Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Επίσης γίνεται αναφορά στο ναυάγιο του Iron Antonis το 1994, το οποίο ανήκε στην οικογένεια Ηλιοπούλου.

Για το Iron Antonis, παρ όλο που έχω άποψη και έχω γνώση πάλι από μέσα δεν θα αναφερθώ για λόγους που έχουν να κάνουν με το σεβασμό των ανθρώπων που χάθηκαν...

Παιδιά χίλια συγνώμη αυτό που ήθελα να μάθω ήταν για το ατύχημα του Iron Antonis.

Όσο αναφορά το ατύχημα του Iron Antonis κάποιος από τους φίλους που κρατάει αρχείο θα μπορέσει να μας θυμίσει ημερομηνίες και ακριβή αριθμό θυμάτων , γιατί εγώ δεν κρατάω .Απλά να σας πω ότι το πλοίο είχε χαθεί αύτανδρο.Οι Έλληνες αν θυμάμαι καλά ήταν 4.

το Iron Antonis δεν ειχε ατυχημα!! Βουλιαξε αυτανδρο στις 3 Σεπτεμβριου του 1994, καταμεσης του Νοτιου Ατλαντικου 1800 μιλια δυτικα του Cape Town. Πηρε μαζι του 24 ναυτικους (ολοι ανθρωποι ηταν, ελληνες και μη). Ηταν φορτωμενο με iron ore (σιδηρομεταλλευμα). Ειχε φορτωσει στη Βραζιλια και πηγαινε Κινα.

Το πλοιο ηταν 26 ετων. Πολλα ειχαν ακουστει για την κατασταση του. Η ιστορια ειχε δικαστικη συνεχεια. Τελεσιδικησε 8 χρονια μετα (το 2002). Ειχαν κατηγορηθει οι πλοιοκτητες και στελεχη του Ελληνικου Νηογνωμωνα (ιδιωτικη εταιρεια και οχι δημοσια υπηρεσια). Οι περισσοτεροι αθωωθηκαν και ορισμενοι απαλαχτηκαν για δικονομικους λογους. Ολες οι πολιτικες εφημεριδες, αλλα και ναυτιλιακα εντυπα οπως η Ναυτεμπορικη και ο Εφοπλιστης παρακολουθουσαν το θεμα για οσο καιρο κρατουσε η δικαστικη διερευνηση. οταν εγινε το ατυχημα του Jet I το 2003, παρα πολλοι (ανωνυμοι και επωνυμοι) ξαναθυμηθηκαν και το Iron Antonis, με πρωτο και καλυτερο τον Δημητρη Κουφοντινα στην απολογια του.

Μια αναζητηση στο Google με "iron antonis" ή άιρον αντώνης, βγαζει παρα πολλα αποτελεσματα. Απλα να πουμε οτι ηταν κλασσικο μινεραλαδικο (iron ore OBO νομιζω ειναι ο αγγλικος ορος) και ενα ακριβως παρομοιο πολυνεκρο ναυαγιο, ειχαμε μολις το 2006

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Φαντάζομαι πως στοιχεία για το τι προκάλεσε τη βύθιση δεν θα υπάρχουν ήταν άραγε θέμα τοπικής αστοχίας και κατάκλισης η κάτι πιο σύνθετο?

Το ότι ο ελληνικός νηογνόμωνας καταδικάστηκε μάλλον δεν είναι τυχαίο η μήπως είναι επειδή καπου έπρεπε να δωθούν οι ευθύνες,πάντως είχε ξανακατηγορηθεί μετα το ΔΥΣΤΟΣ βέβαια ακόμα και οι πιο καταξιωμενοι νηογνώμονες έχουν αντιμετωπίσει δικαστικώς ατυχήματα για παράδειγμα ο ABS με το PRESTIGE

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Συγνώμη που θα επαναφέρω στο προσκύνιο ένα παλιό θέμα αλλά μήπως κάποιος γνωρίζει τα ονόματα των Ελλήνων ναυτικών που χάθηκαν στο συγκεκριμένο ναυάγιο;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ας θυμηθουμε με τι ασχολουνταν ο ναυτιλιακος (και οχι μονο) κοσμος πριν 20 χρονια.

 

Βρηκα μια αναρτηση του tradewinds που προερχεται απο δημοσιευμα λιγες μερες μετα το Ναυαγιο του Iron Antonis.

 

Το 26χρονο πλοιο ειχε αλλαξει νηογμωμονα, απο BV σε Ελληνικο, τρεις μηνες πριν βυθιστει.

 

Μετα το ναυαγιο ειχαμε τον μεν BV να λεει οτι το πλοιο αλλαξε κλαση γιατι οι πλοιοκτητες δεν ηθελαν να συμμορφωθουν με τα recommendations του BV και οι εκπροσωποι της πλοιοκτησιας να λενε οτι οτι δεν ειχανε γραπτη ενημερωση απο τον BV και οτι απλα οι Γαλλοι πιεζαν ανεπισημως να φυγει το πλοιο λογω της ηλικιας του  και μονο.

 

Το πλοιο ειχε πουληθει για scrap, περιπου για $USD2,4εκ πριν βυθισθει. Το τελευταιο του ταξιδι απο βραζιλια προς κινα (οπου δεν εφτασε ποτε) το εκανε ανασφαλιστο. Ηταν ανασφαλιστο για περιπου εξι μηνες, γιατι λογω της ηλικιας του (και προφανως λογω της καταστασης του) τα ετησια ασφαλιστρα που ζητουσαν οι ασφαλιστικες υπερεβαιναν τα $USD900χιλ.

 

post-1817-0-14431600-1417975263_thumb.jp

 

 


post-1817-0-42422000-1417975291_thumb.jp


post-1817-0-55090300-1417975307_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...