Jump to content
Shipfriends

Μαρμάρι I (IMO 5208798)


Recommended Posts

Για το παλιό Κάρυστος υπάρχει ολόκληρο thread καθώς και για τα παλιά πλοία του Ευβοϊκού αλλά πουθενά δεν είδα αναφορά σε αυτό το καράβι.

Γιατί έτσι; Κανένας δεν συμπάθησε αυτό το καράβι;

Οι μόνες πληροφορίες που βρήκα ήταν αυτές από το γνωστό site. Πάντως από τις φωτογραφίες που είδα στα νιάτα του ήταν πολύ ωραίο καράβι, αλλά όταν γέρασε... Είχε πολύ άδοξο τέλος.

____________________________________________________

(1961, ex-Linda Scarlett, Isla De Menorca, Άννα, Νήσος Άνδρος, scrapped as Tirana)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Έχω ταξιδέψει με αυτό και η εντύπωσή μου είναι κακή. Καταθλιπτικό, μισοσκόταδο μέσα το βράδυ , τριτοκοσμικές τουαλέτες,

παλιό σαλόνι ξύλινο, απαίσια η εξωτερική σκάλα. Αργό .Λίγο πιο γρήγορο από το ΚΑΡΥΣΤΟΣ και όταν έκανε τη μανούβρα να παρκάρει έχανε πολύ χρόνο, τρομερά αντιμανιτζέβελο ;) με αποτέλεσμα να κάνει το Μαρμάρι- Ραφήνα σε 1.30 ώρες ενώ το Κάρυστος σε 1.15. Αντιπαθέστατο καράβι. Το θυμάμαι όταν ήταν ανοιχτό πίσω και λεγόταν ΝΗΣΟΣ ΑΝΔΡΟΣ για κάποιο φεγγάρι.

Link to comment
Share on other sites

πω πω πω.... Το εκραξες για τα καλα το κακομοιρο το καραβακι.

Οι εξωτερικές σκάλες θυμάμαι μου είχαν κάνει κι εμένα τρομερή εντύπωση και είχα καταλάβει από την αρχή που το είδα οτι είχαν προστεθεί μετά κι ας ήμουν πολύ πιτσιρικάς οταν το πρωτοείδα. Τις τουαλέτες που λες όσο κι αν προσπαθώ να τις θυμηθώ δε μπορω... Δε θυμάμαι καν σε ποιο σημείο ήταν. Αυτά που θυμάμαι πολύ έντονα από το καράβι είναι το μπροστινό σαλόνι που άνοιγε πολύ σπάνια και δεν είχα καταφέρει να πετύχω ανοιχτό και τα αρχικά σχέδια του πλοίου που ήταν σε έναν τοίχο, στα οποία φαινόταν η αρχική του μορφή με την ανοιχτή πρύμνη και προσπαθούσα να φανταστώ πως θα ήταν... Φυσικά η απορία μου λύθηκε πολλά χρόνια μετά όταν βρήκα φωτογραφίες του στο σουηδό.

Γενικά πάντως έχω πολλές ευχάριστες αναμνήσεις από το πλοίο και θα το χαρακτήριζα ως συμπαθητικό. Μάλλον βέβαια το λησμονώ επειδή μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια.

Link to comment
Share on other sites

Οι τουαλέτες ήταν εκεί που είναι τα φινιστρίνια ανάμεσα από τα σαλόνια. Πράγματι στον καιρό ήταν σταθερό. Το παρατήρησα και εγώ. Βέβαια είχα συνηθίσει το ΚΑΡΥΣΤΟΣ που κούναγε και με μηδέν μποφώρ , οπότε η σύγκριση ήταν άδικη. Αλλά μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι ενώ έκανε τη διαδρομή στη 1.05 ώρες, έχανε κανά 15λεπτο μέχρι να παρκάρει και έτσι συνολικός χρόνος περισσότερος από το ΚΑΡΥΣΤΟΣ μέχρι να ρίξει καταπέλτη. Το ΚΑΡΥΣΤΟΣ ήταν αστραπή στις μανούβρες... όταν δεν το κοπανάγανε αριστερά δεξιά στα τσιμέντα.

Link to comment
Share on other sites

Θα ενοοειτε βεβαια τη διαδικασια πρυμοδετησης ή ρεμέτζο ή μανουβράρισμα με τη λέξη "παρκαρισμα" που μαλον καλυτερα ταιριαζει σε οχηματα παρα σε βαπορια.

Το Κάρυστος ήταν μπαταριστο και εδενε με την πλωρη αναγκαστικά. Και σε αυτο πλοιάρχευσαν μερικοι πολύ καλοί Πλοίαρχοι, αλλα στη 13 με το καιρο καταπαντα δεν ήταν τοσο απλα τα πραγματα οσο φαινονται απ'εξω (οπως και τοσα αλλα στη θαλασσα αλλωστε).

Το ΜΑΡΜΑΡΙ εισαι βεβαιος VALENCAY οτι ειχε cpp? Εχω μια αμυδρη υποψια οτι ήταν μπαταριστο μονοτίμονο, και θυμαμαι κλασσικους τηλεγραφους στις βαρδιολες αλλα δεν ορκιζομαι κιολας.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως και τους γονείς μου που ρώτησα επειδή εγώ ήμουν μικρός τότε και δεν τα θυμάμαι αυτά, δεν υπήρχαν ιδιαίτερα παράπονα. Ίσα ίσα που οι περισσότεροι το θεωρούσαν πολύ γερό σκαρί. Το μόνο παράπονο που θυμάμαι ήταν για τη χωρητικότητα του σε αυτοκίνητα. Όσο για τις μανούβρες που λες νομίζω οτι είσαι λίγο υπερβολικός. Σίγουρα δεν ήταν τόσο ευκίνητο όσο το Κάρυστος αλλά δεν ήταν κακό.

Βλέποντας μάλιστα τώρα τις φωτογραφίες του από την εποχή που ήταν καινούριο, το θεωρώ πολύ κρίμα που δεν το είχαν καλοδιατηρημένο. Θα ήταν πολύ όμορφο πιστεύω.

Link to comment
Share on other sites

Την εποχή παντως που πηγαινε Ανδρο (μόνο τοπικα δρομολόγια) σαν ΝΗΣΟΣ ΑΝΔΡΟΣ ήταν μεγαλη εμπειρια να περάσεις μαζι του τον καβο ντορο

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Τελευταία φορά που βρέθηκα στην Ιταλία, είχα την τύχη να γνωρίσω έναν συνταξιούχο πια surveyor για διάφορους Νηογνώμονες που δραστηριοποιούνταν στην Αδριατική. Συζητήσαμε 2-3 ώρες και μέσα σε αυτά που τον ρώτησα ήταν και τη γνώμη του για το χειρότερο επιβατικό που έχει δεί ποτέ στη ζωή του. Η απάντησή του ήρθε χωρίς να σκεφτεί καν, το Tirana. Το οποίο Tirana όταν αποσύρθηκε από τις εγχώριες γραμμές το 1996 στάλθηκε στο Brindisi για να ξεκινήσει μια γραμμή μεταξύ Brindisi και Αυλώνα. Προτού ξεκινήσει λοιπόν επιθεωρήθηκε από τις Ιταλικές αρχές οι οποίες και το σταμάτησαν αμέσως μια και το πλοίο βρισκόταν σε οικτρή κατάσταση, χαρακτηριστικά όταν κάποιος με ένα σφυράκι χτυπούσε τις σωσίβιες λέμβους, η λαμαρίνα υποχωρούσε αμέσως και έβλεπε κανείς το εσωτερικό(!). Καταλαβαίνει κανείς σε τι κατάσταση πρέπει να ταξίδευε αυτό το πλοίο στα τελευταία του στην Ελλάδα. Μιλάμε για 1996 την τελευταία του χρονιά, όχι και πολύ παλιά δηλαδή.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Μετασκευή ενός καταπληκτικού :blink: πλοίου, προκειμένου να ανταποκριθεί στα νέα αυξημένα του καθήκοντα στις διεθνείς πλόεςτης Αδριατικής .

Μετονομασία με ένα εξίσου καταπλικτηκό όνομα, ΤΙΡΑΝΑ. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή.

post-1854-0-42685200-1328557759_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ουσιαστικα βγαλανε τις εξωτερικες σκαλες και κανανε επεκταση του deck μεχρι πισω.Καλα χρειαζονταν τοσες αλλαγες για να ταξιδεψει το πλοιο στην Αλβανια;

Ερωτηση 1:Κατι βαρδιολες που φαινονται πρυμα τι ειναι;Ειχε το πλοιο καμια μικρη γεφυρα εκει;(νομιζω οτι εχω δει και σε αλλα βαπορια της εποχης κατι αναλογο)

Ερωτηση 2;To βαπορι στα αριστερα του πλοιο ειναι;

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ερωτηση 1:Κατι βαρδιολες που φαινονται πρυμα τι ειναι;Ειχε το πλοιο καμια μικρη γεφυρα εκει;(νομιζω οτι εχω δει και σε αλλα βαπορια της εποχης κατι αναλογο)

Polmyt, οι βαρδιόλες αυτές ήταν για καλύτερη επιτήρηση στη φόρτωση από την πρύμνη όταν δούλευε στη βόρεια Ευρώπη. Αν προσέξεις στο μέσο του πλάτους του πλοίου σ' εκείνο το σημείο υπήρχε κάτι σα μικρή γέφυρα (με δύο παράθυρα), αλλά που έβλεπε την πρύμνη. Πολλά ποστάλια της εποχής είχαν αυτή την κατασκευή όπως τα γνωστά μας "κράνη του πυροσβέστη", αλλά και τα ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ - ΔΗΛΟΣ ως VALLENCAY - VILLANDRY (με περισσότερα παράθυρα η "γέφυρα"). Απλά στο ΜΑΡΜΑΡΙ η κατασκευή αυτή ήταν πολύ μικρότερη. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Φωτογραφίες του πλοίου από τότε που ήταν στην Άνδρο δεν υπάρχουν πουθενά. Γιατί;;; Κανένας δε συμπάθησε αυτό το καράβι;;; Κατα τη γνώμη μου δεν ήταν άσχημο για την εποχή του!!!

Link to comment
Share on other sites

Μαρμάρι Ι (ΙΜΟ 5208798)

(1961, ex- Νήσος Άνδρος, Άννα, Isla De Menorca, Linda Scarlett, scrapped as Tirana)

Αν και μικρή σημασία έχει πλέον, το πλοίο ονομαζόταν ΜΑΡΜΑΡΙ Ι (και όχι 1). Είχε ναυπηγηθεί το 1961 στην Γερμανία (Hansa Stahl & Schiffbau, Koln) ως LINDA SCARLETT. Mετέπειτα ονόματα : ISLA DE MENORCA (Μάρτιος 1978), ΑΝΝΑ (Οκτώβριος 1982), ΝΗΣΟΣ ΑΝΔΡΟΣ (Αύγουστος 1984), ΜΑΡΜΑΡΙ Ι (Ιούνιος 1988), ΤΙRANA (Φεβρουάριος 1997).

Να το δούμε και σε μία δική μου φωτό με ημερομηνία 25 Νοεμβρίου 1989, σε άφιξη του στο λιμάνι της Ραφήνας.

gallery_2102_6_665114.jpg

Link to comment
Share on other sites

απο τις λιγες φωτο του πλοιου που εχουν κυκλοφορησει και το απεικονιζουν με τη δεξια αγκυρα στην αρχικη της θεση.

καποια στιγμη (το 91 νομιζω) το ionian sun ξηλωσε τη δεξια αγκυρα του Μαρμαριου (πηρε καδενα και διελυσε και τη μπομπα) και μετα βαλανε νεα μπομπα και νεο οκιο για τη δεξια στο visor

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Κοίτα τι μαθαίνεις,αγνοουσα οτι λεγόταν Νησος Άνδρος μέχρι που ανέφερε ο gtogias σχετικά με την παραφιλολογία του Vastervik.Ποιος το είχε? Στο Σουηδό βλέπω "Pyrgi Chios Sh Co Sa, Andros,",αλλα ποιός ηταν απο πίσω?

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Petros P said:

Κοίτα τι μαθαίνεις,αγνοουσα οτι λεγόταν Νησος Άνδρος μέχρι που ανέφερε ο gtogias σχετικά με την παραφιλολογία του Vastervik.Ποιος το είχε? Στο Σουηδό βλέπω "Pyrgi Chios Sh Co Sa, Andros,",αλλα ποιός ηταν απο πίσω?

Είναι οι ίδιοι που είχαν και το Θεοσκέπαστη.

37 minutes ago, Petros P said:

Κοίτα τι μαθαίνεις,αγνοουσα οτι λεγόταν Νησος Άνδρος μέχρι που ανέφερε ο gtogias σχετικά με την παραφιλολογία του Vastervik.Ποιος το είχε? Στο Σουηδό βλέπω "Pyrgi Chios Sh Co Sa, Andros,",αλλα ποιός ηταν απο πίσω?

Κατά τον Αντώνη Λαζαρή (http://enandro.gr/2014-07-08-16-03-25/2224-λιμάνι-ραφήνας-1975-1985-η-δεκαετία-των-μεγάλων-αλλαγών.html) ήταν οι Γεώργιος Ντούλης και Αλέξανδρος Κωστάζος.

 

Edited by gtogias
Ίδιο σε ίδιοι
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 11/24/2012 at 11:00 PM, valencay said:

τελη αυγουστου 1992....ειχε παρει παραμαζωμα την καδενα,η οποια καποια στιγμη βγηκε ολη σε ευθεια εξω απο το νερο.το μαρμαρι εχει κολλησει πανω στο καρυστος....

gallery_1829_1326_61535.jpg

Σε ποιο λιμάνι είναι αυτή η φωτογραφία; 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επιστροφη στο 1996 για να δουμε το πλοιο σε αναχωρηση απο τη Ραφηνα,την τελευταια του χρονια στα νερα μας

Ευδιακριτες οι εξωτερικες σκαλες,που ηταν συνιθισμενο φαινομενο εκεινη την εποχη,ενω εντυπωση μου κανει η η ανοιχτη πλαινη πορτα του γκαραζ με το πλοιο εν πλω

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...