Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ξέρει κανείς αν είναι αυτό το Αιγεύς που κάποτε έκανε δρομολόγια προς και από Σαμοθρακη; Διάβασα όλα τα posts του θέματος, αλλά δεν βρήκα κάτι. Ακούω την μητέρα μου να μιλάει για ένα Αιγεύς, αλλά δεν ξέρω αν είναι αυτό. Θα της το δείξω να δούμε αν της θυμίζει κάτι...

Επίσης αν είναι αυτό, γνωρίζει κάποιος κάποια χαρακτηριστικά του πλοίου, μήκος, ταχύτητα, μεταφορική ικανότητα...

Link to comment
Share on other sites

Εκανε την δεκαετία του 70 και του 80 το δρομολόγιο Κύμη - Αγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Σαμοθράκη - Αλεξανδρούπολη - Καβάλα. Είχε και κάποιες χρονιές μια προέκταση από Λήμνο προς Μυτιλήνη. 

Αλλωστε το δρομολόγιο αυτό ήταν 3 μέρες περίπου.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ας το θυμηθουμε δεμενο στο Κερατσινι την πρωτη χρονια παροπλισμου του εκει

Παρατηρουμε οτι ,με εξαιρεση τον καταπελτη που λειπει,πιθανον για εργασιες, οτι το πλοιο ειναι σε αρκετα καλη κατασταση

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Καταχώρηση στην κυρίαρχη από την Λάρισα και βορειότερα (τότε), εφημερίδα "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ", 1 Φεβρουαρίου 1974. (Χαμηλή ανάλυση, αλλά σκέφθηκα ότι έχει ενδιαφέρον).

 

ΑΙΓΕΥΣ 01021974.jpg

Link to comment
Share on other sites

To Αιγεύς είχε ανάγλυφα πάνω στον καταπέλτη το όνομα του ναυπηγείου του και το έτος κατασκευής του, 1970. 

Μην ξεχνάμε ότι στο σύμπλεγμα Βόλου - Σποράδων _ Κύμης, μόλις το 1968, 2 χρόνια πριν είχε έλθει το επίσης νεότευκτο Σκύρος των 53 μ.

που μπορούσε να μεταφέρει αυτοκίνητα. Εστω αυτά τα 25, μαζί με τα 9 που είχε στο κάτω γκαράζ που κατέβαιναν με ασανσέρ. 

Μέχρι τότε το Κύκνος και το Βόρειοι Σποράδες, που έκαναν την γραμμή ήταν απλά επιβατικά. Στην Αλόννησο μάλιστα δεν έδεναν καθόλου και άφηναν τους επιβάτες με βάρκα. 

Υπήρχε και το ξύλινο Μπόρα στην γραμμή Κύμης - Σκύρου που σήκωνε και πανί και κάτι μικρά που έκαναν Βόλο - Τρίκερι - Σκιάθο. 

Προφανώς το εντελώς κλειστό Αιγεύς με τα 50 αυτοκίνητα ήταν μεγάλο αυτοκίνητο στα 60 μ μήκος 

Τώρα αν θα δούλευε σήμερα, μην λέμε μεγάλη κουβέντα, αφού μέχρι πέρσι το Σύμη, αδελφό πλοίο της Σκυριανής Ανεμόεσσας, δούλευε από το Μαντούδι και τον Αγιο Κωνσταντίνο και αυτό σαν το Αιγεύς είναι. 

Από την άλλη τα 94 μ και τα 156 αυτοκίνητα του Αχιλλέα είναι τεράστια διαφορά, έστω και αν δεν υπάρχει πλέον το δρομολόγιο για Λήμνο από Κύμη, αφού τα φορτηγά που κάνουν τον τζίρο και το κουμάντο στις γραμμές, δεν τα νοιάζει αν κάνουν 10 ώρες από το Λαύριο, αντί για 5 από την Κύμη. Για τους επιβάτες η διαφορά θα ήταν μεγάλη στο κόστος έστω και αν χρειαζόταν να κάνουν τον απαίσιο δρόμο Χαλκίδας - Λεπούρων. 

Ας ελπίσουμε ότι μέχρι το 2026 θα έχει τελειώσει ο περιφερειακός της Χαλκίδας και του Βασιλικού και της Αμαρύνθου και θα έχει μειωθεί κατά πολύ το πρόβλημα.

Η θα κάνουν μία προβλήτα απέναντι από την Αγία Μαρίνα, ώστε να πέσει στα 3 μίλια η απόσταση και στα 20 λεπτά η διαδρομή και με την χρήση του πολύ καλύτερου δρόμου Στύρων - Λεπούρων, υπάρξει μία καλύτερη εναλλακτική.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...