν είναι αδικαιολόγητες και βλακώδεις?".

Δεν θα ήθελα να κουράσω περαιτέρω με links παραθέσεων επιχειρημάτων από ποστ άλλων μελών. Αλλά ειλικρινά δεν βρήκα ούτε ένα το οποίο θα έχρηζε σοβαρής αντιμετώπισης και με συγχωρείτε που το λέω. Από το επιχείρημα της αντικατάστασης του κυβερνήτη ένα μήνα πριν (αν δεν κάνω λάθος στο στράτευμα είναι συχνές οι αντικαταστάσεις και μεταθέσεις), την ύπαρξη ή όχι ...αυτοκινήτου στο πλοίο :confused:, την διαταγή του κυβερνήτη στον Γ' καπετάνιο να επιστρέψει στο πόστο του (που βρίσκεται το περίεργο ?), την επισήμανση ότι όλοι μέσα στο πλοίο (εκτός του κυβερνήτη) ήταν αντιφρονούντες (το είχαν άραγε δηλώσει επίσημα μεσούσης της δικτατορίας ???), μέχρι και τον υπαινιγμό για μέλος του πληρώματος που μέσα στον χειμώνα φορούσε ...σορτσάκι (από πότε μέσα του Νοέμβρη στην Ελλάδα έχουμε βαρυχειμωνιά ?). Α, να μην ξεχάσω και το ότι το Μέρλιν ...έκοψε από την Ψυττάλεια και ...βρέθηκε στην πλώρη του τάνκερ. :eek:

Από όσα έχω διαβάσει και γνωρίζω μέχρι τώρα, τείνω στην εκδοχή της ...βλακείας, είτε από τον ένα είτε από τον άλλο πλοίαρχο είτε και από τους δύο, και ουχί της μηχανορραφίας (ζητώ -και πάλι- συγγνώμη, αλλά ψέμματα να πω ???).

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

...Από όσα έχω διαβάσει και γνωρίζω μέχρι τώρα, τείνω στην εκδοχή της ...βλακείας, είτε από τον ένα είτε από τον άλλο πλοίαρχο είτε και από τους δύο, και ουχί της μηχανορραφίας (ζητώ -και πάλι- συγγνώμη, αλλά ψέμματα να πω ???)...

Να μην το πούμε βλακείας, ας το πούμε ασύγγνωστης αμέλειας ή αδιαφορίας ή ακόμα βαρύτερα επαγγελματικής ανεπάρκειας και ας προσθέσουμε και ένα ποσοστό κακοτυχίας. Τα ναυάγια του "Ηράκλειον" (το φορτηγό κάθετα στον καταπέλτη), του "Κωστάκος" (σβηστό πάνω στη ρότα του "Σάμαινα"), του "Express Samina" (άστο, δεν γράφω τίποτα), δεν οφείλονται κατά το πλείστον σε αυτό το μίγμα αμέλειας, ωχαδερφισμού και ανεπάρκειας?

Σέβομαι και αντιλαμβάνομαι (όσο μπορεί να αντιληφθεί κάποιος που είναι εκτός :() τον πόνο των γονέων που έχασαν παιδιά, των αδελφών που έχασαν αδελφούς, των συζύγων, των παιδιών, των φίλων, αλλά συνομωσίες και δολοπλοκίες εγώ δεν διακρίνω κάπου. Σας φαίνεται πολύ πιθανόν να έβαλε ο Παπαδόπουλος το 'World Hero" να περάσει πάνω πάνω από το "Μέρλιν"? Δεν νομίζω...

Ένα σεβαστό μέλος του forum, ερώτησε που είναι τώρα ο κυβερνήτης του Μέρλιν. Ε, που να είναι, κάπου θα έχει φύγει εκτός Ελλάδος, ώστε να λησμονηθεί-ποιός δεν θα έκανε το ίδιο?

Τιμωρήθηκαν άραγε αρκετά οι υπαίτιοι? Ο συγγενής πάντα θα θεωρεί (δικαίως μάλλον) ότι η δικανική επιβολή ποινής υπολείπεται της τιμωρίας που θα "άξιζε", αλλά ζούμε σε ένα διαφορετικό περιβάλλον από εκείνο των Αγιατολλάδων της Τεχεράνης και των Ουαχαμπιτών της Σ. Αραβίας που κόβουν χέρια, μύτες και κεφάλια.

Είθε οι ψυχές εκείνων που χάθηκαν να είναι αναπαυμένες. Το Πολεμικό Ναυτικό είναι ανίκητο σε ναυμαχία εδώ και 2500 χρόνια, αλλά η παράδοση στήθηκε με την θυσία εκατοντάδων στελεχών του και οι νεκροί του "Μέρλιν", συμπεριλαμβάνονται σε αυτούς. Η πατρίδα οφείλει να τους θυμάται, να τους τιμά και να φροντίζει να μην χάνει σε καιρούς ειρηνικούς ασκόπως τα παιδιά της-αν και για να είμαι ειλικρινής δεν το βλέπω.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Στην Εθνική Βιβλιοθήκη υπάρχει (μεταξύ άλλων) ψηφιοποιημένη η εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Εκεί μπορείτε να δείτε και τις εκδόσεις που αναφέρονται στο ναυάγιο και στη δίκη. Στη σελίδα αυτή επιλέγουμε την εφημερίδα και ημερομηνία δεξιά για να δούμε όλόκληρο ένα συγκεκριμένο φύλλο ή αντίστοιχα αριστερά για ελεύθερη αναζήτηση.

http://www.nlg.gr/digitalnewspapers/ns/main.html

Για το ναυάγιο...από 16/11/1972 και μετά.

Και για την δίκη του πλοιάρχου του Δ/Ξ...από 26/9/1975 έως και 1/10/1975

Έριξα μια γρήγορη ματιά...και μπορώ να πω ότι δεν μου έμειναν και πολλές απορίες.

ΥΓ Απλώς, συνιστώ λίγη προσοχή στους άμεσα ενδιαφερόμενους, καθώς υπάρχουν ονόματα, φωτογραφίες, αφηγήσεις κλπ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Κυριοι διαβασα απο ενδιαφερον -αν και νεοτερος- τη σελιδα, επειδη ο πατερας ενος παιδικου μου φιλου που ψαρευουμε ολοι μαζι στο σαρωνικο, εχασε τον αδερφο του (θειος του συνομιλικου μου) σε αυτο το ναυαγιο ενω κι αυτος υπηρετουσε ταυτοχρονα στο ναυτικο, οποτε οι αναφορες που εκανε ανα τακτα διαστηματα κατα τη διαρκεια που ψαρευαμε κοντα σχετικα στο τοπο του ναυαγιου ηταν τακτικες,χρονοβορες και αναποφεκτες.Επισης ο ανθρωπος αυτος ειναι ναυπηγος και δραστηριοποιειται στην αμερικη,οποτε θεωρω πως εχει σχεση με τη θαλασσα. Δε γνωριζω αν ηταν παρων στο ναυαγιο και επειδη ηταν συναισθηματικα φορτισμενος,δεν τον διεκοψα ουτε του εκανα ποτε καμια ερωτηση.Ισχυριζεται πως το δυστυχημα εγινε απο πεισματικη αμελεια-ασχετοσυνη ενος πλοιαρχου με επαρση, που ειχε τη πεποιθηση πως μεχρι τελευταια στιγμη το θηριωδες γκαζαδικο -που φυσικα δεν ειχε καμια ευχερεια ελιγμων- θα σεβοταν τη προτεραιοτητα του αποβατικου του πολεμικου ναυτικου, επειδη ειναι πολεμικο ναυτικο.Την ιδια ιστορια εχω ακουσει 2-3 φορες ,παραβλεπω ολες τις αφηγησεις για το δοκιμαστικο,το πλοιο κλπ.

Και θα επιστρεψω για ενα σχολιο(ελπιζω να μην το θεωρησετε ανοητο),αφου στο μεσοδιαστημα των μηνυματων μου διαβασα το κειμενο στη σελιδα του ΚΩΣΤΑ ΘΩΚΤΑΡΙΔΗ. Αρχηγος του λιμενικου σωματος ηταν τοτε ο Γ.Μητρακος, ο οποιος βρισκεται ακομα εν ζωη (97 ετων), διατηρει σωας τας φρενας και μεχρι προπερσι κολυμπουσε κιολας.Τον γνωριζω πολυ καλα επειδη παραθεριζουμε διπλα διπλα και μου λεει ιστοριες απο μικρο παιδι.Τις επαφες του με τη χουντα τις ανακαλυψα μεγαλυτερος βεβαια καθως και οτι μετα απο "αδιευκρινιστες συνθηκες" πηγε στην αμερικη ως διπλωματης για κατι χρονια.Ο κυριος που ανεφερα πιο πανω ερχεται απο την αμερικη τα καλοκαιρια,μενουμε ολοι σε μια ευθεια 100 μετρων,αγνοει ο ενας την υπαρξη του αλλου.Τι παιχνιδια παιζει η μοιρα τελικα και ποσο αδικη ειναι...

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Εφ'όσον ο πλοίαρχος τού "θηριώδους γκαζάδικου" γνώριζε ότι το πλοίο του δέν είχε δυνατότητα ελιγμών,μήπως θα έπρεπε να είναι πιό προσεκτικός,είτε είχε προτεραιότητα είτε όχι;Ελέχθη εδώ μέσα ότι δέν είχε βάλει ναύτη οπτήρα μπροστά στην πλώρη που να βλέπη μήν τυχόν και πέση κανένα μικρό πλοίο στην blank area του (που ο εν λόγω πλοίαρχος γνώριζε ότι έχει το πλοίο του).Μετά διάβασα ότι "ο ναύτης,αντί να παρατηρή την θάλασσα γύρω του,ασχολιόταν με τήν αποστολή σημάτων".Τελικά τί από τά δύο ισχύει;

Ασφαλώς επίσης ο πλοίαρχος τού οπλιταγωγού (αυτό νομίζω σημαίνει στο ΠΝ η συντομογραφία ΟΓ) ώφειλε να γνωρίζη ότι τό "θηριώδες γκαζάδικο" δέν ήταν αυτοκινητάκι γιά να έχη φρένα να σταματήση επί τόπου,οπότε είτε είχε προτεραιότητα είτε δέν είχε ώφειλε να προσέχη-κι'αφού είδε ότι τον πλησίαζε τό τάνκερ επικίνδυνα,έπρεπε να λάβη τά μέτρα του.Σέ τί,άραγε,βασιζόμενος πίστευε ότι ένα τέτοιο πλοίο θα μπορούσε να αποφύγη μιά σύγκρουση έστω και την τελευταία στιγμή;

Εεπιδή πρό ετών είχα τύχει σέ μιά παρόμοια περίπτωση,όπου εκτελών χρέη πηδαλιούχου στο σκαφάκι ενός φίλου είδα ξαφνικά να μάς έρχεται εκ δεξιών ένα "θηριώδες" μότορσιπ-οπότε βέβαια έκανα κράτει και τό άφησα να περάση-έχω την άποψη ότι άν ένα πλοίο βρεθή σέ πορεία σύγκρουσης με άλλο μεγαλύτερο και έχουν πλησιάσει αρκετά,αυτό που πρέπει νά "υποχωρήση" (είτε με ελιγμό αποφυγής είτε με "κράτει" ) πρέπει να είναι τό μικρότερο και πιό ευέλικτο και όχι το μεγαλύτερο και πιό δυσκίνητο,ασχέτως προτεραιότητος.

Link to comment
Share on other sites

Θα τελειωσω σε αυτο το θεμα λεγοντας φυσικα οτι ολοι εχετε δικιο, και η μονη μου παρεμβαση στο θεμα για εσας (καθοτι εγω δεν ημουν γεννημενος την εποχη του ναυαγιου) ηταν απλως να παραθεσω την εικονα,αποψη και μνημη ενος αρκετα γνωστου μου ανθρωπου που εζησε απο κοντα τη τραγωδια.Ειναι απλως μια μετρησιμη και σεβαστη αποψη,τωρα το αν εχει δικιο η λεει οτι θελει να θυμαται...μετα απο 40 χρονια και ενα νεκρο αδερφο εχει το απυροβλητο πιστευω.

Edited by PIANOMAN
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα! Σεβομαι τις αποψεις ολων! Δεν μπορω να τα ξαναγραψω ολα απο την αρχη απλα θα ηθελα να υπενυμισω οσον αφορα τα σορτσακια κ τη βαρυχειμωνια, ο,τι τουλαχιστον απο οσα εχω ψαξει κ μαθει, οταν ενα πλοιο ΠΝ φευγει απο τον προορισμο του ολοι οι παροντες του πλοιου οφειλουν να φορανε τις καλες του στολες δηλαδη παντελονι μακρυ!!!!

Και κατι ακομη, γιατι η συγκεκριμενη οικογενεια να δεχτει την απειλη οτι α χαθει ο ανρωπος της αν τον βρουν, και να αφησουν τα πραγματα οπως ειναι?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Στην μνημη ολων αυτων των παιδιων που τοσο αδικα χαθηκαν και ειδικα για καποιο απο αυτα θα ηθελα να πω και εγω λιγα λογια:

Οταν εγινε αυτο το τραγικο συμβαν υπηρετουσα τελεγραφητης/χειριστης τηλετυπων στο ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ. Ενα πρωινο γυρισα στο πλοιο απο την εξοδου που ειχα. Μολις ανεβηκα στο ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ με φωναξε ο μονιμος ανθυποπλοιαρχος - Σπανος - αν θυμαμαι καλα το ονομα του, εχουν περασει τοσα χρονια, και μου λεει: ΅εχεις προγραμματιστει για κανονικη αδεια 15 ημερων, μπορεις να φυγεις΅, του απαντησα οτι δεν εχω ζητησει χρηση κανονικης αδειας, θελω να την παρω μαζεμενη πριν απολυθω για να παρακολουθησω  και να παρω καποια πιστοποιητικα που μου χρειαζονται για το διπλωμα του ανθυποπλοιαρχου.

Μου απαντησε: Η αδεια σου εχει ηδη εγκριθει απο το Α.Ν. λαι δεν μπορει να αναιρεθει,

Με κρυα καρδια μαζεψα οτι ρουχα ηταν για πλυσιμο κλπ. και εφυγα.

Ενα πρωινο που ειμουν στο εξοχικο μας στην Νεα Περαμο Αττικης, ξυπνησα καπως αργα - χορταινα υπνο σαν αδειουχος που ειμουν - ανοιξα το τρανζιστορακι που ειχα διπλα στο μαξιλαρι και ακουσα: ΅...τους διασωθεντες τους νοσηλευουν στο ΝΝΠ¨, ειπα οτι κανενα αβακ θα μπαταρισε και τους μαζεψαν και τους πηγαν στο ΝΝΠ.

Οταν ομως αργοτερα ακουσα το συμβαν απο την αρχη μου κοπηκαν τα ποδια, οταν αργοτερα μεσα στα ονοματα των αγνουμενων ακουσα και το ονομα ΠΑΠΑΘΕΟΧΑΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ με επιασε ζαλαδα. Ο Αντωνης ηταν ενας απο εμας που ειμαστε στον ασυρματο της Ναυκρατουσας (Ζεπιδης - Νακος - Ιατριδης - Παπαθεοχαρης - Παπαγεωργιου - Λαπατας - Σκουτελας). Καταφερα και πηρα τηλεφωνο - αν θυμαμαι καλα - τον ΣΠΑ και τα παιδια μου επιβεβαιωσαν οτι ο Παπαθεοχαρης ηταν ο δικος μας ο Αντωνης, οτι βαρδια στον ασυρματο οταν εγινε το συμβαν ειχε ο Ζεπιδης, ο οποιος οταν πηρε το σημα και ειδε το ονομα του Αντωνη αρχισε να κτυπα και να κλωτσα τα μηχανηματα μεσα στον ασυρματο με αποτελεσμα να τον ¨μαζεψουν΅και να τον πανε στο ΝΝΣ.

 

Στην μνημη του Αντωνη μας θα αναφερω τα κατωθι:

Ο Αντωνης ηταν στο επαγγελμα του ανθυποπλοιαρχος του εμπορικου ναυτικου. Ηταν παντρεμενος και η γυναικα του ηταν απο την Ολλανδια. Πηγε λοιπον η γυναικα του στην πρεσβεια και εκανε αιτημα οτι ο αντρας της υπηρετουσε στο πολεμικο ναυτικο στην Κρητη, αυτη ηταν μονη της χωρις να μιλα τα ελληνικα, και αν ηταν δυνατον να εβαζαν τον αντρα της σε μια υπηρεσια που να μπορουσε να ηταν σπιτι του. Και ετσι εφεραν τον Αντωνη απο την Κρητη - αν θυμαμαι καλα -, στο Ναυκρατουσα που τον περισσοτερο καιρο ηταν δεμενο στον ΝΣ.

Ο Αντωνης ηταν "μπαρμπαναυτης" μπροστα σε μενα - υπηρετουσε ποιο πολλη καιρο απο μενα - που σημαινει οτι αν δεν ειχα παρει την αδεια που μου εδωσαν - και που δεν ηθελα να παρω - θα ειχα παει σαν νεωτερος στον ασυρματο της Ναυκρατουσας εγω, - συνηθως εστελναν τα στραβαδια στις αποσπασεις - ελλειπα εγω και στην θεση μου πηγε ο Αντωνης σαν ο ποιο νεος στον ασυρματο. 

Θυμαμαι τον Αντωνη, ψηλο και αδυνατο παλικαρι να μας λεει οποτε ειχε εξοδου ΅Αντε να παω στην γριουλα μου και να κοιμηθω αγκαλια μαζι της΅.

Η μεγαλη φωτογραφια του εμεινε μεσα στον ασυρματο κρεμασμενη αναμεσα στα μεγαφωνα να μας θυμιζει οτι ειχε γυριζει ολο τον κοσμο σαν ναυτικος και τελικα χαθηκε τοσο αδικα εξω απο τον Πειραια τοσο κοντα στο σπιτι του, μεσα στην ιδια του την πατριδα.

 

Επισης θυμαμαι μετα απο καποιο χρονικο διαστημα - με προσφατο το περιστατικο του Μερλιν - ηλθε στο Ναυκρατουσα με αποσπαση ενας μαχημος σημαιοφορος Αντωνιαδης το ονομα - ανθυποπλοιαρχος ΕΝ το επαγγελμα - ο οποιος ηταν απο τους διασωθεντες του Μερλιν - ετσι τουλαχιστον ελεγαν - .

 

Θελοντας να πω και εγω την ταπεινη μου γνωμη για την συγκρουση του Μερλιν - ειμαι πλεον συνταξιουχος πλοιαρχος ΕΝ -, ηταν σοβαροτατο το λαθος και η ευθυνη του κυβερνητη του Μερλιν να πλησιασει τοσο κοντα το M/T WORD HERO. Η νοοτροπια ΅ειμαι πολεμικο και θα με προσεξει΅ απεβη μοιραια σε τοσα νεα παιδια. Η πειρα μου σαν πλοιαρχος πανω απο 20 χρονια μου λεει οτι οταν βλεπω κινδυνο απομακρυνομαι και δεν κοντρασταρομαι μαζι του για τον απλουστατο λογω οτι δεν ειμαι μονος μου, εχω την ευθυνη ολων των ανθρωπων πανω στο πλοιο, εχω την ευθυνη να τους γυρισω σωους και υγιεις πισω στις οικογενειες τους. Και μονο αυτη την λογικη/νοοτροπια να ειχε ο κυβερνητης του ΜΕΡΛΙΝ ολα τα παληκαρια που χαθηκαν τωρα θα ειχαν ασπρα μαλλια.

 

Επισης ταπεινη μου γνωμη οτι ο κυβερνητης του ΜΕΡΛΙΝ δεν υπολογισε οτι η ταχυτητα του WORLD HERO ηταν αυξανομενη  μιας και λογω του ογκου του η ταχυτητα του αυξανοταν σιγα σιγα λογω του οτι πριν λιγου χρονικου διαστηματος ειχε αφησει τον πλοηγο, και ετσι ενω αρχικα η ταχυτητα του Μερλιν μπορει να ηταν μεγαλυτερη του δεξαμενοπλοιου, οταν εφθασε κοντα στην πλωρη του δεξαμενοπλοιου οι ταχυτητες των 2 πλοιων να ειχαν αντιστραφει με συνεπεια το Μερλιν να μην μπορoυσε πλεον να περασει μπροστα απο την πλωρη του World Hero και εγινε αυτο που εγινε.

 

Αυτα ειχα να πω για τον δικο μας τον ΑΝΤΩΝΗ που τοσο αδικα χαθηκε οπως και το ποσο αδικα χαθηκαν και ολα τα αλλα ΅παιδια μας΅.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Το πόρισμα ήταν σαφές και δεν "συγκάλυπτε" κανέναν.

- Το World Hero, είχε βγεί από τα στενά της Ψυττάλειας, μόλις είχε αφήσει τον Πιλότο, και ανέπτυσσε ταχύτητα σιγά-σιγά (διότι είχε τουρμπίνες).

- Το ΜΕΡΛΙΝ, είχε βγεί και αυτό από τα στενά της Ψυττάλειας , μετά το Hero, και το προλάβαινε, έφθασε και πέρασε στο πλευρό του Hero, και δεν ήταν ορατό από την Γέφυρα του World Hero.

- Mε  παρότρυνσι του Α΄Μηχανικού (Ανθυποπλοίαρχος) , ο Αξιωματικός Γέφυρας, που ήταν Εφεδρος Σημαιοφόρος, άρχισε να κάνει στροφή για να περάσει μπροστά από την πλώρη του World Hero.

- Είδε ότι δεν προλάβαινε  και προσπάθησε να αποφύγει την στροφή κάνοντας τιμόνι ανάποδα.

- Η έλξις του μεγάλου όγκου του World Hero δεν άφησε περιθώριο μανούβρας.

- Το World Hero, "σήκωσε" το ΜΕΡΛΙΝ με το κύμα της μπάλας του, το ναποδογύρισε και βούλιαξε .

- Σημειωτέον, ότι στην Γέφυρα του World Hero δεν κατάλαβαν τίποτα !!!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
On 3/23/2009 at 1:23 PM, ΜΥΚΗΝΑΙ said:

2. Το ναυάγιο του «Μέρλιν»

Το οχηματαγωγό «Υποπλοίαρχος Μέρλιν», το οποίο είχε παραχωρηθεί στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ το 1958, βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά στις 15 Νοεμβρίου 1972 μετά από σύγκρουση με το τάνκερ «World Hero», παρασύροντας μαζί του στο βυθό 44 αξιωματικούς και ναύτες. Το ναυάγιο του οχηματαγωγού «Μέρλιν» έχει εντοπιστεί και βιντεοσκοπηθεί από την ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 95 μέτρων, 3 μίλια νότια από το λιμάνι του Πειραιά.

50 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα. Ένα μικρό αφιέρωμα από το sansimera.gr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...