Jump to content
Shipfriends
ΣΕΙΡΙΟΣ

Παναγιώτης. Το "Ναυάγιο" της Ζακύνθου. (ΙΜΟ 5305546)

Recommended Posts

ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.

“Ναυάγιο” όνομα και πράγμα!
 

Σε κακά χάλια παραμένει το φορτηγό “Παναγιώτης” - το γνωστό “Ναυάγιο” στο Δήμο Ελατίων- γεγονός που μόνο θλίψη και απογοήτευση γεννά, αφού το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί το σήμα κατατεθέν της Ζακύνθου.
........
Την ώρα που οι Φορείς “τρέχουν” στις εκθέσεις του εξωτερικού, προβάλλοντας το “Ναυάγιο” για να προσελκύσουν πελάτες, το πλοίο είναι λεηλατημένο και κατεστραμμένο!
Θα πρέπει ν΄ αναφερθεί ότι διάσημο τουριστικό περιοδικό διεθνούς κυκλοφορίας, κατέταξε την παραλία μας, μετά από σχετική ψηφοφορία, στην τέταρτη θέση παγκοσμίως!
Το νησί μας, λοιπόν, κατετάγη στην 4η θέση, διότι είχε την τύχη το πλοίο “Παναγιώτης” να είναι ξαπλωμένο σε μια ολόλευκη παραλία. Αντί οι Φορείς να προσέξουν αυτό το σημείο, το οποίο εκμεταλλεύονται για τουριστικούς και κατ΄ επέκταση οικονομικούς σκοπούς, το έχουν αφήσει στο έλεος του Θεού, περιμένοντας το Δήμο Ελατίων να το συντηρήσει.
Σίγουρα, ο Δήμος Ελατίων έχει την πρωταρχική ευθύνη, διότι η συγκεκριμένη παραλία ανήκει στα όριά του. Ωστόσο, και από τη στιγμή που σε όλα τα φυλλάδια και τα dvd που φτιάχνονται στη Ζάκυνθο, “φιγουράρει” το Ναυάγιο, θα έπρεπε να υπάρχει συνεννόηση, ούτως ώστε να γίνουν εργασίες αναπαλαίωσης και συντήρησης του πλοίου.
........
Και τί δεν έχει γραφτεί πάνω στο πλοίο. Από ονόματα ζευγαριών μέχρι και ποδοσφαιρικών ομάδων! Ορισμένοι, δε, πηγαίνουν εκεί, έχοντας μαζί τους σπρέϊ και πινέλα, ενώ άλλοι χρησιμοποιούν μυτερές ασβεστόπετρες, ούτως ώστε να γράψουν ό,τι βλακεία τους κατέβει!
........
Ο Δήμαρχος Ελατίων, Νίκος Θεοδόσης, υποστήριξε ότι ο Δήμος Ελατίων δεν έχει καμία βοήθεια για το συγκεκριμένο θέμα, ενώ πρόσθεσε πως βρίσκεται σε επικοινωνία με δύο ναυπηγούς, οι οποίοι θα πάνε στο Ναυάγιο, προκειμένου να καταγράψουν τις ζημιές που έχει υποστεί το πλοίο και να αναφέρουν το κόστος που θα χρειαστεί για τη σύνταξη μιας μελέτης συντήρησης και αναπαλαίωσης.
Από ΄κει και πέρα, ο Δήμαρχος σημείωσε ότι είναι απαραίτητη μια απόφαση της ΤΕΔΚ, ούτως ώστε αυτή να λειτουργήσει ως μέσο πίεσης στα αρμόδια υπουργεία, από τα οποία θα ζητηθεί χρηματοδότηση για τη συντήρηση του Ναυαγίου.
Βεβαίως, όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, επομένως το πλοίο θα παραμείνει στην ίδια άθλια κατάσταση για αρκετό καιρό ακόμη.


Πηγή : ΗΜΕΡΑ ΤΣΗ ΖΑΚΥΘΟΣ

 

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
το πλοίο είναι λεηλατημένο και κατεστραμμένο

Ορισμένοι, δε, πηγαίνουν εκεί, έχοντας μαζί τους σπρέϊ και πινέλα, ενώ άλλοι χρησιμοποιούν μυτερές ασβεστόπετρες, ούτως ώστε να γράψουν ό,τι βλακεία τους κατέβει!

το κόστος που θα χρειαστεί για τη σύνταξη μιας μελέτης συντήρησης και αναπαλαίωσης.

Μήπως, υπερβάλλουν λιγουλάκι εκεί πέρα στο Ιόνιο? Ούτε ο Παρθενώνας να ήταν...που κι αυτός ακόμα συντηρείται εδώ και δεκαετίες. Δηλαδή τί περίμεναν? Να ήταν το τσιγαράδικο σε άψογη κατάσταση σαν τον Αβέρωφ ή οι επισκέπτες να το αντιμετωπίζουν σαν τον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο?

ΥΓ. Έχω την εντύπωση ότι φέτος με την πτώση του τουρισμού σε όλη την Ελλάδα θα τρώγονται με τα ρούχα τους.

Share this post


Link to post
Share on other sites

παντως εχουν ενα δικιο. οτι και να ειναι φερνει πολυ κοσμο στο νησι και θα επρεπε να προστατευεται απο βανδαλισμους και καταστροφες

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και δίκιο έχουν και λεφτά φέρνει το ναυάγιο στο νησί, δεν αντιλέγω. Η διαφωνία μου είναι στη μεθόδευση και στις διαστάσεις που δίνει το δημοσίευμα. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, θα έπρεπε όσοι ζουν από την φήμη του ναυάγιου...να κινητοποιηθούν από μόνοι τους και να πάνε εθελοντικά να το καθαρίσουν και να το προστατεύσουν από μελλοντικές φθορές. Πόσο χρόνο δα θα τους έπαιρνε και πόσα λεφτά θα κόστιζε στον καθένα? Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι οι μελέτες, οι χρηματοδοτήσεις, η ΤΕΔΚ, τα υπουργεία κλπ κλπ κλπ. Όλα δηλαδή θα πρέπει να γίνονται απο τον κρατικό προϋπολογισμό...ακόμα και τα πλέον μικρά και ασήμαντα?

ΥΓ. Όπως πάμε...χάριν του τουρισμού...θα ζητάνε και οι Μυκονιάτες κρατική επιχορήγηση για να ασβεστώνουν τα σπίτια τους...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το χειρότερο απόλα είναι ότι το καλοκαίρι ο χώρος είναι σαν τα μούτρα τους.

Δεν υπάρχει καμια οργάνωση μεταξύ των βαρκάρηδων με αποτέλεσμα το μέρος να είναι γεμάτο κόσμο και γεμάτο βάρκες χωρίς καθόλου χώρο για μπάνιο.

Αντί να φτιάξουν μια πλατφόρμα αποβίβασης επιβίβασης και όλα τα σκάφη να βγαίνουν ανοικτά και να περιμένουν καταντάμε να έχουμε μια αηδία mix πετρελαιου και αγριοφωνων άσχετους με την λέξη τουρισμό.....

Για αυτό ναυάγιο θέλει νωρίς το πρωί η αργά το βραδυ με υπνόσακους..... και ας απαγορεύεται

Share this post


Link to post
Share on other sites

μπορει οι πολιτικοι της κεντρικης σκηνης να φημιζονται για την ανιδιοτελεια τους και την απεχθεια τους στο χρημα, αλλα οταν στο χωρο μπαινουν παπαδες και δημαρχοι τοτε γελαει και ο παρδαλος κατσικης:D

τοσα χρονια το "ναυαγιο" ειχε αφεθει στη μοιρα του. το κουφαρι φθειροταν απο το χρονο και τους επισκεπτες και στην παραλια μαζευοσαντεB) καθε καλοκαιρι ενα καρο ατομα και απειρα σκαφη μαγαριζοντας την. κανεις δεν ειχε σχοληθει τοσα χρονια.

οταν λοιπον ο δημος της περιοχης (Δημος Ελατιων) αποφασισε να κανει ρουσφετι σε εναν ψηφοφορο του (ΑΜΕΑ κατα δηλωση του δημαρχου) και του εδωσε αδεια να ανοιξει καντινα στο ναυαγιο (δεν εχω καταλαβει αν εννοουν στην παραλια πανω ή στο ξεφωτο πανω απο το γκρεμο που βλεπει την παραλια) και παραλληλα (για να χρυσωσει το χαπι) εξηγγειλε και εκστρατεια για να συντηρηθει το πλοιο, βγηκε ο μεγας Χρυσοστομος, "θυμισε" οτι το Ναυαγιο (οπως και καθε τι κερδοφορο που δεν εχει ξεκαθαρο ιδιοκτησιακο καθεστως) ανηκει στην εκκλησια, απειλησε με δικαστικη διαμαχη και ειπε οτι δε συμφωνει ουτε με την καντινα ουτε με τη συντηρηση του ναυαγιου.

απολαυστε τον:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφού οι φαιδροί και οι πονηροί πολιτικοί...άφησαν την χώρα χωρίς δασολόγιο και κτηματολόγιο για δεκαετίες...και όταν άρχισε επιτέλους το κτηματολόγιο..άρχισε από πόλεις όπου είναι κυρίως οριοθετημένα τα πράγματα....είναι απολύτως φυσικό να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα. Μην ρίχνουμε πάντα όλο το άδικο στους διεκδικητές και τους καταπατητές....αλλά και σε όσους όφειλαν να περιφρουρήσουν τις δημόσιες εκτάσεις και αυτοί σφύριζαν...είτε αδιάφορα...είτε κλέφτικα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε συνεχεια οσων λεγαμε στα πρωτα ποστ του topic, ερχονται οι φωτογραφιες του Bulldog στη gallery. η φθορα ειναι εμφανεστατη και ραγδαια. το σκαρι ειναι 74 ετων, εκ των οποιων τα 31 τα εχει περασει στην αμμουδια να το χτυπα η θαλασσα

1998

gallery_1817_1242_53029.jpg

2011

gallery_3571_1242_347560.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με αφορμή τις φωτογραφίες του ναυαγίου που ανέβασε χθες στην gallery o Bulldog, θυμήθηκα ένα σχόλιο που είχα διαβάσει πριν λίγο καιρό στο shipspotting, και αφορά το ιστορικό του ναυαγίου καθώς και μία λιγότερο ...ρομαντική εκδοχή για το πως κατέληξε στην παραλία της Ζακύνθου το πλοίο :wacko: .

The most commonly accepted story of her stranding is that, in 1980, Panagiotis was en route from Turkey with a freight of contraband cigarettes (for the Italian Mafia, as some versions of the story assert). The crew was suspected by authorities, and so the Panagiotis was pursued by the Greek Navy. Encountering stormy weather, the ship ran aground in a shallow cove to the north of Porto Vromi, where the crew abandoned ship to evade the pursuing Navy.

To this day, the wreck remains at the site which is now called "Navagio" for the Greek "shipwreck."

However, there is also a less romantic assertion that the wreck was placed there by the local tourist board purely to attract tourism.

Αν πράγματι έγινε κάτι τέτοιο (...κουβέντα να γίνεται) απορώ πως δεν το εφαρμόσανε και σε άλλες παραλίες ανά την Ελλάδα τόσα χρόνια τώρα. Παίρνεις απλά ένα παλιό πλοίο, το ...ξαπλάρεις σε μιά παραλία, και να οι κουτόφραγκοι να συρρέουν ανά εκατοντάδες !!! :P

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα μπορούσαν οι ειδικοί να μας πουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να επισκεφτεί καποιος το ναυάγιο; Από το λιμάνι της Ζακύνθου, από τα βόρεια του νησιού, από το πόρτο Βρώμη;

Share this post


Link to post
Share on other sites
...απορώ πως δεν το εφαρμόσανε και σε άλλες παραλίες ανά την Ελλάδα τόσα χρόνια τώρα ...και να οι κουτόφραγκοι να συρρέουν ανά εκατοντάδες !!! :P

Υπάρχουν κι άλλες παραλίες με ναυάγια στην Ελλάδα, όπως αυτή με το Dimitrios στο Γύθειο, παραλία όχι το ίδιο δημοφιλής (παρότι πανεύκολα προσβάσιμη, τεράστια και αμμώδης) γιατί μιλάμε για άλλη, ανώτερη φυσική ομορφιά στο λεγόμενο "ναυάγιο" (που πας ωστόσο μόνο με σκάφος). Η συγκεκριμένη παραλία, λοιπόν, δε βασίζει μόνο στο ναυάγιο τη συρροή τουριστών, αυτό της δίνει απλά κάτι το διαφορετικό. Οι τουρίστες θα συνέρρεαν έτσι κι αλλιώς, όπως συρρέουν και στο Πόρτο Κατσίκι και τους Εγγρεμνούς (βλ. φώτο) με τουριστικά και ιδιόκτητα σκάφη και αυτοκίνητα ανά χιλιάδες κάθε καλοκαίρι, παραλίες παρεμφερούς μορφολογίας και κάλλους της Λευκαδάρας, χωρίς κάτι τεχνητό στο τοπίο τους, ωστόσο. Υποθέτω ότι ο χαρακτηρισμός "κουτόφραγκοι" γράφτηκε για πλάκα :)

Το "ναυάγιο" είναι από τις παραλίες της χώρας μας που δεν πρέπει να παραλείψουμε να επισκεφτούμε at least once!

post-2195-0-75740200-1315408647_thumb.jp

Edited by .voyager

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αληθεύει άραγε ότι πριν το ναυάγιο δεν υπήρχε εκεί παραλία και δημιουργήθηκε εξαιτίας του Παναγιώτη? Κάτι παρόμοιο θυμάμαι ότι είχα ακούσει, αλλά μπορεί να κάνω και λάθος,

Και με την ευκαιρία να πούμε κι ένα ευχαριστώ στον φίλο bulldog για την αναλυτική φωτογραφική παρουσίαση του ναυαγίου.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

η παραλια υπηρχε, οπως και πολλες αλλες παρομοιες στις δυτικες ακτες των ιονιων νησων

οσο για το να μεταφερθηκε εκει για να δημιουργηθει attraction, μονο ξενος που πρωτακουσε την ελλαδα οταν ακουσε για το ναυαγιο του παναγιωτη, θα μπορουσε να το σκεφτει.

σκεφτειτε το λιγο. στην ελλαδα του 1980 ο ΕΟΤ ή ο Δημος να αγοραζουν ενα 40χρονο πλοιο για να αναδειξουν μια παραλια. :blink:

ακομη θα εκκρεμουσε η μελετη σκοπιμοτητας :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα μπορούσαν οι ειδικοί να μας πουν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να επισκεφτεί καποιος το ναυάγιο; Από το λιμάνι της Ζακύνθου, από τα βόρεια του νησιού, από το πόρτο Βρώμη;

αν θες να κανεις το γυρο του νησιου παιρνεις τα ημεροπλοια απο τη... μαρινα (ολα με ρωσσικα χαρτια)

αν θες να πας μονο για το ναυαγιο, πας με το ΙΧ στον αγιο νικολαο και απο εκει εχει τουριστικα σκαφη που σε πανε στο ναυαγιο και στις γαλαζιες σπηλιες

zakynthos-zante-map.gif

και βεβαια υπαρχει η λυση του ελικοπτερου :D

http://www.youtube.com/watch?v=rWAK11lydts&feature=player_detailpage#t=31s

Share this post


Link to post
Share on other sites

συμφωνα με τον γιωργο αντωνατο, εταιρεια του οποιου εχει αναλαβει τη συντηρηση του ναυαγιου, το πλοιο ταξιδευε για ενα δικτυο λαθρεμποριου τσιγαρων και ναρκωτικωνπου ειχε στησει η μαφια, τα εσοδα απο το οποιο χρηματοδοτουσαν τις ερυθρες ταξιαρχιες

Ύστερα από έρευνα εννέα μηνών, η οποία έγινε στις χώρες της Τυνησίας, της Μάλτας και της Ιταλίας, αποδεικνύεται πως το πλοίο είχε άμεση σχέση με την Ιταλική μαφία, αφού τα λεφτά από το παράνομο εμπόρευμα που μετέφερε (πότε λαθραία τσιγάρα και πότε ναρκωτικά), τα έπαιρναν οι “Ερυθρές Ταξιαρχίες”.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπάρχουν άραγε στοιχεία που αποδεικνύουν χρηματοδότηση των ΕΤ από την μαφία, και συγκεκριμένα μάλιστα από το λαθρεμπόριο, ή απλώς πρόκειται για υποθέσεις του ερευνητή? Είχα την εντύπωση ότι δεν φημίζονταν για τις καλές τους σχέσεις, επισήμως τουλάχιστον.

Share this post


Link to post
Share on other sites

καρτ ποσταλ θα γινουν τα 7 διασημα ναυαγια των ελληνικων νερων. εκτος απο τον παναγιωτη και αλλα γνωστα ναυαγια (τα πιο πολλα εχουν και thread εδω)

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρότι έχω πάει κι άλλες φορές στο νησί (που είναι άψογο σε πολλούς τομείς btw), πρώτη φορά πήγα στην παραλία και τελικά αξίζει. Απορώ που αφήνουν κόσμο να ανεβαίνει πάνω, είναι πολύ εύκολο να γίνει ατύχημα. Θα έπρεπε να είναι περιφραγμένο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναί,αλλά τότε θα χαλούσε το "image" τής παραλίας-πέραν τού ότι άν κάποιος ήθελε ντέ και καλά ν'ανεβή,θα έβρισκε τρόπο,εδώ βρίσκανε τρόπους και ανεβαίνανε στο 747 τής Ολυμπιακής που είναι παροπλισμένο στο Ελληνικό,παρ'όλο που είναι σε χώρο που φυλάσσεται από σεκιουριτάδες.

 

Μόνο άν φτιάξουν γύρω απ'το πλοίο ένα διαφανές "κουτί"-κάτι σάν βιτρίνα,άς πούμε-από plexiglass (γιατί άν είναι από γυαλί θα το κάνουν οι μπαχαλάκηδες θρύψαλα) υπάρχει ελπίδα να μήν ανεβαίνη κόσμος επάνω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο Ειρηνοδικείο καλείται ο Δήμος για την παρέμβαση στο πλοίο του “Ναυαγίου!

Quote

Μια πραγματικά απίστευτη εξέλιξη σημειώνεται για την παραλία του Ναυαγίου, με αφορμή τις παρεμβάσεις που προγραμματίζει να κάνει ο Δήμος Ζακύνθου και η Επιτροπή Τουρισμού για την ασφάλεια της περιοχής και των χιλιάδων επισκεπτών που συρρέουν εκεί κάθε Καλοκαίρι για να δουν από κοντά την ξακουστή ακτή. Ο φερόμενος ως συνιδιοκτήτης του ναυαγισμένου φορτηγού πλοίου «Παναγιώτης» κ.Αλέξανδρος Σουλάνης, ο οποίος μάλιστα πριν από περίπου ένα μήνα είχε αποστείλει Εξώδικο τόσο στο Δήμο Ζακύνθου όσο και στο Τμήμα Συντήρησης και Προστασίας Πολιτισμικής Κληρονομιάς του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων με αφορμή την αυτοψία κλιμακίου στο παλιό πλωτό, προχώρησε και στην υποβολή Ασφαλιστικών Μέτρων κατά του Δήμου Ζακυνθίων τα οποία δικάζονται σήμερα το μεσημέρι στο Ειρηνοδικείο του νησιού. Μέσω των ασφαλιστικών μέτρων, ο συγκεκριμένος ιδιώτης, ζητά να μην γίνει καμία απολύτως παρέμβαση όπως ανακαίνιση, αποκατάσταση η περίφραξη πάνω στο πλοίο, του οποίου είναι ιδιοκτήτης σε ποσοστό 30% μαζί με άλλα δύο άτομα.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απορίες ψάλτου εις ήχον πλάγιον με βάσιν το δι:

Αυτός ο "φερόμενος ως συνιδιοκτήτης του ναυαγισμένου φορτηγού πλοίου «Παναγιώτης» κ.Αλέξανδρος Σουλάνης" (που προφανώς ήξερε ότι το πλοίο του ταξίδευε ώς "τσιγαράδικο" και μετέφερε λαθραία τσιγάρα-άρα δρούσε παρανόμως-πώς και ευρίσκεται εκτός φυλακών και πού ευρίσκετο τόσα χρόνια;

Επίσης,γιατί εμφανίζεται τώρα που το ναυάγιο τού πλοίου του έχει γίνει διεθνώς πασίγνωστο και μαζεύεται κόσμος να το δή;Μήπως σκέπτεται να ζητήση "πνευματικά δικαιώματα" εκμετάλλευσης τής παραλίας;

Τέλος,γιατί ζητά " να μην γίνει καμία απολύτως παρέμβαση όπως ανακαίνιση, αποκατάσταση η περίφραξη πάνω στο πλοίο";Σκοπεύει άραγε να τα κάνη αυτός,ή θέλει να το αφήση να σήπεται μέχρι να γίνη πρώτη ύλη γιά τηγάνια;

ΥΓ.Πληροφορήθηκα ότι αντιπρόεδρος τής Επιτροπής Τουρισμού είναι ο Αντώνιος Νικολουδάκης,παλαιός φίλος μου (παίζαμε μαζί σε μουσικό συγκρότημα) και ιδιοκτήτης ξενοδοχείου στην περιοχή τού Λαγανά,εκεί που πάνε αι χελώναι careta careta να ξεγεννήσουν-το έχω επισκεφτεί το μέρος,αλλά δέν είδα κανέναν τοκετό,προφανώς οι μαιευτήρες απεργούσαν :) Θα τον αναζητήσω εις το facebook μήπως μάθω νεώτερα γιά το θέμα.Μού κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ο άνθρωπος στον οποίο ανήκει (έστω και εν μέρει) ένα σημαντικό τουριστικό asset τού νησιού έστειλε εξώδικο στίς αρχές ζητώντας ουσιαστικώς "να το αφήσουν στην τύχη του"...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×