Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μία φωτογραφία σημερινή του Νεάσα Εξπρές, στο μόλο ΔΕΗ, σε αθλία όπως βλέπετε κατάσταση (η πλώρη του είναι στραπατσαρισμένη).

Διάβασα σε ένα παλαιότερο μήνυμα ότι το πρώτο του όνομα ήταν Αιγεύς.

Γνωρίζει κανείς αν πρόκειται για το ίδιο πλοίο που για κάποιο διάστημα πήγαινε από Ραφήνα, Μαρμάρι - Κάρυστο;

post-929-128326967431_thumb.jpg

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Είναι φυσικά το "Αιγεύς" (1970-1992) του Νομικού, το οποίο έχει περάσει και από τη Ραφήνα. Έχω την εντύπωση ότι έφευγε για την άγονη του Βορείου Αιγαίου (όπως το ίδιο έκανε κατά καιρούς και το "Λήμνος" και το "Σκόπελος").

Μετά την πώλησή του από το Νομικό πήγε στους Παξούς, ως "Ζέφυρος". Μετά το Ιόνιο ξαναγύρισε στο Αιγαίο και έγραψε την δική του ιστορία, ως "Σύρος Εξπρες", στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Μια φωτογραφία του από τις ημέρες δόξας του, ως "Σύρος Εξπρες", να μπαίνει μέσα στην Παρικιά της Πάρου.

post-360-128326967433_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι φίλε cortomaltese, θυμάμαι πάρα πολύ καλά και επιμένω, ότι για κάποιο διάστημα, έκανε τουλάχιστον τη γραμμή Ραφήνα-Κάρυστο,

δεν επιμένω για Μαρμάρι.

Και το θυμάμαι γιατί είχα ταξιδέψει για Κάρυστο με κάποιο Αιγεύς, σε ένα ...επεισοδιακό ταξίδι, με πάρα πολύ θάλασσα, που όταν κάποια στιγμή

με το καλό φτάσαμε, όλοι κάνανε το σταυρό τους που ...είχαμε σωθεί.

Είμουνα πιτσιρικάς όμως τότε και δυστυχώς δεν το έχω στο μυαλό μου σαν εικόνα, το σουλούπι του πλοίου.

...(όπως το ίδιο έκανε κατά καιρούς και το "Λήμνος" και το "Σκόπελος")...

Σύμπτωσις και ειρωνεία μαζί...

Σήμερα το απόγευμα, βγήκα σεργιάνι προς Πέραμα μεριά για να δοκιμάσω μια καινούργια ψηφιακή μηχανή που αγόρασα.

Στο μόλο ΔΕΗ, όπου και τράβηξα την πιο πάνω φώτο του Νεάσα, φωτογράφησα και το Σκόπελος που σαπίζει και αυτό,

ακριβώς δίπλα στο Νεάσα-Αιγεύς. Αν προσέξετε μάλιστα στο δεξί μέρος της φώτο του Σκόπελος, διακρίνεται το φουγάρο του Νεάσα (Ν).

post-929-128326967436_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Το είχα προλάβει ως ΑΙΓΕΥΣ στο Βόλο με τα χρώματα του Νομικού. Πήγαινε Σποράδες. Στη Ραφήνα ήταν μόνο αντικατάσταση του ΚΑΣΤΡΙΑΝΗ ΚΕΑΣ και ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ .Δηλαδή για λίγο διάστημα .Κανά δυο μήνες. Συγκεκριμένα για κάποιο λόγο έλειπε το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ είτε λόγω ετήσιας ακινησίας ή γιατί ήταν κατασχεμένο και έπαθε ξαφνικά βλάβη το ΚΑΣΤΡΙΑΝΗ ΚΕΑΣ που είχε μείνει . Και έμεινε χωρίς πλοία η νότια Εύβοια και τότε εκτάκτως το βάλανε. Στη Ραφήνα λεγόταν ΑΙΓΕΥΣ. ;)

Link to comment
Share on other sites

Κάποια από τα πλοία του Νομικού ήταν κάπως σαν πασπαρτού, δηλαδή πήγαιναν παντού.

Σίγουρα το "Αιγεύς" έχει κάνει Ραφήνα-Μαρμάρι, αλλά περισσότερο έχουν συνδεθεί με την άγονη του Βόρειου Αιγαίου και φυσικά τις Σποράδες.

Φαντάσου αυτό το καραβάκι να θαλασσοδέρνεται ταξιδεύοντας για Άγιο Ευστράτιο, Λήμνο, Καβάλα και όπου αλλού.

Λιμάνια αφετηρίας, εκτός από τη Ραφήνα, είχαν και την Κύμη και νομίζω και τον Άγιο Κωνσταντίνο.

Πάντως, είναι σημαδιακό για την ακτοπλοΐα μας ότι οι δύο αλλοτινοί "συνοδοιπόροι" σαπίζουν δίπλα δίπλα, ενώ σε λίγο τα πλοία του μεγέθους τους θα είναι είδος προς εξαφάνιση

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο βρε Γιάννη !!! ;) Μα λέω και εγώ τόσο πολύ ..γέρασα και τα μπερδεύω;

Tο θυμόμουν καλά το Αιγεύς.

Τώρα όσο αφορά το σχόλιο που έκανα για το Σκόπελος, αν προσέξετε και την φώτο του Νεάσα-Αιγεύς, φαίνεται στα αριστερά το Σκόπελος.

Link to comment
Share on other sites

Για αυτό το επεισοδιακό ταξίδι που λες αν είναι αυτό, είχα ακούσει τότε ότι πήγε για ώρες το ΑΙΓΕΥΣ στον όρμο του Μαραθώνα μέχρι να κοπάσουν οι άνεμοι. Δε μπορούσε να δέσει Ραφήνα. Δεν ξέρω αν ήσουν σε αυτό το ταξίδι μέσα.;)

Λόγω του πάθους μου με το ΚΑΣΤΡΙΑΝΗ ΚΕΑΣ και το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ θυμάμαι λεπτομέρειες που για άλλον είναι ασήμαντες. Ας πούμε όπως είχα αναφέρει και πιο πριν Θυμάμαι και την παντόφλα ΓΛΥΦΑ να κάνει Ραφήνα Μαρμάρι ένα καλοκαίρι μαζί με το ΚΑΡΥΣΤΟΣ βαμμένο με τα πράσινά του. Ή ας πούμε θυμάμαι να έρχεται στα Στύρα το ΑΝΝΑ Λ το μεσημέρι το 1975 όταν είχαν πολλή δουλειά το ΚΑΣΤΡΙΑΝΗ ΚΕΑΣ και το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ κατακαλόκαιρο. Αφού χωρίς να θέλω να ταξιδέψω έπαιρνα το 143 Τηλέφωνο να μάθω τι κάνουν τα καραβάκια μου κάθε μέρα μετά τη μία το μεσημέρι που έλεγε τα δρομολόγια της επόμενης μέρας..

Link to comment
Share on other sites

Ισως αυτό που λες να έγινε είτε κατα την επιστροφή του πλοίου στη Ραφήνα,είτε κάποια άλλη μέρα.

Εγώ ταξίδευα όπως λέω και στο μήνυμα μου προς Κάρυστο, και παρόλο που έχουν περάσει τρίαντα χρόνια τουλάχιστον,

έχω ακόμα στο μυαλό μου τις εικόνες από ένα σαλόνι γεμάτο κόσμο, με κάποιες γυναίκες να στριγγλίζουν υστερικά

και τα παράθυρα του πλοίου, που την μιά στιγμή έβλεπες ουρανό, και την άλλη τα σκέπαζαν τα κύματα. Φοβερό ταξίδι......

Και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, το ξαναβρήκα μπροστά μου, τελείως τυχαία. Οταν το φωτογράφιζα δεν ήξερα ότι ήταν

το Αιγεύς, μέχρι που το ανακάλυψα όταν γυρνώντας σπίτι έψαξα να βρω στοιχεία για το Νεάσα.

Link to comment
Share on other sites

Πραγματική ειρωνία η συνύπαρξη τους λίγο πριν το τέλος. Τα θυμάμαι πριν μια 20ετία ;) που ταξίδευαν στις Σποράδες. Ο Αιγεύς είχε ναυπηγηθεί το 1970 στο Πέραμα και πρόκειτο να ταξιδέψει Κυλλήνη-Ζάκυνθο ναυλωμένος στο Κάπαρη (αυτόν που έχτιζε το ΙΟΝΙΣ). Δεν ξέρω αν τελικά ταξίδεψε στη Ζάκυνθο αλλά νομίζω πως ξεκίνησε να ταξιδεύει για το Νομικό το 1974.

Το ΣΚΟΠΕΛΟΣ έκανε το 1982-84 το τρομερό δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Λήμνο-Λέσβο-Χίο-Σάμο-Ικαρία-Δωδεκάνησα-Κάρπαθο-Σητεία-Αγιο Νικόλαο.

Link to comment
Share on other sites

Mε το αιγευς εχω κανει πολλα ταξιδια απο κυμη & αγ κωννο για σποραδες ,το πρωτο το 1976,ηταν ενα πολυ ωραιο και γλυκο πλοιο που η εταιρια του το ειχε παντα φροντισμενο.Σε ενα περιοδικο ,το γνωστο, ειχαν πριν 2 χρονια συνεντευξη απο το γ παππα πλοιαρχο στα πλοια του νομικου και ειχε μια φωτο που εδειχνε το αιγευς με ψευτικο φουγαρο στη μεση εξατμισεις αλα κεφαλληνια 4 βαρκες και εκει που ειχε τα οβαλ παραθυρα ,ειχε περαντζαδες .Αν ξερει καποιος κατι ας το γραψει γιατι ειναι λιγο αγνωστο αυτο.Στον καταπελτη εγραφε, ναυπηγεια αργω 1970.Οι μηχανες του ηταν SKL ανατολικης γερμανιας και ειχανε μοναδικο ηχο ,ειχε και προπελακι με ξεχωριστη ντιζελομηχανη οπου η εξατμιση της εβγαινε στο καμπουνι.Εσωτερικα για την εποχη του ηταν πολυ πολυτελες και στα λιμανια εβαζαν κασετα με γυναικεια ευγενε;)στατη φωνη με ολιγη καθαρευουσα ,που μας ευχαριστουσε που ταξιδεψαμε με......μπλα μπλα, και ολα αυτα πριν 30 χρονια και αυτη η εταιρεια με αυτη την οργανωση κτλ να μην υπαρχει

Link to comment
Share on other sites

Και βέβαια το ΑΙΓΕΥΣ ταξίδεψε στη Ζάκυνθο-Κυλλήνη. Το είχε ναυπηγήσει κάποιος Αραβανής αλλά στη Ζάκυνθο το έφεραν (ναυλωμένο αν θυμάμαι καλά) οι αδελφοί Κάπαρη, γόνοι πολύ μεγάλης οικογένειας της Ζακύνθου. Την εποχή εκείνη μάλιστα (1971), η γραμμή της Ζακύνθου είχε χαρακτηριστεί "μη προησπισμένη" και οι παντόφλες απαγορεύτηκε να συνεχίσουν να δουλεύουν. Έτσι απομακρύνθηκαν οι παλιές παντόφλες "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά και "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" της οικογένειας Κάρδαρη, γόνος της οποίας είναι ο ναυπηγός Νίκος Κάρδαρης που σήμερα διοικεί την ΑΝΜΕΖ. Μαζί με τις παντόφλες σταμάτησε και το "ΜΑΡΘΑ" του Μοίρα, γιατί ναι μεν ήταν "κλειστό" αλλά δεν πληρούσε τις διατάξεις της στεγανής υποδιαίρεσης λόγω μη ύπαρξης στεγανού προσκρούσεως στην πλώρη. Το "ΜΑΡΘΑ" είχε τότε μόνο έναν καταπέλτη στην πλώρη. Υποχρεώθηκε λοιπόν να κατασκευάσει νέα πλώρη με δύο φτερά που άνοιγαν δεξιά-αριστερά και σηκώνονταν στις πάντες με υδραυλικά σαν τα αρματαγωγά. Έτσι το "ΜΑΡΘΑ" θεωρήθηκε κλειστό Ε/Γ-Ο/Γ και πολύ σύντομα ξαναγύρισε στη Ζάκυνθο και μαζί με το "ΑΙΓΕΥΣ" πια, τα δύο καραβάκια εξυπηρέτησαν τη γραμμή για καναδυό χρόνια. Ύστερα το "ΑΙΓΕΥΣ" πουλήθηκε στο Νομικό και έφυγε και το "ΜΑΡΘΑ" έμεινε για λίγο μόνο του στη γραμμή. Βέβαια στις αρχές του 1973 δρομολογήθηκε ο νεότευκτος τότε "ΠΡΩΤΕΥΣ" του Τυρογαλά και η Χούντα αποδρομολόγησε το "ΜΑΡΘΑ" με το έτσι θέλω.

Πάντως το "ΑΙΓΕΥΣ" ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του και είχε και προπέλλες μεταβλητού βήματος. Μάλιστα θυμάμαι όταν ταξίδευα (μικρό παιδάκι) και είχε καιρό από πλώρα να αυξομειώνουν το βήμα από τα χειριστήρια της γέφυρας ανάλογα τον κυματισμό για να μη χτυπάει το πλοίο. Επίσης στη Ζάκυνθο είχε τις εξαγωγές στις πάντες. Μετά επί Νομικού τις άλλαξαν και τις έβγαλαν επάνω. Οι δε ανατολικές SKL χάλαγαν τον κόσμο με τα γκάμπα-γκούπου τους.

Link to comment
Share on other sites

Και βέβαια το ΑΙΓΕΥΣ ταξίδεψε στη Ζάκυνθο-Κυλλήνη. Το είχε ναυπηγήσει κάποιος Αραβανής αλλά στη Ζάκυνθο το έφεραν (ναυλωμένο αν θυμάμαι καλά) οι αδελφοί Κάπαρη, γόνοι πολύ μεγάλης οικογένειας της Ζακύνθου.

Πάντως το "ΑΙΓΕΥΣ" ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του και είχε και προπέλλες μεταβλητού βήματος. Μάλιστα θυμάμαι όταν ταξίδευα (μικρό παιδάκι) και είχε καιρό από πλώρα να αυξομειώνουν το βήμα από τα χειριστήρια της γέφυρας ανάλογα τον κυματισμό για να μη χτυπάει το πλοίο. Επίσης στη Ζάκυνθο είχε τις εξαγωγές στις πάντες. Μετά επί Νομικού τις άλλαξαν και τις έβγαλαν επάνω. Οι δε ανατολικές SKL χάλαγαν τον κόσμο με τα γκάμπα-γκούπου τους.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα ιστορία kostasdm, μήπως έχεις κάποια φωτο του ΑΙΓΕΥΣ επί των ημερών του στη Ζάκυνθο;

Έτσι απομακρύνθηκαν οι παλιές παντόφλες "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά και "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" της οικογένειας Κάρδαρη

Το ¨ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ¨ νομίζω οτι είχε περάσει και από το Σαρωνικό. Δυστηχώς δεν έχω φωτο αλλα νομίζω οτι το σουλούπι του ήταν διαφορετικό από των κλασσικών παντόφλων.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς δεν νομίζω να βρω φωτογραφίες του "ΑΙΓΕΥΣ" εκείνης της εποχής που δούλεψε στη Ζάκυνθο. Ήμουνα 10 χρονών. Το είχε τότε ναυλώσει η οικογένεια Κάππαρη καθώς ήδη ναυπηγούσε το "ΙΟΝΙΣ" με στόχο να το δρομολογήσει Ζάκυνθο-Κυλλήνη.

Τελικά και το "ΙΟΝΙΣ" πέρασε από πολλά στάδια και καταστάσεις μέχρι να καταλήξει στην οικογένεια Τυρογαλά και στη Ζάκυνθο.

Όσο για το ιστορικό "ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ" της οικογένειας Κάρδαρη φυσικά και είχε δουλέψει κατ' αρχήν στο Ρίο-Αντίρριο και μετά στον Αργοσαρωνικό μετά την αποχώρηση από τη Ζάκυνθο. Είχε όντως παράξενο σουλούπι γιατί ο Κάρδαρης τότε το είχε σκεπάσει σε μία μάταιη τελικά προσπάθεια να θεωρηθεί "κλειστό" και να παραμείνει στο νησί. Τα τελευταία χρόνια ήταν προσαραγμένο στα αβαθή στο Αμπελάκι της Σαλαμίνας.

Όσο για το παλιό "ΖΑΚΥΝΘΟΣ" της οικογένειας Τυρογαλά, μετά τη Ζάκυνθο πήγε στην Κέρκυρα και στα τελειώματα διατηρώντας το όνομα "ΦΑΙΑΞ" αποτέλεσε πλωτή πλατφόρμα για μηχανήματα αμμπβολής.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
εχω ακουσει μια ιστορια για αρχιπλοιαρχο (τοτε) εταιρειας της ποντοπορου, που εκανε ψηστηρι σε καπετανιους και μηχανικους να βαλουν λεφτα σε ενα καραβι που θα πηγαινε ζακυνθο. σε μεταγενεστερες διηγησεις του, ελεγε πως εγκατελειψε οταν τους εκαναν πολεμο και αλλαξαν γραμμη.
Και βέβαια το ΑΙΓΕΥΣ ταξίδεψε στη Ζάκυνθο-Κυλλήνη. Το είχε ναυπηγήσει κάποιος Αραβανής

αυτο ειναι το πλοιο. το επιβεβαιωσα προσφατα. αρχιπλοιαρχος του ωνασση που σημερα εχει τραβηξει δικο του δρομο στην ποντοπορο, ηταν συναιτερος των αδερφων αραβανη.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Το ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ μετά από καιρό παροπλισμού στο Μώλο της ΔΕΗ, έχει αποχωρήσει από το Μώλο

...και βρίσκεται πλέον προσαραγμένο στην παραλία της Aliaga δίπλα δίπλα στο EDI (ex MEDIA V) και οι εργασίες κοψίματος ξεκίνησαν χωρίς όμως να έχει αλλαχτεί το όνομά του.

Έστω και μετά θάνατον άνοιξα το thread αν κάποιος από τους συμφορουμίστες θέλει να πει κάποια πράγματα για το παρελθόν του σαν ΑΙΓΕΥΣ, ΖΕΦΥΡΟΣ, ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ή ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Αχ!!! Αυτ'ο το βαπόρι τι μου θυμίζει...

Τις μεγαλύτερες ταρζανιές κάναμε εκείνη την εποχή σαν Σύρος Εξπρές.Πρωτόκολλο όχι ελαστικό αλλά απεριόριστο...

Κόσμος που περνουσαν τα μεγάλα πλοία της γραμμής και τον ζήλευαν.

Αγωνίες και πολλές χαρές...

Μαμίδης στις δόξες του και γέλια πολλά.

Link to comment
Share on other sites

Και να πούμε ότι με αφετηρία την Σύρο δεν έκανε μόνο τα ενδοκυκλαδικά όπως τα ξέρουμε αλλά είχε φτάσει ως το καστελόριζο.

Πανέμορφο βαποράκι το οποίο ανέδειξε ναυτικούς και ναυτικούς.

Link to comment
Share on other sites

Να πουμε ακομα οτι και σαν αιγευς γυριζε ολο το αιγαιο λημνο, μυτιληνη, σποραδες κτλ και παντα αμεμπτο!Το ειχαν οι νομικοι σαν καινουργιο παντα!Απο τα πολυ αγαπημενα, ας γινουν απο τις λαμαρινες του κατι που να αξιζει!

Link to comment
Share on other sites

Me ayto itan na mparkaro san dokimos logistis os syros express mazi me tin tote monimi super logistria tou tin Ioanna.. an den me apata i mnimi mou.... to 1996....... to thymamai pou erxotan paro kai to kalokairi itan panta ma panta gemato....

Link to comment
Share on other sites

Και μια φώτο όταν δύο θρύλοι του Αιγαίου συναντήθηκαν στον Αθηνιό.
Δίπλα δίπλα καμαρωτά το ΣΥΡΟΣ ΕΞΠΡΕΣ και το ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ :( έτσι για να τα θυμόμαστε και τα δύο.

Edited by polmyt
σωστο link
Link to comment
Share on other sites

Απο την Μυτιληνη ειχε περασει και το Σεπτεμβριο του 2004 κανοντας δρομολογια μεταξυ Μυτιληνης και Αϊβαλι.

Δεν στεριωσε παρολο που ηταν σαφως μεγαλυτερο και πιο βαπορι απο τα αλλα λογω "πολεμου" που δεχοταν απο τα τουρκικα που εξυπηρετουσαν τη γραμμη.Αν δεν κανω λαθος εμεινε κανα μηνα και μετα παροπλιστικε στο Μωλο ΔΕΗ.

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε το ΝΕΑΣΑ ΕΞΠΡΕΣ περίπου 10 ημέρες πριν την αναχώρηση του για το τόπο του μαρτυρίου. (Λες και το ήξερα, ότι θα φύγει σύντομα το πλοίο και είπα ας το βγάλω μια φορά ακόμα).

και μια από ψηλά

Edited by polmyt
σωστα links
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...