Jump to content
Shipfriends

Περιορισμοί Θαλάσσιας Κυκλοφορίας


Recommended Posts

Πλέον υπάρχει και ένας περιορισμός στα ταχύπλοα πλοία κατά την έξοδο. Δηλαδή όταν βγαίνουν τα ταχύπλοα από τα φανάρια του Πειραιά έχουν εντολή να ανοίγουν σταδιακά τη ταχύτητα τους.

Ενώ ο περιορισμός ταχύτητας υπάρχει και για τα συμβατικά πλοία κατά την άφιξη στο Πειραιά. Στα 2,5 μιλια από τη κίτρινη πρέπει να πέσουν στους 15 κόμβους και 1 μίλι από τη μπούκα στους 9 κόμβους, όπου αυτή πρέπει να είναι η ταχύτητα εισόδου και εξόδου όλων των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Link to comment
Share on other sites

Παρακολουθώντας τις σημερινές αφίξεις και αναχωρήσεις από τον Πειραιά, ομολογώ πως είναι ιδιαίτερα εκνευριστικός ο καινούριος περιορισμός. Είπαμε ασφάλεια κλπ αλλά εδω καταντήσαμε να βγάζουμε βόλτα τον Επιτάφειο. Αναρωτιέμαι σε αυτές τις χαμηλές στροφές αν υπάρχουν ισχυροί άνεμοι στην περιοχή, καταφέρνουν τα πλοία να τιμονεύουν?

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι μοιρίζουν υπερβολή όλοι αυτοί οι περιορισμοί. Ακόμα και τα 5 μίλια υποχρεωτικής πλεύσης με 15 (ας ήταν 3 μίλια)..Όλα αυτά για να μην χαλάσει το μπάνιο στις γιαγιούλες στον Μπάτη του Π. Φαλήρου με τα απόνερα!! Δηλαδή οι λουόμενοι σε Ανάβυσσο, Π.Φωκαια, Μαύρο Λιθάρι κλπ δεν έχουν ψυχή?

Link to comment
Share on other sites

Και τι νόημα έχει όλο αυτό στις 12 το βράδυ όταν επιστρέφει ένα πλοίο και δεν κάνεις κανένας μπάνιο. χώρια που με την ίδια λογική όταν ένα πλοίο παραπλέει τις ακτές ενός νησιού θα πρέπει να ελαττώνει ταχύτητα.

το θέατρο του παραλόγου

Link to comment
Share on other sites

Earl Granville μου κάνει τρομερή εντύπωση πώς δεν υπάρχει αντίδραση από τους καπετανέους και τις εταιρίες ειδικά των ταχυπλοων που τους φορτώνουν δεκάλετα χωρίς λόγο και βάζουν σε σκέψεις τους επιβάτες αν τελικά αξίζει τον κόπο να πληρώσεις ταχύπλοο για να κερδίσεις μια-δυο ώρες.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί να παραπονεθούν οι πλοιοκτητες? Μην σου πω οτι το εβαλαν και οι ιδιοι. 5 ολοκληρα μιλια ειναι αυτά, όλο και θα κερδιζουν απο καύσιμο...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ο Δήμαρχος Στυλίδας με το απαράμμιλο στυλ Απόστολος Γκλέτσος και κάποιοι δημότες του είναι έξαλλοι με τα απόνερα και τις μεγάλες ταχύτητες από τα πλοία της γραμμής Αγίου Κωνσταντίνου - Σποράδων και αύριο το πρωί στις 9 θα μαζευτούν να τα πούνε στην ταβέρνα ο Κάβος. Όσοι είστε στην περιοχή και δεν έχετε φάει πρωινό να πάτε απαραιτήτως.

πηγή: Lamia report

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

μια απο τις συνεπειες των περιπετειων του ΥΕΝ (διαλυση επανασυσταση κλπ) ειναι οτι δεν εχει γινει συντηρηση στα ρανταρ των VTS και στην ουσια ειναι εκτος λειτουργιας. ευτυχως που εχουν internet και κοιτανε απο το ais on the web οι λιμενικοι. τωρα θα προκηρυχθει διαγωνισμος για τη συντηρηση.

ΥΓ: το the best επικαλειται την σημερινη καθημερινη, αλλα δεν μπορεσα να το βρω εκει.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...

Γνωρίζει κανείς αν ισχύει φέτος ο περιορισμός ταχύτητας για τα πλοία που επιστρέφουν προς Πειραιά (στους 15 κόμβους 5 μιλια πριν την εισοδο)? Παρατηρώντας στο ais το στίγμα των πλοίων που έφτασαν σήμερα το πρωί βλέπω άλλα να κόβουν και άλλα να πηγαίνουν μέχρι έξω από την Καλλίπολη με 18-19.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Στο Blue Star Paros από Σύρο σε πρόσφατο ταξίδι μου, άκουσα την γνωστή ανακοίνωση που ακούμε εδώ και χρόνια πριν τον Πειραιά για μείωση ταχύτητας. Βλέποντας στο Marinetraffic, η ταχύτητά μας μειώθηκε από 21 στους 19 κόμβους μόνο, κάτι που δεν μου φαίνεται λογικό, δεχόμενος τον περιορισμό των 15 κόμβων που έχει γραφτεί κατά καιρούς.

Προσπαθώντας να βρω με την αξιοποίηση κάθε πρόσφορου μέσου κάτι χειροπιαστό για τον περιορισμό της ταχύτητας στον Πειραιά, το μόνο που βρήκα είναι ο Κανονισμός Λιμένα Πειραιά του 1993 (!) που αναφέρει ως όριο τους 5 κόμβους και αυτοί ως "πρακτική και ασφαλή ένδειξη", και μετά το αφήνει γενικώς και ασαφές ως "να πλέουν με ταχύτητα ελαττωμένη στο λιμένα ή σε λιμένες δικαιοδοσίας του ΚΛΠ".

Αξιοποιώντας προφορικές πληροφορίες, αναφέρω οτι ισχύει περιορισμός από Απρίλη έως Οκτώβρη στους 15 κόμβους, και σε άλλες δύο περιόδους που δεν κατάφερα να συγκρατήσω. Πέραν του προφανούς, οτι υπάρχει όντως περιορισμός, δεν βρήκα τίποτα στην Διαύγεια (για κάποια απόφαση λιμεναρχείου ή λσ/ελακτ) αλλά ούτε και στην ιστοσελίδα του YEN. 

Εάν κάποιος μπορεί να βρει κάτι σχετικό θα ήταν ευπρόσδεκτο. Φαντάζομαι δεν πρόκειται για κρατικό μυστικό.

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Στα 15 μιλια πεφτει η ταχυτητα κ ειχαμε κ πολλες παρατηρησεις φετος κ στα blue star  κ στα  seajet γιατι κλεβανε μισι μιλο στο να ελλατωσουνε κ ακουγες την κλασικη απαντηση κοψαμε κοψαμε...

Οσο για το λιμανι ολοι κινουνται με 9 μιλια μπες κ βγες

Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντυπωση οτι αυτος ο κανονισμος ειναι αποφαση του καθε λιμεναρχειου, οποτε δεν πιστευω οτι ειναι υποχρεωμενοι να το αναρτουν καπου στο ιντερνετ.

Πιθανον οπως ειπε και ο @margaritis24 μια απλη κοινοποιηση στις εταιρείες να αρκει

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά. Είτε είναι μία κανονιστική πράξη της αρχής ή είναι μέρος του Γενικού ή Ειδικού Κανονισμού Λιμένα. 

Η Ραφήνα έχει κάνει μία κανονιστική πράξη την οποία έχει αναρτήσει στην διαύγεια. 

Ο Πειραιάς όπως προείπα, δεν περιλαμβάνει κάτι στον κανονισμό λιμένος, οπότε οποιαδήποτε απόφαση θα έπρεπε να κοινοποιείται στην διαύγεια. Όπως και να χει ελπίζω να βρω σύντομα απάντηση.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

 

1 hour ago, Villandry said:

Τα λιμεναρχεία διενεργούν προανακρισεις μόνο εάν έχει πέσει κάποιος από κυλιόμενη κλίμακα κυρίες και κύριοι, αυτή είναι η δουλειά τους.

 

Και όμως αγαπητέ @Villandry τα προηγούμενα χρόνια καθόριζαν περιορισμό ταχύτητας καθώς επίσης και πορείας.Κλασσικά παράδειγματα στη Σαντορίνη που τα ταχύπλοα πλέουν Δυτικά της Θηρασιάς,στη Παροικιά ισχύει ο περιορισμός ταχύτητας αλλά και πιο τρανταχτό το seperation Σαρωνικού κ.α. Με λίγα λόγια πρέπει να μπει μία τάξη από τον οποιοδήποτε αρμόδιο.Με θέματα ασφάλειας στη θάλασσα,δεν παίζεις ούτε κάνεις το μάγκα.

Και μια που το έφερε η κουβέντα στη Σαντορίνη παλαιότερα ένα ταχύπλοο 6 μέτρων χτύπησε  και σκότωσε ψαροντουφεκά στα 30 μέτρα από την ακτή.Και ήταν 6 μέτρα σκαφάκι όχι βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Κέρκυρα: Οριο ταχύτητας… 5 μίλια

Quote

Αντιμέτωποι με αναχρονιστικό κανονισμό 43 ετών οι 13 πλοίαρχοι της πορθμειακής γραμμής Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα, εμφανίζονται ως παραβάτες ενός τεχνολογικά ξεπερασμένου περιορισμού ασφαλείας.

Eνας Γενικός Κανονισμός Λιμένος, που είχε θεσπιστεί πριν από 43 ολόκληρα χρόνια και αφορούσε το παλιό λιμάνι της Κέρκυρας στην περιοχή «Καφέ Γυαλί», δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε 13 πλοιάρχους που υπηρετούν σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα. Από το 1978 δεν θεσπίστηκε νέος Κανονισμός που να αφορά τις ανάγκες του κεντρικού λιμανιού του νησιού και φυσικά των σύγχρονων πλοίων που το προσεγγίζουν, με αποτέλεσμα οι πλοίαρχοι να κατηγορούνται ότι παραβιάζουν το όριο ταχύτητας και να τους επιβάλλονται πρόστιμα.

Για την κατάσταση αυτή ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Μανώλης Τσικαλάκης ενημέρωσε με επιστολή του τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη, τον υφυπουργό Κ. Κατσαφάδο και τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Θ. Κλιάρη.

«Είναι αδύνατον και αδιανόητο να παρανομούν ξαφνικά όλοι οι πλοίαρχοι των πλοίων της γραμμής αυτής και να παραβιάζουν το όριο ταχύτητας των 5 μιλίων που προβλέπεται για την είσοδο των πλοίων στο κεντρικό λιμάνι της Κέρκυρας», τονίζει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ και διευκρινίζει ότι όλοι αυτοί οι πλοίαρχοι που εμφανίζονται ως «παραβάτες» ουδεμία παρανομία έχουν διαπράξει, απεναντίας και αφού λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες ελιγμών που έχει καθένα από τα πλοία που κυβερνούν και τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά, κρίνουν και αποφασίζουν για την ταχύτητα που πρέπει να έχει το κάθε πλοίο για να μπει με ασφάλεια στο λιμάνι της Κέρκυρας και στη συνέχεια να βγει από αυτό, όπως γίνεται σε κάθε λιμάνι της χώρας.

Ο Μαν. Τσικαλάκης στην επιστολή του χαρακτηρίζει «απαράδεκτη» τη στοχοποίηση των πλοιάρχων με βάση τον Κανονισμό του 1978 και εξηγεί ότι τα πλοία εκείνης της εποχής ουδεμία σχέση είχαν με τα σημερινά, τα οποία είναι αδύνατον να τηρούν το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας των 5 μιλίων για τον απλούστατο λόγο ότι δεν μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια έχοντας τόσο χαμηλή ταχύτητα.

Η ΠΕΠΕΝ ζητά να σταματήσει άμεσα το «κυνήγι των μαγισσών», η ταλαιπωρία και ο στιγματισμός των συναδέλφων τους και να ανακληθούν όλα τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί σε βάρος τους για παραβίαση του ορίου ταχύτητας κατά την είσοδό τους στο λιμάνι. Τονίζει, τέλος, την ανάγκη θέσπισης νέου Γενικού Κανονισμού, ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τις σημερινές συνθήκες και τις προδιαγραφές των σύγχρονων πλοίων.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Νομίζω πως εδώ είναι το κατάλληλο θέμα για να συζητήσουμε για τα λιμάνια και τους τρόπους-κανόνες προσέγγισης πλοίων σε αυτά.Πιστεύω πως θα έπρεπε κάθε λιμεναρχείο της χώρας να θέτει κάποιους κανόνες οι οποίοι να σχετίζονται με τις εκάστοτε ιδιορρυθμίες κάθε λιμανιού.Οι κανόνες αυτοί θα μπορούσαν να αναγράφονται και επίσημα σε ένα εγχειρίδιο το οποίο θα είναι ευαγγέλιο για τους πλοιάρχους. Βεβαίως το εγχειρίδιο θα μπορεί να ενημερώνεται ανάλογα με τις αλλαγές που θα υφίστανται σε κάθε λιμένα,όπως βάθη νέα έργα κτλ..

Το ανωτέρω δε το κατέβασα από το κεφάλι μου.

Ακριβώς το ίδιο ισχύει και ακολουθείται κατά γραμμα στην αεροπορία από τον icao με το σχετικό εγχειρίδιο προσεγγίσεων απογειώσεων και αεροναυτιλίας.

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν οι Γενικοί Κανονισμοί Λιμένων οι οποίοι εξυπηρετούν αυτό το σκοπό. 

Επίσης οι λιμενικές αρχές παρεμβαίνουν όπου χρειαστεί ως αρμόδιες για την εφαρμογή των ΓΚΛ και των κανονισμών ασφαλείας. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ισχυει φέτος η υποχρεωση για μειωμένη ταχύτητα λίγο πριν την είσοδο στον πειραια? Βλέπω να έρχονται γκαζομενα όλα μέχρι τη πειραικη

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Περιορισμός ταχύτητας για τα ταχύπλοα από τη Θεσσαλονίκη

Quote

α) Κατά τον κατάπλου στο λιμένα της Θεσσαλονίκης:

i) από τη νότια είσοδο της Ζώνης Διαχωρισμού Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (φ: 40ο 27΄18΄΄Β, λ: 22ο 47΄15΄΄ Α) μέχρι και την παράλλαξη Μικρό Έμβολο η μέγιστη ταχύτητα καθορίζεται στους 24 κόμβους,

ii) από την παράλλαξη Μικρό Έμβολο μέχρι και τα νότιανοτιοδυτικά όρια του αγκυροβολίου Θεσσαλονίκης η μέγιστη ταχύτητα καθορίζεται στους 10 κόμβους. β) Κατά τον απόπλου από τον λιμένα της Θεσσαλονίκης από τα νότιανοτιοδυτικά όρια του αγκυροβολίου Θεσσαλονίκης μέχρι και τον φανό «Παλιομάνα» (φ: 40ο 34΄54΄΄Β, λ: 22ο 53΄30΄΄  Α) η μέγιστη ταχύτητα καθορίζεται στους 10 κόμβους.

Εντός του αγκυροβολίου Θεσσαλονίκης καθώς και σε απόσταση ακτίνας ενός (1) ν.μ. από τους φανούς εισόδου του Λιμένα Θεσσαλονίκης, όλα τα πλοία θα πλέουν σύμφωνα με την οριζόμενη στο άρθρο 2, παρ.1 του (δ) σχετικού καθώς και στο άρθρο 4 του (β) ομοίου μέγιστη ταχύτητα των πέντε (05) κόμβων.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αν και δεν είμαι σίγουρος για το ορθό topic, αλλά ζούμε μεγάλες στιγμές. Τα ύστερα του κόσμου:

https://www.naftemporiki.gr/maritime/1467616/anoixe-o-diaylos-toy-naystathmoy-gia-ta-emporika-ploia-meta-apo-paremvasi-tis-eenma/

Θα επιτρέπεται η κυκλοφορία πλοίων στον δίαυλο τα βράδια!

 

Και η σχετική NAVTEX:

532/2023 - SALAMINA NAVAL BASE CHANNEL. ANNUAL NOTICE TO MARINERS 5/2023. MODIFICATION OF PASSING RESTRICTIONS FROM THE CHANNEL OF SALAMINA NAVAL BASE AT NIGHT. (hnhs.gr)

SALAMINA NAVAL BASE CHANNEL
DURING NIGHT, PASSAGE THROUGH THE CHANNEL IS PERMITTED, AFTER PERMISSION FROM THE SALAMINA NAVAL BASE, WHICH IS REQUESTED THROUGH THE CENTRAL PORT AUTHORITIES OF PIRAEUS/ELEFSINA. THE SHIP'S REQUEST MUST BE FORWARDED TO THE RESPECTIVE CENTRAL PORT AUTHORITIES TWO (2) HOURS BEFORE THE REQUESTED PASSAGE TIME. THE REMAINING PROCEDURES REMAIN IN FORE AS DESCRIBED IN THE ANNUAL NOTICE TO MARINERS 5/2023.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...