Jump to content
Shipfriends

Πλοία εκβάθυνσης και δημιουργίας τεχνητών νήσων


NHSOS XIOS

Recommended Posts

Ενα αναλογο πλοιο ειχα δει σε αυτο το ντοκυμαντερ,οπου επρεπε να μπει στο λιμανι του Rotterdam ενα τανκερ με πολυ μεγαλο βυθισμα και ανελαβε δραση το σκαπτικο,μπαινοντας μπροστα ωστε να δημιουργουσε ενα προσωρινο πιο βαθυ καναλι που θα ακολουθουσε το τανκερ.Η φωτο ειναι απο ενα τετοιο 'εργαλειο' στο Dubai που προσπαθουν να δημιουργησουν τα τεχνητα νησακια που οι πλουσιοι Αραβες θα αγοραζουν για να κανουν τις διακοπες τους:rolleyes:

Απ οτι εχω καταλαβει λοιπον,αυτα τα πλοια,κατεβαζουν 2 τεραστιες 'ηλεκτρικες σκουπες' που ρουφανε αμμο-πετρες-και οτι αλλο υπαρχει στον βυθο,και ειτε τα πετανε παραδιπλα(οπως φαινεται στην φωτο),ειτε σε καποια φορτηγιδα που τα συνοδευει.Ξερει κανεις τιποτα παραπανω? Δεν ξερω και πως να τα αναζητησω στο net(digging ships dubai:D)!Στο ΕΛΛΑΔΑ εχουμε κανα τετοιο η μπααα...

Α,επισης πολλα τετοια πλοια,ειχαν δημιουργησει ενα ολοκληρο ντοκο στο καινουργιο λιμανι της Σανγκαη(απο ντοκυμαντερ κ αυτο).

685359.jpg

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Πρόχειρα μου έρχονται στο μυαλό τα υπερσύγχρονα ελληνικά πλοία ΑΙΟΛΟΣ (1966),ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ (1969) και ΕΙΡΗΝΗ (1957). Όλα έχουν τον βραχίονα για να αντλούν την άμμο από τον βυθό, αλλά δεν τα έχω δει να δουλεύουν σε εργασίες για κατασκευή νέων λιμανιών και βυθοκορήσεις.Έτσι κι αλλιώς στο Αιγαίο δεν έχουμε και πολλές τέτοιες απαιτήσεις (πλωτά ποτάμια, διαύλους κλπ).

Τις περισσότερες φορές που φαίνονται στο ρουφιάνο (τα 2 πρώτα), χάνονται πίσω από τον Καφηρέα για να πάρουν άμμο και επιστρέφουν στην Ελευσίνα, δίπλα στα ναυπηγεία του Σάββα όπου υπάρχει βάση μεταφόρτωσης αδρανών υλικών.

Link to comment
Share on other sites

Τελικα στο youtube υπαρχουν ολα.Εδω ενα βιντεο απο την εκπομπη mega structures που δειχνει ενα τετοιο πλοιο εν δραση.Βασικα περισσοτερο μου περασε απο το μυαλο οτι τετοιου ειδους πλοια μπορουν σε λιγοτερο χρονο να βαθυνουν ενα λιμανι(σε σχεση με την δραγα)η να δημιουργησουν εναν ντοκο,κατι που εχουμε αναγκη στις ελληνικες λιμενικες υποδομες.Σιγουρα βεβαια πρεπει να κοστιζουν περισσοτερο και τα ιδια αλλα και η εργασια που επιτελουν.

Link to comment
Share on other sites

...Στο ΕΛΛΑΔΑ εχουμε κανα τετοιο η μπααα...

Μπάααα φίλε μου NHSOS XIOS. Εδώ στο ΕΛΛΑΔΑ έχουμε τις αθάνατες (και κατασκουριασμένες στην πλειοψηφία τους) δράγες, οι οποίες βέβαια καθιστούν και ανέφικτη την προσέγγιση πλοίων στο σημείο των εργασιών τους για όσο διάστημα διαρκούν αυτές (συνήθως πάνω από μήνα μιας και όλο και κάποια αργία ή απεργία θα μεσολαβήσει).

Ασε που στο ΕΛΛΑΔΑ δεν χρειαζόμαστε καν τέτοιου είδους τεχνολογία. Τα καράβια μας αναλαμβάνουν από μόνα τους την ...εκβάθυνση στο λιμάνι που πρόκειται να μπουν. :D:D:D

ΑΔΕΛΦΙΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΛΙΣΣΟΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΚΡΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΤΗ ΧΙΟ?ΞΕΡΕΤΕ Η' ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΦΑΝΤΑΖΟΣΑΣΤΕ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ''ΣΕΡΝΕΤΑΙ'' ΣΤΟ ΒΥΘΟ?.
Link to comment
Share on other sites

Σε γενικες γραμμες αυτου του ειδους τα πλοια χωριζονται σε αυτα που σκαβουν το βυθο(και ειναι πιο χρησιμα σε βραχωδεις βυθους) και αποθηκευουν τα αποτελεσματα της εκσκαφης ειτε πανω τους, ειτε σε μπαρτζες, και σε αυτα οπως τα παραπανω που ρουφανε το υπεδαφος και στην διεθνη ναυτιλιακη ορολογια λεγονται suction dredgers.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ta ploia ekvathinsis einai ta gnosta dredgers....oi drages pou legane kai oi palioi.....h Ellada apehei poli apo tin apolktisi tetion ploion.....esto kai an kapios agorasei tetio ploio den tha vrei Ellines na ta doulepsoune.....oi Ollandoi kai oi velgoi einai oi arhigoi se afto pehnidi disekatomiriion USD.....pou na protoksekinisi kaneis ta nisakia pou ftiaksane kai sinehizoune sto dubai.....ekvathinseis limanion pagosmios.....eksoriksei diamantion stin ditiki aki notia afriki......

H leitourgia einai os eksis....anarrofisi ammo kai nero....petres kai alla megala antikeimena sigratountai ektos, allios tha katastrafaei to impeller tis antlias....me mia solina suction pipe h suction trailing pipe h opoia stin primnia akri ehei kati san houfta h tsougrana ....kai mazevei ta panta. Oi antlies anarofisis, oi opoies ftanoune na ehoune diametro impeller eos kai 3m.

Tin ammo tinapothikevoune se ena kentriko ampari.....to hopper tank to opoio einai keklimeno. ston pato tou amparou ehoune tis legomenes bottom doors....

Afou gemisei to ampari....to vapori stamataei tin anarofisi, h solina anarofisis mazevete pano sto deck kai to vapori ksekinaei gia tin topothesia opou tha katathlipsei tin ammo pou ehei pazepsei mazi me nero....apo tin plori h tin primni...eksartate....oti allo meinei mesa sto ampari plenete me monimes nozzles. Oi portes ston pato tou ploiu anoigoune gia na katharisoune to ampari apo otidipote megala antikeimena...

Ta sigekrimena vaporia ta ekana episkevi sto dubai drydocks os ipefthinos episkevis...to 2007 ekana to megalitero dredger tote....to vasco de gama, 30,000 kivika ampari....mas pire 2 1/2 mines....me kiries douleies tin antikatastasi lamarinon kai solinon afoulogo tis kikloforias tis ammou me nerou h diavrosi kai h trivi ta kseskizoune ola.....

afta ta liga gia tin ora.....

Link to comment
Share on other sites

anarrofisi ammo kai nero....petres kai alla megala antikeimena sigratountai ektos, allios tha katastrafaei to impeller tis antlias....

Δηλαδη,αυτα τα πλοια μπορουν να δουλεψουν και σε ημι-αμμωδης βυθους(αρκει να μην υπαρχουν μεγαλα βραχια ας πουμε)?

Επισης,γνωριζεις να μας πεις το κοστος εργασιας ενος τετοιου τυπου πλοιου?Προφανως θα ειναι αρκετα πιο μεγαλο απο μια απλη δραγα,θα ειχε ενδιαφερον ομως το ποσο...

Link to comment
Share on other sites

Για ένα τέτιο μεγάλο πλοίο όπως ανέφερα στο πρώτο μυνημά μου, παίζουνε στα 100,000 USD, εξαρτάται βέβαια το έργο, την έκταση του έργου...πως είναι η αγορό την συγκεκριμένη περίοδο κλπ κλπ.

Μου είχανε πεί ότι για ένα έργο στην δυτική Αφρική, γιά εξόρυξη διαμαντιών το ημερήσιο ναύλο έφτασε τα 270,000 Αμερικάνικα δολλάρια....

Δυστηχώς δεν έχω πιο λεπτομερής πληροφορίες να σας δόσω....

Link to comment
Share on other sites

Βεβαίως, έχει και τα "τυχερά" της αυτή η δουλειά. Ευτυχώς, η έκρηξη προκάλεσε μόνο υλικές ζημιές.

Danish dredger recovered old ammunition off Estonia

A explosion occurred in the pump-room area on the Danish dredger Gefion R last week. It turned out that the dredger had recovered a grenade from the seabed during a dredging job outside the Estonian port of Muuga. Gefion R returned to Fredericia Skibsvaerft and alerted the Military. A military bomb squad found around 40 grenades in the 18 cargo holds on board, and also traces of several other explosions that had made holes in the steel plates. The recovered grenades were later destroyed by the bomb squad. Non of the crew on board Gefion R was harmed by the explosions. The dredger is the largest flying Danish flag with a capacity of 2,650 cbm. It is owned by Rohde Nielsen A/S of Kobenhavn.

Shipgaz 16.02.09

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Με γελουν τα ματια μου(και η αντιληψη μου)η το OLGA ειναι dredger???:eek:Αν ναι,στειλτε το Χιο μετα:DΜπραβο η Αλεξανδρουπολη,εχει ολα τα κομφορ!

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
  • 9 months later...

Το Leonardo Da Vinci (ΙΜΟ Νο: 8411592) ανήκει στην Dredging & Maritime Management SA και έχει ναυπηγηθεί το 1985 στο ναυπηγείο IHC Dredgers (IHC Smit Kinderdijk) (Yard No 1175). Το πλοίο έχει μήκος 129,70 μέτρα, πλάτος 22.40 μέτρα και φοράει τρεις κύριες μηχανές 8 κύλινδρες Deutz MWM. Το Leonardo Da Vinci βρίσκεται στο Πέραμα από τις 14 Ιανουαρίου.

 

Link to comment
Share on other sites

Στη ουσία ανήκει στην Jan de Nul, μια απο τις τέσσερις εταιρείες που ελέγχουν σχεδόν μονοπωλιακά τη σχετική αγορά σε όλο το κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το Francesco Di Giorgio (ΙΜΟ Νο: 9280201) είναι ναυπηγημένο το 2003 στο ναυπηγείο Naval Gijon στο Gijon της Ισπανίας με το όνομα Taccola. Το πλοίο έχει μήκος 95.30 μέτρα και πλάτος 21.00 μέτρα, φοράει μια κύρια μηχανή ABC (6330 KW) που του δίνει ταχύτητα 12,6 κόμβων  και ανήκει στην Dredging & Maritime Management SA .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για dredger ομορφότατη η δεσποινίς Maria Vittoria Z (IMO 9794800) που βρίσκεται επί τω έργω στο Piombino πρίν 2 χρόνια. Χτισμένη το 2016 στο ναυπηγείο Vittoria Adria (862), πλοίο για το οποίο το ναυπηγείο φαίνεται να είναι ιδιαίτερα περήφανο μια και υπάρχει ξεχωριστό κομμάτι γύρω από αυτό. Εκεί μπορεί να βρεί κανείς και όλες τις πληροφορίες για το πλοίο και την κατασκευή του.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εργασίες εκβάθυνσης και στο Τρελλεβούργο(Trelleborg):D της Σουηδίας, εργασίες που εκτελεί το OMCAC Diez (IMO 9643817). Είναι χτισμένο το 2011 και δουλεύει για την Ισπανική Canlemar, η οποία έχει και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά στο σχετικό κομμάτι της ωραίας της ιστοσελίδας. Επιγραμματικά είναι χτισμένο στο Ισπανικό ναυπηγείο Nodosa(276) της Pontevedra και έχει μηχανή Caterpillar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Απόψε έχουμε ένα αμμοληπτικό των 6 χιλιάδων τόνων dwt, για να ξέρουμε και τι λέμε. Είναι το Freeway (IMO 9691682) που κάνει δουλειά μέσα στο λιμάνι του Rotterdam.  Το πλοίο είναι του 2015 από το Πολωνέζικο ναυπηγείο Partner Stocznia. Δύο κύριες μηχανές Caterpillar που το πάνε ως 11 κόμβους. Πλοιοκτήτης του η Royal Boskalis.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ πράμα από αμμοληπτικά στην Ολλανδία, να άλλο ένα που ονομάζεται Utrecht (IMO 9125956) και το βλεφαριάζουμε να περνά τα φανάρια του Rotterdam για μέσα. Ναυπήγηση 1996 στο Merwede Shipyard(670) στο Hardinxveld της Ολλανδίας. Δύο κύριες μηχανές Wartsila, ονομαζόταν Amsterdam μέχρι το 2007.  

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Στα κιτάπια το βλέπω ταξινομημένο σαν Grab Dredger των 800dwt, όπερ εστι μεθερμηνευόμενον έχει μια χούφτα με την οποία κάνει εκβαθύνσεις, βάζοντας ό,τι πιάνει η χούφτα στο αμπάρι του. Με ΙΜΟ 8334964, δεν είναι άλλο από το Palmiro Z που εδώ βλέπουμε να κάνει αυτήν τη δουλειά στη Genova. Είναι ναυπήγηση του 1980 στο Cantiere Navale Vittoria, στην Adria με 2 κύριες μηχανές Cummins. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα και ανήκει στην Zeta, εταιρεία της οποίας έχουμε ξαναδεί πλοίο στην gallerie. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...