Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εν αναμονή της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ όπου αναμένεται να συζητηθεί το Master Plan του λιμανιού αλλά και στον απόηχο της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας οδηγώντας σε αλλαγή σχεδιασμού για την χωροθέτηση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Άκης Ζήβας, φέρνει στη δημοσιότητα μέσω του Ermisnews, το Σχέδιο που πρόκειται να τεθεί προς έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή.

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Άκης Ζήβας: «Αν θέλουμε να έχουμε Master Plan στη Ζάκυνθο η μόνη λύση είναι η προβλήτα στο μώλο του Αγίου Διονυσίου»

Ενώ για μεθοδεύσεις και σκοπιμότητες που δημιουργούν εμπόδια στην κατασκευή του έργου της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων στη Ζάκυνθο κάνει λόγο ο πολιτικός μηχανικός, πρώην Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ και του Συλλόγου Μηχανικών Σπύρος Μπονίκος με αφορμή την αλλαγή του σχεδιασμού για την χωροθέτηση της προβλήτας.

neo-sxedio-gia-provlhta.jpg

Link to comment
Share on other sites

αν ποτε υλοποιηθει ειναι σιγουρα καλυτερη λυση απο την υπαρχουσα.

οπως το ελεγε η ανακοινωση που ειδαμε παραπανω τις προαλλες, μενει η εντυπωση οτι θα εδεναν τα κρουαζιεροπλοια αναμεσα στα ferries. τελικα απο οτι βλεπουμε, θα κατασκευαστει νεα προβλητα, με προεκταση του μωλου αγιου διονυσιου προς βορρα, με αλλαγη και στην εισοδο του λιμανιου, αλλα και νεος εξωτερικος κυματοθραυστης, βορεια του μωλου αγιου νικολαου.

μιλαμε για project που θα χρειαστει τουλαχιστον τρια χρονια, απο την ωρα που βρεθουν τα γκαφρα:P και ξεκινησει, αλλα πραγματικα μονο ο μωλος αγιου διονυσιου εχει την υποδομη να δεχτει τον ογκο οχηματων που συνεπαγεται η αφιξη ενος μεγαλου κρουαζιεροπλοιου (ταξι, λεωφορεια, εκδρομικα κλπ). χωρια που η κινηση δεν θα βγαινει κατ'ευθειαν στην καρδια της πολης

ΥΓ: το ζουμι ειναι σε οσα λεει εδω ο καπτα πετρος ο κυπριωτης. η συγκυρια ειναι μοναδικη. να ειναι δηλαδη ο βουλευτης ζακυνθου, σημαινων υπουργος που να του περναει στην κυβερνηση, αλλα και να υπαρχει ταυτοχρονα φιλοκυβερνητικος αντιπεριφερειαρχης που να τα πηγαινει καλα μαζι του. δυσκολα θα ξαναπετυχουν τετοια ευκαιρια οι ζακυνθινοι. το σημαντικοτερο ειναι να αποκτησουν ντοκο για τα κρουαζιεροπλοια, που τωρα μενουν στη ραδα, οταν στο γειτονικο αργοστολι, εχει λυθει το θεμα εδω και αρκετα χρονια (εστω με μεσοβεζικο τροπο).

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οι θεσεις των κρουαζιεροπλοιων θα ειναι εξωτερικα του τωρινου λιμανιου. δεν θα εμποδιζουν σε κατι τις μανουβρες των κρουαζιεροπλοιων. χωρια που θα εχει "ανοιξει" και η μπουκα μετα την ολοκληρωση των εργων.

παρομοια γειτνιαση θεσεων ferries με κρουαζιεροπλοια, υπαρχει και στον τουρλο της μυκονου και "συνυπαρχουν" χωρις ιδιαιτερα παρατραγουδα.

δε νομιζω οτι εχει την πολυτελεια η ζακυνθος να κλοτσησει και αυτην την ευκαιρια

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έντονη αντίδραση συναντούν τα σχέδια του Λιμενικού ταμείου Ζακύνθου για κατασκευή της νέας προβλήτας κρουαζιεροπλοίων στο μώλο του Αγίου Διονυσίου αντί του μώλου του Αγίου Νικολάου που αρχικά είχε προταθεί και χθες με αφορμή την επικείμενη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμανιών (ΕΣΑΛ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δημοσιοποιήθηκε μια ανοιχτή επιστολή του προέδρου του Συλλόγου στήριξης τουριστικού λιμένα Ζακύνθου προς τον Αντιπριφερειάρχη Λευτέρη Νιοτόπουλο, με την οποία καθίσταται γνωστό ότι θα υπάρξουν κινητοποιήσεις σε μια τέτοια προοπτική. Ο κ. Σπύρος Μπονίκος επικαλείται στην επιστολή αυτή ότι όλοι οι φορείς της Ζακύνθου έχουν ψηφίσει την κατασκευή προβλήτας στο Μώλο του Αγίου Νικολάου και καταλήγει στην επισήμανση ότι το κόστος κατασκευής προβλήτας στο μώλο του Αγίου Διονυσίου είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό της κατασκευής στο μώλο του Αγίου Νικολάου. Για την εξέλιξη αυτή με τηλεφωνική του επικοινωνία προς τη σύνταξη του ΕΡΜΗ, ο γνωστός ναυπηγός και ειδικός της διεθνούς κρουαζιέρας Δημήτρης Κάπαρης εξέφρασε την αντίθεσή του υποστηρίζοντας ότι οι εγκαταστάσεις για την υποδοχή των κρουαζιεροπλοίων πουθενά στον κόσμο δεν ταυτίζονται με τα  εμπορικά λιμάνια. Αναλυτικά η επιστολή του κ. Σπύρου Μπονίκου είναι η εξής:

Quote

Κυριε Αντιπερειαάρχα

Πληροφορήθηκα ότι την Πέμπτη συνέρχεται η ΕΣΑΛ για να αποφασίσει την οριστική θέση της προβλήτας κρουαζιεροπλοίων και ότι την Ζάκυνθο θα εκπροσωπήσετε εσείς και ο κύριος Άκης Ζήβας ο οποίος υποστηρίζει με θέρμη την θέση Μώλος Αγίου Διονυσίου.

Εμείς θα αντιδράσουμε με όλα τα μέσα τα οποία μας διαθέτει η ευνομούμενη πολιτεία για να ακυρώσουμε οποιαδήποτε απόφαση της ΕΣΑΛ η οποία είναι αντίθετη με:

1ον Την απόφαση όλων των φορέων μετά την παρουσίαση από την κυρία Φράγκου των λύσεων που πρότεινε και μετά από ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ όλοι οι φορείς ψήφισαν την δημιουργία της προβλήτας εις την θέση του Μώλου του Αγίου Νικολάου. Αυτοί ήταν ο Δήμαρχος Μποζίκης, ο Περιφερειάρχης Μυλωνάς, το Εμπορικό Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος και σχεδόν όλοι οι φορείς.

2ον Την βούληση όλων των μικροεμπόρων για ανάκαμψη  των οικονομικών του τους μέσω των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων τα οποία θα ελλιμενίζονται στον Μώλο του Αγίου Νικολάου.

3ον Τον σκοπό της κρουαζιέρας η οποία είναι η εξυπηρετήσει των ταξιδιωτών αφ΄ ενός και αφετέρου να βρεθούν αυτοί οι ταξιδιώτες στο εμπορικό κέντρο της πόλης.

4ον Τον σκοπό της κατασκευής προβλήτας η οποία δεν είναι η αναβάθμιση μιας εγκαταλειμμένης περιοχής.

Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι εάν θέλετε να αναβαθμίσετε την περιοχή του Μόλου του Αγίου Διονυσίου έχετε μπροστά σας “πεδίον λαμπρό” και είναι η “λακούβα” με νερό που υπάρχει κι εσείς οι δύο την “λακκούβα” αυτή την λέτε Μαρίνα  όπου δίπλα είναι τα Λαζαρέττα που περιμένουν να γίνουν ο Εμπορικός λιμένας Ζακύνθου.

Εάν φτιάξετε αυτά τα δύο Μαρίνα και Εμπορικό λιμάνι τότε θα δει ανάπτυξη η περιοχή (και πάντως όχι από την δική σας θητεία όπως δείχνουν τα πράγματα)

Επίσης θέλω να υπενθυμίσω και στους δύο σας ότι το κόστος κατασκευής του μώλου του Αγίου Διονυσίου είναι τεράστιο, σε σχέση με το κόστος του μώλου του Αγίου Νικολάου.

Σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε στις κατάμεστες αίθουσες η μελετήτρια κυρία Φράγκου και για να μη λέμε ότι προσπαθείτε να μας κοροϊδέψετε παρουσιάστε στους Ζακυνθινούς τις μελέτες εκσκαφών που απαιτούνται για την κατασκευή των δύο μώλων

Και για να κλείνω μας είπατε ότι στην συνεδρίαση της ΕΣΑΛ κάποια κυρία Γραμματέας σας είπε ότι ή θα γίνει ή προβλήτα στον μόλο του Αγίου Διονυσίου ή προβλήτα δεν βλέπετε στη Ζακυνθο.

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΟΤΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΟΥΜΕ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΝΕΠΙΣΤΡΕΠΤΙ.

ΣΠΥΡΟΣ ΜΠΟΝΙΚΟΣ 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα ο αδαής (και παντελώς άσχετος με την περιοχή και ενδεχομένως ιδιαιτερότητές της ή τοπικά συμφέροντα) να εκφράσω μερικές απορίες.
 

Τι εννοεί ο κύριος Κάπαρης ότι "οι εγκαταστάσεις για την υποδοχή των κρουαζιεροπλοίων πουθενά στον κόσμο δεν ταυτίζονται με τα  εμπορικά λιμάνια"? Ο Πειραιάς δεν είναι εμπορικό λιμάνι; Ή στην La Spezia που κατοικώ τα κρουαζιερόπλοια δεν δένουν (κυριολεκτικά) μέσα στο τέρμιναλ των εμπορευματοκιβωτίων του εδώ λιμανιού; Ή στην Σούδα τι χωροταξική διάταξη υπάρχει; Από τα σχέδια που είδα σε προηγούμενο post φαντάζομαι ότι προβλέπεται ο αποκλεισμός του καινούριου κομματιού που θα κατασκευαστεί στα πρότυπα κάθε λιμανιού κρουαζιέρας, δεν μου φαίνεται κάτι που δεν μπορεί να λειτουργήσει. Και η απόσταση από την πόλη λύνεται με την μεταφορά των επιβατών κρουαζιέρας από τα πλοία στην άκρη του μώλου μέχρι την αρχή του με λεωφορεία.

Από τα σχέδια πάλι μια χαρά μαρίνα βλέπω να χωροθετείται (το λεγόμενο "τμήμα αναψυχής) στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, σε ελάχιστη απόσταση μάλιστα από τα εμπορικά μαγαζιά και τα του υγειονομικού ενδιαφέροντος, με προφανή τα πλεονεκτήματα για τους ντόπιους επειχηρηματίες (ίσως όχι τόσο πολύ για την στάθμη όχλησης για τους χρήστες αυτής της δομής).

Η ένσταση στο να μεταφερθεί η προβλήτα κρουαζιέρας από τον Μώλο Αγίου Νικολάου στον Μώλο Αγίου Διονυσίου συνεπάγεται και στη κατάργηση του κομματιού ναυταθλητισμού που προβλέπεται εκεί στο masterplan. Υπάρχει αυτή την στιγμή προβλήτα ή χώρος ναυταθλητισμού στην Ζάκυνθο; Αν ναι, πού βρίσκεται, σε τι απόσταση από την πόλη και τι μεγέθη αξιοποίησης και λειτουργίας έχει;

Link to comment
Share on other sites

o κ.Καπαρης, επιτυχημενος ναυπηγος, αλλα αποτυχων επιχειρηματιας, στην κρουαζιερα (πετυχημενη πορεια στο team της celebrity, αλλα αποτυχημενο πειραμα με το Ωκεανις, προ δεκαετιας), εχει τα γνωστα συνδρομα των επιτυχημενων αποδημων, που επιστρεφουν στον τοπο τους μετα τη συνταξη. πιστευουν πως οι συμπατριωτες τους πρεπει να κανουν οτι λενε και να τους εχουν παντα σε καποιο αξιωμα. ;)

δειτε την κεφαλονια παραδιπλα, με ολα τα προβληματα που εχει  και δειτε τη ζακυνθο και συγκρινετε λιμανια.

συμφωνω με τον agrino. μια χαρα λυση ειναι και ο αγιος διονυσιος και δεν θα βγαινει ολη η κινηση στο ιστορικο κεντρο της πολης. το ζουμε, οπως ειδαμε, ειναι σε οσα ειχε πει και ο καπτα πετρος κυπριωτης. η συγκυρια ειναι μοναδικη και αν δεν αποκτησει τωρα προβλητα κρουαζιεροπλοιων η ζακυνθος, θα περιμενει αλλα 15 χρονια.

θα την παθει σαν το θιακι που επι χρονια μποϋκοταραν το λιμανι του πισαετου, για να μην φυγει το πλοιο απο το βαθυ και τωρα ουτε λιμανι εχουν, ουτε πλοιο

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οπως αναφερουν ζακυνθινα ΜΜΕ, η επιτροπη σχεδιασμου και αναπτυξης λιμενων, ενεκρινε το master plan. (με τα κρουαζιεροπλοια στην προβλητα αγιου διονυσιου).

βουλευτης, δημαρχος και αντιπεριφερειαρχης συντασσονται με την αποφαση.

ο προεδρος του ΛΤ και πρωτεργατης του master plan, αποδιδει τις ως τωρα αντιδρασεις, σε οσους εχουν επιχειρηματικα συμφεροντα, στην παραλιακη ζωνη και την πλατεια σολωμου, κοντα δηλαδη στο μωλο αγιου νικολαου.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 11/7/2017 at 7:22 PM, Agrino said:

Από τα σχέδια πάλι μια χαρά μαρίνα βλέπω να χωροθετείται (το λεγόμενο "τμήμα αναψυχής) στο παραλιακό μέτωπο της πόλης, σε ελάχιστη απόσταση μάλιστα από τα εμπορικά μαγαζιά και τα του υγειονομικού ενδιαφέροντος, με προφανή τα πλεονεκτήματα για τους ντόπιους επειχηρηματίες (ίσως όχι τόσο πολύ για την στάθμη όχλησης για τους χρήστες αυτής της δομής).

 

On 11/7/2017 at 10:36 PM, proud_ionian said:

το ζουμε, οπως ειδαμε, ειναι σε οσα ειχε πει και ο καπτα πετρος κυπριωτης. η συγκυρια ειναι μοναδικη και αν δεν αποκτησει τωρα προβλητα κρουαζιεροπλοιων η ζακυνθος, θα περιμενει αλλα 15 χρονια.

 

για την ωρα ουτε μαρινα, ουτε προβλητα κρουαζιεροπλοιων. το λιμανι παραμενει οπως ηταν πριν 20 χρονια (με εξαιρεση τον τραπεζοειδη και το μπαστουνακι στην προβλητα αγιου νικολαου) και ολα τα μεγαλα yachts φουνταρουν απ'εξω

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Θέμα συζήτησης τα εκδοτήρια εισιτηρίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο λιμάνι της Ζακύνθου.

Quote

Η παραχώρηση χρήσης χώρου για τα εκδοτήρια των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης αναμένεται να απασχολήσει την προσεχή συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής καθώς τον επόμενο μήνα λήγει η περίοδος μίσθωσης των χώρων από το Λιμενικό Ταμείο.

Αν και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν στην συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής, η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου εξετάζει το ενδεχόμενο εγκατάστασης των εκδοτηρίων, όχι στο χώρο που βρίσκονται σήμερα αλλά σε κοντινότερη απόσταση από το κτήριο του Λιμεναρχείου, εκεί όπου ξεκινά η περίφραξη με κάγκελα.

Τα εκδοτήρια θα πρέπει να λειτουργούν σε πιστοποιημένες κατασκευές και να γίνει διαγωνισμός για το χώρο που θα διατεθεί για κάθε μια από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης.

Αξίζει να σημειωθεί πως η «συνύπαρξη» των δύο εταιρειών στο ήδη υπάρχον λυόμενο εκδοτήριο συνολικού εμβαδού 26,80 τ.μ. το οποίο βρίσκεται εντός της τραπεζοειδούς προβλήτας μόλου Αγ. Διονυσίου και απέναντι από το σημείο που προσαράζουν τα πλοία της γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης είχε δημιουργήσει κατά καιρούς προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών ειδικά το διάστημα που η αναχώρηση των πλοίων των δύο ανταγωνιστριών εταιρειών γινόταν με ελάχιστη χρονική απόκλιση.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νέος κύκλος ενεργειών για τα παροπλισμένα πλοία στην μαρίνα από τη Λιμενική Επιτροπή

Quote

Το ζήτημα των κατασχεμένων πλοίων που παραμένουν στο χώρο της μαρίνας, ένα από αυτά μάλιστα εδώ και μήνες ναυαγισμένο, ήταν στην ημερήσια διάταξη κατά την τελευταία συνεδρίαση της  Λιμενικής Επιτροπής. 

Καθώς το σοβαρό πρόβλημα με τα δύο τσιγαράδικα φαίνεται πως άμεσα θα ξεπεραστεί, αφού όπως είναι γνωστό στην τελευταία δημοπρασία του ΟΔΔΥ βρέθηκε αγοραστής και μάλιστα Ζακυνθινός, θα πρέπει να βρεθεί λύση και με τα τρία πλοία που έχουν κατασχεθεί, to Eurostar, το Αναστασία και το Παναγία Αθωνίτισσα τα οποία εδώ και χρόνια δεν έχουν απομακρυνθεί από τον ιδιοκτήτη τους.

Η Λιμενική Επιτροπή, καθώς έχουν εξαντληθεί όλα τα περιθώρια που είχε δώσει ο Νόμος . αποφάσισε στην τελευταία συνεδρίαση της να προχωρήσει στη διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού για την απομάκρυνση τους, ορίζοντας τα μέλη της  αρμόδιας επιτροπής αλλά και τους όρους του διαγωνισμού.

Το ζήτημα των παροπλισμένων πλοίων που στην κυριολεξία σαπίζουν στη μαρίνα δημιουργώντας μια απαράδεκτη εικόνα και προκαλώντας κινδύνους για θαλάσσια ρύπανση, έχει χρονίσει και παρά τις πρωτοβουλίες που έχουν ληφθεί, δεν έχει σημειωθεί καμία απολύτως εξέλιξη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε κομμάτια θα απομακρυνθούν τα δύο τσιγαράδικα από την μαρίνα Ζακύνθου!

Quote

Εξελίξεις αναμένονται εντός των επόμενων ημερών για την απομάκρυνση των συνολικά 5 κατασχεμένων πλοίων που σαπίζουν στην μαρίνα, καθώς αυτή τη φορά φαίνεται να έχουν αρθεί όλα τα γραφειοκρατικά εμπόδια που είχαν προκύψει το προηγούμενο διάστημα και η διαδικασία να βρίσκεται στην τελική ευθεία.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την λιμενική αρχή, σε εξέλιξη βρίσκεται η προθεσμία των 60 ημερών που είχε στη διάθεσή του ο πλειοδότης, μια εταιρεία με έδρα στη Ζάκυνθο, για να απομακρύνει τα κατασχεμένα τσιγαράδικα  Tianjin και Chang Chun. Οι εκκρεμότητες που υπήρχαν αφορούσαν κάποια έγγραφα από το Τελωνείο Πατρών, τα οποία βρίσκονται στα χέρια του Λιμεναρχείου αλλά και του πλειοδότη.

Τα δύο πλοία θα τεμαχιστούν και θα απομακρυνθούν σε κομμάτια από τη θάλασσα.

Τα υπόλοιπα πλοία, τα τρία κατασχεμένα ιδιωτικά σκάφη, θα απομακρυνθούν μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό αφού έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως επικίνδυνα και επιβλαβή.

 

Link to comment
Share on other sites

Το κυκλοφοριακό στην πόλη ήταν η αιτία αλλαγής της θέσης για την προβλήτα

Quote

Η θέση στην οποία θα κατασκευαστεί η προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που έγινε το περασμένο Σαββατοκύριακο στο νησί μας.

Η συζήτηση έγινε την πρώτη ημέρα της συνεδρίασης με αφορμή την ερώτηση που είχε καταθέσει από την πλευρά της αντιπολίτευσης ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Στασινόπουλος, ο οποίος ζητούσε να πληροφορηθεί σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι ενέργειες της Περιφέρειας για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες. 

Το λόγο πήρε για να ενημερώσει ο Αντιπεριφερειάρχης Ζακύνθου Λευτέρης Νιοτόπουλος ο οποίος έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε και προχώρησε το όλο θέμα με έγκριση του master plan, κάτι που δεν είχε γίνει στο παρελθόν.

«Είναι αναγκαιότητα και είναι στην πρώτη φάση η διαχείριση μέσα στο λιμάνι, χωρίς βέβαια να ξεχνάμε την προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια» σημείωσε ο κ. Νιοτόπουλος που υποσχέθηκε πως θα γίνει μεγάλη προσπάθεια και αγώνας για να χρηματοδοτηθεί και να προχωρήσει η προβλήτα.

Όμως ο κ. Στασινόπουλος συνέχισε τις ερωτήσεις υπενθυμίζοντας ότι το Περιφερειακό Συμβούλιο είχε χωροθετήσει σε άλλο σημείο από αυτό που προτείνεται τώρα για την προβλήτα, δηλαδή ενώ αρχικά είχε αποφασιστεί ο μώλος του Αγίου Νικολάου τώρα επιλέγεται ο μώλος του Αγίου Διονυσίου. 

«Η κυβέρνηση αγνοεί το Περιφερειακό Συμβούλιο, το Δήμο και τους άλλους φορείς στο θέμα της χωροθέτησης» επέμεινε  ο κ. Στασινόπουλος.

Εκεί παρενέβη ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Σπύρος Γαλιατσάτος ο οποίος είπε ότι για την αλλαγή της θέσης έχει ευθύνη η Αρχαιολογική υπηρεσία η οποία έκανε παρέμβαση. 

Ακολούθησε νέα τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Λευτέρη Νιοτόπουλου ο οποίος πρόταξε ένα ακόμα ζήτημα που αφορά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Σύμφωνα με το αρχικό πλάνο, αν η προβλήτα γινόταν στο μώλο του Αγ. Νικολάου θα έπρεπε τα χιλιάδες λεωφορεία μέσα στο καλοκαίρι να διέρχονται από την οδό Τερτσέτη και να στρίβουν στην πλατεία των Αγίων Σαράντα μεταφέροντας τους τουρίστες από τα κρουαζιερόπλοια. Αυτό είναι κάτι που δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί γιατί τα μεγάλα οχήματα δεν περνούν από αυτό το δρόμο. Έτσι σκεφτήκαμε να γίνει η προβλήτα κοντά στον Άγιό μας, κατέληξε ο κ. Νιοτόπουλος.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ακύρωσε απόφαση για τα εκδοτήρια των εισιτηρίων

Quote

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αντιδικία των ακτοπλοϊκών εταιρειών για την χρήση των εκδοτηρίων εισιτηρίων στο λιμάνι του Αγίου Διονυσίου με την Λιμενική επιτροπή να λαμβάνει αποφάσεις που δείχνουν να υποστηρίζουν την μία από τις δύο πλευρές και τις κρατικές εποπτικές αρχές να την ανακαλούν στην τάξη και να την υποχρεώνουν να τις αποσύρει.

Πρόκειται για ζήτημα που φαίνεται απλό αλλά αναδεικνύει προβλήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης και την ανάγκη τήρησης της νομοθεσίας και των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού.

Τα εκδοτήρια των εισιτηρίων που ήδη λειτουργούν στον τραπεζοειδή προβλήτα του λιμανιού για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού έχουν παραχωρηθεί απευθείας από το Λιμενικό Ταμείο στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή.

Σημειώνεται πως ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων Ν. Παπαθεοδώρου με απόφαση που εξέδωσε μέσα στο καλοκαίρι και πριν περίπου ένα μήνα κοινοποιήθηκε στο Λιμενικό Ταμείο και ακολούθως στις εταιρείες, ακύρωσε την απευθείας παραχώρηση των εκδοτηρίων προς μία ακτοπλοϊκή εταιρεία στην οποία είχε δοθεί το μεγαλύτερο μέρος του οικίσκου επισημαίνοντας την ανάγκη να γίνει πλειοδοτικός διαγωνισμός.

Η ακυρωτική απόφαση των σχετικών παραχωρήσεων από το Λιμενικό Ταμείο εκδόθηκε μετά από προσφυγή που έγινε από την “αντίπαλη” εταιρεία, η οποία υπερασπίστηκε την άποψη ότι δεν τηρείται η νομιμότητα και ότι θίγονται τα έννομα συμφέροντά της.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείο Άκη Ζήβα, το επόμενο διάστημα η Λιμενική Επιτροπή θα κληθεί να συζητήσει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διενέργεια διαγωνισμού που θα αφορά τα υφιστάμενα εκδοτήρια. Το ζήτημα είναι πως θα εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για να συμμετέχουν και οι δύο εταιρείες και να μπορεί ο επιβάτης να διαλέξει το πλοίο της επιλογής του από τα διαθέσιμα δρομολόγια.

Αξίζει να σημειωθεί πως η «συνύπαρξη» των δύο εταιρειών στο ήδη υπάρχον λυόμενο εκδοτήριο συνολικού εμβαδού 26,80 τ.μ. το οποίο βρίσκεται εντός της τραπεζοειδούς προβλήτας μόλου Αγ. Διονυσίου και απέναντι από το σημείο που προσαράζουν τα πλοία της γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης είχε δημιουργήσει κατά καιρούς προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επιβατών ειδικά το διάστημα που η αναχώρηση των πλοίων των δύο ανταγωνιστριών εταιρειών γινόταν με ελάχιστη χρονική απόκλιση.

Γι αυτό από πολλούς έγκριτους κύκλους έχει επισημανθεί εδώ και χρόνια ότι θα πρέπει τα εκδοτήρια των εισιτηρίων να μεταφερθούν στην αίθουσα υποδοχής και αναχώρηση του Λιμενικού σταθμού, όπως συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα λιμάνια του κόσμου και να αποσυρθούν οι αυθαίρετες παράγκες από το λιμάνι της Ζακύνθου.

 

Link to comment
Share on other sites

Το ρεζουμέ εδώ είναι πως οι τοπικοί άρχοντες δε μπορούν να βγάλουν άκρη για τα εκδοτήρια, θα κάνουν λιμάνι για κρουαζιερόπλοια και θα λύσουν το κυκλοφοριακό?

Link to comment
Share on other sites

Ξεκίνησαν οι εργασίες αποκατάστασης και ανάπλασης στο μόλο Αγ. Νικολάου

Quote

Αθόρυβα και μεθοδικά συνεχίζει το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου τις προσπάθειες αποκατάστασης ζημιών και παρεμβάσεων στις εγκαταστάσεις του λιμανιού με μόνη επιδίωξη την άμεση ολοκλήρωσή τους μέσα στη χρονιά και κυρίως αλλαγή εικόνας στις υφιστάμενες υποδομές.

Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε ήδη η έναρξη του ενός από τα δυο σημαντικά έργα που αφορούν τους τομείς αρμοδιότητάς του και πιο συγκεκριμένα εκείνου στο μόλο του Αγίου Νικολάου, για το οποίο πρόσφατα υπογράφτηκε η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία, με προϋπολογισμό δαπάνης 124.000€ αναλαμβάνοντας την επισκευή και συντήρηση στο πλάτωμα του πόρτου. Ο εργολάβος εγκαταστάθηκε και σύμφωνα με τη σύμβαση, οι εργασίες ανάπλασης και αναδιαμόρφωσης περιλαμβάνουν κάλυψη της επιφάνειας με σταμπωτό τσιμέντο, διαμόρφωση της ράμπας καθέλκυσης των σκαφών και τοποθέτηση φωτιστικών στύλων για τον επαρκή και καλαίσθητο -όπως όλοι θέλουμε να ελπίζουμε- φωτισμό ολόκληρης της περιοχής.

Σε ότι αφορά στο δεύτερο έργο, εκείνου στον μόλο του Αγίου Διονυσίου στην τελευταία συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής εγκρίθηκε το αποτέλεσμα της δημοπρασίας για το έργο της αποκατάστασης της καθίζησης στον τραπεζοειδή προβλήτα. Αυτό περιλαμβάνει παρεμβάσεις οδοποιίας για την αποκατάσταση καθίζησης συνολικού εμβαδού 400 τετραγωνικών μέτρων στον προβλήτα Αγίου Διονυσίου, έχει προϋπολογισμό 35.000 ευρώ και καλύπτεται από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Μετά την υπογραφή της σύμβασης ο ανάδοχος έχει 90 ημέρες για την εκτελέσει τις εργασίες που ανέλαβε.

Την ίδια στιγμή προβληματισμό γεννά στους πολίτες το έργο εγκατάστασης εξοπλισμού ασφάλειας στο Μώλο, γνωστό και ως International Ship & Port facility Security code (ISPS), μέρος του οποίου αποτελεί με μεταλλικός πτυσσόμενος φράκτης. Ο φράκτης αυτός θα εγκατασταθεί σε μόνιμη βάση στο μόλο, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων του νησιού μας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας που ζητούν ναυτιλιακές εταιρείες, ναυτικοί και ταξιδιωτικοί πράκτορες αλλά και ξένοι επιβάτες.

Η αλήθεια είναι πως, αρκετοί είναι όσοι εκφράζουν ορισμένες ανησυχίες για την αισθητική αλλοίωση της περιοχής του μόλου, μετά την τοποθέτηση του μεταλλικού φράκτη –και ενδεχομένως να ισχύει ότι η όποια γραφικότητα ίσως χαθεί αμετάκλητα. Ωστόσο δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι η τοποθέτησή του ανήκει στο γενικότερο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του λιμένα, κυρίως μάλιστα σε εξοπλισμό που προάγει τις ασφαλείς μετακινήσεις επιβατών, σύμφωνα πάντα με σχετική Κοινοτική Οδηγία. Εξάλλου, το σύνολο των λιμένων της Ε.Ε. διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό και η Ελλάδα με τα αναρίθμητα μικρά και μεγάλα λιμάνια της δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

 

Link to comment
Share on other sites

Νέες εξελίξεις για τα κατασχεμένα πλοία που βρίσκονται στο λιμάνι της Ζακύνθου καθώς ξεκίνησαν οι διαδικασίες για να τεμαχιστούν σε κομμάτια και έπειτα να απομακρυνθούν από την μαρίνα. Πρόκειται για την απομάκρυνση των σκαφών από το λιμάνι, καθώς οι προηγούμενες δημοπρασίες που διενεργήθηκαν στο παρελθόν εμφάνιζαν τιμή εκκίνησης πολύ υψηλή για να εκδηλωθεί. Όταν η τιμή μειώθηκε σημαντικά βρέθηκε αγοραστής και κατακυρώθηκαν σε αυτόν τα δύο κατασχεμένα πλοία (Tianjin και Chan Chun).

 

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο μώλο του Αγίου Νικολάου μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων στο Πόρτο

Quote

Τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα ισχύσουν στο μώλο του Αγίου Νικολάου και πιο συγκεκριμένα από το Ηρώο των Πεσόντων μέχρι και το Πόρτο θα κληθούν να αποφασίσουν τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής, που θα συνεδριάσουν την προσεχή Δευτέρα. Η συζήτηση μεταξύ των μελών της Επιτροπής είναι αναγκαία, προκειμένου στην συνέχεια το Λιμεναρχείο να προχωρήσει στην έκδοση των σχετικών αποφάσεων που θα αφορούν την κυκλοφορία, την στάση αλλά και την στάθμευση των οχημάτων.

Οι παρεμβάσεις στο Πόρτο, στο πλαίσιο του έργου «Συντήρηση και επισκευή του πλατώματος μόλου Αγίου Νικολάου λιμένα Ζακύνθου» με προϋπολογισμό 124.000,00€ με Φ.Π.Α βρίσκονται στην τελική ευθεία και καθώς η όψη της περιοχής θα αλλάξει σε πολύ μεγάλο βαθμό θα πρέπει να υπάρξουν και άλλα ρυθμίσεις για την αναβάθμιση και την προστασία της περιοχής, στην οποία έχει ήδη κατασκευαστεί σταμπωτό και υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος φθοράς κυρίως από βαριά οχήματα.

Η Λιμενική Επιτροπή θα πρέπει να καταλήξει σε μια απόφαση λαμβάνοντας υπόψη, αφενός την νέα όψη που θα έχει η περιοχή μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την αισθητική της αναβάθμιση για τους ντόπιους και τους τουρίστες, αφετέρου τις υπαρκτές ανάγκες που υπάρχουν για την εξυπηρέτηση των επιβατών από τα ιταλικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια, την τροφοδοσία των τουριστικών σκαφών και των ημεροπλοίων που δένουν στην περιοχή.

Με βάση τα παραπάνω, οι προτάσεις που θα κληθεί να συζητήσει η Λιμενική Επιτροπή αφορούν είτε την απόφαση για πεζοδρόμηση της περιοχής για κάποιες ώρες της ημέρας  είτε την απόφαση για απαγόρευση της στάθμευσης από το Ηρώο των Πεσόντων μέχρι και το Πόρτο, όπου ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες πολλοί οδηγοί στάθμευαν τα αυτοκίνητα τους, προκαλώντας αφενός κυκλοφοριακό κομφούζιο την περιοχή, αφετέρου προβλήματα με του καταπέλτες των σκαφών που δένουν στην περιοχή.

Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από την Λιμενική Επιτροπή αφού αξιολογηθούν όλες οι παράμετροι, ωστόσο με αφορμή το συγκεκριμένο ζήτημα προβάλει και πάλι το κυρίαρχο πρόβλημα για την Πόλη της Ζακύνθου που αφορά τη διευθέτηση της κυκλοφορίας των οχημάτων ώστε και οι οδηγοί να εξυπηρετούνται αλλά και να υπάρχουν ελεύθεροι χώροι για τους πεζούς.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αλλαγές στην πετρέλευση των σκαφών αποφάσισε η Λιμενική Επιτροπή Ζακύνθου!

Quote

Τους όρους και τις διαδικασίες βάση των οποίων θα γίνεται η πετρέλευση των πλοίων από τα βυτιοφόρα οχήματα αποφάσισε η Λιμενική Επιτροπή στην τελευταία της συνεδρίαση και αυτό που αναμένεται η είναι η έγκριση της απόφασης αυτής από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση άμεσα και σίγουρα πριν την έναρξη της νέας τουριστικής περιόδου, οπότε και η κίνηση στο λιμάνι από πλοία και τουριστικά σκάφη αυξάνεται κατακόρυφα .

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα ρύθμιση προβλέπει μεταξύ άλλων την απαγόρευση της στάσης και της στάθμευσης των βυτιοφόρων οχημάτων, άδειων ή γεμάτων, σε όλη την χερσαία ζώνη του λιμανιού, με εξαίρεση μόνο το χρονικό διάστημα της πετρέλευσης ενώ σε συγκεκριμένα σημεία όπως είναι στην παραλιακή Κ. Λομβάρδου, από το ύψος της Αστυνομία μέχρι την είσοδο της προβλήτας του Αγίου Νικολάου, και από το σημείο αυτό μέχρι το Πόρτο, η πετρέλευση θα πραγματοποιείται συγκεκριμένες ώρες την ημέρα.

Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση για αυτή τη διαδικασία είναι να υποβληθεί αίτηση στην Λιμενική Αρχή και με την προϋπόθεση πως πληρούνται μια σειρά από προϋποθέσεις , όροι και μέτρα για την ασφάλεια των οχημάτων, την αποφυγή της ρύπανσης κτλ, θα δίνεται η απαραίτητη έγκριση.

Σύμφωνα με την απόφαση που πήρε η Λιμενική Επιτροπή, πετρελεύσεις μπορούν να γίνονται όλο το 24ωρο, μετά από εντολή της Λιμενικής Αρχής στην προβλήτα του Αγίου Διονυσίου και στην υπό κατασκευή μαρίνα, ενώ περιορισμοί θα ισχύουν στην παραλιακή λεωφόρο Κ. Λομβάρδου και στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου.

Ειδικότερα, στην παραλιακή, από το κτήριο της Αστυνομικής Διεύθυνσης μέχρι και την είσοδο της προβλήτας του Αγίου Νικολάου οι πετρελεύσεις θα γίνονται το πρωί από τις 6.00 μέχρι τις 10.00 και το απόγευμα από τις 15.30 μέχρι τις 19.00/

Το ίδιο ωράριο θα ισχύει και στην περιοχή από την είσοδο της προβλήτας Αγίου Νικολάου μέχρι και την πλατεία του Πόρτου. Το βυτιοφόρο όχημα που θα κάνει την πετρέλευση θα βρίσκεται στο χώρο της παράδοσης καυσίμων το ανώτερο μισή ώρα πριν.

Οι περιορισμοί θεσπίζονται λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη κίνηση των πεζών και των οχημάτων στα παραπάνω σημεία, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τις ώρες που ορίζεται το διάστημα της πετρέλευσης, το βυτιοφόρο πρέπει να έχει σταθμεύσει κανονικά και να μην παρεμποδίζει την ομαλή κυκλοφορία .

Στην προβλήτα του Αγίου Νικολάου

Ειδικά για την προβλήτα του Αγίου Νικολάου που ειδικά τα τελευταία χρόνια αποτελεί κατεξοχήν χώρο περιπάτου, ενώ πρόσφατα η όψη του αναβαθμίστηκε με το έργο της πλακόστρωσης, πέρα από τις παραπάνω ρυθμίσεις που αφορούν τα βυτιοφόρα, η Λιμενική Επιτροπή προσανατολίζεται και σε άλλους περιορισμούς που αφορούν την στάση και την στάθμευση όλων των οχημάτων από την είσοδο της προβλήτας μέχρι και το πλάτωμα.

Μια πρώτη συζήτηση έχει ήδη γίνει σε συνεδριάσεις της Λιμενικής Επιτροπής και σε επόμενη συνεδρίαση αναμένεται να ληφθούν αποφάσεις για απαγορεύσεις, που εξετάζεται αν θα έχουν εποχικό χαρακτήρα και αν θα ισχύουν μόνο για κάποιες ώρες της ημέρας οπότε και η κίνηση είναι αυξημένη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί ο ανοιχτός πλειοδοτικός διαγωνισμός που προκήρυξε το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου για την λειτουργία των εκδοτηρίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο χώρο του λιμανιού. Το θέμα έχει απασχολήσει επί μακρόν την λιμενική επιτροπή, καθώς υπήρξαν προβλήματα στην προηγούμενη απόφαση παραχώρησης και η διαδικασία θα έπρεπε να επαναληφθεί ώστε να είναι σύννομη. Σε συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβρη, παρευρέθηκαν και οι εκπρόσωποι των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ζακύνθου - Κυλλήνης και η απόφαση που ελήφθη αφορούσε την προκήρυξη του διαγωνισμού στον οποίο θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλοντας τις προσφορές τους.

Πιο συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αφορά την παραχώρηση απλής χρήσης των τριών χώρων για χρήση εκδοτηρίων εισιτηρίων, που περιλαμβάνονται στο λυόμενο κτίριο εκδοτηρίων εισιτηρίων που βρίσκεται στο μόλο Αγ. Διονυσίου. Συνολικό εμβαδό του κτηρίου είναι 26,80 τ.μ και οι τρεις χώροι έχουν εμβαδόν 10,80 τ.μ. ο πρώτος, εμβαδόν 8,00 τ.μ. ο δεύτερος και επίσης 8,00 τ.μ. ο τρίτος. Η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής των συμβάσεων ενώ το ετήσιο εναρκτήριο για τον πλειοδοτικό διαγωνισμό αντάλλαγμα ορίζεται στα 50,00 € ανά τ.μ. πλέον των οποιονδήποτε επιβαρύνσεων ενδεχομένως μελλοντικά προκύψουν. Οι παραχωρησιούχοι θα αναλάβουν το κόστος του ρεύματος και των τηλεφωνικών γραμμών.

Σύμφωνα επίσης με το διαγωνισμό, ο ανάδοχος δικαιούται να τοποθετήσει σε κάθε εκδοτήριο που μισθώνει μία πινακίδα με το λογότυπο της εταιρείας και την δρομολογιακή γραμμή που εξυπηρετείται από αυτό. Οι διαστάσεις της πινακίδας και το είδος αυτής θα αποφασιστούν σε συνεργασία και κατόπιν αδείας από το Λ.Τ. Ζακύνθου. Σε πρόσφατες δηλώσεις που είχε παραχωρήσει για το θέμα ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Άκης Ζήβας είχε τονίσει πως με η μελέτη του Master Plan προβλέπει συγκεκριμένες εγκαταστάσεις για την λειτουργία των εκδοτηρίων, οι οποίες θα κατασκευαστούν εφόσον εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σοβαρή ζημιά από την τελευταία σφοδρή κακοκαιρία υπέστη ο φωτοσημαντήρας που έχει τοποθετηθεί πάνω στον ύφαλο «Δημήτρης» για την ασφάλεια της πλοήγησης στο λιμάνι της Ζακύνθου και το Λιμενικό Ταμείο προχωρά τις διαδικασίες για την αγορά νέου εξοπλισμού που θα πρέπει να εγκατασταθεί το συντομότερο δυνατό!

Πιο συγκεκριμένα, πριν από λίγες ημέρες και πιο συγκεκριμένα στις 27 του περασμένου Δεκεμβρίου, οι σφοδροί άνεμοι παρέσυραν το φωτοσημαντήρα με αποτέλεσμα να πέσει στα βράχια και να καταστραφεί. Εδώ και κάποιες ημέρες, με πρόνοια του Λιμεναρχείου, έχει τοποθετηθεί σήμανση στον ύφαλο για την ασφάλεια των πλοίων, ωστόσο χρειάζεται άμεσα να αγοραστεί και να εγκατασταθεί νέος εξοπλισμός.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από τις 26.01.2018 ξεκίνησαν οι εργασίες τεμαχισμού στα δυο κατασχεμένα πλοία “Tianjin” και “Chang Chun”, προκειμένου να απομακρυνθούν από τη μαρίνα. Πρόκειται για το τελευταίο «επεισόδιο» ενός μακρόχρονου σήριαλ για την απομάκρυνση των σκαφών από το λιμάνι, αφου η δημοπρασία διενεργήθηκε στα μέσα Ιουλίου με τιμές -επιτέλους- λογικές για την κατάσταση των εν λόγω φορτηγών πλοίων και έτσι πέρασαν στα χέρια του νέου τους ιδιοκτήτη ο οποίος μάλιστα είναι επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στη Ζάκυνθο.

Μετά από το καθαρά γραφειοκρατικό στάδιο, ο νέος ιδιοκτήτης των σκαφών έχει μεταφέρει στην περιοχή της μαρίνας ειδικό εξοπλισμό και ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής των πλοίων και την ανέλκυση των τμημάτων τους στο χερσαίο χώρο. Η διαδικασία μάλιστα έχει υψηλό κόστος και απαιτεί ακρίβεια και εμπειρία και όπως έγινε γνωστό, την εργασία κοπής θα αναλάβει ειδικευμένο συνεργείο που κατέφθασε από την Αθήνα, ακριβώς για αυτό το σκοπό.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ για την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στα λιμάνια

Quote

Το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου διεκδικεί το χρηματικό ποσό των 300 χιλιάδων ευρώ για να εγκαταστήσει σύστημα ασφάλειας στο λιμάνι της πόλης και έχει ενημερώσει σχετικά το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου Άκης Ζήβας δήλωσε στον ΕΡΜΗ ΖΑΚΥΝΘΟΥ, ότι έχει γίνει μία τεχνική έκθεση η οποία προβλέπει αυτό το χρηματικό ποσό και για την ακρίβεια εκτιμά ότι θα χρειαστούν από 270.000 έως 300.000 ευρώ. 

Πρόσφατα έγινε στην πρωτεύουσα σύσκεψη για την χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης συστημάτων ασφάλειας στους ελληνικούς λιμένες, και έλαβε χώρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστου Λαμπρίδη.

Η Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ), ως αρμόδια για την ορθή εφαρμογή των διατάξεων των διεθνών κανονισμών είχε ζητήσει από τους Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων (ΦΔΕΛ) να δηλώσουν τα αιτήματα τους, προκειμένου να εξασφαλίσει την δυνατότητα χρηματοδότησης από Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020. 

Ο νομός Ζακύνθου δια της Λιμενικής Επιτροπής κατέθεσε πρόταση και ζητά το ποσό των 300 χιλιάδων ευρώ για το σύστημα ασφάλειας.

Στην σύσκεψη  που έγινε στο Υπουργείο συμμετείχαν είκοσι έξι (26) Φορείς Διοίκησης και Εκμετάλλευσης Λιμένων που είχαν ανταποκριθεί στην πρόσκληση της Γενικής Γραμματείας και είχαν υποβάλει αιτήματα και προκαταρκτικό προϋπολογισμό για την αναβάθμιση των συστημάτων ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους. Εκ μέρους του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετείχαν: στελέχη της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ του Υπουργείου, της ΓΓΛΛΠΝΕ και της Διεύθυνσης Έλεγχου Διαχείρισης Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων.

Η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ασφάλειας σύμφωνα με τις διατάξεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 725/2004 και του Διεθνούς Κώδικα ISPS για την ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων είναι αναγκαία ώστε τα λιμάνια μας να μπορούν να φιλοξενούν κρουαζιερόπλοια και γενικότερα διεθνείς πλόες. Η Ζάκυνθος μπορεί να μην διαθέτει προβλήτα πρόσδεσης των κρουαζιεροπλοίων αλλά φιλοξενεί πολλά τέτοια σκάφη στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και έχει μελλοντικές προοπτικές για να κατασκευάσει εγκαταστάσεις αφού έχει ολοκληρωμένο Master plan.

Σύμφωνα με πληροφορίες στόχος του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι η κατάρτιση ενός προγράμματος για να τεθεί μια ορθολογική προτεραιότητα στην υλοποίηση έργων μεγάλης κλίμακας με την αξιοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που έχει αναπτύξει η ΓΓΛΛΠΝΕ, αλλά και να ενταχθούν έργα μικρής κλίμακας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) από το οποίο το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για το 2018.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ως έχει παραμένει η κατάσταση με τα εκδοτήρια εισιτηρίων στο λιμάνι της Ζακύνθου και αυτή είναι η απόφαση στην οποία φαίνεται να κατέληξαν από κοινού οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης κατά τη διάρκεια της συνάντησης που έγινε την περασμένη εβδομάδα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...