Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Συμφωνα με τον τοπικο τυπο, επενδυσεις υψους €25εκ προκειται να πραγματοποιηθουν στο λιμανι κατακολου, απο τη ΝΑ Ηλειας και το ΛΤ. Ακομη βεβαια το ολο θεμα ειναι στο σταδιο της μελετης, αλλα χοντρικα το project αφορα την κατασκευη τεταρτης θεσης πλαγιοδετησης, την επεκταση του κυματοθραυστη και την επεκταση της μαρινας.

Το ευχαριστο (για τους Ηλειους) ειναι οτι ολοι οι τοπικοι αξιωματουχοι, εχουν κοινη γραμμη στο συγκεκριμενο θεμα (λιμανι και σχετιζομενα εργα εκτος λιμενος), σε αντιθεση με την Πατρα και την Αχαια οπου τα λιμενικα εργα ειναι στιβος μαχης για εσωκομματικες και μη αντιπαραθεσεις στα 2 κομματα.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Υπό κατάρρευση το κρηπίδωμα στο λιμάνι του Κατάκολου.

Ορατό είναι πλέον το ενδεχόμενο της κατάρρευσης του νότιου κρηπιδώματος του λιμανιού του Κατάκολου, στην Ηλεία.

Πρακτικά σημαίνει ότι θα διακοπεί η λειτουργία μιας εκ των δύο θέσεων πρόσδεσης των κρουαζιερόπλοιων, διαφόρων ακτοπλοϊκών εταιρειών, που μεταφέρουν τουρίστες.

Ήδη ο Νομάρχης Ηλείας, κ. Καφύρας απέστειλε επιστολή στην υπουργό Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με την οποία ζητά τη χρηματοδότηση της Ν.Α. Ηλείας με το ποσό των 500.000 ευρώ, ώστε να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες επισκευές.

Πηγή : zougla.gr

Kαλά δεν έχει ακούσει τίποτα ο κ. Νομάρχης δια τους χαλεπούς καιρούς που διερχόμεθα ως Έθνος ??? Αγάντα, και όταν καταρρεύσουν κάποτε ...με το καλό και οι δύο θέσεις πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων, ας μας το ξαναθυμήσουν...:(

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Λιμάνι Κατακολου

Πηγή: ΚΕΡΔΟΣ

Στο λιμάνι του Κατακόλου προωθείται το έργο υπό τον τίτλο «Προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την τροποποίηση προγραμματικού σχεδίου λιμένα Κατακόλου» και αφορά στην επέκταση των λιμενικών εγκαταστάσεων του λιμένα Κατακόλου, προκειμένου να δύναται να ανταποκριθεί στην αυξημένη μελλοντική ζήτηση για θέσεις πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων, όπως αυτή αποτυπώνεται στις σχετικές προβλέψεις για την τουριστική κίνηση έως το 2025, που έχουν πραγματοποιηθεί στα πλαίσια τεχνοοικονομικής μελέτης του έργου.

Ο λιμένας Κατακόλου εξυπηρετεί σήμερα κρουαζιερόπλοια τα οποία εντάσσουν στο πρόγραμμά τους επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας. Μέχρι σήμερα η τουριστική κίνηση βαίνει διαρκώς αυξανόμενη και, σύμφωνα με σχετικές προβλέψεις, για την επόμενη 15ετία αναμένεται να συνεχίσει με αυτό τον ρυθμό, καθιστώντας σύντομα ανεπαρκείς τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η τροποποίηση του εγκεκριμένου προγραμματικού σχεδίου λιμένα Κατακόλου, έτσι ώστε να αυξηθούν οι θέσεις παραβολής κρουαζιεροπλοίων από τρεις που είναι σήμερα σε τέσσερις.

Τα προγραμματιζόμενα έργα μέσω της αύξησης της δυναμικότητας του λιμένα δημιουργούν προϋποθέσεις για τη διερεύνηση των οικονομικών, κοινωνικών, συγκοινωνιακών και λοιπών δραστηριοτήτων. Παράλληλα δημιουργείται μία νέα ανταγωνιστική μαρίνα στην ευρύτερη περιοχή. Οι λιμενικές εγκαταστάσεις του κυρίως λιμένα και της νέας μαρίνας, τόσο κατά τη φάση κατασκευής, όσο και κατά τη φάση λειτουργίας, θα είναι αυτοτελείς και ουδόλως αλληλοεμπλεκόμενες.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Κινδυνεύουν τα κρουαζιερόπλοια στο Κατάκολο προειδοποιεί η MSC

Πηγη: MEDIASHIPPING

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων στον κόσμο, η MSC, για το λιμάνι του Κατακόλου. Μάλιστα, με επιστολή της προς τα συναρμόδια υπουργεία και το Λιμενικό Ταμείο Πύργου, περιγράφοντας ο εκπρόσωπος του ξένου ναυτιλιακού κολοσσού τις συνθήκες στο λιμάνι του Κατακόλου επισημαίνει ότι «η κατάσταση όσον αφορά την ασφαλή παραβολή των πλοίων την εποχή που διανύουμε, χειροτερεύει». Στη συνέχεια, ο εκπρόσωπος της MSC Crociere SA κ. Περικλής Α. Κατσίνας αναφέρει πραγματικά περιστατικά, ώστε να αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο την πραγματική κατάσταση του κομβικού για τα κρουαζιερόπλοια λιμανιού της δυτικής Πελοποννήσου.

Αναλυτικότερα, η MSC υπογραμμίζει ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του στόλου της, το ΜSC «Splendida» ύστερα από υψηλή αποθαλασσία που επικρατούσε μέσα στο λιμάνι χωρίς ιδιαίτερα δυνατό άνεμο, ήταν αδύνατο να προσδέσει στη μοναδική διαθέσιμη προβλήτα την 28 Ιανουαρίου, την 19 Φεβρουαρίου και 2 Μαρτίου του τρέχοντος έτους και εξηγεί τον λόγο: «Λόγω επιτρεπτού βυθίσματος (-10) το πλοίο όταν προσεγγίζει στο Κατάκολο μπορεί να προσδέσει στη συγκεκριμένη προβλήτα μόνο, αλλά με το ένα τρίτο περίπου του μήκους του εκτός προβλήτας (12 μέτρα), καθόσον η υφιστάμενη προβλήτα είναι μικρή για τέτοιου είδους πλοία, χωρίς δέστρες και χωρίς ικανοποιητικό αριθμό παρεμβυσμάτων».

Συμπληρωματικά ο κ. Π. Κατσίνας αναφέρει ότι «το αποτέλεσμα ήταν να μην είναι δυνατό οι περιηγητές να πραγματοποιήσουν τις εκδρομές τους στην Ολυμπία και να χαθεί εκ νέου ένα σημαντικό ποσό για την τοπική κοινωνία, το Μουσείο και τους αρχαιολογικούς χώρους ειδικά μάλιστα τη στιγμή που γίνονται σοβαρές κυβερνητικές προσπάθειες για ανάπτυξη της κρουαζιέρας».

Ενημερώνει επίσης ότι το μικρότερο πλοίο της εταιρείας MSC "Magnifica" κατάφερε να προσδέσει ύστερα από επιτυχή δεύτερη προσπάθεια του πλοιάρχου, καθόσον και πάλι κατά τη διάρκεια των χειρισμών του την 3 Μαρτίου επικρατούσε ιδιαίτερα υψηλός κυματισμός και ισχυρός άνεμος και επισημαίνει ότι «η κατάσταση αυτή του απροστάτευτου λιμανιού δυσχεραίνει τις προσπάθειες των πλοίων μας, οι προσεγγίσεις των οποίων στηρίζονται πλέον στις ιδιαίτερες προσπάθειες των πλοιάρχων».

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ

Επιπλέον η MSC στην επιστολή της υπογραμμίζει ότι «οι προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων κατά τη διάρκεια του 2010 ήταν 360 και οι επιβάτες που αποβιβάσθηκαν ήταν 736.869, ενώ για εφέτος θα προσεγγίσουν το Κατάκολο 420 πλοία με 950.000 επιβάτες» και τονίζει παράλληλα ότι «όπως αντιλαμβάνεστε το θέμα της βελτίωσης των λιμενικών σας εγκαταστάσεων είναι πλέον επιτακτικό για την ασφάλεια τόσο των καταπλεόντων πλοίων όσο και του λιμένος».

Στην επιστολή επισημαίνεται επίσης ότι «επειδή η όποια βελτίωση των υπαρχόντων λιμενικών εγκαταστάσεων καθώς και η επέκταση της προβλήτας προστασίας απαιτούν αρκετό χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν, παρακαλούμε όπως εξετάσετε άμεσα το θέμα της προστασίας του λιμανιού με οποιοδήποτε τρόπο, καθώς και της ενδυνάμωσης των ήδη υφισταμένων προβλητών με δέστρες και παρεμβύσματα, ικανά να εξυπηρετήσουν τα πλοία που καταπλέουν στο λιμάνι, προκειμένου να αποφευχθεί κάποιο σοβαρό ατύχημα που θα έχει δυσμενείς συνέπειες για το λιμάνι» και καταλήγει η επιστολή λέγοντας: «Ολα όσα εκτίθενται σας έχουν επισημανθεί ήδη από τριμήνου χωρίς δυστυχώς μέχρι σήμερα να υπάρξει κάποια αντίδραση».

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Εργα υψους 6,7 εκατ.ευρω αναμενεται να υλοποιηθουν το προσεχες διαστημα στο λιμανι του Κατακολου.Τα εργα ενταχθηκαν στο ΕΣΠΑ και αφορουν τις παρακατω επεμβασεις:

Το έργο, όπως αναφέρεται στο Τεχνικό Δελτίο που υπέγραψε ο κ. Κατσιφάρας, περιλαμβάνει: Πρώτον, την επέκταση του παραλιακού κρηπιδώματος μπροστά από τα καταστήματα με την κατασκευή κρηπιδότοιχου από τεχνητούς ογκόλιθους σε απόσταση οκτώ μέρων από το υφιστάμενο παραλιακό και σε μήκος 206 μέτρων. Προβλέπεται, επίσης, η κατασκευή κρηπιδότοιχου μήκους 63 μέτρων περίπου ο οποίος ωροθετείται μεταξύ του υφιστάμενου παραλιακού και του ανατολικού παραλιακού κρηπιδώματος της Μαρίνας Κατακόλου. Δεύτερον, το έργο περιλαμβάνει επέκταση του προσήνεμου Μώλου του λιμένα σε απόσταση 150 μέτρων περίπου και, τρίτον, συμπληρωματικές εργασίες στον κεντρικό προβλήτα με την κατασκευή νέας νησίδας παραβολής και μεταλλικής πεζογέφυρας προς περαιτέρω επέκταση της βόρειας πλευράς του προβλήτα.

Περισσοτερα στο ypodomes.com

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σχετικά με την παραπάνω δημοσίευση του Mιλτιάδη, να σημειώσουμε πλέον τα εξής:

 

Το «πράσινο φως» για την χρηματοδότηση συνολικού ύψους 12. 265.000 ευρώ των λιμενικών έργων του Κατακόλου, δόθηκε στις 26 Ιουνίου από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε και φέρει την υπογραφή του κ. Αλμούνια. Οι σκληρές προσπάθειες που κατέβαλε επί μήνες ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Δημήτρης Αποστολόπουλος, συνομιλώντας απευθείας με την Διαχειριστική Αρχή και απαντώντας σε συνεχή ερωτήματα που έθεταν οι ευρωπαίοι τεχνοκράτες έως ότου πεισθούν για την αναγκαιότητα της χρηματοδότησης των λιμενικών έργων, απέφεραν καρπούς. Το σημαντικό είναι ότι η απόφαση αυτή που κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, προβλέπει για τα συγχρηματοδοτούμενα αυτά έργα, ότι το ποσοστό με το οποίο θα συμμετάσχει η ΕΕ ανέρχεται περίπου στο 92%. Τα έργα θα πρέπει να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2015. Σημαντικό είναι επίσης να τονίσουμε ότι στην ίδια απόφαση, το κτήριο που προβλέπεται να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες που απορρέουν από τη συνθήκη Σέγκεν, θα χρηματοδοτηθεί ξεχωριστά με 2.000.000 ευρώ και η χρηματοδότηση αυτή θα γίνει 100% από ευρωπαϊκούς πόρους.

 

 

Από το ilialive.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 5 months later...

Μιας και πιασαμε σε αλλο θεμα την κατασταση των ελληνικων σιδηροδρομων, την τελευταια εβδομαδα απο το Κατακολο, εχουν φυγει πεντε κρουαζιεροπλοια που δεν καταφεραν να δεσουν ... Nieuw Amsterdam, MSC Orchestra, MSC Preziosa, MSC Fantasia, Costa Magica ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

12 εκ για επιπλεον εργα, εταξε ο (εκ νεου υποψηφιος) περιφερειαρχης για το κατακολο.

 

Ολοκληρώθηκαν τα έργα που περιελάμβαναν την προέκταση του προσήνεμου μόλου, την κατασκευή νησίδας στον κεντρικό λιμενοβραχίονα και την επέκταση της προκυμαίας μπροστά από τα καταστήματα. Μέσα στον Απρίλη θα γίνει προκήρυξη του διαγωνισμού για τη δεύτερη φάση του έργου, προϋπολογισμού 10 εκ. ευρώ, το οποίο αφορά κτιριακές υποδομές που τώρα δεν υφίστανται καν, ενώ η τρίτη φάση θα περιλαμβάνει την διαμόρφωση μαρίνας. Στις 275 οι προγραμματισμένες αφίξεις μέχρι τώρα για το 2016, από 240 πέρσι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...

ο γαλαζιος βουλευτης και πρωην υπουργος κωστας τζαβαρας, καταγγελει το δημοτικο λιμενικο ταμειο κατακολου και ιδιαιτερα την προηγουμενη, γαλαζια επισης, διοικηση του για "σημεια και τερατα" και προτεινει την καταργηση του δημοτικου λιμενικου ταμειου και την ιδρυση οργανισμου λιμενος, κατα τα προτυπα αλλων λιμανιων εθνικης σημασιας

εγιναν μπιλιες οι γαλαζιοι της ηλειας, με τους μεν να κατηγορουν τους δε, οτι προωθουν την ιδιωτικοποιηση του λιμανιου κλπ

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...