Jump to content
Shipfriends

Πάρος (ΙΜΟ 7206885)


d1969

Recommended Posts

Πριν από πολλα χρόνια στην Παροναξία υπήρχαν τα Νάξος & Πάρος . (Είχαβν χρώμα Ποροκαλί)
Ανήκαν σε μια εταιρεία της Νάξου. Επειτα ανήκαν στην κρατική Ελληνική Ακτοπλοϊα . Ξέρει κανείς τι απέγιναν?

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Το Παρος σε αντιθεση με το Ναξος ειχε ποιο ταραγμενη ζωη. Μετα την ελληνικη ακτοπλοια πουληθηκε αρχικα στην Arkadia Lines και μετα σε καποια εταιρια συμφεροντων Γερασιμου Βεντουρη οπου μετονομαστηκε Παναγια Παξων. Τελικα αφου δεν τα πηγε καλα και εκει παροπλιστηκε (νομιζω κατασχεθηκε) και το 2004 μας εφυγε για σκραπ. Ενδιαφερουσες φωτογραφιες του μπορεις να βρεις στο γκαλερυ απο το φιλο miko mission οπως αυτη εδω

Link to comment
Share on other sites

Με τα χρώματα της Arcadia Lines ταξίδεψε λίγο (και το ΝΑΞΟΣ σχεδόν ελάχιστα)με το όνομα ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΞΠΡΕΣ.Μάλιστα για λίγα δρομολόγια μας είχε έρθει και στην Ικαρία-Σάμο για λίγα δρομολόγια αντικααθιστώντας το ΣΑΜΑΙΝΑ της ίδιας εταιρίας.

Link to comment
Share on other sites

δεν κατεπλευσε μετα το σεισμο. ηταν ηδη εκει για να δρομολογηθει μεταξυ καλαματας και κρητης (απο την Ελληνικη Ακτοπλοϊα). τη βραδυα του σεισμου, στο λιμανι της καλαματας γινοταν τα εγκαινια της γραμμης. το γεγονος ειχε πολυδιαφημιστει και παρα πολυς κοσμος ειχε κατεβει στο λιμανι. συμφωνα με οσα λεγοταν τοτε, αυτο ειναι και ανας απο τους λογους που οι νεκροι ηταν μονο καμια 20ρια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Θα συμπληρώσω επί ARCADIA LINES νομίζω έκανε γραμμή Πειραιάς-Ικαρία (αν κάνω λάθος διορθώστεμε και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη) με το όνομα Ιωάννης Εξπρές όπως πολύ σωστά έχει προαναφερθεί πρίν παροπλιστεί....έιχε πιάσει και φωτιά μεσοπέλαγα το 91 αν δεν κάνω λάθος.......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ἕνα πλοῖο ποὺ στὰ χρόνια τῆς δόξας του ἔζησε στὴ σκιὰ τοῦ Νάξος καὶ γιὰ πολλὰ χρόνια πορεύτηκε μαζύ του, εἴτε στὴν ΑΝΕ Νάξου, εἴτε στὴν Ἑλληνικὴ Ἀκτοπλοΐα ΑΕ, εἴτε στὴν Ἀρκάντια Λάϊνς. Σχεδιασμένο ἀπὸ τοὺς ἴδιους ναυπηγοὺς (Γιάννη Κουϊμάνη καὶ Χρῆστο Σιμόπουλο) εἶχε ἀρκετὲς ὁμοιότητες μὲ τὸ Νάξος, ἀλλὰ ὄχι τέτοιες σὲ βαθμὸ ποὺ νὰ θεωροῦνται τὰ δύο πλοῖα ἀδελφάκια. Ὅπως μοῦ ἐκμυστηρεύτηκε ὁ Χρῆστος Σιμόπουλος, τὸ Νάξος ἦταν ἕνα «βελτιωμένο» Πάρος. Στὰ θετικὰ τοῦ πλοίου συγκαταλέγονται τὸ ὅμορφο σχέδιο καὶ ὁ τεράστιος ἀριθμὸς κλινῶν, πάνω ἀπὸ 360. Δὲν πιστεύω νὰ ὑπῆρξαν πολλὰ πλοῖα σὲ σταθερὴ βάση στὴν Παροναξία ποὺ νὰ εἶχαν περισσότερα κρεββάτια ἀπὸ τὸ Πάρος τὰ τελευταῖα 40 χρόνια, ἴσως κανένα.

Στὰ ἀρνητικὰ τοῦ πλοίου ἐκτιμῶ ὅτι θὰ μποροῦσαμε νὰ ἐντάξουμε τὴν μέτρια ὑπηρεσιακὴ ταχύτητα τῶν σκάρτων 16 ΚΝ. Ἐπίσης, τὴν ἀναξιοπιστία τῶν μηχανῶν του ποὺ ἦταν αἰτία συχνῶν βλαβῶν καὶ μεγάλων καθυστερήσεων τῶν ταξειδιῶν. Πολλοὶ ψέγουν τὸ πλοῖο γιὰ τὴν «κλειστοφοβικὴ» ἐσωτερική του διαρρύθμιση, ἀλλὰ θὰ διαφωνοῦσα μαζύ τους. Τὸ Πάρος ἦταν ἕνα πλοῖο σχεδιασμένο νὰ ταξιδεύει νύχτα μὲ ἀποτέλεσμα νὰ δίνει τὴν ἐντύπωση ἑνὸς «ἥσυχου» πλοίου ποὺ δίνει προτεραιότητα στὸ νὰ «κοιμήσει» τοὺς ἐπιβάτες του. Ἐπιπλέον, οἱ πλαϊνὲς περατζάδες, τὰ ἀνοικτὰ καταστρώματα ἦταν πάντα σὲ ἀφθονία ἂν καὶ ὄχι τόσο ἄμεσα προσβάσιμα, ὅπως στὸ Νάξος. Τὸ Πάρος εἶχε πάντως πρόσβαση στὴν πλώρη καὶ ἀπὸ 'κεῖ θυμᾶμαι κάποιες ὑπέροχες στιγμὲς σὲ ταξείδια ποὺ ἔκανα μαζύ του. Τέλος, μιὰ ποὺ ἀνέφερα τὴ λέξη πλώρη, σὲ πολλοὺς δὲν ἄρεσε ἡ πλώρη τοῦ πλοίου. Ἐμένα δὲ μὲ ξετρέλαινε, γιατὶ ἀνέκαθεν μοῦ ἄρεσαν οἱ κοφτερὲς πλῶρες. Ὡστόσο, μοῦ ἄρεσαν τὰ γόνατα ποὺ εἶχε τὸ πλοῖο καὶ τὰ ἔντονα ζυγωματικὰ τῆς μάσκας.

Ἂς τὸ δοῦμε σὲ ἕνα διαφημιστικὸ φυλλάδιο τῆς ΕΑ ποὺ κυκλοφοροῦσε τὸ 1988. Ἐδῶ τὸ Πάρος εἶναι στὸ λιμάνι τῆς Καλαμάτας, ἕνα λιμάνι μὲ τὸ ὁποῖο ἀνέπτυξε μία ἰδιάζουσα σχέση. Τὸ Πάρος ἦταν ἕνα πλοῖο μὲ τεράστια ἱστορία ποὺ δὲν ἐκτιμήθηκε ὅσο ἔπρεπε καὶ πῆγε πρόωρα γιὰ διάλυση. Ἂς ξεκινήσουμε μαζὺ τὸ ταξείδι μὲ τὸ Πάρος κι ἂς ἀνασύρουμε ἀπὸ τὸ παρελθὸν ἕνα-ἕνα τὰ κομμάτια τῆς ἱστορίας του.

Θὰ ἤθελα νὰ προσθέσω ὅτι διάφορες φωτογραφίες τοῦ πλοίου ἔχουν ἀνέβει ἢδη στὴ γαλαρία στὸ θέμα τοῦ Πάρος.

ἐνῶ ὁ καλὸς φίλος sasha ἔχει ἀνεβάσει μιὰ ἱστορικὴ φωτογραφία τοῦ πλοίου στὸ λιμάνι τῆς Πάρου.

post-1941-12832699859_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Πλοίο λαχείο για την ΑΝΕΝ και τους ταξιδιώτες του αφού η ταχύτητά του ήταν ανάλογη του νίτρο που έπεφτε για να πάρουν φωτιά μεταφορικά ή κυριολεκτικά οι Εγγλέζες στο μηχανοστάσιο. :P Μολονότι τα μοτέρια ήταν προβληματικά, τα πολλά κρεβάτια, τα λαϊκά σαλόνια, οι νυχτερινές βόλτες στους αλουέδες, και η θέα από πλώρα μέχρι πρύμα αποζημίωναν όλα τα βαλάντια και γούστα. Άλλοτε καμπινάτοι με στάνταρ ναύλο ένα καφετί, κι άλλοτε ως κατουρίστες απολαύσαμε τη σέξι πλώρη και την ανοιχτή κόντρα γέφυρα ουκ ολίγες φορές.

Ο Στάθης Ευσταθιάδης έχει ένα αξιόλογο πορτοφόλιο από εικόνες με φόντο τα νησιά των τελευταίων δεκαετιών. Δεν θα μπορούσε να λείπει ένα ταξίδι στην Αμοργό, κλασσικά στην πρώρα του ΠΑΡΟΣ με άπλετη θέα.

 

SL_TF_G14_S05_02.jpg

 

SL_TF_G14_S05_03.jpg

 

SL_TF_G14_S05_05.jpg
 

Edited by proud_ionian
link
Link to comment
Share on other sites

Μαγεία! Μαγεία! Εὖγε στὸ Στάθη Εὐσταθιάδη γιὰ τὴν καταπληκτικὴ φωτογραφική του συλλογή. Εὖγε καὶ στὸ Саша ποὺ ἀνακάλυψε αὐτὸν τὸν θησαυρό!!!! Συνοδοιπόρε καὶ товарищ Саша ἕνα μεγάλο εὐχαριστῶ! Εἶχες δὲν εἶχες τὶς ἔριξες τὶς μπομπάρδες σου. Ποιός εἶπε ὅτι τὸ Πάρος δὲν εἶχε καταστρώματα; Πρόσβαση σὲ πλώρη; Ἰδοῦ τὰ τεκμήρια τῆς καραβολατρικῆς ἀθωότητας τοῦ πλοίου!

Ὄντως ἡ πρόσβαση σὲ πλώρη δὲν ἦταν air-father ὅπως τὸ Νάξος, ἀφοῦ ἔπρεπε νὰ ξεμανταλώσεις τὶς μεταλλικὲς πόρτες. Ὅμως ὑπῆρχε καὶ μάλιστα παρέα μὲ τὸ λοστρόμο στὰ τεμόνια τοῦ ἀργάτη τσῆ ἄγκυρας. Ἄλλες ἐποχές, βέβαια, ἁπλές, ἀθῶες καὶ νόστιμες. Τὸ μπαλκονάκι κάτω ἀπὸ τὸ ζωνάρι ἦταν ὅλα τὰ λεφτά. Ἀπὸ τὶς λίγες φορὲς ποὺ ὁ ἐξώστης στὰ θέατρα στοιχίζει παραπάνω μιὰ καὶ τὸ μπαλκόνι βρισκόταν θεωρητικὰ στὴ ζώνη τῶν θαλαμίσκων τῆς α' θέσης. Ἡ πρόσβαση στὴν κόντρα γέφυρα ἐγκαινιάστηκε κάπως ἀργά. Στὰ πρῶτα χρόνια τοῦ πλοίου ὡς Πάρος (ἐπὶ ΑΝΕΝ) αὐτὴ ἦταν ἀπροσπέλαστη, ὅπως μποροῦμε νὰ δοῦμε ἀπὸ τὶς συνημμένες φωτογραφίες ποὺ τραβήχτηκαν τὸ 1983 ἀπὸ τὸν καλὸ φίλο Jim McFaul. Θεωρῶ μᾶλλον ἀπίθανο νὰ ἀνοίχτηκε τὸ 1984, τελευταῖο ἔτος τοῦ πλοίου ὑπὸ τὴν ἰδιοκτησία ΑΝΕΝ. Πιθανότατα νὰ ἄνοιξε τὸ 1985 ἢ ἀργότερα, ὅταν τὸ πλοῖο ἄλλαξε ἰδιοκτήτη καὶ μὲ τὴν ἐφαρμογὴ τοῦ δόγματος «Τσοβόλα δώστα ὅλα»! Ἀνοίξαν οἱ προσβάσεις πρὸς τὰ πάνω καὶ μπῆκε περιμετρικὸ ρελάκι στὸ ἀπόλυτο κατάστρωμα καὶ ἔδεσε τὸ γλυκό. Κάλλιο ἀργὰ παρὰ ποτέ!

Θέα λοιπόν γιὰ τὸ λαό, τοὺς νοικοκυραίους καὶ τοὺς γκρούβαλους, τοὺς φορτηγατζῆδες καὶ τοὺς παπάκηδες, τοὺς διανοούμενους καὶ τοὺς γκασμάδες, τοὺς καραβολάτρες καὶ μή, τὰ γερόντια καὶ τὴ μαρίδα.

Саша μήπως θυμᾶσαι τὸ εἰσιτήριο ποὺ ἀνέβασες στὴ γαλαρία πότε ἐκδόθηκε; Ἐκπληκτικὸ κειμήλιο, τὸ προσέθεσα ἀμέσως στὴ συλλογή μου.

Τὶς φωτογραφίες τοῦ Τζιμάκου τὶς ἐπεξεργάστηκα περαιτέρω γιὰ νὰ ζωντανέψουν κάπως τὰ χρώματα. Ἴσως τὸ διαφορετικὸ gamma στὰ pc καὶ mac νὰ προκαλέσει μερικὲς ἔντονες διαφορές. Οἱ ἀρχέτυπες βρίσκονται στοὺς παρακάτω συνδέσμους ποὺ μπορεῖτε νὰ ἐπισκεφθεῖτε ἂν εἶστε μέλη τοῦ shipsnostalgia. Ἔ ρὲ γλέντια!

© Jim McFaul

http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showfull.php?photo=208010

http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showfull.php?photo=216274

post-1941-128326998647_thumb.jpg

post-1941-128326998654_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

εγω το θυμαμαι τελη δεκαετιας 70 (77 ή 78) να κανει, ως χρυσοβαλάντου, πατρα ιταλια εναλλαξ με το οινουσσαι των καρρα/ποντικου. το θυμαμαι να πρυμνιοδετει στο 5 αλλα και στο 10. οχι στη ραμπα, αλλα δεξιοτερα, εκει που εδενε και το ιονις.

ΥΓ: σε καποιες παλιες καρτ ποσταλ της πατρας, εμφανιζεται. νομιζω ειχε κοκκινο σταυρο στην τσιμινιερα.

Edited by proud_ionian
ΥΓ
Link to comment
Share on other sites

Σωστὰ θυμάσαι περήφανε Ἰόνιε. Τὸ παρακάτω λικεράκι κερασμένο ἀπὸ τὸν ἐκπληκτικὸ φίλο καραβολάτρη Μάρκο Βαλλιάνο, ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τοῦ ὁποίου προέρχεται ἡ φωτογραφία καὶ τόν εὐχαριστῶ.

Ἡ φωτογραφία προέρχεται ἀπὸ τὸ φυλλάδιο τῆς κοινοπραξίας τῆς τότε ἰδιοκτήτριας ἑταιρείας τοῦ βαποριοῦ Cross Ferry Line μὲ τὴν ἑταιρεία τῶν Καρρᾶ-Ποντικοῦ ποὺ εἶχε ὑπὸ τὴν κατοχή της τὸ «Οἰνοῦσσαι». .

post-1941-128326998657_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Για να μη ξεχνιόμαστε με το παρελθόν , ο φακός του Μανώλη Δ. Μανωλά κατέγραψε τα βαφτίσια του έτερου πορτοκαλή Καππαδόκη που έφερε την πορτοκαλί επανάσταση στην Παροναξία λίγο πριν την Αλλαγή. :P

Το πρίσμα είναι αναπάντεχα νοσταλγικό και το καρέ είναι πασπαλισμένο με ρομαντικόσκονη της δεκαετίας του εβδομήντα. Με φόντο το παλιό καφενείο του Γιάννη Λατσού βλέπουμε το νέο απόκτημα της Ναξιακής πλαγιοδετημένο σε μια σπάνια θέση στο λιμάνι της Παροικιάς. Παραδίπλα, πρυμνοδετημένη στο κεφάλι, άλλη μια «χρυσή αγελάδα» για άρμεγμα, καμαρώνει τη νέα επένδυση που θα φέρει περισσότερο ρευστό στα ταμεία της εταιρείας. Το φρεσκαρισμένο με πορτοκαλί μέικ-απ πλοίο υποδέχεται τους καλόπιστους μετόχους της ΑΝΕΝ που είδαν τα όνειρα τους να γίνονται πραγματικότητα...

ΒΑΦΤΙΣΗ+ΠΑΡΟΣ+179.jpg

© Δημήτρης Μανωλάς από το μπλογκ με παλιές φωτογραφίες της Νάξου

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

To πέρασμα του πλοίου απο την Αμφιλοχία έγινε χωρίς αποτέλεσμα ουσιαστικό, γιατί , αν και τα τοπικά ΜΜΕ είδαν μια καινούργια γραμμή να ανοίγετε, συνδέοντας την Ελλάδα με την Ιταλία μέσω Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας και Κέρκυρας, εντούτοις ελάχιστα δρομολόγια έγιναν, σε ακανόνιστες ώρες και με πολλές ταλαιπωρίες . Τελικά ύστερα απο πολλά & διάφορα, έγινε επίσχεση του πλοίου απο το πλήρωμα, το οποίο αφου έμμεινε πολύ καιρό σε πλήρη απραξία μεταφέρθηκε στη Σαλαμίνα με τα γνωστά γεγονότα που ακολούθησαν,

post-1854-0-55105200-1330182683_thumb.jp

post-1854-0-84948600-1330182761_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...