Jump to content
Shipfriends

Πλοία με καύσιμο (υγροποιημένο) φυσικό αέριο (LNG)


Recommended Posts

Συμφωνα με το Lloyd's List, νορβηγεζικη εταιρεια παραγγειλε σε ινδικα ναυπηγειa 2 Ro-Ro που θα εχουν για καυσιμο φυσικο αεριο και θα χρησιμοποιουνται σε κοντινες αποστασεις.
 

Quote

Record oil prices make gas a viable alternative for all types of vessel

THE growth of natural gas as a marine fuel in shortsea shipping has taken a step forward with the unconfirmed order of two ro-ro vessels that use LNG propulsion.

The two vessels, for an undisclosed Norwegian operator, are reported to be on order with an Indian shipyard for delivery around 2010...

 

2 αποριες. ποια εταιρεια παραγγελνει και το βασικοτερο τι διαφορες εχει (απο αποψη μηχανης) ενα τετοιο πλοιο, απο ενα με μηχανη dieasel.

 

 

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Μερικές μηχανές diesel κυκλοφορούν και σε έκδοση φυσικού αερίου με διαφορετικό καπάκι (σαν των βενζινομηχανών) και χωρίς το σύστημα έγχυσης πετρελαίου. Όσες γνωρίζω είναι σχετικά μικρές (έως 2 MW) και χρησιμοποιούνται σε ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, αλλά πιστεύω ότι η μετατροπή μπορεί να γίνει και σε μεγαλύτερες. Σε όσες έχω δει το αέριο εισάγεται στον αέρα πριν το turbo σε πίεση περίπου 80 mbar, γνωρίζω όμως ότι σε μερικές άλλες εισάγεται μετά σε μεγαλύτερη πίεση.

Εναλλακτικά υπάρχει πάντα η (μάλλον ασύμφορη) λύση του ατμολέβητα/ατμοστροβίλου.

Edited by sv1xv
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dual Fuel Gas engines έχουμε πολλά χρονια σε πλοία τύπου LNG που καίνε με λίγα λόγια το φορτίο τους.

Πρωτοπόρος ήταν η Wartsila αν δεν κανω λαθος. Σαν μηχανή δεν έχει πολλές διαφορες. Για την εκκίνηση χρειάζεται diesel αλλα από εκεί και πέρα εκτος από το πως διαχειρίζεσαι το "καύσιμο" δεν έχει πολλές διαφορες!

Link to comment
Share on other sites

Θα είναι πάντως πολύ ενδιαφέρον το εγχείρημα.Αναμένουμε τα αποτελέσματα. Φαντάζομαι πως έχουν λυθεί κάποια προβλήματα όπως της αποθήκευσης του καυσίμου για παράδειγμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Πάλι ξεθάβω ένα θέμα από το χρονοντούλαπο της ιστορίας, θεωρω όμως πως έχουν πολλά ακόμα να γραφτούν γι αυτό και μάλιστα σχετικά σύντομα. Είχα πρόσφατα σε κάποιο αζμπέτε που συμμετείχα την ευκαιρία να συζητήσω εκτενέστατα με στέλεχη της Wartsila για διάφορα θέματα(ε ναί λοιπόν, το ομολογώ, για τα νεότευκτα της ΝΕΛ που θα ανακοινωθούν σύντομα μιλούσαμε :D) ένα εξ' αυτών το θέμα των καυσίμων του μέλλοντος στην ναυτιλία. Έμαθα λοιπόν πως η άποψή τους για το μέλλλον είναι πως υπάρχει ένας δρόμος προς τα εμπρός, ο δρόμος του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή(LNG) σαν καύσιμο. Μάλιστα όσον αφορά τις μηχανές με παραδοσιακού τύπου καύσιμα τις θεωρούν ήδη ξεπερασμένες και επικεντρώνονται μόνο στις μηχανές που καίνε LNG ή έστω dual propulsion. Ας δούμε και την πρότασή τους για το ro/pax του μέλλοντος, μπορεί να μην είναι ναυπηγοί αλλά θεωρώ εντελώς απίθανο να έχουν βάλει αυτό το design στην μπροσούρα τους εντελώς τυχαία, μάλλον έχεο προηγηθεί κάποιου είδους συνεργασία με ναυπηγείο.

Πλεονέκτημα ως πρός την εφαρμογή του LNG ferry είναι το ότι πηγαίνει σε συγκεκριμένα λιμάνια όπου μπορεί να δημιουργηθεί η υποδομή που πρέπει ώστε το πλοίο να ανεφοδιάζεται, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει στην ποντοπόρο ναυτιλία λόγω του γεωγραφικού εύρους που καλύπτει η εμπορική της εμβέλεια και της αντίστοιχης αναγκαιότητας ώστε διάφορες χώρες, εταιρείες και αρχές σε παγκόσμιο επίπεδο να προβούν σε επενδύσεις για την σχετική υποδομή. Θεωρείται πάντως θέμα χρόνου, λίγων ετών στο μέλλον ώστε να κλειστεί η πρώτη ναυπήγηση ποντοπόρου πλοίου ξηρού φορτίου που να καίει LNG. Όπως και να έχει το πράγμα κι αν ακόμα χρειαστεί περισσότερος χρόνος, το νερό έχει μπεί στο αυλάκι και θεωρώ πως ήδη η δική μας γενιά θα προλάβει να γνωρίσει στην πράξη αυτές τις αλλαγές.

Link to comment
Share on other sites

Πλεονέκτημα ως πρός την εφαρμογή του LNG ferry είναι το ότι πηγαίνει σε συγκεκριμένα λιμάνια όπου μπορεί να δημιουργηθεί η υποδομή που πρέπει ώστε το πλοίο να ανεφοδιάζεται

Δέν νομίζω ότι είναι και τόσο "πλεονέκτημα" γιατί και τα ferries δέν κάνουν σ'όλη τους την "ζωή" το ίδιο δρομολόγιο,αλλά κατά διαστήματα μεταφέρονται σε άλλες γραμμές,τών οποίων τα λιμάνια δέν έχουν την υποδομή που πρέπει.

Γιά παράδειγμα,έστω ότι το Viking Grace το αγοράζει κάποιος Ελλην ακτοπλόος (μήν βαράς,μιά κουβέντα είπα... :D ) γιά να το δρομολογήση εδώ.......

Θα μού πής βέβαια πως άν κάνη ο ένας την αρχή,θ'ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι-ίσως μάλιστα κάποια λιμάνια να φτιάξουν την υποδομή έστω κι'άν δέν πρόκειται στο άμεσο μέλλον να δεχτούν LNG ferries,έτσι γιά να τους βρίσκεται.

Εξαρτάται βέβαια κι'απ'το ύψος τής επένδυσης γιά την υποδομή αυτή-άν είναι πάρα πολύ μεγάλο,ενδεχομένως λίγα λιμάνια θα ενδιαφερθούν να την κάνουν διότι δύσκολα θα αποσβεσθή απ'τα τέλη ελλιμενισμού τών LNG ferries.

κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο να γίνει στην ποντοπόρο ναυτιλία λόγω του γεωγραφικού εύρους που καλύπτει η εμπορική της εμβέλεια και της αντίστοιχης αναγκαιότητας ώστε διάφορες χώρες, εταιρείες και αρχές σε παγκόσμιο επίπεδο να προβούν σε επενδύσεις για την σχετική υποδομή.

Θεωρείται πάντως θέμα χρόνου, λίγων ετών στο μέλλον ώστε να κλειστεί η πρώτη ναυπήγηση ποντοπόρου πλοίου ξηρού φορτίου που να καίει LNG. Όπως και να έχει το πράγμα κι αν ακόμα χρειαστεί περισσότερος χρόνος, το νερό έχει μπεί στο αυλάκι και θεωρώ πως ήδη η δική μας γενιά θα προλάβει να γνωρίσει στην πράξη αυτές τις αλλαγές.

Εξαρτάται ποιά γενιά εννοείς...

Προσωπικά,δέν πιστεύω ότι θα δώ τέτοιο πράγμα στον Πειραιά στα Λεμονάδικα.

Link to comment
Share on other sites

Γειά σου φίλε Hastaroth,

Συμφωνώ πως δεν κάνουν πάντα την ίδια γραμμή αλλά εγώ το λέω με το σκεπτικό πως αυτή η καινοτομία θα εφαρμοστεί πρώτα στη Βόρεια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία, και πίστεψέ με αυτοί δεν θα αργήσουν να εναρμονιστούν. Έχε επίσης υπ' όψιν σου πως στα συγκεκριμένα θέματα άλλη ευαισθησία υπάρχει εκεί, κι άλλη εδώ που γενικά είμαστε μια "βρώμικη" χώρα από πλευράς ρύπων. Πιστεύω όμως πως τελικά θα αναγκαστούμε να εναρμονισθούμε κι εμείς, σίγουρα δεν πρόκειται ποτέ να γίνουν τέτοιες επενδύσεις σε νησιά αλλά ο Πειραιάς δεν θα έχει άλλη λύση. Κάπως έτσι δεν έγινε κι όταν εισήχθη στη χώρα η αμόλυβδη βενζίνη?

Link to comment
Share on other sites

Δέν έχεις άδικο,έτσι ακριβώς έγινε και γέμισαν τα βενζινάδικα όλης τής χώρας με αντλίες γιά unleaded βενζίνη.Οπως επίσης και πολλά βενζινάδικα έβαλαν δεξαμενές γιά "το αέριο" που παίρνουν τα ταξί.

Οπότε υπάρχει ελπίς πως ο Πειραιάς (αλλά και τα άλλα μεγάλα λιμάνια-Πάτρα,Θεσσαλονίκη και ίσως Βόλος και Ηράκλειο που έχουν κι'αυτά traffic σε ποντοπόρα dry cargo) θα αποκτήση την σχετική υποδομή.Το θέμα βέβαια είναι πως προηγουμένως πρέπει να αποκτήση άλλα πράγματα-εδώ ο ένας ανελκυστήρας τής πεζογέφυρας είναι μήνες τώρα χαλασμένος και δέν έχουν λεφτά γιά να τον επισκευάσουν......

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Να δώ εγώ υποδομές γιά LNG στον Πειραιά στά 200άρια κι'άς πεθάνω... :D

(λέμε τώρα,γιατί μάλλον θα πεθάνω πρίν δώ τίς υποδομές.....)

Και γιά να σοβαρευτούμε:καλό και οικολογικό το LNG,αλλά πώς να το κάμνωμεν,θέλει μεγάαααλο αποθηκευτικό χώρο-το Viking Grace που κινείται με τέτοιο πράγμα έχει κάτι ντεπόζιτα που πιάνουν όλη την πρύμνη του.Δέν νομίζω ότι πλοία μεγέθους π.χ.ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ μπορούν να διαθέσουν τόσο χώρο (και συνεπώς να τον στερήσουν από επιβάτες,δηλαδή τσέπες που πληρώνουν εισιτήριο) γιά τα αεριοφυλάκια.Και δέν ξέρω πόσο εύκολα θα δεχτή ο κόσμος να ταξιδεύη με τέτοια πλοία,ξέροντας ότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να εκραγούν οι δεξαμενές τους απ'ό,τι τα πλοία με πετρελαιομηχανές.

Γιά το θέμα τών υποδομών,βέβαια,μπορεί να υπάρξη λύση χωρίς να απολαύσωμεν την θέα μεγάλων αεριοφυλακίων στα 200άρια-αρκεί να κατασκευαστούν υπόγειοι αγωγοί που θα μεταφέρουν το αέριο από τον χώρο τών δεξαμενών σε ειδικές στρόφιγγες στην αποβάθρα,απ'όπου θα ανεφοδιάζεται το πλοίο.Παρόμοιο σύστημα υπάρχει στα μεγάλα αεροδρόμια,όπου οι δεξαμενές καυσίμων βρίσκονται σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο τους και το καύσιμο κυκλοφορεί σε αγωγούς κάτω απ΄την πίστα και φτάνει σε ωρισμένα σημεία που υπάρχουν στρόφιγγες,από τίς οποίες ειδικές αντλίες (bowsers) το στέλνουν στά fuel tanks τών αεροπλάνων.

Τώρα βέβαια,όλα αυτά γιά να γίνουν....δεί δή χρημάτων,που έλεγε κι'ο Δημοσθένης (ο ρήτωρ,όχι ο Βεργής) και άνευ αυτών βολευόμαστε με το πετρέλαιο και τα bunkers που το μεταφέρουν....

Link to comment
Share on other sites

το ειπαμε και παραπανω οτι και οταν βγηκε η αμολυβδη τα ιδια θεματα υπηρχαν και ξεπεραστηκαν.

ουτε στο ποσειδων ελλας θα βαλουν ουτε στον καλβο. θα μπει ειτε σε νεες κατασκευες ειτε σε πλοια που κανουν λογκαδα ταξιδια

Link to comment
Share on other sites

Δέν είπα εγώ ότι θα βάλουν LNG στον Κάλβο ή στο Ποσειδών Ελλάς,αλλά ότι αυτός ο τρόπος πρόωσης δέν μπορεί να εφαρμοστή σε οποιουδήποτε μεγέθους πλωτό μέσο.

Και τα ταξιά μπορούν να κινηθούν -και κινούνται- με υγραέριο,αλλά δέν μπορείς να βάλης την βαλίτσα σου στο πόρτ-μπαγκάζ τους διότι το καταλαμβάνει όλο η "μπουκάλα".Το έχω διαπιστώσει ο ίδιος...

Οπότε μπορεί μέν να δούμε πλοία ξηρού φορτίου με φυσικό αέριο στο εγγύς μέλλον,αλλά δέν νομίζω ότι θα δούμε κοντεϊνεράδικα ή ακτοπλοϊκά τοιαύτα.

(Και βεβαίως ούτε κόττερα...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Η φημολογούμενη κατασκευή νέου πλοίου για την ΑΝΕΚ σε κάποιο από τα ναυπηγεία της Κίνας,έχει βάση,αν διαβάσουμε τη συγκεκριμένη συνέντευξη,που είχε δώσει ο Γιάννης Σ.Βαρδινογιάννης,στη ''Deal'' news!Πρόθεση της εταιρίας είναι η δρομολόγηση του πρώτου μεγάλου ελληνικού ακτοπλοϊκού πλοίου που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το εξαιρετικά οικονομικό υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG!Αναμένουμε λοιπόν περαιτέρω εξελίξεις!

αν ηταν να γινει , θα ηταν σε υπάρχον πλοιο.. Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

δηλαδή θα δω κινέζικο ναυπηγείο να φτιάχνει σοβαρό ε/γ-ο/γ και ειδικά με lng ??? λύπαμαι την ΑΝΕΚ πραγματικά :P :P βέβαια σε 10 χρόνια που θα είναι η ακτοπλοια ετοιμή για lng μπορεί να εχουν προοδεψει και τα κινέζικα ναυπηγεία  :unsure: 

Link to comment
Share on other sites

Ψάχνονται οι εταιρείες πάντως να το ξέρεις Στέφανε και γενικότερα να ξέρετε :lol: ...Υπάρχουν προγράμματα οικονομικά σχετικά με το lng...Αν έβαζα τα λεφτά μου πάντως να δώ Ελληνική εταιρεία να κανει χρήση του προγράμματος , είναι η Αττικα

Link to comment
Share on other sites

τη μπαρουφα για ναυπηγήσεις πλοίων με επίδότηση απο την Ε.Ε εννοείς;;

Η άττικα σίγουρα πίστευω και εγώ ότι είναι αυτή που θα το ξεκινήσει αλλα ίσως σε μετασκευές υπάρχοντων πλοίων,εώς τότε όμως πρέπει να λυθεί το βασικό πρόβλημα που λέγετα bunkering πράγμα που δεν το βλέπω καθόλου εύκολο

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

Mα ποιος σου ειπε οτι θα είναι για πλοία που θα δουλέψουν εδώ..

Για να δουλέψει όμως πρέπει πρώτα απο όλα να φτιαχτεί μικρό lng bunkerαδικο...που δεν παίζει να γίνει αυτό σύντομα. ...Δύσκολα επίσης να γίνει κάτι shore based στον Πειραιά και γύρω απο όσα μου είχαν πει κάποια φορά. Είναι σχετικά επικίνδυνο . 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Καλά,περιμένετε πρώτα να φανή η οικονομική βιωσιμότητα τού Viking Grace και τα ξαναλέμε.

 

Και τα monohull ταχύπλοα τα είχαμε υποδεχτεί ώς το μέλλον τσή ακτοπλοϊας και τώρα όσα ταξιδεύουν πάνε με ταχύτητες ΜΑΚΕΔΟΝΑ γιατί αλλιώς θα πέσουν έξω αι εταιρείαι αυτών.

 

Μηδένα πρό τού τέλους κακάριζε,που έλεγε κι'ο εκ τών επτά σοφών τής αρχαιότητας....

Link to comment
Share on other sites

Ναί,δέν λέω...

 

Αλλά άμα το όλον εγχείρημα αποδειχθή "τσεποκτόνο" γιά τίς ναυτιλιακές,ούτε που θα το καταλάβουμε πότε θα το γυρίσουν στο ντίζελ και στο μαζούτ.Διότι money rules,ώς γνωστόν...

 

Εκτός άν προκάνουν (που έλεγε και ο Κύρκος-ή μήπως ο Φλωράκης;) και τελειοποιήσουν τα ηλεκτροκίνητα πλοία (με φωτοβολταϊκά,με fuel cells-δηλαδή συσσωρευτές υδρογόνου-ή με ό,τιδήποτε άλλο).Πράγμα που ναί μέν το εύχομαι (γιά όλους τους εμπλεκόμενους),αλλά δέν θα χαροποιήση όσους θα έχουν επενδύσει μέχρι τότε σε υποδομές LNG.

Link to comment
Share on other sites

Σωστά.

 

Γι'αυτό λοιπόν άς ευχηθούμε ότι οι κανονισμοί που θα βγούν θα είναι τέτοιοι που το εγχείρημα θα "βγαίνη" και από οικονομικής απόψεως.Διότι άν αποδειχθή "εις την πράξιν" ότι "δέν βγαίνει",οι κανονισμοί θα ξαναμπούν στα καβούκια τους υπό την πίεσιν τών εφοπλιστικών κύκλων.

Link to comment
Share on other sites

για να μη λεμε οτι μας κατεβει και επειδη οι διεθνεις θεσμοι δεν ειναι... Ελλαδα, οσοι κανονισμοι εχουν βγει δεν ανακαλουνται. συνηθως δε εχουν μεταβατικη περιοδο για να προσαρμοστουν ολοι οι εμπλεκομενοι

ειναι θεμα χρονου παντως να επιβληθει αποκλειστικα η χρηση lng, τουλαχιστον στις περιοχες ECA.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πόσο "μακροπρόθεσμα" δηλαδής;Γιατί κάποιος άλλος έχει πεί ότι "μακροπρόθεσμα,όλοι μας θα πεθάνουμε"...

Και by the way,εκείνο το Viking Grace με τίς μπουκάλες LNG στην πρύμνη,ξεκίνησε να ταξιδεύη ή όχι ακόμη;Γιά να μάθωμεν κιόλας άν τα βγάζη τα λεφτά του.

Γιατί όπως είχα πεί και σε παλιότερο post μου,και τα high-speed monohul-τους Αίολους και τίς Παναγίες τίς Θαλασσινές δηλαδή-ώς "το μέλλον τής ακτοπλοϊας" τίς είχαμε υποδεχτεί και τώρα ουδέ φωνή ουδέ ακρόασις περί τοιούτου,που έλεγεκαι η Μαρία Κώνστα η ηθοποιός

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...