Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Η Γνωμοδοτική Επιτροπή για θέματα ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων ή πλοίων που προβλέπεται από την Νομοθεσία συνεδρίασε χθες το πρωί, συζητώντας για το σοβαρό ζήτημα των κατασχεμένων πλοίων που παραμένουν στην μαρίνα και κινδυνεύουν να βυθιστούν, με επίκεντρο φυσικά το γνωστό πρόβλημα των Tianjin και Chan Chun που επανήλθε και πάλι στην επικαιρότητα, καθώς μήνες μετά την ολοκλήρωση των χρονοβόρων διαδικασιών για την απομάκρυνσή τους, προκύπτουν νέα εμπόδια και επιστρέφουμε και πάλι στο σημείο μηδέν. Η επιτροπή συζήτησε και για τα κατασχεμένα ημερόπλοια που παραμένουν για χρόνια στην μαρίνα που εκτός από πηγή ρύπανσης, κινδυνεύουν επίσης να βυθιστούν.

 

Ξέρει κάποιος ποια είναι αυτά τα ημεροπλοια που είναι παροπλισμένα στη Μαρίνα της Ζακύνθου???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων είχε συνάντηση με τον μελετητή του Λιμανιού Αγίου Νικολάου Βολιμών Ζακύνθου στη διάρκεια ταξιδιού που έγινε στην πρωτεύουσα. Η συγκεκριμένη μελέτη ανατέθηκε τον Απρίλιο του 2005 και επί 10 χρόνια παραμένει ανολοκλήρωτη με συνέπεια να καθυστερεί η πραγματοποίηση των απαραίτητων έργων στο λιμάνι, το οποίο συνδέει τη Ζάκυνθο με την Κεφαλονιά.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Θεόδωρος Γαλιατσάτος, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ανέλαβε την εξόφληση των υποχρεώσεων που είχε αναλάβει έναντι του μελετητή και προχωρά στην ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τη μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, τον έλεγχο ευστάθειας θεμελίωσης λιμενικών έργων και τα τεύχη δημοπράτησης. Με την ολοκλήρωση της μελέτης θα προχωρήσουν τα απαραίτητα έργα, ώστε να αρθούν οι δυσλειτουργίες που ταλανίζουν επισκέπτες και χρήστες του λιμανιού.

Πηγη: Ermisnews

Link to comment
Share on other sites

TIANJIN ΚΑΙ CHANG CHUN: Απομακρύνονται τα επικίνδυνα απόβλητα

Ξεκινά την Παρασκευή 10 Ιουνίου η παραλαβή και η παράδοση των αποβλήτων που προέρχονται από τα κατασχεμένα πλοία (Tianjin, Chang Chun και τα τρία παλαιά ημερόπλοια) που βρίσκονται στο χώρο της υπό κατασκευή μαρίνας. Η απομάκρυνση των επικίνδυνων λυμάτων πρόκειται να γίνει με άφιξη βυτιοφόρου οχήματος από την Αθήνα, το οποίο θα παραλάβει τόσο τα μηχανέλαια που αντλήθηκαν από τα μηχανοστάσια των πλοίων και τα οποία βρίσκονται σε ειδική δεξαμενή, στη χερσαία ζώνη της μαρίνας, όσο και τα όμβρια ύδατα που συγκεντρώθηκαν στα σκάφη μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης στη μαρίνα. Τα ύδατα αυτά, μαζί με άλλα υγρά απόβλητα, θεωρούνται ιδιαίτερα επικίνδυνα καθώς τα κατασχεμένα πλοία, ιδιαίτερα τα δύο φορτηγά, κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή με βύθιση, με κυριολεκτικά ολέθριες συνέπειες για το νησί.
Η απόφαση ελήφθη στη διάρκεια συνεδρίασης της Λιμενικής Επιτροπής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο τέλος της περασμένης εβδομάδας.
Στη συνεδρίαση ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές προτάσεις για την αντιμετώπιση της σοβαρότατης κατάστασης που έχει προκύψει με τα κατασχεμένα αυτά πλοία, όλες με κοινό παρονομαστή την άμεση απομάκρυνσή τους. Μια από αυτές ήταν να γίνουν παρεμβάσεις με κατεπείγοντα έγγραφα τόσο από το Λιμενικό Ταμείο όσο και από το Λιμεναρχείο προς το αρμόδιο Τελωνείο Πατρών, στα οποία θα περιγράφεται με σαφήνεια η κατάσταση που υπάρχει και οι σοβαροί κίνδυνοι που ελλοχεύουν.
Επιπρόσθετα, να ζητήσουν τον άμεσο πλειστηριασμό τους, και σε περίπτωση που κριθούν άγονοι να παρέχουν τη δυνατότητα στο Λιμενικό Ταμείο να αναλάβει πρωτοβουλίες για την απομάκρυνσή τους.
Όσον αφορά τη δεύτερη πρόταση προέβλεπε να γίνει ένα αίτημα προς το Δημόσιο, προκειμένου να παραιτηθεί από τα δικαιώματά του στα συγκεκριμένα πλοία, τα οποία είναι εντελώς άχρηστα και δεν μπορούν να αξιοποιηθούν. Ακολούθως να γίνει ο έλεγχος των πλοίων από κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων του Τελωνείου που θα μπορέσει να επιβεβαιώσει όσα αναφέρθηκαν.
Οσο για τα κατασχεμένα ημερόπλοια που παραμένουν για χρόνια στην μαρίνα, μπορεί να μην εγκυμονούν περιβαλλοντικούς κινδύνους ωστόσο ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να βυθιστούν. Και σε αυτή την περίπτωση, η νομοθεσία είναι σαφής ως προς τις ενέργειες που απαιτούνται να γίνουν. Ειδικότερα θα πρέπει ο Φορέας να απευθυνθεί είτε στον ιδιοκτήτη τους, είτε σε αυτούς που τα έχουν κατασχέσει δίνοντας προθεσμία δύο μηνών για την απομάκρυνση τους. Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενέργειες, η Λιμενική Επιτροπή θα αναλάβει το κόστος και στη συνέχεια θα κληθούν να το πληρώσουν. Αν αρνηθούν τότε θα βεβαιωθεί στο δημόσιο ταμείο.

Πηγη: ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Link to comment
Share on other sites

Πρόταση του Λιμεναρχείου προς το Τελωνείο για την άμεση απομάκρυνση του Tianjin και του Chang Chun. Προκειμένου τα πλοία να μετακινηθούν όσο το δυνατόν πιο άμεσα, η Υπηρεσία προτείνει στην επόμενη πλειοδοτική δημοπρασία, η οποία θα πρέπει να γίνει γρήγορα από το Τελωνείο Πατρών , η τιμή εκκίνησης να είναι σαφώς χαμηλότερη από την υφιστάμενη.

Μπορεί η παραμονή των πλοίων Chang Chun και Tianjin να παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα για την περιοχή της μαρίνας, ωστόσο σοβαρό πονοκέφαλο για τις λιμενικές αρχές αλλά και τους χρήστες της μαρίνας (ιδιοκτήτες ημερόπλοιων κτλ) αποτελούν και άλλα δύο πλοία, που επίσης κινδυνεύουν να βυθιστούν!

Πρόκειται για τα κατασχεμένα ημερόπλοια Αναστασία και Eurostar, τα οποία πρόσφατα χαρακτηρίστηκαν ως επιβλαβή και επικίνδυνα από την αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή του Νόμου 2881 περί Ναυαγίων η οποία συνεδρίασε υπό την Προεδρεία του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Ά. Ζήβα.

Πηγή: Ermisnews

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Η Λιμενική Επιτροπή Ζακύνθου είχε απαγορεύσει το καλοκαίρι, τη στάση, τη στάθμευση και τη παραμονή ιδιωτικών οχημάτων στο λιμάνι, κατά μήκος του μολου του Αγίου Διονυσίου. Επίσης παραχώρησε και τρίτη θέση για εγκατάσταση εκδοτηρίου, στο χώρο του λιμανιού, απέναντι από τους καταπέλτες των πλοίων. Πρόκειται για εκδοτήριο της Κοινοπραξίας Zante Ferries που αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει δικό της στο λιμάνι όπως διαθέτουν για παράδειγμα η εταιρεία Ionian Group και η Kefalonian Lines. Το συγκεκριμένο τμήμα παραμένει μέχρι και σήμερα ανεκμετάλλευτο και η Λιμενική Επιτροπή έκρινε πως στο σημείο αυτό θα μπορούσε να εγκατασταθεί το εκδοτήριο της Κοινοπραξίας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έκτακτα μέτρα στο λιμάνι της Ζακύνθου από τον καινούργιο χρόνο

Quote

Από το Λιμεναρχείο ανακοινώθηκαν τα έκτακτα κυκλοφοριακά μέτρα που θα ισχύουν στο λιμάνι την περίοδο των εορτών και συγκεκριμένα αποφάσισαν:

1. Για το χρονικό διάστημα από 01/01/2017 έως και 28/02/2017 την απαγόρευση της στάθμευσης κάθε τροχοφό-ρου οχήματος: α) από την πύλη εισόδου λιμένα Αγίου Διονυσίου και εντός του χώρου αυτού και β) εντός της τραπεζοειδούς προβλήτας Αγ. Διονυσίου και συγκεκριμένα έως την διαγράμμιση στο ύψος του κεντρικού πυλώνα φωτισμού.

2. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, η πύλη εισόδου του λιμένα Αγ. Διονυσίου Ζακύνθου θα κλείνει μια ώρα μετά τον τελευταίο κατάπλου των Ε/Γ-Ο/Γ Πλοίων και θα ανοίγει μια ώρα πριν τον πρώτο απόπλου των Ε/Γ-Ο/Γ Πλοίων.

3. Οι παραβάτες της ανωτέρω απόφασης τιμωρούνται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 52 του Ν. 2696/99 ως τροποποιήθηκε και ισχύει.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σύμφωνα με την Ήμερα της Ζακύνθου το λιμάνι της Ζακύνθου μένει χωρίς εκδοτήρια

 

Quote

Μετά από πολλούς μήνες και εν μέσω ενός δύσκολου χειμώνα, πλαισιωμένου από “Αριάδνες” και “Βίκτωρες”, η αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νησιών (αμιγώς κρατική διοικητική υπηρεσία) απέρριψε την απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου, για την μίσθωση – στέγαση των εκδοτηρίων εισιτηρίων πλοίων στη γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης, εντός του λιμανιού!
Τι σημαίνει αυτό;

Ότι, πριν μπούμε σε ζητήματα λειτουργίας του ανιστόρητου ελληνικού δημόσιου τομέα, πριν λειτουργήσουμε “νόμιμα” ή πριν διαπιστώσουμε ότι ο δημόσιος υπάλληλος “έκανε σωστά τη δουλειά του”, ξεχνάμε πως υπάρχουν επιβάτες, οι οποίοι είναι άνθρωποι με αισθήματα, πόδια, χέρια και ανάγκες… οι οποίοι, την επόμενη μέρα θα ταλαιπωρηθούν άδικα!

Τι συμβαίνει
Την περασμένη άνοιξη, το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου αποφάσισε να προκηρύξει τυπικά τις θέσεις στα κιόσκια του λιμανιού, οι οποίες είναι πάρα πολλά χρόνια ΜΙΣΘΩΜΕΝΕΣ στις ναυτιλιακές εταιρίες (σε όλες) που πραγματοποιούν πορθμειακά δρομολόγια. Η διαδικασία έγινε διότι, η προηγούμενη μίσθωση έληξε, όπως λήγουν άλλωστε όλες οι μισθώσεις…
Η απόφαση, πήγε στην αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, Ηπείρου και Ιονίων Νησιών για έγκριση και μέχρι να λειτουργήσουν τα άψογα αντανακλαστικά του υδροκέφαλου δημοσίου τομέα, πέρασαν κάποιοι μήνες.
Από την μέρα που έληξε η μίσθωση, μέχρι να εγκρίνει η αποκεντρωμένη, είναι απόλυτα φυσιολογικό να παραμένουν οι εταιρείες στα κιόσκια έκδοσης των εισιτηρίων, αφού μόνο σε εκείνο το χώρο μπορούν να εκδώσουν εισιτήρια για τους επιβάτες. Σαφώς υπάρχουν και τα γραφεία τους στην παραλιακή οδό, αλλά το 70% – 80% των επιβατών και των τουριστών, ανέκαθεν εξυπηρετείται στο λιμάνι.

Ο “παραλογισμός”
Η αποκεντρωμένη απέρριψε το αίτημα του Λιμενικού Ταμείου, διότι θεωρεί ότι είναι παράνομη η παρουσία των εταιριών μέσα στα εκδοτήρια του λιμανιού, αφού η μίσθωση έληξε την άνοιξη του 2016! Για να κριθεί η διαδικασία σύννομη, προφανώς κατά τον προϊστάμενο της αποκεντρωμένης, πρέπει να κλείσουν τα εκδοτήρια να σφραγιστούν και να πάψουν να λειτουργούν έως ότου….

Τι σημαίνει αυτό
Οι επιβάτες της γραμμής, θα σταματήσουν να εξυπηρετούνται στο λιμάνι! Θα τρέχουν στη βροχή και στο κρύο να βρουν εισιτήρια, θα χάνονται πλοία ή θα αργούν να αναχωρήσουν, στην παραλιακή θα γίνει το αδιαχώρητο, όσοι μεταβούν με τα πόδια στο λιμάνι θα κουνάνε το μαντήλι στα πλοία και όλα αυτά θα συμβαίνουν σε πραγματικό ρεαλιστικό χρόνο, μέσα σε χειμερινές συνθήκες που είναι άγνωστες σε όσους απορρίπτουν τη λογική όντας ταμπουρωμένοι στα ωραία τους γραφεία! Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα του νησιώτη.

Απόσπασμα Πρακτικού Λιμενικού Ταμείου
Στη Ζάκυνθο και στα γραφεία του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου, στις 13-07-2016, συνήλθε στην 8η Συνεδρίαση 2016 η Λιμενική Επιτροπή Ζακύνθου.
Ο Πρόεδρος εισάγει προς συζήτηση θέμα που αφορά την τροποποίηση της υπ’αριθμ. 112/24-11-2014 απόφασης Λιμενικής Επιτροπής Ζακύνθου περί «Παραχώρησης χρήσης χώρου για τα εκδοτήρια των ακτοπλοϊκών εταιρειών γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης.
Με την ανωτέρω απόφαση είχε παραχωρηθεί χώρος στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοϊκής γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης, στο ήδη υπάρχον λυόμενο εκδοτήριο συνολικού εμβαδού 26,80 τ.μ. το οποίο βρίσκεται εντός της τραπεζοειδούς προβλήτας μόλου Αγ. Διονυσίου και έναντι του σημείου που προσαράζουν τα πλοία της γραμμής Ζακύνθου – Κυλλήνης ως εξής:
1) Παραχώρηση χώρου 8 τ.μ. στην εταιρία «Kefalonian Lines»,
2) Παραχώρηση χώρου 8 τ.μ. στην εταιρία «Levante Ferries» και
3) Παραχώρηση χώρου 10,80 τ.μ. στην εταιρία «Ionian Ferries».
Κατόπιν ο Πρόεδρος προτείνει την τροποποίησή της ως εξής:
1) Παραχώρηση χρήσης χώρου 8 τ.μ. στην εταιρία «Kefalonian Lines» σύμφωνα με την υπ’αριθμ. 112/24-11-2014 απόφαση Λ.Ε. και
2) Παραχώρηση χρήσης χώρου 18,80 τ.μ. στην «Ionian Group» εντός του ήδη υπάρχοντος λυόμενου εκδοτηρίου που βρίσκεται στο μόλο Αγ. Διονυσίου.
Τέλος παραχώρησης ορίζονται τα 50,00 € ανά τ.μ. ετησίως. Στο παραπάνω ποσό θα γίνεται παρακράτηση ποσού – εισφοράς 3 % επί του ανταλλάγματος χρήσης υπέρ του Ειδικού Κλάδου Οικονομικής Ενίσχυσης Μερισματούχων Ναυτικού (Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν.) μέσω του Λιμεναρχείου Ζακύνθου.
Η παρούσα παραχωρητήρια πράξη-απόφαση έχει τριετή ισχύ, δηλαδή έως την 23-11-2017. Η Λιμενική Επιτροπή ύστερα από διαλογική συζήτηση ψηφίζει υπέρ για το ανωτέρω θέμα. Μάλιστα, σε αυτή αναφέρονταν και οι εγκεκριμένοι όροι και μισθώσεις του παραχωρητηρίου.

Η εντολή στο Λιμεναρχείο

Με έγγραφό του, το Λιμενικό Ταμείο κοινοποιεί την σχετική απόφαση προς την IONIAN GROUP και KEFALONIAN LINES αναφέροντας χαρακτηριστικά πως“καλείστε όπως άμεσα εκκενώσετε το χώρο εκδοτηρίων στο μόλο Αγίου Διονυσίου καθώς οι εταιρίες σας δεν διαθέτουν την απαιτούμενη παραχώρηση χρήσης χώρου. Η σχετική απόφαση της Λιμενικής Επιτροπής Ζακύνθου αναφέρεται και αφορά σε πρότερη εικόνα των δραστηριοποιούμενων στον λιμένα Ζακύνθου, ναυτιλιακών εταιρειών που δεν αντιστοιχεί στην παρούσα διαμορφωμένη κατάσταση”.
Επίσης, απευθυνόμενο προς το Λιμεναρχείο ζητά τις δικές του κατά το νόμο ενέργειες.

Υπάρχουν συμφέροντα;
Τα κιόσκια στο λιμάνι έχουν δημιουργηθεί από το λιμενικό ταμείο για αποκλειστική χρήση των ναυτιλιακών εταιριών ώστε να εκδίδουν εισιτήρια και μόνο.
Δεν πρόκειται να μισθωθούν για άλλο λόγο, για άλλη στέγαση ή για άλλο σκοπό.
Άλλωστε οι προδιαγραφές αφορούν στην εξυπηρέτηση των πλοίων.

Στο δια ταύτα

Είναι απορίας άξιο, γιατί η αποκεντρωμένη διοίκηση, προκειμένου να εξετάζει “τυφλά” τη “νομιμότητα”, μπαίνει στη διαδικασία ταλαιπωρίας χιλιάδων ανθρώπων. Τι αλλάζει αν η διαδικασία ολοκληρωθεί με τη λογική της παράτασης ενοικίασης μέχρι την ολοκλήρωση της απίστευτης γραφειοκρατίας, αφού ενδιαφερόμενοι είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι και έχουν δαπανήσει σοβαρά ποσά, για να μετατρέψουν τα κιόσκια σε εκδοτήρια (εκεί μέσα εργάζονται άνθρωποι που έχουν ανάγκη από κάποιες υποτυπώδεις συνθήκες εργασίας);
Χάνει το δημόσιο;
Υπάρχει κόλλημα; Υπάρχει άλλος ενδιαφερόμενος να εκδίδει εισιτήρια;

Στο κάτω – κάτω της γραφής, αν κάτι έγινε εκπρόθεσμα ή από παράλειψη υπαλλήλων ή από ανικανότητα προϊσταμένων, τι χρωστάει ο κοσμάκης;;;

Σημείωση:
Με την ίδια λογική, που επεδείχθη η ίδια περισπούδαστη μέριμνα για τόσα άλλα ακίνητα (κτίριο λιμεναρχείου, κτίριο μόλου Αγίου Νικολάου – Πόρτο κλπ…) που ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο και σαφώς έχει κάθε λόγο να επιδιώξει νόμιμες ανταγωνιστικές μισθώσεις με ανοιχτούς διαγωνισμούς, προς πολλούς ενδιαφερόμενους; Εκείνα είναι στο απυρόβλητο, με ληγμένα μισθώματα και οι ιδιοκτήτες εντός;

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αδιέξοδο με τα εκδοτήρια και “πράσινο φως” για παρεμβάσεις στο λιμάνι της Ζακύνθου

Quote

Άκαρπη ήταν η τελευταία συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής που συνεδρίασε στις αρχές της εβδομάδας. Αιτία ήταν η απροθυμία των ακτοπλοϊκών εταιρειών που διαθέτουν εκδοτήρια εισιτηρίων στην είσοδο του λιμανιού, να συνεργαστούν για να μοιράσουν τα τετραγωνικά μέτρα που τούς αναλογούν, με αποτέλεσμα η συνεδρίαση να λήξει χωρίς απόφαση και να οριστεί νέα για τις 12:00 αύριο το μεσημέρι.
“Αρνήθηκαν να βάλουν νερό στο κρασί τους”, ήταν η χαρακτηριστική φράση που χρησιμοποίησε ο προεδρος της Επιτροπής και του Λιμενικού Ταμείου, Ακης Ζήβας. Τα λίγα τετραγωνικά μέτρα διαφοράς μεταξύ των εταιρειών εξακολουθούν να αποτελούν “αγκάθι” στη μεταξύ τους συνεργασία για την επίλυση του θέματος και έτσι το πρόβλημα συνεχίζει ως έχει, δηλαδή με αναστολή της λειτουργίας των εκδοτηρίων, εις βάρος ασφαλώς του επιβατικού κοινού. Επιβάτες θα τρέχουν στη βροχή και στο κρύο να βρουν εισιτήρια, θα χάνονται πλοία ή θα αργούν να αναχωρήσουν, στην παραλιακή θα γίνει το αδιαχώρητο, όσοι μεταβούν με τα πόδια στο λιμάνι θα κουνάνε το μαντήλι στα πλοία και όλα αυτά θα συμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο, μέσα σε χειμερινές συνθήκες.

Link to comment
Share on other sites

On 26/5/2016 at 3:32 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Η επιτροπή συζήτησε και για τα κατασχεμένα ημερόπλοια που παραμένουν για χρόνια στην μαρίνα που εκτός από πηγή ρύπανσης, κινδυνεύουν επίσης να βυθιστούν.

Από ότι φαίνεται το ημερόπλοιο Ευρωσταρ Νηολόγιο Ζακύνθου 04, δεν άντεξε να περιμένει και πλέον βρίσκεται ημιβυθισμένο στη μαρίνα της Ζακύνθου.

Link to comment
Share on other sites

Η επιτροπή ναυαγίων αποφασίζει για το βυθισμένο ημερόπλοιο στη μαρίνα

Quote

Δεν είναι η πρώτη φορά που το θέμα έχει απασχολήσει το Λιμενικό Ταμείο, παρά τις προσπάθειες του οποίου, ακόμη δεν έχουν απομακρυνθεί. Εδώ και μήνες χαρακτηρίστηκαν ως επιβλαβή και επικίνδυνα από την αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή περί Ναυαγίων η οποία συνεδρίασε υπό την Προεδρεία του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου. Παρά την αποστολή εξωδίκων όπως ορίζει η Νομοθεσία, τόσο στους επισπεύδοντες δανειστές, όσο και στην πλοιοκτήτρια εταιρεία να τα απομακρύνει, δεν έγινε τίποτα με αποτέλεσμα να έχουμε την πρώτη βύθιση.
Η ανωτέρω Επιτροπή θα συνεδριάσει εκ νέου και σήμερα προκειμένου να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με αποστολή Εξωδίκων από το Λιμενικό Ταμείο, θέτοντας μια προθεσμία που δε θα ξεπερνά τους δύο μήνες. Σε περίπτωση που δεν υπάρξουν ενέργειες, η Λιμενική Επιτροπή θα αναλάβει το κόστος και στη συνέχεια θα κληθούν να το πληρώσουν.
Αν αρνηθούν τότε θα βεβαιωθεί στο δημόσιο ταμείο.

 

Link to comment
Share on other sites

Μετά την ημιβύθιση του «Ευρωστάρ» πήραν μέτρα αντιρύπανσης στη μαρίνα Ζακύνθου

Quote

Μετά την ημιβύθιση του κατασχεμένου από τους πιστωτές Ε/Γ-Τ/Ρ ΕΥΡΩΣΤΑΡ -Ιδιοκτησίας της Εταιρείας Commercial Maritime Μονοπρόσωπης ΕΠΕ συντοπίτη μας, κατόπιν εντολής του Λιμεναρχείου Ζακύνθου, ενεργοποιήθηκε το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας ρύπανσης του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου, καίτοι το περιστατικό ήταν εκτός των τομέων ευθύνης του, μια και όπως όλοι γνωρίζουν η Μαρίνα, η οποία δεν έχει λειτουργήσει δυστυχώς ποτέ μέχρι σήμερα ως οργανωμένη Μαρίνα, ανήκει στο Υπουργείο Τουρισμού.

Ως εκ τούτου ειδοποιήθηκε η εθελοντική Ομάδα Αντιρρύπανσης του ΛΤ, της οποίας ηγείται ως Αρχηγός ο Κος Γυφτάκης Γεράσιμος ο οποίος είναι και Πρόεδρος της Ομάδα Διάσωσης της Ομάδας των εθελοντών στο Νησί της Ζακύνθου, αλλά και η Αντιρρυπαντική Εταιρεία New Naval LTD, με την οποία υπάρχει σύμβαση συνεργασίας και σε επίπεδο εκπαίδευσης της Τοπικής Ομάδας Αντιρρύπανσης του ΛΤ και σε επίπεδο διάθεσης όλων των απαραίτητων υλικών αντιρρύπανσης τα οποία ευρίσκονται εντός δύο Container στον κύριο Λιμένα της Ζακύνθου, αλλά και σε επίπεδο διάθεσης εξειδικευμένου και έμπειρου προσωπικού, προκειμένου να συνδράμει το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου σε οποιοδήποτε πραγματικό περιστατικό.

Άμεσα λοιπόν την περασμένη Τετάρτη διατέθηκαν 105 μέτρα πλωτού φράγματος τύπου SCORPION 1150 της Εταιρείας New Naval, τα οποία με την καθοδήγηση δικού της έμπειρου Operations Manager και την συμμετοχή του Υπολιμενάρχη, τριών μελών της Ομάδας διάσωσης (Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γραμματέα) και ενός εθελοντή Αλιέα ο οποίος διέθεσε και το σκάφος του για 2 συνεχείς ημέρες, με το οποίο τοποθετήθηκαν τα πλωτά φράγματα γύρω από το ημιβυθισμένο Σκάφος «ΕΥΡΩΣΤΑΡ» αλλά λόγω της θέσης τους αναγκαστικά και γύρω από τα άλλα δύο σκάφη «ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΘΩΝΙΤΙΣΣΑ» και «ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ» ιδίας Πλοιοκτησίας (τα οποία επίσης έχουν εγκαταληφθεί), με όλα τα κατάλληλα αγκυροβόλια, προκειμένου να περιοριστεί η θαλάσσια ρύπανση από Πετρελαιοειδή και άλλες επιβλαβείς ουσίες, η οποία είναι αναμενόμενο ότι θα προκύψει.

Οι διαδικασίες Αντιρρύπανσης ολοκληρώθηκαν με απόλυτη επιτυχία και αφού επιθεωρήθηκε το ναυάγιο και από τον ίδιο τον Πρόεδρο του ΛΤ Ζακύνθου Θεόδωρο Ζήβα και από τον Υπολιμενάρχη Ανθυποπλοίαρχο Μηνά Δώνο, ο Operations Manager της Εταιρείας New Naval αναχώρησε για την έδρα της Εταιρείας στο Λαύριο Αττικής, απ΄όπου θα υπάρχει συνεχής συνεργασία με την Τοπική Ομάδα προκειμένου να επιλυθούν τα όποια προβλήματα προκύψουν από τώρα και μετά.

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Για να διώξει την γραφειοκρατία στο βάλτο της οποίας έχει κολλήσει το πολυσυζητημένο και άπραγο λιμάνι στις Βολίμες, που τείνει να έχει την ίδια εξέλιξη και αντιμετώπιση με όλα τα άλλα του δημοσίου, έρχεται στο νησί, μέσα στην εβδομάδα, ο μελετητής του έργου. Για αυτό έχει προγραμματιστεί επαφή με εκπροσώπους της Περιφερειακής Ενότητας, τόσο από πλευράς διοίκησης όσο και από πλευράς υπηρεσιών, σε μια ακόμη προσπάθεια να γίνουν βήματα προόδου για την ολοκλήρωση της μελέτης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αναζητείται η νόμιμη οδός για την %CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%BD%CF%83%CE%AE%20%CF%84%CF%89%CE%BD%20%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD%20%CF%83%CE%BA%CE%B1%CF%86%CF%8E%CE%BD από την μαρίνα!

Quote

 

Μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό συνεχίζουν να προκαλούν τα κατασχεμένα πλωτά που βρίσκονται στο χώρο της μαρίνας και τα όσα συνέβησαν με το σκάφος EUROSTAR πριν από λίγες ημέρες, είναι ενδεικτικά για το τι μπορεί να συμβεί και με τα υπόλοιπα πλοία που παραμένουν επί μακρόν μέσα στη θάλασσα και μέρα με την μέρα κινδυνεύουν να βυθιστούν.

Θυμίζουμε πως πριν από λίγες ημέρες σημειώθηκε βύθιση της πρύμνης του πλοίου EYROSTAR, η οποία μάλιστα ήταν αδύνατο να ανελκυστεί από γερανό και έτσι το πλωτό παραμένει ημιβυθισμένο και χρειάστηκε να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αποφυγή μιας θαλάσσιας ρύπανσης.

«Αυτό που συνέβη με το Eurostar είναι ένα δείγμα για το τι πρόκειται να ακολουθήσει και με τα υπόλοιπα πλοία που παραμένουν στην μαρίνα και αυτό δεν είναι ούτε εικασία, αλλά ούτε κινδυνολογία. Έχουμε ήδη προειδοποιήσει» σημείωσε πρόσφατα μιλώντας στον –Ε- ο Λιμενάρχης Νίκος Κοκκάλας, ο οποίος θυμίζουμε πως έχει αναπτύξει εδώ και πολύ μεγάλο διάστημα μια ογκώδη αλληλογραφία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες (Τελωνεία, Εισαγγελικές αρχές κτλ) ζητώντας την επίσπευση των διαδικασιών για την απομάκρυνση των πλοίων που είναι κατασχεμένα.

Είναι περιττό δε να επαναλάβουμε πως μεταξύ των πλοίων αυτών είναι και τα δύο κατασχεμένα τσιγαράδικα το TIANJIN και το CHANG CHUN που παρά τον αρχικό σχεδιασμό, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθούν εκτός Ζακύνθου μαζί με το Amaranthus και ο μέχρι πρότινος ιδιοκτήτης τους κ. Αντωνάτος,«παραιτήθηκε» από τα δικαιώματά του στα πλοία αυτά, καθώς επί της ουσίας δεν κάνουν ούτε για …παλιοσίδερα! . Πρόσφατα δε, άνδρες του λιμενικού χρειάστηκε να κάνουν για ακόμη μια φορά απάντληση υδάτων από το πλοίο chang chun, το οποίο γέμισε και πάλι με νερά. Σημειώνεται πως για τα δύο αυτά πλοία αναμένεται ακόμη ένας πλειστηριασμός με πρωτοβουλία της αρμόδιας υπηρεσίας, που είναι ο ΟΔΔΥ αλλά ακόμη δεν έχει οριστεί η ημερομηνία.

Η διαδικασία της απομάκρυνσης των πλοίων έχει διαπιστωθεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι θα είναι χρονοβόρα και περίπλοκη και ως αυτό σημαίνει αφενός πως δε θα πρέπει να χαθεί καθόλου χρόνος, αφετέρου πως θα πρέπει να υπάρξει κάθε δυνατή πίεση από όλους τους φορείς του νησιού, αφού το πρόβλημα αφορά συνολικά την ήδη ¨πληγωμένη» εικόνα του νησιού μας!

Οι λιμενικές αρχές πάντως, με αφορμή και το πρόσφατο συμβάν έχουν ξεκινήσει μια σειρά από πρωτοβουλίες ζητώντας την συνδρομή νομικού και σήμερα αναμένεται να γίνει ακόμη μια συνάντηση για να διερευνηθούν τα επόμενα βήματα που αφορούν τα κατασχεμένα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Συνεδριάζει η επιτροπή ναυαγίων στη Ζάκυνθο και αποστέλλει νέα εξώδικα για τον ιδιοκτήτη του “ΕΥΡΩΣΤΑΡ”

Quote

Εξώδικα και πρόστιμα περιμένουν τον ιδιοκτήτη του μισοβυθισμένου ημερόπλοιου «Ευρωστάρ» και δύο ακόμη έτοιμων να καταλήξουν στον πάτο πλοίων, αν δεν απομακρυνθούν άμεσα από τις λιμενικές εγκαταστάσεις του νησιού. Το πρωί της Πέμπτης πραγματοποιήθηκε έκτακτη σύσκεψη μεταξύ του Λιμενάρχη Ν. Κοκκάλα, του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, Ακη Ζήβα και του νομικού Συμβούλου του Ταμείου, Μ. Μπετίνη.
Το Ταμείο είχε προβεί το προηγούμενο διάστημα σε ορισμένες ενέργειες, όπως την αποστολή εξώδικων, με σκοπό να καταστήσουν σαφές στον ιδιοκτήτη των κατασχεμένων σκαφών ότι θα πρέπει να τα απομακρύνει από το θαλάσσιο χώρο της μαρίνας, σε εύλογο χρονικό διάστημα. Ωστόσο δεν έγινε το παραμικρό, με αποτέλεσμα τα πλοία αυτά, επιβαρυμένα έντονα από την έλλειψη συντήρησης και τη σοβαρή διάβρωση από τη μόνιμη παραμονή τους στο θαλασσινό νερό, να αποτελούν πραγματικές περιβαλλοντικές βόμβες. Ένα από τα πλοία αυτά, το ημερόπλοιο «Ευρωστάρ», μισοβυθίστηκε πριν από μερικές ημέρες, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός σε Λιμεναρχείο και Πυροσβεστική και να ξεκινήσουν εργασίες για να αποφευχθεί η πλήρης βύθισή του.
Καθώς δεν υπάρχει μέχρι τώρα συμμόρφωση με όσα υποδεικνύει η νομοθεσία, το Λιμενικό Ταμείο ετοιμάζει νέες ενέργειες. «Αύριο συνεδριάζουμε από κοινού με την Επιτροπή Ναυαγίων και θα αποσταλούν εκ νέου εξώδικα στον ιδιοκτήτη του σκάφους που μισοβυθίστηκε, με την οποία του ορίζουμε νέα προθεσμία, προκειμένου να απομακρύνει το σκάφος από το νερό και να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες», λέει ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ακης Ζήβας. «Αν δεν το απομακρύνει εντός της προθεσμίας και δεν συμμορφωθεί με τους κανόνες που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία, τότε θα το απομακρύνουμε εμείς και θα περάσει στη δική μας δικαιοδοσία», συμπληρώνει.
Η σημερινή συνάντηση με το Νομικό Σύμβουλο του Λιμενικού Ταμείου είναι χαρακτηριστική της στάσης που θέλει να τηρήσει το Λιμενικό Ταμείο, απέναντι στο μόνιμο πρόβλημα των παροπλισμένων ημερόπλοιων στο λιμάνι. Αν τα κατασχεμένα τσιγαράδικα παραμένουν στο λιμάνι λόγω κρατικής γραφειοκρατίας, εδώ φαίνεται πως το πρόβλημα οφείλετε ξεκάθαρα στον ιδιοκτήτη τους. Οι ενέργειες του Λιμενικού Ταμείου ορίζονται και αυτές ξεκάθαρα από το νόμο και ίσως θα πρέπει να ληφθούν δραστικότερα μέτρα για τη επίλυση του προβλήματος.
Εκτός από το μισοβυθισμένο «Ευρωστάρ», στη μαρίνα βρίσκονται άλλα δύο κατασχεμένα ημερόπλοια, το «Αναστασία» και το Παναγία Αθωνίτισσα» που και αυτά αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού. Αν και ο ιδιοκτήτης τους διαβεβαιώνει πως έχουν απομακρυνθεί από αυτά τυχόν βλαβερά υλικά, ο κίνδυνος, παραμένει.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Αποφασίστηκε η ανέλκυση του Eurostar και μετακίνηση των “Παναγία Αθωνίτισσα” και “Αναστασία”

Quote

Μια αναλυτική ενημέρωση για τα εγκαταλελειμμένα πλοία που σαπίζουν στην μαρίνα και ελλοχεύουν τεράστιους κινδύνους πρόκλησης θαλάσσιας ρύπανσης, πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης της Επιτροπής για θέµατα. ανέλκυσης, απομάκρυνσης ή εξουδετέρωσης ναυαγίων η οποία πραγματοποιήθηκε υπό το βάρος των τελευταίων εξελίξεων με την βύθιση του ημερόπλοιου Eurostar.

Η συζήτηση των μελών της Επιτροπής, την οποία εκτός από τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου και τον Λιμενάρχη απαρτίζουν και εκπρόσωποι του Δήμου, της Περιφέρειας και του Επιμελητηρίου Ζακύνθου πραγματοποιήθηκε παρουσία νομικού, ο οποίος καθοδήγησε τις επόμενες κινήσεις και τις αποφάσεις της Επιτροπής με βάση την Νομοθεσία.

Απόφαση της επιτροπής ήταν η άμεση ανέλκυση του πλοίου Eurostar, διαδικασία που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις φαίνεται να είναι δυνατή με την χρήση δύο γερανών. Τις επόμενες ημέρες, το Λιμενικό Ταμείο θα συγκεντρώσει προσφορές από ιδιοκτήτες γερανοφόρων οχημάτων που θα αναλάβουν την συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε ότι αφορά τα άλλα δύο κατασχεμένα ημερόπλοια, που είναι δεμένα δίπλα στο ''ναυάγιο'' Eurostar, το «Παναγία Αθωνίτισσα» και το «Αναστασία», η Επιτροπή αποφάσισε να ρυμουλκηθούν στο σημείο όπου βρίσκονται και τα δύο κατασχεμένα για το παράνομο φορτίο τους τσιγαράδικα Tian Jin I και Chang Chun. Στόχος μιας τέτοιας απόφασης είναι να περιοριστούν οι συνέπειες ενός νέου ναυαγίου, που αποτελεί μια πολύ ισχυρή πιθανότητα, σε ένα μόνο τμήμα της μαρίνας ώστε να μην προκληθούν προβλήματα θαλάσσιας ρύπανσης και η κατάσταση να μπορεί να τεθεί εύκολα υπό έλεγχο.

Τέλος, «δεμένα» παραμένουν –δυστυχώς- τα χέρια της Επιτροπής σε ότι αφορά την υπόθεση των Tian Jin I και Chang Chun τα οποία έχουν κατασχεθεί από το Ελληνικό Δημόσιο και πρέπει να βγουν σε πλειστηριασμό. Ωστόσο οι αρμόδιες Υπηρεσίες έχουν δείξει χαρακτηριστική αδυναμία να αντιληφθούν την σοβαρότητα της κατάστασης και οι σχετικοί πλειστηριασμοί, που είτε θα ορίζουν νέο ιδιοκτήτη των πλοίων που θα αναλάβει την απομάκρυνσή τους, είτε θα κηρυχθούν άγονοι, δίνοντας τη δυνατότητα παρέμβασης στο Λιμενικό Ταμείο δεν έχουν καν προκηρυχθεί.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ξεκίνησαν κατά μήκος του πεζοδρομίου της παραλιακής οδού οι εργασίες αντικατάστασης των πλακών, από το Λιμενικό Ταμείο. Οι πέτρινες πλάκες που προέρχονται από την Αρτα, αντικαθιστούν σταδιακά τις υπάρχουσες, οι οποίες έχουν καταπονηθεί σοβαρά από τον πολύχρονη χρήση και τις σεισμικές δονήσεις. Οι εργασίες αντικατάστασης ξεκίνησαν πριν από μία εβδομάδα και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Το τμήμα που επισκευάζεται ξεκινά από το ύψος του ναού του Αγίου Διονυσίου και φθάνει μέχρι το ξενοδοχείο Strada Marina. Από την έκταση αυτή εξαιρείται το τμήμα που είναι καλυμμένο με τσιμέντο και έχει υποστεί σπηλαίωση. Το συγκεκριμένο τμήμα πρόκειται να ανασκευαστεί μέσω των εργασιών που εντάσσονται στο master-plan του λιμανιού κι έτσι εξαιρέθηκαν από το έργο που υλοποιείται αυτό το διάστημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Οι καθυστερήσεις για την ανέλκυση του Ευρωσταρ εγκυμονούν κινδύνους στην μαρίνα

Quote

Ένας μήνας έχει περάσει από την απόφαση που έλαβε η Λιμενική Επιτροπή σχετικά με την αναγκαιότητα και τη διαδικασία που θα ακολουθήσει η ανέλκυση του μισοβυθισμένου κατασχεμένου ημερόπλοιου “Ευρωστάρ” στη μαρίνα, και το μόνο που παρατηρείται είναι στασιμότητα.

Στη συνεδρίαση που έγινε στα τέλη του περασμένου μήνα επικυρώθηκε η απόφαση που έλαβε η Επιτροπή Ναυαγίων, η οποία αφορούσε την ανέλκυση του πλοίου, που βρίσκεται ακόμη μισοβυθισμένο, εντός ειδικού πλωτού προστατευτικού φράχτη. Το πρώτο βήμα της διαδικασίας, σύμφωνα με τον κ. Ζήβα, ήταν η έγκριση αγοράς του πλωτού αυτού προστατευτικού φράχτη, στο ποσό των 10.000 ευρώ, αφού το κόστος ενοικίασής του κυμαίνεται από 800 έως 1.000 ευρώ ημερησίως και ασφαλώς κρίθηκε ασύμφορο. Το πλέγμα βρίσκεται ήδη σχεδόν δυο μήνες στη μαρίνα, με αποτέλεσμα, το συνολικό κόστος ενοικίασης να ξεπερνά τις 30.000 ευρώ.

Ακολούθως ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, θα είχε συνάντηση με δύο υποψήφιους εργολάβους από το νησί μας οι οποίοι διαθέτουν τους κατάλληλους γερανούς για την πλήρη ανέλκυση του μισοβυθισμένου ημερόπλοιου ή την απομάκρυνσή του από το συγκεκριμένο σημείο της μαρίνας, χωρίς, ωστόσο να έχει γίνει γνωστό το παραμικρό.
Εκτός από το μισοβυθισμένο “Ευρωστάρ”, στη μαρίνα βρίσκονται άλλα δύο κατασχεμένα ημερόπλοια, το “Αναστασία” και το “Παναγία Αθωνίτισσα” που και αυτά αποτελούν απειλή για το θαλάσσιο περιβάλλον του νησιού. Αν και ο ιδιοκτήτης τους διαβεβαιώνει πως έχουν απομακρυνθεί από αυτά τυχόν βλαβερά υλικά, ο κίνδυνος, παραμένει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έκτακτα μέτρα οδικής κυκλοφορίας εντός του λιμένα Αγίου Διονυσίου ανακοίνωσε πρόσφατα το Λιμεναρχείο που έχουν ως ακολούθως:

Quote

1. Για το χρονικό διάστημα από 01/05/2017 έως και 30/06/2017 ανακοίνωσε την απαγόρευση της στάθμευσης κάθε τροχοφόρου οχήματος: α) από την πύλη εισόδου λιμένα Αγίου Διονυσίου και εντός του χώρου αυτού και β) εντός της τραπεζοειδούς προβλήτας Αγ. Διονυσίου και συγκεκριμένα από την είσοδο έως την διαγράμμιση στο ύψος του κεντρικού πυλώνα φωτισμού.

2. Για το ίδιο χρονικό διάστημα, η πύλη εισόδου του λιμένα Αγ. Διονυσίου Ζακύνθου θα κλείνει μια ώρα μετά τον τελευταίο κατάπλου των Ε/Γ-Ο/Γ Πλοίων και θα ανοίγει μια ώρα πριν τον πρώτο απόπλου των Ε/Γ-Ο/Γ Πλοίων.

3. Οι παραβάτες της ανωτέρω απόφασης τιμωρούνται με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 52 του Ν. 2696/99 ως τροποποιήθηκε και ισχύει.

Πηγή: ΕΡΜΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ανάπλαση του μωλου Αγίου Νικολάου όπου θα τοποθετεί σταμπωτό δάπεδο και φωτισμός

Quote

Αλλάζει σύντομα όψη ο μώλος του Αγίου Νικολάου, καθώς το έργο ανάπλασης της «πλατείας» του Μώλου έχει ήδη δημοπρατηθεί και η ανάδοχη κατασκευαστική εταιρεία αναλαμβάνει σύντομα την πραγματοποίηση των απαραίτητων εργασιών. Το έργο βρίσκεται στη φάση αναμονής της υπογραφής της σύμβασης μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και εργολάβου. Αν δεν υπάρξουν σημαντικές γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και όλες οι διαδικασίες κυλήσουν ομαλά, τότε οι εργασίες αυτές θα ξεκινήσουν πριν από τον Ιούλιο, οπότε και αναμένονται στο νησί τα οχηματαγωγά πλοία από τη γειτονική Ιταλία, με τα τακτικά τους δρομολόγια.
Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι εργασίες ανάπλασης και αναδιαμόρφωσης του Μώλου περιλαμβάνουν κάλυψη της επιφάνειας με σταμπωτό τσιμέντο, διαμόρφωση της ράμπας καθέλκυσης των σκαφών και τοποθέτηση φωτιστικών στύλων για τον επαρκή και καλαίσθητο -όπως όλοι θέλουμε να ελπίζουμε- φωτισμό ολόκληρης της περιοχής.

Σιδερόφρακτη… ασφάλεια
Την ίδια στιγμή προβληματισμό γεννά στους πολίτες το έργο εγκατάστασης εξοπλισμού ασφάλειας στο Μώλο, γνωστό και ως International Ship & Port facility Security code (ISPS), μέρος του οποίου αποτελεί με μεταλλικός πτυσσόμενος φράκτης. Ο φράκτης αυτός θα εγκατασταθεί σε μόνιμη βάση στο μώλο, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των λιμενικών εγκαταστάσεων του νησιού μας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφάλειας που ζητούν ναυτιλιακές εταιρείες, ναυτικοί και ταξιδιωτικοί πράκτορες αλλά και ξένοι επιβάτες.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ακης Ζήβας, «ο μεταλλικός φράκτης θα τοποθετηθεί στην είσοδο του λιμένα, από το σημείο της Στήλης των Πεσόντων μέχρι τον προβλήτα και θα αποκλείει την πρόσβαση στο λιμάνι τις ώρες που στο νησί μας θα έχει καταπλεύσει κρουαζιερόπλοιο και θα γίνεται η αποβίβαση/επιβίβαση με λάντζες».
Η αλήθεια είναι πως, αρκετοί είναι όσοι εκφράζουν ορισμένες ανησυχίες για την αισθητική αλλοίωση της περιοχής του μώλου, μετά την τοποθέτηση του μεταλλικού φράκτη –και ενδεχομένως να ισχύει ότι η όποια γραφικότητα ίσως χαθεί αμετάκλητα. Ωστόσο δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι η τοποθέτησή του ανήκει στο γενικότερο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων του λιμένα, κυρίως μάλιστα σε εξοπλισμό που προάγει τις ασφαλείς μετακινήσεις επιβατών, σύμφωνα πάντα με σχετική Κοινοτική Οδηγία. Εξάλλου, το σύνολο των λιμένων της Ε.Ε. διαθέτουν ανάλογο εξοπλισμό και η Ελλάδα με τα αναρίθμητα μικρά και μεγάλα λιμάνια της δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.

 

Link to comment
Share on other sites

o μωλος αγιου νικολαου, ειναι απο τις μεγαλυτερες ρουφηχτρες ευρω, στη νησιωτικη λιμενικη ιστορια, της ελλαδας.:rolleyes:

εχει... αναπλαστει και αναδιαμορφωθει αρκετες φορες, μονο και μονο για να φιλοξενησει ξεχασμενα πλοια επι σειρα ετων (φωσκολος, ελυτης, ζακυνθος Ι), να κανουν ησυχα τις ακινησιες τους και τις επισκευες τους τα ζακυνθινα ferries (το χειμωνα περνανε ολα απο εκει), να πιανουν τα ferries απο ιταλια, 6-7 φορες καθε καλοκαιρι και βεβαια jewel of the crown:P, η διαβοητη "προβλητα" κρουαζιεροπλοιων, που ηταν εξ αρχης ακαταλληλη.

ΥΓ: ο προεδρος του ΛΤ, ηταν καπετανιος στο ιονις τα πρωτα χρονια της πλοιοκτησιας τυρογαλα

Link to comment
Share on other sites

Άγονος ο νέος πλειστηριασμός για τα κατασχισμένα πλοία στη Ζάκυνθο

Quote

Μαύρος καπνός” βγήκε για μια ακόμη φορά από τη διαδικασία πλειστηριασμού των δύο παλιών φορτηγών πλοίων που διενεργήθηκε από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού στην αποθήκη της ΔΔΔΥ στη Μαγουλέζα και παραμένουν στο χώρο της μαρίνας “απειλώντας” ολοένα και περισσότερο το θαλάσσιο περιβάλλον.

Παρόλο που η τιμή εκκίνησης ήταν 6.800€ για το TIANJIN, και ακόμη μικρότερη, 3.000€ για το Chang Chun, ωστόσο για μια ακόμη φορά δεν εκδηλώθηκε κανένα απολύτως ενδιαφέρον με τον διαγωνισμό να αποβαίνει άκαρπος.

Πρόκειται για πολλοστή διαδικασία δημοπράτησης μετά την αδυναμία ανάδειξης πλειοδότη. Σε ότι αφορά πάντως το TIANJIN επρόκειτο για την τέταρτη κατά σειρά διαδικασία δημοπράτησης μετά την αδυναμία ανάδειξης πλειοδότη, κάτι που σημαίνει πως πλέον το Λιμενικό Ταμείο μπορεί να επισπεύσει την απομάκρυνσή του.

Σκέτος παραλογισμός.

Ο παραλογισμός καλά κρατεί, σε βάρος της τοπικής κοινωνίας, πρωτίστως, αφού η πιθανότητα ενός συμβάντος σοβαρής ρύπανσης, παραμένει. Ακόμη και προστατευτικές ενέργειες από το Λιμεναρχείο (αφού κάθε επιπλέον καθυστέρηση μεγαλώνει τον κίνδυνο), θεωρείται έκνομη και επισύρει σοβαρές ποινές.

Το πρόβλημα εντείνεται αφού τα σκάφη αυτά γεμίζουν νερό που φυσικά κανείς δεν αδειάζει με αποτέλεσμα να παίρνουν συχνά επικίνδυνη κλίση και να κινδυνεύουν ακόμη περισσότερο με βύθιση. Οι παρεμβάσεις για τη διατήρησή τους στην επιφάνεια, από το Λιμεναρχείο Ζακύνθου, είναι συνεχείς. Όμως δεν είναι αρκετές. Η μοναδική λύση είναι η απομάκρυνσή τους από το λιμάνι. Γιατί όμως δεν έχει γίνει ακόμη αυτό; Ποια είναι τα εμπόδια που εγκλωβίζουν τα σκάφη αυτά στο λιμάνι μας από το 2011;

Και τα Ημερόπλοια
Έχουν περάσει αρκετοί μήνες από τότε που ελήφθη απόφαση από το Λιμενικό Ταμείο να απομακρυνθεί το κατασχεμένο ημερόπλοιο “Παναγία Αθωνίτισσα”, από το θαλάσσιο χώρο της υπό κατασκευή μαρίνας. Το έξοδο της μετακίνησης θα αναλάμβανε εξ’ ολοκλήρου ο ιδιοκτήτης του πλοιαρίου, ωστόσο δεν έχει πραγματοποιηθεί ακόμη, καθώς ο ιδιοκτήτης δεν έχει φανεί συνεπής στην υποχρέωση του.
Όταν ελήφθη η απόφαση, η τουριστική σεζόν απείχε ακόμη αρκετούς μήνες και κανείς δεν ανησυχούσε. Όμως ο ιδιοκτήτης δεν προέβη στις ενδεδειγμένες ενέργειες, με αποτέλεσμα το μισοβυθισμένο πλοίο να παραμένει στην ίδια θέση, σε κοινή θέα, εν μέσω τουριστικής περιόδου. Διόλου ευχάριστο θέαμα για τους τουρίστες που αποβιβάζονται στα εν λειτουργία ημερόπλοια εκατέρωθεν του μισοβυθισμένου, προκειμένου να πραγματοποιήσουν το γύρο της Ζακύνθου.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, βρισκόμαστε ακόμη σε αναμονή παράδοσης των εξωδίκων με τις προθεσμίες, εντός των οποίων όφειλε ο ιδιοκτήτης του να το μετακινήσει εκτός μαρίνας. Όταν παρέλθει η προθεσμία, η μετακίνηση θα γίνει από το Λιμενικό Ταμείο, και το κόστος θα πληρωθεί από τον ιδιοκτήτη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η Συνεδρίαση ΕΣΑΛ για Master Plan έφερε σφοδρές αντιδράσεις για το μόλο Αγ. Διονυσίου 

Quote

Προβλήτας πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων. Master-plan λιμανιού. Φράσεις που ενώ θα έπρεπε να προκαλούν θετικές αντιδράσεις και να γεννούν αισιόδοξες σκέψεις, μάλλον προκαλούν εκνευρισμό και την αίσθηση ότι το έργο διαιωνίζεται δραματικά, παίρνει λάθος κατεύθυνση, απογοητεύει. Επιπρόσθετα με όσα έχουν συμβεί στο παρελθόν, υπάρχει και μία νεότερη εξέλιξη σχετικά με τη χωροθέτηση του προβλήτα πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επανεξετάζει σοβαρά και πιθανότατα θα εγκρίνει, πρόταση για χωροθέτηση του προβλήτα στο Μώλο του Αγ. Διονυσίου, αντί για την αρχική Λύση Α του master-plan για χωροθέτηση στο μώλο του Αγ. Νικολάου. Η πρόταση προκάλεσε εντονότατες αντιδράσεις από διαφορετικές διευθύνσεις: από μηχανικούς, από ναυπηγούς και κυρίως από πλοιάρχους. Οι λόγοι που επικαλούνται είναι σοβαρότατοι, ενώ το ενδεχόμενο να εμποδίσουν με κάθε θεμιτό μέσο αυτή την εξέλιξη είναι πολύ μεγάλο. Το βέβαιο είναι πως επικρατεί οργή για το γεγονός ότι η πρόταση βρίσκεται στα χέρια στελεχών τα οποία «δεν σχετίζονται με το αντικείμενο και δεν γνωρίζουν τις συνέπειες του ενδεχόμενου να εγκριθεί το σχέδιο αυτό».

«Ανέφικτο και πανάκριβο»

Αν υπάρχουν κάποιοι που μπορούν να εκφέρουν γνώμη για τη λειτουργικότητα και την ασφάλεια στη χρήση ενός λιμένα, δεν μπορεί παρά να είναι και οι πλοίαρχοι. Στην περίπτωση της Ζακύνθου ήταν οι πρώτοι που αντέδρασαν όταν διάβασαν στο χθεσινό φύλλο της ΗΜΕΡΑΣ την είδηση της συνεδρίασης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), επικοινώνησαν με την εφημερίδα μας και εξέφρασαν τις εντονότατες αντιδράσεις τους, διαμαρτυρόμενοι και για το γεγονός ότι δεν ελήφθη υπόψη η γνώμη εμπειρογνωμόνων. «Ακούω -και εκπλήσσομαι- ότι προτάθηκε ο μόλος του Αγίου Διονυσίου», λέει στην ΗΜΕΡΑ ο πλοίαρχος της Levante Ferries, Κυριάκος Μουζάκης. «Αγνοήθηκε ακόμη και η μελετήτρια του master-plan, η κα Φράγκου αλλά και ο ναυπηγός και έμπειρος στα της κρουαζιέρας, κ. Κάπαρης, με μία δική του τεκμηριωμένη μελέτη. Και οι δύο κατέληγαν ότι η καταλληλότερη τοποθεσία για τον προβλήτα κρουαζιερόπλοιων δεν είναι άλλη από το μώλο του Αγίου Νικολάου».

Όπως προσθέτει, η πρόταση που επανεξετάζεται, δεν μπορεί να γίνει εφικτή διότι το κόστος είναι πολύ υψηλότερο και, κυρίως είναι μία πρόταση μη λειτουργική, καθώς τα κρουαζιερόπλοια είναι πλοία πολύ μεγάλου μεγέθους (με μήκος ακόμη και 300 μέτρα και βύθισμα 10 μέτρα), επομένως ο μώλος του Αγ. Διονυσίου είναι ακατάλληλος, αφού δεν μπορεί, με τα σημερινά δεδομένα, να εξυπηρετήσει καν τις ανάγκες των φεριμπότ που τον χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση, πόσω δε μάλλον αυτές των τεράστιων πλοίων. «Για να μην αναφέρουμε την ύπαρξη του υφάλου ‘Δημήτρης’, ανοιχτά του μώλου που εγκυμονεί επιπλέον κινδύνους», τονίζει ο κ. Μουζάκης.

Αντικρούει δε το επιχείρημα της Επιτροπής πως πρόκειται για λύση οικονομικότερη, λέγοντας πως, εκτός από τις κατασκευές, θα πρέπει να γίνουν και παρεμβάσεις που θα στοιχίσουν σε χρόνο και χρήμα. «Απαιτείται άλλωστε και κατασκευή κυματοθραύστη. Θυμίζω ότι ο κυματοθραύστης στο νέο λιμένα Πατρών χρειάστηκε σχεδόν 10 χρόνια για να κατασκευαστεί», λέει ο κ. Μουζάκης.

Η Ζάκυνθος έχασε την ευκαιρία της
Πάντως για το θέμα έχουν εκφραστεί και μετριοπαθέστερες απόψεις, όπως του πρώην πλοιάρχου στα πλοία της γραμμής Κυλλήνη-Ζάκυνθος, Πέτρου Κυπριώτη.
Κατά τον ίδιο, η κατάσταση στην οποία έχει φθάσει η Ζάκυνθος, από τη στιγμή που απέρριψε το γενικότερο σχέδιο για εκτεταμένη ανάπλαση του μετώπου Λαζαρέτα-Λιμένας-Κρυονέρι, το ζητούμενο είναι πλέον να κατασκευαστεί ο προβλήτας. Η χωροθέτηση αποτελεί δευτερεύοντα παράγοντα. «Η Ζάκυνθος έχασε μία ιστορική ευκαιρία να αποκτήσει εμπορικό λιμάνι εκτός πόλης: στα Λαζαρέτα. Είναι εξαρχής λάθος το γεγονός ότι εμπορικές, επιβατικές και τουριστικές δραστηριότητες αποφασίστηκε να γίνονται στην ίδια λιμενική εγκατάσταση», επισημαίνει. Οσο για το μώλο του Αγ. Διονυσίου, κρίνει πως, «δεν είναι μόνο το ότι θα πρέπει να κατασκευαστεί ένας προβλήτας πρόσδεσης για κρουαζιερόπλοια. Είναι το ότι θα πρέπει να γίνει ανάπλαση ολόκληρης της περιοχής. Δεν είναι δυνατό να δένουν κρουαζιερόπλοια και παράλληλα να εκβάλει στη θάλασσα ο χείμαρρος του Αγ Χαραλάμπη, με σκουπίδια και ιζήματα, π.χ. μετά από μια έντονη καλοκαιρινή μπόρα. Ενας προβλήτας από μόνος του, δεν αρκεί στη συγκεκριμένη περιοχή. Θα πρέπει να γίνει ένα σύνολο από παρεμβάσεις. Αν υπάρχει τέτοιο πλάνο, ναι, θα αναβαθμιστεί η περιοχή συνολικά. Αλλά φοβάμαι ότι δεν θα εγκριθεί ένα έργο με τόσο μεγάλο κονδύλι, εκτός αν εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή συγκυρία να έχουμε υπουργό και Αντιπεριφερειάρχη που δείχνουν πρόθυμοι να αναβαθμίσουν το νησί. Αλλιώς, θα φτιάξουμε ένα μώλο με θέα στο βρώμικο χείμαρρο και θα ντρεπόμαστε για το τι θα αντικρίζουν οι επιβάτες», καταλήγει.

«Τεράστιο σφάλμα»
Οι πλοίαρχοι δεν είναι οι μόνοι που εκφράζουν αντιρρήσεις ή αμφιβολίες για τη νέα πρόταση. Λάβρος κατά της πρότασης είναι ο ναυπηγός και έμπειρος στα θέματα κρουαζιέρας, Δημήτρης Κάπαρης ο οποίος δεν διστάζει να χαρακτηρίσει το ενδεχόμενο έγκρισης από την ΕΣΑΛ της πρότασης, «τραγικό λάθος». Εκφράζει την απορία και την πικρία του που δεν ζητήθηκε η γνώμη του, καθώς όπως τονίζει, του ζητείται από τα Λιμενικά Ταμεία αρκετών περιοχών της χώρας (όπως Πατρών, Ρεθύμνου, Σύρου κ.ά.), ενώ τον αγνοεί η γενέτειρά του. «Η τύχη του λιμένα Ζακύνθου εκρίθη από 5 Διευθύντριες και Γραμματείς υπουργείων που δεν γνωρίζουν το θέμα.
Είναι τεράστιο σφάλμα να αναμειχθεί ο εμπορικός και επιβατικό λιμένα με αυτό της κρουαζιέρας». Τόνισε ότι έχει επισκεφτεί μεγάλα λιμάνια ανά την υφήλιο όπου σχετικές συζητήσεις γίνονται ακριβώς για να επισημανθεί η ανάγκη διαχωρισμού αυτών των λιμενικών τομέων. Πρόσθεσε εξάλλου το γεγονός ότι, για τη μελέτη που έχει εκπονήσει ο ίδιος για το master-plan του λιμένα, συζήτησε με τους δύο καλύτερους λιμενολόγους του κόσμου, και που συνεργάζονται με κολοσσούς της κρουαζιέρας όπως τη «Royal Caribbean», αλλά και με αρχιπλοιάρχους κρουαζιερόπλοιων και διευθυντές λιμένων, ιδιαίτερα στο Μαϊάμι της Φλόριντα που θεωρείται η Μέκκα της κρουαζιέρας.

«Θα κάνουμε τη Ζάκυνθο άνω-κάτω!»

Με τον κ. Κάπαρη συμφωνεί ο Μηχανικός και πρόεδρος του Συλλόγου για την Αναβάθμιση Λιμένος Ζακύνθου, Σπύρος Μπονίκος. Δηλώνει αναστατωμένος για την απόφαση που πρόκειται να λάβουν «άσχετοι», όπως επεσήμανε. «Από χρόνια έχει αποφασιστεί, για μία σειρά από σοβαρούς λόγους, ο προβλήτας πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων να χωροθετηθεί όσο πιο κοντά στο κέντρο της πόλης γίνεται. Γι αυτό και επελέγη το Σχέδιο Α του master-plan. Η απόφαση για το μώλο Αγίου Διονυσίου λαμβάνεται από εκπροσώπους υπουργείων που δεν έχουν την παραμικρή σχέση και εμπειρία με το αντικείμενο της κρουαζιέρας. Θα κάνουμε τη Ζάκυνθο άνω-κάτω! Δεν θα αφήσουμε να γίνει προβλήτας δίπλα στις εκβολές ενός χειμάρρου που ξεβράζει σκουπίδια και λάσπη στη θάλασσα, μπροστά στα μάτια των επισκεπτών. Να ξέρετε ότι εκεί δεν θα γίνει ο προβλήτας», τόνισε με έμφαση ο κ. Μπονίκος.

Αγ. Διονύσιος ή…
Γιατί όμως η ΕΣΑΛ εξετάζει σοβαρά την πρόταση για το μώλο του Αγ. Διονυσίου; Σύμφωνα με τη μελετήτρια του master-plan, Μαριλένα Φράγκου, οι ενστάσεις για το Μώλο του Αγ. Νικολάου προήρθαν από το υπουργείο Πολιτισμού, εκπρόσωπος του οποίου συμμετείχε στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ. Σύμφωνα με την ένσταση, η ιστορικότητα της περιοχής γύρω από το μώλο του Αγίου Νικολάου (ομώνυμος ναός, πλατεία Σολωμού), δεν συνάδει με τη δραστηριότητα κρουαζιέρας. Πρόταση που ωστόσο αντικρούουν όσοι εμπλέκονται στον τομέα, δηλώνοντας πως, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: στο εξωτερικό, αποτελεί ζητούμενο η γειτνίαση του προβλήτα πρόσδεσης με ιστορικά σημεία της πόλης ώστε να τα επισκέπτονται άμεσα οι επιβάτες. Ωστόσο, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Ζακύνθου, Ακης Ζήβας, τονίζει πως από την πορεία και εξέλιξη της συνεδρίασης, συνήγαγε το συμπέρασμα ότι, κατά πάσα πιθανότητα, η χωροθέτηση του προβλήτα στο μώλο Αγ. Διονυσίου, αποτελεί όρο και προαπαιτούμενο για τη συνολική έγκριση του master-plan του λιμανιού.
Η απάντηση για την τελική έγκριση αναμένεται τις αμέσως επόμενες ημέρες με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Η Περιφέρεια
Ωστόσο αυτή η λύση θεωρείται ως η οικονομικά συμφερότερη σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Λευτέρης Νιοτόπουλος. Επανέλαβε πως σε κάθε περίπτωση ζητούμενο είναι να εγκριθεί το master Plan από την ΕΣΑΛ με στόχο τη βελτίωση της Ζακύνθου και ειδικά της Πόλης. Τα επόμενα βήματα θα αφορούν την υποβολή της νέας πρότασης για έγκριση από την ΕΣΑΛ ενώ η απόφαση που είχε πάρει κατά το παρελθόν το Περιφερειακό Συμβούλιο Ιονίων για προέγκριση περιβαλλοντικών όρων στο μόλο του Αγίου Νικολάου δεν συμβαδίζει με τις εξελίξεις.
Δεν παρέλειψε να κάνει λόγο για σημαντική συμβολή και του Υπουργού Δικαιοσύνης Σταύρου Κοντονή.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...