Jump to content
Shipfriends

Πλοία με καύσιμο (υγροποιημένο) φυσικό αέριο (LNG)


Recommended Posts

Hastaroth, το Viking Grace όχι μόνο ξεκίνησε, όχι μόνο πέτυχε, αλλά η Viking ναυπηγεί και νέο πλοίο με την ίδια φιλοσοφία καυσίμου. Όσον αφορά στους Αιόλους και τις Παναγίες, η διαφορά μεταξύ τούς και όλων των ΕΓ/ΟΓ με καύσιμο το LNG και τα πανιά ρότορες στην Βόρεια Ευρώπη, είναι ότι ενώ τα μεν ήταν παραγγελίες με ανύπαρκτες ή λανθασμένες μελέτες αξιοποίησης, με οδηγό από το λάθος επιχειρηματικό σχέδιο μέχρι την ματαιοδοξία ή το φάγωμα κεφαλαίων και εμφανέστατο στρουθοκαμηλισμό ή καιροσκοπισμό, ενώ τα δε είναι ναυπηγήσεις και μετασκευές βασισμένες σε ναυπηγικές και ενεργειακές μελέτες σε βάθος χρόνου, με οδηγό, εκτός από το κέρδος, τόσο την περιβαλλοντική ευαισθησία, όσο και τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και περιορισμούς.

Οι οποίοι περιβαλλοντικοί περιορισμοί, όπως έχει αναφέρει ήδη εδώ, έχουν αποφασιστεί εδώ και χρόνια, στην Βαλτική έχουν ήδη αρχίσει να εφαρμόζονται, ενώ για την Μεσόγειο δόθηκε παράταση μέχρι το 2020. Και αντί να προετοιμάζονται ακτοπλοϊκές και κράτη εδώ στα μέρη μας, κάνουν όλοι διδακτορικό στον ωχαδερφισμό και στο βλέπουμε. Μέχρι να έρθει η ώρα, να τρέχουν οι πάντες, ακτοπλοϊκές, θεσμοί, τεχνικά γραφεία, ναυπηγεία, να πέφτουν πρόστιμα, να επιλέγονται άρπα κόλλα ναυπηγικές, μηχανολογικές, λειτουργικές και αισθητικές λύσεις για scrubbers πχ, και μάντεψε ποιος θα πληρώσει την λυπητερή. Είτε οι ναυτικοί εταιρειών που θα κλείσουν, είτε οι επιβάτες με την μετακύληση του κόστους στα εισητήρια.

Οπότε να μην ξεχνάμε ότι όλα έχουν το κόστος τους. Την αδυναμία ή αδιαφορία των ναυτιλιακών και των κρατών στην Μεσόγειο να ακολουθήσουν τους προσεχώς ισχύοντες κανονισμούς, θα το πληρώσουμε όλοι εμείς, ναυτικοί και επιβάτες, από την τσέπη μας.

Link to comment
Share on other sites

Και επί τη ευκαιρία, ο Κουρουμπλήμ παρουσιάζει το ΠΔ σχετικό με τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG με καταληκτική ημερομηνία την 31η Δεκεμβρίου 2025. Με μια γρήγορα ματιά θέτει το νομικό πλαίσιο και βάζει κανόνες ασφαλείας κλπ, το σημαντικό είναι πως δεν απαγορεύεται ο εφοδιασμός ταυτόχρονα με άλλες πράξεις, όπως η φόρτωση για παράδειγμα, που σίγουρα απασχολεί τις εταιρείες τις ακτοπλοίας. Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι πως το συγκεκριμένο περνάει με ΠΔ κι όχι με τη συνήθη διαδικασία νομοθέτησης μέσω της Βουλής. Εδώ λοιπόν υποψιάζομαι πως κάτι υπάρχει από πίσω. Σε άλλες χώρες φυσικά, τα συγκεκριμένα πλοία δουλεύουν κανονικότατα όπως είδαμε και παραπάνω. Η πρώτη ναυτιλία στον κόσμο, με το πιο ουραγούς κρατικούς λειτουργούς και το πιο αρχαίο νομικό πλαίσιο.

 

Όσον αφορά τις δηλώσεις του Σακέλλη μου φαίνονται περισσότερο σαν διαπίστωση και επιβεβαιώνουν αυτό που έχω γράψει και αλλού, ότι δηλαδή στον τομέα των νέων τεχνολογιών και καυσίμων η συντριπτική πλειοψηφία των ελλήνων πλοιοκτητών(με φωτεινή εξάιρεση τον Αλέξανδρο Παναγόπουλο), μαδάνε τη μαργαρίτα και ελπίζουν σε κάποια σωτηρία της τελευταίας στιγμής. Μιλάμε για κανονισμούς και αλλαγές που έχουν ψηφιστεί το 2008.

 

Κατά τα άλλα ο Agrino παραπάνω με καλύπτει απόλυτα, ειδικά στο κομμάτι της μεταφοράς του κόστους συμμόρφωσης πρός τους επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

Τού έριξα κι'εγώ μιά γρήγορη ματιά αυτουνού τού ΠΔ κι'επειδή έχω δεί παλιότερα στον Πειραιά βυτία ν'ανεφοδιάζουν υδροπτέρυγα και καταμαράν και δίπλα τους οι επιβάται ν'αποεπιβιβάζωνται τού πλοίου (ασχέτως άν εκεί έχουμε να κάνουμε με μαζούτ και ντήζελ),αυτό ειδικώς το σημείο με έκανε να ξυνίσω λιγάκι.Οταν ξαναδιαβάσω καλύτερα το όλον θέμα θα επανέλθω.

Τους κανόνες ασφαλείας πάντως σίγουρα δέν τους έβαλε ο ίδιος ο Κουρουμπλήμ-Κουρουμπλόμ,οι σύμβουλοί του τους έβαλαν και σίγουρα τους πήραν από κάποιους ξένους οργανισμούς,οι οποίοι προφανώς δέν είναι ξυλοσχίσται.Το πώς θα τους εφαρμόσουν οι δικοί μας κρατικοί ουραγοί είναι άλλο θέμα.

ΥΓ.Αυτά τα "θαλασσοπλοούντα πλοία" στην αρχή τής εισηγητικής έκθεσης,είναι όλα τα λεφτά....

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Nick the Greek said:

Αυτό που με εντυπωσιάζει είναι πως το συγκεκριμένο περνάει με ΠΔ κι όχι με τη συνήθη διαδικασία νομοθέτησης μέσω της Βουλής.

τα προεδρικα διαταγμα ειναι εφαρμοστικα. η νομοθεσια υπαρχει και αναφερεται στην αρχη της εισηγητικης εκθεσης. (εν προκειμενω οδηγία 2014/94/ΕΕ και ο κυρωτικος νομος 4439/16).

 

Link to comment
Share on other sites

Quote

Σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, υπήρξε ένα πολύ δύσκολο ζήτημα που είχε θέσει η ακτοπλοΐα, δηλ. αν μπορεί να γίνεται η τροφοδοσία πλοίων, σε πετρέλαιο και σε LNG, κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, προκειμένου να μπορεί να τηρούνται πιστά οι ώρες των αφιξο-αναχωρήσεων των πλοίων.

Παρόλα αυτά, τόνισε ο ίδιος, με το Προεδρικό Διάταγμα αντιμετωπίζεται και αυτή η περίπτωση.

Ελπίζω πως ο ΥΕΝ γνωρίζει το ενδιαφέρον των εταιρειών για τη μετατροπή αυτή, στα πλαίσια της διαβούλευσης για το Νομοσχέδιο, κι όχι στα πλαίσια επειχειρούμενης τραβηχτικής από το Κράτος με τη μορφή άμεσης ή έμμεσης επιδότησης.

 

Κατά τα άλλα, με ιντριγκάρει το παραπάνω εδάφιο, το μάτι μου σταμάτησε άλλωστε στο ίδιο και κατά την ανάγνωση του νόμου. Όντως είναι δύσκολο το ζήτημα του αν επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός εν ώρα φορτό-εκφόρτωσης επιβατών και οχημάτων. Μπορεί να υπάρξουν διάφορες επιπλοκές όπως αυτές:

On 7/7/2006 at 11:27 PM, Nick the Greek said:

ενω με καθυστερηση 30 λεπτων αφιχθη στις 1715 το Highspeed 2, με αναχωρηση 1645, αρα μαλλον τελικα θα ειχαμε γυρω στη 1 ωρα καθυστερηση απο Πειραια. Απεβιβασε καμια 150αρα επιιβατες και γυρω στα 35 οχηματα. Σκοπος μας ηταν να χαζεψουμε και τη φορτωση αλλα συνεβησαν αλλα γεγονοτα που τραβηξαν την προσοχη μας.

Διπλα στη θεση προσδεσης του Highspeed 2, το περιμεναν 2 συρομενα βυτια της Jet Oil για πετρελευση. Μολις λοιπον προσεδεσε το πλοιο, αμεσως οι μανικες συνδεθηκαν ωστε να ξεκινησει η πετρελευση το συντομοτερο δυνατο για να καθυστερησει οσο το δυνατον λιγοτερο το πλοιο ενω την ιδια στιγμη και συμφωνα με τους διεθνεις κωδικες ασφαλους πρακτικης, επιβιβαζονταν επιβατες και οχηματα σε αποσταση 3 μετρων απο τα βυτια. Παντα βεβαια μεσα στις προδιαγραφες ασφαλειας μια και ενας φορητος πυροσβεστηρας βρισκοταν διπλα στον καταπελτη σε περιπτωση αναγκης. Τωρα πεστε μου εσεις τι μπορει να κανει ενας πυροσβεστηρας αμα παρουν φωτια τα βυτια...

Εκει λοιπον που εκτυλισσονταν αυτες οι ειδυλλιακες σκηνες, ακουγεται ξαφνικα ο ηχος συγκρουσης λαμαρινας με λαμαρινα πισω απο τα βυτια και αμεσως γινεται ενας πανικος. Πισω απο τα βυτια λοιπον ενα τζιπ Kia(αν δεν κανω λαθος), κομπλε με την ηλικιωμενη του οδηγο και την εκ Φιλιππινων συνοδηγο της(και μαλλον οικιακη βοηθο) εχει πεσει με την οπισθεν και με προφανη ορμη πανω στο Hyundai που βρισκοταν ακριβως απο πισω και του εχει κανει τη μουρη σμπαραλια(και οι δυο περιμεναν την επιβιβαση στο Highspeed 2). Αμεσως μετα και πριν προλαβει κανεις να καταλαβει τι γινεται, το τζιπ κανει μια καταπληκτικη αλματωδη εκκινηση και πηγαινει και σκαει με φοβερη δυναμη, πανω στο βυτιο που εκεινη την ωρα εδινε καυσιμα στο Highspeed 2!

Συνεχιζεται...

 

On 7/7/2006 at 11:28 PM, Nick the Greek said:

Η οδηγος βγηκε εξω υποβασταζομενη και με εμφανες σοκ, ενω η συνοδηγος ειχε χτυπησει στο κεφαλι απο την προσκρουση αν μπορεσα να δω καλα. Υποψιαζομαι οτι η οδηγος δε την παλευει να οδηγει με αυτοματο κιβωτιο και καπου εχασε τη μπαλα με αποτελεσμα ολο αυτο το σκηνικο, τα μεταξωτα βρακια αλλωστε, θελου κι επιδεξιους πωπους. Ευτυχως δεν υπηρχε ανθρωπος στο δρομο της. Ομως αυτην τη στιγμη θα μπορουσαμε να μιλαμε για μεγαλη συμφορα, και το Nick the Greek να ζουσατε και να τον θυμοσασταν. Νομιζω δεν χρειαζεται να εξηγησω ουτε στους πιο αδαεις, το ποσο ευκολο θα ηταν να εχει παρει φωτια το αυτοκινητο και να να λαμπαδιασει μαζι με τα βυτια που κουβαλουσαν marine gas oil(το οποιο δηλαδη ειναι εξαιρετικα ευφλεκτο).

Ξερετε ποιο θα ηταν το αποτελεσμα? Θα ειχε λαμπαδιασει ολη η ακτη Τζελεπη και οι εργολαβοι κηδειων θα ετριβαν τα χερια τους. Και ερχομαι και ρωταω εγω τωρα: Τι θα πρεπει να γινει για να εφαρμοστει επιτελους το αυτονοητο, δηλαδη το να μην παιρνουν πετρελαια τα πλοια -τουλαχιστον με βυτια- ενοσω γινεται απο-επιβιβαση επιβατων και οχηματων? Πεστε μου σε ποιον κανονισμο λιμενος και σε ποιες διεθνεις συνθηκες προβλεπεται αυτο το πραγμα. Να αφοδευσω και τον ISPS σας και τα μετρα ασφαλειας σας. Αυτη ειναι δηλαδη η χρησιμοτητα του ISPS, να κυνηγαει δηλαδη τους ψαραδες που πανε να πιασουν καμια μαριδα να φανε, και τους καραβοφιλους που πανε να βγαλουν καμια φωτογραφια το Εξπρες Σαντορινη? Το ΛΣ γιατι υπαρχει δηλαδη, για να μοιραζουν κλησεις παρανομης σταθμευσης και να κανουν τους τροχονομους η για να προστατευουν το επιβατικο κοινο, τους ναυτικους και τους ιδιους τους ευατους τους απο τετοια πραγματα?

Ελπίζω να είναι κακογραμμένο το παραπάνω εδάφιο. Διότι αν αυτή η διαδικασία είναι επικίνδυνη, ο κίνδυνος δε φεύγει με Νόμο αλλά με την τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Αν αποτελεί πρόβλημα ο ανεφοδιασμός στο να γίνονται τα δρομολόγια στην ώρα τους, ας αλλάξουν δρομολόγια. Οτιδήποτε άλλο είναι εγκληματικό πραγματικά. Κι αν δεν ξέρουν τι πρέπει να κάνουν, ας πάνε στην τελική στη Σουηδία να δούν πως ανεφοδιάζεται το Viking Grace. 

Link to comment
Share on other sites

Αυστηρή τήρηση τών κανονισμών,η μόνη λύση.Αλλά θέλει και την ανάλογη "κουλτούρα",που λένε και οι κουλτουριάρηδες.Σε μιά χώρα που έχει πήξει στην ανομία,το να τηρής τους κανονισμούς στα λιμάνια είναι το λιγώτερο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

To LNG προγραμματίζεται να έρθει σε κάποια από τα νησιά του Αιγαίου, σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), Δημήτρη Τζώρτζη. Προφανώς για να καλύψει τοπικές ανάγκες όπως και ως καύσιμο των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής, όπου υπάρχουν. Θα αφορά και την ακτοπλοΐα? 

Quote

Σχέδιο για την ανάπτυξη υποδομών Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), σε νησιά του Αιγαίου, προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ), Δημήτρης Τζώρτζης, σημειώνοντας ότι τα νησιά που προσφέρονται είναι η Λήμνος, η Λέσβος, η Σάμος, η Χίος, η Ρόδος και η Κρήτη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Στη σημερινή Ναυτεμπορική σελίδα 12 αναφέρει "Σύμφωνα με τα σχετικά σχέδια, μέσα στο 2019 θα ξεκινήσει από τη ΔΕΠΑ η κατασκευή του πρώτου LNG bunkering vessel στην Ελλάδα, χωρητικότητας 3.000 μ.τ."... Τι φάση?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σε συνέχεια του παραπάνω και εν ξέρω κατα πόσο θα επηρεάσει την υπαρξη ferry που να καίει lng και αντίστοιχων bunker vessels, αλλα στο capital.gr διαβάζω σημερα

Quote

Άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου με FSRU στην εταιρεία με το διακριτικό τίτλο ΔΙΩΡΥΓΑ GAS, θυγατρική κατά 100% του ομίλου Motor Oil, χορήγησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

FSRU λογικά στην περιοχή του ΣΑρωνικού θα εννοεί και ειδικά στο Αγιους του Θόδωρες :P 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Έχουμε νέα από τους υπανάπτυκτους:rolleyes: της χώρας του Ανατέλοντος Ηλίου, πάμε να δούμε το μακέτο:

19122701.jpg

 

 

Πρόκειται για 2 x LNG ferries που θα κατασκευάσει η Mitsubishi Shipbuilding για λογαριασμό της Mitsui OSK, τα πρώτα στην Ιαπωνία. Η κατασκευή πρόκειται να γίνει στο Shimonoseki με παράδοση 2022 και 2023, η γραμμή θα είναι ανάμεσα σε Osaka και Beppu. Θα έχουν μήκος 200 μέτρα και χωρητικότητα 763 επιβατών, ενώ από φορτίο με ρόδες θα χωράνε 136 φορτηγά των 13 μέτρων σύν 100 ΙΧ. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Το πρώτο post-panamax με καύσιμο LNG βγήκε στην κυκλοφορία. Ναυπηγήθηκε στο ναυπηγείο Oshima σε design των 95 χιλιάδων τόνων, ανήκει στην ΝΥΚ, ονομάζεται Shoyo και έχει μακροχρόνια ναύλωση στην εταιρεία Kyushu Electric Power. Να και μια φωτό από την εταιρεία μέσω του Splash:

shoyo-NYK.jpg

 

Όπως βλέπετε όλη η εγκατάσταση είναι πρύμα με συνέπεια το φουγάρο να μετατοπίζεται στο πλάι και το κομοδέσιο να γίνεται τεράστιο. Πρίν αναρωτηθούμε γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν χτίζουν κάτι ανάλογο, πρέπει να γνωρίζουμε πως πάρα πολλές από τις ιαπωνικές εταιρείες που εισάγουν πρώτες ύλες για διάφορες χρήσεις, φροντίζουν να συνάψουν μακροχρόνια συμβόλαια με τους προμηθευτές τους. Εν προκειμένω οι ναυλωτές αγοράζουν thermal κάρβουνο από την Αυστραλία, οπότε το πλοίο για τα επόμενα 20 χρόνια θα κάνει στην ουσία ένα επαναλαμβανόμενο ταξίδι από το Newcastle για την Ιαπωνία. Με αυτούς τους όρους λοιπόν, είναι πανεύκολο και να προσαρμόσεις το design του πλοίου όσον αφορά τη χωρητικότητά του σε καύσιμο αλλά και να διασφαλίσεις τον απρόσκοπτο και οικονομικό του εφοδιασμό με LNG για τις επόμενες 2 δεκαετίες. Είναι δηλαδή το business model διαφορετικό από τα πλοία που θα αλωνίζουν ατάκτως τους ωκεανούς χωρίς να ξέρουν που θα βρεθούν και αν θα μπορούν να ανεφοδιαστούν. 

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Πλοία με καύσιμο (υγροποιημένο) φυσικό αέριο (LNG)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...