Jump to content
Shipfriends

Capital Product Partners


Recommended Posts

Quote

Πολύ ενδιαφέρον θέμα σήμερα στην Tradewinds με κομμάτια από το World LNG Summit που έλαβε χώρα στην Αθήνα και μάλιστα με πάνελ μόνο δύο ατόμων. Της Μαρίας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη.

 

Για να δούμε τι είπε και ο πρεζιντέντε, ο οποίος ξεκαθάρισε πως έχει μεγάλη εμπιστοσύνη στο LNG και σαν αγορά φορτίου/πλοίων αλλά και σαν καύσιμη ύλη για τα πλοία του. Θεωρεί δε ότι όπως είναι διαμορφωμένα τα πράγματα αυτήν τη στιγμή όσον αφορά την καύσιμη ύλη, τα dual fuel πλοία είναι η καλύτερη λύση. Ένα άλλο πολύ ενδιαφέρον έχει να κάνει με τα πλοία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα που έχει παραγγείλει η εταιρεία, για τα οποία έχουμε μιλήσει παραπάνω. Δεν υπάρχει κάποια επισυναπτόμενη πολυετής ναύλωση σε αυτά, η ναυπήγηση είναι καθαρά on spec. Και προτίθενται στην Capital να τα λειτουργήσουν σαν LPG carriers για όσον καιρό κρίνουν εκείνοι πως χρειάζεται. Με άλλα λόγια μόλις βρεθεί κανείς σε ανάγκη για τέτοια πλοία, θα κάνουν cash in, είτε με τη μορφή πολυετούς ναύλωσης με γερά λεφτά, είτε με πώληση. Κάτι παρόμοιο σκέφτονται να κάνουν και με τα 2 x VLACs(Very Large Ammonia Carriers) που έχουν παραγγείλει, αν δεν υπάρχει η ζήτηση τότε τα πλοία δύνανται να δουλέψουν και σαν LNG.

 

Οι περισσότεροι εξ’ υμών έχετε μια εικόνα του συγκεκριμένου ανθρώπου με βάση τις οπαδικές σας προτιμήσεις και τα όλα όσα κατά καιρούς έχουν ακουστεί για το πρόσωπό του και τον συγκρουσιακό του χαρακτήρα. Αν αφήσει κανείς όλα αυτά στην άκρη και δεί ψυχρά τα πράγματα όμως, βλέπει έναν επιχειρηματία που είναι πανέξυπνος και δένει τις επενδύσεις του από πολλές μεριές. Και είναι και ένας άνθρωπος της εποχής του, που πηγαίνει με τις εξελίξεις και τη νέα τεχνολογία γιατί καταλαβαίνει πως όσο αργεί να επιβιβαστεί στο τρένο αυτό, τόσο περισσότερο πιθανό γίνεται να το χάσει για πάντα. Έχω φωτογραφίσει κατά καιρούς κάμποσα πλοία του από τις αρχές των 2000s, το προφίλ του στόλου του τότε, δεν έχει την παραμικρή σχέση με το προφίλ του στόλου τώρα.

 

Τέλος και οι δυό πλοιοκτήτες κάλεσαν ομοθυμαδόν τους Έλληνες συναδέλφους τους να βγάλουν την τσίμπλα από το μάτι(δικό μου αυτό με την τσίμπλα:D) και να ακολουθήουν τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της ενεργειακής ανανέωσης, λέγοντάς τους πως τώρα είναι μια καλή στιγμή να γίνει αυτό. Και υπονοώντας φυσικά πως το αντίθετο θα είναι κακό γι αυτούς. Άλλο να τα λέει ο υπογράφων όπως εδώ και μερικά χρόνια, κι άλλο να τα λένε η Αγγελικούση κι ο Μαρινάκης. Γρηγορείτε!

Link to comment
Share on other sites

Και εγένετω Capital Offshore. Είναι η καινούρια εταιρεία του ομίλου που θα στεγάσει εμπορικά τα 7 πλοία platform supply που απέκτησε πρόσφατα ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Αγορές συνολικής αξίας 106 εκατομμυρίων δολλαρίων, μάλιστα η Tradewinds σπεκουλάρει πως ο σκοπός τους είναι να αγοράσουν 10 συνολικά πλοία τέτοιου τύπου, αυτήν τη στιγμή το compteur γράφει 7.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 7/21/2023 at 3:25 PM, Nick the Greek said:

Πρωτοπορεί ο Πρόεδρος και σε μια κίνηση που είναι πρωτοσέλιδη παντού από χτές οπότε και ανακοινώθηκε, προχώρησε στην παραγγελία 2 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα. Η παραγγελία ετέθη στη Hyundai Mipo με τη χωρητικότητα των πλοίων να είναι περί των 22,000 κυβικών μέτρων και το συνολικό κόστος στα 141.5 εκατομμύρια δολλάρια. Το ναυπηγείο μάλιστα λέει πως εκτός από το υγροποιημένο διοξείδιο, το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει LPG όπως και αμμωνία. Η εφημερίδα αναφέρει πως σε παραγγελία υπάρχουν αυτήν τη στιγμή μόνο άλλα 2 πλοία τέτοιου τύπου παγκοσμίως, καταλαβαίνει κανείς πως μιλάμε για μια αγορά που είναι στα σπάργανα. Αυτό όμως σημαίνει ελληνική ναυτιλία, πρωτοπορία, μελετημένο ρίσκο, τόλμη και φυσικά το να συνειδητοποιεί κανείς πως η τεχνολογία και οι εξελίξεις δεν είναι εχθρός αλλά μάλλον ευκαιρία.

49f943a24fdd7a60a6a47f790f56d30d?image_v

 

Πού΄ σαι ρε Λέων, πιάσε άλλα δύο LCO2 newbuildings για το παιδί με το μούσι, εκεί, στο τραπέζι 4. Άλλα 2 πλοία λοιπόν και πάλι στη Hyundai Mipo επιβεβαίωσε ο Πρόεδρος με παράδοση τέλος του 2026. 

Link to comment
Share on other sites

Σε συνέχεια όσων αναφέρει ο @Nick the Greek, στην κορωνίδα του ΔΟΛ/ΔΟΜ, στο "Βήμα"/"Οικονομικός Ταχυδρόμος" της Κυριακής 4-2-2024, αναδημοσιεύται άρθρο της Wall Street Journal με τίτλο "Μιά νέα λύση για τις εκπομπές CO2: Υποθαλάσσια αποθήκευση" .

Παραβλέποντας τον αναπόφευκτο λιβανωτό, δεν μπορεί κανείς παρά να εντυπωσιασθεί από την προσέγγιση ενός φλέγοντος ζητήματος, όπως η απανθρακοποίηση. Δεν έχω την γνώση ούτε τα εργαλεία να κρίνω το εγχείρημα, αλλά μοιάζει να ανοίγονται δρόμοι δύσληπτοι στον μέσο άνθρωπο.

(Πως κολλάνε τώρα αυτά τα πρωτοποριακά με τσακωμούς με Τίγρηδες, Μπαλτάκους και varίστες, επίσης αδυνατώ να αντιληφθώ)

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά είναι καταιγιστικά τα νέα για τον ναυτιλιακό όμιλο του Βαγγέλη Μαρινάκη, είναι κάθε μέρα στα πρωτοσέλιδα του ναυτιλιακού τύπου. Σήμερα έχουμε επιβεβαιωμένη παραγγελία 4 VLCC στο ναυπηγείο Dalian Shipbuilding της Κίνας. Τα πλοία θα είναι dual fuel με το εναλλακτικό καύσιμο να είναι το LNG. Παράδοση 2026 και 2027 είναι ο στόχος.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
6 hours ago, Nick the Greek said:

Ο πλοιοκτήτης νομίζω λέγεται Μαρινάκης(με επιφύλαξη αυτό) και δεν ξέρω αν έχει σχέση με τον Πρόεδρο. 

 

 

Για τον Μαρινάκη του Ολυμπιακού ξέρω ότι δεν έχει ούτε ένα πλοίο στην Ελληνική σημαία, όπως επίσης δεν έχει ούτε έναν Έλληνα ναυτικό στα πλοία του 

Link to comment
Share on other sites

Αυτά που γράφω μου τα έχει πει άνθρωπος του Ολυμπιακού και ίσχυαν μέχρι τις προηγούμενες δημοτικές εκλογές του 2019. Από τους πίνακες προκύπτει ότι πρόσφατα ή μεταγενέστερα θα κυματίζει η σημαία μας σε κάποια πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από το Mentilibar, ο Πρόεδρος στα νέα -και πάλι- για ναυτιλιακούς λόγους. Σύμφωνα με την Tradewinds, η Hyundai Samho Heavy Industries επιβεβαιώνει παραγγελία 4 x LNG των 174,000 κυβικών μέτρων για την Capital. Συνολικό κόστος 1.08 δισεκατομμύρια δολλάρια ή 270 εκατομμύρια ανα πλοίο με παράδοση το 2028, τέσερα χρόνια στο μέλλον δηλαδή. Η τιμή των πλοίων είναι σε ύψος ρεκόρ, το προηγούμενο ήταν στα 267 εκατομμύρια δολλάρια ανά πλοίο. 

 

Σε άλλα σχετικά με την εταιρεία νέα, μια εταιρεία που λέγεται Yoda PLC είναι πια κάτοχος του 25.7% των μετοχών της εισηγμένης εταιρείας, φυσικά με τον Βαγγέλη Μαρινάκη να εξακολουθεί να έχει στην κατοχή του το 54% των μετοχών. Η εταιρεία φέρεται να ανήκει στον Γιάννη Παπαλέκα, ο οποίος είναι ιδρυτής και αφεντικό της Globalworth Real Estate Investments. Εννοείται δεν είναι τυχαία όλη αυτή η συμμετοχή, για να δούμε τι θα βγεί από αυτό στο μέλλον. 

Link to comment
Share on other sites

Ο Πρόεδρος δεν ασχολείται μόνο με την ΕΠΟ και το Σύνδεσμο Διαιτητών Γρεβενών :D, αλλά κάνει και αγοραπωλησίες πλοίων, παντελονιάζοντας συνολικά 81 εκατομμύρια από τις τελευταίες τρείς. Πρόκειται για πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που ήταν κομμάτι του στόλου της εισηγμένης Capital Product Partners. Πρόκειται για το Akadimos (IMO 9706308) των 9,300 TEU και τα αδελφά των 5,100 TEU με ονόματα Fos Express (IMO 9348699) και Seattle Express (IMO 9348687). Οι κινήσεις αυτές γίνονται έτσι ώστε η εισηγμένη εταιρεία να μείνει μόνο με πλοία LNG στον στόλο της. Δεν αναφέρεται ο(οι) αγοραστής(ές), δεν ξέρω δηλαδή αν πωλούνται σε τρίτους ή σε κάποια ιδιωτική εταιρεία του Προέδρου. Νομίζω όμως πως πρόκειται για τρίτους αγοραστές.  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Συνολικά 153 εκατομμύρια δολλάρια απεκόμισε η Capital σύμφωνα με την Tradewinds από την πώληση ακόμη 3 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην γερμανική Peter Dohle Schiffahrts. Όλα τα πλοία είναι του 2011 και χωρητικότητας 9,954 TEU. Πρόκειται για τα Athos (IMO 9406738), Aristomenis (IMO 9408841) και Athenian (IMO 9408865) τα οποία έχουν ακόμη 3ετείς ναυλώσεις στην Hapag-Lloyd στα 27 χιλιάρικα την ημέρα το καθένα, με οψιόν του ναυλωτή για άλλα 2 χρόνια στα 32 χιλιάρικα την ημέρα. Όλα αυτά στο πλαίσιο της μετατροπής της εισηγμένης εταιρείας σε μια που να κατέχει πλοία που άπτονται του τομέα της ενέργειας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...