Jump to content
Shipfriends

Σάμαινα (IMO 5252531)


Recommended Posts

Μιας και στα δρομολόγια της Ικαρίας-Σάμου αναφέρθηκα σε χρονικούς σταθμούς της ιστορίας της ,ένας από αυτούς ανήκει δικαιωματικά στο ΣΑΜΑΙΝΑ.
Η νεοσυσταθείσα τότε ΑΝΤΕΣΙ (Ανωνυμη Ναυτιλιακή Τουριστική Εταιρία Σάμου Ικαρίας) αγόρασε τον Νοέμβρη του 76 το Nils Hlogersson και αργότερα Mary Poppins ένα γερμανικό σκαρί κατασκευής 1962.
Το έφερε στην Ελάδα και την άνοιξη του 77 το δρομολόγησε στην γραμμή Ικαρίας Σάμου.Το μέγεθος ,η χωρητικότητά του, τα σαλόνια του και οι καμπίνες του ήταν πρωτοφανή τότε για τα δεδομένα της γραμμής.
Αποτελεσμα αυτών ήταν να γίνει εξαιρετικά δημοφιλής στην γραμμή που εξυπηρετούσε και ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα σκαριά του Πειραιά.
Ήταν ένα πανέμορφο και αμετασκευαστο σκαρί που ομόρφαινε τα λιμάνια μας.
Όταν η ΑΝΤΕΣΙ προχώρησε στην αγορά και του ΙΚΑΡΟΣ τα δρομολόγια της εταιρίας έγιναν καθημερινά.Το μεν ΙΚΑΡΟΣ πήγαινε Ικαρία Σάμο και έπιανε στην Ικαρία στον Εύδηλο και το δε ΣΑΜΑΙΝΑ πήγαινε Ικαρία Σάμο πιάνοντας στον Αγιο Κήρυκο και σε ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως στο Καρκινάγρι.
Οι αναχωρήσεις του ήταν στις 8 το πρωί και γίνονταν κάποιες εποχές από τα λεμονάδικάα και τον περισσότερο καιρό από του Τζελέπη είτε από την θέση που αναχωρεί το Speedrunner 2 είτε από την θέση όπου βρίσκεται δεμένο τώρα το highspeed 3.
Με την πτώχευση της Ελληνικής ακτοπλοίας περιήλθε στην κατοχή της Arcadia Lines μαζί με τα ΠΑΡΟΣ/ΝΑΞΟΣ. Συνέχισε με το ίδιο όνομα στην γραμμή προσθέτοντας προσεγγίσης και στην Σύρο και την Μύκονο.
Μάλιστα θυμάμαι λίγα μόλις χρόνια πριν την αποστράτευσή του είχα κάνει ένα ασυνήθιστο δρομολόγιο με το ΣΑΜΑΙΝΑ το οποίο το έκανε τότε 1 φορά εβδομαδιαίως από Πειραιά προς Κύθνο Τήνο Μύκονο Αγιο Κήρυκο και μετά συνέχισε Καρλόβασι και Βαθύ.
Μέχρι την αποστράτευσή του εξυπηρετούσε το Καρκινάγρι και μάλιστα ήταν το τελευαίο βαπόρι που εξυπηρέετησε δρομολογιακά εκείνο το μικρό μολαράκι του χωριού.
Δυστυχώς ένα ατυχές συμβάν με την πυραυλάκατο Κωστάκος έξω απ[ό τα Αυλάκια της Σάμου έδωσε πρόωρο φινάλε στην ένδοξη ιστορία του.Κατηγορηθηκαν τότε πολλοί με προεξέχοντα τον καπτα Μαθιό αλλά νομίζω ότι όποιος γνώριζε το ήθος και την ναυτοσύνη του καπτα Μαθιού το μόνο που θα μπορούσε να του πει θα ήταν πολλά συγχαρητήρια και μπράβο για την επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του ΚΩΣΤΑΚΟΣ.

Εσωτερικά το ΣΑΜΑΙΝΑ στην αρχή εθεωρείτο πολυτελέστατο ,μετά όμως τα χρόνια είχαν περάσει και προς το τέλος της κααριέρας του το ξενοδοχειακό έχοντας αφιχθεί ήδη και το ΜΙΛΕΝΑ θεωρείτο ξεπερασμένο.
Η διαρύθμισή του έμοιαζε πολύ με αυτή του ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ (γερμανικά και τα δύο).Στο ένα ντεκ υπήρχαν όλοι οι κοινόχρηστοι χώροι.Μάλιστα στο πρυμνιό σαλόνι το οποίο είχε καρέκλες και τραπέζια υπήρχε και μια πίστα χωρού αλλά ποτέ δεν είδα να χρησιμοποιείται.
Στην μέση αυτού του ντεκ υπήρχαν σκάλες οι οποίες κατέβαιναν ένα ντεκ ποιο κάτω.Σε αυτό το ντεκ υπήρχαν το λογιστήριο,η ρεσεψιον και οι περισσότερες καμπίνες.Μάλιστα θυμάμαι ότι στον τοίχο που μεσολαβούσε από την ρεσεψιον έως το λογιστήριο υπήρχε ένα κάδρο με εξυμνούντα ρεπορτάζ και αφιερώματα σαμιακών και αθηναικών εφημερίδων.
Το πλοίο διατηρόταν πάντα καθαρό με τον αείμνηστο καμαρώτο Σωκράτη Πούλο(πεθερό του καπτα Νίκου Βασιλική) να δίνει την ψυχή του για το βαπόρι και την εξυπηρέτηση των συντοπιτων του

Εξωτερικά χαρακτηριστική ήταν οι πρύμη του.Ο καταπέλτης είχε νύχια τα οποια τα ανεβοκατέβαιναν δια χειρός ναυτών ενώ η επιβίβαση των επιβατών γινόνταν από ξύλινες ράμπες οι οποίες οδηγούσαν σε δύο πρυμνιά μπαρκαρίζα κι αυτό ήταν το embarkation του πλοίου.Αυτές οι ξύλινες ράμπες ανεβοκατέβαιναν χειροκίνητα με μαγγάνι.Ακόμα θυμάμαι την φυσιογνωμία ενός εύσωμου και καλοκάγαθου Ικαριώτη ναύτη του Κέφαλου ο οποίος στα λιμάνια μαινάριζε και βιοράριζε την μία ράμπα.

Στην μανούβρα το βαπόρι ήταν αρκετά δύσκολο.Είχε μπαταριστές μηχανές και δεν διέθετε προπελάκι.Όμως το μικρό σχετικά για τα τωρινά δεδομένα βύθισμα το βοηθούσε να προσεγγιζει στο Καρκινάγρι.

Από πλοιάρχους θυμάμαι τον Τέλη Παπαδημητριού (πατέρα του Κώστα Παπαδημητρίου πλοιαρχου του ro/ro ΦΙΛΙΠΠΟΣ), τον Πέτρο Πανέρη και τον Μαθιό Πνευματικάκη.
Όμως πέρασαν πολλοί αξιωματικοί που έκαναν καριέρα στην ακτοπλοία σαν πλοίαρχοι όπως ο Γιώργος Χλωρός,ο Θανάσης Παούρης,...και πάντα είχε αξιόλογους αξιωματικούς όπως ο Σιδερης ο Κούβδος, ο Γιώργος ο Καρακούδας ή ο Αντώνης ο Τζωάννος.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Λιγοι ξερουνε οτι το Σαμαινα ειχε και κονταδελφακι το οποιο για λιγα ψωροδολλαρια δεν ειδαμε στην Ελλαδα.

Δυστυχως το πλοιο επισκιασε εκεινο το δυστυχημα με το Κωστακος. Ητανε η περιοδος του Παρμενιωνα το 1996 οταν το Κωστακος εκανε ασκηση αποκρυψης πανω στην πορεια του Σαμαινα. Φυσικα το Σαμαινα δεν ειχε τα μεσα να το δει (αλλα και να τα ειχε πιθανο να μην το εβλεπε λογω του οτι το πολεμικο εκανε αποκρυψη) και εγινε το μοιραιο με 4 θυματα που εγκωβιστηκαν μεσα στην χτυπημενη πυραυλακατο.

Στο Καρκιναγρι το πλοιο εμπαινε οχι απλως οριακα αλλα ξυνοντας βυθους βραχια και οτι αλλο υπηρχε στο βυθο χωρις ομως ποτε να γινει καποια ζημια.

Link to comment
Share on other sites

Για την ακρίβεια στο Καρκινάγρι δεν έμπαινε διότι δεν έχει λιμάνι για να μπει απλά έριχνε καταπέλτη στην μέση του πουθενά σε μια μικρή ραμπούλα με φάτσα στο πέλαγος, με μία μόνο μπίντα κι ο δεξιος κάβος να δένεται σε βράχο.

Επίσης στην θέση πρόσδεσης τα βυθίσματα ήταν όντως μικρά αλλά το χειρότερο ήταν τα βράχια που προεξείχαν της επιφάνεις(όπως περίπου στην Ανάφη) στα δεξιά και σε ελάχιστη απόσταση .Λίγο να σε ξέπεφτε ο αέρας είχες πάει επάνω τους κι είχες κάνει μεγάλη ζημιά.Κι όμως ο καπτα Μαθιός πήγαινε ανελειπώς σε αυτό το λιμάνι παρότι τις δυσκολίες των μπαταριστών μηχανών και της ελειψεις bow thruster. Το μοναδικό ίσως καλό που είχε στην μανούβρα ήταν ότι ήταν αμπάσο βαπόρι δίχως μετασκευές και δεν το ξέπεφτε με το παραμικρό ο αέρας.

Ένα πράγμα που ξέχασα να πω ήταν η ταχύτητά του.Στα καλά του το Πειραιάς Άγιος Κήρυκος απευθείας το έκανε 8:45 περίπου( 08:00-16:45) και στα άσχημά του πατούσε άνετα το 9ωρο(το μάξιμουμ που θυμάμαι να έχω κάνει είναι 9ώρες και 20 λεπτά) ήτοι με το ζόρι τα 15 μίλια.

Link to comment
Share on other sites

...μήνυση είστε που μπήκα στο forum μετά από 3 μέρες στη ξενιτειά και είδα φάτσα κάρτα topic για το Σάμαινα και αυτήν την φωτογραφία.

Καράβι τέτοιας στιβαρής κατασκευής σπάνια ξαναβρίσκεται. Θυμάμαι ότι το 1989 που του είχαν κάνει ελασματομέτρηση στα ύφαλα, ότι ο καπτά Μαθιός έλεγε ότι το πάχος της λαμαρίνας ήταν αναλλοίωτο. Το ταξίδεμα ήταν απαράμιλλο. Έβαζε λίγο την πάντα αριστερά ή δεξιά, ανάλογα με την πορεία και άσε τον Τσικνιά να βράζει. Στην ταχύτητα υστερούσε, συγκρινόμενο μάλιστα με το Αιγαίον. Σε εκείνο το εξπρές καλοκαιρινό δρομολόγιο την Κυριακή το βράδυ από Πειραιά για Άγιο Κήρυκο-Καρλόβασι-Βαθύ και άμεση επιστροφή, δεν μου φαίνεται ποτέ να είχε πιάσει τους προγραμματισμένους χρόνους του.

Η μανούβρα αργή και σταθερή αν και δεν θυμάμαι ποτέ (επί καπτά Μαθιού), να μην είχε φουντάρει και τις δύο καδένες ανεξαρτήτως λιμανιού και καιρού. Η γέφυρα ανοικτή και γοητευτική με χειριστήρια όνειρο στις κουβερτωμένες βαρδιόλες.

Από ξενοδοχειακής απόψεως έφερε την απόλυτη αναβάθμιση μετά τα θρυλικά αλλά υστερούντα σε αυτόν τον τομέα Μαριλένα, Κάλυμνος, Μυρτιδιώτισσα, Κανάρη, Ιόνιον, κλπ. Η διακόσμηση της Α΄θέσης, του restaurant και των αντίστοιχων καμπινών είχε πολυτέλεια γερμανικού τύπου των 60s'. Στο σαλόνι της Γ' Θέσης, πρύμα, πιστεύω ότι είχε γίνει το λάθος να μην βάλουν αεροπορικές που θα αποφόρτιζαν την όντως τρομερή κίνηση που γνώριζαν οι καναπέδες το καλοκαίρι.

Αναρωτιέμαι αν στο Καρκινάγρι έριχνε πάντοτε καταπέλτη, γιατί θυμάμαι αποβίβαση από ένα μικρό μπαρκαρίζο, με βάρκες.

Earl, μήπως ο Αντώνης Τζοάννος είχε κάνει κατά διαστήματα και πλοίαρχος (σε άδειες, μετά το-παντελώς ανόητο-δυστύχημα με την πυραυλάκατο?).

Τέλος πάντων, την γλυτώσατε την μήνυση :)....

Link to comment
Share on other sites

Τον καπτα Αντώνη τον θυμάμαι ως υποπλοίαρχο και ύπαρχο στο ΙΚΑΡΟΣ και ΣΑΜΑΙΝΑ.Επίσης λίγο πριν συνταξιοδοτηθεί το 2001 ήταν ύπαρχος και στα ΕΞΠΡΕΣ ΟΛΥΜΠΙΑ/ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΙΣ οπότε δεν νομίζω να είχε γίνει καπετάνιος.

Μια πληθωρική ευγενική Ανδριώτικη φυσιογνωμία που ταυτίστηκε με την Ικαροσαμία λόγω του ΣΑΜΑΙΝΑ κυρίως και του ΙΚΑΡΟΣ.

Οσο για το βαπόρι ,το θυμάμαι κι εγώ πάντα να φουντάρει και είναι και λογικό μιας και με μπαταριστές μηχανές και χωρίς προπελάκι η μανούβρα κι ο απόπλους αναγκαστηκα βασιζόταν πολύ στις αγκυρες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

ΣΑΜΑΙΝΑ ΣΗΜΑΔΕΨΕΣ ΤΗΝ ΝΙΟΤΗ ΜΟΥ ΣΗΜΑΔΕΨΕΣ ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΜΟΥ ΣΗΜΑΔΕΨΕΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΠΟΥ ΠΟΥ ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΑΝ ΝΑ ΑΦΗΣΩ ΑΛΛΑ ΜΕΝΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΣ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.......cbirt

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Τον Ιουνιο του 87 εχω κανει ταξιδι-εκδρομη μαζι του,απο Χιο για Κω-Ροδο.Δεν θυμαμαι αν σταματησε Σαμο η Ικαρια...,εχω την εντυπωση πως πηγαμε κατευθειαν:o

Αυτο που θυμαμαι καλα,ειναι τα τσιγαροχαρτα-τοιχοι στις καμπινες του,οπου εκανες κανονικη συζητηση με τους διπλα 'νοικαρηδες':DΚατ τ αλλα πολυ ωραιες καμπινες για την εποχη εκεινη.Επισης ηταν εντυπωσιακος και ο καταπελτης επιβατων,που ενω ανεβαινες κουνιοταν ολοκληρος:P(να ταν και ξυλινος στην βαση του...μπα ε)

Edited by NHSOS XIOS
month info
Link to comment
Share on other sites

Βασικά οι δύο κατπέλτες επιβατών ήταν συνδυασμός ξύλου και σίδηρου. Ο σκελετός σιδερένιος και γυρω γυρω όλο ξύλο καθώς κι ο πάτος τους που ήταν μαδέρια βιδωμένα σε σιδερένιες βάσεις.

Ένα χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από το ΣΑΜΑΙΝΑ θυμάμαι το 1993. Επέστρεφα από Ικαρία την άλλη ημέρα των εκλογών της δεύτερης αλλαγής:P όπου έφερε τον από γενικό ρεκτιφιέ Ανδρέα και πάλι στην εξουσία:D κι ο κόσμος που είχε μέσα βάση πρωτο-κόλου:P ξεπερνούσε κι αυτό του Splendour of the seas. Εάν έβρισκες θέση στους κουλουριασμένους κάβους στο ρεμέτζο της πρύμης ήσουν από τους προνομιούχους.

Εγώ την έβγαλα στο πόδι κι όταν ήθελα να ξεκουραστώ κατέβαινα για λίγο τις σκάλες πρύμα που οδηγούσαν στο γκαράζ και σε κάποιο από τα τελευταία σκαλοπάτια καθόμουν για λίγο.

Λίγο έξω από τα φαναρια μας πλησίασε το IONIAN SEA με τα μπλε χρώματα του Στρίντζη που ανέβαινε από δωδεκάνησα αλλά δεν κατάφερε να μας περάσει κι έτσι μπήκαμε πρώτοι στο λιμάνι.

Περνώντας για να πάμε να δέσουμε στου Τζελέπη είδα το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ το οποίο μόλις είχε φτάσει στην χώρα μας με πλοίαρχο τον καπτα Τάσο Τρέσο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

ΑγΑπητέ Earl Granville, georgios express, neptune κΑι marittimo

Εδω κΑι λίγο κΑιρό κάνω μιΑ μΕγΑλη ΕρΕυνΑ γιΑ την ΕτΑιρίΑ ΑντΕσι (που ΑνηκΕ το σΑμΑινΑ κΑι το ικΑρος). σίγουρΑ γνωρίζΕτΕ πολλά πΕρισσότΕρΑ πάνω σΕ Αυτό το θέμΑ. οποιος γνωρίζΕι κάτι γιΑ την ΕτΑιρίΑ, θΑ ΕκτιμούσΑ Αν ΕπικοινωνούσΕ μΑζί μου. κάθΕ βοήθΕιΑ ΕινΑι πολύτιμη. [email protected]

σΑς ΕυχΑριστώ

Edited by YannisGeorjilas
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

με αφορμη αυτο, θυμηθηκα οτι το σαμαινα ειχε παει στην Αιγνουσσα αρχες δεκαετιας του 80, ναυλωμενο απο το Δημο για να μεταφερει τη σορο του τοτε Δημαρχου και γνωστου εφοπλιστη Αντωνη Λαιμου.

τοτε δεν υπηρχε παρα ενα μονο μπαστουνι

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Τι μας θύμισες βραδάκι Κυριακής, @polmyt...

Φοιτητής ο υπογραφόμενος έκανα δυο ταξίδια μαζί του, ένα από Πειραιά για Σάμο και ένα από Σάμο για Πειραιά, όχι για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αλλά για να επισκεφθώ καλοκαιριάτικα τη μέλλουσα σύζυγό μου.

Συνειδητή η επιλογή του, ήθελα να ταξιδέψω και με αυτό, μια και είχα ταξιδέψει και με το Μιλένα και με το Γκόλντεν Βεργίνα. Βέβαια, για να πω την αλήθεια δεν μου γέμιζε το μάτι, αλλά μια και ήταν γερμανικής κατασκευής και ένα ιστορικό για τη γραμμή πλοίο, ήθελα να έχω μια εμπειρία μαζί του. 

Το ταξίδι από Πειραιά για Σάμο, το έβγαλα όλο στη γέφυρα! Τέλη Ιουλίου και γινόταν ένας τρελός χαμός, το πλοίο ασφυκτικά γεμάτο. Δρομολόγιο, επί Arcadia Lines, Σύρος-Μύκονος- Εύδηλος-Καρλόβασι-Βαθύ με αναχώρηση στις 5 ή 6 το απόγευμα. Ως συνήθως, εγώ στεκόμουν κοντά στην αριστερή βαρδιόλα και αφού είχαμε πάρει πορεία από τον Πειραιά είδα να βγαίνει από τη γέφυρα ο ίδιος ο καπτά-Μαθιός. Δεν τον ήξερα, είδα από τα γαλόνια του ότι ήταν ο πλοίαρχος και με λίγο θάρρος, ευγένεια και θράσος του ζήτησα μήπως θα μπορούσα να δω τη γέφυρα. Ο άνθρωπος είδε και το σάκο μου και με ρώτησε αν είχα να κάτσω κάπου. Του είπα όχι, και με έβαλε στη γέφυρα και με άφησε να παραμείνω σε όλο το ταξίδι! Από τους πιο ευγενικούς ανθρώπους που έχω γνωρίσει στη ζωή μου.

Τι τρελή χαρά για έναν καραβολάτρη. Έτσι, όχι μόνο είδα τη γέφυρα, αλλά και όλα τα ρεμέτζα του καπτά-Μαθιού, ο οποίος είχε απορήσει λίγο και με το γεγονός ότι ήμουνα όλη τη νύχτα ξύπνιος. Μάλιστα είχε και μια φοβερή πανσέληνο, οπότε καταλαβαίνετε ότι το ταξίδι ήταν μαγικό με ένα συγκλονιστικό Αιγαίο! Η θάλασσα ήταν απόλυτα ήρεμη, οπότε τα ρεμέτζα του ήταν απροβλημάτιστα και θα έλεγα γρήγορα, με τον καπτά-Μαθιό να κάνει χρήση όντως τουλάχιστον της μιας άγκυρας. 

Στο ίδιο ταξίδι ήταν ως ύπαρχος και ο καπτά-Αντώνης, με το οποίο κάναμε μαζί για λίγο και τιμόνι! Τι τιμόνι δηλαδή, ένα λεβεδιάκι είχε το βαπόρι για την πορεία και αυτό το λεβεδιάκι χρησιμοποιούσαν. Στα ρεμέτζα χρησιμοποιούσαν το κανονικό τιμόνι. (Προσοχή, υπάρχει περίπτωση εδώ να θυμάμαι γέφυρα άλλου πλοίου, οπότε μπορεί να τα έχω μπερδέψει και λίγο, λόγω ηλικίας, λόγω του ότι έχουν περάσει και κοντά 25 χρόνια και λόγω του ότι έχω πιει και τα κυριακάτικα κρασάκια μου. Οπότε, κάθε διόρθωση ευπρόσδεκτη).

Μετά τη Μύκονο και μέχρι τον Εύδηλο συνταξιδεύαμε και με ένα κρουαζιερόπλοιο της Costa, αλλά δεν θυμάμαι ποιο. Γενικά, υπέροχο ταξίδι και τρομερή φιλοξενία στη γέφυρα από όλους τους αξιωματικούς, για αυτό και δεν είχα την ευκαιρία να δω τους εσωτερικούς χώρους του πλοίου, μια και είχα βγει κατευθείαν στο κατάστρωμα και μετά στη γέφυρα.

Το εσωτερικό και τις καμπίνες τα είχα δει στο ταξίδι από Σάμο για Πειραιά. Αυτό το ταξίδι χρονικά ήταν προγενέστερο του ταξιδιού Πειραιάς-Σάμος. Εδώ η κατάσταση ήταν λίγο διαφορετική.

Λόγω των συνεχών ξενυχτιών στη Σάμο και του πολύ λιγοστού ύπνου, διακοπές γαρ, είχα κλείσει καμπίνα, μια από τις δίκλινες εσωτερικές που είχε το βαπόρι με κουκέτα. Τότε, αν είχες πάσο ως φοιτητής το εισιτήριο ήταν αρκετά οικονομικό. Αναχώρηση από Σάμο το απόγευμα, πάλι γύρω στις 5. Κλασικά, αριστερή βαρδιόλα για να χαζέψω το ρεμέτζο στο Καρλόβασι. Καπτά-Μαθιός στη βαρδιόλα, μαζί με έναν αξιωματικό, ρεμέτζο αξιόπιστο και σβέλτο.

Όμως ο καιρός ήταν πολύ φορτσάτος και στο μπουγάζι Σάμου-Ικαρίας κούναγε αρκετά. Μάλιστα, το βαπόρι κουπαστάριζε αρκετά κατά τη γνώμη μου, με αποτέλεσμα στο σελφ-σέρβις του πλοίου να αναγκαστώ να πάρω αγκαλιά τη μακαρονάδα μου με τον κιμά, για να μην μου πηγαίνει δεξιά και αριστερά. Το πλοίο είχε τα χαρακτηριστικά τραπέζια της εποχής με το "σήκωμα" στα πλαϊνά τους για να μην φεύγουν τα πιάτα. Πανέμορφή εμπειρία!

Μετά, είδα και το ρεμέτζο στον Εύδηλο, έκανα και μια μικρή βόλτα στο εσωτερικό του πλοίου. Εδώ, θυμάμαι ότι υπήρχαν ορισμένα αεροπορικά καθίσματα στο πρυμνιό σαλόνι, δεν ξέρω αν είχαν προστεθεί επί Arcadia, στη δεξιά πλευρά. Και έτσι, μετά την Ικαρία, και με αρκετό κούνημα, έκανα έναν από τους πιο ωραίους ύπνους σε βαπόρι. Πάντως, αν και ξεπερασμένο, το εσωτερικό του απέπνεε τη στιβαρότητα μιας άλλης εποχής, κατά την οποία το μεράκι περίσσευε. Εμένα η αίσθηση μου άρεσε, γιατί έκανες και ένα ταξίδι στο παρελθόν.  

Φτάσαμε το πρωί στον Πειραιά και θυμάμαι ότι στην αποβίβαση βλέπαμε στα αριστερά μας και το Λισσός, του οποίου το μέγεθος σχολιαζόταν από όλους τους Σαμιώτες επιβάτες, οι οποίοι αναρωτιόντουσαν από τότε γιατί να μην είχαν και στο νησί τους ένα τέτοιο πλοίο. 

Στενοχωρήθηκα πολύ με το ατύχημα με το Κωστάκος, κυρίως γιατί θεωρούσα εξαιρετικά άδικο αυτό που συνέβη με τον καπτά-Μαθιό και δεν άντεχα την ελεεινή κάλυψη του γεγονότος από τους δημοσιογράφους. Τι παραλογισμούς είχαμε ακούσει και τότε...

Τέλος πάντων, σε ευχαριστώ πολύ polmyt που μου έφερες όμορφες αναμνήσεις στο μυαλό μου και εικόνες από μια ακτοπλοΐα την οποία εμείς οι μεγαλύτεροι τη θυμόμαστε πάντα με αγάπη.  

Συγνώμη και για το μακροσκελές post.

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετική και νοσταλγική ταξιδιωτική αναφορά αγαπητέ φιλε. 

20 minutes ago, Z.Gk. said:

Στο ίδιο ταξίδι ήταν ως ύπαρχος και ο καπτά-Αντώνης, με το οποίο κάναμε μαζί για λίγο και τιμόνι!

Ο Ανδριώτης καπτα Αντώνης Τζωάννος , ο οποίος λόγω του ότι έκανε σχεδόν σε όλα τα βαπόρια της Σαμου (Ικαρος , Σαμαινα , Άνεμος , Εξπρές Αδωνις, Εξπρές Ολυμπία ) οι τακτικοί επιβάτες της γραμμής νόμιζαν οτι ήταν Σαμιώτης . Εξαιρετικός άνθρωπος και καλός ναυτικός . 

Edited by proud_ionian
όλα
Link to comment
Share on other sites

Σας ευχαριστω για τα καλα λογια.Χαιρομαι που σας ξυπνησα ομορφες αναμνησεις

Εγω το μοναδικο που μπορω να θυμηθω απο το βαπορι ειναι μια πολυωρη παραμονη στον Πειραια περιμενοντας ενα ασυνοδευτο αυτοκινητο απο τη Σαμο.Εποχες που οχι μονο ais δεν υπηρχε αλλα πολλες φορες και το λιμνεναρχειο δεν ηξερε την ακριβη ωρα αφιξης

Πρεπει να ηταν και απο τα λιγα που δεν μετασκευαστικαν στην πρυμη 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Αφού ευχαριστήσω τον @Z.Gk. για το εξαιρετικό πόστ του, να πω κι εγώ πως η πιο έντονή μου μνήμη ήταν οι σκάλες επιβίβασης που έχουν αναφερθεί παραπάνω. Οι πρωινές του ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά επί ΑΝΤΕΣΙ ήταν στις 0800 το πρωί ενώ οι αφίξεις γύρω στις 1930 αν δεν με απατά η μνήμη μου. Οι απογευματινές αναχωρήσεις από Πειραιά επί Arkadia Lines ήταν στις 1800, στη Μύκονο έφτανε μεσάνυχτα και κάτι. Μάλιστα το θυμάμαι στο παλιό λιμάνι να μην μπαίνει στο εσωτερικό να πέσει δίπλα στο εκάστοτε διανυκτερεύον πλοίο της Ραφήνας, αλλά να ρίχνει καταπέλτη συντόμως στην άκρη του μεγάλου μώλου, με την πλώρη πρός εκεί που είναι τα αποχωρητήρια. Η πλώρη δηλαδή ήταν στα αριστερά του πράσινου της προβλήτας των Δηλιανών.

 

Κάτι τελευταίο, θυμάμαι καλά ότι φορτηγά έβαζε μόνο στο πρυμνιό μέρος του γκαράζ κι ότι από το 1/3 του γκαράζ και πρός τα πλώρα το ύψος ήταν χαμηλό?

Link to comment
Share on other sites

Όχι το ΣΑΜΑΙΝΑ έπερνε κανονικά φορτηγά στο γκαράζ του.

Έτσι όπως το περιγράφεις ακριβώς ήταν το γκαράζ ΑΙΓΑΙΟΝ, όπου μετά το 1/3 και προς τα πλώρα ξεκινούσε το μόνιμο πατάρι για τα ΙΧ .

Επειδή κι αυτό πήγαινε Σάμο και αυτό έδενε στου Τζελέπη στην ίδια θέση και επειδή έχουν περάσει και καμιά 30αρια χρόνια  , μπορεί να τα συγχέεις. 

Link to comment
Share on other sites

Αρκετά τα ταξίδια με το πλοίο thn περίοδο 1989-1995, αλλά δεν θυμάμαι πολλά επειδή τότε (17 - 23 χρονος ων) δεν ήμουν ..... shipfriend. Θα συνεισφέρω στην συζήτηση την τιμή του ατομικού εισιτηρίου στο τελευταίο ταξίδι το 1995 ήταν 2.750 δρχ. και του αυτοκινήτου από Πειραια για Σάμο 19.500 δρχ. Προσέξτε την σχεση της τιμής ατομικού εισιτηρίου (οικονομική) με το εισητήριο αυτοκινήτου ΙΧ η οποία ήταν 1/7, ενώ τώρα στην ίδια γραμμή είναι χονδρικά 1/2!

Link to comment
Share on other sites

Τα μειονεκτήματά του ήταν η χαμηλή ταχύτητα και η έλλειψη αεροπορικών. Κατά τ' άλλα και οι γραμμές του και η ποιότητα της κατασκευής σπάνια βρίσκονται. Το ευνόησε βέβαια ότι δεν αποπειράθηκαν να κτίσουν περιστερεώνες στην πρύμνη σας κάτι άλλα και το άφησαν ως είχε εκ κατασκευής. Μετά μεγάλης χαράς είχα κάνει και το δρομολόγιο από Κύθνο-ποιός να το σκέφθηκε άραγε; Το "Αιγαίον" ήταν κατά πολύ ταχύτερο, αλλά αν συνέκρινες service, ευγένεια και (δυστυχώς) καθαριότητα, το "Σάμαινα" νικούσε άνετα.

Link to comment
Share on other sites

Επι Arcadia Lines αν θυμάμαι καλά γύρω στο 1995 ήταν αυτό το δρομολόγιο το οποίο ήταν μια φόρα την εβδομάδα ( Πέμπτη η Κυριακή ) κατα το οποίο αναχωρούσε απο Πειραια στις 18:00 και έπιανε Κυθνο - Σύρο- Τήνο - Άγιο Κηρυκο - Καρλοβασι - Βαθύ . 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Για τα παιδικα μου χρονια (δεκαετια 80, μονο πασοκ που λεμε) το Σαμαινα ηταν ενας γιγαντας. Θυμαμαι που καθομασταν στο καστρο στο παλαιο Καρλοβασι και ακουγαμε την μπουρου του και ξεραμε οτι ηταν αυτο, οπως και το Ικαρος (ειχαν μια διαφορα, πιο "μπασο" του Σαμαινα). Αλησμονητη εμπειρια βεβαια που περναγαμε τον (best than any known diet aka ξερασματα) Τσικνια με 10-11 μποφορ και ειχα πιασει αγκαλια τον στυλο της σημαιας στην πρυμνη και εβλεπα μια θαλασσα μια ουρανο απο το κουνημα, και ασφαλως οι κονσολες με τα πακμαν/μπλιμπλικια που ειχαν φυγει απο την θεση τους και ρολαρανε στο σαλονι....). Δεν ειχα νιωσει φοβο (μικρο παιδι γαρ) διοτι εμπιστευομουν αυτο το καραβι. Ηξερα οτι ηταν μαγκας και αντεχε. Επισης θυμαμαι οτι ολοι στο παλαιο μισουσαμε αυτο το Αιγαιον διοτι δεν επιανε στο δικο μας λιμανι (που να ξεραμε τους λογους εποχες τοτε) και ξεραμε την χαρακτηριστικη του μπουρου και το βλεπαμε στον οριζοντα να πηγαινει σφαιρα το ατιμο προς Βαθυ. Μου ειχε κανει εντυπωση το σκαρι του απο μακρυα που το εβλεπα, μακρυ και χαμηλο. Μια απο τις "διασκεδασεις" μας ηταν οταν εφτανε στο λιμανι το Ικαρος ή το Σαμαινα, να κατεβαιναμε να παρατηρησουμε τον κοσμο ΠΩΣ εβγαινε απο το καραβι, αναλογα την χλωμοτητα στο προσωπο ξεραμε οτι ο Τσικνιας τους ειχε ξεπατωσει ή περασανε σχετικα λαδι. Ωραιες εποχες. Και αυτες οι σκαλες για να ανεβεις στο πλοιο.....μπρρρρρρρρ, να κουναει κιολας μεσα στο λιμανι (με τον τοτε για τα πανηγυρια μεγαλο μωλο που ηταν ολο τρυπες) και να βλεπεις απο κατω το νερο και σκεφτοσουν τον Γκρεγκ τον Λουγκανη ή τον Κουστω..... Σαμαιναρα ρεεεεεεεεεεε

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Για να τιμήσουμε το Σάμαινα απόψε, βλέποντάς το από carte postale δεκαετίας 60 όταν αυτό λεγόταν Nils Holgersson. Η εικόνα που βλέπετε είναι από το Travemunde της εποχής εκείνης και το πλοίο ξεφορτώνει προερχόμενο από απογευματινή άφιξη από το Trelleborg. Το μάτι προφανώς πάει αμέσως στο καταπελτάκι που είναι στη μέση και πρός τα πρύμα του πλοίου από το οποίο εκφορτώνονται ΙΧ, σημάδι πως τω καιρώ εκείνω κάποιο πατάρι για ΙΧ υπήρχε στο γκαράζ. Πιο μπροστά ένα ακόμη καταπελτάκι, πιο μικρό αυτήν τη φορά, απ' όπου το πλοίο φαίνεται να λαμβάνει εφόδια. Δεν αποκλείω και από εκεί να αποβιβάζονταν και οι επιβάτες χωρίς αυτοκίνητο. Πρύμα βλέπουμε και τα δύο μικρά κρενάκια που είχε το πλοίο, σημάδι ότι από εκεί ίσως να υπήρχε η δυνατότητα φόρτωσης ανταλλακτικών ή ίσως και κάποιας μικρής ποσότητας φορτίου? Και φυσικά σημαία Γερμανίας με νηολόγιο Lubeck. Εκπληκτική εικόνα πιστεύω, χαίρεσαι να το βλέπεις.

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετική η carte postale του Σάμαινα, ως Nils Holgersson!

Σε ευχαριστώ @Nick the Greek που τη μοιράστηκες μαζί μας.

Φαίνεται ακόμα ότι στη Γερμανία υπήρχε η ημίκλειστη περατζάδα στο ύψος του ρεμέτζου και πάνω από το καταπελτάκι που είναι στη μέση και προς πρύμα, η οποία, λογικά, έκλεισε στην Ελλάδα για να μεγαλώσει το πρυμιό σαλόνι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...