Angelos

Νέα όρια εκπομπής αέριων ρύπων MEPC / IMO /Annex VI

16 posts in this topic

θέμα το οποιο έχει πολυσυζητηθεί και με την ευκαρία του IMO και των επικειμενων οριων θα ήθελα να θίξω το θέμα στο forum.
Αν τα μετράω καλά έχουμε να κάνουμε με 2 παράγοντες:
1. Τιμή Πετρελαιου
2. Availability Πετρελαιου με τα όρια του SOx που θέλουν να θέσουν οι διάφοροι παράγοντες
Το cut the story short,
Το MEPC part of IMO συμφώνησε σε μείωση του SOx από 4.5% σε 3.5%παγκοσμίως ως το 2012 και μετά σταδιακά κάτω στο 0.5% από το 2020. Ουσιαστικά μιλάμε για το τέλος του HFO.
Το κλειδί στην υπόθεση είναι ότι για να γίνει αυτό το 2018 8a πρέπει να κάνουν ένα feasibility study για να δουν αν πραγματικά γίνετε αυτό που ζητάν. Αλλιώς θα πάμε για το 2025.
Αρκεί κάποιος να κοιτάξει σε παρόμοια όρια που οι ίδιοι έβαλαν για το ballast water treatment το οποιο επειδή ουσιαστικά δεν υπάρχει και πρέπει να μιλάμε για ballast water management (με πολλά exchanges) ευτυχώς δεν έχει βουλιάξει ακόμα καράβι!
Από την μια κάποιος το όριο του 2018 το βλέπει μακρινό και ίσως πολύ κοντά στο τέλος, από την άλλη κάποιος πρέπει να αφήσει χρόνο ώστε να αναπτυχθούν οι τεχνολογίες.
Γιατί και οι μηχανές θα έχουν διαφορετική συμπεριφορά αλλα και οι κατασκευαστές μπροστά στις εξελίξεις! Ποσο μάλλον όταν ίδια όρια μελετούνται και για NOx
Άλλο ένα κρίσιμο ζήτημα είναι η εφαρμογη αυτών των οριων. Για μένα πρέπει να μείνει από τον IMO και όχι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι γιατί θα πληγεί η ναυτιλία της ΕΕ αλλα απλά γιατί φτάνει με τους 100000000 διαφορετικούς κανονισμούς για κάθε πόντο στο ναυτικό χάρτη. Οι ναυτικοί μας έχουν αρκετά να θυμούνται και δεν θέλω να δω την ΕΕ να κάνει τις Αμερικανιές τρελες!
Αυτό που έχω καιρό να δω και είμαι πολύ περίεργος να δω καινούργια στοιχεια είναι το availability του φτωχού σε θείο καυσιμου που υπάρχει στον κόσμο. Το κόστος και ο χρόνος παραγωγής/διύλισης τέτοιου προϊόντος? Το αν υπάρχουν αρκετές εγκαταστάσεις, αν υπάρχουν αρκετές δεξαμενές να “σερβίρουν” και τα 2 προϊόντα για κάποιο χρονικό διάστημα, για το τι μονοπωλιακά καθεστώτα θα δημιουργηθούν..... νομίζω με το SECAS στην Βόρεια Ευρώπη πήραμε πολλά μαθήματα αλλα επειδή έχω απομακρυνθεί από το αντικείμενο θα ήθελα να δω μια συνολική μελέτη και μάλιστα λίγο νωρίτερα από το 2018.
DNVPS και Lloyds....... σας έρχομαι! Αλλα ελπίζω σε ουδέτερα στοιχεια !
Φιλικά προβληματισμένος
Άγγελος

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

να και μια αποψη απο μια αλλη ενδιαφερουσα γωνια....

A plan to cut pollution by reducing the sulfur content of ship fuel may lead to higher carbon-dioxide emissions at oil refineries, said an industry group representing companies including Exxon Mobil Corp. and Royal Dutch Shell Plc. "We don't think it's environmentally justified,'' Isabelle Muller, secretary general of the European Petroleum Industry Association, said yesterday by mobile phone from Brussels. Members of the International Maritime Organization, the United Nations' shipping division, agreed April 4 to cut the maximum sulfur content to 0.5 percent by 2020, from 4.5 percent.

Oil refineries may produce more diesel to comply with the regulation, which may cause them to emit an extra 100 million tons of carbon dioxide, 10 percent more than their output now, Muller said. That may also lead to a shortage of diesel in

Europe, she said.

The IMO plan, which is scheduled to start taking effect from 2012, is intended to cut the threat of acid rain, which is caused by burning sulfur-heavy fuels. Shipping lines and car drivers may pay higher prices because of the tighter regulations and oil companies will have spend more on emission permits, Muller said.

It's also still unclear whether refiners will be able to produce fuel oil, which most currently ships use, in sufficient quantities to meet the low-sulfur rules, she said. The cost to refiners may be more that $100 billion, Muller said, citing figures from the IMO.

Source: Bloomberg/Hellenic Shipping News

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και για να επιβεβαιωσουμε τα παραπανω λεγομενα αυτο που ισχυει σημερα ειναι οτι παγκοσμιως το οριο περιεκτικοτητας σε sulphur στα ναυτιλιακα καυσιμα ειναι 4.5% ενω στην περιοχη SECA(Βορεια Ευρωπη χοντρικα) ειναι 1.5%.

Απο 1η Ιανουαριου του 2012 ομως, το οριο παγκοσμιως πεφτει στο 3.5% και στο 0.5% απο την 1η Ιανουαριου του 2020. Αντιστοιχα στην περιοχη ECA(η μετονομασια της SECA που σημαινει Emission Control Area), το οριο πεφτει απο 1,5% στο 1.0% απο 1η Ιουλιου του 2010 και στο 0.1% απο την 1η Ιανουαριου του 2015. Βλεπουμε λοιπον πως η Ευρωπη δειχνει το δρομο.

Ολα τα παραπανω απο το Annex VI της Marpol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ας δουμε λιγο τι λεει ο ΙΜΟ στο Regulation 14.
 
oι περιοχες με περιορισμους, αγγλιστί  Emission Control Areas (ECA) ειναι οι εξης:

 

  • ΒΑΛΤΙΚΗ Baltic Sea area – as defined in Annex I of MARPOL (SOx only);
  • ΒΟΡΕΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ North Sea area – as defined in Annex V of MARPOL (SOx only);
  • ΒΟΡΕΙΟΣ ΑΜΕΡΙΚΗ απο 01/08/2012 North American area (entered into effect 1 August 2012) – as defined in Appendix VII of Annex VI of MARPOL (SOx, NOx and PM); and
  • ΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΥΔΑΤΑ ΤΩΝ ΗΠΑ στην Καραϊβικη, από 01/01/2014 United States Caribbean Sea area (expected to enter into effect 1 January 2014) – as defined in Appendix VII of Annex VI of MARPOL (SOx, NOx and PM).

τα ορια εχουν ως εξης:

Outside an ECA established to limit SOx and particulate matter emissions

4.50% m/m prior to 1 January 2012


3.50% m/m on and after 1 January 2012


0.50% m/m on and after 1 January 2020* ( depending on the outcome of a review, to be concluded in 2018, as to the availability of the required fuel oil, this date could be deferred to 1 January 2025), με αλλα λογια, πιθανον να παραταθει.


Inside an ECA established to limit SOx and particulate matter emissions

1.50% m/m prior to 1 July 2010

1.00% m/m on and after 1 July 2010

0.10% m/m on and after 1 January 2015
 

 

Η οδηγια εχει αρκετες λεπτομερειες για το πως θα γινεται ο ελεγχος και πως θα εναρμονιζονται τα πλοια. στην ουσια τα πλοια που θα ειναi εναρμονισμενα με την οδηγια, θα πρεπει να μπορουν να λειτουργουν με δυο τυπους καυσιμου. αυτο με μειωμενη περιεκτικοτητα σε οξειδια του θειου για οταν βρισκονται εντος ECA και το "κανονικο καυσιμο" για οταν βρισκονται εκτος.

 

 

Πιο αναλυτικη και με περισσοτερες λεπτομερειες ειναι μια μελετη της EMSA για τους περιορισμους και τις επιπτωσεις τους.

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να δώσουμε ένα μικρό update, σε συνέχεια της 71ης συνόδου της MEPC του ΙΜΟ πρίν 1 εβδομάδα στο Λονδίνο, μια και τα αυτιά του Shipfriends ήταν εκεί. Τα αρχικά MEPC σημαίνουν Marine Environment Protection Committee και είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά της.

 

Όσον αφορά το θέμα των εκπομπών του Sulphur(Θείο), επιβεβαιώθηκε το ότι το παγκόσμιο πλαφόν(0.5%) σε περιεκτικότητα στα marine fuels, θα προχωρήσει όπως είναι σχεδιασμένο για την 1η Ιανουαρίου του 2020, και μάλιστα η μεγάλη πλειοψηφία των χωρών είναι υπέρ, με φωτεινές εξαιρέσεις την Ινδία και τη Βραζιλία. Μάλιστα ο ΙΜΟ αρχίζει να πιέζει τον ISO να προχωρήσει στην δημιουργία επισήμου standard για το καύσιμο αυτό. Πλήν όμως, ποιό είναι το καύσιμο? Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, κανείς εκ των oil majors δεν έχει δώσει σημεία πως θα προχωρήσει σε παρασκευή Heavy Fuel Oil με τέτοια περιεκτικότητα Θείου, όπως άλλωστε δεν έκαναν και με το τωρινό όριο(0.1% S) στη ζώνη ECA. Αν αυτό διατηρηθεί, τότε μάλλον πάμε σε αποκλειστική κατανάλωση distilate fuels, δηλαδή Marine Gas Oil. Χαρούμενοι όλοι λοιπόν, πολιτικοί, ψηφοφόροι, NGOs, προστατεύουμε το περιβάλλον. Πλήν όμως κανείς δεν έχει βγεί να πεί καθαρά στο ευρύ κοινό πως η προστασία του περιβάλλοντος έχει κι ένα κόστος. Με την τιμή του HFO στο Rotterdam γύρω στα 290 δολλάρια μέσο όρο για τον Ιούνιο και με το MGO στα 420(αν δεν με απατά η μνήμη μου), μιλάμε για πολύ μεγάλη αύξηση στην τιμή των καυσίμων και κατά συνέπεια στο κόστος μεταφορών. Η οποία μαντέψτε, δεν θα απορροφηθεί ούτε από τους μεταφορείς, ούτε από τα κράτη που θα επιβάλλουν το μέτρο. Θα απορροφηθεί από το καταναλωτικό κοινό.

 

Στο μέτωπο των Greenhouse Gas emissions(GHG), δηλαδή τον περιορισμό των SOx και NOx, τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Πολλά μικρότερα κράτη και η ΕΕ πιέζουν πρός την ξεκάθαρη αντιμετώπιση των εκπομπών αυτών με τρόπο παρόμοιο με το θέμα του Sulphur. Πλήν όμως και εδώ η Βραζιλία(άλλη μια χώρα που κάνει την Ελλάδα να μοιάζει με την Ελβετία των Βαλκανίων, και μια εκ των πλέον υποκριτικών χωρών στον κόσμο σε αυτά τα θέματα) υποστηριζόμενη από την λατινική Αμερική, αντιδρά. Οι ΗΠΑ εφαρμόζουν πολιτική στην ουσία μη ανάμιξης λόγω και της συμφωνίας των Παρισίων, εφαρμόζοντας την πολιτική Trump. Φημολογείται δε, πως η αμερικανική αντιπροσωπεία ήταν φανερά σε δύσκολη θέση και τα μέλη της αισθάνονταν μεγάλη δυσφορία, έχοντας κληθεί να υπερασπιστούν μια πολιτική με την οποία οι ίδιοι είναι εντελώς αντίθετοι.Το ρεζουμέ είναι πως θα επακολουθήσουν τουλάχιστον 2 συνεδρίες της σχετικής ομάδας εργασίας πρίν της 72η σύνοδο της MEPC(Μάρτιος του 2018) με σκοπό να επιταχυνθεί η όλη διαδικασία, το αποτέλεσμα της οποίας βέβαια δεν θα εφαρμοστεί πρίν το 2023 με τα σημερινά δεδομένα.

 

Αυτά και το παρακολουθούμε στενά.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφέροντα πράγματα μας φέρνεις από τα ξένα, Nick.

Αυτά που αναφέρει πιο πάνω ο Μιλτιάδης για τα νέα όρια από 1η του Γενάρη στο Ιόνιο, εξακολουθούν να ισχύουν και εάν ναι, πώς επηρεάζουν τα δρομολογημένα στις γραμμές μας πλοία;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να είμαι ειλικρινής αυτό με το Ιόνιο δεν το γνωρίζω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οσο πάνε τα καθυστερούν όλα, και σωστά.Είναι σαν να τους λές "αλλάξτε,αλλιως αι πνιγείτε" .. χωρις να βάζω το χέρι μου στη φωτιά το Ιονιο εχει παει 1/1/2020

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Μάλιστα. Ευχαριστώ.

Αλλά και πάλι, θα πρέπει σιγά σιγά οι πλοιοκτήτες στα μέρη μας να αρχίζουν να κάνουν σκέψεις για το μέλλον ...

Ισχύουν όλα αυτά για κάθε είδους επιβατηγού, ανεξαρτήτως μεγέθους;

Edited by Ariadne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα ερώτηση αυτή Ariadne, δεν το είχα σκεφτεί ποτέ. Νομίζω όμως πως το όριο είναι απόλυτο, ανεξαρτήτως μεγέθους. Άσε που στα μικρότερα μεγέθη έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούνται distillate fuels, οπότε δεν κάνει τόσο διαφορά. Χωρίς να είμαι μηχανικός, στην προσωπική μου εμπειρία δεν υπάρχει κάποο τρομερό πρόβλημα στο να πας από HFO σε MGO υπό την έννοια ότι το δεύτερο είναι καλύτερης ποιότητας καύσιμο, χρειάζεται βέβαια άλλου τύπου λίπανση/πρόσθετα ίσως. Τουλάχιστον στις μηχανές χαμηλών στροφών που φοράνε τα bulk carriers. Στην πράξη όταν ένα πλοίο εισέρχεται σε ECA area, χρειάζεται κάποιες ώρες νωρίτερα να αρχίσει τη διαδικασία αλλαγής καυσίμου ύλης, έτσι ώστε με την είσοδο στην ECA, το πλοίο να καταναλώνει το σωστό καύσιμο.   

 

Για περισσότερες πληροφορίες σε όσους ενδιαφέρονται, έχει ένα σύντομο και περιεκτικό paper ο DNV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξέρετε εμένα ποιο είναι το παράπονό μου;

Από τη μια μεριά αυτά είναι γνωστά εδώ και αρκετά χρόνια. Άπό την άλλη, ναυπηγούμε κάθε χρόνο ένα αρκετά μεγάλο αριθμό πλοίων ανοιχτού τύπου, με εξαγωγές μάλιστα.

Αντί να προσπαθήσουμε τώρα να συνδυάσουμε αυτά τα δύο και να βγούμε πρωτοπόροι σε αυτό τον τομέα, βλέπω π.χ. την Τουρκία να αρχίζει να ναυπηγεί LNG αμφίπλωρα και μάλιστα όχι μόνο για ντόπιες εταιρείες αλλά και για λογαριασμό των εξαιρετικά αυστηρών σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος Νορβηγών!

Είμαι σίγουρος πως θα είμαστε πάλι οι τελευταίοι που θα πηδήξουμε σε αυτό το συγκεκριμένο τραίνο, αντί να είμαστε από τους πρώτους ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό δυστυχώς είναι το μόνο σίγουρο αγαπητέ Ariadne. Επιτρέψτε μου να πλατειάσω λίγο για να πω πως είχα παρακολουθήσει πρίν χρόνια ένα documentaire για τις εναλλακτικές πηγές ενέργειες στην Ελλάδα. Αρχές δεκαετίας 80 λοιπόν, η τεχνολογία για solar panels υπήρχε ήδη και ήταν διαθέσιμη στην Ελλάδα μια και είχαμε τέτοια τεχνολογία εγχώρια. Πλήν όμως για να εγκαταστήσει κάτι τέτοιο σπίτι του κανείς, χρειαζόταν τότε έγκριση από 43(!!!) διαφορετικές κρατικές υπηρεσίες. Και ο λόγος είναι απλός. Αν εμείς σαν ιδιώτες είχαμε τη δυνατότητα να έχουμε σπίτι τζάμπα ενέργεια, η ΔΕΗ τι θα γινόταν? Τα έσοδα του κράτους από τους φόρους και την κατανάλωση ρεύματος? Η ΕΡΤ και ο Μάκης Γιομπαζολιάς:P πως θα επιζούσαν χωρίς τα λεφτά του πάγειου?

 

Κάπως έτσι μείναμε στο λιγνίτη, ο οποίος για όσους δεν το γνωρίζουν είναι από τις χειρότερες -ίσως η χειρότερη- ποιότητα γαιάνθρακα σε ρύπους. Σε μια χώρα με 300 μέρες το χρόνο ήλιο και άλλες τόσες με δυνατούς ανέμους, είναι ίσως η μεγαλύτερη διαχρονικά αποτυχία του Κράτους, το ότι δεν είμαστε ενεργειακά αυτάρκεις μέσω εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Και μια και είπαμε για ΔΕΗ και λιγνίτη, έχει τεράστια γέλια(αλλά και κλάματα) ένα 2ωρο documentaire του Simon Reeve στο BBC για την Ελλάδα. Σε μια περιήγησή του, ο δημοσιογράφος(που σημειωτέον είναι φιλέλλην) επισκέπτεται τις εγκαταστάσεις της ΔΕΗ στην Πτολεμαίδα και παρίσταται στην τοποθέτηση εκρηκτικών για να επεκταθεί ο χώρος εξόρυξης. Όταν έρχεται η ώρα της ανατίναξης, με έκδηλο τρόμο συνειδητοποιεί πως η πυροδότηση των εκρηκτικών, δεν γίνεται εξ' αποστάσεως και ηλεκτρονικά, αλλά με αναπτήρα Zippo εκ του σύνεγγυς :eek::D, με τους παρευρισκόμενους να πρέπει να τρέξουν και να μπούν σε φορτηγάκι και να απομακρυνθούν μέσα σε 1 λεπτό από την πυροδότηση. Κάτι σαν τις πειρατικές ταινίες εποχής, που ο ήρωας ανατινάζει το πλοίο με δαδί. Ελλάδα 21ος αιώνας. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now