Jump to content
Shipfriends

Εργασία στην ποντοπόρο και αμοιβές


vagelis10

Recommended Posts

Καλησπέρα σας,

Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με τους μισθούς που δίνοται σε panamax bulk carriers τόσο για έλληνες όσο και για ξένους ναυτικούς?

Σας ευχαριστώ πολύ

vagelis10

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα !

Ο μισθός εξαρτάται από τους ακόλουθους παράγοντες:

Σημαία πλοίου

Υπηκοότητα ναυτικών

Εταιρεία

Για παράδειγμα ένας Έλληνας Πλοίαρχος σε ένα Panamax με

ελληνική σημαία παίρνει περίπου € 8500 - € 9000 το μήνα .

Σε ένα αντίστοιχο με ξένη σημαία (π.χ. Κύπρου) παίρνει € 8000 - € 8500 ενώ ο αντίστοιχος Φιλιπινέζος € 5000 - € 6000.

Επίπλέον αναλόγως την υπηρεσία στο πλοίο δίνους και ένα επιπλέον bonus. Επίσης υπάρχει και επιπλέον bonus για τις επιθεωρήσεις στα λιμάνια.

Βέβαι όλα αυτά εξαρτώνται από της εταιρεία.

Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως.

Εμμανουήλ Μ. Ψαρρός

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Καλησπέρα,σκέφτομαι να μπαρκάρω σε ποντοπόρο πλοίο. Μπορεί κάποιος να μου δώσει πληηροφορίες σχετικά με αυτά τα πλοία. Μισθός κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται από τι είδους πλοίο, μέγεθος, σημαία, εταιρεία κι ένα σωρό άλλους παράγοντες. Και φυσικά κι εξαρτάται από το αν είσαι γέφυρα, μηχανή, κουβέρτα κλπ. Οπότε πρέπει να γίνεις πολύ πιο σαφής σε αυτό που ζητάς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλσπερα σε ολους!!!!!Ειμαι νεο μελος αλλα παρακολουθω το forum σας αρκετο καιρο!!!!!θα μπω κατευθειαν στο θεμα.

ειμαι δοκιμος αλλα τελειωνω δ εξαμηνο και μου λειπουν 2 μηνες για υπηρεσια και σκεφτομαι να παω το καλοκαιρι.θελω πληροφοριες για πρακτορες στον πειραια η αλλου που μπορουν μα με μπαρκαρουν με το αζημιωτο φυσικα........ποσο παει??? σε μπαρκαρουν σε οτι πλοιο θες εσυ?δηλαδη του λες πχ εαν θες φορτηγο η δεξαμενοπλοιο????

ευχαριστω προκαταβολικα!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ναι...δεν λεω... ειναιο μια λυση κι αυτη να τα ακουμπας στα λαμογια (ειτε "πρακτορες" ειτε υπευθυνους πληρωματων εταιρειων).

Σκεψου ομως σαν αυριανος αξιωματικος.

Ειναι η ενδεδειγμενη κινηση αυτη?

Κατανοω το προβλημα σου γιατι κι εγω ειμαι ανεργος 8 μηνες τωρα και εχω λυωσει πολλα ζευγαρια σολες να ανεβοκατεβαινω στα γραφεια και να εισπραττω απο ειρωνεια εως αοριστες υποσχεσεις.

Σε αυτη την αναζητηση επεσα λοιπον και πανω σε λαμογια που σου δινουν το βιβλιαρακι καποιας τραπεζας "μιας και περνας απ εξω να το δωσεις για ενημερωση" (ειδες κολπο?) και να ριξεις μεσα και τον οβολο σου.

Αναλογα με την ειδικοτητα με την ηλικια με την υπηρεσια πεφτει και η ταριφα απο ενα μισθο και ανεβαινει.

Δεν σου κρυβω οτι μπηκα στον πειρασμο, απελπισμενος γαρ αλλα και εχοντας οικογενεια να ζησω, να τα χωσω.

"Δεν γαμ.... " ειπα, "καθομαι ενα μηνα παραπανω στο βαπορι και βγαζω το νταβατζηλικι".

Ετυχε λοιπον εκεινες τις ημερες που σκεφτομουν να δανειστω απο φιλο το "εισητηριο" και να το ακουμπησω στον "καταλληλο ανθρωπο" να διαβασω μια ανακοινωση του διευθυντη του ΓΕΝΕ Πλοιαρχου Κου Σπανου που με συνεφερε!

Αναφεροταν στον αγωνα που εχει ξεκινησει να χτυπησει αυτη την ντροπη για τον ελληνα ναυτικο.Να διαλυσει το κυκλωμα που λυμαινεται την πιατσα και εκμεταλλευεται την αδυναμια του ανεργου ναυτικου.

Του εστειλα τοτε μια επιστολη που του ανεφερα οτι για καποιους απο εμας που ειναι δυσκολο να βρουμε δουλεια για διαφορους λογους, το να τα "χωσουμε στο λαμογιο" ειναι μονοδρομος.Εχουμε οικογενειες και αναγκες και βρισκουμε πορτες κλειστες που ο μονος τροπος να ανοιξουν ειναι το λαδωμα.

Ο θαυμασιος αυτος λοιπον ανθρωπος ευαισθητοποιηθηκε αμεσως και με καλεσε στο γραφειο του.

Μιλησαμε και δεν μου εκανε καμμια ερωτηση για το "ποιος" και "ποσα".Δεν με καλεσε για να μαθει.Ουτε για να με πεισει να καταγγειλω μια τετοια περιπτωση.

Αποδειχτηκε οτι ηξερε παρα πολλα για το θεμα.Αλλα οπως μου ειπε χαρκτηριστικα "ειναι μεγαλο κυκλωμα.Λερναια υδρα.Κοβεις ενα κεφαλι και φυτρωνουν δυο".

Η κουβεντα μας λοιπον προσανατολιστηκε σε θεματα ηθικης και αξιοπρεπειας. Κατα ποσο παταμε τις ηθικες μας αρχες και κουρελιαζουμε την αξιοπρεπεια μας ενδιδοντας στις οικονομικες απαιτησεις των λαμογιων για να μας δωσουν κατι το οποιο δικαιουμαστε!

Βγηκα απο το γραφειο του με το κεφαλι ψηλα!Πιστεψε με!

Με βοηθησε να αποκτησω την αυτοπεποιθηση που ειχα χασει.Να ξανανοιωσω οτι "αξιζω" και "μπορω"! Το παιχνιδι των αρνησεων των "αρμοδιων" εχει απωτερο σκοπο να χασεις την αυτοπεποιθηση σου να σου δημιουργησουν ενα αισθημα ανασφαλειας και να νοιωσεις οτι εξαρτασαι αμμεσα απο την ελεημοσυνη τους και ετσι να γινεις ευκολο θυμα!

Λοιπον συνεχισα και συνεχιζω να ψαχνω για δουλεια.Χωρις να λαδωσω!

Βρηκα και μια ευκαιριακη δουλεια για να βγαζω τα τρεχοντα εξοδα μεχρι να μπαρκαρω.

Με συστησε και ο ιδιος σε μια εταιρεια.(Σου ειπα προκειται περι ΑΝΘΡΩΠΟΥ)

Περιμενω κι απο εκει.

Αν θελεις μια συμβουλη ενος δοκιμου σαν κι εσενα αλλα πολυ μεγαλυτερου στα χρονια (ειμαι 50αρης)ξεκινα το ψαξιμο.

Δυο μηνες θελεις!Δεν ειναι μια αιωνιοτητα.

Κρατα την αξιοπρεπεια σου.Παλεψε!

Εισαι μελλοντικος αξιωματικος και πρεπει τις μαχες να τις κερδιζεις με το σπαθι σου κι οχι με ανομα μεσα.

Θα βρεθεις πολλες φορες στην καριερα σου μπροστα στο διλλημα "Αγωνιζομαι και τα καταφερνω ή τα χωνω και καθαριζω πιο ευκολα"?

Αλλη αξια εχει να παλεψεις και να κερδισεις.

Ψηλα το κεφαλι λοιπον και καλη τυχη στην αναζητηση σου!

Υ.Γ Αν τελικα αποφασισουμε ολοι οσοι ειμαστε στην ιδια θεση να μην τα ακουμπησουμε για να μπαρκαρουμε θα εχουμε βαλει κι εμεις πλατη να χτυπηθει αυτο το κυκλωμα της ντροπης.Το κυκλωμα που θησαυριζει εκμεταλευομενο την αναγκη μας.

Που μας κανει να αγοραζουμε κατι το οποιο δικαιουμαστε δωρεαν!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Παραθετω αγγελια που κυκλοφορει στο διαδικτυο απο ελληνικη εταιρεια που ψαχνει operations manager για πλοια dry, δεν εχει σημασια ποιος και που:

The position requires a young dynamic individual with good managerial skills and must have a minimum of 5 years experience in the same position and be a Master Mariner. Candidates should also have some experience in chartering

Ας υποθεσουμε πως ενδιαφερομαστε για τη θεση και κανουμε την αγγελια πενηνταρακια λοιπον, να δουμε τι παιζει. Ο εργοδοτης ζηταει ο υποψηφιος να ειναι:

- Master Mariner: Αυτο σημαινει πως ο ανθρωπος εχει τελειωσει ΑΕΝ, εχει ανεβει την κλιμακα και εχει πιασει πλοιαρχος, θεωρω δεδομενο μαλιστα πως θα εχει και 2-3 χρονια εμπειρια σαν πλοιαρχος προτου την κανει για τη στερια. Αν λοιπον υποθεσουμε πως επιασε πλοιαρχος στα 33 του(σχετικα νωρις δηλαδη για τα δεδομενα της ποντοπορου), ο υποψηφιος ειναι τοτε 35-36 ετων

- Some experience in chartering: Καποια εμπειρια στις ναυλωσεις, χωρις να μας λεει ποσο ακριβως. Να πουμε 2 χρονια? Θεωρω πως ειναι μια ελαχιστη εμπειρια και νομιζω πως οσοι ξερουν τη θεση θα συμφωνησουν. Οποτε παμε 37-38 ετων.

- 5ετη προυπηρεσια σαν operations manager: Ο υποψηφιος δηλαδη θεωρητικα εχει φυγει απο τις ναυλωσεις και το εχει γυρισει στα operations. Κι επειδη να τον πηραν κατ' ευθειαν σαν operations manager το κοβω κομματακι δυσκολο, πριν αναλαβει Operations manager δεν θα εκανε τουλαχιστον 3 χρονια σαν operator η senior operator η κατι τετοιο τελως παντων? 5(σαν manager) + 3(σαν operator) = 8 χρονια. Αισιως παμε λοιπον στα 46 χρονια λοιπον, προκειμενου ο υποψηφιος να πιασει τα ζητουμενα. Κι ολα αυτα σε ιδανικες συνθηκες, χωρις κενα και καλυπτοντας ολες αυτες τις θεσεις στον ελαχιστο χρονο.

- Νεος. Μαλιστα, τι σημαινει νεος δηλαδη? 46(στην καλυτερη) ειναι νεος για τον εργοδοτη? Μηπως ειναι γερος γι αυτο που θελουν? Κι αν 46 ετων για τον εργοδοτη ειναι γερος, ποτε υποτιθεται πως θα εχει προλαβει να συμπληρωσει τα προσοντα που απαιτουνται?

Και αντε λεω εγω πως βρισκεται ενας ανθρωπος σε ηλικια 46 ετων που εχει κανει οοολα τα παραπανω και κανει συνεντευξη γι αυτην τη θεση. Σκεφθειτει μονο την εμπειρια και τις γνωσεις που θα εχει συσσωρευμενες αν ηταν καλος σε ολα τα παραπανω. Αυτος ο ανθρωπος δηλαδη, ποσα χρηματα πρεπει να ζητησει για να δελεαστει? Αν η αγορα για Ελληνα πλοιαρχο σε panamax πληρωνει 7-8 χιλιαρικα ας πουμε, ο εργοδοτης που ζηταει ολα αυτα που αναφεραμε παραπανω και θα πρεπει ταυτοχρονα να κανει τη μισθοδοσια ελκυστικη ωστε να προσελκυσει τον υποψηφιο, ποσα πρεπει να δωσει? 10 χιλιαρικα? Η μηπως το κρυφο ζητουμενο ειναι ο υποψηφιος να εχει ολα τα παραπανω αλλα να ειναι και φτηνος?

Απορω πραγματικα πως το σκεφτονται ορισμενοι.

Link to comment
Share on other sites

Οταν βλέπεις αγγελίες που ζητούν "νέους,δυναμικούς υπαλλήλους γραφείου με τουλάχιστον πενταετή προϋπηρεσία,ηλικίας μέχρι 25 ετών",μήν παραξενεύεσαι που κάποιος ζητά γιά operations manager κάποιον που να είναι Master Mariner με εμπειρία σε ναυλώσεις και operations αλλά..νέο σε ηλικία.Προφανώς κάποιοι νομίζουν πως υπάρχουν άτομα που έχουν ξεκινήσει να εργάζωνται από την εποχή που ήταν έμβρυα...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η καλυτερη αγγελια τους τελευταιους μηνες παντως, ηταν μια που ειχε βγει στη Ναυτεμπορικη πριν λιγο καιρο και ελεγε λακωνικοτατα: " Ζητείται κρενιέρης για μότορσιπ" :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Προς αγαπητό φίλο mml :

Αγαπητέ φίλε θα ήθελα ταπεινά να δεχτείς τον σεβασμό μου, και τα θερμά μου συγχαρητήρια για όλα όσα αναφέρεις στο ποστ σου, και εχουν ιδιαίτερη αξία γιατί τα κατευθύνεις σε ένα νέο παιδί που δυστυχώς μεγάλωσε σε μια κοινωνία που - και πάλι δυστυχώς την έφτιαξε η δικιά μας η γενιά, - είμαι κι εγώ 50αρης - και δυστυχώς αυτη η κοινωνία, δεν πάσχει μόνο απο κρίση οικονομική, δηλαδή, δεν είναι η οικονομική κρίση αυτή που εχει κάνει τόσο χάλια τα πράγματα, αλλά οι κοινωνία μας εδώ και 30 χρόνια περνάει κρίση θεσμών και αξιών, δημιουργήσαμε - οι πολιτικοί το έφτιαξαν, αλλά με δική μας συμμετοχή και ανοχή - ένα κράτος διεφθαρμένο απο το Α έως το Ω, και δυστυχώς όλη αυτή η σαπίλα και η διαφθορά εχει ποτίσει μερικούς- μεγάλο σύνολο Ελλήνων- μέχρι τα κόκκαλα, εξού και το θέμα με τους ''Πιτσικόμηδες'' του πεζοδρομίου αλλά και τους ανεπίσημους των εταιρειών, που ανφέρεις και καυτιριάζεις πολύ σωστά.

 

Αυτά τα λίγα ήθελα να επισυμάνω.

 

Φιλικά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλησπερα σας,

 

Πρωτο ποστ και φρεσκος στο σαϊτ.
Μιας και εδω συζητατε για θεματα μισθων κλπ, θα ηθελα να ρωτησω: Για ατομα με Αλφα προϋπηρεσια στην εξυπηρετηση πελατων, γνωσεις πανω σε ναυτιλιακα και διοικηση επιχειρησεων, ποσα θα εδινε μια ναυτιλιακη αν τελικα τον επελεγε.

Σας κανω την ερωτηση, γιατι εχει τυχει να παω σε συνεντευξεις και ο ενας να δινει 750 καθαρα και ο αλλος να δινει το βασικο 511 μεικτα.
Ευχαριστω.

Link to comment
Share on other sites

Αφου έχεις σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων θα γνωρίζεις ότι υπάρχει ένα σημείο ισορροπίας της αγοράς το οποίο εξαρτάται από προσφορά/ζήτηση. Με βάση τα δεδομένα της αγοράς οι σπουδές είναι προυπόθεση πλέον και όχι πλεονέκτημα. Η προυπηρεσία είναι πιό σημαντική.

Αν είσαι νέος και "το έχεις" (παρότι βέβαια με τα σημερινά δεδομένα υπάρχει και το θέμα του βιοπορισμού) προσπάθησε να επιλέξεις εταιρεία που θα σου δώσει ευκαιρίες. Όσο περισσότερα δίνεις στην εργασία (ποιοτικά κυρίως) και όσο πιο πολύ εκτιμηθεί η εργασία σου, τόσο περισσότερα θα μπορέσεις να διεκδικήσεις σαν αμοιβή στο μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστω για την απαντηση.
Τα θεματα βιοπορισμου πλεον, ειναι και η κινητηρια δυναμη.

ΟΦ-τοπικ: Η σελιδα ειναι πολυ καλη και βλεπω υπαρχουν τοσες πληροφοριες, και απολυτα σχετικες με την ναυτιλια.
Καιρο εψαχνα να βρω κατι παρομοιο, αν και ειχα παρατησει την αναζητηση μου, γιατι εψαχνα για δουλεια.

Επισης, μια ερωτηση προς τον Κυριο "NICK the Greek" το Ω ειναι λογο του Ωνασση στην υπογραφη; Πρωην μελος της "οικογενειας" αν μου επιτρεπεται να πω, Ωνασση;;
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

καλησπερα ειμε ναυτης..ψαχνω να μπαρκαρω   σε μοτορσιπ ελλαδα η καποιο μεσογειακο φορτηγακι κλπ Οποιαδηποτε πληροφορια για  εταιριες που βαζουν ελληνες ναυτες θαταν ευπροσδεκτη. ευχαριστω εκ των προτέρων

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 11 months later...

Άκουσα πως σε κάποια μεγάλη ελληνική εταιρεία που ρίχνει το μέσο όρο ηλικίας του στόλου του πουλώντας καμιά 15αριά πλοία, σκέφτηκαν την εξής φτιάξη για να μειώσουν το κόστος τους και το προσωπικό: Στους πρώην καπεταναίους και μηχανικούς που βρίσκονται στο γραφείο και περισσεύουν όταν έχεις 15 πλοία λιγότερα, τους προσφέρεται θέση εργασίας επί του πλοίου σαν ναυτικοί. Ως εδώ όχι κάτι περίεργο, πλήν του ότι αυτοί οι άνθρωποι βγήκαν στη στεριά για να δουλέψουν σε γραφείο και τους ξαναστέλνουν στη θάλασσα. Ο νεωτερισμός εδώ είναι πως σύμφωνα με αυτά που άκουσα, όταν οι άνθρωποι αυτοί ξεμπαρκάρουν, δεν θα πηγαίνουν για ξεκούραση αλλά θα επιστρέφουν στο γραφείο για δουλειά και θα παίρνουν άδειες σαν υπάλληλοι γραφείου.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή αυτό τον καιρό παρακολουθώ μια εταιρεία που κάνει ανανέωση στόλου , πιστεύω αυτή που εννοείς να μην είναι από την οικογένεια Μαρτίνου γιατί πραγματικά είναι θλιβερό ...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 8/22/2022 at 11:29 AM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Δυστυχώς δεν είναι μόνο γιά βιοποριστικούς λόγους.Σε ναυτότοπους όπως η Χίος όπου έχω προσωπική άποψη γίνονται ναυτικοί κ μάλιστα "καριέρας" άτομα που δεν έχουν άλλη διέξοδο.Το παιδί του καπετάνιου,του α' μηχανικού ,επαγγέλματα με υπόληψη εδώ κ χρόνια δεν γίνεται ναυτικός. Αυτό είναι γενικότερο πρόβλημα, η ναυτιλία έφυγε από την Ευρώπη,πέρασε από την Ελλάδα κ καταλήγει στις Φιλιππίνες.Σε λίγο από αξιωματικούς ούτε στελέχη γιά τα γραφεία δεν θα υπάρχουν.

 

Αυτό που περιγράφεις είναι μια μεγάλη αλήθεια, και το λέω κι εγώ από προσωπική εμπειρία. Όταν δεν δίνεις θέσεις εργασίας επάνω στα πλοία σου σε Έλληνες ναυτικούς, πως περιμένεις μετά να έχεις και κόσμο στο γραφείο που να ξέρει? Εδώ πυροβολούν τον εαυτό τους οι πλοιοκτήτες, όταν το συνειδητοποιήσουν θα είναι πολύ αργά πια. Το ότι βέβαια δεν ακολουθούν το επάγγελμα, δεν είναι δικό τους πρόβλημα. Είναι θέμα της εργοδοσίας η οποία δεν φτιάχνει ένα ελκυστικό πακέτο για να προσελκύσει το ταλέντο που χρειάζεται.

 

Και οι ναυτιλιακοί εργοδότες αλλά και οι περισσότεροι των Ελλήνων εργοδοτών, δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο ανταγωνιστής τους στο να προσελκύσουν ικανούς νέους ανθρώπους, δεν είναι ο πλοιοκτήτης στο απέναντι κτήριο ή ο ανταγωνιστής που πουλάει απορρυπαντικά, αλλά η παγκόσμια αγορά. Είναι η Αμερική, η Σκανδιναβία, Αγγλία, η Ελβετία και ούτω καθ' εξής. Ο νέος άνθρωπος εύκολα θα φύγει από το να βάλει τον εαυτό του σε μια διαδικασία εργασίας με απεχθείς όρους. Αυτό που βλέπουμε φέτος στον τουρισμό, είναι προάγγελος.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...